Ahad, 8 Disember 2013

2727. Bersedekah.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja p3c3q
Sebagai hamba-Nya memohon perlindungan dari-Nya adalah sebaik-baik jalan menuju ke Syurga-Nya. Tetaplah Hati Di Jalan Nya...  Ingatkan Aku ... 


-:eSpAcE9808:-
To zzxmelayucyber


Petua Untuk Orang Kedekut - JANGAN BERKIRA UNTUK BERSEDEKAH
biaqpila.blogspot.
queachmad.com
by Que Achmad 
Tazkirah perkongsian dari Abe. Seorang anak muda duduk dlm masjid menunggu khutbah jumaat, melihat dgn tdk begitu senang kpd kotak sumbangan yg ditolak ke arahnya..
Dia membuka dompet memilih2 duit.. Akhirnya dgn berat hati dia msukkan 10sen ke dlm tabung dn menolak ke sebelah..
Tiba2 sorang pokcik di belakang menepuk bahunya dan memberikan dia 2keping duit rm50.. Terkesima kejap budak tu, tapi dia terus masukkan juga duit tu dlm tabung dan ditolak ke tepi..
Dia menoleh ke belakang dan berkata "banyaknya pokcik sedekah, skit2 dah le.. Sayang lak rasa"..
Pokcik tu senyum sambil geleng kepala dan cakap..
"sebenarnya tu duit kau yang jatuh dari dompet tadi..."
JGN BERKIRA UTK BERSEDEKAH.. SEBENARNYA ITULAH BAHAGIAN KITA..[PETUA IMAM SYAFIE]


Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: "Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
byrt. n.




Tiada ulasan: