Jumaat, 17 Januari 2014

3143. Lagi yang sebelum itunya.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 



Hello Mirian!

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Zulhaidah Suboh [image: Photo: Hello Mirian! Semalam aku berkunjung ke Bintang Megamall Miri or well known as Parkson sebab mok survey barang elektronik. Sewaktu berada di new wing tingkat 3, terdengar bunyi "crack" yang agak kuat dan serta merta aku menoleh ke arah seorang pemuda cina seakan Lee Chong Wei (tapi bukan) yg berada di sebelah aku and he asked "u heard that?". Aku madah aok aku dengar dan kmk 2 cuba sik bergerak dan diam sebab mok dengar lagi sekali in case bunyi crack ya akan ada lagi, tapi dah sik kedengaran. Bahagian new wing dah mula mengalami keretakan tiles. Ada t... more »

AKHIRNYA UMNO TARIK HAND BRAKE SAMAN KEATAS SETIAUSAHA AGUNG PAS.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Umno menarik balik samannya ke atas Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali dan dua lagi individu selepas mereka bersetuju menukar perkataan "Umno" kepada "blogger Umno" dalam kenyataan mereka sebelum ini. * *Bernama melaporkan, ketiga-tiganya menarik balik kenyataan terhadap Umno dalam kes saman berhubung penerbitan artikel yang mengaitkan Umno dengan penyebaran video lucah di laman web sebaliknya merujuk kepada "blogger Umno".* *Hakim Datuk John Louis O'Hara merekodkan persetujuan penyelesaian itu dalam kamar tanpa perintah mengenai kos.* *Peguam Raihanah Arifin yang mewaki... more »

Unta Menjadi Hakim Kes Tuduhan Mencuri

Detik Islam at Detik Islam - 1 day ago
Pada zaman Rasulullah s.a.w, ada seorang Yahudi yang menuduh orang Muslim mencuri untanya. Maka dia datangkan empat orang saksi palsu dari golongan munafik. Nabi s.a.w lalu memutuskan hukum unta itu milik orang Yahudi dan memotong tangan Muslim itu sehingga orang Muslim itu kebingungan. Maka ia pun mengangkatkan kepalanya menengadah ke langit seraya berkata, "Tuhanku, Engkau Maha Mengetahui bahawa sesungguhnya aku tidak mencuri unta itu." Selanjutnya orang Muslim itu berkata kepada Nabi s.a.w, "Wahai Rasulullah, sungguh keputusanmu itu adalah benar, akan tetapi mintalah keterangan da... more »

RAKAMAN GAMBAR "SULTAN MELAKA" BERPAKAIAN LOKAP LENGKAP KETIKA DI BAWA KE MAHKAMAH RENDAH AYER KEROH, MELAKA UNTUK PERINTAH TAHANAN REMAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Lelaki yang mangaku dirinya 'Sultan Melaka' Noor Jan Tuah, 56 ditahan reman selama empat hari bermula hari ini.* *Perintah tahanan reman itu dikeluarkan Timbalan Pendaftar Mahkamah Rendah, V.Kanasan pada pukul 9.45 pagi di Mahkamah Ayer Keroh di sini.* *Selepas perintah tahanan itu dikeluarkan Noor Jan yang berbaju lokap polis berwarna jingga dan bergari kemudian dibawa anggota polis memasuki van untuk dibawa semula ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah.* *Dalam pada itu, kawasan pintu masuk mahkamah juga turut dikawal oleh beberapa anggota polis bagi mengelak sebarang... more »

#seratah#

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
#seratah# ------------------------------ MENGAPA KAMI TINGGALKAN ANWAR IBRAHIM Posted: 14 Jan 2014 07:57 PM PST *SATUK SERI ZAHARIN MOHAMED HASHIM* *Bekas Ahli Parlimen Bayan Baru, Pulau Pinang* *Satu penghinaan Bila Anwar * *Rujuk Saya Ke Lembaga Displin* Sekitar awal 2010 Datuk Seri Zaharin Mohamed Hashim yang ketika itu Ahli Parlimen PKR Bayan Baru, Pulau Pinang terperanjat apabila mendapat tahu Datuk Seri Anwar Ibrahim telah mengarahkan supaya beliau dihadapkan ke Lembaga Displin Parti. Puncanya - kerana Zaharin mengambil pendirian mengkritik kepimpinan Ketua Menteri... more »

Mahkamah kata ok utusan fitnah Anwar..

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
*[image: Photo: Wednesday, 15 January 2014. Mahkamah kata ok utusan fitnah Anwar.. PUTRAJAYA - Mahkamah Rayuan hari ini mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi yang memutuskan sebelum ini bahawa dua artikel yang diterbitkan Utusan Malaysia (M) Sdn Bhd bersifat fitnah, berhubung temu bual pemimpin pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan BBC, mengenai undang-undang homoseksual dua tahun lepas. Panel tiga hakim yang diketuai Hakim Datuk Zaharah Ibrahim memerintahkan bahawa tiada merit dalam rayuan perayu selepas meneliti asas penghakiman dan nota prosiding Mahkamah Tinggi. Panel hak... more »

Janji dicapati di Kampung Chetti - Uthaya Sankar SB

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
*[image: Kerja pembinaan berhampiran perkampungan warisan Kampung Chetti di Melaka dijalankan. masih]* *Jaminan yang diberikan oleh Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Idris Haron kepada penduduk Kampung Chetti nampaknya hanya "janji Melayu" atau "janji dicapati".* * Menurut laporan akhbar The Star (1 Januari 2014), Idris mengarahkan siasatan dibuat bagi mengenal pasti siapa yang meluluskan projek pembinaan di atas tanah Lot 93 yang bersempadan dengan perkampungan warisan itu.* * Idris yang menerajui kerajaan Barisan Nasional (BN) di Melaka dilaporkan mahu menyelesaikan isu it... more »

Ohpolitik!™

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Ohpolitik!™ ------------------------------ - EDISI KANTOI : Ungku Aziz nafi catatan 'kangkung' adalah tulisannya - @NajibRazak being fool by #Kangkung ? - Strategi #Kangkung Berjaya Menutup Sumbangan RM96 Juta Kerajaan Terhadap Mangsa Banjir - #kangkung Lebih Menjadi Pilihan Berbanding Maulidur Rasul ? EDISI KANTOI : Ungku Aziz nafi catatan 'kangkung' adalah tulisannya Posted: 15 Jan 2014 03:30 AM PST Tokoh akademik, Prof Diraja Ungku Aziz Ungku Abdul Hamid hari ini menafikan sekeras-kerasnya dakwaan beliaulah penulis catatan berkaitan 'kangkung' yang ters... more »

PENGHUNI GUA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
PENGHUNI GUA ------------------------------ SETUJU 100% !!!!!!! Posted: 14 Jan 2014 03:27 PM PST AGENDA DAILY Bekas mufti jangan meroyan di media sosial - Nooh Gadut Selasa, 14 Januari 2014 22:38 Administratorin Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadut menyelar tindakan bekas rakan sejawatannya yang kerap menggunakan medium media sosial untuk menghentam kerajaan. Beliau yang juga merupakan bekas Mufti Johor itu berkata demikian ketika menyampaikan ceramah yang bertajuk "Husnul Khotimah, Allah Dan Rasul Disisiku" di perkarangan Masjid Kg Baru, semalam. Belia... more »

edyesdotcom

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
edyesdotcom ------------------------------ Tubuh JK Siasatan Diraja Siasat Kekayaan Luar Biasa Rosmah dan Najib. Posted: 14 Jan 2014 11:22 PM PST Kenyataan Media 15 Januari 2014 *Tubuh JK Siasatan Diraja Siasat Kekayaan Luar Biasa Rosmah dan Najib.* Nama Rosmah Mansor sekali lagi dipetik menjadi kontroversi nasional apabila didakwa membiayai sebuah filem Hollywood melalui anaknya Riza Aziz yang menjadi penerbit filem tersebut. Dakwaan tersebut dilaporkan oleh beberapa media arus perdana termasuk M-star Online yang menyatakan terdapat tuduhan bahawa filem terbitan Riza Az... more »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - [VIDEO] #BBCTrending, Najib Berjaya "Harum"kan Nama Negara Dengan "Kangkung"nya - "TV, Akhbar & Blogger Kangkung" Putarbelitkan Isu Giat Mara Jadi isu Perkauman - [HEBAT] Mahasiswi Saudi Kempen Agar Lelaki Beristeri 4 - Kenapa Susah Sangat 2 Orang "Pegawai Kangkung" Ini Hendak Letak Jawatan? [VIDEO] #BBCTrending, Najib Berjaya "Harum"kan Nama Negara Dengan "Kangkung"nya Posted: 15 Jan 2014 12:45 AM PST Sejak isu "kangkung" meletup awal minggu ini, nampaknya PM Kangkung telah berjaya "mengharumkan" nam... more »

MiLo SuaM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
MiLo SuaM ------------------------------ Tubuh JK Siasatan Diraja Siasat Kekayaan Luar Biasa Rosmah dan Najib. Posted: 14 Jan 2014 11:22 PM PST You are subscribed to email updates from MiLo SuaM To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Taipingmali (tm) ------------------------------ - Gobind Singh Patut Saman DAP Bukan ROS! - Apa depa buat di sinun? - Bekas Mufti Diselar Agar Tidak Meroyan – Noh Gadut - Khalid Di Desak Beri Penjelasan Berhubung Rasional Pemecatan Azmin Gobind Singh Patut Saman DAP Bukan ROS! Posted: 15 Jan 2014 12:28 AM PST Bagaimana sebuah parti yang tidak mempunyai ahli jawatankuasa pusat yang sah boleh terus beroperasi dan berfungsi seperti biasa? Bagaimana ahli jawatankuasa haram ini boleh bertindak sebagai pentadbir dan pengurus kepada parti dan berbuat sesuka hat... more »

Kangkung-gate: Pegawai media PM tidur? – Edwin Michael

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
[image: Photo: Kangkung-gate: Pegawai media PM tidur? – Edwin Michael January 15, 2014 Jika mengambil kira laporan portal berita Asia Sentinel bahawa pentadbiran Datuk Seri Mohd Najib Razak berdepan dengan kebencian merentasi semua lapisan masyarakat, maka tidak salah untuk kita ungkapkan bahawa beliau perdana menteri pertama dalam sejarah negara yang di sumpah seranah, dimarahi dan tidak kurang juga dimaki setiap hari oleh rakyat marhaen. Saya tidak tahu hendak kategorikan ini sebagai satu pencapaian seumur hidup seorang perdana menteri, ataupun harus dilihat sebagai satu kegagalan... more »

RAKAMAN GAMBAR SAMPAI KUCING BERTANDUK TIDAK AKAN DI SIARKAN OLEH UTUSAN, BERITA HARIAN, HARIAN METRO DAN KOSMO ... YB TIAN CHUA TURUT SERTA BERARAK SEMPENA MAULIDUR RASUL.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Inilah rakaman gambar Ahli Parlimen Batu merangkap Naib Presiden Parti KeADILan Rakyat, YB Tian Chua yang sama -sama dengan rakyat beragama Islam berarak sempena Maulidur Rasul semalam di Taman Dato' Senu, Sentul Kuala Lumpur.* *Nak harapkan semua media arus perdana milik UMNO/BN siarkan jangan nak mimpilah .. nak dapat kata-kata pujian dari juak-juak UMNO, Perkasa, Pekida dan Jati sorilah... Apa-apa pun tahniah diucapkan .. manalah tahu suatu hari nanti terbuka hatinya nak memeluk Agama Islam.*

Hangat!!! Gugurkan Azmin Ali Selaku Lembaga Pengarah PKNS Adalah Kerja Orang Ini.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 1 day ago
SHAH ALAM – Keputusan untuk menggugurkan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali selaku ahli lembaga pengarah Perbadanan Kemajuan Ekonomi Negeri Selangor (PKNS) dibuat oleh itu Pengurus Besar PKNS, Othman Omar. Perkara ini didedahkan oleh Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco, hari ini. "Keputusan ini (menamatkan kontrak) bukan keputusan saya mahupun Exco Kerajaan Negeri Selangor. Sebaliknya, ia diputuskan Pengurus Besar PKNS sendiri dan ia bukan parti politik. "Surat yang bertarikh 4 Disember 2013 telah dise... more »

Ungku Aziz nafi catatan berkaitan `kangkung’ adalah tulisannya

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
*[image: Prof Diraja Ungku Aziz Ungku Abdul Hamid. Gambar daripada sheikhmustafakamal.blogspot.com.] Prof DiRaja Ungku Abdul Hamid hari ini menafikan sekeras-kerasnya dakwaan beliau adalah penulis catatan berkaitan 'kangkung' yang tersebar di laman Twitter dan Facebook.* * Menyifatkan perbuatan itu sebagai zalim dan satu propaganda bagi memburukkan hubungan baiknya dengan kerajaan khususnya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Ungku Aziz berkata, beliau tiada masa untuk melakukan perkara yang tidak berfaedah itu.* * "Itu merupakan satu penipuan yang mana orang lain menggunaka... more »

Kangkung : Ungku Aziz Nafi Yang Tersebar Di Twitter Dan Facebook Tulisannya..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Tokoh akademik Prof Diraja Ungku Aziz Ungku Abdul Hamid pada Rabu menafikan sekeras-kerasnya dakwaan beliaulah penulis catatan berkaitan 'kangkung' yang tersebar di laman Twitter dan Facebook. Menyifatkan perbuatan itu sebagai zalim dan satu propaganda bagi memburukkan hubungan baiknya dengan kerajaan khususnya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Ungku Aziz berkata beliau tiada masa untuk melakukan perkara yang tidak berfaedah itu. "Itu merupakan satu penipuan yang mana orang lain menggunakan nama dan gambar saya untuk kepentingan tertentu...saya tak ada (akaun) Twitter,... more »

VIDEO - Dr.M rasa kesal menyokong najib dan memuji kerajaan selangor

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Post by Ραкαтαη яαкүαт εlεcтισηs ηεωs. *Ραкαтαη яαкүαт εlεcтισηs ηεωs*

BUNG MOKHTAR TIDAK MAKAN KANGKUNG .. DIA MAKAN BROCCOLI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Pergh!!! Ahli Parlimen Kinabatangan Bung Mokhtar Radin dalam tweetnya memberitahu satu dunia apa barang dia mau makan kangkung .. dia langsung tak jamah pun kangkung .. dia hanya makan broccoli.Inilah satu contoh pemimpin UMNO duduk di pendalaman tidak sedar diri berlagak sombong... dia hina rakyat yang makan kangkung.*..* bagi dirinya mungkin kangkung itu suatu sayur yang amat hina dan jijik untuk dijamah dan dimakan.*

VIDEO - Professor Kangkung.. Politik Kangkung

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Post by Suara Rakyat. *Suara Rakyat*

Peguam Negara Gagal Dalam Kes Pertama ??

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Tony Pua [image: Tun Ling Liong Sik dan Tan Sri Chan Kong Choy dituduh menipu Tun Dr Mahathir dan Tun Abdullah Badawi dalam kes skandal RM12.5 bilion PKFZ. Peguam Negara gagal dalam kes pertama, dan menarik kes kedua. Siapa akan bertanggungjawab ke atas pembaziran, penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa yang paling besar di Malaysia? Kalau Peguam Negara tak mampu buat kerjanya, lebih baik beliau letak jawatan atau dipecat langsung. --- http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/dap-mp-demands-ags-head-over-pkfz-prosecution-failure] *Tun Ling Liong Sik dan Tan Sri Chan Kong Choy... more »

Sahabat-Gunung

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Sahabat-Gunung ------------------------------ - Tutup Pusat GiatMARA, Satu Lagi Penindasan Terhadap Orang Melayu Di Selangor - Dah Biasa Buat Fitnah Hingga Fakta Jadi Auta - Aku Tuntut Penjelasan Ibdillah Ishak - Baik Makan Kangkung Dari Kaki KANGKANG! - BERNAMA Tak Patut Buat Kesilapan MeMALUkan ini ..... - Anwar Mahu Murtadkan Umat Islam Selangor? - Pembangkang Sengaja Putar-Belit Isu Kangkung Untuk Alih Perhatian Rakyat Tutup Pusat GiatMARA, Satu Lagi Penindasan Terhadap Orang Melayu Di Selangor Posted: 14 Jan 2014 10:07 PM PST Rakyat Sel... more »

Amik Kau!! Geng kedai mamak pulak 'mengamuk'

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
*Ni apahal pulak kena ikut keadaan semasa. Bukan ke PRESMA penyokong kuat Barisan Nasional? Jadi kena la sokong dasar kerajaan. Kalau geng mamak nak jual murah dan ikut buntut Najib, jual saja kangkung yang tengah turun harga.. hahaha amik kau!!* Kalau ikut PM kangkung dan Menteri cap ayam, peniaga tak boleh menaikkan harga barangan sesuka hati. Dan ada dikalangan Menteri mengaji tak habis kata kesan rasionalisasi subsidi adalah sangat minima. penburukonline.blogspot.com Begitu juga dengan professor kangkung dan professor ekonomi kaki penjilat. Hahaha amik ko, kalau sebelum ni ma... more »

TAKDER LAUK SOUP KANGKONG LAGI.... !!!

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Aida Aida Hamid [image: Photo: Hmmmmmm..... ok lh.. ok lh.... JGN MERAJOK LAGI LAAA ...!!! HARI NI KITA TUKAR MENU,,,,,,, TAKDER LAUK SOUP KANGKONG LAGI.... !!!]

Kangkung Turun Harga?.. Najib Bohong!!.. baca nih!

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Nak disalahkan Najib sepenuhnya pun tak boleh sebab menurut beberapa sahabat dari UMNO, kebanyakkan apa yang diucapkan oleh Najib adalah setelah beliau mendengar nasihat dari penasihat-penasihatnya.. Jadi dalam hal ini.. kerana mendengar nasihat dari penasihat yang tak pernah turun padang dan mendengar keluh kesah rakyat tentang kenaikkan harga barang, Najib menerima padah.. Ini petikan dari ucapan PM di Kemaman yang menjadikan kangkung terkenal seluruh dunia.. ...."pada hakikatnya bukan semua barang naik kerana kerajaan."... " Kalau musim tengkujuh nelayan tak turun ke laut seba... more »

Islam Terbukti Benar,Hukuman Rotan Punggung Mampu Ubati Ketagihan Arak Dan Seks

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 day ago
*Ada satu cara baru untuk mengurangkan ketagihan anda , tetapi ia amat menyakitkan. Ahli psikologi di sebuah klinik dadah Siberia menggunakan hukuman dera untuk membantu penagih dadah, alkohol dan juga penagih seks untuk membaiki kehidupan mereka . Rawatan pelik ini ialah merotan punggung pesakit dengan kayu ataurotan ."Kami rotan pesakit di bahagian punggung dengan tujuan mengurang ketagihan. Profesor Marina Chukhrova memberitahu The Siberia Times. Rupa-rupanya, terdapat beberapa prinsip saintifik yang kukuh tentang pemukulan ini. * *Chukhrova dan Dr Jerman Pilipenko telah m... more »

Najib kangkong.... kikikiki....

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Umno/bn Menipu Rakyat's photo. [image: Photo: Najib kangkong.... kikikiki....]

Amik Kau!! Harga 'kangkung' dari kedai mamak bakal mengangkang!

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
Ni apahal pulak kena ikut keadaan semasa. Bukan ke PRESMA penyokong kuat Barisan Nasional? Jadi kena la sokong dasar kerajaan. Kalau geng mamak nak jual murah dan ikut buntut Najib, jual saja kangkung yang tengah turun harga.. hahaha amik kau!! Kalau ikut PM kangkung dan Menteri cap ayam, peniaga tak boleh menaikkan harga barangan sesuka hati. Dan ada dikalangan Menteri mengaji tak habis kata kesan rasionalisasi subsidi adalah sangat minima. penburukonline.blogspot.com Begitu juga dengan professor kangkung dan professor ekonomi kaki penjilat. Hahaha amik ko, kalau sebelum ni maka... more »

CONTOH MURID DAN GURU SAMA-SAMA BIJAK LAGI PINTAR.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Ini baru betul .. jawapan yang betul dikatakan betul .. jenis guru tidak terikat dengan anutan politik .. jenis pendidik gred A yang cukup profesional.Murid ini memberi jawapan kepada soalan yang berbunyi ... Senaraikan 3 Organisasi yang di tubuhkan di Malaysia untuk tujuan dakwah.Jawapan yang diberikan murid berkenaan ialah 1) JAIS (Jabatan Agama Islam Selangor) 2) JAKIM (Jabatan Agama Kemajuan Islam Malaysia) dan 3) PAS (Parti Islam Semalaysia).Sekurang-kurangnya anak murid dan guru ini akui akan peranan PAS sebagai suatu organisasi yang ditubuhkan secara sah dinegar... more »

Kenapa Susah Sangat 2 Orang "Pegawai Kangkung" Ini Hendak Letak Jawatan? - KELAB GREENBOC

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
*Saifudin Abdullah tuntut pengerusi SPR dipecat * *Pemimpin Umno, Datuk Saifudin Abdullah menyertai pelbagai pihak mendesak agar ahli Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) terutama pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Yusof diberhentikan. * *Beliau berkata, pengerusi SPR yang bebas sangat diperlukan ketika keyakinan awam terhadapnya semakin menurun. "Kita memerlukan sesaorang yang tekun, bebas dan seorang yang tidak bercakap bagi pihak Barisan Nasional (BN). "Awak tidak membantu BN sebenarnya," kata Saifudin merujuk kepada ahli SPR yang bercakap seolah-olah mewakili... more »

Gaya Peneroka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Gaya Peneroka ------------------------------ BERAKHIRNYA SALAK PANTAI TIMUR Posted: 14 Jan 2014 09:50 AM PST Berakhirnya projek salak pantai timur .. Kalau dulu di pekan sehari sekitar kemaman,kuantan pekan dan rompin apabila musin salak dari sinilah sumbernya .. ladang salak seluar 5 ekar kepunyaan saudara Ishak Ahmad yang tumbuh subur menjadi nadi ekonomi dan sumber buah-buahan tempatan. Kini telah dimusnahkan kerana tanah tersebut akan dibangunkan perumahan generasi kedua Felda. Saya amat yakin selepas ini salak luar akan menyambung warisan salak pantai timur .. Kita aku... more »

Belantan

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Belantan ------------------------------ Takut disaman, Tian tarik semula fitnah terhadap UMNO? Posted: 14 Jan 2014 09:37 PM PST Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua hari ini menarik balik kenyataan fitnahnya yang mengaitkan UMNO dengan kejadian pencerobohan pengganas dari selatan Filipina di Lahad Datu, Sabah pada Februari tahun lalu. Beliau turut melahirkan rasa kesal atas dakwaan yang dilemparkan terhadap parti politik itu seperti yang disiar dalam artikel bertajuk 'Insiden tembakan di Lahad Datu konspirasi terancang UMNO' dalam portal berita PKR, Keadil... more »

Adakah Sebenarnya Malaysia Tidak Punya Undang-Undang Jalan Raya?

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 1 day ago
Sila baca dengan tenang. Siapa terasa dialah terasa... Aku drive setiap hari ke ofis, pergi balik ada la dalam 60 km lebih. Bila petang, nak balik, jalan memang macam haram sesaknya. Especially kalau kau nak lari tol. Kau tak nak lari tol pun sesak tapi aku tengok ramai jugak yang menggunakan "jalan alternatif " yang disarankan kerajaan. Oleh kerana traffic jam ni sesak dan kadang2 aku balik ke rumah aje memerlukan hampir sejam setengah untuk perjalanan 30km lebih, aku perasan ramai jugak la yang menggunakan taktik yang cukup anak haram dalam mendapatkan laluan. Kau pernah perasan ... more »

Maklumat Rasmi Penutupan Giat Mara Selayang daripada Exco

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 day ago
*Giat Mara ditutup tiada kaitan dengan Melayu, kata exco Selangor * [TMI] Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) Selangor Dr Halimah Ali berkata isu rampasan tanah Pusat Giat Mara Selayang seperti mana yang dilaporkan media baru-baru ini tiada kaitan dengan hal ehwal pendidikan anak Melayu. Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Negeri Selangor menegaskan apa yang dilakukan DAP menerusi kerajaan negeri sebaliknya adalah berkaitan dengan hak pemilikan tanah yang masih belum selesai. “Bukan pasal DAP yang tutu... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ KASI BODOH ORANG ISLAM, KASI NAIK HARGA, KITA HASUT MARAHKAN NAJIB Posted: 14 Jan 2014 06:00 AM PST Tak dapat dinafikan, antara topik hangat dewasa ini adalah kenaikan harga. Ia menjadi perdebatan dari kedai kopi sampailah ke laman sosial. Apa yang dibimbangi, ada pihak menangguk di air keruh daripada senario ini. Sesetengah kenaikan harga memang tak dapat dielakkan lagi dan pada masa sama, segala-galanya tidak harus dipersalahkan pada pihak kerajaan semata-mata. Contohnya nota yang ditampal peniaga gerai ini. Pada nota... more »

DARUL EHSAN TODAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
DARUL EHSAN TODAY ------------------------------ IniKaliLahh... Melayu Selangor Padan Muka Laa... Posted: 14 Jan 2014 06:00 PM PST Penduduk Melayu Selayang kini telah menyesal mengundi DAP di kawasannya. Dia yang termakan dengan slogan "Ini kalilah!, kita Tukar!, kita Ubah!" telah bertukar sebaliknya diluar jangkaan. Ramai antara mereka yang menghantar anak mereka belajar di GiatMara Selayang akhirnya terpaksa memikirkan jalan untuk menghantar ketempat lain ekoran arahan exco DAP Selangor. Salah seorang ibu bapa yang terlibat dalam memberi undi kepada wakil rakyat cina Se... more »

oyabun

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
oyabun ------------------------------ Khalid gugat Islam? Posted: 14 Jan 2014 07:26 AM PST Minggu lepas berlalu dengan sekali lagi umat Islam memperlihatkan kesabaran dalam isu serbuan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas premis Persatuan Bible Malaysia (BSM) dan merampas Bible Bahasa Melayu yang mengandungi kalimah Allah. Kenyataan Pengarang *The Herald*, Paderi Lawrence Andrew tidak berganjak dengan pendiriannya dalam penggunaan kalimah Allah dan enggan memohon maaf, dilihat sebagai satu lagi penghinaan kepada umat Islam. Kelmarin Presiden BSM, Lee Min Choon mene... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
The Unspinners ------------------------------ - Isu Kangkung: Lepas 60 jam, mana serang balas Ibdil #Lifestyle? - Cifutdin tak terjawab Rahman Dahlan.... Sekarang who not intelligent? - Atas arahan DAP, Pengarah JAIS baru akur bantu gereja sebarkan Kristian - Perkembangan terkini ancaman COMANGO terhadap Islam di Geneva Isu Kangkung: Lepas 60 jam, mana serang balas Ibdil #Lifestyle? Posted: 14 Jan 2014 10:00 PM PST Cifutdin tak terjawab Rahman Dahlan.... Sekarang who not intelligent? Posted: 14 Jan 2014 07:00 PM PST Atas arahan DAP, Pengarah JAIS baru ... more »

MAMAK PULA NAIK HARGA. PRESMA bercadang tingkat harga makanan sehingga 15 peratus.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Roslin Ahmad [image: MAMAK PULA NAIK HARGA. PRESMA bercadang tingkat harga makanan sehingga 15 peratus.]

Kami Sokong Tokguru

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Kami Sokong Tokguru ------------------------------ - Kisah Awan Mengikuti Orang Bertaubat - Gambar Terbaru Bob Lokman - Info Sains,Bisa labah-Labah Sebagai Ubat Mati Pucuk - Wajah Yang Elok Kenapa Di Ubah Jadi Buruk - Kisah Babi Dan Syaitan(Kuliah Ust. Ismail kamus) Kisah Awan Mengikuti Orang Bertaubat Posted: 14 Jan 2014 11:00 PM PST Diriwayatkan bahawa seorang penjual daging terpesona dengan seorang jirannya. Suatu ketika, gadis itu ditugaskan untuk menyelesaikan urusan keluarganya di mukim yang lain. Si penjual daging mengekorinya dari belakang sehingga... more »

MERBOK TIMES

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
MERBOK TIMES ------------------------------ MAZIDUL KATA MUKHRIZ TERLEWAT 15 HARI Posted: 14 Jan 2014 07:20 PM PST Pendedahan blog Mazidul Akmal Sidek tentang isu Pusat Tahfiz Amal, PTA, di jalan Yan-Kuala Kedah yang telah berbelas tahun memperhambakan kanak-kanak dan remaja di bawah umur untuk mengutip derma, nampaknya tidak ada apa-apa respon dari pejabat MB atau Exco Agama atau mana-mana agensi yang bertindak. Mazidul di dalam blognya www.mazidulakmal.com akan terus bersuara selagi papan kekuncinya tidak rosak. Apa dah jadi dengan media team Mukhriz? KENYATAAN 'KANGK... more »

Tubuh JK Siasatan Diraja Siasat Kekayaan Luar Biasa Rosmah dan Najib.

ReJaM at MiLo SuaM - 1 day ago
Kenyataan Media15 Januari 2014 Tubuh JK Siasatan Diraja Siasat Kekayaan Luar Biasa Rosmah dan Najib. Nama Rosmah Mansor sekali lagi dipetik menjadi kontroversi nasional apabila didakwa membiayai sebuah filem Hollywood melalui anaknya Riza Aziz yang menjadi penerbit filem tersebut. Dakwaan tersebut dilaporkan oleh beberapa media arus perdana termasuk M-star Online yang menyatakan terdapat

PEMBETULAN .... INILAH WAJAH SEBENAR SETIAUSAHA PEMUDA BAHAGIAN HULU SELANGOR .

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Pengerusi Majlis Belia Daerah Hulu Selangor, Aedi Rizwan Hj Suhaimi merangkap Setiausaha Pemuda Bahagian Hulu Selangor.*

AZLI SHUKRI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
AZLI SHUKRI ------------------------------ Kembali ke Pangkal Jalan : Mesej Nazir kepada Siapa? Posted: 14 Jan 2014 08:20 PM PST [TMI] Tiga puluh lapan tahun dahulu pada hari ini, 14 Januari 1976, Tun Abdul Razak Hussein menghembuskan nafas terakhirnya di London selepas komplikasi leukemia. Malaysia kehilangan perdana menteri. Saya kehilangan. Malaysia ketika itu berusia 19 tahun. Saya pula sembilan tahun. Hari-hari selepas itu diselubungi kesedihan peribadi dan seluruh negara berkabung. Empat adik-beradik termasuk saya sedaya upaya cuba menenangkan ibu kami, sementara raky... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Puak pro Mahathir mahu dia kembali gantikan Najib - Pelajar dakwa dicabul timbalan pengarah - "Sultan Melaka" ditahan Puak pro Mahathir mahu dia kembali gantikan Najib Posted: 14 Jan 2014 03:58 PM PST Nostalgia untuk zaman yang lebih baik mendominasi minggu ini apabila veteran Umno secara terbuka menggesa Tun Dr Mahathir Mohamad kembali semula menerajui negara manakala adik perdana menteri memintanya kembali kepada integriti sebagaimana yang dilaksanakan oleh bapa mereka yang juga bekas perdana menteri. Tetapi zaman ya... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ - Gambar Dato Seri @NajibRazak Kena Superimpose Dengan Pihak Pembangkang - Kangkung : Apakah Sebenarnya Yang Cuba Disembunyikan? - Utusan Malaysia Beri Penjelasan Rasmi Tentang Kesilapan Gambar @NajibRazak - Dakwaan Bahawa Gambar PM @NajibRazak Salah Di Utusan Malaysia AdalahTidak Benar - Video Ustaz Nasharuddin Mat Isa Mendedahkan Tentang COMANGO Gambar Dato Seri @NajibRazak Kena Superimpose Dengan Pihak Pembangkang Posted: 14 Jan 2014 06:00 PM PST Gambar di atas adalah gambar yang *superimpose *ole... more »

Kisah Awan Mengikuti Orang Bertaubat

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 day ago
Diriwayatkan bahawa seorang penjual daging terpesona dengan seorang jirannya. Suatu ketika, gadis itu ditugaskan untuk menyelesaikan urusan keluarganya di mukim yang lain. Si penjual daging mengekorinya dari belakang sehingga berjaya menemui gadis tersebut. Si tukang penjual daging memanggil gadis itu dan mengajaknya menikmati peluang yang jarang berlaku dan indah itu (maksiat). Tetapi gadis itu menjawab, "Jangan lakukan. Walaupun sangat mencintaimu, aku sangat takut kepada Allah." Mendengar jawapan itu, si tukang jagal merasa dunia berputar. Kerana menyesal dan sedar hatinya geme... more »

Rupanya Individu Ini Punca Najib Berterusan Di Caci Maki Oleh Segenap Lapisan Masyarakat

Addin Deen at Addin - 1 day ago
Jika mengambil kira laporan portal berita Asia Sentinel bahawa pentadbiran Datuk Seri Mohd Najib Razak berdepan dengan kebencian merentasi semua lapisan masyarakat, maka tidak salah untuk kita ungkapkan bahawa beliau perdana menteri pertama dalam sejarah negara yang di sumpah seranah, dimarahi dan tidak kurang juga dimaki setiap hari oleh rakyat marhaen. Saya tidak tahu hendak kategorikan ini sebagai satu pencapaian seumur hidup seorang perdana menteri, ataupun harus dilihat sebagai satu kegagalan serius para pegawai media beliau dalam menjalankan tanggungjawab mereka dengan berkes... more »

Gambar Terbaru Bob Lokman

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 day ago
*HARAKAHDAILY* *KUALA LUMPUR: *Bekas pelawak pelakon dan komposer, Bob Lokman kini terlantar di hospital ekoran masalah paru-paru berair dan jantungnya yang lemah. Sejak berita keadaan kesihatannya tersebar di media sosial dan juga portal berita, tidak putus-putus warga perihatin termasuk rakan dan kenalan datang mengunjungi beliau di Hospital UiTM Sungai Buloh . Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman merupakan antara artis yang melakukan hijrah dalam hidupnya. Dari seorang artis dan selebriti, beliau berhijrah menumpukan sepenuh masa kepada kerja-kerja dakwah sejak bebe... more »

Punca Najib Di Caci Maki Dan Di Sumpah Seranah Di Kesan..

Addin Deen at Addin - 1 day ago
Jika mengambil kira laporan portal berita Asia Sentinel bahawa pentadbiran Datuk Seri Mohd Najib Razak berdepan dengan kebencian merentasi semua lapisan masyarakat, maka tidak salah untuk kita ungkapkan bahawa beliau perdana menteri pertama dalam sejarah negara yang di sumpah seranah, dimarahi dan tidak kurang juga dimaki setiap hari oleh rakyat marhaen. Saya tidak tahu hendak kategorikan ini sebagai satu pencapaian seumur hidup seorang perdana menteri, ataupun harus dilihat sebagai satu kegagalan serius para pegawai media beliau dalam menjalankan tanggungjawab mereka dengan berkes... more »

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Manjung Mari ------------------------------ - Lembu punya susu , Sapi dapat nama ! ..Umno .....? - Aku Tabik Hormat dengan Mamat ni ! - Siapakah yang berkuasa di Malaysia ? Umno atau Raja? - Aduhai .. Mufti jadi bughah,, MB Umno kena bertaubat . Lembu punya susu , Sapi dapat nama ! ..Umno .....? Posted: 14 Jan 2014 08:20 PM PST Peribahasa melayu lama dah,,, kisah lembu,,, ha ha ha,, lembu... termasuklah kisah lembu dalam kondo ni.... memang lembu dah pun... ha ha ha,, umno tumbok menteri, cikgu dapat nama? Setahu aku, biras yang tumbuk tu cikgu,, Mamat n... more »

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ - Gaji Minimum Penjawat Awam Naik RM1,200 Sebulan. Setuju Atau Tidak? - LAGU REMIX FEAT NAJIB - SPRM perlu siasat 30 pegawai kastam terlibat rasuah -Shamsul - Perutusan Maulidur Rasul: Tuntut perubahan seluruh sistem kehidupan Gaji Minimum Penjawat Awam Naik RM1,200 Sebulan. Setuju Atau Tidak? Posted: 14 Jan 2014 01:13 AM PST Gaji Minimum Penjawat Awam Naik RM1,200 Sebulan. Setuju Atau Tidak? [image: Gaji penjawat awam] Gaji Minimum Penjawat Awam Naik : Jikalau anda semua, tidak terlepas berita me... more »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Bekas polis Jude Pereira (pegawai penyiasat fitnah liwat 2) tak dibenar jadi peguam - Gesaan Dr M ke Putrajaya tindakan terdesak, kata Kadir Jasin - 'Angkat perjuangan Felda Tun Razak', tapi Najib dan Isa Samad nak musnahkan Felda..!! - Pemimpin Bermewah: Ada peneroka pendapatan hanya RM119 sebulan - Hard Rock Cafe Putrajaya Versi Ku Nan...!!! - Kampung Chetti: Janji Ketua Menteri, janji dicapati - Mujahid: If Allah wanted it, there will be only one religion - Demonstrasi di Malaysia | Kaki demo WA... more »

Koleksi Kisah #Kangkung Untuk Najib Razak.

Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
Semalam hari mengenang Nabi. Kita relax punya relax. Amek masa muhasabah diri. Almaklumla dosa menimbun2 neh. Hari neh buka2 FB.  Perghh.. Kemain lagi kaw. Lawak #kangkung semakin banyak. Mungkin susah Najib kita nak baca satu persatu sebab ia tak tersusun. Bersepah. Kejap kat page tue. Kejap kat blog neh. Kejap kat youtube. Pening Najib nak baca dan take note. Demi kecintaan aku kepada Najib

Lawak Kangkung Sindir Najib Dilaporkan oleh BBC

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 day ago
*Lawak ‘kangkung’ Najib turut jadi berita antarabangsa* [TMI] Gara-gara kenyataan kontroversi perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mengenai harga kangkung yang turun di pasaran menyebabkan beliau bukan sahaja dikritik hebat oleh rakyat bahkan turut mendapat liputan media antarabangsa. Portal berita online BBC melalui kolum "#BBC Trending: Be careful what you say about spinach" (berhati-hati apa yang anda katakan tentang kangkung) menyiarkan, semenjak video kenyataan Najib itu dimuat naik, ia telah dijadikan bahan lawak dan antara topik hangat dibincangkan dalam laman sosial. D... more »

MAHKAMAH TINGGI TELAH MEMBATALKAN PERMOHONAN PEGAWAI PENYIASAT KES SODOMI II DSAI UNTUK MENJADI SEORANG PEGUAMBELA DAN PEGUAMCARA ATAS ALASAN BELIAU SEORANG SAKSI YANG TIDAK BOLEH DI PERCAYAI!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membenarkan bantahan Majlis Peguam terhadap perakuan bekas pegawai polis Jude Blacious Pereira sebagai peguam bela dan peguam cara.Pereira sebelum ini menjadi penyiasat polis dalam perbicaraan kes Liwat II terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang kemudiannya dilepaskan.Pereira memohon menjadi pengamal undang-undang di Ipoh selepas selesai latihan guaman (chambering) setelah bersara daripada pasukan polis dengan pangkat superintenden.Peguam Malik Imtiaz Sarwar dan Pavendeep Singh berkata, Majlis Peguam membantah petisyen Pereira kerana mendapati... more »

Kena Tumbuk Sikit Pun Nak Kecoh Ka Menteri?

Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
Aku rasa sekarang neh ramai yang dah tahu Timbalan Menteri Pendidikan, P.Kamalanathan kena tumbuk baru2 neh. Bagi yang tatau boleh baca kat sini dulu ==> http://sozcyili.blogspot.com/2014/01/panas-timbalan-menteri-kesihatan-di.html Gambar pemuda UMNO yang kena tumbuk pun dah tersebar meluas kat laman sosial ketika ini. Entah betul entah tidak. Sebab tiada penjelasan mahupun penafian dari pemuda

Kemaluan Tegang 5 Minggu...Situasi itu Menyakitkan!!!

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 day ago
*Sakitnya ‘Tegang’ Lima Minggu* [HM] Dublin: Seorang penunggang basikal gunung berdepan pengalaman memeritkan apabila kemaluannya menegang selama lima minggu akibat kecederaan dialami ketika melakukan aktiviti lasak kegemarannya. Lelaki berusia 22 tahun itu mengalami masalah dikenali sebagai priapisme selepas jatuh terkangkang atas palang basikalnya. Kejadian itu mengakibatkan gangguan saraf yang mengalirkan darah ke zakarnya. Media semalam melaporkan, mangsa hanya mendapatkan rawatan di Hospital Tallaght lima minggu selepas mengalami kecederaan itu. Pemeriksaan awal menunjukkan... more »

JURI RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
JURI RAKYAT ------------------------------ Wanita-wanita Pejuang 45 Posted: 13 Jan 2014 08:23 PM PST dalam rangkan menyambut hari kemerdekaan RI Laswi Jo Paramita Jo Paramita Abdurahman , tokoh putri pejuang kemanusiaan yang konsekwen. Namanya tak dapat dipisahkan daari pembangunan Palang Merah Indonesia pada masa awal-revolusi. Emmy Saelan Emmy Saelan, pejuang putri Sulawesi, gugur pada bulan Januari 1947 dalam perjuangan di Kasi-kasi dekat kota Makassar. Sejak muda Emmy Saelan memang tak mau bekerja sama Belanda. Ia ikut juga dalam pemogokan 'Stella Marris' sebagai... more »

Cénangau

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Cénangau ------------------------------ - Kisah kasut dan beg sekolah ssoyok - Layak ka Azmin Ali jadi Ahli Lembaga Pengarah PKNS? - Kreatifnya warga maya belasah Najib Kangkung - Pelajaran dari demonstrasi `Bangkok Shutdown' disertai kira-kira sejuta orang Kisah kasut dan beg sekolah ssoyok Posted: 14 Jan 2014 07:30 AM PST Tak payah tanya la kut pasai duit zakat, golongan macam ni majoritinya tak berapa nak layak dapat duit zakat berbanding untuk membiayai bangunan pejabat zakat yang tersergam indah dengan pegawai bertali leher yang terperap dalam pejabat... more »

Jururawat Dikurung dan Dirogol Romeo Siber

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 day ago
Sekadar hiasan. *Empat Hari Jadi Tawanan* [HM] Subang Jaya: Seorang jururawat berusia 25 tahun terpaksa mengambil masa empat hari untuk mencari jalan meloloskan diri daripada menjadi ‘tawanan’ seorang Romeo Siber yang mengurungnya di sebuah rumah di Seksyen 19. Mangsa yang dikurung sejak Sabtu lalu dan tidak mempunyai akses untuk menghubungi orang luar, berjaya melarikan diri kira-kira jam 4 pagi semalam selepas menemui kunci pendua rumah itu hasil usahanya sejak dia mula dikurung suspek. Dalam keadaan keletihan, mangsa juga dilapor terpaksa berjalan hampir 200 meter sebelum dib... more »

wirawandesa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
wirawandesa ------------------------------ PENJENAMAAN SEMULA PERSATUAN BOLASEPAK KEDAH Posted: 13 Jan 2014 11:06 PM PST 1. Langkah persatuan Bolasepak Kedah (KFA) memperkenalkan logo baru sebagai salah satu langkah penjenamaan semula pasukan bolasepaknya harus disambut baik oleh semua pihak yang mencintai pasukan tersebut. Ini bukanlah kali pertama logo persatuan itu ditukar. Dahulupun pernah berlaku semasa bolasepak Malaysia melangkah ke era Semi-Pro lebih satu dekad yang lalu. Ketika itu tiada pihak yang menentang atau bercadang memboikot pasukan kesayangan mereka. 2. B... more »

P.Kamalanathan ditumbuk,hasil guru yang berlambak.

mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
Timbalan Menteri Pendidikan,P.Kamalanathan ditumbuk hasil daripada guru yang berlebih dalam pasaran.Contohnya Kedah Kelantan,Kedah dan Terengganu berlebih guru sehingga 10,000 setiap negeri. Menurut laporan laman web Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional, insiden diberlaku pada jam 2.30 petang ketika ayah pemuda berkenaan berjumpa dengan Kamalanathan untuk memohon supaya menantu beliau yang mengajar di Johor ditukarkan ke Hulu Selangor. Lambakan guru ini menunjukkan kelemahan dasar pendidikan negara.Hal ini membuktikan kegagalan TS Muhyiddin Yassin dalam membela nasib guru.Itu be... more »

Kangkung turun harga, Kedai Mamak pulak nak naik harga..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Jika sebelum ini pelanggan di kedai mamak hanya perlu membayar RM2.70 untuk menikmati segelas teh tarik dan roti canai kosong, jangan terkejut jika harganya berubah menjadi RM3.11 menjelang Mac depan. Harga baru yang dinaikkan sekitar 18 ke 23 sen itu adalah anggaran kasar sekiranya kira-kira 6,000 pemilik restoran di bawah Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (PRESMA) menaikkan harga makanan sehingga 15 peratus. Ia berdasarkan cadangan persatuan itu yang mahu menggunakan harga makanan dan minuman baru dengan tambahan antara lima hingga 15 peratus sebagai menampung pening... more »

TULISAN TENTANG DIRI BUDAK SEKOLAH DAN KELUARGANYA YANG MASIH BERUMUR 9 TAHUN PASTI UTUSAN DAN BERITA HARIAN TIDAK TERBITKAN!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Inilah luahan hati seorang budak sekolah rendah yang masih berumur 9 tahun apabila di minta gurunya untuk menulis tentang dirinya dan keluarga beliau.Ayahnya seorang yang berjuang dalam Islam ...Hobinya suka ikut ayahnya pergi dengar ceramah PAS ... Bercita-cita nak jadi Wakil Rakyat PAS .. Cukup minta dengan TGNA dan bercita-cita besar mau mati syahid lawan Yahudi Laknatullah.Dia tidak bercita-cita nak jadi penerbit filem Hollywood.*

Laporan Memalukan Dari Portal Antarabangsa Yang Tidak Di War-Warkan Oleh Media Pro Umno BN

Addin Deen at Addin - 1 day ago
Pentadbiran Datuk Seri Mohd Najib Razak (pic) berdepan kebencian merentasi semua lapisan daripada rakyat sehinggalah dalam Umno sendiri, lapor portal berita Asia Sentinel. Laman tersebut melaporkan situasi sama semasa penyingkiran bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi kini berulang lagi, memetik sumber dalaman Umno kepada Asia Sentinel. "Kebencian sama bukan khusus kepada beberapa segmen Umno dan elit pemerintah sahaja. "Zaman Mahathir, kebencian dan kurang senang hanya di kalangan kumpulan intelektual dan hak asasi manusia. Tetapi Najib, ia merentasi semuanya sehingga ... more »

Giat Mara ditutup: Jawapan buat fitnah macai-macai..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Kalau semalam aku dah siarkan jawapan YB Fuziah mengenai fitnah beliau salahgukan wang bantuan banjir berjumlah RM50,000 di ( SINI ), ini pula jawapan untuk fitnah macai-macai mengenai isu GiatMara ditutup di Selangor.. Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) Selangor Dr Halimah Ali berkata isu rampasan tanah Pusat Giat Mara Selayang seperti mana yang dilaporkan media baru-baru ini tiada kaitan dengan hal ehwal pendidikan anak Melayu. Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Negeri Selangor menegaskan apa yang dil... more »

Mengenang Kembali Bapa Saya, Tun Razak - Nazir Razak

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 day ago
Bersama Tun Abdul Razak Hussein, pada sambutan Aidilfitrinya yang terakhir. – Gambar sumbangan Datuk Seri Nazir Razak, 14 Januari, 2014. [TMI] Tiga puluh lapan tahun dahulu pada hari ini, 14 Januari 1976, Tun Abdul Razak Hussein menghembuskan nafas terakhirnya di London selepas komplikasi leukemia. Malaysia kehilangan perdana menteri. Saya kehilangan. Malaysia ketika itu berusia 19 tahun. Saya pula sembilan tahun. Hari-hari selepas itu diselubungi kesedihan peribadi dan seluruh negara berkabung. Empat adik-beradik termasuk saya sedaya upaya cuba menenangkan ibu kami, sementara rak... more »

Kalimah Allah: UIAM akan kumpul fakta - Rais Yatim

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
* [image: Kalimah Allah: UIAM akan kumpul fakta - Rais Yatim] * *KUALA LUMPUR - Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) akan menggunakan kekuatan penyelidikannya untuk membentang fakta dan membidas hujah pihak-pihak tertentu berhubung isu penggunaan kalimah ALLAH.* *Presiden UIAM, Tan Sri Dr Rais Yatim berkata, penyelidikan rapi dan meluas melibatkan isu-isu Islam dilaksanakan secara berterusan dengan kerjasama institusi Islam lain seperti Institut Antarabangsa Pemikiran dan Tamadun Islam (Istac).* *Katanya, ini memastikan tidak ada ruang yang membolehkan pihak tertentu me... more »

PAGAR RUMAH ORANG KAYA (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 1 day ago
Kalau kat Malaysia ni kroni umno/bn jer yng mampu pakai pagar mcm ni kah3...

Awan Mengikuti Orang Yang Bertaubat

Detik Islam at Detik Islam - 1 day ago
Diriwayatkan bahawa seorang penjual daging terpesona dengan seorang jirannya. Suatu ketika, gadis itu ditugaskan untuk menyelesaikan urusan keluarganya di mukim yang lain. Si penjual daging mengekorinya dari belakang sehingga berjaya menemui gadis tersebut. Si tukang penjual daging memanggil gadis itu dan mengajaknya menikmati peluang yang jarang berlaku dan indah itu (maksiat). Tetapi gadis itu menjawab, "Jangan lakukan. Walaupun sangat mencintaimu, aku sangat takut kepada Allah." Mendengar jawapan itu, si penjual daging merasa dunia berputar. Kerana menyesal dan sedar hatinya geme... more »

Jangan jadikan isu agama sebagai umpan dan senjata politik - Raja Nazrin

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
* [image: Jangan jadikan isu agama sebagai umpan dan senjata politik - Raja Nazrin] * *Isu agama hendaklah dipisahkan daripada dijadikan umpan dan senjata politik kerana ia boleh memakan diri sendiri serta boleh mencetuskan persengketaan.* *Pemangku Raja Perak, Raja Dr Nazrin Shah, bertitah tindakan itu boleh mengakibatkan berlakuknya porak-peranda yang perlu dibayar dengan kos tinggi dan memakan masa lama sebelum dapat diselesaikan.* *Justeru, baginda bertitah pemimpin politik terutama di peringkat tertinggi perlu mempamerkan contoh yang baik kepada masyarakat dengan tidak men... more »

BERITA GEMBIRA UNTUK PARA PENGKAGUM NAJIB ..... KERANA KANGKUNG NAJIB SUDAH TERKENAL SELURUH DUNIA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Kerana ungkapan kangkung semasa di Kemaman tempoh hari sebagai barang contoh harga turun tapi langsung tidak di puji oleh rakyat kepada kerajaan UMNO/BN pimpinan beliau kini menyebabkan dirinya cukup tersohor dan seluruh dunia sekarang ini.Media terkenal luar negara memberikan liputan cukup meluas atas serangan rakyat siber terhadap Najib Razak.Sudah pasti berita gembira ini akan menambahkan rasa kagum dan hormat mereka oleh para-para pengkagum Najib terhadap diri beliau.Bertuah sungguh UMNO dapat PM gred Kangkung!!!.. Mungkin sempena Tahun Melawat Malaysia 2014 maka jumlah ... more »

INILAH DIKATAKAN WAJAH ORANG KUAT PEMUDA UMNO BAHAGIAN HULU SELANGOR YANG TUMBUK TIMBALAN MENTERI PENDIDIKAN II, P. KAMALANATHAN TEMPOH HARI????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Difahamkan inilah wajah ahli Pemuda UMNO Hulu Selangor yang berjawatan sebagai Setiausaha Pemuda UMNO Bahagian Hulu Selangor yang tumbuk Timbalan Menteri Pendidikan merangkap Ahli Parlimen Hulu Selangor P. Kamalanathan tempoh hari gara-gara berang kerana permintaannya untuk menukarkan insan yang rapat dengan diri beliau yang bekerja sebagau pendidik bertukar mengajar dari sekolah di Johor ke Hulu Selangor.Laporan polis telah pun dibuat dan siasatan dibawah Sek 323 Kanun Keseksaan dijalankan . Sehingga kini lebih dari 20 kenyataan telah pun dirakam dari saksi-saksi yang meliha... more »

ALHUSSEYN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 days ago
ALHUSSEYN ------------------------------ Wasatiyyah hanyalah ‘Cakap Tidak Serupa Bikin’ Posted: 14 Jan 2014 08:00 AM PST Sambutan Maulidur-Rasul tahun ini bertemakan 'Wasatiyyah Tonggak Kesatuan Ummah' ~ dimana PM Najib mengajak seluruh rakyat supaya mengamalkan pendekatan sederhana bagi memastikan keharmonian dan perpaduan yang terbina selama ini terus kekal. "Hakikatnya, wasatiyyah berpaksikan keadilan sosial, keunggulan atau kecemerlangan dan keseimbangan serta kesederhanaan. Wasatiyyah bukanlah bererti mundur, ambil mudah dan pendekatan ekstrem yang boleh menggugat ke... more »

Ajijoi

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 days ago
Ajijoi ------------------------------ - Gaji maksima kerani bank dibawah paras kemiskinan - Jamuan Makan Malam Pelancaran Dana Kebajikan Pusat Khidmat Dun Sg Rapat - Salam Maulidur Rasul Gaji maksima kerani bank dibawah paras kemiskinan Posted: 14 Jan 2014 08:22 AM PST Jika ditahun 80an dan 90an dahulu, pekerja perkeranian di bank-bank boleh mendongak dagu apabila berjalan kerana mereka di anggap antara yang bertuah jika dibandingkan gaji mereka dengan pekerja sektor awam (kerajaan). Slip gaji mereka sah diperlakukan di mana-mana saja institusi kewangan untuk mel... more »

Duke of UMNO

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 days ago
Duke of UMNO ------------------------------ - MALAYSIA TAK PERLU ISA: SAPA SETUJU DENGAN KJ..? - UISHH..!! ARIAL SHARON MATI MASUK SYURGA PULAK? - KALIMAH "ALLAH": NAK DIALOG APA LAGI JPNIN WEIII..??? - KURANG KOS: KEDAH BAKAL RINTIS CETUSAN BRILLIANT TUN M? @MukhrizMahathir - GEGARRR..!!! KDN TANGKAP PENGHINA ISLAM, PENGUTUK RASULULLAH NI..??? MALAYSIA TAK PERLU ISA: SAPA SETUJU DENGAN KJ..? Posted: 14 Jan 2014 06:31 AM PST Saya terbaca kenyataan *Menteri KBS, Kay Jay semalam*. Dia kata, tak payah kembalikan ISA. ISA tak sesuai di zaman sekarang ni dan ... more »

Sumber:
My Dashboard.

vmct7.

7tcmv.

Tiada ulasan: