Sabtu, 25 Januari 2014

3241. Judul dari blog Ijoks2009 Kami Sokong Tok Guru.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

18SG,Awas Ini Bukan Akhlak Pendakwah Islam,Mencaci Sesama Muslim

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 hours ago
Lihat video di bawah,Anjing anjing anjing itulah perkataan yang keluar dari mulut pendakwah ini.Yang menyedihkan pula perbuatan menghina tenaga pengajar itu di lakukan di hadapan pelajar-pelajar sekolah. Tidak kiralah samaada benda ini berlaku di Malaysia atau indonesia,perkara sebegini tidak sepatutnya berlaku dalam komuniti muslim.Islam mengharamkan penganutnya menjatuhkan maruah sesama islam dalam apa keadaan sekalipun Maki hamun bukan kaedah dakwah yang bijak Walau apapun gelaran yang diberikan kepada nya,Ustaz,habib,atau syeikh sekalipun ,cara beliau berdakwah akan lebih mendat... more »

43 Perkara Yang Menyekat Rezeki

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 6 hours ago
Perlu di ingatkan bahawa tidak semua pernyataan ini dinyatakan dalam Al-quran atau hadis Rasulullah s.a.w tetapi merupakan kajian ulamak terdahulu.wallahualam.. -dipetik dari blog; blablasesawang.blogspot.com Terdapat beberapa perkara yang mempunyai kaitan dengan kesusahan atau secara lebih khusus sebagai penyebab ditimpa kesusahan dan penderitaan yang mana pada kebiasaannya kita mengambil ringan tentang perkara tersebut. Dalam kitab Al-Barakah fi Fadhl lis Sa'yi Wal Harakah yang disusun oleh Abi Abdillah Muhammad bin Abdul Rahman Al-Habsyi telah diterangkan perkara yang mempun... more »

BN Bakal Tumbang Kata Mahathir

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 8 hours ago
KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed tidak menolak kemungkinan BN akan kalah teruk pada pilihan raya akan datang sekiranya isu kenaikan harga barangan dan perkhidmatan tidak diatasi dengan segera. Menurutnya, biarpun kerajaan kini giat menjalankan operasi pemantauan dan kawalan harga di seluruh negara, namun jika kerajaan gagal menangani kemarahan rakyat itu, peluang mempertahankan kerusi kerajaan dikhuatiri tipis. "Ya boleh, tapi sekarang ini saya nampak ada sedikit kawalan harga yang dilakukan oleh pemerintah, ini adalah usaha yang baik tetapi pendapat Tu... more »

RM 748,000 Untuk No Plat W1N,Rakyat Akan Mendapat Manfaat Kata Sultan Johor

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 10 hours ago
- [image: Sultan Ibrahim Sultan Iskandar]Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar < 1 / 1 > SHAH ALAM - Berita yang tersebar mengenai nombor plat W1N bernilai RM748,000.00 yang dibida oleh Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar ternyata benar. Memetik laporan News Straits Time, Sultan Ibrahim bertitah baginda tidak keberatan membayar sejumlah wang tersebut untuk nombor plat yang diingininya. Menurut Sultan Ibrahim, wang yang dibelanjakan tersebut akhirnya akan dikembalikan kepada rakyat. "Rakyat akan mendapat manfaat daripadanya. Jadi, jumlah yang dibayar adal... more »

Perkembangan Terbaru Kes Ibu Bapa Di Tahan Di Sweden

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 19 hours ago
Kuala Lumpur: “Kami semua sihat, tidak sakit. Saya baca Yasin dan dengar surah lain menerusi YouTube,” kata Aisyah, 14, anak kepada pasangan Azizul Raheem Awalludin dan Shalwati Norshal yang ditahan pihak berkuasa Sweden sejak 18 Disember lalu. Menerusi perbualan media sosial bersama saudara terdekatnya, di sini, awal pagi semalam, anak sulung daripada empat beradik itu turut memaklumkan mereka masih menunaikan solat lima waktu biarpun berjauhan dengan ibu bapanya. Menurut ahli keluarga yang enggan dikenali itu, Aisyah memaklumkan, adik lelakinya itu turut menyatakan rasa menyesal a... more »

Suhu Terendah Di Kelantan 17 Darjah Celcius

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 22 hours ago
JERTIH: Cuaca tidak menentu sejak kebelakangan ini mencatatkan rekod suhu terendah iaitu 19 darjah Celsius di sekitar Besut, pagi semalam. Pengarah Pejabat Meteorologi Kelantan/Terengganu Jabatan Meteorologi Malaysia (JMM) Jenuwa Husin berkata, selain itu, Kuala Krai, Kelantan, turut merekodkan suhu sejuk terendah sehingga 17 darjah Celcius, semalam, sekali gus mencatatkan rekod pertama di Pantai Timur. Menurutnya, penurunan suhu itu amat berbeza dengan suhu biasa yang dicatatkan pada kadar paling minimum sebelum ini iaitu 23 darjah Celcius di dua kawasan itu. Perubahan iklim mend... more »

Kisah Ustaz Abdullah Khairi menerajang pelajarnya.

Matt Evo at Kami SokongTokguru - 1 day ago
*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.* *Assalamualaikum w.b.t/**ا**لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه* Meja *www.peceq.blogspot.com* *Diterbitkan pada 20 Ogos 2013* Kisah benar seorang ustaz menerajang flying fox kepada pelajarnya. Moga menjadi pengajaran buat kita semua. - Kategori Pendidikan ... more »

RON 95 Akan Naik Harga Lagi Untuk Masa Depan Negara

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 day ago
Tengku Adnan *PETALING JAYA:* Dalam usaha untuk mengurangkan perbelanjaan kerajaan dan memastikan semua subsidi kerajaan dinikmati rakyat Malaysia yang layak sahaja, harga subsidi bagi bahan api RON 95 dijangka hanya disediakan untuk golongan miskin. Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor membuat pendedahan ini pada Khamis sambil menambah dasar harga baru akan berkuatkuasa pada Mei atau Jun tahun ini. "Kami mahu mengenakan kenaikan hanya kepada mereka yang mampu. Seseorang mungkin memandu (Toyota) Alphard ataupun Mercedes (Benz) tetapi mereka masih mengguna... more »

China Buda pun Minat Ustaz Azhar Idrus

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 day ago
Assalamualaikum dan salam bloger, Pagi tadi aku (takkan n3 santaipun nak berbahasa standart juga) ,aku pergi servis keta , sebabnya tayar ferari *(sebenarnya kancil660 je huhu)*aku tu asyik lari sebelah je. Aku gi servis kat satu kedai tu sebab kebetulan kedai dia je yang kosong tak ada pelanggan masa tu . Sambil-sambil tu aku berbual la dengan dia,kemudian dia tertarik dengan stiker Ustaz azhar yang aku tempek kat cermin Ferari aku tu. Dia cakap diapun minat giler dengan UAI. Start dari situ dia mula cerit a pasal ceramah-ceramah UAI. Yang menariknya cina budha ni dia minat dengar ku... more »

Dalam diam aku mencintaimu.

Matt Evo at Kami SokongTokguru - 1 day ago
*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.* *Assalamualaikum w.b.t/**ا**لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه* Meja *www.peceq.blogspot.com* Dalam diam ada berani menyukaimu. Didalam diam juga ada berani mencintaimu. Di alam nyata tidak upaya mengeluarkan kata untuk menyerlahkan apa yang terbuku di hati. Akhirn... more »

Fuyo Banyaknya Susuk Dalam Lutut Nenek

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 day ago
Ratusan jarum di jumpai dalam lutut seorang nenek berusia 65 tahun ini. [image: Misteri Ratusan Jarum Berada Dilutut Wanita Berusia 65 Tahun]*Misteri Ratusan Jarum Berada Dilutut Wanita Berusia 65 Tahun* | Seperti disiarkarkan dari dailymail.co.uk , seorang doktor terkejut apabila memeriksa lutut seorang wanita 65 tahun yang berasal dari Korea Selatan dijumpai ratusan jarum . Ternyata ketika diperiksa lebih lanjut , jarum tersebut adalah jarum akupunktur yang tertinggal di lututnya . Lebih lanjut lagi dikatakan bahawa wanita ini didiagnosis menderit osteoartritis . Penyakit ini adal... more »

Aurat kartun,Ustaz Azhar Idrus

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 day ago

Kisah Tiga Orang Pemuda Terperangkap Di Dalam Gua

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 day ago
Hadis Abdullah bin Umar r.a: Rasulullah s.a.w bersabda: Ketika tiga orang lelaki sedang berjalan-jalan, tiba-tiba turun hujan. Lalu mereka berteduh di dalam gua sebuah gunung. Secara tiba-tiba pintu gua itu tertutup dengan sebuah batu besar menyebabkan mereka terkurung, lalu sebahagian daripada mereka berkata kepada sebahagian yang lain: Ingatlah semua amal baik yang pernah kamu lakukan kerana Allah s.w.t. Setelah itu berdoalah kepada Allah s.w.t dengan amalan masing-masing. Semoga Allah s.w.t menolong kesulitan ini. Lelaki pertama berkata: Ya Allah, suatu ketika dahulu aku mem... more »

Balasan Bagi Peminum Arak

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 days ago
Sumber gambar Disini Balasa bagi orang yang meminum arak. Nabi S.A.W pernah bersabda ertinya: *"Allah S.W.T telah melaknat pembuat arak, penjual, peminum dan pembelinya."* "Akan datang pada hari kiamat orang yang meminum arak dalam keadaan hitam mukanya, merah kedua matanya, lidahnya terjelir sampai ke dada, lalu keluar daripada mulutnya nanah,maka seluruh manusia amat membencinya. Oleh itu jagan sesekali memberi salam kepadany dan jangan menziarahinya ketika diasakit serta jagan disolatkan apabila dia mati kelak. Sesungguhnya Allah S.W.T menyeksanya seperti orang yang menyumpah ... more »

Ini Mungkin Trafik Jem Paling Teruk Dalam Sejarah Dunia

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 days ago
The world's longest traffic jam took place in Beijing, China. It was over 60 miles long and lasted 11 days!

Anak Bertanya,Ayah Menjawab

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 days ago
Seorang ayah sanggup berkorban apa saja untuk anaknya *Satu hari Luqman Al-Hakim ditanya oleh anaknya:* "Ayah, apakah sebaik-baik perangai bagi manusia?". Jawab Luqman : Agama. bertanya lagi si anak : "Kalau perangai itu 2?" Jawab Luqman : Agama dan Harata tanya si anak lagi : "Kalau tiga?". Jawab Lukman : Agama, Harta dan Malu celah si anak : "Kalau empat?". Jawab Luqman : Agama, Harta, Malu dan Budi Perkerti yang Baik si anak terus bertanya lagi : "Kalau perangai itu Lima?". Jawablukman : "Agama, Harta, Malu, Budi pekerti yang Baik, dan Permurah" "Bagai mana kalau perangai i... more »

Adakah Situasi Ini Boleh Berlaku Di Malaysia?

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 days ago
Sultan Brunei Sanggup Berhujan bersama rakyat di Majlis Sambutan Maulidur Rasul

Kisah Nafsu Yang Degil

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 days ago
Dalam sebuah kitab karangan 'Ustman bin Hasan bin Ahmad Asy-Syaakir Alkhaubawiyi, seorang ulama yang hidup dalam abad ke XIII Hijrah, menerangkan bahawa sesungguhnya Allah S.W.T telah menciptakan akal, maka Allah S.W.T telah berfirman yang bermaksud : "Wahai akal mengadaplah engkau." Maka akal pun mengadap kehadapan Allah S.W.T., kemudian Allah S.W.T berfirman yang bermaksud : "Wahai akal berbaliklah engkau!", lalu akal pun berbalik. Kemudian Allah S.W.T. berfirman lagi yang bermaksud : "Wahai akal! Siapakah aku?". Lalu akal pun berkata, "Engkau adalah Tuhan yang menciptakan aku da... more »

Antara kesan dan akibat yang dialami oleh mangsa fitnah.

Matt Evo at Kami SokongTokguru - 3 days ago
*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.* *Assalamualaikum w.b.t/**ا**لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه* Meja *www.peceq.blogspot.com* *http://peceq.blogspot.com/2014/01/3187-antara-kesan-dan-akibat-yang.html* Menanggung malu sudah tentu punya. Kadang-kadang kena herdik, sergah, jerkah dan provokasi denga... more »

Kisah Tangisan Rasulullah Kerana Wanita

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 days ago
Gambar sekadar hiasan Daripada Saidina Ali, berkata ia: "Saya dan Fatimah pergi menghadap Rasulullah SAW. Kami dapati beliau sedang menangis, lalu kami bertanya kepadanya, apakah yang menyebabkan ayahanda menangis, ya Rasulullah?" Baginda SAW menjawab: "Pada malam aku diisrak hingga ke langit, di sana aku melihat perempuan dalam keadaan amat dahsyat. Dengan sebab itu aku menangis mengenangkan azab yang diterima mereka." Ali bertanya: "Apakah yang ayahanda lihat di sana?" Rasulullah SAW menjawab: "Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otak kepalanya menggelegak. Aku lihat pere... more »

Zikir Sambil Menari?

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 days ago
*PANDANGAN PROF DATO' DR HARUN DIN AL-HAFIDZ BERKENAAN "ZIKIR SAMBIL MENARI"* Kadang-kadang ada yang memberi jawapan tentang sesuatu hukum itu mengikut 'rasa', seperti soalan anda tentang hukum menari yang diamalkan oleh puak sufi seperti di atas, penjawab itu berkata rasanya tidak boleh. Mungkin juga ada orang lain yang akan menjawab rasanya boleh. *Jawapan bagi persoalan agama bukan boleh dimain dengan 'rasa'. Ia memerlukan sandaran hukum yang perlu dirujuk kepada sumber yang sahih.* Berkenaan dengan zikrullah, Allah SWT berfirman (mafhumnya): "Iaitu orang-orang yang menyeb... more »

Apabila Loghat Kelate DiGabungkan Dengan Bahasa Standart

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 days ago
Sekadar hiasan,kepada ore Johor: Sory la boh.. kisah -kisah dibawah hanyalah rekaan semata-mata mari sama-sama baca sambil bersantai untuk hilangkan penat seharian bekerja. Kantoi 1 Gu kawe kijo hotel,dio sepatutnyo anta guest pegi airpot tapi huje pulok,dio tunggu la sapa uje berenti baru dio oyak ko guest, kawe denga dio oyak gini "mari kita pergi encik,hujan sudah SERIK ni" Kantoi 2 Dulu,mase kat belaja kat kolej,kelas komputer,kawe aja gu kawe pasal komputer,doh dio slow nok teke tikuh tu,kawe kato la gini "Ming,tunggu gapo lagi nyo, PENYEK la mouse tu" .Gu kawe pun kato,oloh,k... more »

Balasan Bagi Orang yang Melengah-Lengahkan Solat

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 days ago
Kecik-kecik dah boleh jadi imam Diriwayatkan nabi S.A.W bahawa baginda bersabda:"Barang siapa yang meringan-ringankan solat dibalas ke atasnya dibalas *15 jenis seksaan*; 6 perkara ketika di dunia, 3perkara ketika saat kematiannya, 3perkara semasa didalam kuburnyadan, 3lagi ketika bertemu dengan tuhan. Lalu para sahabat bertanya: "Wahai rasulullah, apakah itu seksaan semasa di dunia ini?" Baginda menjawab: "Pertama, Allah akan mengambil keberkatan daripada usianya. Kedua, Allah mengambil kerberkatan daripada rezekinya. Ketiga, Allah akan mengambil ciri(tanda) orang soleh pada mu... more »

Akibat Video Lucah,Di Kejar Wanita Bogel Di Tanah Suci

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 4 days ago
Asalamualaikum dan salam bloger,saya nak kongsikan satu kisah yang pernah diceritakan oleh Tuan Guru Dato Dr Haron Din yang cukup baik untuk kita mengambil ikhtibar.. Ceritanya ialah mengenai seorang jemaah haji (lelaki) yang gagal masuk ke Masjidil Haram. Kenapa lelaki tu tak dapat masuk ke Masjidil Haram? Apakah punca sebenar yang menghalang lelaki tu dari pergi ketempat tersebut? Jom sama-sama kita baca cerita ini.. Lelaki ini tidak sama pakej dengan saya, jadi saya tidak mengenali beliau. Apa yang berlaku kepada lelaki berkenaan ialah setiap kali dia hendak masuk ke masjidil h... more »

Web Cam Baby Monitorpun Boleh Kena hack

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 4 days ago
*Baby monitor hacked, spies on Texas child* Marc and Lauren Gilbert were terrified when they heard a strange voice calling out to their 2-year-old daughter Allyson, through a baby monitor in her room. The Texas family learned the hard way that almost anything connected to the Internet can get hacked. According to ABC News, Gilbert was washing dishes on the night of Aug. 10., when he heard noises coming from his daughter's room. He and his wife went in to investigate the situation, when they witnessed something more disturbing than they thought possible. A voice coming through a ba... more »

Nak Ubah Macamana Lagi??

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 4 days ago
Tak tahu nak ubah macammana dah dengan kenaikan kos sara hidup sekarang ,adakah nak kena jual kereta,motor,naik basikal je. Naik basikal untuk pergi kerja,hantar anak kesekolah. Entahlah.. Bersyukurlah Malaysia masih aman..

Info Kesihatan,Kandungan Berbahaya Dalam Mee Segera

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 4 days ago
Adakah mi segera makanan sebenar atau makanan palsu? Apakah bahan penambah ini sebenarnya dan sejauh manakah ia selamat? Berikut beberapa ramuan yang mungkin anda mengambilnya bersama dengan mi segera anda. 1) Kalsium Sulfat: Kapur Paris. 2) Asid Tartarik: Bahan kimia yang digunakan dalam julap dan untuk memutihkan cermin. Lebih beracun berbanding 100% alkohol tulen. 3) Kalsium Oksida: Digunakan rawatan sisa buangan dan dalam racun serangga. 4) Tertiary Butylhydroxyquinone (TBHQ): Produk berasaskan petroleum; sat bentuk butane (cecair dalam pemetik api). 5) BHT: Risiko karsinogen... more »

Hebat Betul Bayi Ni Ada 4 Ekor Bodyguard

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 days ago
Siapa berani kacau budak ni nahas laa.. Berani betul mak budak ni bagi anak dia dijaga oleh bodyguard yang ganas-ganas ni.. This is india..

Dulu-dulunya aku.

Matt Evo at Kami SokongTokguru - 5 days ago
*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.* *Assalamualaikum w.b.t/**ا**لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه* Meja *www.peceq.blogspot.com* Mula-mula aku psiko orang lain cukup-cukup "dia orang semua orang mudah lupa" Hebat hasilnya. Ramai tabik dengan aku, sebab berjaya membuka minda. Kira ini sebagai test ... more »

Pesanan Berguna Untuk Bakal Pengantin

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 days ago
Gambar hiasan.Perkahwinan ust,Don Umamah Taghlubiyah, seorang wanita Arab terpandang menasehati anaknya Ummu Iyas binti Auf. Nasehat ini dia sampaikan ketika melepas putrinya itu menuju rumah suaminya saat dia dinikahkan. Dia berkata, "Wahai anakku, Kalaulah nasehat boleh ditinggalkan karena kemuliaan budi dan ketinggian nasab keturunan, maka aku tidak akan menyampaikannya padamu. Namun ia perlu disampaikan untuk mengingatkan oran baik dan menyadarkan yang lalai. Wahai anakku, jika seorang perempuan bisa melepaskan diri dari laki-laki dengan harta orang tuanya maka aku adalah orang ... more »

Alat Curi Wi-Fi,Cara Hack Line Wi-Fi

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 days ago
Kuala Lumpur: Malang bagi pelanggan Internet yang membelanjakan kira-kira RM150 sebulan untuk menggunakan perkhidmatan sambungan Internet tanpa wayar (Wi-fi), terutama di kediaman masing-masing, tetapi akhirnya mendapati talian itu kerap terganggu. Jika ia berlaku, anda mungkin menjadi mangsa talian Wi-fi digodam atau ‘dicuri’ individu tidak bertanggungjawab menggunakan satu peralatan terbaru yang kini dijual secara meluas menerusi online. Peralatan itu semakin popular digunakan di negara ini, terutama bagi mereka yang mahir teknologi maklumat (IT) untuk tujuan menggodam Wi-fi ... more »

Kisah Penuh,Cubaan Mencuri Jasad Rasulullah s.a.w

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
Peperangan antara orang islam dengan orang kafir kristian dikelanali sebagai perang salib. Ianya berlangsung begitu lama di mana kemenangan dan kekalahan silih berganti pada kedua belah pihak. Umat islam telah berjuang habis-habisan menentang pihak musuh. Segala kekuatan dikerahkan kerana itulah kesempatan yang paling baik untuk memperolehi di medan perang. Raja-raja dari semua kerajaan islam memberikan sokongan padu pada setiap panglima perang yang tampil memimpin pahlawan islam. Salah seorang yang banyak berjasa dalam perang salib ini adalah SULTAN NURUDDIN ZANGKI (ZENGGI) berba... more »

Subahanallah,Harta karun Sungai Furat Telah Benar-Benar Di Jumpai

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
*N*amanya Sungai Eufrat atau Furat. Turut di kenali dengan nama lain iaitu Eupharates dan al-Furat yang bermaksud *'Air Paling Segar'.* Sungai Furat antara sungai terpanjang di Asia Barat. Ia merentasi tiga buah negara iaitu Iraq, Syria dan Turki. Sungai Furat menjadi saksi kepada kebangkitan beberapa tamaddun suatu ketika dulu. Sejak tahun 925SM (sebelum Masihi), sungai ini menyaksikan pelbagai tumpahan darah, kesan peperangan akibat perebutan kuasa tanah jajahan di sekitarnya. Sebelum kedatangan Islam, pesisir Sungai Furat di kuasai dua kuasa besar iaitu Byzantine (Rom) dan Parsi... more »

Makcik Sihat Dan Kuat Sebab Selalu Makan kangkung

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
[image: Manfaat sayur kangkung] Sejak akhir,akhir ini kenapalah kangkung dihina sebegitu rupa sampai masuk BBc,korang tahu tak kebaikan kangkung.Tengok makcik ni hasil dari makan kangkung sihat je walaupun umur dah 82 tahun. Walaupun berumur 82 tahun, nenek yang bernama Zhao Yuafang ini mengejutkan semua orang apabila masih boleh melentur badannya seperti anak muda. Beliau yang tinggal di Beijing, China sering keluar untuk melakukan senaman bagi mengekalkan kesihatan badan dan kelenturan tubuhnya. Baginya, kesihatan tubuh adalah perkara untama dalam kehidupan. Untuk melakukan aksi... more »

Jangan Upload Gambar Bayi Anda Jika Anda Sayangkan Dia,Kerana...

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
*Al Ain Bukan Perkara Main-main.* Perlu kita fahami, bayi yang berumur kurang dari 40 hari berisiko kepada 4 keadaan, *2 keadaan permasalahan rohani, 2 keadaan permasalahan fizikal.* Bagi permasalahan rohani, melibatkan* Ain dan Ummu Sibyan*. Sang faqir garis tebalkan pada posting kali ini adalah permasalahan rohani, iaitu Ain dan Ummu Sibyan. Ummu Sibyan adalah dari kalangan kaum jin yang gemar mendengar tangisan anak-anak kecil terutamanya bayi, maka bagi mengelakkan gangguan ummu sibyan ini, maka Sayyiduna RasulILLAHi SallALLAHu Alaihi Wassalam telah memberi panduan , antarany... more »

Kisah Kematian Maryam,Dikebumikan Oleh Malaikat

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
Nabi Isa adalah nabi yang dilahirkan tanpa ayah dengan izin Allah dan Maryam adalah ibu yang telah melahirkan, menjaga dan mendidik Nabi Isa dengan penuh kasih sayang. Suatu hari Nabi Isa telah bekata kepada ibunya, “Sesungguhnya dunia ini adalah kampung yang akan musnah dan sesungguhnya akhirat itu adalah kampung yang kekal, oleh itu, marilah ibu besama saya”. Setelah berkata demikian, maka berangkatlah mereka menuju ke gunung Lebnon. Apabila sampai di gunung tersebut, maka Nabi Isa dan ibunya berpuasa di siang hari dan mendirikan solat di malam hari. Makanan mereka terdiri dari... more »

Apabila Iblis Laknatullah Menghadapi Saat Kematiannya

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
Abu Laits Samarkandi meriwayatkan dengan sanadnya dari Afnah bin Qays berkata: Saya pergi ke Madinah ingin bertemu dengan Omar bin Al Khattab RA, tiba-tiba saya bertemu dengan Ka’bul Ahbaar yang menceritakan dalam suatu majlis, “Ketika Adam AS sedang menghadapi saat kewafatan, baginda berkata: “Ya Rabbi, musuhku pasti akan mengejek padaku jika ia melihat aku telah mati, padahal ia diberi hingga hari kiamat”. Maka di jawab Allah SWT: “Hai Adam, kamu langsung menuju ke syurga, sedang si celaka (iblis) ditunda hingga hari kiamat supaya merasakan sakit maut, sebanyak makhluk yang per... more »

Foto Tahanan Syiria Mati Kelaparan,Menyayat Hati

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
[image: Beredar foto para tahanan Suriah tewas kelaparan di penahanan] foto para tahanan suriah yang didapat oleh Tahrir Souri *(Arrahmah.com)* - Pemandangan mengerikan sebuah foto telah membuat marah para *Arrahmah.com)* - Pemandangan mengerikan sebuah foto telah membuat marah para aktivis cyber, sebuah foto yang menunjukkan para tahanan Suriah yang meninggal akibat kelaparan di cabang penahanan rezim. Kelompok aktivis Suriah Tahrir Souri mengklaim mendapatkan foto itu dari seorang agen keamanan rezim Nushairiyah yang membelot dari kantor cabang keamanan 215 pada saat revolusi Suriah... more »

Aku Rasa Sayu Bila Baca Luahan Tok Guru

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
KOTA BHARU - Bekas Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, rakyat tidak boleh membandingkan pentadbiran penggantinya, Datuk Ahmad Yakob dengan dirinya yang menerajui Kelantan lebih 20 tahun. Mursyidul Am Pas itu berkata, setiap pemimpin mempunyai pendekatan sendiri dan Ahmad, selaku pemimpin berpengalaman, tahu apa yang perlu dilakukannya. “Susah saya nak kritik peribadi orang, cuma apa yang saya boleh kata, nak cari orang yang sama tidak dapat. Mesti ada perbezaan, lemah di sini, baik di situ. Kita doakan beliau melaksanakan yang terbaik,” katanya kepada Sin... more »

Apa Gunanya Ada Menteri Kalau Tak Dapat Bantu Rakyat

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
SHAH ALAM - Tindakan kerajaan menubuhkan Jawatankuasa Khas Menangani Kos Sara Hidup bukan penyelesaian mengurangkan beban rakyat, sebaliknya membuktikan kerajaan tiada perancangan sebelum melaksanakan sesuatu perkara. Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Dr Maamor Osman berkata, kerajaan tidak sepatutnya menjadikan dasarnya sebagai uji kaji yang akhirnya tidak membawakan apa-apa manfaat sama ada untuk rakyat mahupun negara. “Bila tubuh jawatankuasa ini seperti kerajaan ini ahli bomba, bila ada kebakaran kita akan padam, dan perkara itu berulang-ulang t... more »

Kisah Penuh,Cubaan Mencuri Jasad rasulullah s.a.w

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
Peperangan antara orang islam dengan orang kafir kristian dikelanali sebagai perang salib. Ianya berlangsung begitu lama di mana kemenangan dan kekalahan silih berganti pada kedua belah pihak. Umat islam telah berjuang habis-habisan menentang pihak musuh. Segala kekuatan dikerahkan kerana itulah kesempatan yang paling baik untuk memperolehi di medan perang. Raja-raja dari semua kerajaan islam memberikan sokongan padu pada setiap panglima perang yang tampil memimpin pahlawan islam. Salah seorang yang banyak berjasa dalam perang salib ini adalah SULTAN NURUDDIN ZANGKI (ZENGGI) berba... more »

Kisah Kucing Kesayangan Rasulullah s.a.w

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
Suatu hari ketika Rasulullah S.A.W. keluar dari mesjid, Beliau mendapati seekor burung yang di jadikan mainan oleh seorang anak kecil. Kaki burung tersebut di ikat dengan seutas tali, lalu diseret-seret sambil berlari. Bagi si anak ini mungkin permainan tersebut sangat mengasyikkan. Lalu Rasulullah S.A.W. menghampiri anak tersebut dan berkata, "Ya Umair (panggilan kesayangan untuk Umar) kenapa burung tersebut engkau tarik-tarik, bagaimana kalau burungnya saya beli". Karena si anak setuju, maka akhirnya Rasulullah S.A.W. membeli burung tersebut dan dirawat di rumah. Dan setelah bur... more »

Mengapa Perkara Yang Saya Idamkan Tidak Pernah Saya Perolehi(Dr. Danial Zainal Abidin)

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
Dalam hidup kita,adakalanya kita merasa sangat keciwa apabila apa yang kita rancangkan tidak menjadi seperti yang di inginkan.Adakalanya kita ditimpa musibah yang dirasakan sangat berat sehingga terdetik dihati apakah dosa-dosaku sehingga Allah datangkan ujian yang dirasakan sangat berat berbanding orang lain.tanpa kita sedar ujain itu merupakan rahmat Allah kepada kita. Tanpa kita sedari apa yang kita benci itu amat baik untuk kita dan apa yang kita sangat inginkan itu akan menjahanamkan kita,Allah maha mengetahui sedangkan kita tidak mengetahui..

Islam Terbukti Benar,Hukuman Rotan Punggung Mampu Ubati Ketagihan Arak Dan Seks

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
*Ada satu cara baru untuk mengurangkan ketagihan anda , tetapi ia amat menyakitkan. Ahli psikologi di sebuah klinik dadah Siberia menggunakan hukuman dera untuk membantu penagih dadah, alkohol dan juga penagih seks untuk membaiki kehidupan mereka . Rawatan pelik ini ialah merotan punggung pesakit dengan kayu ataurotan ."Kami rotan pesakit di bahagian punggung dengan tujuan mengurang ketagihan. Profesor Marina Chukhrova memberitahu The Siberia Times. Rupa-rupanya, terdapat beberapa prinsip saintifik yang kukuh tentang pemukulan ini. * *Chukhrova dan Dr Jerman Pilipenko telah m... more »

Kisah Awan Mengikuti Orang Bertaubat

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
Diriwayatkan bahawa seorang penjual daging terpesona dengan seorang jirannya. Suatu ketika, gadis itu ditugaskan untuk menyelesaikan urusan keluarganya di mukim yang lain. Si penjual daging mengekorinya dari belakang sehingga berjaya menemui gadis tersebut. Si tukang penjual daging memanggil gadis itu dan mengajaknya menikmati peluang yang jarang berlaku dan indah itu (maksiat). Tetapi gadis itu menjawab, "Jangan lakukan. Walaupun sangat mencintaimu, aku sangat takut kepada Allah." Mendengar jawapan itu, si tukang jagal merasa dunia berputar. Kerana menyesal dan sedar hatinya geme... more »

Gambar Terbaru Bob Lokman

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
*HARAKAHDAILY* *KUALA LUMPUR: *Bekas pelawak pelakon dan komposer, Bob Lokman kini terlantar di hospital ekoran masalah paru-paru berair dan jantungnya yang lemah. Sejak berita keadaan kesihatannya tersebar di media sosial dan juga portal berita, tidak putus-putus warga perihatin termasuk rakan dan kenalan datang mengunjungi beliau di Hospital UiTM Sungai Buloh . Bob Lokman atau nama sebenarnya Mohd Hakim Lokman merupakan antara arti yang melakukan hijrah dalam hidupnya. Dari seorang artis dan selebriti, beliau berhijrah menumpukan sepenuh masa kepada kerja-kerja dakwah sejak bebe... more »

Info Sains,Bisa labah-Labah Sebagai Ubat Mati Pucuk

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
London: Satu ubat yang diperbuat menggunakan cecair bisa labah-labah paling berbisa di dunia mungkin boleh menjadi penawar terbaik mati pucuk. Penyelidik dari Brazil dan Amerika Syarikat mendapati, bisa labah-labah ‘Wandering Spider’ dari Brazil mengandungi toksin yang membantu aliran darah dan seterusnya menghilangkan mati pucuk selepas 20 minit memasuki sistem tubuh, lapor akhbar di sini. Labah-labah berkenaan bertanggungjawab membunuh lebih ramai orang berbanding spesies lain. Mangsa yang kena bisanya biasanya maut selepas sejam kena gigitan. Beberapa ujian yang dilakukan p... more »

Wajah Yang Elok Kenapa Di Ubah Jadi Buruk

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
Inilah antara manusia-manusia yang sakit,yang tidak berpuashati dengan wajah cantik yang Allah berikan kepada mereka [image: Foto]Gambar kecil, Wajah asal Maria Jose Cristerna sebelum melakukan transformasi wajah. Rawatan kosmetik belah lidah, wajah pontianak, implan tanduk kini trend hangat di Barat

Siapakah Penderhaka(Bughah) Menurut Ulamak

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
Menurut Imam Taqiyuddin Abi Bakr Muhammad al-Husainiyy, pengarang Kitab Kifayatul Akhyar, perkataan bughah dalam istilah syara’ merujuk kepada golongan umat Islam yang melawan dan menderhaka kepada ulil amri (pemerintah), iaitu pemerintah/kerajaan yang adil yang menjalankan hukum-hukum syariat Islam (Kifayatul Akhyar, Jilid 2, ms 122). Sementara itu, Tuan Haji Said Haji Ibrahim berpendapat bahawa “ .. dalam ilmu ketatanegaraan Islam, bughah ialah perbuatan sekumpulan dan segolongan umat Islam yang memberontak untuk menentang dan menderhaka kepada ulil amri. Ini dinamakan 'jarimah ... more »

Jenayah Bunuh,Bakar,Bom Makin Menjadi-Jadi

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
*Tiada kaitan dengan artikel*Batu Gajah: Seorang gadis ditemui mati dalam keadaan mengerikan apabila mangsa yang berusia awal 20-an dipercayai dipukul di kepala sebelum dibakar hingga tinggal tulang. Mangsa dipercayai dibunuh di lokasi lain sebelum mayatnya dibuang da dibakar di kawasan pembuangan sampah berhampiran jalan Kawasan Perindustrian Pengkalan 2, di sini. Ketua Polis Daerah Batu Gajah Asisten Komisioner Shaharon Anuar Abdul Latif berkata, kejadian itu dimaklumkan kepada pihak polis oleh orang awam yang terserempak dengan mayat mangsa sekitar jam 2.15 petang semalam. Men... more »

10 Sebab Kenapa Jepun Boleh Maju Dengan Cepat

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
1. Di Jepun di ajar pada awal sekolah rendah sehingga darjah enam dengan satu matapelajaran yang dinamakann “Jalan kearah Akhlak” dimana pelajar mempelajari akhlak/etika dan cara berdepan dengan orang. 2. Tidak ada kegagalan/failure pada awal sekolah rendah sehingga ke peringkat tiga pertengahan, kerana objektifnya ialah mendidik dan menanamkan konsep dan pembentukan pribadi/watak, bukan sahaja pendidikan dan indoktrinasi(dictation). 3. Jepun walaupun salah satu Negara terkaya didunia, mereka tidak mempunyai orang gaji (servants), ibu dan bapa bertanggungjawab di rumah dan keatas ... more »

Cinta Rasul? Ikutlah Sunnah

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
Kita kata kita cinta Rasulullah,tapi berapa kalikah kita berselawat kepadanya setiap hari? Kita kata kita cinta Rasul,tapi adakah kita benar-benar mengikuti sunnahnya.. Dalam rumahtangga,dalam bermasyarakat dan dalam bernegara. Kita kata kita sayang Rasulullah,buktinya kita sanggup berkumpul dan berselawat beramai-ramai ditengah panas setahun sekali.. Kita kata kita rindukan nabi,buktinya kita akan memenuhi stadium bila diadakan majlis-majlis selawat perdana.. Tapi berapa ramai di kalangan kita yang benar-benar beristiqomah dengan sunnahnya dan adakah masjid-masjid juga akan penu... more »

Himpunan Selawat Yang Diamalkan Oleh Sahabat Nabi

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
Perintah kepada umat Islam untuk membaca selawat untuk Nabi SAW datang setelah Allah Ta’ala memberitahu bahawa Dia berselawat kepada Nabi Muhammad SAW sebagaimana firman-Nya: “Sesungguhnya Allah dan para malaikat-Nya berselawat (memuji dan berdoa) ke atas Nabi (Muhammad SAW). Wahai orang-orang yang beriman berselawatlah kamu ke atasnya serta ucapkanlah salam dengan penghormatan.” (Surah al-Ahzab: ayat 56). Al-Imam Al-Hafiz Ibnu Hajar rahimahullah mengatakan: “Yang disampaikan oleh Nabi SAW kepada para Sahabat RA tentang kaifiyah (dalam membaca selawat) ini setelah mereka menanyaka... more »

Teknologi,Kelebihan dan Kekurangan Mouse Wireless

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
[image: Kelebihan & Kekurangan Menggunakan Mouse Wireless] Terkadang pada saat mengoperasikan komputer kita sering dirisihkan oleh kabel yang terhubung pada mouse, entah itu terlalu panjang yang membuat meja anda nampak berantakan. bagaimana jika anda menggunakan mouse wireless? untuk itu mari kita bahas tentang kelebihan & kekurangan mouse yang menggunakan wireless. *Kelebihan* Kita ketahui ada beberapa jenis keyboard, begitu juga dengan mouse terdapat beberapa jenisnya. Jika Anda membutuhkan kenyamanan dalam bekerja, mouse dan keyboard wireless merupakan pilihan yang sangat tepat. ... more »

Info Kereta,Tips Memandu Ketika Hujan Lebat

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
Assalamualaikum dan salam bloger, berikut adalah tips pemanduan dan pengawalan kereta ketika hujan lebat yang di keluarkan oleh jabatan Bomba dan penyelamat.semoga bermanfaat 1. Elakkan menekan brek apabila kereta tergelincir – Ini mungkin menyebabkan kereta terbabas, cara terbaik ialah kawal pemanduan menggunakan kemudi (steering), namun ia hanya berkesan untuk kereta yang dipandu perlahan sahaja. 2. Kurangkan memandu di lane kanan sekali. kenderaan dari arah berlawanan melalui lopak air dan menyebabkan percikan ke cermin hadapan kereta kita dan menghalang pandangan ke depan. Pe... more »

Berita Kedatangan Rasulullah Dalam kitab Hindu

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 week ago
*Gambaran Kalki Avtar yang berpedang dan menaiki seekor kuda yang ditunggu-tunggu oleh umat hindu. Ia dipahat pada batu dan dijumpai pada kurun ke 18 di Radhanagar, Tripura, India.* Seperti yang kita maklum, tanda-tanda kedatangan Rasulullah ﷺ sudah ditulis dalam kitab Injil dan Taurat. Adakah korang semua tahu bahawa dalam kitab agama Hindu juga ada menyebut kedatangan malah nama Rasulullah ﷺ? *Di Antara Firman² Allah SWT Di Dalam AlQuran:* *Dalam surah Asy-Syu’ara (26) ayat 196:* *“Dan sesungguhnya Al-Qur’an itu benar-benar (tersebut) di dalam kitab-kitab orang² yang terda... more »

Sembilan wajah yang buat kita sering tewas, jika tidak berwaspada mohon perlindungan Allah S.W.T..

Matt Evo at Kami SokongTokguru - 1 week ago
3013. Sembilan wajah yang buat kita sering tewas, jika tidak berwaspada mohon perlindungan Allah S.W.T.. *بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.* *Assalamualaikum w.b.t/**ا**لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه* Meja Peceq.blogspot.com Aku tidak tahu mana datang bilangannya sembilan. Dia datang sepintas lalu... more »

Ni Baru Betul-Betul Ustaz Budak

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago

Info Sains,Kesan Buruk PemakaianEmas Kepada Lelaki

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Di sini saya sediakan sebab- sebab mengapa emas haram dipakai oleh lelaki berdasarkan kepada sifat unsur-unsur sains mengikut pandangan Islam terhadap emas itu. 1. Dari sudut metafizik sains, lelaki bersifat +ve dan unsur emas juga +ve. Maka ianya berlawan dari segi magnet dan gelombangnya. Tekanan ini menyebabkan tulang akan mudah membengkok dan rapuh. 2. Emas adalah berwarna kuning oren dalam sistem gelombang adalah berelektrik untuk fungsi adrenalin buah pinggang. Maka ianya memberi kesan buruk ketahanan sistem buah pinggang dan perkumuhan. Penyakit gout, sendi dan batu karang... more »

Subahanallah,Sahabat Rasulullah Memohon Kubur Mereka Dipindahkan

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Pada tahun 1932 (tahun 1351H), Raja Iraq yang bernama Shah Faisal I bermimpi dia ditegur oleh Hudhaifah al-Yamani (salah seorang sahabat Nabi) berkata : [image: King Faisal 1 of Iraq, 1921-1933.]Raja Faisal *" Wahai raja ! Ambillah jenazahku dan jenazah Jabir al-Ansari (juga salah seorang sahabat nabi) dari tepian sungai Tigris dan kemudian kuburkan kembali di tempat yang selamat kerana kuburanku sekarang dipenuhi oleh air; kuburan Jabir juga sedang dipenuhi oleh air. "* Mimpi yang sama berlaku berulang kali pada malam-malam berikutnya aka tetapi Raja Faisal I tidak peduli dengan mi... more »

Kisah Al-Junaid Dengan Peminta Sedekah

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Abul Qasim Al-Junaid Al-Baghdadi r.a berkata; "Ketika saya sedang menunggu jenazah bersama orang ramai yang akan disembahyangkan di Masjid AsSyuniziyah, tiba-tiba ada seorang miskin meminta-minta, maka dalam perasaan hatiku; Andaikan orang itu bekerja sedikit-sedikit supaya tidak meminta-minta, tentu lebih baik baginya. Kemudian pada malam harinya, saya akan mengerjakan wirid yang biasa saya kerjakan pada setiap malam, terasa sangat berat dan tidak dapat berbuat apa-apa, sambil duduk akhirnya tertidur lah mataku. Tiba-tiba mimpi orang ramai datang membawa orang miskin itu di atas... more »

Senjata Yang Paling Hebat Hanya DiMiliki Oleh Orang Mukmin

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Sheikh Dr. Abdullah Azzam pernah menceritakan sebuah kisah menarik yang beliau kumpulkan dalam buku karya beliau berjudul Ayaturrahman fii jihadil Afghan. Buku yang disebut oleh Ustaz Imam Samudra sebagai buku ajaib, kerana mengisahkan banyak keajaiban di medan jihad Afghan mengusir pencerobohan tentera Soviet . Suatu ketika, sekumpulan mujahid Afghanistan sedang berhadapan dengan tentera Kesatuan Soviet dengan kekuatan yang besar. Dengan hanya berbekal satu bom tangan dan satu senjata anti kereta kebal, mereka perlu berdepan dengan kira-kira 200 buah kereta kebal dan kenderaan bera... more »

Dari Istana Ke Bilik Suluk,Kisah Taubat Seorang Sultan(Aku banyak buat maksiat kata tuanku)

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Saya berbangga kerana masih ada lagi penulis yang sanggup menulis tentang kebenaran yang hak.Oleh itu di bawah ini saya siarkan semula tulisan beliau yang telah disiarkan pertama kalinya dalam majalah ‘*Imam*’ edisi Januari 1990. Disamping itu saya juga menyiarkan sebuah tulisan yang lain bertajuk ‘*Dari Istana Ke Bilik Suluk*’ oleh Muhamad Jihad. Cerita mengenai Sultan tersebut ditulis oleh *Akhdiat Miharja*itu saya petik seperti berikut. Kekuasaan dan kemewahan hidup menjadikan manusia lupakan Allah dan melakukan segala kemungkaran, tetapi ketika diburu maut, penyesalan dan taubat... more »

Gambar Terhangat Di Alam Cyber Malaysia

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Foto ini berlegar di alam siber satu dua hari ini. Ia begitu menggemparkan! Foto ini adalah majlis perasmian Hard Rock Kafe Melaka berhampiran Jonker Street di Jalan Hang Jebat, Bandar Hilir sekitar pertengahan tahun lepas. Gempar kerana kelihatan majlis perasmian itu disempurnakan dengan pemotongan reben oleh Sultan Selangor, *Sultan Sharafuddin Idris Shah* yang kini menjadi tumpuan kerana titahnya mengarahkan supaya penggunaan kalimah Allah di dalam `Bible' dihentikan dan *dengan sebab titah itu JAIS telah menyerbu dan merampas 321 salinan bible dalam bahasa Melayu dan 10 naskah ... more »

Misteri,Hutan Di Dalam Gua Di Vietnam

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Ini adalah gambar-gambar yang menakjubkan yang menangkap kedalaman tersembunyi laluan gua terbesar di dunia, yang masih menjadikan penjelajah-penjelajah gua tercari-cari lagi hujungnya. [image: Rangkaian gua di tengah hutan Vietnam] Tersembunyi di tengah-tengah hutan Vietnam letaknya Hang Son Doong, iaitu sebahagian daripada rangkaian lebih 150 buah gua. Yang ditemui oleh peneroka gua British pada tahun 2009, laluan gua di Phong Nha-Ke Bang National Park pada asalnya sederhana 150 meter panjang dan 200 kaki tinggi. [image: Rangkaian gua di tengah hutan Vietnam] Tetapi imej-imej ya... more »

Landskap Asing Di Spanyol

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
[image: Aerial views of the alien landscapes of Rio Tinto] Laluan sungai merah melalui landskap yang pelbagai warna - kelihatan seperti imej dari planet asing. Tetapi adegan yang luar biasa ini sebenarnya di Rio Tinto, Sepanyol - salah satu tempat di muka bumi yang paling hampir menyerupai permukaan Marikh. [image: Aerial views of the alien landscapes of Rio Tinto] Gambar-gambar dari atas udara (aerial view) ini dirakam oleh jurugambar Francisco Mingorance. [image: Aerial views of the alien landscapes of Rio Tinto] Melalui potongan kecil-kecil berwarna turquoise, zamrud dan mineral... more »

Sebelum Kiamat Orang Mukmin Akan Dimatikan dengan Angin Sejuk

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
-ijoks2009- Merenung keadaan cuaca sejuk yang melanda dunia hari ini saya jadi teringat pada Hadis Rasulullah s.a.w tentang tanda-tanda sebelum kiamat.Kiamat itu rahsia Allah tapi jika kita lihat,sudah banyak tanda-tanda kecil kiamat sudah berlakuYang pasti kiamat itu bukan makin jauh tapi makin dekat. Daripada Nawas bin Sam’an r.a. (dalam hadis yang panjang) berkata:- Nabi s.a.w bersabda lagi: “Semasa manusia sedang menikmati kemakmuran dan kemewahan yang tersebut tiba-tiba Allah menghantar sejenis *angin yang baik*….lalu mengambil nyawa tiap-tiap orang yang baik – mukmin dan mus... more »

5 Rahsia Hotel Yang Patut Anda Tahu

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Ada yang pernah *menginap di hotel *3 bintang, malah 5 bintang pun ada bergantung kepada kemampuan seseorang itu. Di sini kami ingin berkongsi tentang *rahsia bilik hotel* yang kita sendiri tidak tahu. Gambar sekadar hiasanNamun begitu, jangan percaya 100%, kerana ini adalah sekadar kajian dan tidak semestinya ia *berlaku di semua hotel*. Kita boleh membuat pilihan sendiri. Jom baca di bawah ini. Oleh kerana staff pengemas bilik hotel selalunya di beri masa 30 minit atau kurang untuk mengemas satu bilik, kebanyakan peralatan di hotel tidak sebersih yang anda sangka. Kami bukan... more »

Inilah Jadinya Bila Orang Letrik Buat Kerja Seni

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Ini baru di panggil kreatif dan inovatif

Jangan Biarkan Ini Berlaku Pada Anak Anda

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
*Foto: Seorang Babysitter Terekam Video Menyiksa Anak Kecil* - Entah kita hidup di jaman apa, rasanya semakin banyak kejadian yang mengiris hati di luar sana. Manusia seolah tak bisa menghargai lagi rasa kemanusiaan dan kasih sayang. Seperti kisah nyata yang terjadi di Vietnam berikut ini. Sepasang babysitter yang bekerja di sejenis daycare atau taman kanak-kanak di Vietnam, ditangkap oleh polisi setelah ketahuan menyiksa anak-anak kecil yang ada di sana. Kejadian itu terekam oleh kamera dan benar-benar mengiris hati. Meski mereka adalah seorang babysitter, namun nampaknya mereka ta... more »

Ratu Rock Negara kini Bertudung

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
[image: elladnsuami] RATU Rock Malaysia, Ella memberitahu sejak mendirikan rumah tangga lebih setahun lalu dengan juruterbang, Azhar Ghazali, kehidupannya kini lebih banyak terluang dengan keluarga. Berkongsi mengenai alam rumah tangganya, Ella mengakui suaminya itu banyak menasihati serta mendidiknya ke arah kebaikan termasuklah cara pemakaian. “Sejak berkahwin, rutin saya sudah berbeza di mana saya tidak mempunyai banyak masa terluang. Kehidupan saya kini hanya fokus untuk suami, keluarga, kerjaya dan juga amal jariah. “Alhamdulillah, suami juga banyak membimbing saya. Dia tak n... more »

Sudah Sampai Masanya Kita Buka Lembaran Baru Dalam Politik Malaysia

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Mana-mana pemimpin tidak kira daripada Barisan Nasional (BN) mahupun Pakatan Rakyat (Pakatan) harus bersama-sama menanam sikap terbuka menerima pandangan atau kritikan yang disuarakan rakyat dalam membaikpulih pentadbiran mereka, kata penganalisis politik, Profesor Datuk Dr Agus Yusoff. Ini katanya, wujud keadaan pada hari ini apabila golongan pemimpin hanya selesa menerima pujian dan penghargaan daripada orang-orang sekeliling mereka sehingga bertindak pejam mata dengan kesengsaraan dan bebanan rakyat akar umbi. Agus berkata demikian sebagai mengulas kenyataan bekas Mufti Perlis... more »

DIY Perangkap Nyamuk

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Apa yang kita perlukan ialah: 200 ml air 50 gram gula perang, 1 gram yis ( yis ibu roti, boleh dibeli di pasar raya ) dan 1 botol plastik 2-liter. Bagaimana caranya: 1. Potong botol plastik (jenis PET) pada separuh. Simpan bahagian leher 2. Campurkan gula perang dengan air panas. Biarkan sejuk. Apabila sejuk, tuangkan di separuh bahagian bawah botol. 3. Tambah yis. Tidak perlu untuk bergaul. Ia akan menghasilkan karbon dioksida.(Nyamuk tertarik dengan karbon dioksida) 4. Letakkan bahagian corong, terbalik, ke dalam separuh botol tadi. 5. Bungkus botol dengan sesuatu yang hitam, ... more »

Misteri "Kota Iblis" Di China

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Di China, terdapat sebuah kota bernama Xinjian. Di kota ini, ada satu daerah terbengkalai yang digelar “Moguicheng” atau kota iblis (Devils’ Town). Disana ada beberapa istana kuno yang masih menjadi misteri. Orang-orang tempatan menyebutnya Moguicheng yang bererti Kota Iblis. Moguicheng, yang merupakan padang pasir terletak di wilayah Xinjian. Daerah ini merupakan daerah yang terbengkalai dan tidak ada seorang pun yang tinggal disini. Disebut kota iblis kerana kota ini menyimpan misteri. Jika kita berjalan pada hari yang cerah kearah istana-istana ditemani tiupan angin sepoi, maka ... more »

Dia Benar-benar Merangkak Ke Masjid,Seperti Hadis Rasulullah s.a.w

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Di dalam suasana akhir zaman ini yang mana rata- rata keinginan untuk amalan agama makin terhakis di kalangan ummat. Berlebih lagi peratus orang yang bersolat begitu kecil apa lagi dengan peratus orang yang solat berjemaah . Namun begitu masih lagi terdapat insan yang tidak sempurna sanggup ke masjid untuk solat berjemaah meski pun terpaksa merangkak bilamana iman menyelinap ke anggota badan. Ini sebagaimana hadis Rasulullah saw yang menyatakan bahawa sekiranya diketahui pahalanya ( solat Suboh berjemaah ) maka pasti mereka akan datang walau pun terpaksa merangkak. Hadis ini telah ... more »

Info Kesihatan, Bahaya Panadol

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 2 weeks ago
Pepatah mengatakan api jika kecil menjadi kawan bila besar jadi lawan.Begitu juga dengan panadol atau paracetemol,Bila diambil secara berterusan akan menyebabkan kesan sampingan . Seperti dua kisah dibawah ini. *Kisah Pertama* “*Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. . Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau men... more »

Hukum Solat Dengan Memakai kasut

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 weeks ago
Memakai kasut semasa solat bukanlah satu kesalahan jika kasut itu bersih dari najis. Dalam *al-Mustadrak* oleh al-Hakim, ada riwayat yang disahihkan oleh al-Zahabi, daripada Anas bin Malik, berkata: *“Nabi s.a.w tidak pernah menanggalkan kasut dalam solat melainkan sekali, lalu –ketika itu- orang ramai pun turut menanggalkannya. * *Nabi s.a.w bertanya: “Mengapa kamu menanggalkan kasut kamu?”. * *Mereka menjawab: “Kami melihat engkau menanggalkannya, maka kami pun tanggalkan”. * *Nabi s.a.w bersabda: “Jibril telah memberitahu aku bahawa pada kedua kasutku ada kotoran”.* Dalam riw... more »

Adik Tidak Sengaja Mengandungkan Kakak?

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 weeks ago
From:Lie Gj Penang's Photos -ijoks2009- Pelik betul kejadian ini,dan pelik betul laporan doktor itu.Tuan-tuan tak pelik?? Mungkinkah adik dia dah buat "projek" guna selimut itu dan si kakak juga selepas itu buat projek dengan selimut yang sama.Wallahualam.. Fakta sains mengatakan sperma lelaki boleh bertahan sehingga 24 jam jika berada di tempat yang terlindung dari panas.

Hebat,Artis Ini Tak takut Kena Gam Oleh TV3 Ke?

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 weeks ago
Fizo Omar terharu dengan kehadiran TG Nik Aziz (Gambar) *HARAKAHDAILY* *KUALA LUMPUR:* Pelakon dan pengacara terkenal Wan Mohd Hafizol Wan Omar atau dikenali sebagai Fizo, terharu apabila Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat turut hadir pada majlis kesyukuran perkahwinan beliau semalam. Fizo dan pasangannya, Mawar Abdul Karim diraikan dalam satu majlis kasyukuran di kampung halamannya di Selising, Pasir Puteh, Kelantan semalam. Tuan Guru Nik Aziz yang juga mantan Menteri Besar Kelantan tiba di kediaman pelakon itu kira-kira jam 2.30 petang disambut Fizo sendiri. Menurut Fizo, beli... more »

Ketua Penyamun Menjadi Wali Allah (Versi 2)

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 weeks ago
Kisah bermula dari seorang anak muda yang dibesarkan dalam sebuah keluarga bangsawan yang serba mewah bergelar aden Syahid. Sunan kalijaga adalah putra Tumenggung Wilatika (Aria Teja IV), seorang Adipati di Tuban. Aria Teja IV sendiri adalah keturunan Adipati Ronggolawe, salah satu tokoh pendiri kerajaan Majapahit yang kemudin mendapat kedudukan sebagai adipati di Tuban. Akan tetapi, alih-alih mewarisi jabatan yang empuk dari ayahandanya, Kerana jiwanya lebih meminati ilmu-ilmu islam Raden Syahid justru memilih manjadi pendakwah ajaran Islam di tanah jawa. Melihat keadaan masyar... more »

Ketua Penyamun Menjadi Wali Allah (Versi 1)

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 weeks ago
Gambar hiasan Abu Ali al-Fuzail bin Iyaz at-Talaqani dilahirkan di Khurasan. Diriwayatkan bahawa sewaktu meningkat remaja, Fuzail adalah seorang pencuri. Setelah bertaubat, Fuzail pergi ke Kufah kemudian ke Makkah, di mana ia tinggal beberapa tahun lamanya hingga wafatnya pada tahun 187H/803M. Nama Fuzail cukup terkenal sebagai seorang ahli hadis, dan keberaniannya berdakwah kepada Harun ar-Rasyid menjadi sebutan orang. Fuzail penyamun dan kisah taubatnya Sewaktu masih remaja, Fuzail mendirikan khemah di tengah-tengah padang pasir, iaitu antara Merv dan Bawar. Jubahnya dibuat dar... more »

Benarkah Ikhwanulmuslimin Bakar kampus Al-Azhar

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 weeks ago
------------------------------ KAHERAH - Imej Universiti Al-Azhar, Mesir yang berusia lebih 1,000 tahun sebagai gedung keilmuan Islam terulung dunia tercemar apabila sekumpulan penyokong pergerakan Ikhwanul Muslimin bertindak membakar sebuah bangunan fakulti universiti itu semalam, kata beberapa pegawai keselamatan. Menurut mereka, penyokong pergerakan itu melakukan serbuan di bangunan tersebut ketika sejumlah pelajar sedang menduduki peperiksaan. Kumpulan penyokong pergerakan itu bertindak membakar bangunan tersebut sebelum anggota polis dan pasukan keselamatan tiba dan melepaskan g... more »

Mencari Rezeki halal

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 weeks ago
Walaupun sedikit,mungkin rezeki mereka lebih halal dan berkat dari rezeki mereka-mereka yang berada di kerusi empuk yang bergelumbang dengan rasuah dan salah guna kuasa

Keanehan Pulau Socotra di Yemen - Pulau Dimana DAJJAL Dirantai?

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 weeks ago
Dunia menyebutnya sebagai pulau Alien, makhluk yang hidup di pulau ini serba aneh dan tidak ditemukan di tempat lainnya. Pulau ini dikatakan begitu indah, namun sama sekali tak tersentuh oleh dunia luar, hingga UNESCO menganugerahkannya sebagai salah satu Lokasi Warisan Dunia. Sejumlah teori dan khabar angin mengatakan, pulau ini diduga sebagai tempat dimana Dajjal pernah di penjara pada masa lampau, sebelum akhirnya bebas dan mengharungi samudera menuju Segitiga Bermuda. Pulau Socotra adalah kepulauan kecil yang terletak di Lautan Hindi, sekitar 80 km sebelah timur tanduk Afrika ... more »

Smartphone Terbaik ,Bateri Tahan Lama

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 weeks ago
Banyak telefon pintar yang beredar saat ini, tetapi hanya beberapa sahaja yang mempunyai kemampuan bateri tahan paling lama. Berikut 9 Smartphone dengan bateri paling tahan lama: *1. Lenovo P780.* Telefon pintar ini mempunyai bateri Li-ion 4000 mAh, Smartphone ini disokong oleh pemproses quad core Media Tek MT6589, berjalan menggunakan sistem operasi Android 4.2.2 Jelly Bean. Dengan RAM 1GB, kapasiti simpanan memori dalaman sebanyak 8GB. Peranti ini mempunyai skrin 5 inci dengan resolusi 1280 x 720 piksel dan kamera 1.3 megapiksel dengan ciri tambahan seperti Self Portrait Mirror. ...more »

Masyaallah,Pasang Surah Yasin Untuk Puja Hantu

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 weeks ago
PEMANDANGAN dari luar Tokong Tanjung Datuk Kong di Jalan Demak Laut, Kuching. ------------------------------ KUCHING – Sebuah tokong Cina yang diberi nama Tokong Tanjung Datuk Kong di Jalan Demak Laut di sini didakwa menjadi tumpuan kaki judi memuja ‘jerangkung’ dengan memainkan audio surah Yasin dan ayat suci al-Quran untuk mendapatkan nombor ekor. Pengerusi Pertubuhan Peradaban Melayu Sarawak (Adab), Shariff Busrah mendedahkan, pihaknya kesal dengan tindakan pengendali tokong tersebut yang jelas mempersendakan agama Islam apabila memainkan au... more »

Info Kereta,Cara Tukar Wiper Kereta

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 weeks ago
Assalamualaikum ,anda mesti setuju jika saya katakan kebanyakan dari orang kita banyak memberikan wang percuma kepada pomen(kebanyakannya bukan islam). Kebanyakan dari orang kita kita terlalu malas untuk buat sendiri tugas-tugas yang sangat mudah atas alasan tak mahu kotorkan tangan . Sebagai contohnya menukar wiper kereta ,Jom pelajari kaedahnya.. Kalau tak faham juga,sila tonton video di bawah

Info Dunia,Antara Dua Darjat-Presiden Obama Dan Husein Obama

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 4 weeks ago
Lelaki miskin ini tinggal di sebuah perkampungan yang serba kekurangan berdinding dan berbumbungkan zink..Dia yang tinggal di sebuah perkampungan miskin dan kotor di Nairobi, Kenya merupakan adik tiri kepada Presiden Amerika Barack Obama yang juga merupakan orang nombor satu di dunia.. Presiden Amerika ini, Barack Obama merupakan adik-beradik yang berkongsi seorang bapa.. Gambar yang menunjukkan Barack Obama bersama nenek tirinya Sarah Hussein Onyango Obama ketika dia melawat perkampungan di Kogelo pada Ogos 2006. Potret keluarga Presiden Amerika, Barack Obama berdiri belakang d... more »

Gambar- Gambar Yang Menginsafkan Mereka Yang Mahu Berfikir

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 4 weeks ago
*Gambar-gambar diatas ialah dikatakan kemungkinan adalah kaum nabi lut yang pernah dibinasakan oleh Allah.* *penemuan tubuh-tubuh yang sudah menjadi batu tertimbus di sebuah daerah di tepi laut mati.* Ada di antara mereka di tipa azab secara tiba-tiba ketika sedang melakukan hubungan sejenis Dengan kuasa Allah ,mayat-mayat mereka dibongkarkan kembali untuk menjadi pengajaran kepada umat akhir zaman ini. *Kisah 12 Kaum Yang Dibinasakan Allah* - Sebagai seorang Islam, kita wajib mentaati segala perintah Allah SWT dan meninggalkan apa yang dilarangNya. Nasihat ini sering kita den... more »

Gambar Terhangat Di Internet Hari Ini

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 4 weeks ago
Sebuah helikopter Nuri Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) melakukan pendaratan cemas ketika melakukan tugasan keselamatan di kawasan Pulau Perak, dekat Kedah, semalam Kredit gambar - Omak Kau Di bawah pula video youtube bertarikh 25 Mar 2010sebuah jet yang sedang melakukan raptai untuk majlis konvo UUM terhempas.

Wahai Orang-Orang Mukmin,Ingatlah Peringatan Allah Dalam Surah Al Ahzab

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 4 weeks ago
Sumber google Bismillahhirahmanirrahim.. “Pada hari ketika muka mereka dibolak-balikan dalam neraka, mereka berkata: ‘Alangkah baiknya, andaikata kami taat kepada Allah dan taat (pula) kepada Rasul’. Dan mereka berkata: ‘ Ya Rabb kami, sesungguhnya kami telah mentaati pemimpin-pemimpin dan pembesar-pembesar kami, lalu mereka menyesatkan kami dari jalan (yang benar). ‘Ya Rabb kami, timpakanlah kepada mereka adzab dua kali lipat dan kutuklah mereka dengan kutukan yang besar’.” *Surah Al Ahzab ayat 66-68 * Imam Ibnu Katsir –rahimahullahu Ta’ala- berkata, “Ayat ini sebagaimana firman... more »

Hari Jumaat ,Waktu Paling Mustajab Doa(Perbahasan Ulamak)

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 weeks ago
Sekadar hiasan *Ibnul Hajar dalam Fath al-Baari, menyebutkan ada 43 pendapat di antara * *para ulama mengenai suatu waktu yang terdapat pada hari Jumaat* Beliau berkata, *“Tidak diragukan lagi bahawa pendapat yang paling rajih (kuat) adalah hadis Abu Musa dan hadis Abdullah bin Salam… Namun para ulama salaf masih berbeza pendapat manakah dari keduanya yang lebih rajih.” * . Seterusnya Ibnul Hajar menjelaskan, majoriti ulama seperti Imam Ahmad dan lain-lain, mentarjih bahawa waktu tersebut terdapat pada waktu akhir hari Jumaat. Di akhir ucapannya, Ibnul Hajar cenderung kepada pendapat... more »

Wanita Kawin Dengan Suami Tua,Bagaimana Agaknya Malam Pertama Dia

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 weeks ago
*.Wanita kahwin dengan jambatan* | Tertarik dengan getaran yang ada pada sebuah jambatan, seorang seniman Australia membuat keputusan aneh apabila menjadikan binaan itu sebagai pasangan hidupnya. Jodi Rose memang sering mengembara ke serata dunia untuk merekodkan getaran pada mana-mana jambatan gantung bagi menyiapkan projek muzik Singing Bridges. Apabila dia tiba di kawasan Saint-Jean-de-Fos di selatan Perancis, hatinya tersentuh dan segera jatuh cinta kepada sebuah jambatan berusia 600 tahun. Kata Jodi, dia berkahwin dengan jambatan Le Pont du Diable itu pada 17 Jun lalu d... more »

Jerit merdeka bukan lagi pengisiannya.

Matt Evo at Kami SokongTokguru - 5 weeks ago
*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم* Kenapa ye menjerit merdeka, Merdeka itu apa Kita pernah kena jajah, tu sebab jerit merdeka saban tahun Merdeka tu kita bebas dari dikuasai oleh kuasa asing Kita merdeka dari siapa Siapa yang buat kita terjajah Cara macam mana kita merdeka Perlukah kita saban tahun Mengimbau tahun sebelum 1957 Untuk menunjukkan kepada penjajah Salah? kita lupakan garis masa dijajah Yang sudah tu sudahlah Jangan sekarang kita dijajah Oleh bangsa sendiri yang pendusta DAN Pelanggar Amanah Allah S.W.T Yang kononnya sebagai pemimpin terbilang Rupa-rupany... more »

Berapa Ramai Agaknya Anak Zina Bakal Lahir 2014 Nanti

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 weeks ago
[image: http://ijoks2009.blogspot.com/2013/12/berapa-ramai-agaknya-anak-zina-bakal.html]Gambar hiasan Assalamualaikum dan salam bloger, Setiap kali menjelang tahun baru masihi,ianya akan disambut dengan meriah oleh pemimpin negaraku dan anak-anak muda dengan sorak sorainya. Jika pengisiannya secara islamik dan tidak menjatuhkan moral tak apalah. Tetapi biasanya ianya tidak berlaku.Mengikut laporan akhbar setiap tahun selepas menjelang sambutan tahun baru maka padang dan dataran akan dipenuhi dengan botol-botol arak,manakala keesokannya akan terpampang di dada dada akhbar berita-beri... more »

Subahanallah,Salji Turun Di Tanah Arab.Adakah Ini Alamat kiamat Sudah Hampir

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 weeks ago
Sesuatu yang janggal terjadi pada Rabu lalu (9/1/2013) di Arab Saudi. Worldbulletin menyiarkan berita bahawa Tabuk—salah satu lokasi perang yang terjadi pada zaman Rasulullah—dilanda salji yang sangat lebat, setelah beberapa jam lamanya dihantam ribut yang sangat dahsyat. Seperti diketahui, Arab Saudi merupakan daerah gurun pasir yang sangat panas. Matahari bersinar sepanjang hari. Turunnya salji menjadi suatu fenomena alam yang di luar jangkaan. Penduduk Tabuk dan juga orang-orang yang datang dari daerah lain menikmati hujan salji yang jarang terjadi itu. Jalan-jalan terutama menu... more »

Filem Ustaz Mu Tunggu Aku Datang,David Teo Malukan Penerbit Muslim

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 weeks ago
*Ustaz Mu Tunggu Aku Datang* Satu lagi hasil arahan *Pierre Andre* – selepas Highland Tower namun berlainan genre – mengambil seorang Ustaz untuk menyampaikan mesej agama dalam wayang dianggap tidak releven bagi sesetengah individu. Ada yang mengatakan bahawa ini ialah satu lagi kejayaan memanipulasi umat islam oleh David Teo. Yeah… Bagi aku tak payah nak melenting sangat – jangan cepat melatah. David Teo dengan misi dia sendiri meningkatkan jualan – keuntungan dan UAI juga ada misi sendiri iaitu menyapaikan dakwah namun dari media yang berbeza (ia adalah suatu situasi menang-menan... more »

Presiden Anggola Mengundang Bala Allah

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 weeks ago
*Presiden Angola Jose Edurado dos Santos mengistiharkan pengharaman Islam di Angola* *ANGOLA menjadi negara pertama di dunia yang memutuskan untuk melarang perkembangan agama Islam dan komuniti Muslim di negara tersebut.* *Kerajaan mereka kini sedang mengambil langkah menghancurkan masjid-masjid di negara berkenaan.* *Presiden Angola, Jose Edurado dos Santos dipetik sebagai berkata, kini tiba masanya pengaruh Islam berakhir di negaranya.* *Sementara itu Rosa Cruz de Silva , Menteri Kebudayaan Angola berkata , tindakan itu diperlukan bagi membanteras ibadah yang ‘bertentangan’ deng... more »

Santai,Satu Banglasia Satu Bahasa

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 weeks ago
*Satu Malaysia,bangla di mana-mana,* Dalam banyak-banyak perkara negatif tentang Bangla ni tapi sesuatu yang bagus bangsa bangla ni,diaorang rajin bekerja dan tak memilih kerja.Dapat duit kirim pada keluarga kat sana..

Kajian UKM Menunjukkan Ulamak Syiah Adalah Pendakwah Awal Datang Ke Nusantara Sebelum Sunni

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 weeks ago
Perangai sebenar ulamak Syiah Tahukah Anda,menurut kajian yang dilakukan oleh Jabatan Pengajian Arab dan Tamadun Islam, Fakulti Pengajian Islam UKM pada 2012 menunjukkan Syiah mula bertapak di Nusantara semenjak awal kedatangan islam lagi. dalam kajian itu juga terbukti tanpa sedar orang melayu nusantara yang mengaku sunni masih lagi mengamalkan unsur-unsur syiah yang disangka sebagai ibadah Kemunculan aj aran dan pemikiran budaya Syiah menj adi salah satu aspek perbahasan yang penting dalam kajian para sarjana mengenai sejarah kedatangan Islam ke Alam Melayu. Pemikiran Syi... more »

Syeikh Sudaispun Dia Bantai,Mat Sabu Apelah Sangat..

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 weeks ago
KUALA LUMPUR - Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu hari ini diminta tampil mengemukakan bukti jika dirinya tidak terlibat dengan fahaman Syiah. Pegawai Agama Kementerian Dalam Negeri (KDN), Dr Zamihan Mat Zain Al Ghari berkata, Mohamad yang juga dikenali sebagai Mat Sabu juga perlu berhujah secara ilmiah bagi menafikan 10 bukti yang dikeluarkan KDN semalam yang mengaitkannya dengan fahaman syiah. "Kalau kata bukti-bukti ini tidak cukup kuat, (Mohamad) sila jawab secara ilmiah untuk menafikan 10 bukti berkenaan. Tidak kiralah sama ada secara bersemuka dengan KDN, jawab dalam YouTu... more »

Sebahagian Mufti Lebih Berhak Masuk Penjara Daripada Pencuri

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 weeks ago
Dr Yusuf al Qardhawi dalam kitabnya al Fatwa Bayna al Indibat al Tasayyub (Fatwa Antara Ketelitian Dan Kecerobohan) menyatakan seorang mufti atau faqih yang menempati kedudukan Rasulullah sallaLlahu 'alaihi wasallam dalam menyampaikan ketentuan hukum hakam Allah mesti mempunyai kapasiti (kemampuan) yang besar tentang ilmu-ilmu Islam. Antaranya : 1. Merangkumi selok belok Bahasa Arab 2. Pemahaman yang bendar dan pengetahuan yang cukup tentang serba serbi kehidupan dan corak ragam manusia 3. Kepakaran yang handal dalam menggali dan merumuskan suatu hukum berdasarkan kaedah-kaedah ijt... more »

Sekarang Kita Tahu Kenapa Sadam Husain Bunuh Syiah

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 weeks ago
Moga-moga kita dijauhi daripada golongan Syiah ini yang merosakkan akhidah umat Islam. Sejak berlakunya revolusi Syria barulah kita mengetahui tentang niat mereka sebenarnya, mereka cukup membenci kaum Ahli Sunnah sehingga mereka menghalalkan darah ahli sunnah. Dan kita sebagai Umat Islam janganlah membenarkan mereka ( Syiah ) daripada berpijak di bumi tercinta ini. Di bawah ini antara gambar-gambar cara ibadah orang Syiah yang bercanggah dengan Islam: Imam sembahyang mereka, sembahyang di depan tapi berada dalam satu lubang separas lutut (tempat yang lebih rendah dari makm... more »

Info Bloger,Apa Nak Buat Jika Terlupa Password

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 month ago
Mungkin Anda pernah mengalami lupa password saat login blogger sehingga Anda tidak dapat mengakses blog Anda untuk beberapa waktu. Jangan khawatir, kali ini kami akan memberikan informasi cara mengatasi atau solusi ketika kita lupa password blogger. Langkahnya cukup sederhana dan kami pastikan Anda tidak akan kesulitan, kunjungi alamat URL berikut ini : 1. Kunjungi http://www.blogger.com/forgot.g 2. Masukkan subdomain URL blog Anda, klik Cari. 3. Kemudian blogger akan mengirim pesan pemulihan password ke alamat email Anda. 4. Buka email yang Anda gunakan untuk blogger. 5. Klik ... more »

Binatangpun Boleh Ketagih Rokok Juga

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 month ago
Memang agak pelik tapi itulah hakikat yang sebenarnya berlaku *Seekor Orang Utan ketagih merokok di Zoo Taru Jurung, Jawa, Indonesia* Pegawai zoo berkenaan, Lilik Hahn berkata, orang utan dikenali sebagai Tori, berusia 15 tahun itu melahirkan anaknya secara normal. “Bayinya sihat sungguhpun ketika mengandung dia menghisap rokok dua kali ganda dari kebiasaan,” katanya dipetik AFP. Menurutnya, anak orang utan itu kini ditempatkan di pusat jagaan khas untuk pemerhatian. “Ketika mengandung, ketagih rokoknya semakin tinggi, namun anaknya tidak mengalami kecacatan,” katanya. Sebelum ini, ... more »

Terkini ,Penemuan Mayat Di Maahad Tahfiz Kok Lanas

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 month ago
Gambar hiasan Menurut Exco Pendidikan dan Penerangan Kelantan, Dr Mohd Fadzli Hassa mayat lelaki yang ditemui tergantung dalam tandas asrama Maahad Tahfiz Kok Lanas adalah pelajar tingkat 4 yang berasal dari Pas Mas Kelantan. Mayat itu telah dibawa ke bilik mayat (forensik) Hospital Sultanah Zainak Kota Bharu untuk dibedah siasat. Fadzil menjelaskan demikian menerusi facebook saya sebagai memberi reaksi berhubung perkara itu. Katanya pihaknya dan pegawai YIK dan keluarga pelajar berkenaan ikut sama semasa mayat itu dihantar ke hospital. Fadzil juga menjelaskan pihaknya akan membuat ... more »

Ibu Jari Mayat Masih Tak Reput

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 month ago
*ORGAN ibu jari palsu yang tertua di dunia disimpan di Muzium Mesir, Kaherah.* LONDON - Satu ibu jari kaki palsu yang ditemui pada kaki mumia Mesir kuno dipercayai merupakan organ palsu tertua di dunia, lapor sebuah akhbar semalam. Artifak tersebut yang diperbuat daripada kayu dan kulit, kini disimpan di Muzium Mesir, Kaherah. Ia digunakan pada tahun 600 Sebelum Masehi bagi membantu orang yang hilang ibu jari kaki berjalan seperti biasa. Ibu jari kaki palsu itu beberapa ratus tahun lebih tua daripada kaki palsu Empayar Rom yang dipercayai organ palsu terawal ditemui sebelum ini. ... more »

Ada Apa Dengan R4BIA

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 month ago
Kaherah. Sebuah akhbar UK, The Guardian menyebutkan bahawa semakin meluasnya simbol R4BIA menunjukkan tentang penolakan rakyat Mesir terhadap kudeta militer semakin meluas. Hal ini seperti dimuatkan dalam akhbar berkenaan pada edisi Selasa (10/12/2013) yang lalu. Penguasa kudeta selalu melakukan usaha membenteras simbol ini. Namun semakin ia diperangi, ia menjadi semakin meluas. Hal ini membuktikan pembohongan tentera kudeta bahawa aksi kudeta mereka mendapatkan dukungan yang luas dari rakyat. Terakhir, Khalid Bakara, seorang pelajar berumur 15 tahun telah ditangkap dan ditahan be... more »

Alangkah Indahnya Jika Politik Caci Maki di Tukar Kepada Penerangan Dan Ehsan

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 month ago
[image: http://ijoks2009.blogspot.com/2013/12/alangkah-indahnya-jika-politik-caci.html]Gambar hiasan PEGAWAI POLIS PEKAN TERHARU SUMBANGAN UNIT AMAL KESAL BELASAH MEREKA SEMASA BERSIH 3 Sampai masanya, kebaikan itu akan dihargai... Saya mempunyai seorang teman, pegawai polis berasal dari Kelantan bertugas di satu IPD di negeri asal Perdana Menteri. Sudah lama beliau dan keluarga adalah pengunjung tetap klinik saya setiap kali pulang ke kampungnya di Kelantan walaupun dia tahu tuan punya klinik yang merawatnya dan keluarganya adalah bekas calon PAS dalam pilihanraya umum. Biasa kam... more »

Isu Syiah,Apa Kata Mat Sabu

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 month ago
"Semasa saya belajar di ITM dulu, awal 1970-an, kampus ketika itu dipengaruhi oleh Abim dan PKPIM. Idola kami adalah gerakan Ikhwanul Muslimin di Mesir pimpinan Hassan Al-Banna dan Syed Qutb. "Apabila dunia dikejutkan dengan revolusi Iran pada 1978, saya yang berada dalam Pemuda PAS ketika itu dipimpin Mustafa Ali (sekarang Datuk) dan Haji Subky Latif selaku setiausaha, kami pergi ke sana," katanya. *Melawat Iran * "Apabila kita melawat Iran di awal revolusi, kami melihat kehebatan ulamanya apabila mereka bercakap hal revolusi dan perjuangan. Kami rasa kagum dengan ketrampilan mere... more »

Subahanallah,Bayi Selamat Dari Banjir Lumpur

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 month ago
Seingat saya peristiwa ini berlaku pada 2012 ketika banjir besar di bangladesh suatu ketika dulu. Ini hanyalah salah satu dari tanda-tanda kekuasaan dan kasih sayang Allah kepada hamba-hambanya.. [image: bayi keluar dari lumpur] Seorang wanita hamil yang hampir melahirkan anak telah dihanyutkan oleh banjir dan meninggal dunia ditelenggami lumpur banjir. * -Lihat lagi gambar-gambar yang berkaitan dibawah-* Selepas beberapa hari operasi pencarian suatu keajaiban terjadi, dimana perempuan hamil yang telah mati dan tenggelam di dalam lumpur itu telah melahirkan anaknya yang timbul diatas ... more »

Santai,Himpunan Gambar-gambar Menarik Di Musim Banjir

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 month ago
[image: http://ijoks2009.blogspot.com/2013/12/santaihimpunan-gambar-gambar-menarik-di.html]Tips berguna harungi air banjir Remaja menjual but dan seluar kalis air di Bangkok Menatang apo chif tunggang?? Tips Kitar semula di musim banjir Idea kreatif di musim banjir Macam Tandas terapung je wakaka [image: Himpunan Gambar Menarik Semasa Banjir 2013] [image: Himpunan Gambar Menarik Semasa Banjir 2013]Aksi Kucing dan tuanny
Sumber: 
s3v3n

s3v3n.

Tiada ulasan: