Jumaat, 14 Februari 2014

3442. Gembala Kambing.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com    

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu). (Surah Al-Hujurat ayat 13) 

APABILA IMAN PENGEMBALA KAMBING INI MENGATASI SEGALA-GALANYA (VIDEO)




"A WORD THAT HAS SET YOU FREE" (group of men test the trust of a sheep herder) || EMOTIONAL!



Diterbitkan pada 10 Feb 2014
The Messenger of Allah (saw) said, "Many a person with shaggy and dusty hair, dusty and driven away from doors (because of their poverty and shabby clothes) were to swear by Allah (that something would happen), Allah will certainly make it happen." [Muslim]


Seorang pengembala kambing diuji untuk menjual kambingnya secara diam-diam. Ditawarkan 200 Riyal. Dan pasti tuannya takkan tahu kambingnya kurang seekor. Tapi, lihat dan dengar apa jawapan pengembala kambing ini?

Teringat Kisah Ibn Umar bersama seorang pengembala kambing. Masih ada lagi pemuda sebegini.


Sumber: http://naimnikmat.blogspot.com/2014/02/apabila-iman-pengembala-kambing-ini.html

Yang Ini Siapa Nak Jawab ??

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Penampang PR Supporters Club - The Volunteers For CHANGE [image: Photo: SEBARKAN Maka, apakah Kerajaan BN Sabah pimpinan Musa Aman akan lakukan mengenai perkara ini? No komen? Dalam siasatan? Bagaimana pula dengan Tan Sri Joseph Pairin Kitingan dan PBS? Atau ini cuma kes terpencil? Tak perlukan kesungguhan dari Kerajaan BN Sabah?? Hidup pendatang asing di Sabah !] *SEBARKAN* * Maka, apakah Kerajaan BN Sabah pimpinan Musa Aman akan lakukan mengenai perkara ini? No komen? Dalam siasatan? * * Bagaimana pula dengan Tan Sri Joseph Pairin Kitingan dan PBS? * * Atau ini cuma kes terp... more »

[PERINGATAN] Kisah 12 Kaum Yang Dibinasakan Allah | WAJIB BACA !!!

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 1 day ago
*[PERINGATAN] Kisah 12 Kaum Yang Dibinasakan Allah | WAJIB BACA !!! | *Sebagai seorang Islam, kita wajib mentaati segala perintah Allah SWT dan meninggalkan apa yang dilarangNya. [image: kaum-luth] Nasihat ini sering kita dengar terutama sekali dalam khutbah jumaat yang dibacakan oleh khatib. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Kuasa Allah SWT janganlah sesekali kita cabar. Kita hanya hamba Allah yang hina. Cuba kita hayati *kisah-kisah terdahulu yang membabitkan kaum-kaum nabi*. Ada di antara mereka yang telah *menerima azab daripada Allah* secara ‘cash’ di dunia. Jom kita hayati tent... more »

SENJALIZA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
SENJALIZA ------------------------------ Lim Kit Siang: Pernah Kredit Kepimpinan Negara? Posted: 11 Feb 2014 06:19 PM PST Apabila kedudukan Indek Kebebasan Media Malaysia jatuh ke tangga 145 dari tangga 122 dalam pengkategorian 179 Negara oleh Reporters Without Border (RSF), Lim Kit Siang sudah mula bangun menunding jari ke arah Perdana Menteri Malaysia DS Najib Tun Razak... shame! shame!. RSF meletakkan Malaysia dua lebih terkebawah berbanding Myanmar. Seolah olah situasi kebebasan Media di Myanmar lebih memakmurkan rakyat Myanmar dari kebebasan Media di Malaysia. Sejak b... more »

.

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
. ------------------------------ Pemimpin PKR dan Pas jumpa bincang masalah petang tadi Posted: 11 Feb 2014 04:06 AM PST MAKLUMAT TERBARU *Abdul Aziz Kadir**Ada* perkembangan terbaru senario politik di antara Pas dengan PKR Kelantan hari ini. Petang tadi katanya telah berlangsung pertemuan pimpinan tertinggi kedua-dua parti di Kota Bharu. Pertemuan itu katanya atas pemintaan PKR diketuai sendiri oleh Perusuhjaya Pas, Ahmad Yaakub dan Pengerusi PKR Abdul Aziz Kadir di pihak PKR. Lain-lain pemimpin hadir ... more »

Ohpolitik!™

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Ohpolitik!™ ------------------------------ - #PRKDunBalingian : Taib Mahmud Umum Kosongkan Kerusi - Tan Sri Adenan Satem Ganti Taib Mahmud Berkuatkuasa 1 Mac #PERALIHANKUASA #SARAWAK - GEMPAR!! : TAIB MAHMUD SAH LETAK JAWATAN BERKUATKUASA 28 Feb ini #peralihankuasa #Sarawak - Herman Tino Ingin Mencuba Nasib Di #PRKKajang Lawan #AnwarIbrahim - Video #AnwarIbrahim Mengaku Kalah Bila Sebut Seks Sempena #PRKKajang ? - Video Dokumentari #AnwarIbrahim Yang Mesti Ditonton #PRKKajang - #DAPRacist Tawar RM1,500 Kepada Individu Yang Dapat Menampar @Zahid... more »

Wee perjelas kenyataan tidak minta Teresa Kok mohon maaf

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
[image: membicarakan sesuatu mesej di khalayak umum. – Gambar fail.] *membicarakan sesuatu mesej di khalayak umum. – Gambar fail.* *Timbalan Presiden MCA, Datuk Wee Ka Siong hari ini menjelaskan bahawa kenyataan beliau berhubung klip video kontroversi anggota Parlimen Seputeh, Teresa Kok, Ahad lepas tidak bermaksud beliau menasihatkan Kok supaya memohon maaf.* * Katanya kenyataan beliau kepada media ketika itu hanya meminta Kok lebih sensitif dan matang dalam membicarakan sesuatu mesej di khalayak umum sebagaimana budaya masyarakat Cina dan amalan umat Islam.* * "Kalau orang Is... more »

labun KulupSakah...

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
labun KulupSakah... ------------------------------ Luaskan kuasamu Posted: 11 Feb 2014 05:55 AM PST You are subscribed to email updates from RONASINA To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

PENGHUNI GUA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
PENGHUNI GUA ------------------------------ BUNGKUIH LE KAU AL JUBURI !!!!!!! KAH KAH KAH !!!!!! Posted: 11 Feb 2014 03:30 AM PST MALAYSIAKINI Rayuan liwat II: Anwar gagal ketepikan ShafeeHafiz Yatim | 3:46PM Feb 11 2014 Mahkamah Persekutuan Putrajaya sebulat suara menolak permohonan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mengetepikan peguam kanan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah mengetuai pasukan pendakwaan dalam rayuan kerajaan terhadap keputusan Liwat II. Ketua Hakim Malaya Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinuddin, yang mengetuai lima anggota, berkata akuan bersumpa... more »

anakbukitgantang says

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
anakbukitgantang says ------------------------------ Didik anak cara Rasulullah SAW Posted: 12 Feb 2014 12:15 AM PST Kini hebuh pasal didikan anak cara "The Muslim Way" seperti didakwa oleh beberapa orang. Maka saya bawakan didikan anak cara Rasulullah SAW. Rasulullah SAW adalah sebaik baik role model untuk ummah dan sewajarnya kita ikuti. Artikel saya petik dari e pondok dan ditulis oleh Hasan Adli Yahya Apa yang cuba saya kongsikan di dalam artikel kali ini adalah kaedah mendidik anak mengikut garis panduan Islam. Mungkin ia kelihatan sedikit 'terkebelakang' jika mah... more »

PRK ujian kepada MCA jika mahu masuk ke Kabinet, kata Chua - OLEH EILEEN NG

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
[image: Chua Soi Lek berpendapat PRK DUN Kajang sepatutnya menjadi kayu pengukur untuk meyakinkan ahli MCA dalam mesyuarat khas (EGM) untuk menerima kembali jawatan Kabinet. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abdul Halim, 12 Februari 2014.] *Chua Soi Lek berpendapat PRK DUN Kajang sepatutnya menjadi kayu pengukur untuk meyakinkan ahli MCA dalam mesyuarat khas (EGM) untuk menerima kembali jawatan Kabinet. – * *Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abdul Halim, 12 Februari 2014. Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang pada 23 Mac merupakan ujian kepada MCA unt... more »

tunku

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
tunku ------------------------------ Adenan Satem named as new Sarawak Chief Minister Posted: 12 Feb 2014 12:23 AM PST Sarawak Chief Minister Tan Sri Abdul Taib Mahmud has announced that his successor is to be Tan Sri Adenan Satem, after he announced that he has handed over his resignation letter to the TYT dated Feb 28. Dap wants call to keep out UMNO of Sarawak formalised - WE SUPPORT? Posted: 11 Feb 2014 06:50 PM PST Sarawak Dap has called for the formalisation of an agreed understanding among the state's BN component parties to keep Umno out of Sarawak. Its chai... more »

10 orang guru hadir pun ,guru tetap demontrasi di Putrajaya.

mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
Guru tetap berdemontrasi di hadapan Kementerian Pelajaran jikalau Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) tidak dimansuhkan. Menurut Cikgu Mohd Izat,jawatankuasa bertindak NGO Suara Guru Masyarakat Malaysia(SGMM),TS Muhyiddin bercakap untuk mengkaji PBS sekadar penyedap hati. . Walau pun pelpagai pihak dalam Kementerian Pendidikan memberi jaminan PBS akan dikaji,himpunan aman itu tetap diteruskan  "Maknanya kebanyakan guru takut dan kami tidak letak harapan yang tinggi untuk ramai guru datang pada perhimpunan bantahan itu. Saya letak sasaran lebih daripada 10 guru sahaja, itu pun sudah ... more »

Taib bersara 28 Februari, Adenan Satem ketua menteri baru Sarawak OLEH DESMOND DAVIDSON

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
[image: Taib mengumumkan nama penggantinya apabila menyerahkan surat peletakan jawatannya kepada Tuan Yang Dipertua Tun Abang Muhammad Salahuddin hari ini. – Gambar fail.] *Taib mengumumkan nama penggantinya apabila menyerahkan surat peletakan jawatannya kepada Tuan Yang Dipertua Tun Abang Muhammad Salahuddin hari ini. – Gambar fail.* * Tan Sri Adenan Satem akan mengambil alih jawatan ketua menteri Sarawak daripada Tan Sri Abdul Taib Mahmud.* * Perkara ini diumumkan Taib selepas menyerahkan surat peletakan jawatannya kepada Yang DiPertua Negeri (TYT) Tun Abang Muhammad Salahuddi... more »

APABILA IMAN PENGEMBALA KAMBING INI MENGATASI SEGALA-GALANYA (VIDEO)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 1 day ago
Seorang pengembala kambing diuji untuk menjual kambingnya secara diam-diam. Ditawarkan 200 Riyal. Dan pasti tuannya takkan tahu kambingnya kurang seekor. Tapi, lihat apa jawapan pengembala kambing ini? Teringat Kisah Ibn Umar bersama seorang pengembala kambing. Masih ada lagi pemuda sebegini.

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - Dia Dirogol Kerana Mempertahankan Islamnya - [EDISI KEJAM - BERGAMBAR 18SX] "Saya Cuba Lawan Ketika Payudara Diseterika" - Isu Neelofa: Mentaliti Kangkung Macai UMNO Salahkan Kerajaan Kelantan - Pasangan Zina Mati Dalam Kemalangan Yang Dahsyat Dan Sangat Memalukan Dia Dirogol Kerana Mempertahankan Islamnya Posted: 12 Feb 2014 01:43 AM PST Seorang gadis Rohingya yang baru berusia 16 tahun mengungkap kepada Pejabat Berita Turki, Anadolu Agency (AA), bahwa dia diperkosa oleh sekelompok polis dan warga Rakhine set... more »

Pelik!!! Bra untuk lelaki di Jepun

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
GILA, pelik dan tidak masuk akal. Ini mungkin ayat yang pertama sekali yang anda akan lontarkan bila melihat bra yang dianggap fesyen terbaru untuk lelaki. Kepada kaum wanita, anda jangan terkejut jika ada lelaki yang memakai bra malah sudah popular di Jepun. foto jpg foto 2 jpg Apa yang menghairankan, apa jenis kategori lelaki yang sanggup memakai bra tersebut. Di Jepun, sememangnya kita tahu ‘jenayah’ fesyen terlampau menjadi-jadi dan pelik-pelik kadangkala tidak masuk akal. Mungkin orang yang mencipta bra itu untuk lelaki rasa apa yang wanita rasa apabila memakai bra. Bagaim... more »

PANDANGAN IKHLAS SUBKY LATIF MENGAPA BELIAU TIDAK MAU BERBALAH DENGAN DSAI .

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Sekarang Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah ditetapkan sebagai calon Pakatan Rakyat dalam Pilihan Raya Kecil DUN Kajang.* *Saya tidak mahu jadi macam setengah suku sakat saya – dari budak hingga ulama - mentakwil muslihat wujudnya PRK di Kajang itu. Mengapa ADUN-nya meletak jawatan dan gantinya pula Anwar? Lalu ada yang kata tidak akan beri kerjasama pada PRK itu dan macam-macam yang menyerabutkan otak termasuk menyindir politik tinggi Anwar.* *Tiba-tiba Mohamad Sabu dan Salahuddin Ayub berkata, kita akan beri kerjasama sepenuhnya pada PRK itu dan mahu tengok kemenangan besarnya.* ... more »

AMARAN bagi wanita gemuk di M’sia:Jangan jalan, cakap atau berambut besar seperti ROSMAH / LO-SI-MA - Oleh Maria Begum, Malaysia Chronicle

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
[image: AMARAN bagi wanita gemuk di M’sia:Jangan jalan, cakap atau berambut besar seperti ROSMAH / LO-SI-MA] *KUALA LUMPUR - Spekulasi bahawa isteri perdana menteri Najib Razak, Rosmah Mansor merupakan dalang disebalik siasatan penuh kontroversi terhadap video yang menyindir salah urus tadbir ekonomi negara dan juga kehidupan serba mewah mereka apabila rakyat biasa menderita akibat kenaikan mendadak kos sara hidup mungkin benar.* *Paling menyedihkan, hakikatnya sekarang, pelakon GEMUK Lim Ching Miau yang berlakon sebagai pakar feng shui dalam video tersebut telah disoal siasat ... more »

Sumber: DasHBoarD. 
HTML NOTE FOR SHARE: 

<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: