Khamis, 20 Februari 2014

3487. Susu Emak.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com   

Sumpah Ibu: Susu Meleleh Keluar Dari Mulut

“Kalau betul engkau anak kandung aku, minum susu dari badan aku…aku sumpah akan keluar balik susu dari mulut engkau!”

Itulah kata-kata sumpahan yang ditujukan ibu kepada saya. Sejak hari itulah saya jatuh sakit. Susu sentiasa meleleh dari mulut saya tanpa henti.

Tubuh saya yang dahulunya agak comel jadi kurus melidi tak ubah seperti mayat hidup. Saya terbaring dan menyesali perbuatan lampau saya terhadap ibu.

Tetapi sejahat mana pun seorang anak, ibu tetap mengambil berat sewaktu saya terlantar. Ibu juga risau melihat keadaan saya, hari demi hari semakin teruk.
Ibu serba salah dan tidak tahu apa yang patut dilakukan untuk membantu saya. Ibu juga memberitahu saya, menyesal menyumpah saya. Ibu tidak menyangka begitu kuat sumpahan seorang ibu.

Waktu itu hanya tuhan yang tahu betapa seksanya termakan sumpah seorang ibu. Sebulan saya merana kerana sakit. Sebulan itu juga saya tidak makan nasi.

Saya langsung tidak ada selera untuk makan nasi. Biarlah saya lapar begini daripada merana seperti ini. Setiap saat, susu sentiasa mengalir dari mulut saya tanpa mengira masa. 

Saya masih ingat , kejadian itu berlaku ketika tiga orang rakan saya datang ke rumah. Sambil berborak, ibu bertanya kepada mereka. “Kamu ni kerja apa?” Tanya ibu kepada rakan-rakan saya.

“Kami semua kerja kilang kat hujung kampung ni mak cik,’ jawab tiga rakan saya. Ibu terdiam lalu pergi keruang tamu dan duduk di kerusi. Saya buat tidak kisah dengan fiil ibu dan terus ke dapur membuat air untuk di hidang. Waktu itu saya masih ingat saya buat air Milo panas.

Sebaik siap , saya bawa air di dalam teko itu keruang tamu. Tapi, belum sempat meletakkannya di atas meja, ibu terus mengherdik saya.

“Kalau hari-hari engkau hidang air bagi orang makan percuma larilah perbelanjaan kita! Dah, hentikan. Simpan balik air tu!” herdik ibu kepada saya.

Saya merasa malu. Kawan saya semua terdiam kerana merasa terkejut dengan sikap ibu. Saya beritahu ibu supaya jangan berbuat begitu di depan kawan-kawan. Malu!

Sepatutnya ibu harus bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnia-Nya di beri rezeki melimpah-ruah dan kami sekeluarga tidak lagi perlu kais pagi makan pagi.

Saya tidak setuju dengan perangai ibu menghina orang miskin. Sebaliknya rakan-rakan yang setaraf atau lebih kaya dari kami dilayannya seperti raja. Mereka diajak datang kerumah dan dihidangkan dengan pelbagai makanan sedap-sedap. Saya betul-betul malu dan terkilan dengan sikap buruk ibu.

Saya ingatkan ibu, dulunya kami sekeluarga pun susah seperti mereka juga. Setelah hidup senang, kita herdik-herdik mereka. Apa perasaan mereka apabila ibu buat begitu?

“Ah! Kau apa tau? Bukan kau yang cari duit ! Aku ni yang susah payah cari duit siang malam, kau senang-senang saja nak menghabiskan!” tambah ibu lagi.

Ketika itu saya seperti orang hilang akal. Saya tidak dapat terima cara ibu memarahi saya di depan kawan-kawan. Tidak semena-mena tangan saya yang sedang memegang teko air Milo panas dihayun lalu tersimbah ke muka ibu.

Ibu melolong-lolong menjerit kesakitan terkena simbahan air Milo panas. Saya mula menyinga. Kawan-kawan terkejut dengan tindakan saya dan cuba menenangkan saya. Tetapi ketika itu saya bagai dirasuk syaitan. Tanpa sedar, saya terus berlari ke dapur mengambil sebilah pisau pemotong sayur.

Sekali lagi kawan dan ayah saya menahan perbuatan saya. Mereka memegang saya dengan sekuat hati. Ibu berlari dan keluar ke pintu depan rumah takut ditetak pisau di tangan saya. Ibu berdiri tercegat di situ. Saya pula terjerit-jerit seperti terkena hysteria.

Disinilah bermulanya episod duka dalam sejarah hidup saya apabila ayat ini terpancul dari mulut ibu.

“Kalau engkau betul anak kandung aku, minum susu dari badan aku, aku sumpah akan keluar balik susu dari mulut engkau!”

Selepas keadaan reda sedikit, rakan-rakan balik rumah. Tiga hari selepas kejadian itu, saya terus jatuh sakit. Saya di serang demam teruk. Ayah bersusah payah menjaga saya. Ibu hanya buat-buat tidak tahu sahaja. Mungkin ibu masih lagi geram dan marah dengan tindakan saya. Ketika itulah berlaku satu kejadian pelik yang tidak pernah saya bayangkan sebelum ini.

Tiba-tiba air susu berwarna putih dan berbau busuk mula meleleh dari mulut saya tanpa henti. Air susu masam itu jatuh membasahi dagu saya setiap detik tanpa henti.

Ayah juga merasa hairan melihat susu aneh tiba-tiba meleleh dari mulut saya. Setiap kali dikesat, air susu itu meleleh lagi tanpa henti. Ibu pula masih tidak endahkan saya.

Keesokan harinya saya masih lagi demam dan susu masih lagi mengalir. Kali ini lebih teruk. Ayah membawa saya ke sebuah klinik.

Anehnya selepas diperiksa, doktor juga mengatakan hairan, mengapa susu masam itu meleleh dari mulut saya. Doktor pun tidak dapat menjelaskan punca dan sebab saya mengalami penyakit aneh ini. Doktor juga mengatakan tiada ubat untuk merawat penyakit yang saya alami ini.

Ayah bawa pula saya ke hospital besar di Bandar. Keputusannya tetap sama juga apabila doktor tidak dapat mengenal pasti punca penyakit saya. Jadi saya dibawa pulang semula dan terbaring siang malam. Selama sebulan saya terlantar ibu mulai risau dengan keadaan saya yang semakin kurus ini. Ibu beberapa kali meminta maaf kepada saya kerana tidak menyangka kata-kata yang dilafazkannya betul-betul menjadi kenyataan.

Akhirnya ibu sendiri pergi berjumpa dengan seorang ustaz di kampong saya. Ustaz ini memang dikenali ramai kerana kealiman dan kehebatan ilmunya. Ibu membawa ustaz ini berjumpa saya di rumah. Apabila ustaz melihat keadaan saya, beliau terus menggeleng-gelengkan kepala.

“Ada tak apa-apa yang ibu kamu buat sebelum terkena penyakit ini?” Tanya ustaz itu. Ayah lalu menceritakan tentang perbuatan saya menyimbah air panas ke muka ibu. Selepas itu, ibu terus mengeluarkan kata-kata sumpahan tentang air susu yang pernah di minum ketika saya masih bayi.

Sekali lagi ustaz itu menggeleng-gelengkan kepalanya. Ustaz itu dalam nada perlahan memberitahu saya terkena sumpahan ibu. Ustaz itu lalu mengajak ibu dan ayah saya ke dapur.

Ustaz itu menerangkan penyakit saya tidak ada ubatnya kecuali meminum air bekas celupan tapak tangan dan tapak kaki ibu. Ustaz itu menyuruh ibu membasah kedua-dua tangannya di dalam baldi diikuti kedua-dua belah kakinya seperti orang mengambil wuduk.

Ustaz itu menerangkan penyakit saya tidak ada ubatnya kecuali meminum air bekas celupan tapak tangan dan tapak kaki ibu. Setelah selesai, ustaz itu menyuruh ibu meludah di dalam baldi itu sebanyak tiga kali. Kemudiannya air ludah di dalam baldi itu disimpan di dalam sebuah bekas khas. Utaz itu berpesan kepada ibu supaya memberi air ludah itu untuk diminum oleh saya dan selebihnya disapu di ubun-ubun kepala saya sehingga habis.

Selepas ibu memberi minum dan menyapu air ludah itu di kepala, pada masa itu juga saya terus merasa lapar dan meminta nasi untuk dimakan. Selera saya yang tersekat selama sebulan lebih datang kembali. Mujarab sungguh cara rawatan ustaz ini. Serta merta air susu masam yang meleleh sejak sebulan lalu berhenti mengalir.

Saya mencium kaki ibu. Saya menangis. Saya menyesal berdosa kepada ibu. Ibu memberitahu sejak kejadian, ibu telah memafkan perbuatan saya. Ibu memeluk saya dan kami bertangis-tangisan di depan ustaz. Ustaz itu membacakan doa dan menasihati ibu supaya tidak mengeluarkan kata-kata sumpahan terhadap anak. Ustaz itu mengingatkan bahawa sumpahan seorang ibu amat ampuh dan berkesan terhadap seorang anak. Akibatnya sangat buruk dan tiada penawarnya kecuali anak itu diberi ampun selain meminum air kaki dan tangan ibunya dengan ikhlas dan redha.

Sejak hari itu, saya tidak lagi meninggikan suara kepada ibu. Ibu juga sedar kesilapan yang telah dilakukan sebelum ini. Yang paling penting, ibu tidak lagi sesombong dahulu! Ibu juga tidak kedekut dan suka menghina orang susah.

Saya ingin berpesan kepada pembaca, jangan sesekali bertindak biadab terhadap ibu biar sejahat mana sekalipun ibu kita. Saya sudah merasai betapa sengsara, merana dan terasa ajal hendak tercabut akibat disumpah ibu. Ingat, sumpahan seorang ibu itu adalah benar kerana ianya telah benar-benar menimpa keatas diri saya sendiri.

‘Saya’ dalam artikel ini adalah Roseyatimah bt Ahmad, berasal dari Sabah. Kejadian berlaku ketika beliau berusia di awal remaja. Kini beliau telah berhijrah ke Kuala Lumpur. Walaupun berjauhan, Rose tetap sayang dan menghormati ibunya.

*Sumber dari halimislam.blogspot.com


Sebelum kita tengok apa kata pihak JAKIM mengenai isu anti Hadis - Kassim Ahmad, elok dulu kita lihat apa yang Tun Mahathir perkatakan tentang Kassim Ahmad ni ..
Tegas Dr Mahthir, beliau tidak menganggap Kassim sebagai seoarang yang anti hadis dan sebaliknya beliau sama seperti mana-mana orang Islam yang lain. ~astro awani
Dan antara kenyataan JAKIM pula;
- Mempertikaikan dua kalimah syahadah dengan menganggap syahadah yang kedua sebagai mendewa-dewakan Nabi Muhammad SAW.

i) Mengucap Dua kalimah Syahadah merupakan rukun Islam yang pertama bagi setiap Muslim yang mengaku dirinya sebagai orang Islam. Mempertikaikan syahadah boleh menyebabkan seseorang itu terkeluar daripada agama Islam. Justeru, orang yang berbuat demikian wajiblah segera bertaubat.

BERIKUT kenyataan penuh Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha mengenai Seminar Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian.

Jakim memandang serius dalam isu yang dibangkitkan dalam Seminar Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian pada 15 dan 16 Februari 2014 anjuran Ahli Jawatankuasa Sahabat Pena Pak Kassim di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya.

Kenyataan-kenyataan daripada para pembentang kertas kerja seminar khususnya berkaitan isu-isu agama adalah seperti yang berikut:
- Mempertikaikan dua kalimah syahadah dengan menganggap syahadah yang kedua sebagai mendewa-dewakan Nabi Muhammad SAW.

- Mempertikaikan rambut sebagai aurat wanita dan memperlekeh wanita yang berhijab.

- Mempertikaikan kredibiliti ulama dan menyamakan ulama sebagai kasta paderi.

- Mempertikaikan hadith sebagai sumber hukum dan menuduh Imam Shafi’e yang memulakan doktrin baru dengan menyatakan hadith sebagai satu sumber hukum sama seperti al-Quran

- Mentafsirkan semula al-Quran berdasarkan logik semata-mata dan menolak tafsiran ulama terdahulu

- Mengiktiraf Kod 19 oleh Rashad Khalifa sebagai pentafsir al-Quran bagi menggantikan hadith

- Cadangan membuat surat untuk memohon pihak KDN menarik semula pengharaman buku-buku tulisan Kassim Ahmad

Jakim juga ingin menjelaskan bahawa pemikiran dan pandangan yang dikemukakan adalah bercanggah dengan prinsip dan juga sumber hukum dalam ajaran Islam berdasarkan Ahli Sunnah Wal Jamaah yang menjadi asas pegangan masyarakat Islam di Malaysia.

Ini adalah berdasarkan kepada sebab-sebab yang berikut:
i) Mengucap Dua kalimah Syahadah merupakan rukun Islam yang pertama bagi setiap Muslim yang mengaku dirinya sebagai orang Islam. Mempertikaikan syahadah boleh menyebabkan seseorang itu terkeluar daripada agama Islam. Justeru, orang yang berbuat demikian wajiblah segera bertaubat.

ii) Ulama telah bersepakat bahawa aurat wanita adalah keseluruhan badannya kecuali muka dan kedua tapak tangannya. Mempertikaikan hukum yang telah disepakati boleh membawa kepada kesesatan.

iii) Ulama adalah pewaris Nabi yang berperanan menyampaikan ajaran Islam dari satu generasi ke satu generasi. Mempertikaikan kredibiliti Ulama muktabar dalam mazhab Ahli Sunnah Wal Jamaah adalah suatu yang bercanggah dengan disiplin ilmu yang diwarisi daripada Sahabat dan Salafus Salih.

iv) Hadith adalah sumber kedua perundangan Islam dan sebagai pentafsir kepada al-Qur’an berdasarkan ijma’ ulama.

v) Penafsiran semula al-Qur’an berdasarkan logik akal tidak boleh diterima kerana pentafsiran al-Quran memerlukan disiplin ilmu agama yang telah ditetapkan dalam ajaran Islam.

vi) Teori “Kod 19” oleh Rashad Khalifa yang dipegang oleh Kassim Ahmad mengandungi pelbagai penyelewengan akidah dan tidak wajar digunakan untuk mentafsirkan al-Quran

vii) Tindakan untuk menarik semula pengharaman buku-buku tulisan Kassim Ahmad ini adalah tidak wajar kerana ia telah jelas menyeleweng daripada ajaran Islam yang sebenar seperti yang telah difatwakan oleh negeri-negeri.

Saya telah meminta pihak Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) untuk mengambil tindakan dengan pendekatan yang bersesuaian dalam perkara ini.

Di samping itu, saya juga memohon kerjasama dari pihak Jabatan Agama Islam Negeri-negeri dapat memantau dan memberi perhatian terhadap isu ini secara berkesan dan wajar dan mengambil tindakan berdasarkan undang-undang sedia ada sekiranya bersesuaian.

Suka saya maklumkan bahawa pihak berkuasa agama negeri telah mengambil tindakan penguatkuasaan dan pewartaan fatwa terhadap bahan-bahan penerbitan yang mengandungi dan menyebarkan fahaman anti hadith yang jelas menyeleweng dari ajaran Islam.

Apa-apa jua bentuk penerbitan dan atau publisiti yang bertujuan untuk mengembangkan pemikiran atau fahaman anti hadith adalah dilarang dan perlu disekat kerana ia menyalahi fatwa dan undang-undang lain yang berkaitan.

Pihak Jakim dan Jawi juga berhasrat untuk menjemput Dr Kassim Ahmad dan pihak penganjur sebagai satu usaha pihak kami memberikan penjelasan terbaik terhadap dakwaan-dakwaan beliau yang dianggap boleh menjejaskan aqidah umat Islam.

Jutseru itu, memandangkan pemikiran Dr Kassim Ahmad ini boleh dikatakan sebagai pemikiran yang salah dan bertentangan dengan Ahli Sunnah Wal Jamaah, maka adalah wajar umat Islam di Malaysia menjauhi aliran pemikiran dan doktrin-doktrin palsu yang seumpama ini.

Ini adalah kerana perkara ini boleh memberi implikasi besar kepada akidah umat Islam dan menggugat ketenteraman serta menimbulkan keresahan awam.

Islam menyeru kepada umatnya agar bersatu padu dan mencegah daripada berpecah belah kerana perpecahan dalam kalangan masyarakat Islam boleh merugikan masyarakat Islam itu sendiri.

penburukonline: UNTUK ITU, kita persoalkan di manakah status Mahathir dalam Islam kini setelah dia dengan terang-terangan mempertahankan Kassim Ahmad. Inilah tokoh yang bila macai jumpa akan cium tangan berdecup - decup... wallahualam.


JANGAN BERHUTANG UNTUK BERLAGAK


RASULULLAH SAW bersabda yang bermaksud: “Sesiapa yang memberi tangguh kepada orang yang tidak mampu membayar hutangnya atau mengurangkan bayaran jumlah hutangnya, nescaya Allah menaunginya di bawah naungan-Nya pada hari yang tidak ada sebarang naungan padanya selain daripada naungan Allah” (Hadis riwayat Muslim dan Imam Ahmad)

Sikap suka berhutang hendaklah dielakkan sebaliknya amalkan sifat qanaah iaitu bersyukur dan reda apa yang ada dengan memastikan keperluan tidak melebihi kemampuan sehingga terikat dengan hutang.

Sebaik-baiknya sebelum berhutang, buatlah pertimbangan yang wajar sama ada sesuatu itu kepentingan mendesak atau sekadar keinginan untuk berlagak kerana hutang yang tidak mampu dibayar akan mendatangkan kemudaratan di kemudian hari.

Setiap yang dinamakan hutang wajib dibayar walau sekecil mana pun dan dengan siapa pun ia berhutang termasuklah orang kafir. Malah dikira berdosa bagi orang yang berniat tidak mahu membayar hutangnya.

Membebaskan hutang orang yang susah atau mengurangkannya adalah satu perbuatan terpuji dan ganjarannya amat besar di sisi Allah. 

Sumber: http://www.suatuperjalananmaya.com/2014/02/jangan-berhutang-untuk-berlagak.html

Jamal dedah digoda wanita setelah bergelar Datuk

PBO™ at pen buruk online ™ - 19 minutes ago
SHAH ALAM: Datuk Jamal Abdillah mendedahkan beliau telah didekati ramai wanita sejak dikurniakan pingat kebesaran, Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk pada Oktober 2013. Jamal atau nama sebenarnya Jamal Ubaidillah Ali, 55, berkata, wanita yang ingin merapatinya dipercayai mempunyai niat yang tidak baik. "Ada lebih tujuh atau lapan orang yang ingin mengenali saya hanya dengan niat yang tidak baik. Sekilas ikan di air saya sudah tahu tujuan mereka. "Mereka bukan di kalangan artis tetapi orang biasa. Mereka ingin mengenali saya kerana nama, pangkat Datuk dan ... more »

Sepatutnya Dah Lama Hukum Tembak Sampai Mati.

noreply@blogger.com (Isa) at IkutSukaAku - Isa - 25 minutes ago
Kenyataan-kenyataan daripada para pembentang kertas kerja Seminar Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian pada 15 dan 16 Februari 2014 anjuran Ahli Jawatankuasa Sahabat Pena Pak Kassim di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya, khususnya berkaitan isu-isu agama adalah seperti yang berikut: - Mempertikaikan dua kalimah syahadah dengan menganggap syahadah yang kedua sebagai mendewa-dewakan Nabi Muhammad SAW. - Mempertikaikan rambut sebagai aurat wanita dan memperlekeh wanita yang berhijab. - Mempertikaikan kredibiliti ulama dan menyamakan ulama sebagai kasta paderi. - Mempertikaikan... more »

Al Ikram

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Al Ikram ------------------------------ KERJASAMA ERAT PAS & DAP BANTU... Posted: 18 Feb 2014 09:32 PM PST You are subscribed to email updates from Al Ikram To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

IPOHMALAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
IPOHMALAY ------------------------------ - MAS rugi RM 1170 juta , Garuda untung RM 31 juta - Waytha Moorthy : Bila manusia yang hidup tak mengikut sistem dapat sertai kabinet - Keluhan pengguna MAS yang diletihkan karenah GLC tersebut - Jerebu dari Indonesia ancam Semenanjung , Singapura lebih awal tahun ini? - Fosil dinosaur ditemui di Pahang, kali pertama di Malaysia - Minyak dunia lepasi USD 100 setong - Candy Crush mahu disenaraikan di New York Stock Exchange - Anwar bakal kalah di Kajang? MAS rugi RM 1170 juta , Garuda untung RM 31 jut... more »

Anak Sungai Derhaka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Harussani hairan bagaimana Mahathir terpengaruh ajaran sesat .. - Terbangun dari tidur.. Pak Lah kata BN boleh menang DUN Kajang.. - Isteri Rayu Calon Bebas Tidak Malukan Diri Sendiri Tanding DUN Kajang - Anak Pasangan Malaysia di Sweden dakwa dipukul berkali-kali hingga lali.. - Dua lagi Menteri dijangka undur dari kabinet Najib.. - MAS rugi lagi!! Kali ini RM1.174 bilion pula... tapi AirAsia untung.. Harussani hairan bagaimana Mahathir terpengaruh ajaran sesat .. Posted: 19 Feb 2014 06:01 AM PST ...more »

REZQEEN HILL

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
REZQEEN HILL ------------------------------ Penemuan Ayam Mati Timbulkan Suasana Panik Di #Seputeh #1Malaysia Posted: 18 Feb 2014 08:21 PM PST Wah Panik ! Panik ! Panik ! Mana pula tak panik bila pejabat Teresa Cock, perempuan Cina Yahudi ini disimbah cat dan dicampakkan seekor ayam yang tidak pasti jantinanya tapi yang pasti ayam tersebut telah mati. Difahamkan ayam tersebut telah diculik serta dibunuh dengan dilemaskan ke dalam air di tempat lain dan kemudian dicampakkan di hadapan pejabat berkenaan. Ini kerana keadaan bulu² ayam tersebut kelihatan basah dan hipotesis a... more »

Fakulti Siyasah Syar'iyah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Fakulti Siyasah Syar'iyah ------------------------------ - Lagi Kaahhh, kah kah ...? - Kaahhh, kah kah ... Telur Sabsidi ...? - Masih Ahlis Sunnah Wal Jama'ah ...? Lagi Kaahhh, kah kah ...? Posted: 19 Feb 2014 02:53 AM PST Lagi Kaahhh, kah kah ...? Kaahhh, kah kah ...? Kaahhh, kah kah ... Telur Sabsidi ...? Posted: 19 Feb 2014 12:32 AM PST Kaahhh, kah kah ... Telur Sabsidi ...? Kaahhh, kah kah ...? Masih Ahlis Sunnah Wal Jama'ah ...? Posted: 18 Feb 2014 06:51 PM PST Masih Ahlis Sunnah Wal Jama'ah ...? Kaahhh, kah kah ...? You are subscribed to email u... more »

TAHNIAH PENGUNDI BAZIRAN NAZIONAL NEGERI MELAKA..!!!

canang at Cananglahnie - 2 hours ago
TAHNIAH PENGUNDI BAZIRAN NAZIONAL NEGERI MELAKA..!!! Lim Guan Eng beli kereta dan plate no berharga RM100k lebih, atas nama dan kegunaan rasmi Kerajaan Negeri... Idris Harun, bini serta setiasausahanya beli beli no plate kereta pribadi saja lebih dari RM200k.. Fuhhh... terbaik la Ketua Menteri Melaka.. isteri anda mengikut jejak langkah isteri PM anda.. Tahniah warga Melaka...!! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=228107400725290&set=a.115177335351631.1073741826.100005780946899&type=1&theater

Najib .. bertambah la sakit kepala kau ye ..!

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
Pengerusi Star Sabah, Datuk Dr Jeffrey Kitingan (gambar) mendesak Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatan sebelum membuat lebih banyak kerosakan, dan mencadangkan agar ahli parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah dilantik menggantikan beliau. "Jika Najib enggan berbuat demikian, Majlis Tertinggi Umno patut bermesyuarat dan memecat beliau sebagai presiden parti dan mencadangkan alternatifnya. "Dalam keadaan ini, Star Sabah fikirkan tidak ada calon yang lebih baik melainkan Tengku Razaleigh menjadi Perdana Menteri," kata Jeffrey. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel... more »

KONFLIK DI CENTRAL AFRICAN REPUBLIC (CAR)

Suatu Perjalanan Maya at SUATU PERJALANAN MAYA - 3 hours ago
Seperti yang semua sedia maklum, Muslim di CAR sedang ditindas oleh komuniti Kristian. Ramai yang beranggap isu ini seperti di Rohingya ataupun peristiwa Rwanda pada 1994 tetapi sebenarnya isu ini adalah berbeza. Sebelum membuat spekulasi, mari kita ikuti rentetan peristiwa yang berlaku di CAR ketika ini 1. - CAR, bumi penuh konflik - Demografi CAR - Titik pencetus konflik - Siapakah Seleka? - Siapakah Anti-Balaka? - Ada lagikah harapan? *CAR, bumi penuh konflik* Selepas merdeka daripada France pada 1960, sebanyak 8 kali kudeta berlaku di CAR 2. Salah seorang be... more »

Landskap Siasah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Landskap Siasah ------------------------------ Himpunan Fakta - KASSIM AHMAD - RASHAD KHALIFA MALAYSIA (siri 1) Posted: 19 Feb 2014 06:48 AM PST *Himpunan Fakta - KASSIM AHMAD - RASHAD KHALIFA MALAYSIA (siri 1)* *Muhammad Nuruddin Bashah* *AJK Lajnah Dakwah PAS Pusat* *Seorang yang berfahaman kiri* 1. Seorang revolusioner dan pastinya anti kerajaan UMNO yang berasaskan kaum. 1. Beliau memimpin Parti Sosialis Rakyat Malaysia bersama Syed Hussin Ali selama 18 tahun. 1. Beliau ditahan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) selama lima tahun (1976-19... more »

Roslan SMS Corner

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Roslan SMS Corner ------------------------------ MB Selangor: Hormatilah pandangan PAS (19/2/14) Posted: 19 Feb 2014 12:00 AM PST PRK Kajang bakal menyaksikan suatu ujian besar terhadap persahabatan dan permuafakatan Pakatan Rakyat. Bukan pertandingannya yang dimaksudkan, bagi pertandingan PR lawan BN serta mungkin beberapa calon Bebas itu, adalah dijangkakan PR melalui Dato Seri Anwar Ibrahim selaku calon PKR mewakili PR bakal menang dengan selesa. Yang dimaksudkan adalah apa akan berlaku selepas Anwar berjaya mempertahankan kerusi Kajang. Saya melihat bagi PAS PRK ini m... more »

Pedang Alif Ba Ta

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Pedang Alif Ba Ta ------------------------------ Sinar Harian : Artikel Menarik Kaitan Tun Mahathir Dan Kassim Ahmad Posted: 19 Feb 2014 05:57 AM PST Apa yang Dr M mahu daripada Kassim Ahmad? OLEH: USTAZ SHARIPUDIN AB KADIR Tarikh: February 19, 2014 ADA beberapa persoalan yang perlu difikirkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad apabila cuba perkenalkan semula Kassim Ahmad dan ideologinya kepada masyarakat awam. Sebagai negarawan dan masih lagi boleh dianggap sebagai pemimpin walaupun tidak memegang jawatan dalam kepimpinan negara, biasanya sebagai pemimpin ada misi dan visi unt... more »

[EKSKLUSIF] Lelaki Ini Boleh Terapung Pada Dinding | [8 Foto] Eksklusif

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 3 hours ago
*[EKSKLUSIF] Lelaki Ini Boleh Terapung Pada Dinding | [8 Foto] Eksklusif | * Seorang *lelaki bertindak mengapungkan dirinya* dengan cara memegang dinding. [image: dinding3] Aksi tergantung di dinding tersebut menyebabkan ramai orang tertarik dengannya.. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Ini tidak mungkin dilakukan spiderman atau manusia biasa .Jom kita bongkarkan rahsia bagaimana dia boleh tergantung seperti ini. [image: dinding4] [image: dinding6] [image: dinding7] [image: dinding8] [image: dinding1] [image: dinding2] *sumber *

189 Kali DITIKAM Baru Rebah

Syed Abdullah Al-Attas at Uncleseekers v2: Seek The Truth - 4 hours ago
189 Kali DITIKAM Baru Rebah Semua perkara kita lakukan pasti ada risiko. Samada kecil atau besar. Kita makan nasi pun ada risiko tercekik/terbegek tengah makan. GV6 juga ada risikonya, mustahil tiada risiko yang terlibat. Sumber: Myfxbook 189 kali 'Loss' berterusan baru GV6 rebah digelanggang. Purata GV6 trade untuk SEBULAN adalah 10 kali trade. Untuk kalah, ia mengambil masa SETAHUN setengah. Itupun peratusannya *KURANG daripada 0.01% sahaja*. *Risiko yang RENDAH keuntungan yang TINGGI* Untuk bulan Februari 2014 ini sahaja *keuntungan sudah capai 71.31%*berbanding Januar... more »

Hukum Pilih Pemimpin - Ustaz Tarmizi Shamsul Arif

canang at Cananglahnie - 4 hours ago
Dipos oleh Zonkuliah.

JANGAN BERHUTANG UNTUK BERLAGAK

Suatu Perjalanan Maya at SUATU PERJALANAN MAYA - 4 hours ago
RASULULLAH SAW bersabda yang bermaksud: *“Sesiapa yang memberi tangguh kepada orang yang tidak mampu membayar hutangnya atau mengurangkan bayaran jumlah hutangnya, nescaya Allah menaunginya di bawah naungan-Nya pada hari yang tidak ada sebarang naungan padanya selain daripada naungan Allah” (Hadis riwayat Muslim dan Imam Ahmad)* Sikap suka berhutang hendaklah dielakkan sebaliknya amalkan sifat qanaah iaitu bersyukur dan reda apa yang ada dengan memastikan keperluan tidak melebihi kemampuan sehingga terikat dengan hutang. Sebaik-baiknya sebelum berhutang, buatlah pertimbangan yang... more »

Harussani hairan bagaimana Mahathir terpengaruh ajaran sesat ..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 4 hours ago
Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mengecam mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed yang juga peneraju Perdana Leadership Foundation kerana menyokong dan mempertahankan pemikiran songsang, Kassim Ahmad. Menurutnya, tindakan itu telah memberi ruang untuk menyegarkan semula fahaman terpesong itu walaupun ianya telah difatwakan oleh kebanyakan negeri sebagai pemikir yang sesat dan menyeleweng dari ajaran Islam. "Saya hairan bagaimana Mahathir boleh terpengaruh dengan ajaran sesat Kassim Ahmad hingga sanggup mempertahankannya. "Saya mengecam bekas perdana menteri (Mahathir... more »

Sumpah Ibu: Susu Meleleh Keluar Dari Mulut

Detik Islam at Detik Islam - 5 hours ago
“Kalau betul engkau anak kandung aku, minum susu dari badan aku…aku sumpah akan keluar balik susu dari mulut engkau!” Itulah kata-kata sumpahan yang ditujukan ibu kepada saya. Sejak hari itulah saya jatuh sakit. Susu sentiasa meleleh dari mulut saya tanpa henti. Tubuh saya yang dahulunya agak comel jadi kurus melidi tak ubah seperti mayat hidup. Saya terbaring dan menyesali perbuatan lampau saya terhadap ibu. Tetapi sejahat mana pun seorang anak, ibu tetap mengambil berat sewaktu saya terlantar. Ibu juga risau melihat keadaan saya, hari demi hari semakin teruk. Ibu serba salah dan ... more »

Panas! JAKIM bersuara, di manakah kedudukan Mahathir dalam Islam kini?

PBO™ at pen buruk online ™ - 5 hours ago
Sebelum kita tengok apa kata pihak *JAKIM mengenai isu anti Hadis - Kassim Ahmad,* elok dulu kita lihat apa yang *Tun Mahathir* perkatakan tentang Kassim Ahmad ni .. *Tegas Dr Mahthir, beliau tidak menganggap Kassim sebagai seoarang yang anti hadis dan sebaliknya beliau sama seperti mana-mana orang Islam yang lain. ~astro awani* Dan antara kenyataan JAKIM pula; *- Mempertikaikan dua kalimah syahadah dengan menganggap syahadah yang kedua sebagai mendewa-dewakan Nabi Muhammad SAW.i) Mengucap Dua kalimah Syahadah merupakan rukun Islam yang pertama bagi setiap Muslim yang mengaku ... more »


MONARKI BIDA NO PLAT BERJUTA-JUTA, RAKYAT MARHAEN PULA TERPAKSA USUNG TROLI PASARAYA (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 5 hours ago
Sayu hati melihat mereka. Mungkin motosikal sahaja yang mereka ada makanya tiada pilihan lain. Moga Allah permurahkan rezeki mereka. Apapun suka juga kami ingatkan KEPADA YANG LAIN bahawa tindakan seperti ni juga boleh membahayakan keselamatan diri sendiri dan orang lain. Membawa balik trolley beli-belah juga boleh dikenakan tindakkan. SUMBER: OH! MEDIA FB

UAK - Khutbah Jumaat "Takut Hanya Kepada Allah"

Suatu Perjalanan Maya at SUATU PERJALANAN MAYA - 5 hours ago
Rakaman khutbah di Masjid Batu, Kampung Pertama, Permatang Pauh, Pulau Pinang pada 13hb Disember 2013

NAMA MUHAMMAD DIHORMATI DI NEGARA BUKAN ISLAM .. DINEGARA KITA SUDAH ADA YANG MEMPERLEKEHKANNYA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Hanya nama Peninju lagenda paling tersohor didunia, Muhammad Ali satu-satunya yang terpampang di dinding laluan 'Walk Of Fame' di Hollywood.. Ini dilakukan kerana menghormati sensitiviti umat Islam atas nama Muhammad. Orang bukan Islam dinegara bukan Islam tahu menghomati Rasul orang Islam, tetiba di tanah air kita , negara umat Islam, seorang ilmuan yang di iktiraf oleh pemerintah sebagai sesat pula tanpa segan silu dan malu berkata : 'Orang Islam terlalu mendewa-dewakan Nabi Muhammad SAW dan ulama adalah serupa dengan kasta paderi .. rambut bukan salah satu aurat kep... more »

Video Serigala Jadian Berjaya Di Rakam Di Brazil

Nas Rul at dairishare - 6 hours ago
Sebuah rakaman dari kamera pengawal di Brazil menangkap susuk makhluk yang dianggap sebagai manusia serigala sedang berkeliaran di sebuah taman. Klip video sepanjang 44 saat itu muncul di laman web YouTube. Sebelum daripada ramai yang mendakwa pernah melihat makhluk mengerikan itu di Bandar Sao Goncalo de Campos, berhampiran Kota Feira de Santana, di Negara Bahagian Bahia, seperti yang dilaporkan oleh mirror.co.uk, Rabu (19/2 ). Makhluk misteri itu pertama kali dilihat oleh seorang lelaki tempatan yang hanya dikenali sebagai Pingo. Pingo mendakwa makhluk itu berlari ke arahnya, tap... more »

Tony Fernandes terkejut MAS rugi RM1.17 bilion

canang at Cananglahnie - 6 hours ago
Tony Fernandes terkejut MAS rugi RM1.17 bilion Putrajaya perlu mengkaji semula polisinya terhadap industri penerbangan selepas kerugian RM1.17 bilion yang ditanggung oleh syarikat penerbangan kerajaan MAS, kata pengasas AirAsia, Tan Sri Tony Fernandes (gambar). Fernandes berkata, beliau terkejut dengan jumlah kerugian yang ditanggung oleh MAS itu. "Keseluruhan industri penerbangan perlu dikaji semula," katanya kepada The Malaysian Insider melalui telefon hari ini. Katanya, polisi industri dan pengurusan penerbangan perlu diperkemaskan manakala MAS dan Malaysia Airports Holdings Be... more »

Terbangun dari tidur.. Pak Lah kata BN boleh menang DUN Kajang..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 6 hours ago
Bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi berkata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bukanlah halangan besar untuk Barisan Nasional (BN) menawan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang pada pilihan raya kecil 23 Mac itu. Katanya, BN boleh memenanginya jika berjaya menjelaskan isu semasa yang dibangkitkan terutama daripada pembangkang. "Peluang itu ada kalau kita (BN) boleh menjelaskan dan memberi keterangan dengan baik kepada pengundi di sana. Jika perlu kita menghadapinya, kita perlu buat dengan baik. "Jika kita mampu menyampaikan hujah yang baik kepada pengund... more »

The Antics of Husin Lempoyang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
The Antics of Husin Lempoyang ------------------------------ Di mana kekuatan Kedah hingga Portugis tak berani serang? Posted: 18 Feb 2014 06:33 PM PST Kerajaan kedah sudah wujud lama dan dinasti kesultanan kedah dikatakan sudah 700 tahun lamaya. Dimana kekuatan kerajaan kedah? Di sini ada kisah sejarah yang elok disebarkan supaya semua dapat kesedaran dari kisah yang sengaja tidak didedah disebabkan agenda tertentu. Mudah-mudahan dapat diambil iktibar dalam berhadapan dengan betapa Ketuanan Melayu disanggah selama ini. *1508:* Alfonso de Albuqurque menyampaikan hasratnya ... more »

[TELADAN] Manusia Menjadi Batu Kerana Melakukan Maksiat | KISAH NYATA KISAH BENAR

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 7 hours ago
*[TELADAN] Manusia Menjadi Batu Kerana Melakukan Maksiat | KISAH NYATA KISAH BENAR | *SEKITAR 23 Ogos tahun 79 Masihi (M), keadaan di Pompeii (kini satu kawasan di Itali) kelihatan sibuk sama seperti kota purba lain – penduduknya bergerak ke sana sini, berjual beli dalam bangunan atau gedung besar serta berinteraksi antara satu sama lain. Sehinggalah tiga hari kemudian, secara tiba-tiba saja satu kejadian misteri melanda kota berkenaan sehingga menyebabkan bangunan dan penduduknya lenyap bagaikan tidak pernah wujud pada muka bumi ini. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Seterusnya sela... more »

Denmark haramkan sembelih cara Islam, Yahudi

canang at Cananglahnie - 7 hours ago
Kerajaan Denmark menerusi Kementerian Pertanian dan Makanannya akan mengharamkan kaedah penyembelihan haiwan mengikut cara tradisional Yahudi dan Islam berikutan langkah-langkah yang sama telah pun dilaksanakan di Poland, Iceland, Norway, Sweden dan Switzerland. Oleh itu satu undang-undang baru akan dilaksanakan, iaitu semua haiwan yang akan disembelih akan dipengsankan terlebih dahulu, dan cara ini bertentangan dengan ajaran Islam dan Yahudi. Ini bermakna umat Islam dan orang-orang Yahudi yang tinggal di Denmark tidak lagi akan dapat membeli daging mereka daripada penjual daging... more »

Kita Merancang ,Tapi Perancangan Allahlah yang Terbaik Untuk Kita

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 7 hours ago
Asalamualaikum dan salam bloger, Banyak benda dalam hidup ini yang kita rancang,itu-ini begitu begini.tapi bukan semua yang kita inginkan dan bukan semua yang kita rancangkan akan menjadi seperti yang kita harapkan. Kerana Allah Maha mengetahui keadaan kita, mungkin kita tersalah merancang sesuatu maka Allah menggagalkan usaha kita kerana dia tahu kemampuan kita. Oleh itu jangan salahkan takdir jika berlaku sesuatu perkara yang tidak menyenangkan kita,kerana Allah maha mengetahui dan maha mengasihani hamba-hambanya.

edyesdotcom

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
edyesdotcom ------------------------------ Perkembangan Pelik di Kajang, SPR Harus Minimakan Ruang Manipulasi Posted: 19 Feb 2014 01:09 AM PST Kenyataan Media 19 Februari 2014 *Perkembangan Pelik di Kajang, SPR Harus Minimakan Ruang Manipulasi* Satu perkembangan yang pelik telah berlaku di sekitar Kajang apabila pasukan pemantauan Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) telah mengesan beberapa bas persiaran menurunkan warga asing di hadapan KTM Kajang pagi ini. Apakah ianya satu kebetulan apabila ribuan warga asing dipercayai warga Myanmar hadir ke Kajang dengan beg besar se... more »

.

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
. ------------------------------ Memahami serangan Inchek Ibrahim dan Zaid ke atas Anwar Posted: 18 Feb 2014 11:58 PM PST BICARA SORE *Dua* hari tak layari internet dan buka portal berita, buka-buka terjumpa laporan mengenai Inchek Ibrahim Ali yang memberi formula dan petua politik kepada UBN supaya mencalonkan pemimpin kanan MCA, Chew Mei Fun untuk bertanding di pilihan raya kecil Kajang 23 Mac nanti. (Kenapa cadangkan Cina, kenapa tidak cadangkan nama Melayu, apakah Melayu tidak sanggup dan ... more »

Please lah Polis, ple...ase....

alhusseyn at al-Husseyn - 8 hours ago
Nampaknya amaran keras yang dikeluarkan oleh Ketua Polis Negara tidak digeruni langsung oleh mereka yang masih terus melakukan provokasi untuk menimbulkan ketegangan kaum dan agama . Insiden terbaru menyimbah cat merah di tangga ke pusat perkhidmatan Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok dan mencampakan bangkai ayam di situ membuktikan betapa mereka terus mempersendakan amaran Ketua Polis tersebut ….Tontoni Video klipnya di sini Ceritanya di sini Rakyat tidak mahu melihat amaran Ketua Polis tersebut hanyalah cakap-cakap kosong. Rakyat mahu lihat polis benar-benar melaksanak... more »

ISU ANTI HADIS OLEH KASSIM AHMAD ... MUFTI PERAK BELASAH TUN MAHATHIR CUKUP-CUKUP.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mengecam mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed yang juga peneraju Perdana Leadership Foundation kerana menyokong dan mempertahankan pemikiran songsang, Kassim Ahmad.Menurutnya, tindakan itu telah memberi ruang untuk menyegarkan semula fahaman terpesong itu walaupun ianya telah difatwakan sesat oleh kebanyakan negeri sebagai pemikir yang sesat dan menyeleweng dalam ajaran Islam."Saya hairan bagaimana Mahathir boleh terpengaruh dengan ajaran sesat Kassim Ahmad hingga sanggup mempertahankannya."Saya mengecam beka... more »

Perbanyakkan Zikir dan Doa Dalam Sujud

IbnuNafis at Tahu, Faham & Amal - 8 hours ago
Pergerakan dalam solat ketika sujud adalah gambaran terbesar kehambaan kita kepada Allah SWT. Sujud keadaan yang paling hampir seseorang hamba itu kepada penerimaan Tuhannya maka perbanyakkan zikir dan doa ketika sujud. Rasulullah SAW bersabda: “Paling hampir seorang hamba itu dengan Tuhannya adalah ketika dia sujud maka perbanyakkan doa.” (Riwayat Muslim) Maksud hampirnya hamba itu

PIC OF THE DAY

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Tiada kata seindah bahasa hanya mampu membiarkan gambar untuk berbicara.*

JAKIM DENGAN TEGAS MENYATAKAN BAHAWA PANDANGAN KASSIM AHMAD, AMAT JELAS DENGAN AKIDAH.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*KUALA LUMPUR: Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) hari ini membuat pendirian bahawa pandangan yang dikemukakan Kassim Ahmad dalam satu seminar di Putrajaya minggu lalu adalah bercanggah dengan prinsip ajaran Islam berdasarkan Ahli Sunnah Wal Jamaah yang menjadi asas pegangan masyarakat Islam di Malaysia. Dalam satu kenyataan hari ini, Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha berkata pihaknya memandang serius perkara yang dibangkitkan dalam "Seminar Pemikiran Kassim Ahmad: Satu Penilaian" itu. "Saya telah memint... more »


MiLo SuaM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 hours ago
MiLo SuaM ------------------------------ - Perkembangan Pelik di Kajang, SPR Harus Minimakan Ruang Manipulasi - Jangan Tunduk Kepada Helah Perkauman - Punca Tun Mahathir pertahan Kassim Ahmad terbongkar! Perkembangan Pelik di Kajang, SPR Harus Minimakan Ruang Manipulasi Posted: 19 Feb 2014 01:09 AM PST Jangan Tunduk Kepada Helah Perkauman Posted: 18 Feb 2014 07:41 PM PST Punca Tun Mahathir pertahan Kassim Ahmad terbongkar! Posted: 18 Feb 2014 01:31 PM PST You are subscribed to email updates from MiLo SuaM To stop receiving these emails, you may unsubs... more »

Sahabat-Gunung

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 hours ago
Sahabat-Gunung ------------------------------ #PRKKajang Islam Mundur Di KajangPunca Anwar InginBertanding Posted: 18 Feb 2014 03:45 AM PST Nampak sangat seperti terdesak, apabila Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim terpaksa menggunakan isu Islam sebagai modal untuk menarik simpati para pengundi. Dia yang berkata semalam ketika program kempennya mengatakan ingin mengembangkan agama Islam sekiranya Berjaya memenangi kerusi Dun Kajang. Dia turut mengatakan, ia kerana majority penduduk Kajang berbangsa Melayu dan beragama Islam iaitu seramai 48 peratus, manakala 41 peratus kaum Cin... more »

Aspirasi Bangsa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 hours ago
Aspirasi Bangsa ------------------------------ Cara Portal Malaysian Insider mengampu Anwar Posted: 18 Feb 2014 08:49 PM PST You are subscribed to email updates from Aspirasi Bangsa To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 hours ago
Taipingmali (tm) ------------------------------ - DAP Cuba Cetuskan Rusuhan di Pulau Pinang? - Untuk tontonan hari ini - Untuk tontonan hari ini - Untuk tontonan hari ini - Pesawat terhempas, Timbalan Setiausaha Agung Pas Penyebar Fitnah - BN Tak Perlu Bertanding di Kajang DAP Cuba Cetuskan Rusuhan di Pulau Pinang? Posted: 18 Feb 2014 11:33 PM PST Manusia yang tidak belajar dari sejarah akan dihukum untuk melalui sejarah tersebut berkali-kali. Sejarah 13 Mei 1969 telah mengajar kita mengenai pentingnya toleransi dan hormat-menghormati dalam hubungan ... more »

Menerima info ratusan warga asing diturunkn di KTM Kajang pagi ini.. Adakah ini pengundi hantu???

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
Syed Shah Syed Osman [image: Photo: Menerima info ratusan warga asing diturunkn di KTM Kajang pagi ini.. Adakah ini pengundi hantu???]

Patutlah Aku Macam Pernah Tengok Puteri UMNO Yang Hot Stuff Ni

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 9 hours ago
Link 2008 Macam mana nak selesaikan masalah air kalau dah hujan tak nak turun? Dulu aku ingat lagi tahun 90 an aku hidup sekolah asrama, punyalah lama takde air. Tiap2 hari kena turun ambik air dari lori. Tak silap aku masa fenomena el nino dulu. Takde pun puteri UMNO concern waktu tu. Mungkin sebab waktu tu, UMNO yang berkuasa kot? Ni lah peliknya orang UMNO ni. Harga barang naik ketentuan Allah. Air empangan kering hujan tak turun, cuaca panas, salah kerajaan Selangor. Global warming, salah Anwar Ibrahim.

Perkembangan Pelik di Kajang, SPR Harus Minimakan Ruang Manipulasi

ReJaM at MiLo SuaM - 10 hours ago
Kenyataan Media19 Februari 2014Perkembangan Pelik di Kajang, SPR Harus Minimakan Ruang ManipulasiSatu perkembangan yang pelik telah berlaku di sekitar Kajang apabila pasukan pemantauan Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) telah mengesan beberapa bas persiaran menurunkan warga asing di hadapan KTM Kajang pagi ini. Apakah ianya satu kebetulan apabila ribuan warga asing dipercayai warga Myanmar

Isteri Rayu Calon Bebas Tidak Malukan Diri Sendiri Tanding DUN Kajang

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 10 hours ago
Isteri kepada seorang Calon Bebas berharap agar suaminya tidak meneruskan hasrat untuk bertanding pada pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang pada 23 Mac depan. Noraini yang juga Ketua Unit Penerbitan Radio, RTM berkata, dia tidak bersetuju dengan hasrat Herman memandangkan suaminya itu tidak mempunyai wang untuk bertanding sebaliknya akan dihina dan diketawakan oleh masyarakat. "Saya terima Herman sebagai suami kerana dia seorang penyanyi, bukannya ahli politik. Dia bukannya ada wang yang banyak untuk 'melayan' perkara-perkara politik macam itu. "Saya tidak... more »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 hours ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - Waythamoorthy: Aku Dah Jumpa Najib 16 Kali, Habuk Pun Tarak... - PERKASA Patut Hentam Penaungnya Juga, Tun Mahathir Kerana Pertahan Kassim Ahmad - [VIDEO] Kerana Rahsianya Untuk Gulingkan Najib Bocor, Mahathir Serang Anwar Habis-habisan Waythamoorthy: Aku Dah Jumpa Najib 16 Kali, Habuk Pun Tarak... Posted: 19 Feb 2014 12:25 AM PST W*aythamoorthy Temui PM Sebanyak 16 Kali Sebelum Letak Jawatan* PETALING JAYA: Pengerusi Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf) yang juga bekas Timbalan Menteri P. Waythamoorthy b... more »

Waythamoorthy: Aku Dah Jumpa Najib 16 Kali, Habuk Pun Tarak...

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
*Waythamoorthy Temui PM Sebanyak 16 Kali Sebelum Letak Jawatan PETALING JAYA: Pengerusi Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf) yang juga bekas Timbalan Menteri P. Waythamoorthy berkata, beliau telah menemui Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebanyak 16 kali tetapi tidak membuahkan sebarang hasil. * *"Saya ingin menyatakan bahawa dalam tempoh lapan bulan lepas saya telah mengadakan pertemuan dengan PM sebanyak 16 kali. Dalam setiap pertemuan itu saya mengusulkan penamaan unit baru dan bajet seperti yang dijanjikan kepada saya sebelum ini, " katanya.jelasnya. Wa... more »

[KERJA GILA] Tradisi Pelik “Kacau Malam Petama Pengantin Baru” | PELIK TAPI BENAR

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 10 hours ago
*[KERJA GILA] Tradisi Pelik “Kacau Malam Petama Pengantin Baru” | PELIK TAPI BENAR | *Charivari (juga dikenali sebagai Shivaree) mungkin adalah tradisi perkahwinan yang paling menjengkelkan bagi pengantin baru. Charivari mempunyai definisi “nyanyian atau teriakan yang sumbang yang disertai suara pukulan periuk, cerek, dan perkakas lain yang dapat mengeluarkan suara bising untuk mengganggu pengantin baru”. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Tradisi yang aneh ini menjadi popular di abad ke-19 dan pada asalnya tradisi ini berasal dari Perancis. Namun tradisi ini tidak hanya ditemui di P... more »

Isu Kassim Ahmad:Lantaran itu wujudnya istilah seperti jahil murakab-Tuan Ibrahim

mantaro at SISI BUKIT - 10 hours ago
*oleh Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man. *Pelbagai pihak melahirkan kritikan terhadap kenyataan tidak beradab serta bertentangan dengan prinsip Islam yang dikeluarkan oleh Kassim Ahmad. Kenyataan beliau bukanlah perkara baru, bahkan buku beliau turut diharamkan dan diyakini boleh membawa kerosakan akidah. Pelbagai fatwa serta kecaman telah dilakukan sebelum ini, nampaknya ia tidak berkesan untuk mengubah pendirian dan kefahaman salahnya terhadap ajaran Islam. Melihat latar belakang beliau, pandangannya bukanlah sesuatu yang pelik kerana kejahilan adalah musuh utama manusia, namun ti... more »

Jangan Sesekali Cuba Ikut Cara Mereka Ini

Nas Rul at dairishare - 10 hours ago
Inilah Alasan Kenapa Kebanyakan Wanita Lebih Panjang Umur Daripada Para Lelaki

Pulau Pinang Tidak Luluskan Kasino

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
*Pulau Pinang Tidak Lulus Kasino kerana Banyak Kemudaratan daripada Kebaikan: Guan Eng* *[RK] GEORGE TOWN, 18 FEBRUARI: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, kerajaan negeri tidak meluluskan kasino yang lebih banyak kemudaratan berbanding kebaikan sebaliknya meluluskan projek pemangkin ekonomi, termasuk Ikea.* *Beliau berkata, walaupun manfaat ekonomi daripada kasino berlipat kali ganda, kesan sosial dan rohani adalah terlalu berat dan tinggi untuk ditanggung masyarakat pelbagai budaya dan majmuk di negeri Pulau Mutiara itu.* *“Kerajaan Negeri Pulau Pinang sangat gem... more »

Orang bukan Islam tahu menghomati Rasul orang Islam.......

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
AKforty Seven [image: Photo: "Hanya nama Muhammad Ali sahaja yg terpampang di dinding laluan 'walk of fame' di hollywood.Ini di lakukan kerana menghormati sensitiviti umat Islam atas nama Muhammad.Orang bukan Islam tahu menghomati Rasul orang Islam..tiba2 di tanah air kita,seorg ilmuan sesat yg diiktiraf oleh pemerintah berkata:'Orang Islam teralu memdewa2kan Muhammad s.a.w."..sedih memikirkan nasib agama Islam di akhir zaman ini. -za-] *"Hanya nama Muhammad Ali sahaja yg terpampang di dinding laluan 'walk of fame' di hollywood.* *Ini di lakukan kerana menghormati sensitiviti umat ... more »

TAUBAT SI JEMAAH TABLIGH

Lenggang Kangkung at TAZKIRAH - 11 hours ago
* PERINGATAN SEBELUM MEMBACA ARTIKEL JEMAAH TABLIGH INI (1) PERINGATAN SEBELUM MEMBACA ARTIKEL JEMAAH TABLIGH INI (2) TAUBAT SI JEMAAH TABLIGH (1) TAUBAT SI JEMAAH TABLIGH (2) TAUBAT SI JEMAAH TABLIGH (3) TAUBAT SI JEMAAH TABLIGH (4) TAUBAT SI JEMAAH TABLIGH (5) TAUBAT SI JEMAAH TABLIGH (6) TAUBAT SI JEMAAH TABLIGH (7) TAUBAT SI JEMAAH TABLIGH (8) TAUBAT SI JEMAAH TABLIGH (9) TAUBAT SI JEMAAH TABLIGH (10) TAUBAT SI JEMAAH TABLIGH (11) TAUBAT SI JEMAAH TABLIGH (12) TAUBAT - FIRDAUS BIN MAZLAN BIN SIAM KENALI JEMAAH TABLIGH *

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 11 hours ago
The Unspinners ------------------------------ - Bengong Rafizi AP Pondan ... Isu PKR untuk Kajang memalit muka sendiri - Darah keringat rakyat Kajang diperah kerajaan yang patut membela - Sapa nak caya, Syed Azman dan Nurul? - Rakyat berdepan masaalah air sebab MB degil dan Penasihat main politik Bengong Rafizi AP Pondan ... Isu PKR untuk Kajang memalit muka sendiri Posted: 18 Feb 2014 07:30 PM PST Anwar mengadakan sidang akhbar di pejabat PKR pagi semalam berkenaan isu muflis dan tujuh isu tempatan Kajang. Bersamanya adalah Pengarah Strategik PKR merangkap A... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 11 hours ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Majlis Fatwa berani tegur Tony Pua, tapi tak berani tegur Nazri - Putrajaya hanyut, dorong menteri cari jalan keluar - Sarang Seks Siber Kanak2 - Surat terbuka kepada Dr Kassim Ahmad - Erra Fazira & Engku Emran Cerai Talak Satu Majlis Fatwa berani tegur Tony Pua, tapi tak berani tegur Nazri Posted: 18 Feb 2014 10:26 PM PST PETALING JAYA: Bekas calon Ketua Pemuda Umno, Syed Rosli Syed Harman al Jamalulail mempersoal tindakan Majlis Fatwa Kebangsaan yang berani membidas Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua tetapi tida... more »

Gaya Peneroka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 11 hours ago
Gaya Peneroka ------------------------------ HEBAT SANGATKAH SEORANG HABIB ? Posted: 18 Feb 2014 10:28 AM PST Video ini tersebar seluruh dunia kehebatan seorang habib dan pendakwah apabila iblis menguasai diri tidak ada yang berani melawan... Aku teringat kata-kata rakan facebook "ahli sufi berasal dari celah kangkang syiah"... harap sangat-sangat dua hamba Allah ini bukan tergolong dalam sufi yang sesat...hanya seorang insan yang tidak terkawal kemarahanya sahaja... Iblis ada dimana-mana sahaja semangkin tua dunia ini ...semangkin banyak masaalah pada manusia dan agamanya... more »

[PROGRAM, dikemaskini] Bersama Dato’ Seri Anwar Ibrahim di N25 DUN KAJANG

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
[image: Photo: [PROGRAM, dikemaskini] Bersama Dato’ Seri Anwar Ibrahim di N25 DUN KAJANG 19 February 2014 Program Bersama Dato’ Seri Anwar Ibrahim di N25 DUN KAJANG 19 – 23 FEBRUARI 2014 19 FEBRUARI 2014 – RABU 1) 9.00 – 12.00 mlm – Ceramah & Pelancaran Jentera Lokasi : Lot 688 Kg Sg Sekamat, Batu 13, Jln Cheras, Kajang 21 FEBRUARI 2014 – JUMAAT 1) 1.00 tghari – Solat Jumaat – Surau Saujana Impian, Kajang 2) 9.00 – 12.00 mlm – Pentas AMK bersama Dato’ Seri Anwar Ibrahim dan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang Lokasi : Tapak Pasar Malam, Taman Delima, Batu 13 Jalan Cheras, Kajang 22 FEBR... more »


Belantan

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 11 hours ago
Belantan ------------------------------ Antara sebab mengapa Waythamoorthy letak jawatan - 'Mahu kawal bajet kaum India'? Posted: 18 Feb 2014 09:34 PM PST Pengerusi Barisan Bertindak Hak- Hak Hindu (Hindraf), P. Waythamoorthy dibidas berikutan tindakannya menuding jari kepada kepemimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak kononnya gagal melakukan perubahan terhadap masyarakat India di negara ini. Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin berkata, Waythamoorthy sebaliknya perlu menyalahkan dirinya sendiri kerana gagal bekerja sebagai satu pasukan dan tidak efekt... more »

oyabun

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 11 hours ago
oyabun ------------------------------ PRK Kajang: Istana Selangor keluar amaran? Posted: 18 Feb 2014 09:01 AM PST Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah melarang semua kerabat Diraja Selangor daripada campur tangan, melibatkan diri atau membiarkan mana-mana pihak menggunakan kedudukan mereka untuk kepentingan mana-mana parti politik dalam PRK Dun Kajang. Menerusi satu kenyataan media oleh Setiausaha Sulit kepada Sultan Selangor, Datuk Muhamad Munir Bani, baginda berharap semua parti dan ahli politik tidak mengaitkan pihak istana dalam kempen pilihan raya kecil itu.... more »

DARUL EHSAN TODAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 11 hours ago
DARUL EHSAN TODAY ------------------------------ Akan Akurkah Najib Pada Tuntutan Terbaru Dong Zhong Posted: 18 Feb 2014 06:00 PM PST Kajang adalah markas dong jio zong dan dong zhong, kolej new era adalah tempat mereka mengkaderkan anak-anak muda cina supaya membeci kerajaan melayu umno/bn... Ingat lagi tak 83 perkara tuntutan suqiu? tidak satu pun dalam 83 tuntutan itu menguntungkan umat Islam dan orang melayu, dikatakan di kolej itulah tuntutan itu di meterai bersama-sama dengan 11 pertubuhan cina yang lain... Mereka juga pernah menuntut supaya kerajaan melalui kementer... more »

Gambar2 Warga Asing Berkumpul Ramai2 Di Komuter Kajang

Soz Cyili at Ameno World - 12 hours ago
Antara gambar yang tersebar. Siap ada yang hebahkan kata ini projek IC di Kajang. Projek IC untuk mengalahkan Anwar Ibrahim di Kajang dalam PRK yang dijadulkan akan berlangsung pada bulan depan. Lihat ; Aku baca komen2 dan ulasan2 yang dorang sebarkan di facebook ; 1. Pagi2 nampak orang ramai berkumpul di tempat yang dinyatakan di atas (lihat gambar). 2. Yang berkumpul tue semua warga

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 12 hours ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - Pengetua Pusat Tahfiz Amal perguna kanak-kanak jual obat? macam kenal je puak-puak ni - YOU FILE DIVORCE, I WILL DESTROY YOU ! - ISU TIPU PAS : PKR DIDESAK DEDAH BUTIR-BUTIR PERTEMUAN RAHSIA DI LONDON Pengetua Pusat Tahfiz Amal perguna kanak-kanak jual obat? macam kenal je puak-puak ni Posted: 18 Feb 2014 05:18 PM PST This is why I don't donate to the so called "Pusat Tahfiz Amal" anymore. Dah lama dah tak bagi. Nampak gaya macam kita bagi amal dekat orang tua kutuk ni je. Orang dia dimana-mana. Ste... more »

Panglima Perang Cyber

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 12 hours ago
Panglima Perang Cyber ------------------------------ - ASWAJA, Perkasa dan PAS kecam kenyataan Kassim Ahmad | Astro Awani - Pesawat @Airasia Terhempas, Timbalan Setiausaha Agung Pas Terus Sebar Fitnah | Kamaluddin's Blog - @ZULKIFLINORDIN BAGI PENANGAN 3 - 5 - 5 UNTUK TAN SRI @KHALID_IBRAHIM LAWAN @AZMINALI ASWAJA, Perkasa dan PAS kecam kenyataan Kassim Ahmad | Astro Awani Posted: 18 Feb 2014 06:42 PM PST *KUALA LUMPUR*: Pertubuhan Ahli Sunnah Waljamaah Malaysia (ASWAJA), Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) dan PAS mengecam kenyataan yang dikelu... more »

EDISI MOHON PENCERAHAN ... RAKAMAN GAMBAR YANG MENJEMPUT SUATU JAWAPAN YANG TELUS DAN BENAR.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 12 hours ago
*Omak kau mendapat kiriman gambar suasana di Kajang dimana begitu ramai orang sedang berkumpul dan berkerumun ..Untuk tujuan apa tidaklah diketahui .Tidak mau melemparkan tuduhan liar tetapi memandangkan PRK Kajang sudah tidak beberapa lama lagi suasana sebegini sudah pasti mengundang pelbagai persespsi yang tidak menyenangkan.Mohon sangat-sangat pihak berwajib yang mempunyai info jelas dan benar memberikan kenyataan agar tidak timbul pertuduhan liar simpang siul.Tidak mau suasana yang diibaratkan seperti at the wrong time at the wrong place akan dijadikan bahan bualan yang k... more »

Dua Lagi Menteri Mahu Undur daripada Kabinet Najib?

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
*Putrajaya Hanyut, Dorong Menteri Cari Jalan Keluar* *[TMI] Dua menteri Umno sudah menunjukkan mereka mahu keluar daripada Kabinet menjelang rombakan pada Jun, membayangkan peningkatan kejengkelan terhadap tanggapan tiada arah tuju dalam kerajaan, kata sumber dalaman parti.* *Ia sekurang-kurangnya membabitkan seorang menteri dalam pasukan ekonomi Putrajaya, yang berdepan dengan isu potongan subsidi, konsesi kenderaan import dan rundingan pakatan perdagangan Pacific Rim.* *“Mood di Putrajaya muram. Sekurang-kurangnya dua menteri mahu cepat keluar daripada kerajaan Najib,” kata seo... more »

Tuduh Teresa dan DAP komunis....tapi UMNO anjing kapitalis....!!!

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
Raja Mohd Shahrim [image: Photo: Aku pecah perut tahan gelak tengok ayat ciptaan PapaGomo ....dasar anak luar nikah kaki rasuah tegar UMNO memang mcm ni..dia tuduh Teresa dan DAP komunis....tapi UMNO anjing kapitalis....!!!] *Aku pecah perut tahan gelak tengok ayat ciptaan PapaGomo ....dasar anak luar nikah kaki rasuah tegar UMNO memang mcm ni..dia tuduh Teresa dan DAP komunis....tapi UMNO anjing kapitalis....!!!*

Barisan Naga Hanya Untuk Mencari Kerja

Nas Rul at dairishare - 12 hours ago
15 Februari 2014, Henan Zhengzhou, Provinsi Henan diadakan Recruitmen Fair Musim bunga 2014 di Pusat Pameran Antarabangsa, dengan pemohon kerja di tempat kejadian berbaris lebih seratus meter dengan barisan seperti ular naga. Menurut statistik, hampir 50,000 pemohon kerja memasuki gelanggang untuk mencari pekerjaan pada pagi itu.

Berita ini buat Mahathir semakin ketar lututnya!

PBO™ at pen buruk online ™ - 12 hours ago
* Dan dengan usianya sudah menginjak 89 tahun, manakala Anwar pula berulangkali mengungkapkan secara terbuka bahawa beliau sudah memaafkan bekas mentor itu serta tidak menyimpan sebarang dendam andai ditakdirkan berjaya menawan Putrajaya, Mahathir sebaliknya seperti ingin membawa permusuhan itu sehingga ke liang kubur.* Beberapa kenyataan Mahathir Mohamad sejak kebelakangan ini mengenai Anwar Ibrahim dan pilihanraya kecil DUN Kajang, tidak lain menyerlahkan ketakutannya mengenai kebangkitan musuh poltitiknya itu. Bermula dengan jujur mengakui bahawa jawatan sebagai MB Selangor akan ... more »

[TERKINI] Makhluk Aneh Ditemui Di Bawah Jambatan | PELIK TAPI BENAR

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 13 hours ago
*[TERKINI] Makhluk Aneh Ditemui Di Bawah Jambatan | PELIK TAPI BENAR | *Heboh!.. Diperkatakan sebagai *Monster Manhattan*, makhluk binatang misteri mengerikan dengan wajah yang cacat, mempunyai muncung dan lima jari pada setiap kaki,terdampar di bawah Jambatan Brooklyn, New York. Yang membingungkan penduduk, jurugambar amatur Denise Ginley terkejut melihat bangkai menjijikkan berwarna merah muda ketika ia sedang berjalan di East River, pelbagai teori konspirasi apakah itu adalah tikus air raksasa atau seekor babi atau mungkin seekor anjing. *lagi gambar klik TAJUK ENTRI ni* [image... more »

Anwar tidak anggap Zaid, calon bebas lain sebagai pencabarnya di Kajang

atsixty at ZAKRI ALI - 13 hours ago
[image: Anwar tidak anggap Zaid, calon bebas lain sebagai pencabarnya di Kajang] *Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak menganggap bekas rakan seperjuangannya dalam PKR, Datuk Zaid Ibrahim dan calon bebas lain sebagai pencabarnya dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, dan mengatakan cabaran besarnya datang daripada calon Barisan Nasional (BN).* *Ketua pembangkang itu, yang merupakan calon PKR bagi kerusi DUN Kajang tidak merendah-rendahkan sesiapa, tetapi mengatakan calon bebas tidak mempunyai dana, jentera dan sokongan media seperti calon BN.* *"Saya rasa pe... more »

Hangit!!! Ahli Parlimen DAP Seputeh, YB Teresa Kok Bergambar Di Depan Pejabat Pusat Khidmat Yang Disimbah Cat Dan Bangkai Ayam, Angkara Siapa? Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 13 hours ago
[image: teresa kok] KUALA LUMPUR, 19 FEBRUARI: Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok Suh Sim terus menerima ancaman, kali ini pihak terbabit bertindak lebih melampau apabila menyimbah cat merah pada tangga naik ke pejabat pusat khidmatnya di Jalan Kuchai Lama, di sini. Selain itu bangkai ayam dan gambar Teresa bersaiz A4 turut ditemui diletakkan di situ. Pengurus bangunan, Sim Foo Lan berkata, beliau dimaklumkan mengenai perkara itu oleh pekerja yang membersihkan kawasan itu awal pagi tadi. “Pekerja memberitahu ada orang simbah cat dan tinggalkan bangkai ayam di situ. Saya juga jump... more »

Anak Pasangan Malaysia di Sweden dakwa dipukul berkali-kali hingga lali..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 13 hours ago
Jika selama ini kita hanya mendengar dan membaca dakwaan kononnya pasangan Malaysia yang berkerja di Sweden direman kerana memukul anak mereka yang enggan solat, ini pula adalah apa yang didedahkan oleh anak-anak mereka sendiri dalam Mahkamah. Pasangan tersebut yang dituduh memukul anak-anak mereka di Sweden menghadapi perbicaraan di Stockholm pada Selasa, berhadapan dengan hukuman maksima sepuluh tahun penjara jika didapati bersalah. Salah seorang dari anak-anak mereka memberitahu kepada Mahkamah, kerana terlalu kerap dibelasah oleh kedua ibu bapa mereka, tiada lagi istilah saki... more »

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 13 hours ago
Manjung Mari Manjung Mari ------------------------------ - Woii Rugi lagi,,, 3 kali lebih dari tahun 2012.. - Cun tak artis wanita popular sensasi pakai Niqab.. - Sakit Ringan Tak boleh pergi hospital - Apa cerita ni? Woii Rugi lagi,,, 3 kali lebih dari tahun 2012.. Posted: 18 Feb 2014 05:31 PM PST Tak pernah dengar untung, setiap tahun bila laporan kewangan keluar rugi.... , apa cerita,, pakar ekonomi diambik letak pentadbiran sampai dilantik jadi menteri,, pun rugi juga... apa cerita? MAS rugi RM1.174 bilion WARTAWAN SINAR HARIAN 19 Februari 2014 SYARIKAT ... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 13 hours ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ - Pengundi Kajang Tidak Mahu Ditipu Anwar #PRKkajang - Isu Krisis Bekalan Air Di Selangor, Rafizi Ramli Serlahkan Kebodohan Diri Sendiri Bila Buat Kenyataan #PRKkajang - Amat Elok Wayta Moorthy Berhenti Jadi Timbalan Menteri - Ikon Ikon Pro PAS Dibenar Masuk Kampus? Pengundi Kajang Tidak Mahu Ditipu Anwar #PRKkajang Posted: 18 Feb 2014 06:51 PM PST Isu Krisis Bekalan Air Di Selangor, Rafizi Ramli Serlahkan Kebodohan Diri Sendiri Bila Buat Kenyataan #PRKkajang Posted: 18 Feb 2014 04:30 AM PST Amat El... more »

Antara Pemimpin, Facebookers Dan Blogger .....

atsixty at ZAKRI ALI - 13 hours ago
Orenji Ren Oren [image: Photo: Antara pemimpin dan blogger] *Dari Kiri: Oren Reformis - Abd Ghani - YB Dr. Norlela - DS Dr. Wan Azizah - YB DS Anwar Dan ZAR ALI*

Setinggi tinggi ucapan TERIMA KASIH KEPADA KERAJAAN BN.

atsixty at ZAKRI ALI - 13 hours ago
*Orenji Ren Oren* *Rakyat makin terhimpit, nak makan pun bercatu (kecuali pejuang2 MELAYU UMNO), rakyat biasa diluar sana hidup semakin susah TETAPI tok tok ketua pemimpin UMNO hidup senang lenang siap bercuti dan bershopping diluar negara.. Harga #kangkung turun, getah juga kini semakin menurun.. Harap pengundi UMNO-BN 47% #bersyukur tak terhingga kerana negara masih aman, xde peperangan dan huru hara macam di negara lain. Puji lah kerajaan... Harga getah dah turunnnn...... Wakakakakaka ketawa sampai terguling-guling*


RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 hours ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Politik Rasis Dan Samseng: Cat merah dan ayam mati di letak depan pejabat Teresa Kok - Hentikan pengedaran ‘pil ajaib’ di sekolah - Noh Omar ramal berlaku krisis dengan kuasa istana, sepatutnya PAS jadi MB....Umno Selangor dah pecah lubang..!! - Last of the rajahs - The Economist - Mei Fun calon terbaik BN di Kajang kata Ibrahim Ali - Mahkamah Pilihanraya tolak petisyen dengan kos RM25,000, Zahid kekal MP di Bagan Datoh - Dua nama sesuai debat dengan Kassim Ahmad - Press freedom is going down…... more »

JURI RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 hours ago
JURI RAKYAT ------------------------------ 5 Kelebihan Pacaran dengan Sahabat Sendiri Ketimbang Pria Lain Posted: 18 Feb 2014 08:07 AM PST Tidak menutup kemungkinan rasa cinta bisa tumbuh di antara dua sahabat pria dan wanita. Pacaran dengan sahabat sendiri sebenarnya memiliki beberapa keuntungan, misalnya sudah saling tahu kepribadian masing-masing sehingga tidak perlu waktu lama untuk saling mengerti. Anda sudah tahu kejelekan sahabat begitu pula dengan si dia. Ada beberapa keuntungan lain yang bisa didapatkan dari menjalin asmara dengan teman dekat. Berikut lima hal yan... more »

BERI AIR PERCUMA KEPADA PENDUDUK KL DAN PUTRAJAYA BUKTI KERAJAAN PR MAMPU DAN IKHLAS KATA EXCO KERAJAAN NEGERI SELANGOR.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 14 hours ago
*Kesediaan Kerajaan Selangor menawarkan pemberian air percuma 20 meter padu kepada penduduk Kuala Lumpur dan Putrajaya menunjukkan Pakatan Rakyat (PR) sentiasa konsisten memperjuangkan hak rakyat tanpa mengira sempadan politik.Exco Kebajikan dan Hal Ehwal Wanita, Rodziah Ismail, berkata perkara itu juga sudah lama dibincangkan di peringkat Kerajaan Negeri dengan mengambil kira penduduk Kuala Lumpur dan Putrajaya juga merupakan pelanggan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas).Katanya, perancangan itu bagaimanapun tidak dapat dilaksanakan sekiranya Syabas masih dikawal... more »

Pulau Pinang Tidak Luluskan Kasino

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 14 hours ago
*Pulau Pinang Tidak Lulus Kasino kerana Banyak Kemudaratan daripada Kebaikan: Guan Eng* [RK] GEORGE TOWN, 18 FEBRUARI: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, kerajaan negeri tidak meluluskan kasino yang lebih banyak kemudaratan berbanding kebaikan sebaliknya meluluskan projek pemangkin ekonomi, termasuk Ikea. Beliau berkata, walaupun manfaat ekonomi daripada kasino berlipat kali ganda, kesan sosial dan rohani adalah terlalu berat dan tinggi untuk ditanggung masyarakat pelbagai budaya dan majmuk di negeri Pulau Mutiara itu. “Kerajaan Negeri Pulau Pinang sangat gembira ... more »

Pelik Tapi Benar...... Macai UMNO Terus Menyerang.....??

atsixty at ZAKRI ALI - 14 hours ago
Guruyaya OK [image: PELIK TETAPI BENAR...FIKIR2KANLAH...JADILAH SEORANG WARGANEGARA YANG BOLEH DIHORMATI OLEH SEMUA BANGSA....~~~!!! BILA TERLIHAT POSTING MACAI YANG MEMPERTIKAIKAN DSAI MEMBERIKAN CERAMAH DI DALAM KAWASAN GEREJA (sebenarnya dalam dewan bersebelahan Gereja Utama)..amatlah cetek pemikiran mereka sebagai seorang Islam.Bagi saya kalaupun DSAI berceramah dalam dewan Gereja Utama apa masalahnya??? Adakah tempat itu disco atau kelab malam???..bukankah dewan itu juga bersih dari maksiat.Amat pelik fahaman agama UMNUU orang non-muslim semakin dikelirukan ..bila orang Islam s... more »

Gambar Lelaki Mati Di Bunuh Dan Dimakan Pasangan Kanibal

Nas Rul at dairishare - 14 hours ago
Alexander Novikov menjadi mangsa kanibalisme oleh pasangan Oxana Domanskaya (34) dan Edward Shutov (36). Peristiwa sadis ini berlakui di bandar Makeevka Ukraine. Kejadian ini tebongkar ketika beberapa kanak-kanak melintas di satu lorong dan melihat sepasang kaki manusia terkeluar dari celah lubang. Mereka kemudian melaporkannya ke polis. Dari hasil penyelidakan polis didapati bahawa pasangan Oxana dan Edward menjemput Alexander Novikov untuk satu pesta makan di rumahnya. Kemudian mereka mabuk dan terjadi pertengkaran antara Alexander Novikov dengan Edward Shutov dan berakhir denga... more »

Kecoh - Anak Pasangan Malaysia Di Sweden Buat Pengakuan Dipukul Ibu Berkali2..

Soz Cyili at Ameno World - 14 hours ago
Ini pengakuan dari anak sendiri. Nampaknya penjelasan dari penjelasan yang disebarkan oleh pelbagai sahabat2 kepada pasangan ini no longer valid. Ataupun tidak terpakai lagi untuk dijadikan asas penghujahan apabila sang anak sendiri mengaku mak dia bantai dia. Berkali2. Sampai lali dengan rasa sakit. Kata2 anak kepada pasangan Malaysia ini dipetik dari akhbar online Sweden, The Local. Baca ;

Akhirnya TERBONGKAR Kerja Sabotaj Air Di Selangor !

atsixty at ZAKRI ALI - 15 hours ago
*Salah suatu fakta yang saya suka titikberatkan: CEO Syabas Rozali Ismail mendapat gaji dan bonus berjumlah RM33.4juta tahun lepas. * * One of the facts I like to repeat: Syabas CEO Rozali Ismail took home RM33.4 mil in salary and bonuses last year.* The Ordinary Malaysian [image: This is so so bad. Some people have Very Bad attitude. Ceeeela kar! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=237828879690189&set=a.109933222479756.11486.100003892352047&type=1] https://www.facebook.com/photo.php?fbid=237828879690189&set=a.109933222479756.11486.100003892352047&type=1

Kuasa boleh di gunakan untuk kebaikan dan keburukan.

atsixty at ZAKRI ALI - 15 hours ago
Qalsom Bee [image: 'Ini ayat Mahathir.' Kuasa boleh di gunakan untuk kebaikan dan keburukan. Kkdg kita melihat, Dalam diri orang kafir (ada islam) Dalam diri org Islam (ada kafir)] * Kkdg kita melihat, Dalam diri orang kafir (ada islam) Dalam diri org Islam (ada kafir)*

Chow Yun-Fat Ingin Derma Semua Harta

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 15 hours ago
[HM] Hong Kong: Bintang filem aksi terkenal Hong Kong, Chow Yun-fat berhasrat menderma seluruh hartanya bernilai HKD1 bilion (RM425.2 juta) untuk tujuan kebajikan apabila dia meninggal dunia. Pengumuman itu dilihat akan meningkatkan nama baiknya yang sememangnya terkenal dengan sifat rendah diri dan pemurah. “*Saya merasakan duit itu bukanlah milik saya. Saya hanya bertanggungjawab menjaganya sementara waktu! Kerana itu saya akan mendermakan semuanya kepada badan kebajikan yang lebih memerlukan,*” kata Chow. Pelakon itu menyatakan sejak kecil lagi dia diajar berjimat cermat oleh ... more »

Pulau Pinang tidak lulus kasino kerana banyak kemudaratan daripada kebaikan: Guan Eng

canang at Cananglahnie - 15 hours ago
Pulau Pinang tidak lulus kasino kerana banyak kemudaratan daripada kebaikan: Guan Eng GEORGE TOWN, 18 FEBRUARI: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, kerajaan negeri tidak meluluskan kasino yang lebih banyak kemudaratan berbanding kebaikan sebaliknya meluluskan projek pemangkin ekonomi, termasuk Ikea. Beliau berkata, walaupun manfaat ekonomi daripada kasino berlipat kali ganda, kesan sosial dan rohani adalah terlalu berat dan tinggi untuk ditanggung masyarakat pelbagai budaya dan majmuk di negeri Pulau Mutiara itu. “Kerajaan Negeri Pulau Pinang sangat gembira kerana ... more »

4 Skandal Penyelewengan Membabitkan Ahmad Said Akan Terbongkar Pada Jumaat Ini?

Soz Cyili at Ameno World - 15 hours ago
WOWW.. Robin Hood.. apa sudah jadi neh? Takan 4 aje skandal penyelewengan yang terkait dengan nama ko, ko berjaya buat sepanjang menjadi MB di Terengganu tue? Kalau ikut standard pemimpin BN, 4 itu di anggap kecik, sedikit dan tak mahir dalam menyonglap lagi. Kurang2 nak jadi power mesti ada 10 skandal penyelewengan yang terkumpul macam pemimpin2 BN yang lain. Apa la lue Robin Hood. Tak terer

Jangan Tunduk Kepada Helah Perkauman

ReJaM at MiLo SuaM - 15 hours ago
Kenyataan Media19 Februari 2014Jangan Tunduk Kepada Helah PerkaumanSolidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mengutuk perbuatan melempar bangkai ayam dan menabur cat merah di pejabat Teresa Kok. Perbuatan ini merujuk kepada politik perkauman melampau BN dan ia berlaku selepas cubaan sebelumnya tidak mendapat sambutan. SAMM percaya tindakan ini juga adalah satu usaha menakut-nakutkan pihak YB Teresa

DASAR KERAJAAN DAP/PR PULAU PINANG PIMPINAN LIM GUAN ENG SUDAH SEMAKIN MELAMPAU????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 15 hours ago
*Ini apa punya dasar dan polisi yang diamalkan oleh kerajaan DAP/PR pimpinan YAB Lim Guan Eng yang dilabelkan oleh juak-juak UMNO terutamanya dari macai-macai Perkasa, Pekida, PPIM, Jati, GPMS dan yang sewaktu dan seangkatan dengannya sebagai anti Islam dan menindas kaum Melayu.Apa hal nak halang dan haramkan kasino dibuka di Pulau Pinang semata-mata mau menjaga sesitiviti semua orang yang berbilang kaum dan agama.Ini sudah lebih ... nanti ada yang hantar kek berbentuk najis, seluar dalam dan coli ke pejabat baru padan muka.Ini sudah kira membangkitkan kemarahan juak-... more »

Mahathir kini kerap serang Anwar menjelang PRK N25 Kajang.

atsixty at ZAKRI ALI - 15 hours ago
Orenji Ren Oren [image: Mahathir kini kerap serang Anwar menjelang PRK N25 Kajang. Kata bapa pembohong tu kalau undi Anwar Ibrahim maknanya undi Amerika, Malaysia akan jadi pro-Amerika. Semalam terbaru selepas dia kantoi, dia berkata "Orang ramai tidak akan berasa selamat sekiranya Anwar menjadi Menteri Besar kerana pelakuannya yang 'tidak bermoral'. Kakitangan beliau juga tidak selamat," Mahathir dakwa kakitangan ‘tidak selamat’ jika Anwar jadi MB. Ye ke? Nyanyuk giler dah orang tua ni. Sejarah UMNO sendiri membuktikan selama Mahathir berkuasa 22 tahun, tak terkira entah berapa ram... more »

Tukar Tiub

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
Tukar Tiub ------------------------------ - SEMIOTIK PAGI RABU - BILIK SULIT DEWAN CHINA - MUHYIDDIN BAKAL PM KITA - BAGAIMANA RASUAH BERLAKU - ANAK MUDA BERSEDIA - SEMUA JATUH MUFLIS - WASPADA GERAKAN ANTI NAJIB - SEBUAH TULISAN SATU PANDANGAN - TUKANG HASUT DI BICARAKAN - ISLAM HANCUR? - KELAS FALSAFAH - ARISTOTLE - SEKALI LAGI BILIK SULIT SEMIOTIK PAGI RABU Posted: 18 Feb 2014 06:33 PM PST * SEMIOTIK* Dr M: Undi Anwar bererti undi Amerika Mantan perdana menteri Mahathir Mohamad berkata rakyat Malaysia boleh mengundi Ketua... more »

Dua Lagi Menteri Mahu Undur daripada Kabinet najib?

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 16 hours ago
*Putrajaya Hanyut, Dorong Menteri Cari Jalan Keluar* [TMI] Dua menteri Umno sudah menunjukkan mereka mahu keluar daripada Kabinet menjelang rombakan pada Jun, membayangkan peningkatan kejengkelan terhadap tanggapan tiada arah tuju dalam kerajaan, kata sumber dalaman parti. Ia sekurang-kurangnya membabitkan seorang menteri dalam pasukan ekonomi Putrajaya, yang berdepan dengan isu potongan subsidi, konsesi kenderaan import dan rundingan pakatan perdagangan Pacific Rim. “Mood di Putrajaya muram. Sekurang-kurangnya dua menteri mahu cepat keluar daripada kerajaan Najib,” kata seorang ... more »

Ketua Polis Negara di anggap sudah melampau ....

alhusseyn at al-Husseyn - 16 hours ago
Amaran Ketua polis Negara, Khalid Abu Bakar mengugut rakyat untuk menggunakan undang-undang paling keras untuk menghukum mereka yang menghina ajaran Islam mengundang reaksi dari kumpulan bantuan guaman, Lawyers for Liberty (LFL).Boleh rujuk di sini Eric Paulsen, pengasas bersama kumpulan bantuan guaman, Lawyers for Liberty (LFL) menyifatkan penggunaan undang-undang anti-keganasan untuk mengekang ketegangan kaum dan agama akan menjadi satu "tindakan melampau" dan juga "menyalahi undang-undang", kerana boleh menafikan seseorang daripada mendapat perbicaraan yang adil . “Orang y... more »

TERKINI: AKHIRNYA MAHATHIR MENGAKU BERTANGGUNGJAWAB ISU "OPS LALANG" - Mengaku dia sudah tua, 89 tahun, mungkin terlupa"

atsixty at ZAKRI ALI - 16 hours ago
*Dr Mahathir remembers now he’s responsible for Ops Lalang. BY LEE SHI-IAN* *Former prime minister Tun Dr Mahathir Mohamad (pic) said today he took full responsibility for the 1987 Ops Lalang, even though the decision may have been made by someone else. Malaysia's longest serving premier said this today after earlier claiming that he had been in China when Ops Lalang was launched. "Well, if I made a mistake, I made a mistake. I am an old man. I am 89 years old, so I am prone to forgetting," Dr Mahathir said. "Even if the decision was made by someone else, it was... more »

[TANDA TANYA] Mengapa Kanak-Kanak Ini Bertopeng? | [12 Foto] Eksklusif

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 16 hours ago
*[TANDA TANYA] Mengapa Kanak-Kanak Ini Bertopeng? | [12 Foto] Eksklusif | *Kami tidak bermaksud mahu mengaibkan kanak-kanak kecil ini. Namun ada satu perkara yang ingin dikongsikan bersama dengan anda. *baca lagi & lagi gambar klik TAJUK ENTRI ni* Kisah tentang seorang bapa dan anak. Dalam suasana* kehidupan yang agak dhaif*, terdapat seorang *kanak-kanak yang tercedera teruk di wajah* kerana tragedi malang. Ggambar ini sebenarnya mahu menceritakan kisah kanak-kanak yang agak kurang bernasib baik. Tetapi kanak-kanak ini juga sebenarnya sangat bernasib baik kerana mempunyai* lelaki s... more »


Dua lagi Menteri dijangka undur dari kabinet Najib..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 16 hours ago
Dua menteri Umno sudah menunjukkan mereka mahu keluar daripada Kabinet menjelang rombakan pada Jun, membayangkan peningkatan kejengkelan terhadap tanggapan tiada arah tuju dalam kerajaan, kata sumber dalaman parti. Ia sekurang-kurangnya membabitkan seorang menteri dalam pasukan ekonomi Putrajaya, yang berdepan dengan isu potongan subsidi, konsesi kenderaan import dan rundingan pakatan perdagangan Pacific Rim. “Mood di Putrajaya muram. Sekurang-kurangnya dua menteri mahu cepat keluar daripada kerajaan Najib,” kata seorang ahli politik Umno kepada The Malaysian Insider, merujuk kepa... more »

Remaja Dihukum Tunjuk Aksi Lucah Depan Ibu

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 16 hours ago
[SH] KOTA BHARU - Balasan buat seorang remaja berusia 19 tahun apabila dihukum penjara dua tahun oleh mahkamah majistret di sini, semalam, akibat perlakuan jijik menunjukkan aksi lucah pada ibu sendiri, tahun lalu. Hukuman diputuskan Majistret, Nik Habri Muhamad ke atas tertuduh, Mohammed Nor Alief Abdul Maleq Ab Manan, selepas dia mengaku bersalah. Tertuduh didakwa pada tuduhan dengan maksud hendak mengaibkan kehormatan ibunya itu dengan perkataan dan beraksi lucah di hadapan mangsa di bilik tidur sebuah rumah di Taman Intan, Lorong LPP, Lundang di sini, pada jam 8 malam, 20 Dise... more »

Pelik - Pokok Di Tengah Padang Bola Dalam Stadium

Nas Rul at dairishare - 16 hours ago
Bagaimana kalau padang bola yg di tengahnya ditumbuhi pokok setinggi 10 meter didalam stadium rasmi, walah. Ya perkara ini benar-benar ada di salah satu bandar di Chile di mana sebuah pokok magnolia setinggi 10 meter ditanam tepat di tengah-tengah padang bola sepak. Bukan kerana pokok ini keramat, justru pokok ini ditanam di tengah padang yang sudah ada sejak lama. Pokok ini ditanam di tengah stadium untuk memperingati peristiwa penyiksaan para tahanan politik oleh diktator Pinochet 30 tahun lalu. Pokok tersebut ditanam selama seminggu penuh dan menjadi tontonan awam. Bahkan sempat... more »

Wikileaks dedah Menteri gay dalam kabinet Najib!

atsixty at ZAKRI ALI - 16 hours ago
*WIKILEAKS mendedahkan maklumat yang dihantar oleh Duta Amerika Syarikat, James R Keith ke Washington melalui kebocoran kabel diplomatik yang berjaya digodam. Pendedahan kali ini melibatkan menteri gay dalam kabinet Najib Tun Razak [TMI].* *Kabel diplomatik itu menimbulkan maklumat tentang seorang menteri gay (disebut sebagai non-heterosexual) di dalam kabinet Najib Tun Razak sebagai subjek bagi memahami kes tuduhan liwat ke atas ketua pembangkang Dato Sri Anwar Ibrahim yang disifatkan bermotif politik.* *"Tuduhan ke atas Anwar bukanlah satu kempen moral. Kerajaan Malaysia tidak... more »

Cat Merah, Bangkai Ayam Dilemparkan Ke Pejabat Teresa Kok..

Soz Cyili at Ameno World - 16 hours ago
Memang bangang la orang yang buat macam neh. Siyes aku cakap bangang. Fikir punya fikir punya fikir pun aku tak dapat perkara seperti ini boleh dikaitkan dengan perjuangan agama. Kalau perjuangan Abu Jahal aku nampak la kaitan nya. Mengherdik, menfitnah, membaling najis dan sebagai. Sebijik macam orang2 yang melawan Islam ketika Islam mula2 berkembang kat dunia neh.  Lihat gambar yang

Ayam mati untuk Teresa Kok

mantaro at SISI BUKIT - 17 hours ago
*Buat duit ,buang masa.Tangga untuk naik ke pejabat YB Teresa Kok disimbahi cat merah dan dicampakkan seekor ayam mati.Mungkin marahkan YB Teresa Kok kerana video sindir Rosmah Mansor yang diolah YB Teresa Kok? *

NST diperintah bayar RM350,000 kepada Husam

atsixty at ZAKRI ALI - 17 hours ago
Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: NST diperintah bayar RM350,000 kepada Husam FEB 17 -KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi Sivil Kuala Lumpur hari ini memerintahkan akhbar The New Straits Times (NST) membayar RM350,000 kepada Datuk Husam Musa berikutan mengeluarkan laporan fitnah terhadap Naib Presiden PAS itu . Jumlah tersebut sebagai gantirugi am, gantirugi teladan dan gantirugi teruk.Hakim Datuk Su Geok Yiam juga memerintahkan NST membayar RM10,000 bagi bicara taksiran gantirugi dan faedah dari tarikh pemfailan tindakan tersebut di mahkamah. Pada 12 April 2013, mahkamah memberikan ke... more »

URUTAN GAMBAR KEBERANIAN LUAR BIASA SEEKOR IBU SINGA MENYERANG SEEKOR BUAYA SEMATA-MATA MAU MEMASTIKAN ANAK-ANAKNYA MENYEBERANGI SUNGAI DENGAN SELAMAT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 17 hours ago
*Rakaman gambar ini dirakam oleh oleh jurugambar yang kebetulam berada di tempat kejadian di Lembah Okavango, Botswana, Afrika.Cukup mengkagumkan bagaimana seekor ibu singa sanggu bertarung dan bergadai nyawa hanya semata-mata mau memastikan anak-anaknya boleh menyeberangi sungai dengan selamat.Itulah kadang kala Omak Kau rasa pelik bin hairan bila terbaca akan kisah-kisah manusia sanggup membuang bayi dan mendera anak sedangkan seekor ibu singa sanggup berdepan dengan maut bagi memastikan anak-anaknya hidup dengan selamat.Kasih Ibu Sepanjang Hayat*

Jom terjah orang yg "1000" kali layak jadi PM ok!! Kikikikiki

atsixty at ZAKRI ALI - 17 hours ago
Miz Suarez [image: Photo: Jom terjah orang yg "1000" kali layak jadi PM ok!! Kikikikiki]

Patutlah Ceramah Anwar Di Kajang Aman Damai, Tidak Di Ganggu Samseng.. Ini Puncanya

Addin Deen at Addin - 17 hours ago
Dulu semasa PRU 13 boleh dikatakan amat kerap ceramah jelajah DSAI seluruh negara sering diganggu kacau oleh mereka yang tidak bermoral dan berakhlak bersifat macam samseng yang tidak bertamadun dalam berpolitik. Ganggu kacau datang dalam beberapa bentuk .. sama ada buat ceramah atau konsert di tempat yang jarak yang rapat sambil menghalakan pembesar suara kearah ceramah yang sedang berjalan oleh DSAI ... menggunakan beberapa samseng menjerit terlolong terlalak macam polong atau pontianak nampak mangsa ... membuat sekatan keatas kenderaan DSAI menuju ketempat ceramah ... menggunaka... more »

Daim dan Mahathir paling takut Anwar jadi Menteri Besar Selangor

atsixty at ZAKRI ALI - 18 hours ago
*KAJANG 18 FEB: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir dan sekutu rapatnya, Tun Daim Zainuddin antara individu yang paling takut dan bimbang sekiranya Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyertai pentadbiran Selangor.“Bila dengar sahaja Anwar nak masuk ke Selangor, (Tun) Daim tak senang duduk. Meroyan dia dengar Anwar nak tanding (PRK DUN) Kajang,“(Tun) Dr Mahathir yang sedang tidur (berehat) pun bangun (berkempen) bila tahu Anwar nak masuk Selangor,” kata Anwar dalam ceramah kelompok di Padang Pusat Komuniti Kg Sungai Kantan, malam tadiKata Anwar, sebagai... more »

Apabila Anwar Mengaum....Ibarat Halilintar Yang Berdentum.......

atsixty at ZAKRI ALI - 18 hours ago
Dima Ahmy [image: Photo: orang umno paling badang lagikan terlentang... ini kan pula macai2 yg bertahap bangang... tak lena tidur, tak senang duduk, tak lawas kencing dan berak si mamak kutty.. najib n rosmah lebih parah lagi... macai2 umno pun merapu meroyan sekeliling kampung... sambil ceret beret, sembelit dan buasir menjadi bengong... itulah senarionya bila DSAI mengaum...ibarat halilintar yg berdentum...] *Orang umno paling badang lagikan terlentang... ini kan pula macai2 yg bertahap bangang... Tak lena tidur, tak senang duduk, tak lawas kencing dan berak si mamak kut... more »

MAS rugi lagi!! Kali ini RM1.174 bilion pula... tapi AirAsia untung..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 18 hours ago
SYARIKAT penerbangan Malaysia Airlines (MAS) mencatatkan kerugian RM1.174 bilion sepanjang tahun lalu, iaitu hampir tiga kali ganda lebih tinggi berbanding kerugian RM433 juta dicatatkannya pada 2012. Kerugian itu direkodkan di sebalik peningkatan pendapatan kasar sebanyak 36 peratus iaitu RM254 juta bagi tempoh 12 bulan berakhir 31 Disember 2013 berbanding RM187 juta pada akhir 2012. "Bagaimanapun, pendapatan bersih selepas cukai merosot akibat penyusutan nilai lebih tinggi serta kerugian pertukaran mata wang asing," menurut MAS dalam satu kenyataan, semalam. Sementara itu, Ketu... more »

GAMBAR PENGETUA "PUSAT TAHFIZ AMAL" BERPOYA-POYA SAMPAI LUPA DUNIA HASIL KERAHAN TENAGA ANAK-ANAK MURIDNYA KINI TERSEBAR LUAS DI ALAM MAYA!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 18 hours ago
*Kisah bergambar seorang mengaku Pengetua sebuah "Pusat Tahfiz Amal" yang joli sakan sampai lupa dunia dengan menggunakan kutipan wang dari kerahan tenaga secara paksa anak-anak muridnya kini tersebar luas di alam maya.Kisah ini sudah lama di perkata dan persoalkan namun tiada nampak suatu tindakan yang menyakinkan untuk menyekat dan memberhentikan kegiatan jijik dan mendera kanak-kanak ini dilakukan pihak yang berwajib.Mohon pihak yang diberi amanah dan tanggung jawab, sila bingkas bangkit dengan pantas untuk ambil sesuatu tindakan undang-undang.Kepada masyarakat umum tolong... more »

Koleksi Gambar Lawak - 375

Nas Rul at dairishare - 18 hours ago
koleksi gmbar lawak

Ni apa hal pulak .. main ugut sebar gambar bogel bekas janda?

PBO™ at pen buruk online ™ - 19 hours ago
Semalam peminat Erra Fazira gempar dengan berita penceraiannya. Sah dia sudah menjadi ibu tunggal beranak satu. Apakah ada isu gambar bogel? Kalau kita perasan, memang banyak kes lepas cerai ugut sebar gambarlah, videolah, malah ada juga yang gila talak! Ini cerita tiada kaitan dengan Erra Fazira, korang jangan macam-macam pulak, tetapi isu ni tetap berlaku di Malaysia, jom terjah .. *“Ketika perjumpaan itu, bekas suami menunjukkan satu gambar bogel saya yang dipercayai dirakam ketika kami sah sebagai suami isteri dan dia meminta saya membatalkan perkahwinan dengan bakal suami deng...more »

Teguran Allah di Malam Valentine

Detik Islam at Detik Islam - 19 hours ago
Segala perintah Allah itu mengandungi hikmah, walaupun kadang kala akal tidak mampu menjangkaunya. Segala larangan Allah mengandungi madharatnya, tidak hanya bagi pelakunya saja tetapi bagi segenap orang di sekitarnya jika saling menasihati dan saling menegur. Abu dan lahar gunung berapi telah meletus dari Gunung Kelud pada hari khamis lepas semasa waktu malam (13/02/2014) (tepat pada malam Valentine) telah mengepung daerah-daerah sekitarnya. Bahkan kesan abunya ke arah timur sudah mencapai daerah Ponogoro dan arah barat sudah mencapai Ciamis. Di daerah Madiun dan Magetan jarak pand... more »









[TERKINI] ERRA FAZIRA DAN ENGKU EMRAN SAH BERCERAI | Erra: 'Saya mohon jangan tanya lagi'

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 19 hours ago
*[TERKINI] ERRA FAZIRA DAN ENGKU EMRAN SAH BERCERAI | Erra: 'Saya mohon jangan tanya lagi' | *SHAH ALAM - [VIDEO] Spekulasi mengenai rumah tangga pelakon popular, Erra Fazira terjawab apabila suaminya, Engku Emran Engku Zainal Abidil, 39, melafazkan cerai talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah di sini, hari ini. [image: Erra Fazira] Cerai dilafazkan di hadapan Hakim Syarie, Mohammad Adib Husin selepas kedua-dua belah pihak bersetuju menyelesaikannya secara baik. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Engku Emran sebak manakala Erra Fazira yang memakai jubah kelabu kelihatan tenang saat cer... more »

Dua samseng yang pukul pemuda ini masih belum ditangkap..

mantaro at SISI BUKIT - 19 hours ago
Seorang pemuda berumur 29 tahun Mohd Zaki Osman dari Kg Air Kuning,Taiping mendakwa dipukul samseng pada 25 Disember lalu 2013.Mohd Zaki ditahan di wad Hospital Taiping selama 4 hari..Pemuda ini kelihatan seperti pesakit strok akibat di pukul teruk sebelah kanan.Beliau mendakwa dipukul oleh dua orang samseng kerana tersilap orang..Mohd Zaki telah membuat laporan polis 30 Disember 2013 di Balai Polis Pokok Asam Taiping. Pemuda ini mendakwa sudah hampir dua bulan kes beliau dipukul ,setakat ini tidak ada tindakan pihak berkuasa untuk menangkap dan membicarakan "samseng"itu.

ALHUSSEYN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 19 hours ago
ALHUSSEYN ------------------------------ - Pengikut ajaran sesat Kasim Ahmad dikenal pasti...ini dia gambarnya! - Teruk Rahim Noor disekolahkan oleh Hanipa Maidin - Khalid mengalahkan guruh di langit ...hujan tak turun-turun! - The Unsinkable Karpal ~ Kapal yang tidak boleh tenggelam? Pengikut ajaran sesat Kasim Ahmad dikenal pasti...ini dia gambarnya! Posted: 18 Feb 2014 08:00 AM PST Tidak mungkin yang pakai tudung macam ini pengikut ajaran sesat Kassim Ahmad yang memfatwakan bahawa rambut itu bukan aurat.... Tetapi bagaimana pula dengan mereka yang berdua ... more »

KDN, ROS digesa segera luluskan pendaftaran Pakatan Rakyat

atsixty at ZAKRI ALI - 19 hours ago
[image: Photo: Selasa, 18 Februari 2014. KDN, ROS digesa segera luluskan pendaftaran Pakatan Rakyat KUALA LUMPUR - Majlis Setiausaha Pakatan Rakyat menggesa Menteri Dalam Negeri Datuk Ahmad Zahid Hamidi dan Pendaftar Pertubuhan (ROS) meluluskan secepat mungkin pendaftaran Pakatan Rakyat sebelum Konvensyen PR kali ke-5, 8 Mac ini berlangsung. Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP Anthony Loke berkata Pakatan Rakyat telah berusaha banyak kali untuk mendaftar tetapi sehingga hari ini belum diterima oleh ROS. "Kita harap dapat sebelum konvensyen kali ini, kalau dapat kita akan lancar da... more »

Ajijoi

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 19 hours ago
Ajijoi ------------------------------ KASIM AHMAD HINA ISLAM : MANA SUARA MUFTI Posted: 17 Feb 2014 10:39 PM PST KENYATAAN MEDIA (18 februari 2014) Dewan Pemuda PAS Perak amat kesal dengan Kasim Ahmad ketika beliau memberi ucapan dalam "Seminar Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian" di Putrajaya baru-baru ini. Antara dakwaan beliau dalam ucapannya ialah Islam sebenar di negara ini telah diseleweng kerana mengikut satu sistem "kasta paderi" yang dipanggil ulama, umat Islam seperti mendewa-dewakan Nabi Muhammad SAW dengan syahadah kedua dan rambut bukanlah aurat wanita. ... more »

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 19 hours ago
KEPAL NASI KEPAL BERAS ------------------------------ ANWAR BERJAYA PERKOTAK-KATIKKAN BN DAN PARA PEMIMPIN UMNO!! Posted: 17 Feb 2014 05:30 PM PST Anwar Ibrahim nampaknya sedang membawa rakyat pelbagai agama di negara ini ke tangga terakhir sebelum bertempur di medan pertembungan yang bakal menghancurkan nikmat kehidupan yang berbentuk keharmonian kaum, agama dan budaya hormat-menghormati identiti, maruah serta budaya masing-masing kaum di negara ini. Dalam situasi sebegini selalunya sudah berlaku intervensi undang-undang dari pihak berkuasa bagi mengekang ancaman dan bahan... more »

DUNIACACAMARBA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 19 hours ago
DUNIACACAMARBA ------------------------------ Erra Fazira SAH Bercerai Talak Satu Posted: 17 Feb 2014 09:22 PM PST [Mstar] SHAH ALAM: Desas-desus mengenai keretakan rumah tangga pelakon Erra Fazira dan suaminya Engku Emran Engku Zainal Abdin terjawab apabila pasangan berkenaan bercerai talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah di sini pada Selasa. Lafaz cerai dilakukan Engku Emran di hadapan Hakim Syarie, Mohammad Adib Husain kira-kira pukul 12.50 tengah hari. Erra atau nama sebenarnya Fazira Wan Chik, 40, kelihatan tenang manakala Engku Emran, 39, sebak ketika melakukan lafa... more »

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 19 hours ago
Kita MESTI Selamatkan Melayu ------------------------------ - Blog Salah Guna Foto Sharifah Zarina Untuk Kes Bunuh Dan Rogol - Diratah Teman Lelaki Dan 5 Rakan - Diliwat Bapa Saudara Iblis Blog Salah Guna Foto Sharifah Zarina Untuk Kes Bunuh Dan Rogol Posted: 18 Feb 2014 06:15 AM PST *LAMA sudah tidak bersua, namun khabar terkini mengenai penyanyi Sharifah Zarina di sebuah blog hiburan cukup mengejutkan peminat-peminatnya.* *Pelantun lagu popular Langit Ketujuh itu dikatakan dipenjara atas kesalahan membunuh lelaki yang cuba merogolnya. * *Bagaimanapun, setelah... more »

DAP akan pastikan Anwar menang majoriti lebih besar pada PRK Kajang - Lim Kit Siang

canang at Cananglahnie - 20 hours ago
KAJANG, 18 FEBRUARI: DAP berikrar akan memastikan calon Pakatan Rakyat (PR), Datuk Seri Anwar Ibrahim memperoleh kemenangan dengan majoriti lebih besar pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang, 23 Mac ini. Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata demikian ketika berucap pada Majlis Sambutan Tahun Baru Cina Wanita DAP Kebangsaan di Gelanggang Bola Keranjang, Kampung Sungai Chua, Kajang, semalam. Katanya, kemenangan Ketua Umum PKR itu bukan saja penting untuk Selangor, malah merupakan permulaan ke arah masa depan Malaysia yang lebih baik. “Kita tidak mahu sekadar memperoleh kemenangan... more »

UHB - Akal & Nafsu Vol. 2

Suatu Perjalanan Maya at SUATU PERJALANAN MAYA - 21 hours ago
Kuliah Asar Ustaz Haslin Baharin bertajuk "Akal & Nafsu"... Tempat : Masjid Ar Ridhuan Ulu Kelang, Selangor Tarikh : 25.11.2012

Duke of UMNO

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 21 hours ago
Duke of UMNO ------------------------------ - GEGARRR..!!! ANWAR MEMANG "TERLIBAT" PERANG DUNIA KE-2..???!!! - BERITA BURUK..!!! "BOLA TANGGUNG" UNTUK PAKATAN HARAM HENTAM NAJIB..??!!! - LAST CALL UNTUK SELURUH UMAT ISLAM DI KEDAH & UTARA PERAK..!!! @MukhrizMahathirOfficial @SabrinaAzizan @UstazKazim - "USTAZ" PENIPU DI ANGKAT JADI PRESS SEC MB KELANTAN? - PERHATIAN UMAT ISLAM DI SELURUH KEDAH..!!! @MukhrizMahathir @SabrinaAzizan @UstazKazim - TERKINI..! SUAMI EXCO KERAJAAN NEGERI KEDAH DATUK SURAYA MENINGGAL DUNIA SEBENTAR TADI... AL-FATIHAH...... more »

UHB - Akal & Nafsu Vol. 1

Suatu Perjalanan Maya at SUATU PERJALANAN MAYA - 21 hours ago
Kuliah Asar Ustaz Haslin Baharin bertajuk "Akal & Nafsu"... Tempat : Masjid Ar Ridhuan Ulu Kelang, Selangor Tarikh : 25.11.2012

Punca Tun Mahathir pertahan Kassim Ahmad terbongkar!

ReJaM© at MiLo SuaM - 21 hours ago
‎MANTAN Perdana Menteri paling lama berkuasa, Tun Mahathir Mohamad, mencetuskan kontroversi apabila mempertahankan Kassim Ahmad semalam.Di kala ramai pihak mengecam Kassim Ahmad yang disifatkan sebagai 'sesat', Tun Mahathir pula tampil membelanya.‎Sebelum ini Kassim Ahmad pernah mencetuskan kontroversi apabila mengeluarkan 'fatwa' bahawa rambut wanita bukanlah aurat.Malah Kassim mendakwa

Apa Yang Tersirat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 22 hours ago
Apa Yang Tersirat ------------------------------ Memang Saya Takut Kalau Anwar Jadi MB Selangor: Tun Dr Mahathir Posted: 18 Feb 2014 04:11 AM PST Tun Dr Mahathir wajar takut, kalau Anwar menjadi MB Selangor. Mantan Perdana Menteri itu, tahu benar bahawa Anwar akan menyalah gunakan kuasanya, jika berkuasa. Tun Mahathir mempunyai pengalaman, dan mengetahui, cara-cara Anwar kalau mempunyai kuasa. Anwar akan bertindak dan menganggap bahawa dia di atas undang-undang. Dalam kes Sodomi I, diketahui bagaimana Anwar mempergunakan kedudukannya untuk mempengaruhi kes itu. Anwar didap... more »

TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 23 hours ago
TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT ------------------------------ Saman Fitnah : Rahim Nor Diasak Bertalu-Talu Oleh Hanipa Maidin Posted: 18 Feb 2014 07:59 AM PST Bekas Tim. Menteri Desak Najib Letak Jawatan Posted: 18 Feb 2014 12:16 AM PST You are subscribed to email updates from TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

REZQEEN HILL

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 23 hours ago
REZQEEN HILL ------------------------------ Confirm Macai PR Tak Sanggup Terima Realiti #1Malaysia #PRKKajang #Kajang Posted: 18 Feb 2014 05:09 AM PST Inilah hakikat sebenarnya yang membelenggu hati para pencacai PR di mana mereka sendiri tidak sanggup melihat realiti pemimpin yang disanjungi menggunakan agama Kristian demi mencapai cita-cita menakluk DUN Kajang sekaligus meletakkan Islam ketepi. Gambar asal Anwar Ibrahim sedang menyampaikan ceramah di dalam sebuah gereja telah diedit menjadi muka Perdana Menteri Malaysia, Dato Sri Najib Tun Razak. Apa sebenarnya yang ter... more »

Rupa Wajah Yang Di Make Up Pada Separuh Bahagian

Nas Rul at dairishare - 1 day ago
Gambar berikut sebenarnya sangat mudah, tapi mermiliki konsep yang luar biasa. Betapa gambaran wajah seseorang terakam dalam satu frame gambar yang menunjukkan sebelum dan sesudah wajahnya mengalami transformasi yang dibuat dengan make up. Uniknya wajah yang di make up hanya setengah saja, yang menjadikan berbeza dengan wajah asalnya. Nampaknya dengan kualiti make up anda boleh menjadi siapa pun. Orang-orang menjadi cantik dan menakjubkan. Lihat bagaimana anda boleh mengubah hidup anda dengan sedikit make up dan mendapatkan perhatian orang lain. Sangat mudah!

UAK - Khutbah Jumaat "KEMATIAN"

Suatu Perjalanan Maya at SUATU PERJALANAN MAYA - 1 day ago
*Ustaz Abdullah Khairi Khutbah Jumaat "KEMATIAN"*

mad old woman (Sochi' 2014)

Dhruv Singh Chouhan at Dhruva - 1 day ago
http://internetduty.com/earning.php?id=Dhruv+Singh+Chouhan http://www.bbc.co.uk/sport/0/winter-olympics/26243219 Violinist Vanessa-Mae says she was delighted the Winter Olympics gave a "mad old woman" like her the chance to fulfil her dreams as she made her Games debut. Competing for Thailand in the giant slalom under her father's name - Vanakorn - the 35-year-old came last of the 67 finishers on a rain-sodden day. #Sochi2014

IPOHMALAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
IPOHMALAY ------------------------------ - MAS rugi RM1.17 billion tahun lepas - Herman Tino kaji pendapat penduduk Kajang sebelum buat keputusan bertanding PRK DUN Kajang - TMJ dipanggil polis untuk dirakam keterangan - Ramai pandang ringan ancaman kemarau ke atas bekalan air - Penduduk panik, lereng gunung berapi Merbabu, Jawa Tengah pula bergegar MAS rugi RM1.17 billion tahun lepas Posted: 18 Feb 2014 07:54 AM PST Kuala Lumpur - syarikat penerbangan Malaysia iaitu Malaysia Airlines mengalami kerugian yang besar. Sepanjang 2013 lalu , syarikat penerba... more »


Al Ikram

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Al Ikram ------------------------------ TAKUT ANWAR JADI MB... Posted: 17 Feb 2014 09:20 PM PST You are subscribed to email updates from Al Ikram To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

BUKTI DSAI EJEN ASING DAN BADUT KEPADA YAHUDI PENYANGAK MATA WANG GEORGE SOROS????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Masihkah para penyokong tegar KEADILAN/PR dan pentaksub DSAI tidak percaya akan kata-kata Tun M yang DSAI adalah ejen Yahudi dan badut kepada penyangak mata wang antarabangsa berbangsa Yahudi, Mr George Soros?????.Cuba lihat bukti gambar diatas .. masih lagi tidak mau mengaku? ... Sahlah kalian buta mata dan hati .. Dah diberikan bukti kukuh sekukuh tembok China pun masih mau menafikannya.Sikit punya mesra dan intimkah "DSAI" dengan George Soros????? .. Salam pun genggaman cukup ketat dan rapat kuat ,, Pergh!!!!UNDI DSAI BERERTI UNDI AMERIKA SYARIKAT???*

Fakulti Siyasah Syar'iyah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Fakulti Siyasah Syar'iyah ------------------------------ Kaahhh, kah kah ... Kah ...? Posted: 17 Feb 2014 08:37 PM PST Kaahhh, kah kah ... Kah ...? Kaahhh, kah kah ...? Wow ... suatu pengumuman ...? Posted: 17 Feb 2014 07:11 PM PST Wow ... suatu pengumuman ...? You are subscribed to email updates from Fakulti Siyasah Syar'iyah To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Anak Sungai Derhaka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Khairy dedahkan punca P. Waytha Moorthy letak jawatan.. - KeAdilan minta penjelasan Suara KeAdilan kerana siar artikel Hishamuddin Rais? - Penang pertimbang untuk Haramkan Khutbah Jumaat?.. Durjana punya fitnah nih! - Anwar masuk Gereja kecoh.. Najib masuk Gereja ni macai buat bodoh.. - Lepas MCA, Bekas rakan pulak nak kuburkan Anwar di Kajang... Khairy dedahkan punca P. Waytha Moorthy letak jawatan.. Posted: 18 Feb 2014 07:01 AM PST Kalau benarlah apa yang didakwa oleh Menteri Belia dan Sukan, Kha... more »

yess

Dhruv Singh Chouhan at Dhruva - 1 day ago
http://internetduty.com/earning.php?id=Dhruv+Singh+Chouhan http://bbc.in/Mv9AZe

VIDEO - Di Kajang, Anwar dakwa Dr Mahathir takut beliau jadi MB Selangor......

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
[VIDEO] Kerana Rahsianya Untuk Gulingkan Najib Bocor, Mahathir Serang Anwar Habis-habisan *Perang panjang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Tun Dr Mahathir Mohamad berterusan apabila ketua pembangkang mengatakan bekas ketuanya itu takut beliau menjadi menteri besar Selangor. Menurut Anwar, Dr Mahathir bimbang jika beliau dilantik mengetuai Selangor, negeri terkaya Malaysia selepas Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang pada 23 Mac. "Daripada dulu hingga kini memang semua salah Anwar, Ops Lalang pun dikatakan salah saya, ... more »

Pengikut ajaran sesat Kasim Ahmad dikenal pasti...ini dia gambarnya!

alhusseyn at al-Husseyn - 1 day ago
Tidak mungkin yang pakai tudung macam ini pengikut ajaran sesat Kassim Ahmad yang memfatwakan bahawa rambut itu bukan aurat.... Tetapi bagaimana pula dengan mereka yang berdua ini? Suami yang sorang tu dikatakan ada kaitan dengan penganjuran seminar pemikiran Kassim Sabtu dan Ahad lalu. Beriya-iya benar dia mempertahankan Kassim di sini Korang buatlah penilaian sendiri.Kalau korang nak beli periuk, tentu korang tidak akan beli periuk yang tidak ada tudungnya kan? Suami adalah pembimbing isteri. Kalau bab tudung isteri pun suami menunjukan kegagalannya, bagaimana nak memimp... more »

TINTA MUTIARA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
TINTA MUTIARA ------------------------------ SI PENGHASUT YANG CELAKA !!! Posted: 17 Feb 2014 06:41 PM PST Tukang hasut' amatur cuba gambarkan Melayu sedang diasak Dua peristiwa kelmarin dilakukan oleh 'tukang hasut' amatur yang cuba menimbulkan gambaran bahawa Melayu dan Muslim di Malaysia, khususnya di Pulau Pinang dan Selangor, sedang diasak, kata Lim Kit Siang. "Sedangkan perkara itu tidak benar sama sekali dan hanyalah rekaan pihak yang khianat terhadap negara dan ingin menimbulkan ketegangan," ujar Ahli Parlimen Gelang Patah itu dalam satu kenyataan, semalam. Bagi... more »

UNDI DS ANWAR SEPERTI UNDI AMERIKA KATA TUN DR MAHATHIR

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Jeneral Yakuza Ogawa *[image: Photo: MAHATHIR SEMAKIN NYANYUK? MOGA CEPAT SEMBUH DARI PENYAKIT NYANYUKNYA YANG TAHAP KRONIK! PRK DUN KAJANG : UNDI DS ANWAR SEPERTI UNDI AMERIKA KATA TUN DR MAHATHIR Sepatutnya mahathir lemparkan kenyataan nya itu kepada pemimpin umno yang beriya riya mahu perjanjian TPPA dengan amerika dimeterai. Bukan melemparkan kepada anwar ibrahim yang lantang menentang perjanjian TPPA dengan amerika. Anwar dan rakan rakan dalam pakatan, sebulat suara menentang perjanjian TPPA dengan amerika yang boleh mengadai kedaulatan kepada negara barat. Pem... more »

Khairy dedahkan punca P. Waytha Moorthy letak jawatan..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Kalau benarlah apa yang didakwa oleh Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin mengenai pemimpin Hindraf ini, maka tiada bezanyalah beliau dengan lain-lain pemimpin MIC.. Seorang sahabat suatu masa dulu pernah menyatakan, bukan Kerajaan Barisan Nasional tidak membantu kaum India tapi bantuan hilang ditengah jalan ditelan pemimpin MIC katanya.. Dari apa yang Khairy jelaskan dalam mempertahankan Najib melalui Twitter miliknya dari serangan Pemimpin Hindraf P. Waythamoorthy yang mendakwa beliau meletakkan jawatan Timbalan menteri kerana kegagalan Perdana Menteri dalam menjaga janji... more »

Penyerahan Memorandum - Bantah Perlantikan Taib Mahmud Sebagai TYT Sarawak.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Zulhaidah Suboh [image: Photo: Penyerahan sembah Memorandum kepada Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-raja pada 20 Feb 2014 Hari Khamis jam 2.00 petang di Pejabat Penyimpan Mohor Besar Majlis Raja-raja No 482 Jalan Bukit Petaling Kuala Lumpur. Memorandum berkenaan pelantikan Tuan Yang Terutama Yang Di-Pertua Negeri Sarawak yang baru. #tolaktaibtytsarawak] *Penyerahan sembah Memorandum kepada Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong dan Majlis Raja-raja pada 20 Feb 2014 Hari Khamis jam 2.00 petang di Pejabat Penyimpan Mohor Besar Majlis Raja-raja No 482 Jalan ... more »

[TERGEMPAR] Kanak-Kanak Ini Menangis Keluar Air Mata Darah | PELIK TAPI BENAR

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 1 day ago
*[TERGEMPAR] Kanak-Kanak Ini Menangis Keluar Air Mata Darah | PELIK TAPI BENAR |* “Kalau kau menangis keluar* air mata darah*sekalipun, aku tidak akan menerima kau lagi” itulah antara dialog yang sering diungkapkan dalam* drama-drama Melayu* pada masa kini. Apakah benar air mata itu boleh mengeluarkan darah? Mungkin kes ini jarang ditemui namun ketahuilah bahawa ia pernah berlaku. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Apa yang ingin dikongsikan bersama anda pada kali ini adalah tentang* nasib seorang kanak-kanak kecil* yang menangis sambil keluar air mata darah. Seorang kanak-kanak di Ka... more »

[EKSKLUSIF] Online Mohon Rumah Idaman Rakyat (RIR) SPNB | SYARIKAT PERUMAHAN NEGARA BERHAD

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 1 day ago
*[EKSKLUSIF] Online Mohon Rumah Idaman Rakyat (RIR) SPNB | SYARIKAT PERUMAHAN NEGARA BERHAD | *Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan kerajaan mahu Syarikat Perumahan Negara Berhad (SPNB) bertindak sebagai pemaju projek Rumah Idaman Rakyat (RIR) kerana ia mampu menawarkan harga yang jauh lebih rendah berbanding pemaju hartanah swasta lain. Perdana Menteri turut memaklumkan SPNB akan membina tiga ribu unit RIR di seluruh negara pada 2014 *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni*Bagi yang berminat dengan Program Rumah Idaman Rakyat yang ditawarkan oleh SPNB boleh mengisi borang ... more »

Debat anti hadis: Kassim Ahmad vs Dr Maza

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
Sebelum tu pemikir *kontroversi Kassim Ahmad* yang membawa ajaran songsang dengan angkuhnya mencabar sesiapa yang tidak bersetuju agar berdebat dengan dia. Di mana sahaja, bila-bila masa dan secara terbuka pun tak apa .. Kita nak tengok juga sama ada *UFB atau Ustaz Khazim yang pro UMNO*menyahut cabaran tersebut. Butiran lanjut cerita cabar mencabar tu korang boleh rujuk sini Cerita *anti hadis* tu bermula apabila ada portal melaporkan satu program yang melibatkan Kassim Ahmad dan perasmi dia Mahathir Mohamad. Bagi yang belum faham isu anti hadis tu boleh rujuk sini Kita berharap s... more »

KERAJAAN SELANGOR BAKAL BINA SEBUAH PUSAT LATIHAN SUKAN KENU DI KUALA SELANGOR.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Dr Ahmad Yunus Hairi Exco Kerajaan Negeri Selangor merangkap Pengerusi Adat Istiadat Melayu, Belia dan Sukan yang juga ADUN Sijangkang, bersama-sama dengan ADUN Kota Anggerik YB Yaakob Sapari hari ini telah melakukan lawatan sambil meninjau sebuah jeti terbiar dan terbengkalai sebelum tahun 2008 lagi yang terletak di Kuala Selangor kini telah dikenal pasti untuk dijadikan pusat latihan kenu kerana terdapatnya sebuah muara di sungai berkenaan yang amat sesuai untuk sukan kenu.YB Dr Ahmad Yunus Hairi bersetuju agar jeti berkenaan di naik taraf agar ianya dapat dijadikan Pu... more »

PM Thailand Di Siasat Angkara Penyelewengan Subsidi Beras.

Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
Kurang ajar punya negara kafir laknat tak guna confirm neraka adik beradik setan neh. Ada ka patut agensi penyiasatan mereka bersikap biadap dengan menyiasat satu skandal penyelewengan yang membabitkan subsidi beras di negara mereka. Gila ke apa? Woooiii korang neh memang jenis tak takut pemimpin ek? Tuhan = Allah korang kenal tak? Islam = agama kenal tak? Dalam Islam (tafsiran rakyat

KETUA MENTERI SARAWAK YANG SEBENAR.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
[image: Photo: KETUA MENTERI SARAWAK YANG SEBENAR. Sekarang usia Taib 78 thn dan Adenan 70 thn. Jika 33 tahun lepas Adenan sbg KT Sarawak mungkin kita akan nampak perubahan yang beliau bawa kpd Sarawak. Dengan keadaan perbezaan umur 8 thn drpd Taib apakah yang mampu Adenan buat? Gimik perlantikan Adenan ini utk tempoh yang singkat dan Ketua Mentari sebenar akan muncul selepas PRK Balingian. Itu pun jika BN masih berjaya mengekalkan kemenangan. Seperti yg diketahui umum setelah penolakan Abg. Joe, Awg. Tengah & Jabu sbg KT maka secara rasminya ke 3 nama ini tiada tersenarai dlm kamus...more »

STATISTIK YANG TIDAK DIHEBOHKAN OLEH MEDIA ARUS PERDANA .. JUMLAH RAKYAT BERGELAR MUFLIS BAKAL MENINGKAT DISEBABKAN KESEMPITAN HIDUP.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Peningkatan Jumlah Muflis dan Pinjaman Peribadi, Manifestasi Kesempitan Hidup Rakyat* *Statistik Jabatan Insolvensi Malaysia terkini menunjukkan bahawa semenjak bulan Januari hingga September 2013, seramai 16,306 orang telah diisytiharkan muflis atau purata 1,812 orang setiap bulan. Pada tempoh yang sama juga, sebanyak 27,432 petisyen kebankrapan telah difailkan di mahkamah. Statistik selebihnya, iaitu untuk Oktober hingga Disember 2013 bakal dikeluarkan pihak Jabatan sekitar bulan Mac 2014 nanti.* *Pada tahun 2012, sejumlah 19,575 orang telah diisytiharkan muflis atau purata s... more »

Gambar Mantap Kereta Lamborghini Yusry KRU

canang at Cananglahnie - 1 day ago
| Yusry KRU merupakan salah seorang dari tiga beradik kumpulan KRU yang sangat terkenal dalam industri hiburan tanah air. Mana taknya, sejak admin kecil lagi, admin dah pun dengar lagu-lagu rap KRU ni. Sehingga sekarang, KRU pun dah ada empayar syarikat sendiri yang bukan sahaja buat lagu je tapi dah masuk bidang filem dan macam-macam lagi. Anyway, di bawah merupakan gambar mantap kereta Lamborghini kepunyaan Yusry KRU. Alhamdulillah… [image: 1] [image: 2] [image: 3]

PRK Kajang: Istana Selangor keluar amaran !

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
[image: Photo: Tuesday, 18 February 2014. PRK Kajang: Istana Selangor keluar amaran ! SHAH ALAM - [DIKEMASKINI] Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah melarang semua kerabat Diraja Selangor daripada campur tangan, melibatkan diri atau membiarkan mana-mana pihak menggunakan kedudukan mereka untuk kepentingan mana-mana parti politik dalam PRK Dun Kajang. Menerusi satu kenyataan media oleh Setiausaha Sulit kepada Sultan Selangor, Datuk Muhamad Munir Bani, baginda berharap semua parti dan ahli politik tidak mengaitkan pihak istana dalam kempen pilihan raya kecil itu. "Titah lar... more »

Blogger Home. 

HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: