Jumaat, 21 Februari 2014

3488. Beraninya sekadar " Baling Batu Sembunyi Tangan " .

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   

Pada 15 Januari lalu, Sinar Harian telah melaporkan.. seorang guru menangkap tiga lelaki yang cuba mengedar beberapa Bible berbahasa Melayu kepada pelajar di sebuah sekolah di Georgetown.

Pengerusi Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Menengah Haji Zainal Abidin, Nor Amin Ahmad berkata, kejadian berkenaan berlaku di sekolah berkenaan yang jaraknya tidak jauh dari sekolah itu.

Pihaknya kesal kerana Bible dalam bahasa Melayu itu juga tertulis perkataan ALLAH yang dibimbangi boleh mengelirukan pelajar sekolah.

“Tajuk kitab itu ialah Kenalilah Al Kitab dan di bahagian bawahnya mereka cuba menarik pembaca dengan menulis ‘Sebuah panorama Firman ALLAH dalam 366 bacaan dan renungan harian'.

“Kenapa kitab sedemikian cuba diedarkan kepada pelajar? Lebih mengelirukan kerana ia dalam bahasa Melayu. Jadi memang (jelas) matlamatnya untuk memesongkan akidah pelajar Melayu Islam,” katanya..

Nor Amin menggesa pihak sekolah memantau lebih ketat, khasnya pengawal keselamatan yang ditugaskan menjaga keselamatan sekolah...

Dan seperti biasa, oleh kerana laporan itu membabitkan negeri Pulau Pinang yang diperintah oleh Pakatan Rakyat dan diterajui oleh DAP, ianya dijadikan modal untuk menyerang Kerajaan Negeri Pulau Pinang oleh Blog-blog Pro UMNO.

Mereka sekali lagi cuba untuk menyemai perasaan benci orang Melayu yang beragama Islam terhadap Kerajaan Negeri dengan mengaitkan isu tersebut dengan MAIPP.

Kononnya MAIPP gagal menangani perkara tersebut kerana diperkudakan DAP..

Bagi mereka samaada laporan itu benar atau tidak bukannya isu yang penting tembak dulu kemudian baru tanya.. macam Zahid Hamidi kata dulu tu..

YB Malek Kassim dan PERKASA
Menurut EXCO Kerajaan Negeri Pulau Pinang, YB Dato Abdul Malek Kassim laporan akhbar Sinar Harian smengenai perkara tersebut bukan sahaja mengelirukan malah menimbulkan persoalan kerana difahamkan tiada laporan polis dibuat oleh pihak terbabit.

Ini sejajar dengan kenyataan Senior Asisten Komisioner Mazlan Kesah, yang mengatakan pihak polis tidak menerima penyerahan tangkapan suspek oleh mana-mana pihak.

Malah pihak yang berkenaan enggan memberikan kerjasama dengan pihak Jabatan Hal Ehwal Agama Islam (JHEAIPP) yang turun padang menyiasat insiden itu.

Berikut adalah kenyataan media Dato Abdul Malek Kassim..

LAPORAN SINAR HARIAN BAHAWA PENGERUSI PIBG SEKOLAH MENENGAH HAJI ZAINAL ABIDIN MENDAKWA 3 LELAKI MENGEDARKAN BIBLE BAHASA MELAYU ADALAH PALSU SAMA SEKALI 
Golongan pelampau sama ada pelampau kaum, lebih-lebih lagi pelampau agama tidak ada tempat dalam mana-mana masyarakat. Ia perlu dibanteras sebelum benihnya tumbuh dan menjalar seluruh negara. Kini, golongan pelampau dan perosak dilihat cuba menganggu gugat keharmonian rakyat dengan provokasi fitnah berbaur perkauman dan agama. 
Sebelum PRU-13, Pulau Pinang dijadikan sasaran pendemo pro Umno/BN yang hampir saban minggu cuba menyalakan api perkauman dan agama. Namun, ia ditolak melalui undi popular rakyat sebanyak 68% yang memberi mandat kepada kerajaan PR. 
Kini strategi itu seolah-olah diubah dengan pendekatan yang berbeza namun matlamatnya yang sama. Kita yakin golongan perosak dan pelampau itu akan meneruskan agenda mereka lebih-lebih lagi ia seolah-olah direstui pihak tertentu. 
Rentetan provokasi melampau dalam tempoh beberapa bulan melalui provokasi kain rentang, serangan bom api di gereja, di balai polis, kononnya pengedaran bible Melayu, kononnya ancaman ke atas masjid dan terkini penodaan masjid Cherok Tok Kun dengan daging dipercayai khinzir, adalah serangan provokasi 'bentuk baru,' semuanya bermotif jahat.

Edaran Bible Melayu ? 
Kita juga masih ingat awal tahun lalu, heboh kononnya bible berbahasa Melayu diedarkan kepada pelajar sekolah di negeri ini. Namun, siasatan pihak polis kemudiannya mendapati ia tidak berasas. Kini skrip yang hampir sama diulang lagi. 
Laporan akhbar Sinar Harian seorang guru menangkap tiga lelaki mengedarkan Bible berbahasa Melayu kepada anak-anak Melayu di Pulau Pinang, bukan sahaja mengelirukan malah menimbulkan persoalan kerana difahamkan tiada laporan polis dibuat oleh pihak terbabit. 
Sepertimana kenyataan Senior Asisten Komisioner Mazlan Kesah, pihak polis juga tidak menerima penyerahan tangkapan suspek oleh mana-mana pihak. 
Malah pihak yang berkenaan enggan memberikan kerjasama dengan pihak Jabatan Hal Ehwal Agama Islam (JHEAIPP) yang turun padang menyiasat insiden itu. Ini menimbulkan keraguan tentang kesahihah insiden itu sepertimana dilapor akhbar berkenaan 16 Februari lalu. 
Tambahan lagi Nor Amin Ahmad, Pengerusi Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Menengah Haji Zainal Abidin yang bertanggungjawab atas kenyataan media itu difahamkan mempunyai kecendorongan fahaman politik yang berbeza dengan kerajaan negeri. 
Siasatan pihak saya pula mendapati wartawan berkenaan mula menghidu kisah itu melalui laman muka buku Nor Amin, lalu menghubungi beliau. 
Nor Amin mengakui kepada wartawan berkenaan beliau hanya mendengar kisah itu daripada seorang ‘guru misteri,’ yang kini sedang dijejaki pihak polis.

Tinjauan pihak saya mendapati Nor Amin telah memadamkan kisah itu dari laman muka bukunya. 
Saya menyeru pihak berkenaan bekerjasama dengan tampil mengemukakan bukti dan laporan, agar pihak berkuasa dapat menjalankan siasatan terperinci.

Fitnah Haramkan Khutbah Jumaat 
Kini tersebar pula dalam 'blog picisan' dan media sosial bahawa kerajaan PR Pulau Pinang sedang merancang untuk mengharamkan khutbah Jumaat. Ia fitnah yang begitu meloyakan kerana khutbah Jumaat adalah sebahagian rukun sah solat Jumaat. Mengharamkan khutbah Jumaat seumpama mengharamkan solat Jumaat dan menutup masjid. Hanya mereka tidak waras akan mengeluarkan tohmahan sebegitu. 
Sebelum PRU lalu, pihak pelampau menghebohkan kononnya Pulau Pinang mengharamkan laungan azan. Fitnah itu termakan oleh sebahagian rakyat luar Pulau Pinang. Semua fitnah yang menjengkelkan itu langsung tidak berasas dan bermotif jahat. 
Kerajaan negeri sentiasa yakin bahawa saling menghormati, keharmonian dan keamanan dalam masyarakat yang pelbagai adalah asas untuk membina sebuah 'Pulau Pinang Baru.' Ia boleh dicapai apabila kita meraikan keunikan dan perbezaan sesama kita, bukannya melalui provokasi oleh pelampau kaum dan agama. 
Rakyat perlu tolak provokasi melampau oleh golongan pelampau.

Kenyataan media ini telah dikirimkan oleh Cikgu Zul Mohammed..

Terima kasih Cikguuu... tempoh gencatan senjata kita dah nak berakhir ni.. sikit hari lagi berperang pulaklah kita yaaa... he..he..


Sumber: http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2014/02/tiga-lelaki-cuba-edar-bible-kepada.html

EDISI BONGKAR SAMPAI TERBURAI ... PEJABAT PENDIDIKAN DAERAH KOTA BHARU TELAH BERSENGKONGKOL DENGAN PEMBANGKANG UNTUK PROGRAM PARTI..

Surat dari Pejabat Pendidikan Daerah Kota Bharu yang ditanda tangani oleh Timbalan Pegawai Pendidikan Daerah Kota Bharu bertarikh hari ini 20hb Februari 2014, mengenai JEMPUTAN KE MUZAKARAH ISU SEMASA UMNO BAHAGIAN KOTA BHARU.

Program ini adalah anjuran bersama UMNO Bahagian Kota Bharu dengan Pejabat Pendidikan Daerah Kota Bharu yang bakal berlangsung pada 22hb Februari 2104 jam 08.00 pagi hingga 01.00 tengah hari di Dewan UMNO Negeri Kelantan, Janalan Tengku Chik, Kota Bharu, Kelantan.

Dalam surat berkenaan diminta Gutu Besar meminta semua guru j_QAF, guru KAFA termasuk guru pendidikan Islam hadir ke program tersebut.

Agak-agaknya kalau parti pemerintah di Kelantan minta kerjasama dengan pejabat pendidikan daerah Kota Bharu untuk program kepartian adakah pihak JPD Kota Bharu akan akur dan berikan kerjasama?
UMNO adalah pembangkang di Kelantan sedangkan PAS adalah parti pemerintah... jadi jelas Pejabat Pendidikan Daerah Kota Bhrau telah bersengkol dengan pembangkang.

Sumber: http://omakkau.blogspot.com/2014/02/edisi-bongkar-sampai-terburai-pejabat.html

Aspirasi Bangsa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 minutes ago
Aspirasi Bangsa ------------------------------ Jeminez kekal di JDT Posted: 19 Feb 2014 05:33 PM PST You are subscribed to email updates from Aspirasi Bangsa To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

APANAMA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 minutes ago
APANAMA ------------------------------ APANAMA graduated to .my Posted: 19 Feb 2014 09:09 AM PST You are subscribed to email updates from APANAMA To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Googl Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Panglima Perang Cyber

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 minutes ago
Panglima Perang Cyber ------------------------------ Kenyataan JAWI - Harusaani - JAKIM Isu Kassim Ahmad @SinarharianSH Posted: 19 Feb 2014 10:22 PM PST [image: Jawi] Jawi KUALA LUMPUR - Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) telah membuka satu kertas siasatan berhubung penganjuran Seminar "Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian", di Putrajaya pada 15 dan 16 Februari lalu. Pengarah Jawi, Paimuzi Yahya dalam satu kenyataan hari ini berkata, pihaknya sedang menyiasat dan mengenalpasti beberapa orang saksi yang menghadiri seminar berke... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 minutes ago
The Unspinners ------------------------------ - Debat dengan Kassim Ahmad! Usah gerun anti Hadith yang sesat!!! - Bangla tak ngaku tuduh, Ada pengundi Myanmar pulak??!! - Gaji RM1 sebulan, Elaun RM15 juta setahun... Rizab RM4 billion abislah Debat dengan Kassim Ahmad! Usah gerun anti Hadith yang sesat!!! Posted: 19 Feb 2014 06:30 PM PST Unspinners memulakan posting ini dengan dua ayat Al Quran: *Surah An-Nisā' (Ayat 59)* يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْۖ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِ... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 minutes ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Boria, gulai daging buat Anwar - Pembunuhan aktivis Myanmar di Ampang cetus kebimbangan - PRK Kajang : Zaid diramal hilang deposit - Guru wanita dipenjara kerana cium murid - Saya Dipukul Lebih Seribu Kali Setahun - Anak Pasangan Malaysia Di Sweden - Mahathir memang kuat pemohong ...Mahathir berbohong tentang Kassim Ahmad, kata bekas ketua Persatuan Ulama - Asteroid Sebesar 3 Padang Bola Lepasi Bumi - Kassim Ahmad ibarat bongkah ais di permukaan laut Boria, gulai daging buat Anwar Posted: 19 Feb... more »

Kami Sokong Tokguru

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 minutes ago
Kami Sokong Tokguru ------------------------------ Kita Merancang ,Tapi Perancangan Allahlah yang Terbaik Untuk Kita Posted: 19 Feb 2014 03:20 AM PST Asalamualaikum dan salam bloger, Banyak benda dalam hidup ini yang kita rancang,itu-ini begitu begini.tapi bukan semua yang kita inginkan dan bukan semua yang kita rancangkan akan menjadi seperti yang kita harapkan. Kerana Allah Maha mengetahui keadaan kita, mungkin kita tersalah merancang sesuatu maka Allah menggagalkan usaha kita kerana dia tahu kemampuan kita. Oleh itu jangan salahkan takdir jika berlaku sesuatu perkara yang t... more »

Royalti: Surat Terbuka Kepada Kerajaan Negeri Kelantan

Topeng Perak Unmasked at Perisik Rakyat® - 44 minutes ago
*Aktivis: Kelantan tak minat lagi isu royalti?* Sikap terkini kerajaan Kelantan bawah pentadbiran baru Datuk Ahmad Yaakob terhadap perjuangan menuntut royalti minyak mula dipersoal aktivis negeri. Ini ekoran timbulnya khabar angin bahawa Jawatankuasa Tuntutan Royalti Kelantan tidak berminat lagi meneruskan saman berhubung tuntutan bayaran itu di mahkamah. Perkara itu dinyatakan dalam surat terbuka seorang penggerak Gabungan Profesional Tuntut Royalti, Pendaratan Petrolium ke Negeri Kelantan (ROYALTI), NGO paling terkedepan dengan tuntutan itu. Mohd Fauzi Azmi hari ini membangkitkan... more »

Gambar Tempat Pelupusan Kapal Laut Di India

Nas Rul at dairishare - 44 minutes ago
Alang yang terletak di Teluk Khambat, India ialah destinasi terakhir kebanyakkan kapal laut yang usang. Di sini terdapat industri pelupusan kapal laut terbesar di dunia. Banda kecil ini melupuskan lebih dari 300 kapal laut yang terdiri daripada kapal pengangkut kapal terbang, kapal layar transatlantik, kapal kargo dan kapal pengangkut minyak setiap tahun. Industri pelupusan kapal ini sudah beroperasi lebih 50 tahun. Apabila ekonomi dunia merudum pada tahun 2010, industri pelupusan di Alang mendapat keuntungan besar. Ini adalah kerana banyak syarikat perkapalan melupuskan kapal mili... more »

Royalti: Surat Terbuka Kepada Kerajaan Negeri Kelantan

Topeng Perak Unmasked at MiLo SuaM - 48 minutes ago
Aktivis: Kelantan tak minat lagi isu royalti?Sikap terkini kerajaan Kelantan bawah pentadbiran baru Datuk Ahmad Yaakob terhadap perjuangan menuntut royalti minyak mula dipersoal aktivis negeri.Ini ekoran timbulnya khabar angin bahawa Jawatankuasa Tuntutan Royalti Kelantan tidak berminat lagi meneruskan saman berhubung tuntutan bayaran itu di mahkamah.Perkara itu dinyatakan dalam surat terbuka

'Tiga lelaki cuba edar Bible kepada pelajar'.. Cerita rekaan Cikgu Pro UMNO rupanya..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 59 minutes ago
Pada 15 Januari lalu, Sinar Harian telah melaporkan.. seorang guru menangkap tiga lelaki yang cuba mengedar beberapa Bible berbahasa Melayu kepada pelajar di sebuah sekolah di Georgetown. Pengerusi Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Menengah Haji Zainal Abidin, Nor Amin Ahmad berkata, kejadian berkenaan berlaku di sekolah berkenaan yang jaraknya tidak jauh dari sekolah itu. Pihaknya kesal kerana Bible dalam bahasa Melayu itu juga tertulis perkataan ALLAH yang dibimbangi boleh mengelirukan pelajar sekolah. “Tajuk kitab itu ialah Kenalilah Al Kitab dan di bahagian bawahnya m... more »

PANAS - Mufti Tak Tahu Halal Dan Haram ??

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*KUALA LUMPUR - Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) hari ini mendedahkan hampir 90 peratus batik sutera yang dipakai oleh lelaki di Malaysia adalah batik yang diperbuat daripada sutera tulen.Menurut aktivis PPIM, Sheikh Abd Kareem S Khadaeid yang juga merupakan ahli tekstil yang berkecimpung dalam industri ini selama 30 tahun berkata, oleh itu katanya, adalah haram bagi seseorang lelaki itu untuk memakai pakaian batik yang diperbuat daripada sutera."Hari ini kita lihat masih ramai masyarakat Melayu Islam (lelaki) memakai pakaian batik yang berasaskan sutera."Mung... more »

Johor mahu Bina KASINO? Pakatan Desak Kasino Tidak Dibina di Johor

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Photo: Johor mahu Bina KASINO? Pakatan Desak Kasino Tidak Dibina di Johor [TMI] Pusat pentadbiran Johor di Nusajaya. Gambar daripada www.johordt.gov.my.Pakatan Rakyat Johor mendesak kerajaan negeri agar tidak membina kasino di negeri itu, susulan daripada wujudnya desas-desus yang bertiup kencang mengenai pembinaan sebuah kasino di Johor. "Kami mendesak kerajaan negeri Johor supaya memberikan jaminan kepada semua rakyat bahawa kerajaan negeri tidak akan membenarkan sebarang pembinaan kasino di mana-mana pelosok di Johor," kata kenyataan bersama PAS, PKR dan DAP, hari ini. Ia... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - ANWAR BERBISIK KEPADA PADERI KRISTIAN, PAS BUKAN LAGI PARTI ISLAMIK - THERESA COCK SENDIRI TUANG CAT SENDIRI LAPOR POLIS, BIKIN MALU NENEK MOYANG DALAM KUBUR LOR ! - ADUSS...MENTERI HASSAN MALEK BUAT HAL LAGI! - BILA JADI TIMB. MENTERI TERBAYANG WANG BERJUTA-JUTA RINGGIT ATAS MEJA - BILA SI PEMAKAN BABI BERBICARA SOAL ISLAM... - SUSULAN PERTEMUAN PKR-UMNO DI LONDON, PERTEMUAN MB SELANGOR DI PUTRAJAYA PULA ANWAR BERBISIK KEPADA PADERI KRISTIAN, PAS BUKAN LAGI PARTI ISLAMIK Posted: 19 Feb... more »

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Manjung Mari ------------------------------ - Tahniah ler - KM Sarawak kena khianat dengan pekerja sendiri... - Artis lelaki (umno) pangkat Dato perasan pulak dah... - PRK Kajang - Terbukti tuduhan DAP 2 tahun lalu benar berlaku? Kantoi Ibrahim Ali? Tahniah ler - KM Sarawak kena khianat dengan pekerja sendiri... Posted: 19 Feb 2014 04:59 PM PST Tak tahu nilainya berapa billion, kalau sikit-sikit tak mungkin keluar cerita ni,,, kalau tuntutan fasakh anak lelakinya pun sampai berjuta-juta,,, jadi nilailah sendiri betapa kayanya KM ni .. - man Utama - ... more »

Mereka Telah Dibiarkan Sesat Oleh Allah SWT.....

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
AKforty Seven [image: Photo: "Maka mengapa kamu (berpecah) menjadi dua golongan dala (menghadapi) orang munafik,padahal Allah telah mengembalikan mereka (kepada kekufuran),disebabkan usaha mereka sendiri?Apakah kamu bermaksud memberi petunjuk kepada orang yang telah dibiarkan sesat oleh Allah?Barangsiapa yang dibiarkan sesat oleh Allah,kamu tidak akan mendapatkan jalan (untuk memberi petunjuk) baginya."~Surah Al-Nisa':ayat 88.] *"Maka mengapa kamu (berpecah) menjadi dua golongan dalam (menghadapi) orang munafik, padahal Allah telah mengembalikan mereka (kepada kekufuran),disebabka... more »

Ramai Tertipu Kononnya Budak Syria Jalan Berseorang Di Padang Pasir

Nas Rul at dairishare - 2 hours ago
Gambar atas yang di hebohkan oleh media masa yang mengatakan seorang kanak-kanak Syria berjalan berseorang merentasi padang pasir. Dan Gambaran sebenar di jelaskan kembali menyatakan sebenarnya kanak-kanak itu tidak bersendirian. Lihat gambar di bawah. Media-media masa baru-baru ini ada menyebut tentang seorang budak empat tahun yang berasal dari Syria itu kelihatan sedang berjalan di tengah padang pasir sambil membawa beg plastik. Foto Marwan sedang berjalan sendirian itu beredar di Internet dan mendapat banyak tanggapan. Kejadian sebenarnya yang terjadi, Marwan dan keluarganya ya... more »

Johor mahu Bina KASINO?

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 3 hours ago
*Pakatan Desak Kasino Tidak Dibina di Johor* [TMI] Pusat pentadbiran Johor di Nusajaya. Gambar daripada www.johordt.gov.my.Pakatan Rakyat Johor mendesak kerajaan negeri agar tidak membina kasino di negeri itu, susulan daripada wujudnya desas-desus yang bertiup kencang mengenai pembinaan sebuah kasino di Johor. "Kami mendesak kerajaan negeri Johor supaya memberikan jaminan kepada semua rakyat bahawa kerajaan negeri tidak akan membenarkan sebarang pembinaan kasino di mana-mana pelosok di Johor," kata kenyataan bersama PAS, PKR dan DAP, hari ini. Ia ditandatangani oleh Pesuruhjaya P... more »

MUJAHID & MUJAHIDAH YANG PATUT DICONTOHI..

Suatu Perjalanan Maya at SUATU PERJALANAN MAYA - 3 hours ago
Masing-masing telah pergi menghadap Ilahi dalam usia 20 tahun pada tahun 2013. Luangkan sedikit masa untuk menghayati kisah mereka berdua. Semoga ia bermanfaat untuk kita bersama. *~Ahmad Ammar Bin Ahmad Azam~* Beliau digelar oleh sahabat-sahabatnya sebagai “Syahid yang tertangguh”. Ahmad Ammar Ahmad Azam telah pergi menemui Tuhannya pada usia 20 tahun di dalam kemalangan jalan raya 2 Nov 2013 di Istanbul, Turki. Beliau memilih bidang sejarah di Universiti Marmara dengan mendapat biasiswa Kerajaan Turki. Semangatnya untuk mendalami sejarah Uthmaniyyah dan melihat Kerajaan Islam k... more »

EDISI BONGKAR SAMPAI TERBURAI ... PEJABAT PENDIDIKAN DAERAH KOTA BHARU TELAH BERSENGKONGKOL DENGAN PEMBANGKANG UNTUK PROGRAM PARTI..

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*Surat dari Pejabat Pendidikan Daerah Kota Bharu yang ditanda tangani oleh Timbalan Pegawai Pendidikan Daerah Kota Bharu bertarikh hari ini 20hb Februari 2014, mengenai JEMPUTAN KE MUZAKARAH ISU SEMASA UMNO BAHAGIAN KOTA BHARU.Program ini adalah anjuran bersama UMNO Bahagian Kota Bharu dengan Pejabat Pendidikan Daerah Kota Bharu yang bakal berlangsung pada 22hb Februari 2104 jam 08.00 pagi hingga 01.00 tengah hari di Dewan UMNO Negeri Kelantan, Janalan Tengku Chik, Kota Bharu, Kelantan.Dalam surat berkenaan diminta Gutu Besar meminta semua guru j_QAF, guru KAFA termasuk gur... more »

Penipuan Tun Mahathir Terdedah. Kenyataannya Yang Mempertahankan Kassim Ahmad Memalukan Dirinya Sendiri "

atsixty at ZAKRI ALI - 19 hours ago
*Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad didakwa berbohong apabila berkata para ulama di negara ini gagal melawan Dr Kassim Ahmad dengan hujah, lalu melabelkannya sebagai 'anti-Hadis'.* *Bekas Presiden Persatuan Ulama Malaysia (PUM), Ustaz Ahmad Awang berkata, ketika kejadian pertama Kassim membawa teorinya pada tahun 1986, beliaulah ketika itu Pengarah Penyelidikan Pusat Islam (kini Jakim) yang berdepan dengan Kassim.* *"Atas kapasiti sebagai Yang di-Pertua PUM, kami berdepan dengan Kassim di Masjid Seksyen 16, Petaling Jaya. Beliau meminta kami dengarkan dulu dia berca... more »

Kajang Sudah Jadi Yangoon ?

ReJaM at MiLo SuaM - 19 hours ago
Kenyataan Umum20 Februari 2014Kajang Sudah Jadi Yangoon?Semalam, SAMM menerbitkan sebuah kenyataan bersama gambar-gambar yang menunjukkan perkembangan pelik di Kajang. Ia ekoran kebanjiran warga asing yang dipercayai warga Myanmar yang diturunkan di KTM Kajang. Warga Myanmar tersebut juga dilihat membawa beg seolah-olah baru tiba dari KLIA, juga dimaklumkan dikawal rapi oleh beberapa

Mufti Perak akan sertai demontrasi di Ipoh esok...?

Orang ni at Orang ni - 19 hours ago
KENYATAAN MEDIA PEMUDA PAS PERAK SOKONG MUFTI PERAK Dewan Pemuda PAS Perak menyokong pendirian Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria yang mengecam mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed yang juga peneraju Leadership Foundation kerana menyokong dan mempertahankan pemikiran songsang Kassim Ahmad. Sehubungan itu, Dewan Pemuda PAS Perak:- 1. Merakamkan ucapan setinggi tahniah kepada Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria kerana berani bersuara berkaitan isu agama tanpa takut walaupun melibatkan pimpinan Negara. Diharapkan beliau lebih konsisten dan istiqamah dengan pendirian... more »

Ibrahim Ali Kata Moga-Moga Tuhan Menunjukkan Kebenaran Dalam Pilihan Raya Kecil Kajang... Kah Kah Kah

atsixty at ZAKRI ALI - 19 hours ago
*Oiiiiii !!!!... Ibrahim Ali Al-Kataki, apa pasal lu tak cakap Moga-Moga ALLAH SWT Menunjukkan Kebenaran Dalam Pilihan Raya Kecil Kajang, apa lu sudah lupa dengan Kalimah ALLAH ke Brahim oiii, bila Orang Bukan Islam nak gunakan Kalimah ALLAH lu lah antara PEJUANG-PEJUANG ISLAM JADI-JADIAN yang KONON-KONON nya sayang sangat lah dengan Kalimah ALLAH. * *Tapi lu sendiri pun tak mahu gunakan Kalimah ALLAH, apa cerita ni Brahim... kah kah kah !.* *Tak kan Kalimah ALLAH tersebut hanya sesuai digunakan SESUKA HATI MAK BAPAK lu aje Brahim, lu rasa nak guna lu guna, lu rasa tak nak guna t... more »

Direjam gara-gara miliki Facebook? Benar atau hanya satu propaganda.. tapi..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 20 hours ago
Dua hari yang lalu seorang sahabat yang bukan beragama Islam telah menunjukkan kepada aku satu laporan dari Kwong Wah Yit Poh versi on-line tentang berita kononnya seorang gadis Syria telah dihukum rejam sampai mati kerana memiliki akaun Facebook. Tiada sebarang caption diletakkan pada gambar itu, dan ini menyebabkan sahabat aku menganggap ianya adalah gambar dari tempat kejadian.. Dalam masa yang sama berdasarkan gambar tersebut beliau mengatakan undang-undang Islam yang diguna pakai ini amat kejam dan zalim.. Yang aku boleh nafikan ialah ini bukanlah apa yang telah ditetapkan ol... more »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 hours ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - PRK Dun Kajang: Anwar penebat krisis kewangan 2014 - Daim, 'godfather' korporat Malaysia - PRK Dun Kajang: Belum apa-apa BN dah 'londeh' saya - Anwar - “Siapa takut, Anwar atau Mahathir? - Menangkapi apa yang Kassim Ahmad ingini - 2,000 penoreh demo tuntut harga lantai getah RM4 sekilo - Aktivis: Kelantan tak minat lagi isu royalti? - Waythamoorthy terjemahan akar umbi Umno marah Najib - Waythamoorthy Sekolahkan Khairy Jamaluddin - Khairy Jamaluddin kini tulang belakang Putrajaya..?? - 'DR. ... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 hours ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ - Video : Pandangan Dr Fathul Bari Tentang Kassim Ahmad - Inilah Nasib Orang Permatang Pauh Sebab Undi Anwar Ibrahim #PRKkajang - PKR Mula Reka Cerita Karut Di Kajang #PRKkajang - Bukti Pengundi Tolak Anwar Ibrahim Di Kajang #PRKkajang - Pengundi Cina Sudah Mula Hidu Tipu Muslihat Anwar? #PRKkajang Video : Pandangan Dr Fathul Bari Tentang Kassim Ahmad Posted: 19 Feb 2014 07:33 PM PS Inilah Nasib Orang Permatang Pauh Sebab Undi Anwar Ibrahim #PRKkajang Posted: 19 Feb 2014 06:39 PM PST PKR Mula Reka Ce... more »

Cursing Malay : Terus Terang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 hours ago
Cursing Malay : Terus Terang ------------------------------ Patutlah Aku Macam Pernah Tengok Puteri UMNO Yang Hot Stuff Ni Posted: 19 Feb 2014 01:20 AM PST Link 2008 Macam mana nak selesaikan masalah air kalau dah hujan tak nak turun? Dulu aku ingat lagi tahun 90 an aku hidup sekolah asrama, punyalah lama takde air. Tiap2 hari kena turun ambik air dari lori. Tak silap aku masa fenomena el nino dulu. Takde pun puteri UMNO concern waktu tu. Mungkin sebab waktu tu, UMNO yang berkuasa kot? Ni lah peliknya orang UMNO ni. Harga barang naik ketentuan Allah. Air empangan kering h... more »

PenangWasabi

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 hours ago
PenangWasabi ------------------------------ Waytha: Letak jawatan sebab PM khianat India? Posted: 18 Feb 2014 09:08 AM PST Seminggu selepas meletakkan jawatannya sebagai senator dan timbalan menteri, pengerusi Persatuan Hindraf Malaysia (PHM) P Waythamoorthy muncu kali pertama dengan mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebagai pembohong dan khianat kepada komuniti India. Dalam sidang medianya selama 20 minit hari ini, Waythamoorthy turut menggesa Najib supaya meletakkan jawatan yang dipegangnya kerana tindakan itu. "Tindakan itu tidak akan dilupakan oleh gene... more »

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 hours ago
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ - MYANMAR DI KAJANG???? UNTUK APA??? - VIDEO : ANWAR BERSALAH OPS LALLANG?IKUTI CERAMAH DAN PENJELASAN BELIAU - VIDEO: KOS SARA HIDUP MENINGGI...RAKYAT TERTEKAN MYANMAR DI KAJANG???? UNTUK APA??? Posted: 19 Feb 2014 04:33 AM PST [image: Amirudin Shari's photo.] [image: Amirudin Shari's photo.] VIDEO : ANWAR BERSALAH OPS LALLANG?IKUTI CERAMAH DAN PENJELASAN BELIAU Posted: 19 Feb 2014 12:14 AM PST VIDEO: KOS SARA HIDUP MENINGGI...RAKYAT TERTEKAN Posted: 19 Feb 2014 12:11 AM PST You are s... more »

JURI RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 hours ago
JURI RAKYAT ------------------------------ - Dibayar Ratusan Juta, Model Panas China Susui Pengusaha - Elvish, Madu Termahal, 750 juta 1 Kg - 5 Hal Ini Yang Bisa Bikin Kamu Sukses Dibayar Ratusan Juta, Model Panas China Susui Pengusaha Posted: 19 Feb 2014 08:51 AM PS Jurirakyat.com- Aksi tak pantas dilakukan seorang model China bernama Mo Lulu saat mengadakan makan malam pribadi dengan para pengusaha. Dia rela menyusui seorang pengusaha setelah ditantang akan dibayar ratusan juta rupiah untuk aksinya itu. Harian Hongkong Kong South Morning Post, Rabu 23 oktober... more »

Tukar Tiub

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 hours ago
Tukar Tiub ------------------------------ - NASIONALISMA KADAZAN DAYAK DAN IBAN MEREBAK - MALAM INI JAM 9:00 - TANDA TANDA SEMAKIN JELAS - SOALAN HAKIKI KURUN INI - PENGUNDI HANTU SUDAH MASUK - NAJIB KENA TERAJANG LAGI - KOMEN DARI PEMBACA - ESOK JAM 8:30 PAGI - MAKNA N25 KAJANG UNTUK PAKATAN - KHALID DAN AZMIN SEKALI LAGI - KELAS FALSAFAH MALAM ESOK NASIONALISMA KADAZAN DAYAK DAN IBAN MEREBAK Posted: 19 Feb 2014 06:48 PM PST *SUARA ORANG SABAH* Aku orang sabah...orang sabah tiada perdana menteri...tiada sultan...jangan nak mema... more »

Janda 'tertewas' dengan pujukan lelaki alim

PBO™ at pen buruk online ™ - 20 hours ago
Akibat percaya janji, seorang janda kerugian kira-kira RM200,000 selepas tidak sedar dikikis oleh seorang lelaki berperwatakan baik yang konon boleh membantunya menyelesaikan pembahagian harta pusaka milik arwah suaminya. Mangsa Norizah Muslim, 44, berkata, dia mengenali suspek selepas dihubungi lelaki itu yang dikenali sebagai Rizman, 38, yang berminat mahu menyewa rumah milik arwah suaminya di Butterworth pada Mei tahun lalu. “Dia berperwatakan baik malah dalam waktu yang singkat dia banyak membantu kami sekeluarga termasuk urusan pembahagian harta pusaka arwah suami,” katanya ket... more »

Blogger Umno Sebarkan Fitnah Tiada Lagi Khutbah Jumaat Di Pulau Pinang

atsixty at ZAKRI ALI - 20 hours ago
*Blog yang menyebarkan khabar angin mengenai larangan khutbah JumaatGEORGETOWN - Satu laporan polis dibuat berikutan wujudnya khabar angin melalui sebuah laman blog mengenai penguatkuasaan larangan khutbah solat Jumaat di negeri ini.Laporan berkenaan dibuat Pas dan DAP di Ibu Pejabat Polis (IPD) Daerah Timur Laut, semalam.Ketua Pemuda DAP Buki Bendera, Mohd Hariszuan Jaharuddin berkata, laporanberkenaan dibuat terhadap blog Negara Pakatan Rakyat yang didakwa sengaja menimbulkan api perkauman dalam kalangan masyarakat di negeri ini.Menurutnya, kesemua mak... more »

ALASAN PALING BODOH MACAI..!!!

atsixty at ZAKRI ALI - 20 hours ago
*Guruyaya OK* *PETIKAN BERITA DARI BLOG MACAI...~~!!! ALASAN PALING BODOH MACAI..!!!* * BEGITU DANGKAL DAN MELOYAKAN..HANYA UNTUK RENUNGAN BERSAMA AGAR KITA LEBIH PEKA ..APAKAH BENAR ORANG CINA BENCI DENGAN BEE END HANYA KERANA JANJI DSAI UNTUK MELANTIK SEORANG CINA SEBAGAI PERDANA MENTERI MALAYSIA??? PETIKAN DARI BLOG MACAI...* * ADA portal berita pembangkang yang menanyakan soalan ini “kenapa cina tolak BN?”. * *Penulis jawap, sebabnya sudah ada pihak dalam pakatan pembangkang janji dengan orang cina bahawa Anwar adalah melayu terakhir sebagai Perdana Menteri Malaysia,... more »

Lelaki Dari China Makan Katak Hidup Untuk Sembuhkan Penyakit

Nas Rul at dairishare - 20 hours ago
Cara menyembuhkan penyakit yang dilakukan oleh lelaki dari China ini sungguh aneh. Menurut pengakuannya, sudah 40 tahun terakhir ini dia mengamalkan makan katak dan tikus hidup untuk membantunya mengelakkan gangguan pencernaan, batuk dan membuat staminanya makin kuat. Lelaki ini bernama Jiang Musheng, umur 66 tahun, berasal dari wilayah Jiangxi, China, awalnya mengalami sakit perut dan batuk-batuk. Pelbagai rawatan telah beliau cuba, namun penyakitnya tidak kunjung sembuh. Sampai suatu ketika dia bertemu dengan seorang tua bernama Yang Dingcai, yang menyarankannya untuk makan katak... more »

Akhirnya.. Tembelang Mahathir Dan Kassim Ahmad Terbongkar. - Addin

atsixty at ZAKRI ALI - 21 hours ago
[image: Photo: Thursday, 20 February 2014. Akhirnya.. Tembelang Mahathir Dan Kassim Ahmad Terbongkar. Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad didakwa berbohong apabila berkata para ulama di negara ini gagal melawan Dr Kassim Ahmad dengan hujah, lalu melabelkannya sebagai 'anti-Hadis'. Bekas Presiden Persatuan Ulama Malaysia (PUM), Ustaz Ahmad Awang berkata, ketika kejadian pertama Kassim membawa teorinya pada tahun 1986, beliaulah ketika itu Pengarah Penyelidikan Pusat Islam (kini Jakim) yang berdepan dengan Kassim. "Atas kapasiti sebagai Yang di-Pertua PUM, kami berdepan den... more »

Pertolongan Pertama Pada STROKE

canang at Cananglahnie - 21 hours ago
Pertolongan Pertama Pada STROKE orang yg kena STROKE mendadak (jatuh dr WC dsB), pembuluh darah ke otak akan pecah sedikit demi sedikit. Ingat,untuk mengatasi hal ini janganlah gugup/panik. Jika korban berada di tempat kejadian seperti dikamar mandi/ruang tidur/ruang tamu dll. JANGAN dipindah2kan ke tempat lain, karena akan percepat pecahnya pembuluh darah, dan janganlah sampai dy terjatuh lg. Caranya adl dengan mengeluarkan darah korban dgn menggunakan jarum yg telah dibakar/disteril yg kemudian ditusukkan ke ujung setiap jari masing2 sampai darahnya keluar± 1-2 tetes. Kalau darah... more »

Gambar2 DAP Meroyan Letak Bendera Kat Lori Air.

Soz Cyili at Ameno World - 21 hours ago
Nak hantar bantuan air tue hantar aje la. Tak payah la selit2 kan dengan bendera DAP kat lori tue. Ini macam nak bagi orang tahu je yang hantar air tue DAP. Nak orang faham oooo DAP yang hantar air. So? Nak bantu ke nak dapatkan kredit tue? Apa pun tak boleh. Berbalik kepada tajuk asal. Kat Balakong rupa2nya dah memasuki hari ke sebelas tanpa air. Bayangkan. 11 hari berturut2 takde air. Tak ke

Terkini: Akhirnya Kassim Ahmad akan didakwa

PBO™ at pen buruk online ™ - 21 hours ago
Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) membuka satu kertas siasatan berhubung penganjuran Seminar "Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian", di Putrajaya pada 15 dan 16 Februari lalu. Pengarah Jawi, Paimuzi Yahya dalam kenyataannya berkata pihaknya sedang menyiasat dan mengenalpasti beberapa orang saksi yang menghadiri seminar berkenaan. "Saya menasihatkan orang ramai terutamanya umat Islam supaya memberi kepercayaan kepada pihak berkuasa untuk menanganinya. Orang ramai juga dinasihatkan supaya menghentikan sebarang provokasi bagi mengelakkan sebarang ... more »

Jakim Tak Berani 'Sentuh' Kassim Ahmad ??

atsixty at ZAKRI ALI - 21 hours ago
[image: Photo: Jakim Tak Berani 'Sentuh' Kassim Ahmad ?? BERIKUT kenyataan penuh Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha mengenai Seminar Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian. Jakim memandang serius dalam isu yang dibangkitkan dalam Seminar Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian pada 15 dan 16 Februari 2014 anjuran Ahli Jawatankuasa Sahabat Pena Pak Kassim di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya. Kenyataan-kenyataan daripada para pembentang kertas kerja seminar khususnya berkaitan isu-isu agama adalah seperti yang berikut: - Mempertikaikan dua kalimah syahadah dengan menga... more »

Tony Fernandes TERKEJUT MAS Rugi RM1.17 Bilion!

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 22 hours ago
[TMI] Putrajaya perlu mengkaji semula polisinya terhadap industri penerbangan selepas kerugian RM1.17 bilion yang ditanggung oleh syarikat penerbangan kerajaan MAS, kata pengasas AirAsia, Tan Sri Tony Fernandes. Fernandes berkata, beliau terkejut dengan jumlah kerugian yang ditanggung oleh MAS itu. “Keseluruhan industri penerbangan perlu dikaji semula,” katanya kepada The Malaysian Insider melalui telefon hari ini. Katanya, polisi industri dan pengurusan penerbangan perlu diperkemaskan manakala MAS dan Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) perlu membuat keuntungan bagi mengela... more »

Teressa Kok takkan semua nak salah UMNO kot?.. Tengok betul-betul gambar-gambar ni...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 22 hours ago
Bukan aku nak menyokong UMNO/BN dalam hal ini, tapi nampak macam ada benda yang tak kena dengan insiden bangkai ayam dan cat merah di pejabat Teressa Kok semalam yang menimbulkan beberapa persoalan.. Mula-mula kita baca dulu apa yang Malaysiakini laporkan tentang insiden ini.. .... Cat merah telah disimbah di tangga ke pusat perkhidmatan Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok. Bangkai ayam dan gambar Teresa turut ditemui pada kira-kira jam 9 pagi di pejabatnya di Kuchai Lama, Kuala Lumpur, oleh pengurus syarikat pengurusan blok pejabat tersebut, Sim Foo Lan. Sim kemudian memaklu... more »

Ketua Bahagian DAP Mangsa Tembakan Terbaru.

Soz Cyili at Ameno World - 22 hours ago
Mati. Kali neh kena tembak betul2 depan rumah. Ditembak sebanyak 4 kali. Ini bermaksud niat membunuh tue memang confirm la. Sebab tue tembak sampai 4 kali. Nak pastikan dia betul2 mati akibat ditembak. Baca ; Seorang ketua bahagian DAP mati selepas ditembak lelaki tidak dikenali di hadapan rumahnya di kampung Jering Ayer Tawar, di Manjung Perak, Rabu malam. Dalam kejadian jam 10 malam

Komentar Kini

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 22 hours ago
Komentar Kini ------------------------------ Ada orang kata Anwar tak akan kalah Posted: 19 Feb 2014 01:56 AM PST Jika lihat kedudukan dan pengaruh Datuk Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Mohd Najib Razak amat benarlah judul rencana diatas. Tan Sri Abdullah Ahmad, bekas menteri kerajaan BN dalam rencananya berjudul sesiapa pun boleh jadi PM (sinar harian) ada berkata, Anwar tak akan kalah dalam pilihanraya kecil DUN Kajang nanti. Bermakna, orang China juga boleh jadi PM jika parti mereka menang majority dalam satu saatu pilihanraya umum lima tahun sekali itu. Sesetengah berp... more »

Anggota Polis Rogol Gadis 18 Tahun ??

atsixty at ZAKRI ALI - 22 hours ago
[image: Photo: Thursday, 20 February 2014. Anggota Polis Rogol Gadis 18 Tahun ?? ROMPIN - Seorang anggota polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Rompin, di sini, ditahan bagi membantu siasatankerana disyaki terlibat kes merogol seorang gadis di Pantai De Rhu, Jalan Rantau Panjang, di Kuala Rompin, Sabtu lalu. Difahamkan, anggota polis yang berusia 26 tahun itu ditahan selepas mangsa berusia 18 tahun ditemani kakaknya membuat laporan polis mengenai kejadian berkenaan. Menurut sumber, pada jam sekitar 12.30 tengah hari itu, suspek dikatakan membawa mangsa bersiar-siar di kawasan per... more »

Terkini!!! Akhirnya Pusat Tahfiz Amal Diarah Hentikan Operasi Dan Ditutup, Perlukan Pemantauan Pihak Berkuasa.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 22 hours ago
ALOR SETAR - Pusat Tahfiz Amal di Km 17, Jalan Kuala Kedah-Yan telah diarah menghentikan operasi melalui notis arahan tutup oleh Jabatan Agama Islam Kedah (Jaik) pada 10 Februari lalu. Timbalan Pendaftar Sekolah-Sekolah Agama Jaik, Mohd Fadil Ab Rahman berkata pihaknya akan melakukan pemantauan susulan bagi memastikan pengurusan sekolah mematuhi arahan notis tutup itu. "Mengenai notis tutup ini juga kita sudah laporkan kepada pihak polis dan kita nanti apa tindakan yang boleh kita ambil jika mereka enggan mematuhi notis berkenaan," katanya ketika dihubungi pemberita di sini hari i... more »

Kes Rakyat Malaysia Dera Anak di Sweden: Anak Dakwa Dipukul Lebih Seribu Kali

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 22 hours ago
[AA] STOCKHOLM: Anak kedua pasangan rakyat Malaysia yang ditahan di Sweden atas tuduhan mendera anak-anak mereka, berkata dia telah dipukul lebih dari seribu kali oleh ibunya dan beberatus kali oleh bapanya pada tahun 2013. Memberi keterangan kepada pegawai penyiasat, Ammar,12, berkata beliau juga telah disuruh berdiri di satu sudut rumah sepanjang hari sehingga bapanya pulang ke rumah sebagai hukuman. Kenyataan itu disampaikan dalam video oleh pendakwa Anna Arnell di dalam mahkamah di hadapan Hakim Mattias Moller pada hari kedua perbicaraan. Memakai seluar jeans dan jaket hijau, ... more »

SEORANG AHLI DAP BERJAWATAN KETUA CAWANGAN MATI KENA TEMBAK.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 22 hours ago
*Ketua Cawangan DAP Ditembak Mati... Manjung: Seorang ketua cawangan DAP mati selepas ditembak lelaki tidak dikenali di hadapan rumahnya di kampung Jering Ayer Tawar, di sini. Dalam kejadian jam 10 malam kelmarin, mangsa, Wong Kong Ting, 56, ditemui terbaring berlumuran darah di hadapan pintu pagar rumahnya. Ahli keluarga mangsa telah membawa mangsa ke hospital manjung untuk mendapatkan rawatan kecemasan namun mangsa mati di hospital itu kira-kira 50 minit selepas ditembak. Mangsa disahkan terkena tembakan di dada, lengan dan kaki. Tembakan dilepaskan oleh seorang lelaki y... more »

Gambar Tun Dr Mahathir yang menghairankan dan mengejutkan Tan Sri Harussani Zakaria tersebar..?

Orang ni at Orang ni - 22 hours ago
Tun Mahathir mesra bersama Shah Rukh Khan dengan rambut berwarna-warni..macam atuk dan cucu...tak terkejut dan hairankah Tan Sri Mufti...? hahaha... Sumber: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=707902902574965&set=a.116532778378650.11616.100000657861545&type=1Keratan kisah Tok Mufti yang hairan baru-baru ini... Gambar ini mungkin menjawap persoalan mengapa Tun Mahathir telah menyebabkan Tok Mufti UMNO Perak jadi saja-saja hairan...hahaha.... *........................* *KUALA LUMPUR:* Umat Islam di Malaysia sedang menunggu apa reaksi pemimpin Umno dan golongan agamawan yang menjadi... more »

NAJIB MAKIN TERTEKAN!!! Pemimpin Sabah desak PM letak jawatan diganti Tengku Razaleigh.

atsixty at ZAKRI ALI - 22 hours ago
[image: Photo: NAJIB MAKIN TERTEKAN!!! Pemimpin Sabah desak PM letak jawatan diganti Tengku Razaleigh. Pengerusi Star Sabah, Datuk Dr Jeffrey Kitingan mendesak Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatan sebelum membuat lebih banyak kerosakan, dan mencadangkan agar ahli parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah dilantik menggantikan beliau. "Jika Najib enggan berbuat demikian, Majlis Tertinggi Umno patut bermesyuarat dan memeca beliau sebagai presiden parti dan mencadangkan alternatifnya."Dalam keadaan ini, Star Sabah fikirkan tidak ada calon yang lebih baik melainkan Tengku Razal... more »

Katak Bersaiz Kuku ini Mampu Membunuh Dengan Sekali Sentuh

Nas Rul at dairishare - 22 hours ago
Kecil-kecil cili padi, mungkin itu pepatah lama tapi mendalam maksudnya.e Pekara tersebut juga boleh diibaratkan pada katak dari Pico Bonito National Park, Honduras. Katak yang hanya berukuran tidak lebih dari sekeping syiling atau hanya kira-kira 2 sentimeter ini mampu membunuh manusia hanya dalam sekali sentuh. Dipetik dari Daily Mail, yang membuatkannya sangat berbahaya dari katak ini terletak pada bahagian kulitnya. Racun pumiliotoxin A di kulitnya itu dapat menahan Pengecutan otot di tubuh manusia, kemudian membuat otot-otot tersebut lumpuh dan lebih buruk lagi menyebabkan gan... more »

INILAH GOLONGAN MUDA BAKAL PELAPIS PEMIMPIN KITA, HEBAT TAK? (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 22 hours ago
SUMBER Kesian kat mak & bapak dia....

Teresa Kok Di Hentam Kerana Bersandiwara Isu Cat Merah Dan Bangkai Ayam..

Soz Cyili at Ameno World - 23 hours ago
Itulah yang tersebar sekarang neh. Yang menyebarkan tue pula bukan dari kalangan orang2 UMNO aje. Bahkan dari kalangan geng2 PR tak kira bangsa pun rasa syak semacam. Kata mereka, pagar tue berkunci. Orang simbah cat, tapi pagar tue haram terjejas. Takde langsung percikan cat. Kot ye pun orang masukkan tangan dan simbah cat sekalipun ia masih tak menjelaskan kerasionalan kenapa takde kesan tin ke

Apa sebenarnya agenda Mahathir mempertahankan Kassim Ahmad?

PBO™ at pen buruk online ™ - 23 hours ago
* Jawapannya mudah. Tun Mahathir diberikan gelaran doktor kerana pernah belajar perubatan dan dapat ijazah kedoktoran. Maka Tun layak digelar doktor dan bekerja sebagai doktor dan layak buka klinik kesihatan. Tun layak bercakap dan berhak membuat keputusan ketika merawat pesakit berdasarkan ilmu yang ada. Tapi kalau ada orang lain yang hanya sekadar membaca dan mengkaji buku ilmu perubatan adakah layak untuk dipanggil doktor dan adakah dia layak untuk merawat pesakit dan boleh buka klinik kesihatan?* ADA beberapa persoalan yang perlu difikirkan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad apabila ...more »

RAKYAT SELANGOR DAH SEDAR MASALAH AIR DI SELANGOR BERPUNCA DARI KETIDAKCEKAPAN PIHAK SYABAS DAN BUKAN KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 23 hours ago
*Penduduk beberapa kawasan di Balakong, Selangor berikrar akan mengadakan demonstrasi setiap petang sehingga bekalan air di kawasan itu pulih.Mereka menuntut Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) memberikan perkhidmatan air yang sepatutnya setelah 10 hari terputus bekalan.Dalam demonstrasi pertama petang semalam, mereka mendakwa kira-kira 20,000 penduduk di Balakong, terutama di Taman Impian Ehsan, Taman Impian Indah dan Kampung Kenangan Indah, terjejas.Jurucakap perhimpunan itu Paul Wong berkata, mereka mahu penjelasan SYABAS berkaitan punca pemotongan bekalan ai... more »

Nebraska 2013

ReJaM at MiLo SuaM - 23 hours ago
Nebraska 2013Saya rasa saya patut menulis tentang hal ini. Ia mempunyai banyak kebaikan untuk dijadikan renungan kita bersama. Kepada sesiapa yang masih mempunyai ibu dan bapa yang sedang sakit, atau tua harus membaca cerita ini atau menonton filem ini sehingga selesai. Seorang ayah yang sudah tua, nyanyuk dan sudah hampir hilang kesasaan mendapat satu surat 'scam' daripada sebuah syarikat yang

MUFTI OF BUGHAH PERAK MAN SUDAH MEMPUNYAI TELUR BEB!

atsixty at ZAKRI ALI - 23 hours ago
Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: MUFTI OF BUGHAH PERAK MAN SUDAH MEMPUNYAI TELUR BEB! Kah..kah..kah Mufti Perak Kecam Mahathir Kerana Terpengaruh Ajaran Sesat IPOH 20 FEB : Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mengecam mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed yang juga peneraju Perdana Leadership Foundation kerana menyokong dan mempertahankan pemikiran songsang, Kassim Ahmad. Menurutnya, tindakan itu telah memberi ruang untuk menyegarkan semula fahaman terpesong itu walaupun ianya telah difatwakan sesat oleh kebanyakan negeri sebagai pemikir yang sesat dan menyeleweng ... more »

Anjing BAHAM Bayi

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 23 hours ago
Sekadar hiasan. [HM] London: “Anjing itu makan kepala anak saya!” Itulah jeritan seorang ibu di Britain yang melihat anaknya yang berusia enam hari mati dibaham anjing. Kejadian itu berlaku tiga hari selepas Sharon John, 42, membawa Eliza-Mae Mullane yang baru dilahirkan pulang dari hospital. Bayi yang berada di bawah rawatan rapi selepas dilahirkan menjadi mangs terbaru dalam kes serangan anjing terhadap kanak-kanak di Britain. Polis merampas anjing baka Alaskan Malamute peliharaan keluarga berkenaan selepas kejadian di Pontyberem, Camarthenshire itu. Jiran keluarga berkenaan,... more »

Lelaki Durjana NODA 2 Adik Kandung

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 23 hours ago
[HM] Ampang: Seorang abang sanggup menjadikan dua adik perempuannya sebagai hamba seksnya di rumah mereka di Taman Ukay Bistari. Malah lelaki berusia 30-an itu turut mengugut kedua-dua adiknya itu yang berusia 20-an supaya tidak menceritakan perbuatan terkutuknya setiap kali merogol mereka jika tidak mahu dibelasah lebih teruk. Dalam kejadian terbaru Ahad lalu, mangsa bersama kakaknya yang sedang tidur di dalam bilik sekali lagi didatangi abang mereka sebelum lelaki itu bertindak memperkosa kedua-dua mereka. Lelaki itu dipercayai merogol adiknya seorang demi seorang di bilik tidur... more »

Mangsa dipukul,tapi kertas siasatan motor dicuri yang dibuka.

mantaro at SISI BUKIT - 23 hours ago
Kertas siasatan kehilangan motor telah dibuka.Akan tetapi kertas siasatan perihal pemuda dipukul samseng belum dibuka(klik) Changkat Jering- Keluarga seorang pemuda,*Mohd Zaki Osman yang dipukul dua kali oleh *samseng berasa hairan kerana kes Mohd Zaki dipukul samseng belum lagi dibuka kertas siasatan.Sedangkan motor pemuda tersebut yang dicuri(hilang) oleh samseng-samseng itu dibuka kertas siasatan oleh IPD,Taiping.Mereka mendakwa polis lebih pentingkan motor berbanding nyawa seorang manusia.

Guru Wanita Buat Gigitan Cinta terhadap Murid 11 Tahun Dipenjara 6 Bulan

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 23 hours ago
[HM] Singapura: Mahkamah republik ini semalam menjatuhkan hukuman penjara enam bulan ke atas seorang guru kerana berkelakuan tidak senonoh termasuk membuat “gigitan cinta” terhadap pelajarnya. Guru wanita berusia 42 tahun itu melakukan perbuatan berkenaan ke atas pelajar lelaki berusia 13 tahun di sekolahnya. Dia yang mengajar sejak 11 tahun lalu dan ibu empat anak sebelum ini mengaku salah atas dua tuduhan serangan seksual terhadap kanak-kanak atau remaja di bawah Akta Kanak-kanak dan Remaja Singapura. Mengikut fail mahkamah, wanita yang dirahsiakan identitinya itu dikatakan m... more »

KISAH MAK CIK PENJUAL NASI LEMAK YANG CEKAL WALAPUN DIGANGGU KACAU OLEH DBKL .... LAWAN TETAP LAWAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Seorang wanita Melayu pertengahan umur begitu cekal untuk berniaga nasi lemak demi kelangsungan hidup.Walau pun pagi semalam gerainya disita oleh pihak DBKL dengan merampas meja dan kerusi perniagaannya dengan dikeluarkan surat saman walaupun ketika itu beliau merayu-rayu agar peralatannya tidak dirampas namun rayunnya langsung diendahkan oleh pihak penguatkuasa Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.Gelagat kasar, angkuh dan sombong besar kepala DBKL berjaya dirakamkan ..Pagi ini rakyat yang bersimpati telah pergi kelokasi yang sama iaitu di bawah Monorail Jalan Raja Chulan untu... more »

VIDEO - Akhirnya MAHATHIR Dihina Kerana Membela Kassim Ahmad ?

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: Manusia yang berkata, umat islam terlalu mendewa dewakan nabi s.a.w, itu yang dipertahankan oleh tun Dr mahathir dan mengangap si pengkritik tidak faham, tiada hujah. Sampai bila kita nak berdiam diri setelah berbagai bagai kenyataan memperlekeh islam dan systemnya ? Nak harapkan melayu umno? mereka hanya jaga kalimah allah saja sebab ada kepentingan politik. Celaka sungguh puak persatuan united malays national organisations anak didik yahudi british ini. -AP-] *Manusia yang berkata, umat islam terlalu mendewa dewakan nabi s.a.w, itu yang diperta... more »

SEJARAH ALIF MIN NUN WAU = SARKIS

canang at Cananglahnie - 1 day ago
SEJARAH ALIF MIN NUN WAU = SARKIS Rasanya kesemua rakyat Malaysia pernah menonton filem P.Ramlee yg berjudul Pendekar Bujang Lapok.. Di dalam filem tersebut terdapat dialog yang merupakan antara dialog yang terus segar diingati kita hingga ke hari ini.. Apakah Maksud yang tersirat di sebalik dialog tersebut..?? Benarkah dialog tersebut diciptakan oleh P.Ramlee untuk menegur pemimpin UMNO..?? Di dalam buku tulisan saudara Abdullah Hussain " Seniman Agung P.Ramlee " terbitan karangkraf, cetakan pertama 1984. Sejurus selepas Filem Pendekar Bujang Lapok diumumkan sebagai komedi terbaik... more »

KEJAYAAN LANGKAH KAJANG BAKAL MENYAKSIKAN UMNO BERKUBUR PRU 14.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata kemenangan Pakatan Rakyat (PR) dalam Plihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang pada 23 Mac ini penting bagi mengakhiri legasi Umno dan Barisan Nasional (BN).* *Beliau yang juga calon Pakatan Rakyat (PR) dalam PRK itu menyifatkan kemenangan pembangkang nanti akan menjawab segala tohmahan pelbagai pihak terhadap pemilihannya sebagai calon di kawasan DUN tersebut dan mencerminkan sebuah kerajaan negeri yang ideal.* *“Kalau Selangor ini betul-betul berjaya, maju dan khidmat baik kepada rakyat, dengan sendirinya terja... more »

Hairan bagaimana Mahathir terpengaruh ajaran sesat - Harussani - MUHAMMAD FAEEZ AZAHAR

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Muzaffar Al Qutuz [image: Photo: Hairan bagaimana Mahathir terpengaruh ajaran sesat - Harussani FEB 19, 2014 MUHAMMAD FAEEZ AZAHAR IPOH: Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mengecam mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamed yang juga peneraju Perdana Leadership Foundation kerana menyokong dan mempertahankan pemikiran songsang, Kassim Ahmad. Menurutnya, tindakan itu telah memberi ruang untuk menyegarkan semula fahaman terpesong itu walaupun ianya telah difatwakan oleh kebanyakan negeri sebagai pemikir yang sesat dan menyeleweng dari ajaran Islam. "Saya hairan bagaimana Mahat... more »

Koleksi Gambar Lawak - 376

Nas Rul at dairishare - 1 day ago
koleksi gambar lawak

Anai-Anai Mengenali Al-Quran Berusia 100 Tahun

Detik Islam at Detik Islam - 1 day ago
————————————————————– Al-quran yang beserta dengan terjemahan dalam bahasa Urdu yang telah berusia 100 tahun ini telah dimakan oleh anai-anai. Apa yang ajaibnya anai-anai ini memakan semua termasuk terjemahannya tetapi tiada satu pon ayat Al-quran dalam bahasa Arab yang dimakan oleh anai-anai tersebut. *Klik Gambar Untuk Lebih Jelas* *Klik Gambar Untuk Lebih Jelas* Kejadian ini berlaku di dalam rumah seorang muslim yang bernama En. Md Farooq penduduk Tappachabutra, Hyderabad. Dalam Al-Qur’an surat Al-Hijr, surat ke 15 ayat ke 9, Allah Swt. berfirman: *Sesungguhnya Kami-lah yang menuru... more »

KENAPA DOUBLE STANDARD???

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 1 day ago

Anwar gesa jentera waspada dan pantau perkembangan warga asing di Kajang

ReJaM© at MiLo SuaM - 1 day ago
‎SEMALAM heboh di internet terutama di media sosial twitter dan facebook berhubung dakwaan ratusan warga asing yang diturunkan di lokasi bersebelahan KTM Kajang.Menjelang pilihanraya kecil, DUN Kajang, kehadiran ratusan warga asing itu menimbulkan rasa sangsi orang ramai‎ yang mempersoalkan apakah tujuan kehadiran mereka.Berikut antara foto yang tersebar sejak semalam.‎‎Dalam satu pesanan

ALHUSSEYN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
ALHUSSEYN ------------------------------ Please lah Polis, ple...ase.... Posted: 19 Feb 2014 02:59 AM PST Nampaknya amaran keras yang dikeluarkan oleh Ketua Polis Negara tidak digeruni langsung oleh mereka yang masih terus melakukan provokasi untuk menimbulkan ketegangan kaum dan agama . Insiden terbaru menyimbah cat merah di tangga ke pusat perkhidmatan Ahli Parlimen DAP Seputeh, Teresa Kok dan mencampakan bangkai ayam di situ membuktikan betapa mereka terus mempersendakan amaran Ketua Polis tersebut ….Tontoni Video klipnya di sini Ceritanya di sini Rakyat tidak m... more »

DIALOG RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
DIALOG RAKYAT ------------------------------ - Gara-gara difitnah Husam dapat RM360,000 - Persidangan DUN Selangor ditunda dari Mac ke April - Mengapa saya elak berbalah dengan Anwar, terhangat - Menolak 'kegersangan' idea Kassim Ahmad - Bangkai ayam, cat merah disimbah di pejabat Teresa - Isteri Rayu Herman Tino Tidak Malukan Diri Tanding DUN Kajang - Erra Fazira Minta Jangan Tanya Punca Rumah Tangga Retak - Harga jatuh: Pemuda PAS bertemu penoreh getah - PBS: Kenapa tidak martabat tokoh pendidikan kita - Komando VAT69 bertegas pasukannya pat... more »

KEPAL NASI KEPAL BERAS

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
KEPAL NASI KEPAL BERAS ------------------------------ UMNO/BN HAMPIR PASTI TUMBANG PRU14!! Posted: 18 Feb 2014 05:02 PM PST BN, UMNO dan pimpinannya tidak akan dihormati oleh sesiapa lagi di kalangan rakyat, jika; 1. Pemimpin mereka terus "membungkam" dan tidak lagi mengerti apa maksud BN ditubuhkan (dijenama semula dari Perikatan, 1974). 2. Dan kenapa UMNO itu wujud, diwujudkan dan diterima oleh hampir seluruh umat melayu dan di dalam masa yang sama pemimpin UMNO ini diterima dan diiktiraf pula oleh lain-lain kaum sebagai pemimpin yang boleh dipercayai oleh kaum mereka. ... more »

SIASAH

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
SIASAH ------------------------------ Sarawak selepas Taib Mahmud Posted: 19 Feb 2014 07:59 AM PST Pengunduran Tan Sri Taib Mahmud daripada kedudukan sebagai ketua menteri Sarawak yang dipegangnya selama 33 tahun telah mencetuskan isu politik dalaman negeri ini, berhubung penggantinya dan pengaruh Taib selepas ini. Kedudukan Taib yang sangat lama sebagai ketua menteri telah mengukuhkan kedudukan beliau dan sekutu politik dan ekonominya, pada satu tahap yang hanya dapat diperhatikan di Sarawak. Pemimpin selepas Taib dijangka tidak akan dapat mengatasi malah menyaingi pengar... more »

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Kita MESTI Selamatkan Melayu ------------------------------ Kalau Kahwin Lelaki Lain... Ex Hubby Nak Sebar Gambar Bogel Saya!! Posted: 18 Feb 2014 03:36 PM PST *Akibat dendam terhadap bakal suami bekas isterinya, seorang lelaki mengugut menyebarkan gambar bogel bekas isterinya jika wanita itu meneruskan niatnya untuk berkahwin dengan suami baru, kelmarin. * *Difahamkan, mangsa berusia 36 tahun itu bercerai dengan bekas suaminya dua tahun lalu sebelum keluarganya mencarikan jodoh baru untuk wanita berkenaan dua bulan lalu.* *Bagaimanapun, bekas suami mangsa yang tidak menyuk... more »

DUNIACACAMARBA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
DUNIACACAMARBA ------------------------------ - Pulau Pinang Tidak Luluskan Kasino - Chow Yun-Fat Ingin Derma Semua Harta - Dua Lagi Menteri Mahu Undur daripada Kabinet najib? - Remaja Dihukum Tunjuk Aksi Lucah Depan Ibu Pulau Pinang Tidak Luluskan Kasino Posted: 18 Feb 2014 08:32 PM PST *Pulau Pinang Tidak Lulus Kasino kerana Banyak Kemudaratan daripada Kebaikan: Guan Eng* [RK] GEORGE TOWN, 18 FEBRUARI: Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, kerajaan negeri tidak meluluskan kasino yang lebih banyak kemudaratan berbanding kebaikan sebaliknya melul... more »

Kenyataan penuh JAKIM berhubung isu Kassim Ahmad yang disokong mantan Presiden UMNO...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Mula-mula kita baca dulu apa kata mantan Perdana Menteri merangkap mantan Presiden UMNO, Tun Dr. Mahathir Mohammed dalam mempertahankan kenyataan Kassim Ahmad.. Mahathir berkata, Kassim sering disalah ertikan dan dilabel oleh pihak yang gagal berhujah dengan pemikir kontroversi itu. Beliau berkata Kassim bukan anti-hadis dan sebenarnya sama seperti orang Islam yang lain. "Dia (Kassim) dilabel anti-hadis kerana orang tak dapat jawab apa dia cakap. Saya pun dilabel sebagai anti-Cina, rasis, macam-macam lagi. "Inilah yang dihadapi Kassim Ahmad, kalau baca al-Quran orang panggil ant... more »

Pakatan desak ROS dan KDN lulus pendaftaran gabungan parti sebelum 8 Mac

ReJaM© at MiLo SuaM - 1 day ago
‎PAKATAN RAKYAT (PR) menggesa Pendaftar Pendaftaran (ROS) dan Kementerian Dalam Negeri (KDN) memberi kelulusan segera pendaftaran gabungan parti itu sebelum konvensyen PR 8 Mac ini.Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP Anthony Loke mempersoalkan sehingga hari ini permohonan Pakatan Rakyat sejak tiga tahun lalu tidak mendapat sebarang respon, tetapi ROS meluluskan beberapa pertubuhan parti politik

Angota polis rogol awek 18 tahun

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
ROMPIN - Seorang anggota polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Rompin, di sini, ditahan bagi membantu siasatankerana disyaki terlibat kes merogol seorang gadis di Pantai De Rhu, Jalan Rantau Panjang, di Kuala Rompin, Sabtu lalu. Difahamkan, anggota polis yang berusia 26 tahun itu ditahan selepas mangsa berusia 18 tahun ditemani kakaknya membuat laporan polis mengenai kejadian berkenaan. Menurut sumber, pada jam sekitar 12.30 tengah hari itu, suspek dikatakan membawa mangsa bersiar-siar di kawasan peranginan itu sebelum bertindak merogol mangsa. {baca lagi klik butang papar ... } ... more »

Cucu Tok Selampit

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Cucu Tok Selampit ------------------------------ - Alhamdulillah ... Pusat Tahfiz Amal Akhirnya Ditutup - Kenyataan Media - SPAD Memandang Berat Kes Pegawainya Dipukul - Ayam Mati Dan Cat Merah - Adakah Ini Cara @teresakok Mengalihkan Perhatian Rakyat Daripada Isu Video Teresa? Alhamdulillah ... Pusat Tahfiz Amal Akhirnya Ditutup Posted: 19 Feb 2014 08:08 AM PST Alhamdulillah, akhirnya Pusat Tahfiz Amal di KM 17, Jalan Yan, Kuala Kedah, Kedah, yang selama ini menganiaya kanak-kanak di bawah jagaannya untuk menjadi peminta sedekah dan mengutip derma. Tambah m... more »

Duke of UMNO

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Duke of UMNO ------------------------------ - APAHAL KETUA POLIS NEGARA SAMPAI PERLU MERAYU KAT TERESA KOK NI? - DEYYY..!!! SUMBER KERAJAAN DEDAH "RAHSIA" WAYTHAMOORTHY..??? - LUAHAN HATI ORANG CINA: DAP PUNYA SALAH, SEMUA CINA KENA HUKUM... - MALAYSIA TERBUKTI NO.1 DI DUNIA..!!! SEBARKAN... - AMARAN..! TOLONG CONTROL GELAK MASING-MASING... - ISHHH..!!! KENAPA TUN M "TAKUT" PADA ANWAR TERBONGKAR..??? - SURAT TERBUKA BUAT NURUL IZZAH: CARA "LEBIH BAIK" DARI "CARA BAIK"... - APAHAL ANWAR BERAHIM NI SAMPAI MELELEH AIR LIUR NI.. APAHAL KETUA POLIS NEGA... more »

TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT ------------------------------ Kenyataan Penuh Jakim Berhubung Isu Kassim Ahmad Posted: 19 Feb 2014 07:59 AM PST Boss AirAsia Terkejut MAS Rugi RM1.17 Bilion Posted: 19 Feb 2014 02:41 AM PST You are subscribed to email updates from TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Ahli Lembaga Pengarah KPF 'kurang cerdik' belaka ke ..?

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
*amat menghairankan kenapa Pengerusi dan ahli-ahli Lembaga Pengarah KPF tidak mengambil pendirian tegas agar KPF juga dibayar pada harga yang sama seperti Felda Badan Berkanun iaitu RM52 sesaham.* Jual di bawah nilai pasaran saham .. untuk apa? Kepentingan tertentu? Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) hari ini membuat satu laporan polis berhubung dakwaan wujud perbuatan pecah amanah jenayah di dalam pengurusan Koperasi Permodalan Felda Malaysia Berhad (KPF). Laporan polis itu dibuat terhadap Pengerusi Lembaga Pengarah, Datuk Faizoull Ahmad dan sembilan Ahli Lembaga Penga... more »

Gambar Sadis Pekerja Buruh Kanak-Kanak Di Kilang Bata Di Nepal

Nas Rul at dairishare - 1 day ago
National Children’s Policy, yang melindungi kanak-kanak daripada penderaan fizikal , mental dan seksual dan juga eksploitasi, telah diluluskan oleh kerajaan bagaimanapun, kekurangan pendidikan wajib dan perlindungan undang-undang untuk kanak-kanak berusia bawah 16 dan 17 masih menyebabkan kanak-kanak terdedah kepada bentuk-bentuk penderaan fizikal yang paling teruk yaitu buruh kanak-kanak . Kerajaan Nepal menjalankan satu serbuan ke atas kilang-kilang sulaman menggunakan buruh kanak-kanak dan menyelamatkan 124 kanak-kanak daripada eksploitasi buruh .. Kanak-kanak pekerja asing da... more »

Jamal dedah digoda wanita setelah bergelar Datuk

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
SHAH ALAM: Datuk Jamal Abdillah mendedahkan beliau telah didekati ramai wanita sejak dikurniakan pingat kebesaran, Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP) yang membawa gelaran Datuk pada Oktober 2013. Jamal atau nama sebenarnya Jamal Ubaidillah Ali, 55, berkata, wanita yang ingin merapatinya dipercayai mempunyai niat yang tidak baik. "Ada lebih tujuh atau lapan orang yang ingin mengenali saya hanya dengan niat yang tidak baik. Sekilas ikan di air saya sudah tahu tujuan mereka. "Mereka bukan di kalangan artis tetapi orang biasa. Mereka ingin mengenali saya kerana nama, pangkat Datuk dan ... more »

Sepatutnya Dah Lama Hukum Tembak Sampai Mati.

noreply@blogger.com (Isa) at IkutSukaAku - Isa - 1 day ago
Kenyataan-kenyataan daripada para pembentang kertas kerja Seminar Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian pada 15 dan 16 Februari 2014 anjuran Ahli Jawatankuasa Sahabat Pena Pak Kassim di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya, khususnya berkaitan isu-isu agama adalah seperti yang berikut: - Mempertikaikan dua kalimah syahadah dengan menganggap syahadah yang kedua sebagai mendewa-dewakan Nabi Muhammad SAW. - Mempertikaikan rambut sebagai aurat wanita dan memperlekeh wanita yang berhijab. - Mempertikaikan kredibiliti ulama dan menyamakan ulama sebagai kasta paderi. - Mempertikaikan... more »

Al Ikram

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Al Ikram ------------------------------ KERJASAMA ERAT PAS & DAP BANTU... Posted: 18 Feb 2014 09:32 PM PST You are subscribed to email updates from Al Ikram To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

IPOHMALAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
IPOHMALAY ------------------------------ - MAS rugi RM 1170 juta , Garuda untung RM 31 juta - Waytha Moorthy : Bila manusia yang hidup tak mengikut sistem dapat sertai kabinet - Keluhan pengguna MAS yang diletihkan karenah GLC tersebut - Jerebu dari Indonesia ancam Semenanjung , Singapura lebih awal tahun ini? - Fosil dinosaur ditemui di Pahang, kali pertama di Malaysia - Minyak dunia lepasi USD 100 setong - Candy Crush mahu disenaraikan di New York Stock Exchange - Anwar bakal kalah di Kajang? MAS rugi RM 1170 juta , Garuda untung RM 31 jut... more »

Anak Sungai Derhaka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Harussani hairan bagaimana Mahathir terpengaruh ajaran sesat .. - Terbangun dari tidur.. Pak Lah kata BN boleh menang DUN Kajang.. - Isteri Rayu Calon Bebas Tidak Malukan Diri Sendiri Tanding DUN Kajang - Anak Pasangan Malaysia di Sweden dakwa dipukul berkali-kali hingga lali.. - Dua lagi Menteri dijangka undur dari kabinet Najib.. - MAS rugi lagi!! Kali ini RM1.174 bilion pula... tapi AirAsia untung.. Harussani hairan bagaimana Mahathir terpengaruh ajaran sesat .. Posted: 19 Feb 2014 06:01 AM PST ...more »

REZQEEN HILL

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
REZQEEN HILL ------------------------------ Penemuan Ayam Mati Timbulkan Suasana Panik Di #Seputeh #1Malaysia Posted: 18 Feb 2014 08:21 PM PST Wah Panik ! Panik ! Panik ! Mana pula tak panik bila pejabat Teresa Cock, perempuan Cina Yahudi ini disimbah cat dan dicampakkan seekor ayam yang tidak pasti jantinanya tapi yang pasti ayam tersebut telah mati. Difahamkan ayam tersebut telah diculik serta dibunuh dengan dilemaskan ke dalam air di tempat lain dan kemudian dicampakkan di hadapan pejabat berkenaan. Ini kerana keadaan bulu² ayam tersebut kelihatan basah dan hipotesis a... more »

Fakulti Siyasah Syar'iyah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Fakulti Siyasah Syar'iyah ------------------------------ - Lagi Kaahhh, kah kah ...? - Kaahhh, kah kah ... Telur Sabsidi ...? - Masih Ahlis Sunnah Wal Jama'ah ...? Lagi Kaahhh, kah kah ...? Posted: 19 Feb 2014 02:53 AM PST Lagi Kaahhh, kah kah ...? Kaahhh, kah kah ...? Kaahhh, kah kah ... Telur Sabsidi ...? Posted: 19 Feb 2014 12:32 AM PST Kaahhh, kah kah ... Telur Sabsidi ...? Kaahhh, kah kah ...? Masih Ahlis Sunnah Wal Jama'ah ...? Posted: 18 Feb 2014 06:51 PM PST Masih Ahlis Sunnah Wal Jama'ah ...? Kaahhh, kah kah ...? You are subscribed to email u... more »

TAHNIAH PENGUNDI BAZIRAN NAZIONAL NEGERI MELAKA..!!!

canang at Cananglahnie - 1 day ago
TAHNIAH PENGUNDI BAZIRAN NAZIONAL NEGERI MELAKA..!!! Lim Guan Eng beli kereta dan plate no berharga RM100k lebih, atas nama dan kegunaan rasmi Kerajaan Negeri... Idris Harun, bini serta setiasausahanya beli beli no plate kereta pribadi saja lebih dari RM200k.. Fuhhh... terbaik la Ketua Menteri Melaka.. isteri anda mengikut jejak langkah isteri PM anda.. Tahniah warga Melaka...!! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=228107400725290&set=a.115177335351631.1073741826.100005780946899&type=1&theater

Najib .. bertambah la sakit kepala kau ye ..!

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
Pengerusi Star Sabah, Datuk Dr Jeffrey Kitingan (gambar) mendesak Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatan sebelum membuat lebih banyak kerosakan, dan mencadangkan agar ahli parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah dilantik menggantikan beliau. "Jika Najib enggan berbuat demikian, Majlis Tertinggi Umno patut bermesyuarat dan memecat beliau sebagai presiden parti dan mencadangkan alternatifnya. "Dalam keadaan ini, Star Sabah fikirkan tidak ada calon yang lebih baik melainkan Tengku Razaleigh menjadi Perdana Menteri," kata Jeffrey. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel... more »

KONFLIK DI CENTRAL AFRICAN REPUBLIC (CAR)

Suatu Perjalanan Maya at SUATU PERJALANAN MAYA - 1 day ago
Seperti yang semua sedia maklum, Muslim di CAR sedang ditindas oleh komuniti Kristian. Ramai yang beranggap isu ini seperti di Rohingya ataupun peristiwa Rwanda pada 1994 tetapi sebenarnya isu ini adalah berbeza. Sebelum membuat spekulasi, mari kita ikuti rentetan peristiwa yang berlaku di CAR ketika ini 1. - CAR, bumi penuh konflik - Demografi CAR - Titik pencetus konflik - Siapakah Seleka? - Siapakah Anti-Balaka? - Ada lagikah harapan? *CAR, bumi penuh konflik* Selepas merdeka daripada France pada 1960, sebanyak 8 kali kudeta berlaku di CAR 2. Salah seorang be... more »

Landskap Siasah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Landskap Siasah ------------------------------ Himpunan Fakta - KASSIM AHMAD - RASHAD KHALIFA MALAYSIA (siri 1) Posted: 19 Feb 2014 06:48 AM PST *Himpunan Fakta - KASSIM AHMAD - RASHAD KHALIFA MALAYSIA (siri 1)* *Muhammad Nuruddin Bashah* *AJK Lajnah Dakwah PAS Pusat* *Seorang yang berfahaman kiri* 1. Seorang revolusioner dan pastinya anti kerajaan UMNO yang berasaskan kaum. 1. Beliau memimpin Parti Sosialis Rakyat Malaysia bersama Syed Hussin Ali selama 18 tahun. 1. Beliau ditahan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) selama lima tahun (1976-19... more »

Roslan SMS Corner

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Roslan SMS Corner ------------------------------ MB Selangor: Hormatilah pandangan PAS (19/2/14) Posted: 19 Feb 2014 12:00 AM PST PRK Kajang bakal menyaksikan suatu ujian besar terhadap persahabatan dan permuafakatan Pakatan Rakyat. Bukan pertandingannya yang dimaksudkan, bagi pertandingan PR lawan BN serta mungkin beberapa calon Bebas itu, adalah dijangkakan PR melalui Dato Seri Anwar Ibrahim selaku calon PKR mewakili PR bakal menang dengan selesa. Yang dimaksudkan adalah apa akan berlaku selepas Anwar berjaya mempertahankan kerusi Kajang. Saya melihat bagi PAS PRK ini m... more »
Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: