Jumaat, 28 Februari 2014

3535. Himpunan TALAM. Antaranya Talam Lebih Dua Muka. Tapak kepada individu rasis dan penyerlahan tahap kecedikan individu yang labelnya politik.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com   


Surat Dr Mahathir Semasa Tunku Lemah Menghadapi Kebiadapan Orang-Orang Cina. Info Pakatan Rakyat


KENAPA ORANG CINA PERLU TOLAK BEE END DI PRK KAJANG 
INI RAHSIA BESAR...

MAHATHIR MEMANG RASIS SEJAK LAHIR 
heheee..MADDEY KUTTEY ADA DUA SUDU KETURUNAN DARAH PAKISTAN.???....CUBA BACA SURAT INI...

Batu 6, Titi Gajah,
Alor Star,
17 hb. Jun 1969

Y.T.M. Tunku,

Patek berasa dukachita kerana tujuan patek membuat kenyataan kepada akhbar telah di-salah faham oleh Y.T.M. Tunku. 
Sa-benar-nya tujuan patek sama-lah juga dengan tujuan Tunku, ia-itu untok menyelamatkan negara ini daripada bahaya yang menganchamkan-nya. 

Pendapat-pendapat Tunku berasaskan kepada cherita-cherita yang di-bawa kepada telinga Tunku oleh orang-orang yang mengelilingi Tunku yang chuma suka mencherita kepada Tunku perkara2 yang mereka fikir Tunku suka atau patut dengar sahaja. 

Benarkan-lah patek bercherita berkenaan dengan keadaan, fikiran dan pendapat2 rakyat yang sa-benar-nya supaya Tunku dapat faham tujuan patek membuat kenyataan yang di-tegor itu.

Tunku biasa cherita kepada patek sendiri ia-itu Tunku mengelakkan rusohan dengan menahan hukum bunoh yang di-jatohkan kepada 11 orang subversif China. 
Sabenar-nya tindakan Tunku ini-lah yang mengakibatkan rusohan dan kematian yang berpuloh kali banyak yang terjadi semenjak 13 Mei.

Tunku selalu "bertolak-ansor," ia-itu memberi kepada orang2 China apa yang mereka tuntut. 
Punchak tolak-ansur ini ia-lah pembatalan hukum bunoh tadi. Pembatalan ini menimbulkan kemarahan yang besar oleh orang2 Melayu. 


Orang2 China pula menganggap Tunku dan Kerajaan Perikatan sebagai pengechut dan lemah dan boleh di-tolak ke-sana ke-mari. Sebab itu orang2 China tidak takut lagi menolak Perikatan dan orang2 Melayu pula tidak ingin kepada Perikatan. 

Sebab itu orang2 China dan India membuat kurang ajar pada 12 Mei kepada orang Melayu.

Kalau Tunku biasa di-ludah di-muka, di-maki dan di-tunjok kemaluan, boleh-lah Tunku faham perasaan orang Melayu. 
Orang2 Melayu yang Tunku fikir tidak memberontak telah-pun menjadi gila dan mengamok sehingga mengorbankan nyawa mereka dan membunoh orang yang mereka benchi kerana Tunku terlangsong bagi muka. 

Tanggong-jawab tentang mati-nya orang2 ini, Islam dan kafir, terpaksa di-letak di-atas bahu pemimpin yang salah pendapat. Patek mohon ma’af tetapi patek ingin sampaikan perasaan orang-orang Melayu kepada Y.T.M. Tunku. 

Sabenar-nya, orang2 Melayu sekarang, baik PAS baik Umno, betul2 benchi pada Tunku, terutama orang2 yang di-hina-kan oleh orang China dan yang kehilangan rumah-tangga, anak-pinak, saudara-mara kerana tolak ansur Tunku. 

Mereka kata Tunku chuma ingin di-kenal-kan sebagai "The Happy Prime Minister" walau-pun ra’ayat menderita. Mereka tahu bahawa dalam keadaan dharurat-pun Tunku ashek bermain poker dengan kawan2 China Tunku. Budak2 polis mencherita yang Tunku mengguna-kan kenderaan dan eskot Polis untuk menchari kaki poker. 

Sa-balek-nya pula orang2 China tidak ada sedikit-pun hormat kepada Tunku. Mereka berkata Tunku "naïve" dan tidak ada kaliber. Ada lagi yang mereka kata yang tak dapat patek sebut-kan. Kata2 itu datang dari semua golongan orang China, dari intelek sa-hinggga China becha.

Pada masa lewat2 ini lagi satu kesan burok telah timbul. Orang2 Melayu dalam Civil Servis, dari Perm. Sec. ka-bawah, pegawai2 tentera dan polis Melayu tidak ada lagi kepercayaan dan respect kepada Tunku. 
Patek tahu kebanyakan mereka sokong PAS dalam undi pos. 
Pegawai Melayu dari Polis, tentera dan askar biasa maseh patoh kepada kerajaan oleh kerana arahan sekarang sesuai dengan kehendak mereka sendiri. 
Kalau Tunku membuat apa2 yang tidak di-ingini oleh mereka, patek perchaya mereka tidak akan menurut kata Tunku. 
Patek tahu Tunku takut kominis mengambil kesempatan kalau timbul kekachauan dalam negeri. Patek lebih takut kalau kerajaan mula "lose control over the armed forces".

Sa-kali ini terjadi, keadaan tidak akan puleh semula. Sampai bila-pun kerajaan civil mesti tundok kepada tentera. 


Tunku biasa jadi "Happy Prime Minister" tetapi orang yang akan turut ganti tak akan merasai "happiness" apa2. 

Patek harap Y.T.M. Tunku jangan-lah menipu diri dengan berkata "satu hari mereka akan bershukor dengan perbuatan saya". 

Ta’akan yang sa-orang itu selalu betul dan yang banyak selalu salah. Patek ingin sampaikan kepada Tunku fikiran ra’ayat yang sa-benar, ia-itu masa telah lampau untuk Tunku bersara dari menjadi perdana menteri dan Ketua Umno. 

Patek faham betul2 kuasa yang ada pada Tunku dan patek masih ingat nasib Aziz Ishak. 

Tapi patek tak akan jadi sa-orang yang bertanggong-jawab kalau patek tidak terangkan apa yang patek sebut-kan. 

Kalau di-penjara sa-kali-pun patek terpaksa kata apa yang patek telah kata-kan. 
Patek di-beritahu ia-itu Tunku berkata patek Pakistani. 

Patek tidak perchaya kata2 orang kerana patek tahu Y.T.M. Tunku tidak akan berkata begitu. 

Patek-lah yang selalu mempertahan-kan Tunku apabila orang2 PAS kata yang Tunku anak Siam yang ta’ berhak memimpin orang Melayu. 

Jadi Tunku juga akan mempertahan-kan patek walau-pun maseh ada dua sudu darah Pakistani dalam tubuh badan patek. 

Patek sa-kali lagi mengulangkan ia-itu kenyataan yang patek buat itu ia-lah menchegah kejadian yang akan menambah perasaan benchi orang2 Melayu terhadap kerajaan dan menggalak-kan orang2 China menjatohkan lagi maruah orang2 Melayu.

Rusohan yang lebeh besar akan berlaku jika ini di-biarkan. Tentera sendiri tidak akan dapat di-kawal. Dan lagi kalau T.H. Tan dan dewan orang China boleh membuat kenyataan, kenapa ketua2 Umno tidak boleh? 


Patek menulis surat ini dengan hati yang ikhlas dan harapan bahawa Y.T.M. Tunku akan bacha surat ini dengan sa-penoh-nya sendiri.  

Patek berdo’a ke-hadhrat Allah subhanahuwataala supaya di-buka hati Tunku untok menerima kenyataan yang sa-benar ini walau-pun pahit dan pedas.

Patek Yang Ikhlas,

(Dr. Mahather bin Muhammad)

~AK

Pentadbiran Najib diserang Daim dan Mahathir


Pentadbiran Najib diserang Daim dan Mahathir
Daim Zainuddin yang dilihat sebagai regu kepada Dr Mahathir Mohamad dan juga menjadi “jubir”, jurubicara untuk menghodohkan Najib Razak dan kerajaannya, tidak mudah diam. 

Daim terus bercakap tanpa melihat suasana dan memilih “cerlak” (masa dan ketika) untuk bercakap. Seperti sudah tidak ada simpati dan sokongan lagi daripada Daim kepada Najib sebagai perdana menteri.

Terbaru, Daim terus mengkritik Najib dengan mengulangi pandangan dan kesimpulan buruk ke atas kepimpinan Najib seperti dibuat beberapa kali sebelum ini. Dalam temuramah dengan sebuah saluran berita video, Daim mengusik dan mengkritik Najib mengenai beberapa perkara.

Beliau memberi pandangan bahawa Najib seorang pemimpin yang tidak tegas dan rapuh. Seorang perdana menteri yang lambat dan lembab. 

Menurutnya, penguatkuasaan untuk mengawal apa-apa keadaan yang timbul sekarang ini boleh diambil kerana undang-undang yang ada sudah mencukupi.

Tetapi kerana kerapuhan dan ketidaktegasan Najib, maka apa yang tidak sepatut berlaku, berlaku. Contohnya mengenai pergolakan kaum dan meletusnya isu agama, seperti kalimah Allah dan Kristianisasi.

Daim juga mempersoalkan Najib jangan sahaja mempertahankan mandat yang bersambungan turun temurun itu, tetapi kena memperkasakan kepimpinannya. 
Tidak ada guna ada kuasa tetapi kepimpinan lemah. Daim juga menyatakan kepimpin kerajana kini lemah kerana ia dipimpin oleh seorang yang lemah, tidak berani dan tidak tegas.

Selain itu, Daim mempersoalkan anggota Kabinet Najib yang tidak dilantik daripada kalangan mereka berpandangan jauh dan arif memahami sejarah Malaysia. Apa maksudnya itu? Ertinya mereka yang dipilih menganggotai Kabinet cetek pengetahuan, tidak berilmu dan tidak mempunyai semangat, patriotisme. Disebabkan keadaan itu maka pentadbiran menjadi huru-hara.

Ini memberi gambaran Najib dalam menyusun Kabinet, pakai tangkap muat sahaja. Ia juga menunjukkan mereka yang cerdik tidak diambil atau pun diberi kesempatan kerana Najib bimbang ia akan memakan dirinya.

Contohnya seperti Tengku Razaleigh Hamzah. Najib membiarkan sahaja seorang tokoh ekonomi berpengalaman daripada menyertai Kabinetnya. Atau pun Daim sediri yang berasa dirinya juara ekonomi negara ini.

Gara-gara anggota Kabinet yang sebegitulah menyebabkan kerajaan pimpinan Najib hari ini lemah dan tidak dapat mengatasi pelbagai masalah yang timbul.

Daim juga mengkritik pilihan raya Kajang di mana baginya tidak perlu kerana membazirkan wang. Pilihan raya itu hanya memberi publisiti kepada Anwar sahaja, katanya. 

Bagi Daim, Anwar bukan mudah untuk ditundukkan walaupun rakyat tidak memilih Pakatan Rakyat (PR) di dalam pilihan raya lalu, namun populariti Anwar masih hidup.

Daim tidak percaya dengan cara dan strategi Najib, dia dapat menewaskan Anwar.

Kalau dilihat keseluruhan aspek yang dikritik Daim itu, ia melihatkan pengurusan dan pentadbiran Najib menjadi mangsa. Ini berbeza dengan kritikan “bapa mertuanya”, Mahathir yang mengkritik atau menyerang kepimpinan bekas perdana menteri Abdullah Ahmad Badawi sebelum ini, yang dibuat dari segi politik.

Mahathir memberi tekanan politik kepada Abdullah dengan keluar Umno dan menimbulkan masalah dan mengaitkan peranan menantunya, Khairy Jamaluddin dan juga peranan budak-budak di Tingkatan 4 yang mempengaruhi pentadbiran Abdullah.

Tampaknya untuk berdepan dengan Najib, Mahathir yang menggunakan Daim atau mereka bersekongkol tidak mengambil pendekatan politik, tetapi mereka menyerang pentadbiran Najib. Di bongkar dan disebutkan satu persatu aspek-aspek kelemahan dalam pentadbiran Najib.

Apapun cara dan kaedahnya, tindakan dan agenda Daim dan Mahathir sama sahaja iaitu untuk menjatuhkan Najib. Di sebalik itu tentulah ada orang yang hendak diangkat menjadi perdana menteri baru bagi menggantikan Najib. 

Siapakah tokoh itu yang sedang dipandang untuk menjadi penganti perdana menteri? – msomelayu.blogspot.com



PELIK TETAPI BENAR....


Mistor Suarez
PELIK TETAPI BENAR.....SYARIKAT PENERBANGAN MAS (  Malaysia Airlines )..yang popular dengan "Nasi Lemak Telanjang MAS" tiap tahun rugi bila buat laporan kewangan.Amat berbeza dengan Airasia yang dikendalikan swasta ..tetap untung walaupun berkurangan..

 AIRASIA  Catat Penyusutan Keuntungan Sebelum Cukai Bagi 2013..TETAPI TETAP UNTUNG...~~~!!!

KUALA LUMPUR, 26 Feb (Bernama) -- Syarikat penerbangan kos rendah, AirAsia Bhd, mencatatkan keuntungan sebelum cukai yang ketara lebih rendah berjumlah RM363.182 juta bagi tahun kewangan berakhir 31 Dis, 2013 daripada RM962.557 juta yang dicatatkan pada 2012.

Bagaimanapun, pendapatan syarikat meningkat kepada RM5.189 bilion, bagi tempoh dalam kajian, daripada RM4.946 bilion yang dicatatkan sebelumnya, kata AirAsia dalam satu makluman kepada Bursa Malaysia.

Bagi suku keempat berakhir 31 Dis, 2013, keuntungan sebelum cukai susut kepada RM173.522 juta daripada RM312.954 juta yang dicatatkan pada 2012.

Sementara itu, satu kenyataan daripada AirAsia berkata syarikat itu mencatatkan pendapatan suku tahun sebanyak RM1.35 bilion, sama seperti pendapatan yang dicatatkan dalam suku yang sama tahun lepas.

Pemangkin pertumbuhan ini ialah bilangan penumpang yang bertambah sebanyak 14 peratus secara perbandingan tahun ke tahun kepada 5.91 juta sekali gus mengatasi kapasiti pertumbuhan tahun ke tahun sebanyak 10 peratus.
SYARIKAT PENERBANGAN MAS ( Malaysia Airlines )..yang popular dengan "Nasi Lemak Telanjang MAS" tiap tahun rugi bila buat laporan kewangan.

Amat berbeza dengan Airasia yang dikendalikan swasta ..tetap untung walaupun berkurangan..

AIRASIA Catat Penyusutan Keuntungan Sebelum Cukai Bagi 2013..TETAPI TETAP UNTUNG...~~~!!!

KUALA LUMPUR, 26 Feb (Bernama) -- Syarikat penerbangan kos rendah, AirAsia Bhd, mencatatkan keuntungan sebelum cukai yang ketara lebih rendah berjumlahRM363.182 juta bagi tahun kewangan berakhir 31 Dis, 2013 daripada RM962.557 juta yang dicatatkan pada 2012.
Bagaimanapun, pendapatan syarikat meningkat kepada RM5.189 bilion, bagi tempoh dalam kajian, daripada RM4.946 bilion yang dicatatkan sebelumnya, kata AirAsia dalam satu makluman kepada Bursa Malaysia.

Bagi suku keempat berakhir 31 Dis, 2013, keuntungan sebelum cukai susut kepada RM173.522 juta daripada RM312.954 juta yang dicatatkan pada 2012.

Sementara itu, satu kenyataan daripada AirAsia berkata syarikat itu mencatatkan pendapatan suku tahun sebanyak RM1.35 bilion, sama seperti pendapatan yang dicatatkan dalam suku yang sama tahun lepas.

Pemangkin pertumbuhan ini ialah bilangan penumpang yang bertambah sebanyak 14 peratus secara perbandingan tahun ke tahun kepada 5.91 juta sekali gus mengatasi kapasiti pertumbuhan tahun ke tahun sebanyak 10 peratus.


Sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/02/pelik-tetapi-benar.html

Taib Mahmud Ada Harta Bernilai RM46 Billion Rupanya..


Tue diaaaaaaaa

Mak aiiiii bapak gila kaya nak mampos orang tua neh. Harta peribadi dia aje bernilai RM46billion beb. 

46 billion tue.

Bukan juta2 beb. Tapi billion tue beb.

Dan, harta keluarga Taib pula semua sekali di anggarkan bernilai RM64billion. 

Yakni ;

Harta Taib semata2 = RM46b

Harta family Taib = 64b - 46b = 18b

Anak beranak dia, adik beradik dia semua sekali dikumpul2 adalah  dalam 18b.

Orang tua sorang neh pula perghh dia ada 46b. Agak2 bila dia dah mati kelak, sapa yang akan warisi harta kekayaan dia? Bini dia ka?

KAH KAH KAH

Benda neh dapat kat TMI.

Baca ;
Satu kajian oleh Bruno Manser Fund (BMF) mendedahkan harta Taib mencecah AS$15 bilion (RM46 billion) dan 20 ahli keluarganya mengumpul harta hampir AS$21 bilion (RM64 bilion).
Pada 16 Februari lalu, BMF yang berpengkalan di Switzerland juga membuat laporan polis ke atas keluarga Taib atas dakwaan penyeludupan balak haram di Kanada, malah PAS juga menggesa SPRM membuka kertas siasatan ke atas ketua menteri tersebut.
BMF berkata, satu laporan polis dibuat kepada Royal Canadian Mounted Police, berdasarkan "bukti baru" yang mendapati wujud kaitan kewangan antara Richfold Investments di Hong Kong dengan Sakto Development Corporation di Ottawa, Kanada.
Sakto Development Corporation adalah sebuah syarikat pemaju jutaan ringgit yang dimiliki oleh anak perempuan Taib, Jamilah Taib Murray.

Cis.

Orang tua neh patut disenaraikan sebagai orang terkaya di Malaysia. Apsal nama dia tak tersenarai? Main tipu ka? 

Hehe..

Dalam artikel yang sama, mendedahkan bagaimana Taib Mahmud dan anak dia terlibat dalam skandal penyelewengan wang. Bernilai 6.6juta. 

Rujuk ==> http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ngo-dedahkan-taib-mahmud-anak-terlibat-perjanjian-perniagaan-rm6.6-juta

Aku ingat Taib dah tak heran nak terlibat dalam skandal 100k 200k. Apa barang 100k, 200k punya penyelewengan? Ko ingat aku cikai2 punya maloan ka? Kalau babitkan Taib mesti makan jutaan ringgit punya. Macam tue punya powerful si Taib Mahmud ini tau. Ko ada? Takde? Aku pun takde. Maka melopong je la kita tengok harta kekayaan Taib Mahmud.

KAH KAH KAH
Tengok neh ;
 

Jom orang Sarawak, kita melopong dan ternganga sama2. Semua pimpinan kita memang jenis corrupted. Alahai.. apa la nasib badan jadi rakyat kat negara neh. Telan aje la. Cakap lebih2 kang kena gelar sebagai tak bersyukur.

KAH KAH KAH

Wakil Duta Indonesia Dakwa 
Banyak Keraguan dalam Kes Bunuh dan Bunuh Diri 
Libatkan Pembantu Rumah di Sungai Buloh. 
Polis Sangkal Keraguan Indonesia Berhubung Kematian Pembantu Rumah

[AA] KUALA LUMPUR: Polis menyangkal dakwaan wakil Duta Besar Republik Indonesia (RI) untuk Malaysia bahawa terdapat banyak keraguan dalam kes bunuh dan bunuh diri yang melibatkan pembantu rumah negara itu dan dua kanak-kanakdi Taman Sri Putra, Sungai Buloh pada Selasa lalu.

Ketua Polis Daerah Sungai Buloh, Supt Junaidi Bujang berkata setelah proses bedah siasat yang dijalankan oleh di bilik mayat Hospital Sungai Buloh pada malam Selasa lalu mengesahkan kecederaan yang dialami oleh pembantu rumah dan kedua-dua kanak-kanak itu amat konsisten dengan perbuatan bunuh dan bunuh diri.

“Kesan tompokan darah yang ditemui di tempat kejadian juga sangat konsisten dengan perbuatan bunuh diri. Malah, pihak hospital juga telah mengesahkan pembantu rumah berumur 30 tahun itu yang mengalami tiga kesan luka pada bahagian tepi leher kanan pada awalnya cuba membunuh diri kerana terdapat kesan-kesan tikaman pada bahagian badan hadapan pembantu rumah itu,”.

Pembantu rumah itu kemudian membunuh diri dengan mengelar leher sendiri setelah membunuh kedua-dua anak majikannya itu yang dikenali sebagai Koay Jia Hong, 5 dan adik tirinya, Melvin Selvan Joseph, 18 bulan.

“Ketika kejadian hanya mereka bertiga sahaja yang ada di rumah berkenaan kerana majikannya itu keluar untuk menikmati makan petang. Tiada unsur-unsur pecah masuk yang ditemui di rumah itu kerana rumahnya itu berkunci dan kejadian itu hanya disedari oleh majikannya yang pulang dan mendapati empat anjing Rottweiler peliharaan keluarga itu masih tidak dimasukkan ke dalam kandang peliharaan,”.

Pembantu rumah yang dikenali sebagai Agnes dikatakan berasal dari Kepulauan Flores, Indonesia itu sememangnya tidak banyak bercakap dan juga bergaul dengan jiran-jiran.

Namun begitu, hubungannya dengan majikannya juga sangat baik ditambah lagi dengan kebolehannya bertutur dalam bahasa Mandarin.

“Tiada kecederaan fizikal yang ditemui pada badan mangsa selain kecederaan akibat kelaran yang terjadi dalam kejadian pada hari Selasa itu. Oleh hal demikian, tidak mungkin dia pernah didera oleh majikannya itu,”.

Agnes dikatakan telah masuk ke negara ini secara haram dan diambil sebagai pembantu rumah oleh keluarga majikannya sekitar tahun lalu dan pengenalan diri dan kemasukkan mangsa ke negara ini juga tiada dalam rekod.

Sehingga kini, pihak polis dan Kedutaan Besar Republik Indonesia sedang mengesan waris dan keluarga Agnes yang berada di Indonesia.

Sebelum itu, Wakil Duta Besar RI untuk Malaysia, Hermono ketika dihubungi Astro Awani memberitahu bahawa banyak keraguan dalam kes bunh dan bunuh diri yang melibatkan pembantu rumah negara itu.

Menurut, Hermono, sekalipun Agnes dituduh sebagai pembunuh kedua-dua anak majikannya itu, sudah tentu sebelum itu wujudnya suatu keadaan yang ‘luar biasa’ yang membuat dia nekad melakukan perbuatan tersebut.

“Maksud ‘luar biasa’ disini ialah seperti penderaan fizikal dan mental yang dialami oleh Agnes. Selama ini, Agnes tidak pernah mempunyai masalah dengan majikan dan jiran-jirannya itu,” kata Hermono.

Keraguan kedua menurut Hermono, terdapat sembilan anggota keluarga majikan yang tinggal di rumah itu jadi meskipun tidak ada barang yang hilang atau kesan pecah masuk pada rumah tersebut, tidak wajar terus dibuat kesimpulan bahawa Agnes adalah pembunuh kepada kedua-dua anak majikannya itu.

“Keraguan ketiga pula, melalui cara bunuh diri yang dikatakan itu. Tidak mungkin Agnes boleh mengelar lehernya sendiri kerana ianya agak janggal dan tidak masuk akal,” katanya. -Aizat Sharif/27/2/14


Rosmah ni benar-benar sibuk atau hanya menyibuk?


Kesibukan berkhidmat untuk rakyat membuatkan isteri perdana menteri Rosmah Mansor tidak lagi mempunyai masa untuk melayan hobinya sendiri.

Perkara itu diluahkannya ketika berucap dalam sebuah majlis perasmian Hari Kraf Kebangsaan 2014 di Kompleks Kraf di Kuala Lumpur hari ini.

"Semua telah diambil (rakyat) dari saya termasuk masa saya, hobi saya.

"Saya sampai tiada masa untuk bermain badminton sekarang. Saya hanya luangkan masa untuk rakyat," katanya.

Sementara itu, Rosmah juga menyarankan pengusaha batik agar lebih peka dengan tema terkini supaya corak yang dihasilkan lebih menarik dan tidak seperti “tsunami” mahupun “gunung berapi”.

Katanya, yang mempunyai citarasa batik berwarna cerah keadaan itu akan menarik minat pembeli luar negara.

"Saya akan selalu bagi cadangan kepada pembekal batik, sesiapa nak bekal batik untuk saya bagilah warna cerah, tapi janganlah serabut macam 'tsunami' pun ada. "Tema 'tsunami', 'gunung berapi' itu bukan sesuatu yang baik untuk dipandang orang.
"Kenalah bercorak sangat menarik, sejuk mata orang nak pandang lagi dan lagi terutama kepada pelanggan luar negara,” katanya.

Rosmah juga menasihatkan pembekal supaya selalu meneliti laman web bagi mengikuti warna dan corak terkini ~ Malaysiakini

Persoalannya ialah siapakah yang telah melantik Rosmah untuk berkhidmat kepada rakyat?.. Benar-benar sibuk atau hanya menyibuk?

Sumber: http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2014/02/rosmah-ni-sibuk-atau-hanya-menyibuk.html

Sampai juga Dato Seri Anwar Ibrahim ke Jepun... Ma Alif Chai jangan terkejut 

Abd Ghani B.Hashib


Sampai juga Dato Seri Anwar Ibrahim ke Jepun... 
Ma Alif Chai jangan terkejut
Sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/02/sampai-juga-dato-seri-anwar-ibrahim-ke.html

Dalam Dunia YG Begitu Indah Ini, ALLAH Kurniakan Kita Akal Untuk Berfikir. Bagaimana Kita Berfikir Bergantung Kepada Apa Yg Kita Lihat..

Angkara Berdemo Aman Di Putrajaya, 

MAS Hukum Kakitangan Sendiri.

Loser.

Padan la meniaga asyik rugi aje.

Pentingkan diri sendiri, hak pekerja tak terbela, lepas tue buat perjanjian perniagaan yang berat sebelah dan lebihkan kroni, bila dah rugi balik2 rakyat aje kena bailout dari tahun ke tahun. Sampai bila MAS nak sedar diri? Menyusahkan semua orang je. Tak pasal2.

Hey MAS, aku cadangkan jual aje la syarikat neh kat orang asing.

Bukan itu ke yang orang kita paling pakar? 


KAH KAH KAH 

Apa pun, bila kakitangan mengkritik dan minta hak2 mereka dipenuhi, MAS sepatutnya mempertimbangkan cadangan mereka menggunakan akal fikiran yang waras dan matang. Bukan nya menghukum dan memecatkan kakitangan2 yang dah lama bekerja dengan mereka. Macam neh nak minta pekerja2 ko agar bekerja dengan dedikasi? Baru minta hak2 pekerja ditunaikan dah buang orang. Tah hapa2.

Baca ;

Malaysia Airlines (MAS) menggantung khidmat Setiausaha Agung Kesatuan Kebangsaan Anak-Anak Kapal Kabin Malaysia (Nufam), Mohd Akram Osman dan memecat tiga pramugari kerana terlibat dalam perhimpunan di Putrajaya pada 27 November tahun lalu.
Mohd Akram yang berkhidmat sebagai Ketua Pramugara MAS selama 25 tahun dengan MAS didakwa melanggar tugasnya kerana menghadiri perhimpunan tersebut dan menggunakan khidmat email syarikat untuk kegunaan kesatuan.
Tiga pramugari yang dipecat pula didakwa atas alasan menghadiri perhimpunan tahun lalu.
"Kesatuan mengutuk sepenuhnya tuduhan palsu dan niat jahat yang dibuat oleh MAS ke atas pekerjanya dan penggantungan tugas Setiausaha Agung Nufam.
"Wujud niat jahat berhubung kes ini," kata Nufam dalam satu kenyataan petang ini.
Selain Mohd Akram dan tiga pramugari yang dipecat, sebanyak 30 Surat Tunjuk Sebab dikeluarkan kepada ahli anak kapal yang berdaftar dengan kesatuan.
Pada 27 November 2013 lalu, Nufam bersama ahlinya mengadakan satu himpunan di hadapan Kementerian Sumber Manusia untuk menghantar satu memorandum.
Nufam mengecam keras tindakan MAS yang disifatkan sebagai cubaan menafikan hak pekerjanya.
"MAS salah guna kuasa sebagai majikan kerana mempersoalkan ahli kesatuan bagi menghadiri perhimpunan aman di Putrajaya.
"Ini tidak masuk akal kerana MAS menafikan hak ahli kesatuan untuk berhimpun dalam perhimpunan anjuran pemimpin kesatuan ataupun ahli kesatuan sendiri," katanya.
Nufam menegaskan ahlinya berhak untuk berhimpun dan ianya selari dengan Akta Perhubungan Perusahaan 1967 yang menjamin hak ahli kesatuan untuk berhimpun.
Tindakan tersebut, menurut Nufam, adalah cubaan untuk menutup mulut pengkritik MAS serta menakutkan ahli kesatuan daripada terus menyuarakan rasa tidak puas hati mereka.
Sebelum ini, Nufam mengemukakan 40 tuntutan untuk penambahbaikkan pengurusan MAS, terutamanya hak anak kapal.
Antaranya adalah hak mengenai cuti tahunan, perubatan, masalah berat badan, pengangkutan, semakan semula gaji dan elaun serta pemecatan pekerja. – 27 Februari, 2014.


Haram undi Anwar Ibrahim di Kajang 

... kata Ustaz Mohd Syamsul


Dengan bersandarkan beberapa hujah yang dibacanya dari media-media yang ditunggang oleh UMNO/BN, Ustaz Mohd Syamsul ni mengeluarkan satu resolusi bukan fatwa katanya.
Tulis Ustaz ini dalam satu status di Facebook miliknya "Resolusi NGO Suara Pondok Kelantan menyebut "Adalah bermula Pengundi Islam di Kajang hendaklah ia barang mengetahui bahawasanya Haram mengundi Anwar Ibrahim pada musim ini di atas 3 sebab musabab.-

(1)Adalah lisannya jelas menyebut menyokong keselamatan Negara Haram Israel.

(2)Adalah menyokong saki baki sejenis kaum Nabi Lut as.

(3)Adalah ianya bersetuju kesamarataan Ugama.

Bagi tuduhannya yang pertama iaitu Anwar secara lisannya jelas menyebut menyokong keselamatan Negara Haram Israel ianya adalah berdasarkan apa Anwar pernah berucap di Eropah dan katanya2 ditulis dlm Majalah "Wall Street Journal" milik Dow Jones and Company.

" I Support all efforts to protect the security of The State of Israel."(Sy menyokong sebarang usaha utk menjaga keselamatan Israel.)

Maka ayat Al Maidah ayat 82 digunakan untuk mempertahankan hujjahnya itu.. Allah swt berfirman,"Nescaya kamu akan dapati permusuhan yg paling kuat di kalangan manusia terhadap org beriman ialah org2 Yahudi".

Al Baqarah ayat 120(Dan tidak akan redha kpd kamu org2 Yahudi dan Nasrani sehingga kamu mengikut millah(cara kehendak) mrk.")Jelas firman Allah Yahudi adalah musuh Islam.

Hakikatnya apa yang Anwar ucapkan “..Malaysia fully supports the legitimate rights of the Palestinian people for an independent State of Palestine, based on the two-state solution, taking into account the security concerns of both parties (Israel and Palestine).”

Ternyata dari kenyataan Menteri Luar Negara, dasar Malaysia adalah bersedia menghormati hak rakyat Palestin dan Israel untuk menikmati keamanan dan kedamaian. Akan tetapi kesediaan kita pastinya bergantung kepada syarat selagi mana hak rakyat Palestin tidak dicerobohi.

Manakala bagi tuduhannya yang kedua pula tak ada sebarang hujah yang dikemukakannya jadi ianya lebih kepada satu fitnah..

Tapi ada juga dia jawab dalam Facebook dia.. tulisnya "PKR Bangi dlm twitnya mengishtiharkan "Kami tetap menyokong Ds Anwar Ibrahim walaupun dia seorang gay.

Kalau inilah hujahnya maka malanglah sesiapa yang menjadi pengikut Ustaz ini.. benda macam tu pun dia boleh jadikan sandaran untuk mengeluarkan resolusi... 

Bagi tuduhan yang ketiga pula baca apa AmenoWorld jawab di ( SINI )

Cadanngan aku buat Ustaz ni.. sebelum nak keluarkan fatwa atau resolusi tentang apa sekalipun, bersandarlah kepada fakta, jangan bersandar kepada Utusan Malaysia dan lain-lain media yang dikawal UMNO/BN semata-mata..

Mungkin sebab kalah dalam PRU baru-baru ini fikirannya dah bercelaru sebagaimana yang dikatakan oleh Hazmi Hanipa "kawe nmpk sbb utama kekalahan demo pru baru2 ini ada bnyk sngt merapu..kene muhasabah lah tu akhi..


AHMAD MASLAN KENA BANTAI KAW-KAW KERANA TERLEBIH CERDIK!!!

waaaahhhh lu punya AMPU betul-betul tahap Orang GILA NAK MAMPOS beb.

Lu tahu tak Ahmad Maslan hanya Orang Gila Nak Mampos aje yang sanggup PUJI DIRI dengan AYAT Tiada Kerajaan Di Dunia Ini Yang Sebaik BN (BARANG NAIK @ BINI
NAJIB)... kah kah kah!.

Memang BETUL Tiada Kerajaan Di Dunia Ini Yang Sebaik BN dalam MEROMPAK DAN MENYAMUN HARTA RAKYAT dari DULU KINI dan SELAMANYA, disamping mempunyai Pemimpin yang BERTARAF DUNIA BOROS BERBELANJA. Sebab itu NILAI MATA WANG Malaysia yang KAYA dengan HASIL BUMI tetapi KALAH dengan Negara yang AIR untuk MINUM pun terpaksa DIBELI dari Kita, kerana apa kerana Pandai nya Umno And The Gang Memerintah... kah kah kah!.


Berkenaan GST yang dikatakan akan MENURUNKAN HARGA BARANG selepas satu Tahun ianya berjalan, tak sudah-sudah lu cuba MENIPU RAKYAT ya Ahmad Maslan, Lu
kalau dengan Kebanyakkan Ahli Umno boleh lah lu TEMBERANG beb. Sebab dia orang Kebanyakkan nya sudah GELAP HATI untuk menerima Kebenaran hingga untuk membezakan
Harga Barang Naik dengan Harga Barang Turun pun dia orang sudah TAK MAMPU, apa lagi kalau lu Temberang pasal GST beb.. kah kah kah!.

Nama nya saja sudah GST iaitu yang T tersebut dalam BAHASA BAPAK UMNO adalah TAX yang bermakna CUKAI, lu FAHAM tak apa makna nya Cukai tu Ahmad Maslan.
Seperti yang selalu dikatakan Cukai Pintu, Cukai Tanah, Cukai Import, Cukai Export atau pun Cukai Pendapatan. Jangan pulak lu ingat Cukai tersebut adalah
seperti CHUKAI yang ada di Negeri Menteri Besar nya baru balik dari LAWATAN SAMBIL BELAJAR di Benua Antartika tu pulak beb... kah kah kah!.

Kalau dah nama nya Cukai mana ada ianya MENGURANGKAN HARGA sesuatu yang dikenakan Cukai Ahmad Masalan oiii... kecuali lah PENGHAPUSAN CUKAI itu baru dikatakan boleh MENURUNKAN Harga sesuatu Barangan. Tapi kalau lu bercakap dengan sesama Umno And The Gang mungkin lah boleh dia Percaya cakap lu tu atas sebab antara ialah seperti kata Tun Mahathir iaitu "Sudah Berpuluh Tahun Yang Cerdik Pandai Tak Masuk Umno" mungkin lu salah seorang dari nya... kah kah kah!.

Lagi satu Ahmad Maslan rasa nya TAK SESUAI lah beb bila dikatakan yang Kerajaan BN (BARANG NAIK @ BINI NAJIB) akan menjadi Kerajaan BARANG TURUN (BT) dari segi namanya, kecuali ditukar nama BN tersebut kepada BT. Tapi kalau ditukar pulak nama BN kepada BT terpaksa tukar nama BN (Barisan Nasional) kepada apa ya Ahmad Masalan, ok lah biar gua Fikir-Fikirkan nama apa yang sesuai dengan BT tu... kejap ya Ahmad Maslan gua FIKIRKAN DULU ok... kah kah kah!.

Setelah gua Fikir-Fikirkan dan untuk BERLAKU ADIL kepada BN yang dulu singkatan daripada Barang Naik @ Bini Najib, dengan rasa RENDAH DIRI, TANPA PREJUDIS,
TANPA BIAS dan TANPA WAS-WAS maka gua dapat IDEA untuk TUKAR nama BN tersebut yang lu katakan sebagai Kerajaan BARANG TURUN (BT). Rasa-rasa nya lu akan terima tak apa yang gua CADANGKAN ini Ahmad Maslan, gua tak kenakan apa-apa Bayaran atau pun WANG EHSAN BAWAH MEJA beb... kah kah kah!.

Gua IKHLAS lah Ahmad Maslan, lu tengok aje Blog gua pun sudah cukup beb, mana ada satu IKLAN yang gua TARUK. Jadi jangan Risau tentang Bayaran kerana ianya PERCUMA atau dalam Bahasa Bapak Umno dikatakan sebagai FREE OT CHARGE (F.O.C). Cerita banyak pun tak guna SEMPENA untuk MEREALISASIKAN perkataan Kerajaan BARANG TURUN (BT) selepas satu Tahun apabila GST dijalankan seperti kata lu, apa kata Tukar nama Barisan Nasional (BN) kepada Barisan TOTOL (BT)... kah kah kah!. 
sumber klik sini

hemmmmm..... orang jawa dikatakan seperti orang cina gak beb iaitu kebanyakkan nya cerdik... tapi jawa seorang ni adalah antara jawa bodoh berlagak pandai
sama seperti herman tino tu... kah kah kah... A B U."


Kejam, Tahanan Kanak-Kanak Jadi Makanan Anjing 

di Korea Utara


Korea Utara, mempunyai pelbagai rekod yang mengerikan dalam pemerintahannya. Dipetik dari Dailymail, salah seorang bekas banduan di penjara Korea Utara, Ahn Myong Chol, menceritakan sebuah kisah ngeri tentang kanak-kanak malang yang menjadi makanan anjing dan dikebumikan hidup-hidup.

Ahn Myong Chol adalah salah seorang yang berjaya melarikan diri dari Korea Utara dan akhirnya bekerja di Korea Selatan. Kini selepas ia berjaya membelot dan menjadi pengurus organisasi Bebaskan Gulag Korea Utara, ia menceritakan pengalamannya semasa menjadi saksi kekejaman di sana.
Beliau pernah melihat kanak-kanak sekolah yang baru pulang dan diserang oleh 3 ekor anjing. Dengan ganasnya anjing-anjing ini mengoyak tubuh budak-budak tersebut.

"Anjing-anjing itu membunuh tiga budak. Dua lainnya luka parah dan penjaga menanam mereka hidup-hidup," cerita Ahn. Keesokan harinya anjing-anjing yang berjaya membunuh kanak-kanak ini akan diberi makanan istimewa sebagai hadiah. 

Korea Utara memang mempunyai kisah tragik seperti dilaporkan oleh Chinasmack. Para tahanan di sana dipaksa kerja pada suhu di bawah 25 darjah. Banyak di antara mereka menderita kelaparan dan seringkali menggadai nyawa di sana.

"Orang-orang di kem tidak diperlakukan seperti manusia. Mereka seperti lalat yang boleh dihancurkan," cerita Ahn. Masih banyak kanak-kanak malang yang kehilangan masa zaman kanak-kanak mereka, sebagai korban dari taktik politik, peperangan dan diskriminasi.

Kredibiliti dan Zaid Ibrahim - 

Rafizi Ramli Oleh Rafizi Ramli


Sejak mengumumkan menjadi calon PRK Kajang, Datuk Zaid Ibrahim melontarkan pelbagai tuduhan terhadap Keadilan dan Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ini termasuklah tuduhan yang mempersoalkan ketelusan, integriti dan budaya politik yang dibawa Keadilan.

Kebelakangan ini, Datuk Zaid Ibrahim membuat cabaran untuk berdebat pula dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, juga atas alasan ketelusan dan integriti.
Kredibiliti dan Zaid Ibrahim - Rafizi Ramli

Saya pada mulanya tidak mahu memberi maklum balas tetapi selepas ditanya berkali-kali terutamanya oleh FreeMalaysiaToday yang ghairah membawa berita ini, saya akhirnya membuat keputusan melontarkan kembali beberapa perkara berhubung kredibiliti yang perlu juga dijawab oleh Datuk Zaid Ibrahim.

Jika beliau lantang berkempen atas platform ketelusan dan integriti serta memberi gambaran beliau ingin menyelamatkan kerajaan Selangor daripada ahli politik yang membawa budaya rasuah dan campur tangan, maka beliau juga perlu mempunyai rekod yang baik dalam perkara itu. Malangnya, keadaannya tidak sebegitu.

Artikel Penuh: http://bm.malaysia-chronicle.com 


Transformasi: JPN yang dulu bukanlah yang sekarang

ReJaM at MiLo SuaM - 12 minutes ago
Tulisan Terbuka28 Februari 2014 Transformasi: JPN yang dulu bukanlah yang sekarang Dari dulu hingga 
kini, seperkara yang kita cuba elak berlaku dalam kehidupan seharian kita ialah kehilangan dompet. 
Setelah meluangkan masa beberapa minit hingga beberapa jam cuba mengesan kedudukan dompet tidak membuahkan hasil, maka perasaan yang tenang pada awalnya tadi merubah menjadi gundah gulana. 
Ya benar,

Jom Intai Kilang Pembuatan Kereta Porsche

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Kilang Pembua
Blogger Home. 

HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: