Isnin, 10 Mac 2014

3671. 4U MH370. We Love You Always.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com   

MESEJ DARI BEIJING UNTUK ‪#‎MH370‬ / MESSAGE FROM BEIJING for #MH370 ‪#‎prayforMH370‬ ‪#‎doakanMH370‬ "MH370, we hope the radar can see you. If you copy, keep flying at your current height until you reach your destination. "We'll clear the way for you. Everybody is more than happy to let you be the first to land. "The sky is clear, with temperature in Beijing at five degrees Celsius, a little bit cold. Please wear your coats to keep warm. "Remember to hug your family and friends after you disembark. They love you, they really do."  
Picture from: 
https://www.google.com/search





KUALA LUMPUR 9 Mac - Seorang pelajar, Jenvine Ong (gambar), 24, yang sepatutnya menaiki pesawat MH370 membatalkan lawatan ke Beijing pada saat-saat akhir berikutan perkahwinan sahabat karibnya. 

"Saya membatalkan niat untuk terbang ke Beijing pada saat-saat akhir kerana teringat tentang perkahwinan kawan karib. 
"Keesokan harinya (Sabtu), saya dikejutkan dengan berita kehilangan MH370 yang sepatutnya dinaiki oleh saya. Sehingga saat ini saya masih keliru dan terkejut," katanya ketika di hubungi Utusan Malaysia di sini hari ini. 

Semalam, pesawat MH370 dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing terputus hubungan dengan Pusat Kawalan Trafik Udara Subang pada 2.40 pagi, kira-kira dua jam setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA). 

Penerbangan yang dijangka tiba di Beijing pada pukul 6.30 pagi itu membawa 227 penumpang dari 14 negara termasuk 38 rakyat Malaysia dan 12 anak kapal.
Menurut Jenvine, dia sepatutnya pergi ke Beijing bagi menghadiri forum di daerah Shen Yang, esok dan tidak menyangka tragedi seperti itu terjadi. 

Seorang lagi penumpang MH370, Jessica Yee, 40, terlepas penerbangan ke Beijing gara-gara terlupa tarikh dan masa penerbangan. 

Jelas Jessica yang juga calon Ijazah Sarjana Pentadbiran Perniagaan (MBA) di Universiti Tsinghua di Beijing, dia perlu mendaftar minggu hadapan. 

"Saya tersilap tarikh kerana itu penerbangan tengah malam. Saya fikir perlu berada di lapangan terbang pada Sabtu malam, rupa-rupanya Jumaat malam. Empat jam sebelum pelepasan, saya mengemas barang-barang dan bergegas ke lapangan terbang. 

"Dalam perjalanan ke lapangan terbang, saya menghubungi MAS dan dapat menukar tarikh penerbangan," katanya. 

Tambahnya, dia akan terbang ke Beijing esok. 

Perkahwinan kawan selamatkan Jenvine daripada naik MH370 - http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140310/dn_30/Perkahwinan-kawan-selamatkan-Jenvine-daripada-naik-MH370



Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: