Khamis, 27 Mac 2014

4135. MH370 - Apa kaitan dengan letupan kuat di lapangan ujian nuklear New Mexico?.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

TIGA VIDEO - MH370 - LETUPAN KUAT DI LAPANGAN UJIAN NUKLEAR NEW MEXICO MUNGKIN PELUPUSAN KARGO MH370 Posted by 



GRU sebelum ini melaporkan "kebingungan" mereka tentang mengapa Tentera Laut Amerika Syarikat merampas dan mengalihkan MH370 ke Diego Garcia, Satu berita yang disahkan oleh trek radar menunjukkan pesawat tentera AS bergerak meengiringi pesawat MH370 Sejurus sebelum MH370 hilang dari radar.  (Lihat video di bawah) 


Intelligence Directorate of the General Staff of the Armed Forces(GRU) melaporkan hari ini Bahawa kargo yang dififatkan "sangat mencurigakan" diambil oleh Amerika Syarikat dari MH370 dan dibawa ke Diego Garcia telah diterbangkan pada minggu lalu ke White Sands Missile Range di New Mexico di mana ia kemudian dimusnahkan
This new GRU report says, this “highly suspicious” cargo was flown from Diego Garcia to the White Sands Missile Range in New Mexico where it was destroyed in a 19 March explosion so massive it stunned the residents of this region due to the massive plume of smoke Russian munitions experts speculate was caused by US military-grade Thermate (a variation of thermite) devices

Weather experts baffled by mystery plume on New Mexico radar near 1945 nuclear bomb test site 

  • There is speculation that the cloud could be the result of a weapons test
  • But the U.S. has not done A-bomb tests since the Test Ban Treaty in 1992
  • Plume originated from White Sands Missile Range in Socorro county

A mystery ‘storm cloud’ caught on weather radar after erupting off a U.S. military missile testing ground in New Mexico has left weather experts baffled.
 
Deepening the mystery, U.S. National Weather Service offices in Albuquerque and El Paso have confirmed the reading, but say they have no idea where it could have come from. - greatgameindia

Jika benar itu adalah kesan pelupusan kargo MH370 tidak mengapa tetapi di manakan semua penumpang dan krew MH370 disimpan? Adakah mereka masih hidup atau ................... (tak sampai hati nak tulis) 

Sumber: (http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/03/tiga-video-mh370-letupan-kuat-di.html

Pelancong Dari China Turun Mendadak. Satu Tamparan Hebat Kepada Indutri Pelancongan Malaysia..

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 4 minutes ago
TRAGEDI MH370 .. PELANCONG DARI NEGARA CHINA MERUNDUM DAN ADA AGENSI TERUS BATAL KERJASAMA DENGAN MAS. Ekoran insiden MH370, jumlah warganegara China yang ingin melancong ke negara ini telah menurun mendadak.Harga untuk rombongan melancong ke Malaysia turut menurun kepada kira-kira RM1,595 hingga RM2,126.Terdapat juga agensi pelancongan Beijing yang memutuskan hubungan dengan Malaysia

Saat - saat cemas ketika Kassim Ahmad yang degil tidak mahu ditangkap

atsixty at ZAKRI ALI - 5 minutes ago
[image: Saat - saat cemas ketika Kassim Ahmad yang degil tidak mahu ditangkap “Semua pejabat agama yang ada tak boleh pakai. Saya ajar Islam yang sebenar dan bagi saya jawab sendiri dengan ALLAH. Waran tangkap semua ni mengarut sahaja. Pergi balik!" Itulah antara kata-kata dikeluarkan oleh sasterawan dan pemikir Dr Kassim Ahmad ketika pegawai penguatkuasa Pejabat Agama Daerah Kulim Kedah (PADK) menahan beliau di rumahnya di Kulim Golf & Country Resort kira-kira jam 2.30 petang tadi. Ketua Penguatkuasa PADK, Azmi Rejab berkata, sebaik diarahkan untuk melaksanakan waran tangkap ke at... more »

Saya Sangka TUDM Pemalas - Adakah Saya Salah Wahai Menteri Dan TUDM?

Soz Cyili at Ameno World - 5 minutes ago
Sebelum berita neh tersebar meluas kat media2 antarabangsa baik la kita bertanya sendiri kepada TUDM dan menteri kita. Kata mereka ; Kementerian Pertahanan menjelaskan, pasukan tentera tidak memintas pesawat misteri yang dikesan melalui ruang udara Selat Melaka kerana menyangka ia diarah berpatah balik oleh menara kawalan. Perkataan sangka digunakan kat sini kerana ; 1. TUDM tak sahkan

Dan kenapa perlu PM umumkan kesedihan itu terlalu awal? Luahan adik mangsa MH370

atsixty at ZAKRI ALI - 35 minutes ago
* Posted by Jeebond BLM* *Tulisan luahan hati Muhammad Fairuz Hamid, adik pasangan mangsa pesawat ‪MH370‬, Razahan Raz dan Norli Akmar Hamid.* *Minta maaf pd semua. Doa dan prhatian dri anda smua amat kami hrgai..bagi kami ini masih blum penamatnya. * *Kami tak terus terima bulat2 dengan berita terbaru ini. Ya, mungkin jejak terakhir pesawat MH370 adalah di “situ”..di “sini”..Namun, kami belum menerima berita mengatakan semua penumpang dan krew telah terkorban. * *Sekarang ini, ia terus menjadi andaian bahawa “semua krew dah penumpang terkorban”. Pencarian masih belum berakhir dan ... more »

Anak Kapten Zaharie: "Selagi Tiada Pengesahan, Saya Percaya Ayah Masih Hidup"

greenboc at KELAB GREENBOC - 53 minutes ago
AHMAD Seth bersama kakak, Aishah (kiri) serta ibu, Faizah Khanum Mustafa Khan. A*Anak juruterbang MH370 tidak percaya spekulasi* Ahmad Seth Zaharie, anak bongsu juruterbang pesawat MH370, Kapten Zaharie Ahmad Shah tidak mengendahkan spekulasi negatif terhadap bapanya kerana katanya, beliau lebih kenal siapa bapanya, lapor akhbar Berita Harian, hari ini. Ahmad Seth, 26, berkata beliau membaca semua berita spekulasi dan teori yang tersebar luas di laman sosial, termasuk tuduhan bapanya merampas pesawat yang hilang pada 8 Mac itu. Dalam pertemuan 5 minit dengan wartawan akhbar itu,... more »

TIGA VIDEO - MH370 - LETUPAN KUAT DI LAPANGAN UJIAN NUKLEAR NEW MEXICO MUNGKIN PELUPUSAN KARGO MH370

atsixty at ZAKRI ALI - 54 minutes ago
*GRU sebelum ini melaporkan "kebingungan" mereka tentang mengapa Tentera Laut Amerika Syarikat merampas dan mengalihkan MH370 ke Diego Garcia, Satu berita yang disahkan oleh trek radar menunjukkan pesawat tentera AS bergerak meengiringi pesawat MH370 Sejurus sebelum MH370 hilang dari radar. (Lihat video di bawah)* *Intelligence Directorate of the General Staff of the Armed Forces(GRU) melaporkan hari ini Bahawa kargo yang dififatkan "sangat mencurigakan" diambil oleh Amerika Syarikat dari MH370 dan dibawa ke Diego Garcia telah diterbangkan pada minggu lalu ke White Sands Mi... more »

EKORAN TRAGEDI KEHILANGAN MH370 ... INDUSTRI PELACUNGAN NEGARA BAKAL BERDEPAN DENGAN KEHILANGAN PENDAPATAN RM4 BILLION KATA PARA PENGANALISA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 21 minutes ago
*Malaysia sedang berhadapan dengan potensi kerugian sehingga RM4.2 bilion dalam pendapatan pelancongan apabila pelancong dari negara China akan melancung ke tempat lain berikutan saga tragedi MH370 itu, akhbar South China Morning Post ( SCMP ) melaporkan hari ini.Luo Juan, seorang penganalisis kanan dengan syarikat penyelidikan pasaran , memberitahu SCMP bahawa dia meramalkan ketibaan pelancung China di Malaysia tahun ini akan berkurangan sebanyak 20 % hingga 40%."Ini akan mewakili 400,000 hingga 800,000 pelancong," kata Luo ." Jika... more »

Tribunal Rakyat : BN kalah PRU13 jika tiada undi awal

atsixty at ZAKRI ALI - 24 minutes ago
[image: IMG_4197]*SUBANG : BN akan kalah jika tiada undi awal, kata Yash Phal Ghai dalam Pembentangan LaporanTribunal Rakyat berhubung Pilihanraya Umum (PRU) ke 13 lalu di Subang, semalam.* *Pengerusi Tribunal Rakyat itu memetik laporan Merdeka Centre, BN akan kalah dalam Pilihanraya Umum ke 13 sekiranya tiada undi awal.* *Jelasnya lagi, kemenangan BN dalam PRU lalu yang dipengaruhi undi awal memberi implikasi besar kerana majoriti rakyat tidak mengiktiraf kemenangan tersebut.* *“Seseorang calon yang tidak menang dapat membuktikan tentang kehilangan 1605 undi di kawasannya, se... more »

Ikan Aneh Mempunyai 4 Mata Boleh Putar 360 Darjah

Nas Rul at dairishare - 24 minutes ago
Ikan aneh yang ditemui hidup di laut dalam, yang mempunyai dua mata silinder di bahagian atas kepala telus dan dua di bahagian sisi, Menariknya lagi sepasang mata tambahan tersebut ternyata mempunyai kemampuan lain yakni boleh berputar 360 darjah. ! ... Ia adalah natalensis Rhynchohyalus, yang hidup pada kedalaman antara 800 meter hingga 1,000 meter di Laut Tasman, berhampiran New Zealand. Profesor Hans - Joachim Wagner, Universiti Tubingen, Jerman, yang menemuinya, percaya bahawa ikan ini berkembang dengan mata tambahan untuk mengesan mangsa, musuh dan pasangannya! Ikan ini dike... more »

Ini Dia Juruterbang Yang Digantung Tugas Sebab Kritik Najib Razak.

Soz Cyili at Ameno World - 24 minutes ago
Hish hish hish.. Tak pasal2 kena gantung der. Juruterbang tue silap juga. Lainkali ko puji la Najib. Yang ko pergi kritik kerajaan buat apa? Ko tatau ke depa dalam ahti ada taman? Memang saja ko cari nahas. Oleh kerana ko pun saja cari nahas macam aku dan geng2 pembangkang yang lain maka welcome la to the club. Club padan muka dan darah halal. Bersedia la untuk ditindas oleh kerajaan sendiri


Panas!! Video raja bomoh buat upacara seru mayat MH370 supaya timbul!!

PBO™ at pen buruk online ™ - 3 minutes ago
MH370: Video Raja Bomoh seru mayat timbulBagan Datoh – Walaupun dikecam dan dihina oleh sebilangan besar masyarakat Raja Bomoh Sedunia, Datuk Mahaguru Ibrahim Mat Zin tetap meneruskan ‘ritual’ dengan caranya yang tersendiri bagi membantu usaha mencari pesawat MH370 yang hilang secara misteri. Terbaru Ibrahim bersama para pengikutnya melakukan satu upacara ‘khas’ bagi menyeru mayat para


Al-Fatihah!! Jenazah Pelawak Terkenal, Datuk Ali Mamak Akan Dikebumikan Sebelum Zohor.. Takziah Buat Keluarga

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 13 minutes ago
SHAH ALAM - Pelawak terkenal era 80an, Datuk Ali Mamak atau nama sebenarnya Osman Jantan meninggal dunia jam 4.20 pagi tadi. Memetik laporan sebuah portal hiburan, Alllahyarham yang dikenali melalui sitkom ‘Santan Berlada’ meninggal dunia di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) kerana kanser tahap kedua. Perkara ini juga disahkan oleh anak lelakinya, Shahrul Nizam melalui akaun Facebook (FB) peribadinya. Alllahyarham yang merupakan anak kelahiran Kampung Pulau, Masjid Tanah, Melaka sudah berkecimpung dalam bidang seni selama kira-kira 25 tahun, dan telah dianugerahkan g... more »


VIDEO - Rahsia Mekah dan Nombor 1.618

atsixty at ZAKRI ALI - 19 minutes ago
*Makkah (ataupun Mekah dengan nama penuhnya Makkah al-Mukarramah; Bahasa Arab: مكة المكرمة) terletak lebih kurang 73km daripada timur Jeddah. * *Makkah merupakan tempat lahirnya Islam serta Nabi Muhammad s.a.w. dan juga tempat baginda menerima wahyu daripada Allah S.W.T. Makkah ialah kota paling suci bagi umat Islam. * *Setiap hari sebanyak lima kali sehari, lebih kurang 1.5 bilion Muslim tidak kira di mana mereka berada, pasti akan menghadap kiblat di Kota Makkah untuk bersolat.* *Sekurang-kurangnya sekali dalam seumur hidup seseorang Muslim akan mengerjakan haji pada bulan ... more »

Sentimen Anti Malaysia memuncak di China, Artis Malaysia diusir keluar, Barangan Malaysia akan diboikot..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 32 minutes ago
Sentimen anti-Malaysia semakin membara di China apabila selebriti China secara terbuka menyeru rakyat China memboikot khidmat Malaysia Airlines dan barangan buatan Malaysia. Kebencian rakyat China terutama dari ahli keluarga penumpang nahas tersebut semakin memuncak selepas pesawat MH370 disahkan berakhir di Selatan Laut Hindi oleh PM Najib Tun Razak pada malam Isnin lalu. Chen Kun, salah seorang pelakon yang paling popular di China dengan mempunyai 72 juta pengikut, mengecam kerajaan Malaysia dan Malaysia Airlines kerana menjadi "badut yang berbohong dan berdusta." Seruannya unt... more »

Artis China Anjur Boikot Barangan Malaysia.

Soz Cyili at Ameno World - 35 minutes ago
Apa kena mengena rakyat Malaysia pula kat sini? Adakah MAS sengaja membuatkan pesawat #MH370 hilang secara misteri? Sebenarnya baik MAS, baik rakyat Malaysia kami juga mangsa keadaan. Sekarang orang China angin satu badan dengan Malaysia disebabkan sikap pemimpin negara yang seringkali keluarkan kenyataan demi kenyataan yang mengelirukan. Aku tak nafikan bab tue. Pasal aku sendiri pun antara

Kenapa 'Orang Tua' ini nak sekat Internet jika dia jadi PM semula??

Abdullah Othman at Tempayan Retak - 43 minutes ago
Semalam Tun Mahathir *(saya bahasakan "orang tua" bahasa manja digunakan di kampung saya untuk menghormati orang yang tua tapi masih banyak bercakap.. mengomel)* telah mengeluarkan kenyataan akan menyekat internet jika dia menjadi PM semula. "Kalau saya diangkat semula menjadi Perdana Menteri, saya akan pastikan semua televisyen, Internet dan majalah ditapis sepenuhnya kerana itulah punca peningkatan kes jenayah di Malaysia yang kini semakin banyak dilaporkan." Saya rasa buka pasal jenayah tapi lebih daripada itu. Belum sempat saya nak menulis panjang saya terbaca artikel analisi... more »

Datuk Ali Mamak Meninggal Dunia

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 43 minutes ago
[SH] SHAH ALAM - Pelawak terkenal era 80an, Datuk Ali Mamak atau nama sebenarnya Osman Jantan meninggal dunia jam 4.20 pagi tadi. Memetik laporan sebuah portal hiburan, Alllahyarham yang dikenali melalui sitkom ‘Santan Berlada’ meninggal dunia di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) kerana kanser tahap kedua. Perkara ini juga disahkan oleh anak lelakinya, Shahrul Nizam melalui akaun Facebook (FB) peribadinya. Alllahyarham yang merupakan anak kelahiran Kampung Pulau, Masjid Tanah, Melaka sudah berkecimpung dalam bidang seni selama kira-kira 25 tahun, dan telah dianugerah... more »

Petunjuk Baharu MH370: Lebih 100 Objek Dicerap Satelit

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 43 minutes ago
[MK] Pasukan penyiasat Malaysia mengumumkan imej satelit baru menunjukkan sebanyak 122 objek di dikesan di permukaan selatan Lautan Hindi dalam kawasan operasi pencarian. Pemangku Menteri Pengangkutan Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata, objek berkenaan – ada diantaranya sebesar 23 meter panjang berwarna cerah – kini sedang diteliti. Bagaimanapun, buat masa ini belum dapat dipastikan sama ada ia benar-benar berpunca daripada pesawat Malaysia Airlines yang hilang itu, katanya. “Namun, kita berharap petunjuk baru ini akan membantu operasi pencarian,” katanya dalam sidang media ... more »

Gempar Nuklear!: Belanda pintas PENERBANGAN MH370 semasa dalam penerbangan merempuh persidangan kemuncak nuklear

alhusseyn at al-Husseyn - 1 hour ago
*Posted 24 Mac Dikemaskini 25 Mac* : Plot Pesawat keganasan gagal. Syabas kepada Belanda, dan sekarang ada cakap-cakap tentang bagaimana mudahnya "mogok diplomatik" Israel akan diselesaikan. Apa yang 180! Lebih seperti 360 ke alam semesta yang berbeza. *UPDATE:* Pesawat itu terbang dari Miami tanpa diumumkan dan tanpa pengenalan atau beacon dan dipintas di udara oleh Tentera Udara Belanda sebelum sampai ke persidangan kemuncak nuklear. Hakikatnya ia berasal di Amerika Syarikat dan terbang di ruang udara wilayah Amerika Syarikat untuk sekurang-kurangnya 300 batu yang tidak diken... more »

Lihatlah Mereka Jika Anda Rasa Hidup Ini Tidak Adil

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Jika anda fikir anda tidak berpuashati dengan keadaan sekarang, lihatlah mereka...
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: