Sabtu, 29 Mac 2014

4163. Inilah jawapan dari orang yang pernah mengata Melayu Mudah Lupa.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

Setelah penipuannya selama 30 tahun terbongkar.. Ini jawapan Mahathir..

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad akan mengkaji semula kebenaran dakwaan bekas timbalannya Tun Musa Hitam yang mengatakan beliau berada di Kuala Lumpur semasa tragedi Memali pada 1985.

Selepas hampir 30 tahun peristiwa Memali, Musa mendedahkan Dr Mahathir berada di Kuala Lumpur, bukannya China sebagaimana yang dilaporkan sebelum ini.

"Saya sedang kaji kebenaran tentang apa yang disebut oleh Tun Musa.

"Pasal ini berlaku sudah begitu lama saya kena semak baliklah apa yang dia kata betul ataupun tidak," kata Dr Mahathir selepas menghadiri majlis dianjur Alumni Universiti Utara Malaysia di Istana Hotel hari ini.

Pendedahan ini dibuat sendiri oleh Musa ketika peristiwa itu berlaku pada 19 November 1985 yang mengorbankan 14 orang dan berpuluh yang lain cedera.

Musa mendedahkan perkara ini dalam “Diskusi Politik Malaysia: Dulu dan Sekarang” anjuran kerajaan negeri Kelantan yang diadakan di Kota Baru baru-baru ini.

Turut serta sebagai panel ialah Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa manakala Profesor Madya Datuk Dr Mohamad Agus Yusof bertindak sebagai moderator.

Musa ketika menjawab soalan Agus berkata, Dr Mahathir berada di Kuala Lumpur ketika kejadian itu dan berkata:

"Dua tiga hari selepas kejadian itu pun dia berada di Kuala Lumpur." Sebelum ini, semua maklumat yang disebarkan ialah Dr Mahathir berada di China ketika kejadian itu ~ The Malaysian Insider

Video pendedahan Musa Hitam itu sila lihat di ( SINI )



Comment: 

0
DATIN NAJIB's avatar
DATIN NAJIB· less than 1 minute ago
Dia bukan nk kaji tapi nk cari idea mcm mn nk tipu dn spin...mgkin dia akn upah balaci pi china dn rasuah siapa2 yg berkenaan di sana agar mengaku dia ada di sana pada waktu itu..alabai
Sumber: (http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2014/03/setelah-penipuannya-selama-30-tahun.html

Setelah penipuannya selama 30 tahun terbongkar.. Ini jawapan Mahathir..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 24 minutes ago
Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad akan mengkaji semula kebenaran dakwaan bekas timbalannya Tun Musa Hitam yang mengatakan beliau berada di Kuala Lumpur semasa tragedi Memali pada 1985. Selepas hampir 30 tahun peristiwa Memali, Musa mendedahkan Dr Mahathir berada di Kuala Lumpur, bukannya China sebagaimana yang dilaporkan sebelum ini. "Saya sedang kaji kebenaran tentang apa yang disebut oleh Tun Musa. "Pasal ini berlaku sudah begitu lama saya kena semak baliklah apa yang dia kata betul ataupun tidak," kata Dr Mahathir selepas menghadiri majlis dianjur Alumni Universiti... more »

Pukulan Untuk Najib: INMARSAT Nafikan Teori 'Berakhir Di Lautan Hindi' Darinya

greenboc at KELAB GREENBOC - 33 minutes ago
I*nmarsat: Teori 'Berakhir di lautan' bukan dari kami* Syarikat satelit yang berpangkalan di Britain, Inmarsat, berkata *pihaknya tidak terbabit dalam membuat kesimpulan bahawa pesawat MH370 telah "berakhir di Lautan Hindi".* *Pada malam 24 Mac lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan sidang akhbar untuk mengumumkan bahawa pesawat MH370 telah "berakhir di Lautan Hindi" dengan memetik analisis data satelit Inmarsat. * Bagaimanapun, pengumuman telah membangkitkan kemarahan di kalangan keluarga penumpang China, yang enggan menerima kesimpulan itu sehinggalah pesaw... more »

Kisah Sebenar Di Sebalik Pendedahan Najib Berkenaan MH370 Terbongkar

atsixty at ZAKRI ALI - 55 minutes ago
*Syarikat satelit yang berpangkalan di Britain, Inmarsat, berkata pihaknya tidak terbabit dalam membuat kesimpulan bahawa pesawat MH370 telah "berakhir di Lautan Hindi".* *Pada malam 24 Mac lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan sidang akhbar untuk mengumumkan bahawa pesawat MH370 telah "berakhir di Lautan Hindi" dengan memetik analisis data satelit Inmarsat.* *Bagaimanapun, pengumuman telah membangkitkan kemarahan dikalangan keluarga penumpang China, yang enggan menerima kesimpulan itu sehinggalah pesawat tersebut ditemui.* *Jurucakap Inmarsat Jonathan Sinn... more »

Gambar Kemalangan Pelik Yang Sukar Di Tafsir

Nas Rul at dairishare - 57 minutes ago
Kemalangan Pelik Yang Sukar Di Tafsir

Sesekali Papan Kekunci Dipagut.

Matt Evo at Kami SokongTokguru - 59 minutes ago
*بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.* *Assalamualaikum w.b.t/**ا**لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه* Meja *www.peceq.blogspot.com . Asal: (**Lebih kepada pandangan peribadi* *) * *Apakah musibah ini ada unsur sabotaj yang bertunjangkan ugutan dan rasuah sebagai puncanya. * [image: Photo: Kenapa Kehilang... more »

Apkata Tun Musa tentang Tun M:.....

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Apkata Tun Musa tentang Tun M:.....] Yop LaksaSedap

Korang bersaralah....bikin malu 1Malaysia!

alhusseyn at al-Husseyn - 1 hour ago
Boleh tak sesiapa tolong bagi tahu menteri-menteri kita yang dua orang ni, bahawa senarai 40.2 juta tu, bukan seperti senarai nama dalam buku hutang cheti atau along yang pakai buku kecik 555 tu... Tolonglah bagi tau depa tu...bukan! bukan! bukan! Kemudahan internet telah menjadikan dunia ini seolah-olah berada dihujung jari sahaja... Takkanlah begitu naif dua orang menteri kita ini? Pihak Interpol, yang berpangkalan di Lyon, Perancis telah menempelak kenyataan menteri Zahid Komedi yang mendakwa proses itu terlalu perlahan kerana menurutnya, pangkalan data Interpol yang mengandung... more »

BENDA INI YANG BUAT NAJIB PENING KEPALA SEKARANG (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 1 hour ago
Syarikat satelit yang berpangkalan di Britain, Inmarsat, berkata pihaknya tidak terbabit dalam membuat kesimpulan bahawa pesawat MH370 telah "berakhir di Lautan Hindi". Pada malam 24 Mac lalu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengadakan sidang akhbar untuk mengumumkan bahawa pesawat MH370 telah "berakhir di Lautan Hindi" dengan memetik analisis data satelit Inmarsat. Bagaimanapun, pengumuman telah membangkitkan kemarahan di kalangan keluarga penumpang China, yang enggan menerima kesimpulan itu sehinggalah pesawat tersebut ditemui. Jurucakap Inmarsat Jonathan Sinnatt be... more »

Kemalangan bikers..Rider GS 1200.. Kemalangan di Terengganu

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 1 hour ago
Rider Gs1200 dari Kelantan kemalangan dalam perjalanan ke Kuala Trengganu Bike Week..kecederaan belum dapat info..doakan semuga selamat dan dipermudahkan urusannya.. kepada bikers2 yang lain minta lebihkan perhatian dan hati2. like this. 15 shares View 32 more comments Alongziela Sumayyah gws 22 minutes ago · Like

PANAS - Penumpang MH370 Hantar Mesej Minta Tolong Dari Diego Garcia?

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Saya terbaca satu artikel berkenaan dengan masej oleh Philip Wood seorang warga US yang dalam perjalanan ke Beijing menggunakan MH370. Saya tak pasti kesahihan maklumat dan artikel ini, tetapi rasa dalam keadaan kita misteri dengan kehilangan MH370 dengan pelbagai teori ada baiknya artikel ini dikongsikan bersama.Antaranya masej berbunyi"I have been held hostage by unknown military personal after my flight was hijacked (blindfolded). I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack. I have been separated from the rest of the passengers and... more »

Kenapa Kehilangan Pesawat MH370 Dianggap MISTERI Terbesar Sejarah Penerbangan Dunia?

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Muhammad Hakimi [image: Photo: Kenapa Kehilangan Pesawat MH370 Dianggap MISTERI Terbesar Sejarah Penerbangan Dunia? KINI sudah hampir sebulan operasi mencari dan menyelamat dilakukan dalam usaha untuk menemukan pesawat MAS MH370 model Boeing 777 yang dilaporkan hilang sejak Sabtu yang lalu.Misteri kehilangan pesawat malang itu sehingga kini masih lagi belum terjawab sejak MH370 hilang dari radar pada jam 1.30 pagi. Penerbangan tersebut berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada jam 12.41 pagi dan sepatutnya mendarat di Beijing,China pada hari yang sama.Nas... more »

Perghhh..Zahid Hamidi Kena Tibai Dengan Interpol.Semak Data .Interpol. Hanya 2...3 saat je.

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 4 hours ago
Lagi sekali negara kita dimalukan diperingkat dunia dan antarabangsa apabila kenyataan Menteri di parlimen dibelasah sampai lumat dan dilihat kenyataan itu bertaraf gred F.Agensi polis antarabangsa, Interpol, semalam menolak tanggapan Malaysia bahawa pangkalan datanya untuk menyemak pasport adalah terlalu rumit.Interpol berkata walaupun beberapa negara lain menggunakan pangkalan data itu

MH370 - Apa yang bekas MB Perak itu katakan, terbukti ada juga kebenarannya

alhusseyn at al-Husseyn - 4 hours ago
Semakin meluat tengok PC MH370.Tidak ada berita baru.Sekadar ulang benda yang sama - apologia dan apologetik ... Nampaknya apa yang pernah Nizar katakan melalui tweetnya tempohari menampakan ada kebenarannya. Jom soroti kenyataan ayam mereka : "Saya amat gembira jika spekulasi yang mengatakan pesawat itu dikesan di Lautan Hindi atau sebagainya betul atau tidak, bagi membolehkan kita menghantar semua aset ke situ bagi usaha menyelamat, *namun itu bukan kenyataannya.*" Bukan main sombong dia bercakap....saya amat gembira ....sarkastik bukan? Tetapi kemudiannya dia terpaksa pula ... more »

Tok Guru Nik Aziz minta maaf dengan rakyat Kelantan.

mantaro at SISI BUKIT - 4 hours ago
Ucapan tok guru yang penuh dengan kesayuan semasa kuliah subuh pagi tadi di Pulau Melaka. "MAAFKAN SEGALA KESILAPAN SAYA SELAMA SAYA PIMPIN KELANTAN. NI SAKIT SAYA MUNGKIN ALLAH NAK KIFAARAT DOSA SAYA ATAS APA KESALAHAN SAYA BUAT SELAMA SAYA PIMPIN KELANTAN."kata Tok Guru Nik Abdul Aziz (Air mata bergenang membasahi pipi....)

Penjenayah Dibebaskan Kerana BADAN BESAR

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
[HM] Devon (England): Seorang penjenayah setinggi dua meter dibebaskan dari tahanan selepas hakim menyatakan katil dan pakaian seragam penjara terlalu kecil untuknya. Jude Medcalf, 23, dari Newton Abbot melakukan jenayah selepas dia disahkan menghidap sindrom Klinefelter. Penyakit itu mengganggu sistem tumbesarannya, menyebabkan dia terus membesar Dalam satu kejadian terbaru, dia menakutkan seorang wanita dengan melepaskan tembakan menggunakan pistol tiruan melalui sebuah tingkap sebelum melarikan hadiah Krismas bernilai £30 (RM163) dan sejumlah wang daripada pejabat Perkhidma... more »
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: