Isnin, 31 Mac 2014

4188. MH370 - Musibah ini juga menyerlahkan betapa besarnya beza bangsa dengan Islam.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  . Yang jahat itu bangsa, yang baik itu agama iaitu Agama Islam. Islam tidak mengajar umatnya berbuat jahat sebagaimana kehendak Allah SWT iaitu patuhi perentahNya dan jauhi laranganNya. 

Inilah bezanya bangsa dengan Islam. Ada orang hidup mengikut acuan bangsa, sementara yang lain kehidupannya lebih bercirikan Islam. 

Pada aku penutupan akaun FB Ustaz Darul Manzil, lebih menyeronokan serta lebih memberi kemenangan kepada jenis bangsa yang sememangnya penuh dengan acuan hasad dengki dan pendusta. 

Memang pada asalnya bukan itu tujuan mereka yang memberi ulasan pelik-pelik dan menyakitkan hati. Kalau sudah namanya ulasan mengikut nafsu. Bila mengiakan nafsu berbanding dengan akal waras, kejahatan siapa dan siapa sahabat rapat mereka?, kalau tidak syaitan laknatullah. 

Jatuhlah tingkahlaku mereka kepada bersubahat dengan aset tetap ahli Neraka itu. Maka dengan ini tercapailah hasrat kejahatan mereka, menyekat orang lebih dekat kepada Allah SWT. Nauzubillah. 

Punca sebenar Ustaz Darul Manzil tutup akaun Facebook


Punca sebenar Ustaz Darul Manzil tutup akaun Facebook - Susulan penyebaran secara meluas artikel tulisan Ustaz Darul Manzil berhubung dua mimpinya mengenai pesawat MH370 dalam akaun Facebook, beliau bertindak menutup akaun tersebut.


Tindakan itu dibuat disebabkan ramai penggiat laman sosial menyelar dan mengutuk cerita mimpi yang dikongsikannya. Mereka mendakwa mimpi tersebut sepatutnya tidak disiarkan kerana mereka yakin cerita mimpi Ustaz Darul hanya rekaan semata-mata.

Berikut ialah kenyataan panjang lebar Ustaz Darul Manzil yang ditinggalkan dalam akaun Facebooknya bagi menjawab dakwaan dirinya sengaja mencari publisiti.


Anda mungkin juga meminati:










Sumber: (
http://kachipemas.blogspot.com/2014/03/punca-sebenar-ustaz-darul-manzil-tutup_31.html

Video: Wanita bertudung cekup suami dan kekasih dalam bas

canang at Cananglahnie - 5 minutes ago
video klik sini
Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 43 minutes ago
1. Kalau kau bukak tv dan baca paper ; kau akan perasan beberapa benda yang bagus. Melodi dah di "gantung" sementara siaran dia. 2. Anugerah Bintang Popular Berita Harian pun dah ditangguhkan rasanya. 3. Banyak bacaan surah2 dimainkan di TV. 4. Dengan tiba2 banyak break dekat TV yang mengajak orang sedekah Al-Fatihah. 5. Semuanya kerana kejadian MH370. 6. Agak malu la sebab kita perlukan satu tragedi untuk buat semua benda tu. 7. Sedangkan sepatutnya semua benda tu jadi kebiasaan. 8. Lebih malu lagi, kalau lepas semua ni dah berakhir, good or bad, tv dan media kita kembali kepada... more »

Himpunan Derita Rakyat kerja tak berfaedah Mukhriz kata..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir menyifatkan Himpunan Derita Rakyat yang bakal dianjurkan PAS di Baling pada 5 April ini sebagai tidak membawa sebarang faedah bagi rakyat Kedah. Menurut beliau, nama himpunan "Derita Rakyat" itu hanyalah helah gimik bagi menarik simpati rakyat dan sebaliknya penganjur himpunan tersebut sengaja memperguna alasan memperingati demonstrasi Baling 1974. Justeru itu, Mukhriz menggesa agar tiada sesiapa pun dari kalangan rakyat di negeri Jelapang Padi yang hadir ke himpunan berkenaan dan memberi amaran agar tidak mudah diperdaya atau t... more »

Tanya Rais Yatim: Apakah merogol pembantu rumah itu dianggap sebagai "sayang"

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Aduhai Pak Rais, kalau nak kata orang "sayang" pun biarlah bertempat !! Bantuan antarabangsa dalam misi pencarian MH370, bukan soal sayang, tetapi atas dasar keperihatinan dan semangat kepertanggungjawaban antarabangsa di atas malapetaka yang menimpa rakyat dan negara justeru kelentongan kerajaan Barisan Nasional !!* *Tak taulah kalau merogol pembantu rumah itu dianggap sebagai "sayang", untuk menghilangkan 'dahaga' !* *Bantu cari MH370 bukti dunia sayang Malaysia - Rais* *KUALA LUMPUR: Bantuan diterima Malaysia dalam operasi mencari dan menyelamat (SAR) pesawat MH370 membuktika... more »

[KENYATAAN MEDIA] Undang2 Benarkan Dato’ Seri Anwar Menjawat Jawatan Presiden PKR

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*KENYATAAN MEDIA31 MAC 2014* *PERUNTUKAN UNDANG-UNDANG BENARKAN DATO’ SERI ANWAR IBRAHIM MENJAWAT JAWATAN PRESIDEN PARTI KEADILAN RAKYAT* *Penantian rakyat khususnya anggota Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) selama lebih 15 tahun akan berakhir selepas Dato’ Seri Anwar Ibrahim mencalonkan diri untuk bertanding jawatan Presiden KEADILAN dalam Pemilihan KEADILAN 2014. Wibawa dan ketokohan beliau diyakini mampu menerajui KEADILAN sebagai sebuah parti masa depan.* *Spekulasi bahawa Dato’ Seri Anwar berdepan dengan risiko pembatalan oleh Pendaftaran Pertubuhan ekoran sabitannya dalam... more »


Peguam : Anwar layak pegang jawatan Presiden KEADILAN

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 minutes ago
Peguam : Anwar layak pegang jawatan Presiden KEADILANKUALA LUMPUR 31 Mac : Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh mememang jawatan Presiden KEADILAN walaupun dijatuhkan hukuman dalam kes fitnah II baru-baru ini. [image: Anwar_Ibrahim]Dalam satu kenyataan seorang peguam, Radzlan Jalaludin memaklumkan spekulasi bahawa Anwar berdepan dengan risiko pembatalan oleh Pendaftaran Pertubuhan ekoran sabitannya dalam kes Fitnah 2 adalah tidak tepat. “Biarpun disabitkan dengan kesalahan dan keputusan ditangguhkan sementara menunggu keputusan rayuan di Mahkamah Persekutuan, Dato’ Seri Anwar Ibrahim masih... more »


Kaindahan Taman Tergantung Bekas Laluan Kereta Api Di New York

Nas Rul at dairishare - 25 minutes ago
Pada kebiasaannya sebuah taman berada di kawasan luas, berbeza dengan taman yang ini. Tak banyak yang berbeza dari penampilan taman ini, kerana masih mempunyai unsur penghijauan seperti rumput yang dihiasi oleh bunga-bunga, serta kerusi kayu sebagai pelengkapnya. Namun yang menjadikan taman ini berbeza adalah berada di bekas laluan kereta api. Pada awalnya bangunan tersebut merupakan bekas laluan kereta api barang di Manhattan pada awal 1900-an. Namun, pada tahun 1980-an, kerana pembangunan jalan dan pengangkutan jalan raya, dan perjalanan kereta api tak lagi diperlukankan, lalu d... more »

Pengasas PKR Irene Fernandez meninggal dunia

atsixty at ZAKRI ALI - 26 minutes ago
*Aktivis hak asasi Irene Fernandez meninggal dunia hari ini meninggal dunia hari ini selepas menjalani rawatan akibat komplikasi jantung.Menurut Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim, Fernandez meninggal dunia pada jam 10.15 pagi.Pengasas NGO hak asasi pendatang asing Tenaganita itu sebelum ini menerima rawatan di Hospital Serdang. * * Posted by Jeebond BLM*
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: