Khamis, 17 April 2014

4702. Paku Dulang Paku Serpih, Mengata Orang Dia Yang Lebih.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  . Orang Islam sentiasa bermuhasabah diri kerana Allah SWT. Orang Melayu jarang mencermin diri. Maka hasilnya seperti kata-kata dibawah. 

Baca Juga: 

030. Penyakit Hasad Dengki  . 

500. Tiada yang bersifat MUSTAHIL bagi Allah S.W.T.. . 


  • Ibrahim Ali kata akhlak Karpal lebih mulia daripada Anwar..

    Mengulas mengenai kematian pemimpin veteran DAP, Datuk Ibrahim Ali hari ini menyifatkan mendiang Karpal Singh yang dikatakan sebagai pejuang keadilan berakhlah lebih mulia daripada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

    Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) itu berkata, meskipun Karpal dilihat sebagai pejuang keadilan namun sikapnya yang tidak menghormati agama Islam adalah satu perbuatan melampau.

    "Takziah kepada keluarga mendiang. Akhlaknya lebih mulia daripada Anwar. Satu perkara yang saya hilang hormat kepada Karpal ialah apabila mendiang tidak menghormati Islam dengan mengatakan 'langkah mayat dia dulu' sebelum Malaysia laksanakan hukum hudud'.

    "Sikap ini amat melampau, tidak hormat agama Islam. Mendiang dikatakan pejuang keadilan tetapi tidak menghormati keadilan dalam Islam.Mendiang juga pilih kasih. Ini menyebabkan saya hilang hormat kepadanya," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

    Karpal maut dalam kemalangan jalan raya awal pagi ini ketika dalam perjalanan ke Pulau Pinang laporannya sila baca di SINI

    Pembantu peribadinya, Michael Cornandez turut maut dalam kejadian itu. Mengimbas kenangannya bersama mendiang, Ibrahim berkata, perkara yang tidak dapat dilupakannya ialah ketika bertelagah dengan Karpal di Parlimen.

    "Saya antara ahli Parlimen yang selalu bertengkar dengan Karpal di Parlimen. Saya masih ingat bagaimana marahnya Karpal kepada saya bila saya kata saya lulus undang-undang di Holiday Inn," katanya.

    Ibrahim berkata, beliau turut merasakan kehilangan ahli politik dan peguam berwibawa itu yang memberikan sumbangan besar dalam mewarnakan politik Malaysia.

    "Saya turut merasakan kehilangannya," katanya lapor The Malaysian Insider


    Blogger Home. 
    s3v3n

    s3v3n
    copyright©
IP

Pemandu lori terkejut jeritan, dentuman kuat

kerengga at KERENGGA - 1 minute ago
"Bunyi dentuman kuat di belakang lori dan suara orang menjerit telah mengejutkan saya," demikian menurut pemandu lori Abu Mansor Mohd, 45, yang kenderaanya terlibat dengan kemalangan di Kilometer 306.1 Lebuhraya Utara Selatan laluan utara berhampiran Gua Tempurung di Kampar, awal pagi ini. Kemalangan pada jam 1.10 pagi itu, mengakibatkan anggota Parlimen Bukit Gelugor Karpal Singh, 74, dan

[ Hot ] Real Bumper Car : Suami dan Isteri bergaduh langgar-langgar kereta ?

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 1 minute ago
[ Hot ] Video Real Bumper Car : Suami dan Isteri bergaduh langgar-langgar kereta ? (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk')); Post by Tang Jc. Satu

PEMILIHAN KEADILAN 2014 .. AZMIN DAN SAIFUDDIN AKAN DI PANGGIL OLEH JAWATANKUASA PEMILIHAN PUSAT KEADILAN (JPP) KERANA PERLANGGARAN KEMPEN PEMILIHAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 minutes ago
*PETALING JAYA - Dua calon Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dan Datuk Saifuddin Nasution Ismail bakal dipanggil bagi memberikan penjelasan susulan kenyataan mereka yang dilaporkan media cetak dan elektronik. Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pusat PKR (JPP), Datuk Johari Abdul berkata, ia bagi mengelakkan berlakunya perlanggaran peraturan kempen pemilihan. “Prosesnya kita akan tengok nanti, sudah tentu calon akan dipanggil untuk memberikan alasan, tapi selagi tiada kritikan yang dibuat terhadap pimpinan parti ataupun terhadap JPP, ia tidak dianggap serius. “Namun beg... more »

Terkini!!! Wakil Rakyat PAS Turut Serta Menziarahi Mendiang Karpal Singh Di Kediamannya.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 14 minutes ago
[image: Mayat mendiang Karpal Singh tiba di Georgetown] GEORGETOWN: Mayat bekas Pengerusi DAP, mendiang Karpal Singh tiba di pekarangan kediamannya di Jalan Utama, Kebun Bunga, di sini, pada jam 3.40 petang tadi. *ADUN Kubang Rotan, WR Mohd Nasir Mustafa yang juga selaku Naib Yang DiPertua PAS Kawasan Kuala Kedah bersama sahabat melakukan kunjungan takziah kepada keluarga Karpal Singh hari ini.* Suasana sedih menyelubungi kawasan rumah yang dipenuhi sanak saudara, kenalan dan orang ramai yang menunggu mayat mendiang yang dibawa dari Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), Ipoh. I... more »

ISU MoU AIR ANTARA KERAJAAN SELANGOR DENGAN PUTRAJAYA .... WALAUPUN DI ASAK BERTUBI-TUBI OLEH 3 ADUN DARI PR DI SIDANG DEWAN UNDANGAN NEGERI SELANGOR, NAMUN TAN SRI KHALID TETAP MEMBERIKAN JAWAPAN DENGAN COOL DAN TEPAT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 19 minutes ago
*Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim diasak bertalu-talu oleh wakil rakyat Pakatan Rakyat Selangor sewaktu usul menangguhkan pembinaan empangan Langat 2 dibentangkan Lau Weng San (DAP-Kampung Tunku).Yeo Bee Yin (DAP-Damansara Utama), Azmin Ali (PKR-Bukit Antarabangsa, kiri) dan Lau Weng San (DAP-Kampung Tunku) seorang demi seorang menghamburkan soalan kepada Khalid sewaktu membahaskan usul itu.Yeo sewaktu mencelah ucapan Khalid menyifatkan suasana rundingan penstrukturan air dengan pusat dan pembinaan empangan Langat 2 ibarat b... more »

Ustaz Don Jawab Kritikan Wardina.. Ini Jawapannya

Addin Deen at Addin - 23 minutes ago
KUALA LUMPUR - Selepas dikritik secara terbuka di laman Facebook oleh artis, Wardina Safiyyah Fadlullah Wilmot, penceramah bebas, Ustaz Don Daniyal tampil menjawab dakwaan kononnya beliau tidak membuat rujukan sebelum membuat ceramah. Mengakui terkilan dengan tindakan Wardina, Ustaz Don menegaskan, adalah tidak adil sekiranya beliau dinilai bersandarkan video yang diedit daripada ceramahnya sebelum ia dijadikan alat untuk menyerangnya secara keterlaluan. Sambil menyifatkan tuduhan yang dilemparkan itu sebagai berat, penceramah terkemuka itu mempersoalkan niat Wardina menggunakan ma... more »

“Najib malukan Malaysia, lari dari jawab isu MH370″

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 30 minutes ago
“Najib malukan Malaysia, lari dari jawab isu MH370″[image: Anwar lagi]PADANG BESAR 17 APR: Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hanya memalukan negara Malaysia dengan tindakan melarikan diri dari ditemubual media antarabangsa mengenai pesawat MH370,” kata Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim. “Bila media antarabangsa nak tanya dia, dia lari pergi mana tak tau. Tak mahu jawab soalan dari luar negara. “Ini memalukan negara. Hang (kamu) sebagai PM jawablah. “Ini bagi aku yang jawab. Lepas itu marah-marah, tak paus hati nak sumbat aku dalam penjara,” katanya dihadapan 3,000 had... more »

Video Ustaz Don perjelas kekeliruan

kerengga at KERENGGA - 34 minutes ago
HARAKAHDAILY KUALA LUMPUR: Ustaz Don Daniyal telah memuat naik video bagi menjawab video viral yang tersebar melalui laman sosial sejak minggu lalu. Beberapa blog turut menyiarkan petikan daripada penjelasan Ustaz Don. Dalam video itu, beliau menjelaskan beberapa perkara yang dianggap penting seperti motif penyebaran video tersebut. Beliau juga mempertikaikan tujuan video video yang

Ahli Parlimen Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad menghina mayat Karpal Singh

atsixty at ZAKRI ALI - 54 minutes ago
Jejak Bertapak's photo. [image: Tatkala ahli-ahli politik daripada kerajaan dan pembangkang bersedih dengan kematian bekas Pengerusi DAP, Karpal Singh, Ahli Parlimen Langkawi, Datuk Nawawi Ahmad menghina mayat pemimpin veteran pembangkang itu di laman Facebooknya. Sambil memuatkan gambar mayat Karpal dan menyiarkan keratan akhbar penentangan pemimpin itu terhadap hukum hudud, Nawawi mengeluarkan kenyataan yang memperlekehkan pemimpin itu. "Siapa nak sambut cabaran Karpal Singh? Sila bagi nama he he," tulis Nawawi di akaun Facebook ‘Dato Ir Nawawi Ahmad’ merujuk kepada keratan akhba... more »

SMS Fitnah Yang Kantoi, Dikatakan Dari KP PAS Sedangkan Suhaizan Kini Di Madinah

greenboc at KELAB GREENBOC - 1 hour ago
P*emuda PAS nafi anjur majlis ‘Langkah Mayat Karpal Singh’* Pemuda PAS menafikan akan menganjurkan satu upacara "melangkah mayat Karpal Singh" sebagaimana yang disebarkan melalui sistem pesanan ringkas (SMS). Di saat kesedihan ramai pihak atas kematian Karpal dalam kemalangan jalan raya awal pagi tadi, SMS berhubung upacara yang dikatakan bakal dianjurkan sayap pemuda PAS itu tersebar. Majlis ini dikatakan akan diadakan di rumah mayat Hospital Ipoh jam 1 tengahari tadi. *Upacara itu kononnya akan diketuai Ketua Pemuda PAS, Suhaizan Kaiat dan beliau menjemput pemuda dan ahl... more »

Tiada ulasan: