Ahad, 8 Jun 2014

5029. Perangai dan bila orang yang bukan ahli bercakap dan mengulas.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com  
www.muar@hotmail.co.uk .

Bantu mengenal sijil HALAL Jakim (Malaysia).
Sumber: (https://www.facebook.com/frensofbn/photos/a.10150838414749998.412748.129843674997/10152227925949998/?type=1&theater)

Tidak menghairankan bila yang bukan ahli menjadi bahan rujukan bagi sesetengah manusia. Zaman Nabi Muhammad SAW menyebarkan Islam lebih 1400 tahun dahulu, penuh dengan gangguan, ancaman dan segala bagai.

Dengarkan apa hujah dan baca ulasan individu berikutnya. Tidak semua perkara diboleh memperkarakan dengan logik akal semata-mata. Tidak mustahil ada di kalangan antara kita lebih bersifat talam dua muka, gunting dalam lipatan dan musuh dalam selimut. Musuh Islam pastinya menyerapkan kader-kadernya dalam lingkungan masyarakat Islam (menyusup dan menyamar) bagi menghasilkan manusia yang namanya sahaja Islam.
Hudud Tiada Dalam Al Quran & Tak Berdalil?

Betulllah apa yg Tun Mahathir cakap tu...... Hukum "hudud" yang diperkenalkan oleh parti2 Islam di seluruh dunia memang ciptaan ahli fekah tanpa mengambil kira faktor2 lain.... Hanya membuta tuli..... tak mengambil semangat yang ader dalam Al-Quran dan Hadits... Perjuangan para sahabat dalam membuat kerja dakwah seperti ikut adab Sunnah Rasulullah SAW dan para sahabat tidak dihayati.. Insya Allah tuan2 kalau umat Islam kembali kepada Sunnah Rasulullah SAW terutamanya dalam kerja dakwah ikut adab dan tertib Nabi SAW, bantuan Allah akan tiba sepenuhnya dan tertegak negara Islam seperti pada zaman Rasulullah SAW dan khulafa Rasyidin.

Banyak tokoh2 jurisprudence terpaksa mengakui bahwa hukum "hudud" tafsiran di zaman sekarang adalah tidak adil....

Rujuk syarahan2 drp tokoh ulamak Sheikh Imran Hossein

Wallahu 'alam bissawab
Sekian.. Terima kasih
Jawab

Sumber: (https://www.youtube.com/watch?v=LSj2MCkfUuQ#t=12)
Dibawah ini pula video bertajuk: Punca Kita Terus Dalam Kehinaan yang disampaikan oleh Ustaz Naim...
Dibawah pula disajikan banyak ulasan-ulasan dari individu yang telah mengikuti dan mendengar hujah Ustaz Naim tentang Punca Kita Terus Dalam Kehinaan.

Bagus dan menarik tajuk dakwah tersebut. Biasalah ada yang kontra dan yang menyokong. Malah lebih berani lagi (sebenarnya lebih kepada menghina) mempersendakan Ustaz Naim, kerana kononnya sekali dengar sahaja, sudah boleh mengagak dan merumus intipati dakwah dalam syarahan Islam tersebut. Hebat orang itu pada matanya sendirilah.

Menariknya orang yang sedemikian akan lari dari pertikaian pendapat yang dia sendiri telah utarakan, setelah
bangkangannya dapat dipatahkan dengan hujah yang penuh dengan kemuliaan Islam bukan dengan hujah yang penuh sensasi. Individu ini akan menimbulkan lagi hujah bangkangan yang baru.

Apabila kita terus membaca ulasan-ulasan dibawah kalian akan tahu siapa yang dimaksudkan. Akhirnya akan ketara individu tersebut sekadar memprovok dan gemar mengungkit kesalahan orang lain, yang akhirnya menunjukan kedangkalan bukan sahaja akal tetapi sikap. Akhirnya ketara individu itu sekadar bersembang.

Ada juga yang merasakan politik dengan Islam hendaklah dipisahkan. Sikap inilah yang dikehendaki oleh musuh-musuh Islam. Natijahnya dengan Islam, ahli politik tidak berani pecah amanah, tidak berani menyalah gunakan kuasa, membuat perkara dusta serta mempercayainya dan segala bagai bentuk salah laku lainnya. Mereka tahu mereka Islam yang patuh kepada perentah dan larangan Allah SWT.

Tidak nampak dia memberikan cadangan apa-apa, malah cuba menghitung salah orang lain dan menyokong konon hujahnya sahaja yang hebat, tanpa fakta. Sekadar sembang. Agaknya berapa lama dia menghadap dan menunggu orang membalas semula ulasannya, sedangkan orang lain telah pun berehat dan bersantai bersama-sama kenalan atau keluarga di luar sana. Sebaik-baiknya kita bersangka baik.

Jom kita teruskan membacanya:

 

Tiada ulasan: