Google+ Badge

Isnin, 9 Jun 2014

5038. Best NeQ kulo Eso Koyoq Ngeanea. Oleh dadey sangu nang Akhirat.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه 
Meja www.peceq.blogspot.com  
Hubungi penulis: www.muar@hotmail.co.uk .

  • Non Muslim Tercengang Melihat Seorang Pemuda Islam Solat Di Airport....


    Apabila sampai waktu, kita mesti terus solat. Tidak perlu tangguh-tangguh walaupun dalam keadaan menunggu di airport mahupun berada di dalam kapal terbang.

    Pada awalnya sekalian mereka yang berada di airport itu tercengang dengan apa yang dilakukan oleh seorang sang muslim yang berkopiah di kepala itu, entah "Taliban" mana yang hendak melakukan sesuatu terhadap penerbangan mereka, mungkin demikian soal hati mereka.

    Apa yang berlaku kemudiannya ialah gerak geri pemuda berkopiah itu diikuti pula oleh seorang yang lain yang tidak dikenali yang mengikut gerak-geri sang muslim yang pertama itu dari sisinya (sebagai makmum).

    Ia seperti satu senario yang aneh bagi mereka, kemudian mereka melihat kedua-duanya walaupun tidak mengenali di antara satu sama lain (imam & makmum) itu saling berbalas senyuman dan saling berpelukan selepas "acara" itu.

    Dan kedua-duanya pun menuju ke arah non-muslim yang tercengang-cengang itu sambil bersalaman dan menyebabkan sekalian non-muslim itu rasa kaget dengan sikap sang-Muslim itu.

    Tingkah laku solat berjemaah yang dipamerkan oleh kedua-dua muslim itu sekalipun belum mengenali di antara satu sama lain menyerlahkan dan menterjemahkan makna bahawa kaum muslimin itu bersaudara, tanpa mengira warna kulit atau bangsa atau negara asal mereka.

    Ia tidak terhenti setakat itu.... kerana masa masih ada untuk menunggu penerbangan, kelihatan seperti sang Muslim yang berkopiah itu menyampaikan "tazkirah" kepada mereka yang menunggu di airport berkenaan dan sekalian para non-muslim seperti begitu tekun dan khusyuk sekali mendengar apa yang disampaikan oleh sang muslim berkenaan.

    Muga lebih ramai diantara kita kaum Muslim yang boleh mengikut contoh teladan pemuda berkopiah itu, menyampaikan risalah Islam kepada yang belum mengetahuinya.
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
Meja www.peceq.blogspot.com  


Tiada ulasan: