Khamis, 9 Julai 2015

5573. Hari ini dalam sejarah.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
*
Hari Ini Dalam Sejarah : Al-Qassam Menghentam Bumi Haifa Buat Pertama Kali
Written By canang on Khamis, 9 Julai 2015 7/09/2015 12:00:00 PTG

Satu tarikh yang sangat bersejarah, pada tarikh tersebut sayap ketenteraan gerakan Hamas, Briged Eizuddin Al-Qassam buat pertama kalinya telah berjaya melanjutkan serangan roket mereka sehingga ke bumi Haifa, sebuah bandar yang terletak di utara Israel. Haifa merupakan bandar ke-3 terbesar di Israel, bumi terjajah. Lebih mengejutkan jarak antara Haifa dan Gaza adalah lebih kurang 150km, bukanlah satu jarak yang dekat.
Berikut adalah artikel yang dikeluarkan oleh unit media Briged Eizuddin Al-Qassam yang diterjemahkan khas untuk tatapan anda semua, rakyat Malaysia. 

R160, Roket Palestin Yang Pertama Memeluk Bandar Haifa
Satu tahun yang lalu daripada sekarang, tepat pada pukul 10.06 petang hari Selasa 8 Julai 2014, sebuah Roket R160 telah dilancarkan ke arah utara tanah Palestin yang terjajah, menjadikan ianya roket hasil buatan tangan penduduk Palestin yang pertama menghentam bumi Haifa, dan roket itu mampu menjangkau jarak sehingga 160km. 

Briged Al-Qassam telah mendedahkan semasa peperangan Al-Asful Ma’kul sedang berlangsung bahawa roket R160 itu diambil namanya daripada As-Syahid Dr. Abdel Aziz Al-Rantisi. 

Serangan tersebut merupakan satu kejutan besar kepada pihak musuh Zionis dan pasukan keselamatannya, di mana mereka mengakui kegagalan mereka dalam tidak mengetahui kadar kemampuan roket-roket Briged Al-Qassam. 

Bumi Haifa telah dihentam lebih daripada satu kali, dan pihak musuh mencuba untuk membuat helah bagi mengelirukan pandangan umum rakyat Zionis, mereka mendakwa bahawa sistem pertahanan anti-roket milik mereka ‘Iron Dome’ telah memintas kebanyakan daripadanya, namun beberapa media Zionis dan barat telah mengakui bahawa roket-roket telah jatuh menghentam di tengah-tengah bandar Haifa dan ‘Iron Dome’ gagal memintasnya. 

Sejak daripada hari-hari awal pertempuran, ratusan perampas Zionis telah mula berpindah daripada selatan Palestin ke arah utara Palestin, dengan sangkaan mereka akan selamat, namun dengan sampainya roket-roket ke Haifa dan kemampuannya untuk menjangkau 160km, ratusan daripada mereka terpaksa untuk berpindah keluar daripada Palestin, dalam masa yang sama jutaan daripada perampas tersebut terpaksa hidup dalam kawasan-kawasan perlindungan kerana takutkan hentaman roket-roket. 

Selain itu, seperti mana yang telah diisytiharkan oleh Briged Al-Qassam pada hari ini setahun yang lalu, bahawa mereka telah menghentam Tel Aviv dengan dua roket daripada model J80 yang digunakan buat pertama kali, dan mereka menamakannya dengan nama tersebut sempena nama As-Syahid Ahmed Al-Jaabari. Roket ini mampu menjangkau jarak 80km. 

Dalam tempoh beberapa tahun yang lalu, Unit Perindustrian & Kemajuan Briged Al-Qassam telah bekerja keras dalam mencipta dan menginovasi generasi-generasi baru roket, mereka telah bermula dengan Roket Qassam 1 sejak bermulanya intifadah yang mana ianya tidak mampu merentasi beberapa kilometer, kemudian hari berlalu lagi dengan kemunculan roket M75, Kemudian hari berlalu lagi sehinggalah sampai pada hari Briged Al-Qassam mengisytiharkan kemunculan roket S55, J80, dan R160. Jarak capaian roket-roket Al-Qassam telah sampai sehinggalah kepada peperangan Al-Asful Ma’kul sehingga 160km, dan hari-hari yang kemudian masih lagi membawa pelbagai kejutan. 

Sumber : Unit Media Briged Al-Qassam
Terjemahan oleh Aman Palestin.
Link: http://btmmari.blogspot.com/2015/07/hari-ini-dalam-sejarah-al-qassam.html)

"PANTUN EMPAT KERAT DR MAZA BUAT BADAN BERKUASA DI MALAYSIA"



tikaq buloh

Pelik sungguh perjalanan siasatan di Malaysia nih, orang yang mendedahkan bukti yang disiasat manakala orang nak terlibat tidak pula disiasat.

Bukankah dalam penyiasatan penyelewengan seseorang kita perlu mendedahkan bukti untuk mendakwa pelaku yang terlibat. Tapi di Malaysia terbalik, dedah bukti kena tangkap, pelaku boleh duduk seperti tidak ada apa-apa yang berlaku.

Link: http://tikaqbuloh.blogspot.com/2015/07/pantun-empat-kerat-dr-maza-buat-badan.html)
Hard grind to unravel MH370 mystery
  (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
dan 
kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob... 




SAMAN - Ini baru betul-betul berani

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 30 minit yang lalu
AirAsia saman pengerusi Tourism Malaysia baharu AirAsia Berhad memfailkan saman terhadap Pengerusi Tourism Malaysia Wee Choo Keong, hari ini kerana menyiarkan kenyataan palsu di blog. – Gambar fail The Malaysian Insider, 9 Julai, 2015. Syarikat penerbangan tambang murah, AirAsia Berhad hari ini memfailkan saman terhadap pengerusi Tourism Malaysia yang baharu dilantik, Wee Choo Keong kerana menyiarkan kenyataan "palsu dan berniat jahat" ke atas syarikat penerbangan itu di blognya pada April lalu. AirAsia menyatakan, Wee yang juga bekas ahli Parlimen Wangsa Maju gagal menjawab semula ... lagi »

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT .... PUNYALAH NAK PERTAHANKAN KENYATAAN PEMIMPIN PKR CADANGKAN KERAJAAN PERPADUAN SEMENTARA SAMPAI TERGAMAK CAKAP CARETAKER GOVERNMENT ADALAH KERAJAAN PERALIHAN

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sejam yang lalu
*Kenyataan Umum* *9 Julai 2015* *"Caretaker Government" Adalah Bukan Kerajaan Perpaduan* *1. Jika semua bersetuju WSJ betul dan benar maka kita juga mengakui BN telah menggunakan dana melampau yang mengatasi jumlah perbelanjaan yang dibenarkan dalam pilihanraya. Maka pilihanraya umum 13 (PRU-13) adalah tidak sah. Justeru kerajaan pemerintah yang ada hari ini adalah kerajaan haram.* *2. Krisis hari ini bukan persoalan individu semata-mata tapi keabsahan sebuah kerajaan. Bukan saja Najib tetapi Muhyiddin, Zahid Hamidi, Shafie Apdal, Tengku Razaleigh dan semua pihak BN menang seca... lagi »

Keren, Pohon Yang Menjadi Taman Bertangga

Dwi Asmara pada Dunia Cacamarba - Sejam yang lalu
CanopyStair adalah sistem modular dari langkah-langkah yang bisa menempel tanpa alat untuk membentuk spiral di sekitar batang pohon, yang memungkinkan seseorang untuk berjalan ke atas. Ringan dan cepat di rakit, CanopyStair telah hati-hati dirancang untuk tidak merusak atau menandai pohon dengan cara apapun. CanopyStair di rancang oleh Robert McIntyre dan Thor ter Kulve di Azores. Meskipun rumah tempat mereka tinggal dekat pantai, dinding batu tinggi yang dikelilingi rumah menghalangi setiap pandangan itu. Hanya dengan memanjat pohon di kebun mereka bisa melihat matahari terbenam di... lagi »

Harga minyak turun RM0.20 sempena Hari Raya Aidilfitri

ReJaM© pada MiLo SuaM - Sejam yang lalu
KUALA LUMPUR: Peningkatan harga minyak baru-baru ini sangat membebankan rakyat kata Dato Seri Najib Tun Razak ketika dihubungi di Putrajaya.Menyedari kesusahan rakyat memandangkan kenaikan harga minyak membawa kesan teruk kepada kenaikan harga barang-barang yang lain, satu langkah penyelesaian serta merta dilaksanakan oleh kerajaan.Najib turut melahirkan keperihatinannya terhadap kesusahan rakyat

Warkah Ramadhan buat Abdul Hadi Awang (Akhir)

mso.im pada . - Sejam yang lalu
*Tuan, berundurlah demi kebaikan PAS* Tuan surat saya bahagian yang ke-4 ini adalah surat panjang Ramadhan terakhir buat Tuan. Sebagai mengakhiri surat ini saya dengan sukacita dan penuh insaf setelah meneliti dan mengkaji segala perkembangan mutakhir dalam PAS, mencadangkan agar Tuan berundur daripada memimpin PAS. Usah prejudis dengan cadangan dan gesaan ini. Ia dibuat untuk kemaslahatan semua. Saya jamin Tuan kalau Tuan mengambil tanggungjawab dan amanah ini Tuan tidak akan dipaluti dosa bahkan Tuan akan dialu-alu dan disanjung tinggi. Sesuatu yang Tuan kena sedar dan insaf keme... lagi »

Bagi mengelakkan Najib dan 1MDB terus dipermain rakyat Malaysia.. SKMM keluarkan amaran ini?

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
Semuanya bermula apabila admin Twitter Astro Awani @501Awani meminta follower nya membayangkan jika skandal 1MDB menjadi filem dan bertanya apakah tajuk yang sesuai.. Rentetan dari itu beratus-ratus individu yang memiliki akaun di laman Twitter dan menjadi 'follower' kepada Twitter Astro Awani membalasnya dengan pelbagai nama dan disertakan dengan gambar sekali. Berbagai tajuk yang diberikan kebanyakkannya diubahsuai dari tajuk-tajuk filem yang popular.. Antara tajuk filem yang digunakan bersertag #1MDBMovies termasuklah “Honey I Shrunk The Ringgit” (Honey, I Shrunk The Kids), “T... lagi »

16 September dijadual parti baru ganti PAS dilancarkan.

mantaro pada SISI BUKIT - 2 jam yang lalu
Gerakan Harapan Baru dijadual akan muka bergerak secara tersusun bermula pada 19 Julai bersamaan 3 Julai di negeri Perlis.Pelancaran parti dijangka 16 September sempena hari Malaysia. Tarikh-tarikh ROADSHOW Gerakan Harapan Baru Ke NEGERI-NEGERI Perlis 19/7@ 3 Syawal Negeri 9 25 Julai Perak 26 Julai Kelantan 1 Ogos WP 2 Ogos Johor 2.0 7 Ogos (tghr)* Melaka 7 Ogos (malam)* Sabah 8 Ogos Sarawak 9 Ogos Selangor 15 Ogos Terengganu 21 Ogos Kedah 22 Ogos ✅ Pahang 29 Ogos * PROGRAM PUSAT Multaqa Ulama 1 Ogos Majlis Raya HB 15 Ogos Pelancaran GHB 30 Ogos Pelancaran Parti 16 Sept PETUNJUK :... lagi »

Nazir Minta Maaf, Kenyataan Badlisyah Yang Bela Najib Akan Disiasat.

PASTA DotMy pada Ameno World - 2 jam yang lalu
Ada perkara yang Najib buat dan benda tue buat Nazir bengang sangat-sangat. Seolah2 secara terbuka Nazir menyatakan kepada Najib, there's no way i will back up you bro. Let go your position or you will ruin yourself. U will have no my support. No. Sebelum neh banker terkemuka, CEO CIMB Islamic, Badlisyah mendedahkan bahawa terdapat dua kesilapan dalam dokumen yang didedahkan oleh WSJ berkenaan aliran wang ke account Najib. Pertama. Isu poskod. Which is hasil google aku mendapati point dia betul. Di New York mana ada poskod 4080. Kedua. Isu SWIFT CODE. Yang neh tatau siapa yang be... lagi »

Imej PM Najib semakin merosot akibat dakwaan WSJ

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 2 jam yang lalu
Ku sangkan panas hingga ke petang... rupanya hujan ditengahari - mungkin itulah bisikan hati kecil PM Najib.KUALA LUMPUR, 9 Julai - Imej Datuk Seri Najib Razak semakin merosot ekoran dari laporan Wall Street Journal yang mendakwa beliau menerima dana daripada 1Malaysia Development Bhd (1MDB) adalah ketara, dengan kaji selidik Twitter menunjukkan rakyat Malaysia secara menyeluruh negatif terhadap Perdana Menteri disebabkan berita tersebut. Menurut kajian yang dijalankan oleh penyelidik media sosial Politweet, lapan dalam 10 pengguna Twitter membincangkan dakwaan yang disiarkan dalam... lagi »

GELAGAT LELAKI MIANG MELAMPAU RABA PUNGGUNG WANITA BERJAYA DIRAKAM

OMAK KAU!!!!padaOmak Kau!!!! - 14 minit yang lalu
*Perbuatan seorang lelaki menepuk punggung pejalan kaki berjaya dirakam dan kemudian dimuat naik di laman ssosial Facebook.* *Gambar berkenaan dikatakan telah diambil di Jalan Besar Kampung Jejawi Perlis pada Ahad lepas.* *Berdasarkan imej yang tersebar, mangsa yang dipercayai warga Vietnam berjalan kaki secara beriringan dengan dua lagi rakannya sebelum didatangi lelaki terbabit yang hanya berbaju singlet dari belakang.*
Dihina, dicerca ... hanya tuhan tempat mengadu - Kenapa Puad Zarkashi memprejudis siasatan dengan tuduhan melulu? - Ada JILAKE BUGIMA suka BUAT MULUT dan lagakan pemimpin2!!! - Najib mula tindakan undang2; Slip remittance WSJ cacat Dihina, dicerca ... hanya tuhan tempat mengadu Posted: 08 Jul 2015 07:30 PM PDT Kenapa Puad Zarkashi memprejudis siasatan dengan tuduhan melulu? Posted: 08 Jul 2015 03:20 PM PDT Kami memetik kenyatan berikut dari JAS SALEH: *BERHUBUNG SIASATAN PASUKAN PETUGAS KHAS BERKENAAN ... lagi »

Najib bakal jatuh dengan cara paling tidak terhormat - bekas Menteri UMNO

PBO™ pada pen buruk online ™ - 44 minit yang lalu
Nafas terakhir Umno berada di tangan pemimpinnya sebelum rakyat mencabutnya, kata bekas menteri penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin. Tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengambil jalan mahkamah terhadap The Wall Street Journal (WSJ) tidak lagi mampu menyelamatkannya, sebaliknya hanya membeli sedikit masa untuk memanjangkan kuasanya, kata bekas menteri, Tan Sri Zainuddin Maidin.

PAS tidak dapat diselamatkan lagi, kata anak bekas presiden

Mohd SulaimanpadaWak Labu Farm - 51 minit yang lalu
OLEH ANISAH SHUKRY Anak bekas presiden PAS Datuk Fadzil Noor, Faiz Fadzil mempersoalkan tindakan pengerusi muktamar tahunan PAS baru-baru ini yang menafikan hak perwakilan membahaskan topik begitu penting iaitu usul memutuskan hubungan dengan DAP. – Gambar fail The Malaysian Insider, 9 Julai, 2015. Apabila Muktamar Tahunan meluluskan usul memutuskan hubungan dengan DAP tanpa bahas, ketidakadilan keputusan itu menyebabkan anak bekas presiden PAS Datuk Fadzil Noor, Faiz Fadzil, 38, mula bersuara. Faiz, seorang peguam, pada hari itu mempersoalkan pengerusi muktamar tentang alasan PAS -... lagi »

Gempar!! Pencuri bogel berkeliaran di Gombak (Gambar)

kerengga pada KERENGGA - 55 minit yang lalu
PETALING JAYA: Seorang lelaki dipercayai warga Bangladesh dikesan giat menjalankan aktiviti mencuri dan menceroboh rumah di sekitar Gombak sejak beberapa bulan lalu. Lebih memeranjatkan, suspek yang menjalankan jenayah itu sekitar jam 1 pagi hingga 5 pagi dalam keadaan bertelanjang. Imej suspek yang cuba menceroboh rumah seorang penduduk di Taman Pelangi, Gombak berjaya dirakam litar

Pria Ini Membangunya Dari Pohon Hidup

Dwi AsmarapadaDunia Cacamarba - Sejam yang lalu
Pria bernama Brian Cox di Selandia Baru membuat sesuatu yang unik, ia membangun sebuah gereja dengan menggunakan pohon-pohon yang masih hidup, ia membutuhkan waktu selama 4 tahun untuk membuatnya. Cox hati-hati dalam memilih pohon yang akan digunakan untuk membangun gerejanya. Sumber : treechurch.co.nz

Kalau benci sangat sekalipun kat Rosmah tu.. janganlah fitnah dia macam ni..

Anak Sungai DerhakapadaAnak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
Apa yang tersebar sehari dua ini di aplikasi WhatsApp dan juga Telegram ialah kononnya Sirul akan membuat pengakuan di Mahkamah, Australia minggu depan. Pengakuannya mengenai kes pembunuhan Altantuya itu dikatakan akan mengaitkan nama Rosmah Mansor.. Berikut adalah apa yang tersebar.. HOT NEWS! From Herald Sun Australia - Detained murderer of Mongolian model Altantuya Shaariibuu, Sirul Ahzar Umar (bodyguard of PM Najib Razak) will testify next week in Australian court that he was under order from Rosmah Mansor (PM Najib's wife) to kill her for blackmailing her husband. Bagaiman... lagi »

Bukankah Tolol Namanya Jika Pecat Mereka Yang Bukan Ahli PAS Lagi?

Green BocpadaKELAB GREENBOC - Sejam yang lalu
P*AS akan pecat ahli sertai parti lain, kata Hadi* PAS menasihati mana-mana ahli mereka untuk kekal di dalam parti Islam itu, termasuk kumpulan pemimpin progresif yang menggelarkan diri mereka G18, atau dipecat keahlian mereka, kata Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Berucap pada majlis berbuka puasa di Kelantan Isnin lalu, Hadi berkata, PAS tidak menghalang mana-mana pihak yang berhasrat menubuhkan parti baharu. “Tetapi kita kena ingat sejarah politik dan penubuhan parti di negara ini bagaimana nasib parti berkenaan setelah ia diasas kerana kecewa,” katanya, dalam progr... lagi »

Siasatan 1MDB 'kelakar', PM mesti berundur kata bekas menteri

Alhusseyn AlhusseynpadaHARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sejam yang lalu
KUALA LUMPUR, 8 Julai - Datuk Zaid Ibrahim hari ini mempersendakan siasatan kerajaan terhadap dakwaan bahawa USD 700 juta (RM2.6 bilion) telah disalahgunakan ke dalam akaun bank peribadi Datuk Seri Najib Razak, dengan mengatakan bahawa ia hanya berkesan jika Perdana Menteri mengosongkan kedudukannya. Dalam satu siri tweets pendek , bekas menteri Umno itu menyebut bahawa penyiasatan oleh pasukan petugas khas mengenai pergerakan dana yang dikatakan telah dibuat melalui 1Malaysia Development Berhad (1MDB) - akan berakhir sia-sia selagi Najib masih dengan kedudukannya. "Siasatan ini ... lagi »

Enggan Lakukan Hubungan Se-ks, Lelaki Diserang Teman Wanita

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sejam yang lalu
GEORGIA - Hanya kerana tidak mahu melakukan hubungan se-ks, seorang lelaki diserang oleh teman wanitanya pada 24 Jun lalu. Lapor portal Mirror, Tabatha Lee Grooms, 35, menyerang teman lelakinya, Carlos Rodrecus Grace, 30, serta ibu lelaki itu, Betty Clark, 66. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini Difahamkan, Grace menolak permintaan wanita itu untuk melakukan hubungan se-ks

Dua kereta polis bertembung, suspek lesap

atsixtypadaZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
[image: Dua kereta polis bertembung, suspek lesap]*BIDOR - Tiga anggota polis cedera manakala seorang lagi terselamat selepas dua kereta peronda bertembung sesama sendiri dalam usaha menyekat sebuah kenderaan suspek di Kilometer 68.5, Jalan Ipoh – Kuala Lumpur, di sini, semalam.* *Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, kenderaan peronda dari Balai Polis Bidor mengejar sebuah kereta Proton Saga yang melarikan diri dari sekatan jalan raya di Kampung Coldstream, di sini.* *Ketua Polis Daerah Tapah, Superintendan Som Sak Din Keliaw berkata, kenderaan suspek melarikan diri dari seka... lagi »
SKMM Sudah Mula Bertindak Terhadap Sebaran Maklumat Palsu - DAP Dengki Kalau Orang Melayu Dilihat Bersatu - PDRM Harus Siasat Dalang Ugut Demo Besar Ini - Ada RM332 Juta Dalam Akaun : Bila Nurul Izzah Hendak Nafikan Cerita Ini? SKMM Sudah Mula Bertindak Terhadap Sebaran Maklumat Palsu Posted: 08 Jul 2015 09:26 PM PDT Pihak 1MDB juga patut menyaman pihak pihak terbabit agar ianya menjadi pengajaran kepada mereka yang suka sangat menyebar fitnah dan cerita palsu. Orang ramai yang terlihat atau terbaca makluma... lagi »
BBC interview: Tunjuk akaun kamu Najib - Penyertaan empat anak muda beri suntik kepada PKR - Siapa untung jika Najib berundur? - Harapan Baru bergerak dari Perlis selepas raya BBC interview: Tunjuk akaun kamu Najib Posted: 08 Jul 2015 02:48 AM PDT Penyertaan empat anak muda beri suntik kepada PKR Posted: 08 Jul 2015 02:34 AM PDT MSO ULASAN *Rafizi mengumumkan kemasukan empat anak m... lagi »

KENYATAAN BODOH DARI PEMBODEK !

atsixty pada ZAKRI ALI - 11 minit yang lalu
[image: Zack Ahmad's photo.]

KEMASUKKAN BEBERAPA AKTIVIS MUDA DALAM KEADILAN MEMBERI TAMPARAN MAUT KEPADA BARISAN EXCO AMK SEDIA ADA KERANA DILIHAT GAGAL BERFUNGSI DALAM MERAIH SOKONGAN ANAK-ANAK MUDA KEDALAM PKR?????

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 23 minit yang lalu
*Semalam Naib Presiden KeADILan merangkap Setiausaha Agung YB Sdr Rafizi Ramli membuat pengumuman pengesahan penyertaan akitivis-aktivis muda sebagai anggota KeADILan dengan terus diberikan jawatan tertentu dalam saya Angkatan Muda KeADILan.Mereka yang dimaksudkan ialah:-* *1) Dr Fahmi Ngah Dr Fahmi Ngah adalah pemegang ijazah kelas pertama dari University of London dalam bidang kejuruteraan. Beliau juga mendapat PhD dari universiti yang sama * *Beliau pernah bertugas di UK Defense Research Agency (Agensi Penyelidikan Pertahanan UK) sebagai saintis kanan sebelum menyertai se... lagi »

Filem tempatan kritik kerajaan Umno@Bn dilarang siaran di televisyen - Dakwaan WSJ terhadap Najib menguji badan kehakiman Malaysia - Laporan interim audit 1MDB diserahkan kepada PAC hari ini - Siasatan 1MDB: Tun M lebih percaya PAC daripada Jabatan Audit Negara - Idris: Jangan 'fitnah' Nik Aziz dan Fadzil Noor - Kehadiran 'parti baru' akan menimbulkan gelombang "resistance&quo" - Kisah Dua Pemimpin Mahathir Dan Soeharto - Tuduhan perlu dibawa ke muka pengadilan - MB Kelantan - Adakah rakyat Malaysia m... lagi »

Hari Ini Dalam Sejarah : Al-Qassam Menghentam Bumi Haifa Buat Pertama Kali

canang pada Cananglahnie - 41 minit yang lalu
Satu tarikh yang sangat bersejarah, pada tarikh tersebut sayap ketenteraan gerakan Hamas, Briged Eizuddin Al-Qassam buat pertama kalinya telah berjaya melanjutkan serangan roket mereka sehingga ke bumi Haifa, sebuah bandar yang terletak di utara Israel. Haifa merupakan bandar ke-3 terbesar di Israel, bumi terjajah. Lebih mengejutkan jarak antara Haifa dan Gaza adalah lebih kurang 150km, bukanlah satu jarak yang dekat. Berikut adalah artikel yang dikeluarkan oleh unit media Briged Eizuddin Al-Qassam yang diterjemahkan khas untuk tatapan anda semua, rakyat Malaysia. R160, Roket Palesti... lagi »

TERKINI ! PANASS!! Raja Petra: 6 Tan Sri terlibat usaha singkirkan Najib

atsixty pada ZAKRI ALI - 56 minit yang lalu
*Raja Petra Kamaruddin, who lives in self-exile in Manchester, says in his newsite that Malaysia's task force investigating the US$700 million allegedly transferred into the prime minister’s bank account is part of a wider plot involving six Tan Sris. – * * Abu Kassim Mohamed* * Ketua Pesuruhjaya SPRM Tan Sri Abu Kassim Mohamed antara yang dinamakan Raja Petra Kamaruddin dalam kumpulan 6 orang bergelar ‘Tan Sri’ mahu menyingkirkan Datuk Seri Najib Razak. – Gambar TMI* * Seorang penulis blog yang sebelum ini pernah didakwa memfitnah Datuk Seri Najib Razak kini menyenaraikan nama p... lagi »

" PANTUN EMPAT KERAT DR MAZA BUAT BADAN BERKUASA DI MALAYSIA "

tikaq buloh pada tikaqbuloh blog - Sejam yang lalu
Pelik sungguh perjalanan siasatan di Malaysia nih, orang yang mendedahkan bukti yang disiasat manakala orang nak terlibat tidak pula disiasat. Bukankah dalam penyiasatan penyelewengan seseorang kita perlu mendedahkan bukti untuk mendakwa pelaku yang terlibat. Tapi di Malaysia terbalik, dedah bukti kena tangkap, pelaku boleh duduk seperti tidak ada apa-apa yang berlaku.

Badlisyah tersasul, Nazir kerut dahi...

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*Pengerusi kumpulan CIMB, Datuk Seri Nazir Razak malam tadi mempersendakan CEO CIMB Islamic Bank, Badlisyah Abdul Ghani yang menimbulkan keraguan terhadap dokumen perbankan yang didakwa menunjukkan deposit berbilion ringgit ke dalam akaun bank peribadi perdana menteri.Dokumen-dokumen itu, termasuk mesej Swift, telah dikeluarkan oleh Wall Street Journal (WSJ) pada hari Selasa untuk menyokong laporannya yang mendakwa AS$700 juta dana awam dikatakan didepositkan ke dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak.Menulis di Instagram, Nazir menyiarkan ga... lagi »

Songkok Atau Tanjak?

Pang5 M3layu pada Kurik Kundi - 2 jam yang lalu
Gambar Hiasan ".....Berbaju putih bersongkok merah....." Itulah antara frasa yang terdapat dalam kesusasteraan Melayu melalui manuskrip Syair Siti Zubaidah (Perang Cina) yang dianggarkan telah ditulis pada atau sebelum tahun 1840. Manuskrip ini telah disimpan di Perpustakaan Negara Malaysia. Songkok, perhiasan kepala yang sinonim dengan masyarakat melayu di nusantara terutama sekali di

Isteri PM, jangan lebih dari PM pesan Siti Hasmah

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 2 jam yang lalu
Sepanjang 22 tahun menjadi perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bukan sahaja disanjung sebagai negarawan tetapi juga turut mengumpul pelbagai kritikan sepanjang pentadbirannya. Tetapi keadaan sebaliknya berlaku kepada isterinya Tun Siti Hasmah Mohamad Ali yang disegani kawan dan lawan kerana sikap lemah lembut dan keibuannya. Hasmah juga tidak pernah mencetuskan sebarang kontroversi. Beliau sebaliknya lebih dikenali dengan kerja-kerja kebajikan melalui badan isteri menteri-menteri BAKTI, minat mendalam pada sukan badminton serta menjadi inspirasi sebagai doktor wanita Melay... lagi »

Filem tempatan kritik kerajaan dilarang siaran di televisyen

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
OLEH ANISAH SHUKRY Filem Melayu yang disiarkan stesen TV tempatan kini diketatkan lagi kawalannya oleh Putrajaya, termasuk larangan mengkritik kerajaan. – Gambar The Malaysian Insider, 9 Julai, 2015. Putrajaya mengetatkan lagi kebebasan bersuara dengan larangan terbaru adegan yang kritikal terhadap kerajaan dalam semua filem tempatan yang disiarkan di televisyen. Larangan itu dikeluarkan menerusi pekeliling Lembaga Penapisan Filem (LPF) bertarikh 23 Jun, menyatakan babak dan dialog yang "menyindir, mempersendakan, mengkritik kerajaan dan sensitiviti politik negara" akan dipotong da... lagi »

Akhirnya.. Kebenaran Terbukti

Addin Deen pada Addin - 3 jam yang lalu
*Akhirnya.. Kebenaran Terbukti. *Mahkamah Sesyen Butterworth memutuskan bekas timbalan presiden PAS Mohamad Sabu tidak bersalah atas dakwaan membuat kenyataan fitnah berkaitan serangan komunis di balai polis Bukit Kepong pada 1950. Beliau dituduh memburuk-burukkan anggota polis dan keluarganya dalam insiden itu dalam ceramah di Tasek Gelugor pada Ogos 2011. Hakim Meor Sulaiman Ahmad Tarmizi membuat keputusan itu selepas pihak pendakwaan gagal membuktikan kes. Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu ditemani peguam Mohamed Hanipa Maidin, yang juga anggota parlimen Sepang. S... lagi »

ABANG SADO BERIMAN (GAMBAR)

Na'im Nikmat pada Na'im Nikmat @blog - 3 jam yang lalu

Polis Malaysia Harus Dakwa Pengirim Berita Palsu Melalui Wassup !

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
* Sirul Azhar NAFI akan buat pengakuan * *[image: Sirul Azhar NAFI akan buat pengakuan]KUALA LUMPUR – Bekas anggota Unit Tindakan Khas (UTK), Sirul Azhar Umar menafikan maklumat yang tersebar melalui aplikasi WhatsApp kononnya dia akan membuat pengakuan di mahkamah Australia minggu depan.* *Peguamnya, Hasnal Rezua Merican berkata, pengakuan kononnya Sirul Azhar membunuh Altantuya Shaariibuu atas arahan individu tertentu hanyalah khabar angin dan dilihat bertujuan menimbulkan kekecohan dengan melibatkan nama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.* *Katanya, selepas sebaran... lagi »

Najib perlu BERSUMPAH nafikan tidak ambil duit 1MDB Oleh Mohd Sayuti Omar

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
*[image: Najib perlu BERSUMPAH nafikan tidak ambil duit 1MDB]Cadangan ini tidak begitu praktikal tetapi setidak-tidaknya Najib Razak boleh meredakan tanggapan umum terhadapnya waktu ini yang dikatakan telah menyelewengkan wang syarikat pelaburan strategik 1MDB sebanyak USD700 juta atau RM2.62 billion.* *Cadangan dimaksudkan, ialah Najib perlu melafazkan sumpah laknat berbiunyi Walahi, Wabilah dan Wataliahi.* *Sumpah ini beliau pernah melafazkannya sewaktu beliau diasak dan dikaitkan dengan pembunuhan kejam perempuan Mongolia Altantuya Shaariibuu beberapa tahun lalu. Najib didakwa... lagi »

Kemelut politik Najib dan 1MDB dapat perhatian Indonesia

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 4 jam yang lalu
Kemelut politik serta dakwaan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berhubung penyelewengan wang dari dana berkaitan kerajaan menjadi perhatian negara luar. Terbaharu, sebuah akbar utama di Indonesia menjadikan krisis yang dihadapi Najib sebagai muka hadapan akhbar dengan tajuk Badai Politik Najib. Laporan akhbar tersebut menyatakan bahawa Najib kini berada dalam keadaan tertekan apabila didakwa menerima aliran wang sejumlah RM2.6 bilion daripada 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang dimasukkan ke beberapa akaun peribadinya. Akhbar tersebut memetik laporan yang ... lagi »

Tindakan polis siasat WSJ memalukan negara – NOW FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
[image: akmal-nasir-wsj] *NOW mendakwa ini bukan pertama kali pihak berkuasa mencari kesalahan pemberi maklumat.* *PETALING JAYA: Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar memalukan negara kerana mahu menyiasat Wall Street Journal (WSJ) mengikut Seksyen 4 Akta Jenayah Komputer kerana mendedahkan maklumat.* *Pengarah Eksekutif National Oversight and Whistleblowers (NOW), Akmal Nasir berkata, intimidasi terhadap media antarabangsa WSJ hanya akan merendahkan integriti polis.* *Katanya, tindakan itu seperti mahu mengalih perhatian rakyat terhadap isu utama iaitu adakah dana awam ... lagi »

PM Najib - Harapan berkecai dan terburai bila pakar sahkan benar!

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 4 jam yang lalu
Najib sudah tentu bersemangat tinggi untuk menyaman akhbar WSJ bila ada pakar bank yang mengesahkan bahawa dokumen yang dihebahkan WSJ itu adalah palsu dan telah diedit untuk memfitnahnya. Najib dan Rosmah berjoget kegembiraan bila membaca berita berikut : Ketua Kumpulan Perbankan Islam CIMB, Badlisyah Abdul Ghani mendakwa Dokumen Akaun Disiar WSJ Palsu. Dokumen yang disiarkan Wall Street Journal kononnya sebagai akaun peribadi milik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak rupa-rupanya adalah palsu dan diubah suai bagi memfitnah kepimpinan negara. Beliau menggesa WSJ menarik bal... lagi »

Reaksi Suku Terasing Apabila Lihat Pesawat Lalu Atas Mereka

Nas Rul pada dairishare - 4 jam yang lalu
Adalah sukar untuk membayangkan bahawa masih ada orang di bumi ini yang terasing daripada masyarakat moden ... tetapi ada. Ia berpendapat bahawa terdapat hanya beratus-ratus "orang terasing" kiri di dunia, yang tinggal di hutan hujan atau di pulau-pulau terpencil. Baru-baru, pesawat penyelidik telah terbang di atas tasik Amazon, Brazil apabila penyelidik di atas kapal ternampak suku terasing ini. Kerajaan tempatan tidak mencerobohi kehidupan mereka, tetapi memantau aktiviti mereka kerana pembalak dan lain-lain perkembangan dan berharap ianya tidak mengambil alih kawasan mereka ini.... lagi »

Mahathir dedahkan kenapa Mamak menguasai UMNO..

canang pada Cananglahnie - 4 jam yang lalu
Selain dari mendedahkan UMNO kini menghadapi masaalah untuk mencari pemimpin, Tun juga berkata UMNO sudah rosak dengan teruk, UMNO dibayangi rasuah, dulu UMNO kuat tapi kini lembik, dulu pemimpin UMNO dilantik dari golongan terpelajar tapi kini dilantik dari kalangan orang bodoh? korang bacalah.. Mahathir: Umno hadapi masalah cari pemimpin, dibayangi tanggapan korup November 20, 2011 KUALA LUMPUR, 19 Nov — Sementara Barisan Nasional (BN) pimpinan Datuk Seri Najib Razak sedang bersiap sedia untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13, Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa Umno selaku parti... lagi »

Adakah Dana Petronas talian hayat Najib selamatkan 1MDB?

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 4 jam yang lalu
Mohd Rafizi Ramli KUALA LUMPUR – PKR tidak menolak kemungkinan dana Petronas akan digunakan sekali lagi bagi menyelamatkan syarikat atau agensi kerajaan yang bermasalah termasuk syarikat pelaburan 1Malaysia Develepoment Berhad (1MDB). Naib Presidennya, Rafizi Ramli mendakwa Datuk Seri Najib Tun Razak akan menggunakan “talian hayat” itu sebagai pilihan utama untuk menyelesaikan masalah

Helah Najib terburai ... hahahahaha 1MDB, WSJ - MEMALUKAN NEGARA !!

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
* Sesuatu yang tidak masuk akal untuk peguam Datuk Seri Najib Razak menghantar surat meminta penjelasan kepada penerbit The Wall Street Journal (WSJ) yang mendakwa AS$700 juta (RM2.67 bilion) dipindahkan ke dalam akaun bank peribadi perdana menteri, kata peguam, sambil mencadangkan ia sekadar satu muslihat untuk melengahkan masa.* * Mereka menegaskan, firma guaman yang bertindak bagi pihak pelanggan yang terkilan biasanya akan mula-mula menghantar surat tuntutan kepada penerbit dan kemudian memfailkan saman fitnah jika tidak dibuat penarikan balik dan permohonan maaf.* * Pegu... lagi »

maksud perkataan khadam.

mantaro pada SISI BUKIT - 5 jam yang lalu
Maksud perkataan khadam adalah / The meaning of khadam is : myrmidon , servant , henchman Perkataan berkaitan: / Related Words jongos a servant... abdi servant , slave... abdi servant , slave. ..hamba slave , servant , I , me ,... inang nanny , nursemaid , female servant. ..jamah jamah-jamahan=servant as well as concubine.. .amah house keeper , maid servant , Chinese nurse

Pendedahan WSJ membuktikan dakwaan Tun M berasas Khairil Ashraf

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
[image: zam,mahathir] *Pendedahan itu juga menyebabkan Najib berada dilema kerana rakyat tidak mempercayainya serta menolak kepimpinannya.* *PETALING JAYA : Pendedahan berterusan Wall Street Journal (WS) menunjukkan kebenaran kritikan Tun Dr Mahathir Mohamad terhadap Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak demi menyelamatkan UMNO dan negara.* *Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin berkata, pendedahan itu telah menyebabkan Perdana Menteri berada dalam dilema.* *Katanya, jika Najib berundur, ia mengesahkan tuduhan dilemparkan kepadanya dan sebaliknya jika tidak berundur, sudah... lagi »
*

Tiada ulasan: