Jumaat, 17 Julai 2015

5635. Sengketa mengobrak-abrekan nilai teguran menurut Islam.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“Selemah-lemah teguran ialah menegur didalam hati” 
Sikit Huraian..
Dalam Al-Qur`an disebutkan,
  • “Wahai orang-orang beriman! Barang siapa di antara kamu yang murtad (keluar) dari agamanya, maka Allah akan mendatangkan suatu kaum; Dia mencintai mereka dan mereka pun mencintai-Nya, dan bersikap lemah lembut terhadap orang-orang beriman, tetapi bersikap keras terhadap orang-orang kafir, yang berjihad di jalan Allah, dan tidak takut terhadap celaan orang yang suka mencela.” (QS. Al-Maidah: 54)
Ayat di atas menyebutkan bahawa salah satu sifat kaum yang dipuji oleh Allah adalah mereka ‘berjihad fi sabilillah’. Jihad fi sabilillah pada ayat di atas diungkapkan dengan menggunakan fi’il mudhari (akan kerja yang sedang dan atau akan dilakukan). 

Salah satu dari fungsi dari fi’il mudhari’ adalah untuk menyatakan suatu perbuatan yang akan terus terjadi. Dengan demikian, ayat ini mengisyaratkan bahawa jihad akan terus ada dan terjadi selama Islam dan umat Islam masih ada di muka bumi ini. (Yusuf Al-‘Uyairi, Tsawabit ‘ala Darb al-Jihad)
  • Selain pada ayat sebelumnya, pada ayat lainnya Al-Qur'an juga menyebutkan, “Dan perangilah mereka itu sampai tidak ada lagi fitnah dan agama hanya bagi Allah semata …” (QS. Al-Anfal: 39)

Baiah parti cukup bayar kaffarah sumpah.

MEMAHAMI ISU TUBUH JEMAAH ISLAM BARU, DAN KELUAR DARI JEMAAH ISLAM SEDIA ADA
Oleh: Ustaz Fauwaz Dato' Fadzil Noor
Perbincangan hangat berkenaan penubuhan jamaah baru dan bagaimana dengan baiah mereka dengan jamaah yang sedia ada?
Maklum bagi mereka yang mendalami ilmu fiqh bahawa baiah yang wujud di dalam hadis atau yang meninggalkan jamaah ia berkaitan dengan baiah dengan kerajaan maka orang yang memutuskan baiah tersebut dan keluar daripada kerajaan Islam itu adalah haram. Tetapi berbaiah dengan parti atau jamaah tidak termasuk di dalam hadis ini.
Baiah parti dikategorikan sebagai ta'ahud dan sekiranya seseorang keluar daripada parti cukup dengan membayar kaffarah sumpah. Segala taklid taklid yang berccanggah dengan maqasid syarie taklid itu dianggap batil.
Cuma permasalahnnya adakah wajar menubuh jamaah baru sedangkan dah ada jamaah lama?
Maka perkara ini merujuk kepada fiqh masalih adakah ia banyak membawa kepada maslahah walaupun secara dasarnya mengurangkan jamaah itu lebih baik kerana dapat dikumpulkan tenaga yang banyak dan jamaah yang banyak itu memecahkan tenaga?
Tidak ada dalil yang kuat yang mengharamkan berbilang parti Islam. Kesemua pendapat yang telah diutarakan dalam bentuk pengharaman jamaah baru adalah ijtihad bukannya Syariat.
Maka perkara ini diserahkan kepada ahli politik untuk menuntukan hala tuju mereka walaupun secara peribadi saya lebih suka tidak ada jamaah baru, tetapi secara fiqhnya tidak ada yang menghalang penubuhan parti baru.
Selamat beramal ,kuatkan perpaduan umat Islam

Mejar Zaidi: Dari PAS ke Harapan Baru

Bekas tentera udara Zaidi Ahmad, yang dipecat berkaitan isu dakwat kekal dalam pilihan raya, kini memilih Gerakan Harapan Baru (GHB) selepas percaya PAS menyimpang daripada prinsipnya.

Zaidi yang baru setahun menyertai PAS berkata, PAS kini mundur ke belakang dalam perjuangannya, terutama selepas muktamarnya bulan lalu.

Dalam muktamar itu, PAS meluluskan usul memutuskan hubungan dengan DAP selepas tidak sehaluan dalam isu pelaksanaan hudud di Kelantan.

Zaidi berkata demikian ketika ditemui Malaysiakini selepas pelancaran jawatankuasa penaja GBH oleh ketuanya di peringkat negeri Mujahid Yusof Rawa di Butterworth.

Zaidi turut menjadi salah seorang anggota jawatankuasa penaja GBH Pulau Pinang.

Beliau juga berkata PAS kini lebih berminat mempromosikan kumpulan tertentu sahaja dan justeru menjadikannya tidak inklusif lagi.

Katanya, kesemua kumpulan sama ada ulama atau progresif patut bekerjasama dalam PAS tetapi muktamar lepas menamatkan semua itu.
-malaysiakini-






PAS berhak lawan DAP tapi elok tumpu selamatkan kerusi sendiri

PETALING JAYA, 16 JULAI: DAP mengalu-alukan hasrat PAS untuk meletakkan calon-calon bukan-Islam, termasuk bertanding melawan DAP, dalam pilihanraya umum akan datang.

Setiausaha Publisiti DAP Kebangsaan, Tony Pua, bagaimanapun mengingatkan PAS agar lebih menumpukan kepada usaha mempertahankan semua kerusi yang dimenanginya melalui undi pelbagai kaum dalam PRU ke-13 lalu.

Katanya, cadangan yang disuarakan oleh Pengarah Pilihanraya PAS, Datuk Mustafa Ali sebagaimana yang dilaporkan media, adalah hak demokratik mana-mana parti untuk bertanding di mana-mana sahaja.

Oleh kerana PAS secara rasmi telah memutuskan hubungan dan kerjasama dengan DAP, maka tidak akan ada sebarang sokongan untuk mana-mana calon PAS dalam PRU akan datang, tambah beliau.

Sebagai Pengerusi DAP Selangor, Tony yang juga Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara berkata, jika PAS mahu bertanding melawan DAP, maka DAP bersedia menghadapi cabaran itu dalam PRU ke-14 nanti.

Menurutnya, DAP Selangor juga menimbang untuk bertanding di lebih banyak kawasan-kawasan majoriti Melayu selaras dengan iltizamnya sebagai wadah pelbagai kaum, walaupun selama ini menjadi mangsa fitnah politik perkauman.

Antara kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor yang dalam pertimbangan DAP adalah:
No Kerusi DUN % Pengundi Melayu Majoriti % PAS
1 Seri Serdang 45.5% 16,251 62.9%
2 Dusun Tua 50.9% 4,701 55.1%
3 Taman Templer 50.9% 7,467 58.2%
4 Tanjong Sepat 52.0% 682 51.4%
5 Chempaka 53.1% 9,608 63.1%
6 Lembah Jaya 54.0% 8,713 60.5%
7 Paya Jaras 56.2% 5,522 57.2%
8 Meru 58.6% 9,079 62.9%

Tony menjelaskan, sudah tentu senarai muktamad kerusi yang DAP ingin tandingi akan tertakluk kepada perbincangan dengan rakan-rakan seperjuangan dalam gabungan baru pasca-Pakatan yang tidak termasuk PAS.

Beliau menambah, matlamat gabungan baru itu ialah meneruskan usaha menentang Barisan Nasional di Selangor ke arah menyumbang tenaga bagi menjayakan usaha memenangi pentadbiran Putrajaya dalam PRU akan datang.

“DAP Selangor juga ingin menyatakan sokongan penuh kami kepada PKR dan mana-mana parti yang bertanding di Selangor yang berpegang kepada rangka kerja dasar bersama.

“Parti-parti ini sepatutnya boleh bekerjasama dalam satu gabungan yang dibina atas dasar konsensus dan semangat setiakawan demi rakyat Malaysia dalam suasana kepelbagaian kaum yang demokratik,” ujar beliau. – Roketkini.com
Sumber: http://wak-labu.blogspot.com/2015/07/pas-berhak-lawan-dap-tapi-elok-tumpu.html.
*

Lelaki penghina Rasulullah dijaja untuk selamatkan Najib?


 21 4 0 709

.
‎SEMALAM tersebar sebuah video berbentuk pengakuan seorang lelaki bernama Lester Melanyi yang dilihat cuba menyelamatkan syarikat kontroversi 1MDB dan Najib Razak.
Bagaimanapun, lelaki tersebut sebelum ini dikatakan pernah mencetuskan kontroversi menghina Rasulullah sebagai pengganas.
Melalui akaun twitter miliknya, Ahli Parlimen KEADILAN, Rafizi Ramli mempersoalkan tindakan Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional, Abdul Rahman Dahalan menggunakan 'penghina Rasulullah' untuk membodek Perdana Menteri, Najib Tun Razak.
‎Begitu terdesak nampaknya BN, sampaikan orang yang tiada kredibiliti seperti Lester Melanyi pun sanggup digunakan untuk menyelamatkan ketua mereka.
"Bila orang sudah sakit‎, tahi kambing pun sanggup dimakan kerana percaya ia boleh menyembuhkan"

Sumber: http://milosuam.blogspot.com/2015/07/lelaki-penghina-rasulullah-cuba.html ?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FzwLfhy+%28MiLo+SuaM%29.
  • Nilai 


    Rafizi kurang ajar, kata menantu presiden PAS 

    ZULKIFLI SULONG
    Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli disifatkan sebagai kurang ajar kerana mencampuri urusan dalaman PAS.
    Jawatankuasa PAS Zaharudin Mohamad menyifatkan Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli sebagai kurang ajar kerana mencampuri urusan dalaman parti Islam itu.

    Menantu kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu marah kerana Rafizi menyokong Gerakan Harapan Baru (GHB) walaupun majoritinya masih ahli parti Islam itu.

    "Rafizi jangan campur urusan PAS. Nampak Rafizi ni gelojoh seperti orang terkencing sebelum sampai tandas,” katanya.

    “Selagi Gerakan Harapan Baru belum keluar PAS dan belum bercerai rasmi, maka kenyataan Rafizi saya anggap campur tangan dan kurang ajar," kata Zaharudin.

    Menantu kepada Hadi itu juga merupakan ketua unit hal ehwal agama Kumpulan Perangsang Selangor, sebuah syarikat kerajaan negeri.

    Menurutnya, jika GHB sedang tarik ahli PKR menyertainya, tiada masalah untuk Rafizi membuat kenyataan terbuka seperti itu.

    "Tetapi sekarang GHB sedang giat tarik ahli PAS menyertainya bukan PKR atau Umno," kata Zaharudin melalui Facebook beliau.

    Beliau mengulas kenyataan Rafizi yang menyokong GHB dan akan menyertai jelajah seluruh negara.

    Zaharudin juga cuba memecahkan PKR dengan berkata pandangan Rafizi itu berbeza dengan pandangan timbalan presiden PKR yang juga Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali.

    "Berdasarkan Kajang Move, saya tidak nampak ini keputusan PKR atau Rafizi sendiri kerana itu adalah game kumpulan Rafizi yang di’mastermind’kan dan diwarnai Rahim Ghouse, seorang tegar IRC.

    "Sebab itu kenyataan mereka sering tidak sehaluan dengan Azmin dan lain-lain," tulis Zaharudin.

    Selepas ini, katanya, beliau akan mengulas beberapa isu lagi berkenaan grand design IRC dan modus operandi mereka.

    IRC adalah merujuk kepada kumpulan Islamic Representative Council (IRC) yang ditubuhkan di United Kingdom oleh pelajar Malaysia di sana yang berbeza pandangan dengan PAS.

    Ia dilabelkan sebagai kumpulan yang cuba memasuki PAS dan lain-lain pertubuhan politik termasuk Umno dan menguasainya dari dalam.

    Teori ini menjadi pegangan sesetengah pihak sehingga ketengangan sentiasa berlaku dalam parti itu apabila wujudnya 'siege mentaliti' seolah-olah kumpulan Islam lain cuba menguasai PAS di kalangan mereka.

    Menjelang pemilihan lalu, ramai pemimpin PAS dilabelkan sebagai 'orang IRC' dan meminta perwakilan 'menghalau' mereka termasuklah Dr Dzulkefly Ahmad, Dr Mohd Hatta Ramli dan ramai lagi pemimpin kumpulan progresif.

    "Saya sedang cari kenyataan rasmi Hasanudin (timbalan presiden Ikram) atas nama Ikram yang senada dengan Rafizi," kata Zaharudin lagi cuba mengaitkan Rafizi dan Rahim sebagai kader IRC untuk menghancurkan PAS.

    Ikram adalah kesinambungan dari IRC yang ditubuhkan selepas Jamaah Islah Malaysia (JIM) sebelum ini.
    -malaysianinsider-
    Sumber: http://gigitankerengga.blogspot.com/2015/07/rafizi-kurang-ajar-kata-menantu.html.

    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob... 
    Meja peceq.blogspot.com  .
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Mahfuz Omar dengan Malaysia Baru.

mantaro pada SISI BUKIT - 19 minit yang lalu
Ucapan Selamat Hari Raya Yb Mahfuz Omar, beliau mahu Malaysia Baru, secara tersirat sokonglah #harapanbaru. Ucapan Selamat Hari Raya Aidil Fitri. "MALAYSIA BARU ADALAH HARAPAN BERSAMA" 1. Di kesempatan hari baik dan bulan yang baik ini saya ingin mengajak kepada seluruh umat Islam untuk menunjukan adab,akhlak dan perlakuan Islam yang mencerminkan keindahan Islam dan menjadi contoh kepada seluruh umat. 2. Kepada seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa dan agama untuk bersama mengambil semangat aidil fitri bagi memberi Harapan Baru kepada Malaysia dan generasinya. Perpaduan, a... lagi »

Biarlah GHB Jadi Tempat Orang Islam & Bukan Islam Tumpang Naungan RahmatNya

Green Boc pada KELAB GREENBOC - Sejam yang lalu
S*urat terbuka buat GHB, harapan kepada harapan baharu – Za’im Yusoff* Tuan pengasas Gerakan Harapan Baru (GHB), Sebetulnya tulisan ini ialah hasil perbincangan dan sumbang saran rakan-rakan seangkatan yang pernah bergelumang dengan kepelbagaian jemaah, parti dan wadah; anak-anak muda yang sebetulnya sudah merasakan masa depan Malaysia semakin nazak disesakkan kebobrokan insan dari peringkat paling atas sampailah peringkat paling bawah, di tanah tumpahnya darah, Malaysia yang bertuah inilah. Jujurnya, selepas melihat keberanian tuan melawan arus saat GHB tercetus, ia sekali gus ... lagi »

Perghhh : Nabil Kena Tibai Dgn Azwan NABIL, YOU'RE NOT MY LEVEL!'

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sejam yang lalu
'NABIL, YOU'RE NOT MY LEVEL!' Selepas Me'nate Steak Hub, agensi umrah, kini pelawak solo, Nabil Ahmad pula menjadi mangsa makian terbaru Azwan Ali di laman Twitternya. "Setakat jadi femes dek realiti bodoh, ko expect aku tegur ko dulu? Not my level! Ko bukan Zahid Hamidi pun! Punya memekak konon nak satu KLIA tahu ko pelawak yang balik umrah? Eee geli! Menurut sumber, Diva

Bila lagi mau tangkap Mahathir......?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
Najib orang suruhan Singapura dan Jho Low, kata Dr Mahathir Published: 17 July 2015 *Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa Datuk Seri Najib Razak berlaku sebagai proksi Singapura dan Jho Low.* – Grafik The Malaysian Insider, 17 Julai, 2015. Bulan Ramadan yang berakhir semalam menyaksikan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kembali menyerang Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melalui tulisan terkini di blognya bertajuk "Tunai adalah raja". Dr Mahathir mendakwa Najib sebenarnya adalah orang suruhan kepada Singapura kerana meminta izin negara itu dalam r... lagi »

PERUTUSAN Aidilfitri 1436H/2015

ReJaM© pada MiLo SuaM - 2 jam yang lalu
Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, Walillahilhamd.Marilah sama-sama kita panjatkan kesyukuran ke hadrat Allah SWT di atas kesempatan yang diberikan kepada kita untuk merayakan Aidilfitri bagi tahun 1436 Hijrah.Menjelangnya Syawal yang dirai sebagai bulan kemenangan, dilapisi dengan lafaz takbir dan tahmid. Namun ia tidak terhenti di situ semata-mata, apatah lagi dengan sambutan yang meraih

Ali Tinju dibenar ikat jamin RM8000

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
[image: ali-tinju] *Dia yang didakwa di Mahkamah Sesyen mengaku tidak bersalah* *KUALA LUMPUR: Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd. Ali Baharom mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen atas dakwaan menyebut perkataan menghasut ketika insiden pergaduhan di Plaza Low Yat, Ahad lalu.* *Mohd Ali, 44, atau lebih dikenali ‘Ali Tinju’ didakwa menyebut lima ayat yang berbentuk provokasi perkauman di hadapan bangunan plaza berkenaan, Jalan Bulan 1, Off Jalan Bukit Bintang, di sini pada 8.30 malam, 12 Julai.* *Dia didakwa mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948 dan b... lagi »

Pengakuan video tidak dapat bersih imej PM FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
[image: zam_najib_rahman-dahlan_600] *Kenyataan Rahman Dahlan dikatakan hanya untuk menenangkan hati PM untuk sambut Hari Raya* *PETALING JAYA: Pendedahan Pengarah Komunikasi Strategik BN Datuk Abdul Rahman Dahlan bahawa beliau mempunyai bukti rakaman video pengakuan yang menunjukkan niat jahat pihak tertentu untuk menjatuhkan kerajaan tidak dapat membersihkan imej Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.* *Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin, berpendapat Ahli Parlimen Kota Belud itu membuat perhitungan salah kerana menolak realiti yang berlaku di peringka... lagi »

Sirul ajak ibu beraya di Australia - Adam Abu Bakar

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
[image: sirul] *Mak Piah tidak dapat memenuhi permintaan itu kerana keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan.* *PETALING JAYA: Ibu bekas anggota polis Unit Tindakan Khas (UTK) Bukit Aman, Koperal Sirul Azhar Umar tidak dapat memenuhi hasrat anaknya untuk berjumpanya pada bulan Syawal ini.* *Menurut Piah Ahmad, 73, permintaan untuk ke Australia itu terpaksa ditolak berikutan masalah kesihatan yang dialaminya.* *“Dia minta supaya Mak Piah datang ke sana, tetapi cukuplah. Mak Piah sudah tidak larat lagi. Mak Piah tidak sihat,”* *“Dia (Sirul) tanya apa khabar, kemudian Mak Piah cakap... lagi »

Bekas IGP: Ada orang politik marah 'rezeki' disekat

canang pada Cananglahnie - 3 jam yang lalu
MALAYSIA 'KENA JUAL' OLEH ORANG POLITIK Bekas IGP: Ada orang politik marah 'rezeki' disekat Mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mengesahkan wujud pakatan sulit di antara rangkaian kongsi gelap dan pasukanPolis Di Raja Malaysia. Dalam temubual, Musa turut mengakui rangkaian sama wujud antara kongsi gelap dan ahli politik tanah air yang disifatkannya berada pada tahap “serius.” Katanya, beliau mula mengambil langkah serius untuk membanteras aktiviti haram seperti judi, pelacuran dan sindiket peminjam wang ketika mula memegang jawatan Ketua Polis Johor. Ini kerana beliau ... lagi »

Ramadan dah berakhir, Tun M dah mula kembali menyerang............?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 5 jam yang lalu
Dr Mahathir pelawa Najib gembirakan rakyat dengan menangkapnya Published: 17 July 2015 8:11 AM *Tun Dr Mahathir Mohamad meneruskan serangan terhadap perdana menteri dan berkata penangkapannya akan menggembirakan hati orang ramai.* – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Julai, 2015. Kehadiran Syawal yang disambut umat Islam sebagai bulan bermaaf-maafan nampaknya tidak menghalang bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad daripada meneruskan serangannya terhadap pentadbiran Datuk Seri Najib Razak. Dalam tulisan terbaru di blognya lewat malam tadi bertajuk "Tunai adalah raja", beka... lagi »

Kasihan Timbalan Presiden PAS, terpaksa merayu sebegini .. Presiden PAS buat bodoh jer ...

PBO™ pada pen buruk online ™ - 5 jam yang lalu
1. Kasihan sungguh pada Timbalan Presiden PAS yang satu ketika dulu pernah berkata akan buat kenduri kesyukuran jika dia kalah dalam pemilihan. kah kah kah .. kasihan kerana dia sudah sedar akan 'bala' yang bakal ditempuh PAS akibat kebodohan chai dan DUP. kalau tak separuh ahli PAS mungkin 10% atau lebih akan keluar parti. Ala PAS kan kuat, apa nak takut beb. Keluar parti tanpa buat surat.

Pangkat Datuk Dan Gelaran Doktor Bukanlah Jaminan Ulamak PAS Itu Cerdik

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Dr Mahfodz Mohamad berharap pemimpin progresif parti itu yang berhasrat meninggalkan mereka tidak lupa pada sokongan anggota.Katanya, ini termasuk anggota PAS yang bekerja keras dan menyumbangkan wang ringgit bagi memenangkan mereka dalam pilihan raya.Beliau mengingatkan bahawa kemenangan kumpulan progresif bukan dari hasil titik peluh mereka sendiri sebaliknya daripada sokongan semua pihak, termasuk Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang lapor Harakahdaily.*** Lebai-lebai PAS kena ingat juga.. Yang menangkan calun PAS d... lagi »

Posting Mokhtar Senik Dewan Ulama PAS Jadi Bahan Ketawa Di Facebook

atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
* Posted by Jeebond BLM *

Sa’ad bin Mu’adz | Kewafatannya Menggegarkan ‘Arasy Allah

TraveloQue ByQueAchmad pada Que Achmad menulis... - 7 jam yang lalu
*Sa’ad bin Mu’adz | Kewafatannya Menggegarkan ‘Arasy Allah | *Sa’ad bin Mu’adz adalah salah seorang sahabat Nabi shallallahu ‘alaihi wasallam dari kalangan kaum Ansar di Madinah yang menyintai dirinya berada dalam medan jihad. Jabir bin Abdullah pernah meriwayatkan ketika kewafatan Sa’ad bin Mu’adz, dia mendengar Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* “Jenazah Sa’ad bin Mu’adz berada di antara mereka (para Malaikat) membuat ‘Arasy Ar-Rahman bergegar.” (Sahih Bukhari, no. 3519, Sahih Muslim, no. 4511, no. 4512, Sunan At-Tirmidzi, no. 3783, ... lagi »

Konspirasi menutup skandal 1MDB tidak akan berjaya – Rafizi FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
[image: rafizi] *Dia mendakwa segala maklumat mengenai skandal itu telah jelas dan ia diperolehi hasil jawapan yang telah diberikan Menteri Kewangan di Parlimen.* *PETALING JAYA: Konspirasi untuk menutup skandal 1MDB tidak akan berjaya kerana faktanya terlalu jelas, kata Rafizi Ramli.* *Naib Presiden PKR berkata, dakwaan kononnya dia dan Tony Pua serta beberapa pemimpin pembangkang lain termasuk Datuk Seri Anwar Ibrahim dituduh berkomplot dengan Sarawak Report hanyalah cubaan untuk mengalih isu sebenar.* *Katanya, dia tidak pernah kenal apatah lagi bekerjasama dengan bekas peke... lagi »

Transformers versi tempatan sempena Syawal

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 7 jam yang lalu
6 Julai 2015 0 BARISAN selebriti popular tiga negara iaitu Malaysia, Singapura dan Brunei dipilih terbabit dalam alih suara filem epik, Transformers: Age of Extinction. Filem itu dialih suara ke Bahasa Malaysia kerana ia berjaya meraih kutipan tertinggi pada 2014. Selebriti terlibat adalah Fahrin Ahmad yang memegang watak sebagai Cade Yeager, Hisyam Hamid (Optimus Prime),

Selamat Hari Raya...Ini Hadiahku, Teruskan Jihad Hingga Hari Kiamat! Posted by Ibnu Hasyim

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
*TERFIKIR-FIKIR aku, apa hadiah hari rayaku untuk pelayar-pelayar weblogku yang budiman..Hadiahku Hanya Ucapan..Kepada yang Islam kita diamanatkan, 'Teruskan Jihad Hingga Hari Kiamat'.Kepada Yang Non Islam, 'Fahamilah Kalimah Jihad, Untuk Damai Bukan Untuk Jadi Teroris..'Sikit Huraian..Dalam Al-Qur`an disebutkan,* - *“Wahai orang-orang beriman! Barang siapa di antara kamu yang murtad (keluar) dari agamanya, maka Allah akan mendatangkan suatu kaum; Dia mencintai mereka dan mereka pun mencintai-Nya, dan bersikap lemah lembut terhadap orang-orang beriman, te... lagi »

PERUTUSAN : Pengerusi Gerakan Harapan Baru

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu

Takbir raya didepan penjara Sg Buloh. muga Dsai terus tabah dan sehat. ~ masih ramai yang sayang ~

atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
Jasin Hebat [image: Jasin Hebat's photo.] Like · Comment · Share

Perang Teluk: Air Mata Bohong Gadis Bernama Nayirah

Detik Islam pada Detik Islam - 8 jam yang lalu
[image: nayirah-268x300] BULAN Ogos 1990, Iraq mengerahkan kekuatan militernya untuk menggempur Kuwait. Saddam Hussein menuduh Kuwait melakukan pemboran minyak ke wilayah negaranya. Tarikh 10 Oktober 1990, seluruh dunia berpaling pada seorang gadis berusia lima belas tahun bernama Nayirah. Ia menangis apabila bercakap mengenai kejahatan yang dilakukan tentera Iraq. Nayirah bertutur bahawa ia menyaksikan pembunuhan lebih dari 300 bayi di rumah sakit di Kuwait. Pidato dramatisnya di ABC 's Nightline dan NBC Nightly News menyentuh hati jutaan penonton dan berjaya mendapatkan sokongan... lagi »

Kurang ajar, tenggelam, tak terima kalah, agen DAP, khianat, langgar baiah, kurang ajar.

mantaro pada SISI BUKIT - 8 jam yang lalu
Kita belajar kosa kata bulan Ramadhan dan juga frasa menarik bulan Sawal ini. H A M P I R kesemua pimpinan tertinggi baru PAS, masing-masing telah mengeluarkan kenyataan negatif perihal #harapanbaru. Antara frasa menarik itu. i.Tuan Guru Hj Hadi (tenggelam, boleh dipecat) ii.Ustaz Tuan Ibrahim (tak terima kalah) iii.Ustaz Dr Mahfodz (letak jawatan MP, ADUN) iv. Datuk Mustapha Ali (agen DAP) v.Ustaz Nasrudin (pengkhianat) vi. Ustaz Idris (langgar bai'ah) vii.Ustaz Dr Zuhdi (Islam liberal) viii.Ustaz Zaharuddin (kurang ajar) SYABAS dan tahniah #harapanbaru.

10 Pembunuhan Kejam Di Malaysia Sehingga Kini Tidak Selesai

canang pada Cananglahnie - 8 jam yang lalu
10 Pembunuhan Kejam Di Malaysia Sehingga Kini Tidak Selesai Bukan kat luar negara je ade Selalu tengok fakta macamni kes-kes kat luar negara je ade, tetapi skang Malaysia pun dah ade. Lepas ni mungkin jadi 11 fakta kot lepas tambah misteri MH370. Mari kita tengok 10 fakta misteri tersebut. *10: Kematian Ratu Cantik* Jean Perrera Sinappa merupakan bekas ratu cantik di mana suaminya meninggal dunia dalam satu kemalangan jalan raya. Tetapi 4 bulan kemudian iaitu pada 6 April 1979, dia dijumpai mati di dalam kereta di Lebuhraya Persekutuan, Kuala Lumpur. Bekas teman lelaki yang ... lagi »

Baiah parti cukup bayar kaffarah sumpah.

mantaro pada SISI BUKIT - 8 jam yang lalu
MEMAHAMI ISU TUBUH JEMAAH ISLAM BARU, DAN KELUAR DARI JEMAAH ISLAM SEDIA ADA Oleh: Ustaz Fauwaz Dato' Fadzil Noor Perbincangan hangat berkenaan penubuhan jamaah baru dan bagaimana dengan baiah mereka dengan jamaah yang sedia ada? Maklum bagi mereka yang mendalami ilmu fiqh bahawa baiah yang wujud di dalam hadis atau yang meninggalkan jamaah ia berkaitan dengan baiah dengan kerajaan maka orang yang memutuskan baiah tersebut dan keluar daripada kerajaan Islam itu adalah haram. Tetapi berbaiah dengan parti atau jamaah tidak termasuk di dalam hadis ini. Baiah parti dikategorikan sebaga... lagi »

Rafizi kurang ajar, kata menantu presiden PAS

kerengga pada KERENGGA - 9 jam yang lalu
ZULKIFLI SULONG Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli disifatkan sebagai kurang ajar kerana mencampuri urusan dalaman PAS. Jawatankuasa PAS Zaharudin Mohamad menyifatkan Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli sebagai kurang ajar kerana mencampuri urusan dalaman parti Islam itu. Menantu kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu marah kerana Rafizi menyokong Gerakan Harapan Baru (GHB) walaupun

Video klip Anwar ucap Selamat Hari Raya dari tirai besi

PBO™ pada pen buruk online ™ - 10 jam yang lalu
Meskipun berada di belakang tirai besi, pengguna media sosial berpeluang mengikuti ucapan dan amanat Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim bersempena sambutan Aidilfitri yang disampaikan menerusi video yang menyentuh hati. Video berdurasi hampir empat minit itu dibahagikan kepada tiga segmen iaitu sajak nukilan Anwar, lagu yang dinyanyikan Nik Jidan daripada kumpulan BangsArt dan lirik oleh

Rafizi jangan kurang ajar ... hehehehehe

PBO™ pada pen buruk online ™ - 11 jam yang lalu
Ahli Jawatankuasa PAS Zaharudin Mohamad (gambar, bawah) menyifatkan Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli sebagai kurang ajar kerana mencampuri urusan dalaman parti Islam itu. Menantu kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu marah kerana Rafizi menyokong Gerakan Harapan Baru (GHB) walaupun majoritinya masih ahli parti Islam itu. "Rafizi jangan campur urusan PAS. Nampak Rafizi ni gelojoh

CONTOH TERBAIK Dari Menantu Presiden PAS ?

atsixty pada ZAKRI ALI - 11 jam yang lalu
*Gara-Gara Parti Harapan Baru, Din Ayam Maki Hamun Rafizi * *Ahli Jawatankuasa PAS Zaharudin Mohamad (gambar, bawah) menyifatkan Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli sebagai kurang ajar kerana mencampuri urusan dalaman parti Islam itu.Menantu kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu marah kerana Rafizi menyokong Gerakan Harapan Baru (GHB) walaupun majoritinya masih ahli parti Islam itu."Rafizi jangan campur urusan PAS. Nampak Rafizi ni gelojoh seperti orang terkencing sebelum sampai tandas,” katanya.“Selagi Gerakan Harapan Baru belum ke... lagi »

Pengemis Wanita Paling Ganas Hanya Di China

Nas Rul pada dairishare - 13 jam yang lalu
Rasanya takde lagi pengemis macam ni kat malaysia..memang ganas betul cara dia mengemis, sampai naik atas kereta orang....

Jom Raya...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 16 jam yang lalu
[image: Embedded image permalink] *Tunai adalah Raja...* *Menjadi Proksi1. Memang benar apabila Najib berkata beliau tidak melakukan apa yang saya menasihati beliau lakukan. Tetapi itu bukanlah sebabnya mengapa saya mahu beliau meletak jawatan.2. Semua orang tahu bahawa saya berkempen untuk beliau pada Pilihan Raya Umum ke-13 walaupun dia enggan untuk membina jambatan itu, atau landasan berkembar dan elektrifikasi keretapi. Beliau juga tidak menerima pandangan saya bahawa BR1M dan membawa sepanduk “I Love PM”, “1M4U” dan lain-lain harus dihentikan. Tidak ju... lagi »

PKR boikot semua program Aidilfitri BN selagi Anwar terpenjara

canang pada Cananglahnie - 16 jam yang lalu
PKR memboikot semua program Hari Raya anjuran Barisan Nasional (BN) di peringkat nasional dan negeri sebagai tanda protes terhadap pemenjaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim selama lima tahun di Sungai Buloh, kata Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail. Presiden PKR itu berkata, pihaknya kesal Anwar yang diiktiraf di peringkat antarabangsa terus dipenjara sebagai seorang tahanan politik. "Pada ketika ketidaktentuan hala tuju ekonomi dan urus tadbir kerajaan kian meruncing, walhal pemimpin demokratik yang sah dan dipilih rakyat melalui undi popular masih terpenjara. "Sebagai tanda protes ... lagi »

Selamat Hari Raya Eidulfitri.

mantaro pada SISI BUKIT - 17 jam yang lalu
"Admin" mengucapkan Selamat Hari Raya Eidulfitri.Maaf zahir dan batin.Dengan harapan kurangkan konfrantasi dan lawan politik kita UMNO/BN. #harapanbaru.

Lelaki penghina Rasulullah dijaja untuk selamatkan Najib?

ReJaM© pada MiLo SuaM - 17 jam yang lalu
‎SEMALAM tersebar sebuah video berbentuk pengakuan seorang lelaki bernama Lester Melanyi yang dilihat cuba menyelamatkan syarikat kontroversi 1MDB dan Najib Razak. Bagaimanapun, lelaki tersebut sebelum ini dikatakan pernah mencetuskan kontroversi menghina Rasulullah sebagai pengganas. Melalui akaun twitter miliknya, Ahli Parlimen KEADILAN, Rafizi Ramli mempersoalkan tindakan Pengarah

Rafizi kurang ajar, kata menantu presiden PAS

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 17 jam yang lalu
Ahli Jawatankuasa PAS Zaharudin Mohamad menyifatkan Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli sebagai kurang ajar kerana mencampuri urusan dalaman parti Islam itu. Menantu kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu marah kerana Rafizi menyokong Gerakan Harapan Baru (GHB) walaupun majoritinya masih ahli parti Islam itu. "Rafizi jangan campur urusan PAS. Nampak Rafizi ni gelojoh seperti orang terkencing sebelum sampai tandas,” katanya. “Selagi Gerakan Harapan Baru belum keluar PAS dan belum bercerai rasmi, maka kenyataan Rafizi saya anggap campur tangan dan kurang ajar," kata Zaha... lagi »

TITM Mohon Maaf Tapi Kami Sudah Nekad Tinggalkan Parti... InsyaAllah

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 18 jam yang lalu
T*imbalan presiden PAS mohon maaf, rayu ahli jangan tinggalkan parti* Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man memohon maaf kepada semua ahli PAS atas krisis yang sedang dihadapi parti itu sekarang ini dan memujuk mereka agar tidak meninggalkan parti. Timbalan presiden PAS itu berkata, ahli-ahli tidak perlu meninggalkan parti kerana pemimpin yang tidak mereka sukai akan pergi juga satu hari nanti. "Kepada ahli-ahli parti, saya mewakili barisan kepimpinan PAS Pusat yang baharu dan lama memohon maaf atas krisis yang sedang dihadapi parti pada masa ini," katanya dalam satu kenyataan hari ini. ... lagi »

PAS berhak lawan DAP tapi elok tumpu selamatkan kerusi sendiri

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 18 jam yang lalu
PETALING JAYA, 16 JULAI: DAP mengalu-alukan hasrat PAS untuk meletakkan calon-calon bukan-Islam, termasuk bertanding melawan DAP, dalam pilihanraya umum akan datang. Setiausaha Publisiti DAP Kebangsaan, Tony Pua, bagaimanapun mengingatkan PAS agar lebih menumpukan kepada usaha mempertahankan semua kerusi yang dimenanginya melalui undi pelbagai kaum dalam PRU ke-13 lalu. Katanya, cadangan yang disuarakan oleh Pengarah Pilihanraya PAS, Datuk Mustafa Ali sebagaimana yang dilaporkan media, adalah hak demokratik mana-mana parti untuk bertanding di mana-mana sahaja. Oleh kerana PAS seca... lagi »

Dengan Hanya Sebatang Rokok Kampung Ini Boleh Terbakar

Nas Rul pada dairishare - 20 jam yang lalu
Desa Nanjiawan, di selatan-barat China dikenali sebagai Kampung Api Ghaib. Udara di sana begitu pekat dengan gas metana yang dengan hanya satu percikan api boleh mencetuskan kebakaran besar. Warga desa telah belajar untuk hidup dengan memanfaatkan gas metana, tetapi mereka juga sangat berhati-hati ketika bekerja, supaya tidak memulakan kebakaran tanpa sengaja. Gas metana di udara desa ini sebenarnya berasal dari tanah - ianya merembes keluar dari tanah, menyebabkan udara secara rawak meletup menjadi bola api. Kepekatan gas yang begitu tinggi bahawa tidak seorangpun di desa pernah b... lagi »

INILAH WAJAH KASANOVA YANG MENIPU 14 WANITA DAN DIHUKUM PENJARA 5 TAHUN DAN 4 SEBATAN.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 23 jam yang lalu
*LELAKI KASANOVA KENA PENJARA: Seorang lelaki kasanova yang menabur janji, termasuk untuk berkahwin dengan 14 wanita sejak 2 tahun lalu, dipenjara lima tahun dan empat sebatan oleh Mahkamah Majistret semalam, selepas mengaku bersalah menipu, mencuri serta menggadai barang kemas milik wanita terbabit sejak dua tahun lalu. *

Mejar Zaidi: Dari PAS ke Harapan Baru

kerengga pada KERENGGA - 23 jam yang lalu
Bekas tentera udara Zaidi Ahmad, yang dipecat berkaitan isu dakwat kekal dalam pilihan raya, kini memilih Gerakan Harapan Baru (GHB) selepas percaya PAS menyimpang daripada prinsipnya. Zaidi yang baru setahun menyertai PAS berkata, PAS kini mundur ke belakang dalam perjuangannya, terutama selepas muktamarnya bulan lalu. Dalam muktamar itu, PAS meluluskan usul memutuskan hubungan dengan DAP

HENTI SEBAR MAKLUMAT PALSU SERANGAN PELAMPAU DI PLAZA LOW YAT.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 23 jam yang lalu
*Orang ramai diminta tidak terpengaruh dengan sebaran maklumat palsu melalui laman sosial kononnya beberapa lokasi di Kuala Lumpur akan menjadi sasaran serangan kumpulan pelampau.Menurut kenyataan Polis Diraja Malaysia (PDRM) di laman Facebooknya, ia memaklumkan telah mengesan penyebaran maklumat berkenaan, yang dikaitkan dengan insiden pergaduhan di Plaza Low Yat minggu lalu.“Selain itu, turut diviralkan bahawa ada perancangan untuk melakukan pertempuran kaum atas nama maruah bangsa dan agama,” petik kenyataan itu.Menurut polis, penularan mesej palsu itu bertujuan untuk... lagi »

Selamat Hari Raya Aidifitri

mso.im pada . - Sehari yang lalu
Assamualaikum wbh bbt. Di sini saya mengambil peluang mengucap selamat hari raya Aidifitri kepada penjenguk blog saya beragama Islam. Selamat juga kepada penjenguk bukan Islam dan semoga kita sama-sama merayakan hari kemenangan ini. Kemenangan yang dicapai oleh mereka yang berjuang melawan nafsu adalah untuk terus menegak kebenaran dan membuang kebatilan. Ia adalah untuk memastikan dunia ini aman dan damai dan mengepung kita dalam kesejahtraan. Justeru keamanan itu adalah untuk sekalian penghuni di dunia ini. Selama beberapa hari menyambut hari raya ini, mungkin blog ini tidak akan ... lagi »

Rafizi nafi dakwaan Rahman Dahlan, akan saman Ramesh Rao dan kawan-kawannya..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
Saya merujuk kepada kenyataan Datuk Abdul Rahman Dahlan, Pengarah Komunikasi Strategik BN yang mendedahkan mengenai satu laporan polis yang dibuat oleh individu bernama Ramesh Rao Krishnan Naidu yang mengaitkan saya, YB Tony Pua (Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara), YB See Chee How (ADUN Batu Lintang), YB Chong Chieng Jen (Ahli Parlimen Bandar Kuching) dan Dato’ Seri Anwar Ibrahim dengan satu fitnah. Laporan polis yang kini disebarkan oleh laman-laman yang menyokong Dato’ Seri Najib Tun Razak menuduh kononnya seorang yang bernama Lester Melanyi yang mendakwa pernah bekerja untuk Sa... lagi »

Tendang isteri kerana minta wang beli lampin (Gambar)

kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
Pergaduhan suami isteri yang menjadi ‘viral’ sebelum si suami ditahan polis malam tadi. Kota Kinabalu: Seorang lelaki berusia 20 tahun ditahan polis selepas menampar dan menendang isterinya hanya kerana wanita itu meminta wang untuk membeli lampin bayi lelaki mereka berusia 10 bulan di kawasan Kompleks Sinsuran, di sini, 8 malam tadi. Kejadian itu dirakam penghuni di sekitar Kompleks

Terlepas Lampu Hijau, Pemandu Wanita Diserang Samseng

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sehari yang lalu
Pagi semalam, saya terserempak dengan seorang samseng jalanan berdekatan dengan lampu isyarat di Bukit Puchong 2. Saya nampak lelaki ini dengan motosikalnya datang dari belakang, jadi saya pun beri isyarat ke kiri sebelum masuk. Tetapi tindakan saya menyebabkan dia terlepas lampu hijau dan dia hilang sabar dengan saya. Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini Dia

DAP tergugat : PAS akan letak calon bukan Islam bertanding kerusi DAP

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - Sehari yang lalu
Calon bukan Islam PAS bakal menentang calon DAP dalam pilihan raya akan datang, kata pemimpin parti Islam itu susulan terdapatnya perpecahan dalam parti tersebut. Pengarah Pilihan Raya PAS Datuk Mustafa Ali berkata, itu persediaan yang akan mereka hadapi dan mereka bersedia untuk kehilangan personaliti serta ahli berpengaruh. Pecahan pemimpin progresif dalam PAS membentuk Gerakan Harapan Baru (GHB) dengan rancangan menjadi parti politik tahun ini. Beliau menegaskan, PAS juga tidak akan bekerjasama dengan Umno dan Barisan Nasional (BN) walaupun timbul khabar angin sedemikian. ... lagi »

Parti Baru boleh tahan tidak lebih dua tahun-Haji Hadi.

mantaro pada SISI BUKIT - Sehari yang lalu
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak melihat parti Islam baru yang sedang ditubuhkan oleh bekas pemimpinnya akan mempunyai hayat panjang. “Pengalaman kami, semua kumpulan serpihan ini tidak akan lebih daripada dua tahun,” katanya dalam wawancara eksklusif dengan Channel NewsAsia pada Selasa. Sekumpulan pemimpin PAS yang tewas dalam pemilihan parti itu sebelum ini mengumumkan menggerakkan sebuah kumpalan dinamakan Gerakan Harapan Baru Baru. Ia antaranya bertujuan merintis usaha penubuhan parti Islam baru yang lebih terbuka serta membentuk gabungan pembangkang Pakatan Rakya... lagi »

UMNO belanja 5 juta ringgit untuk pastikan PASCAI menang-Nizar.

mantaro pada SISI BUKIT - Sehari yang lalu
CHANGKAT JERING-YB Dato Seri Nizar mendakwa UMNO telah belanja RM 5 juta untuk memastikan PAScai menang dalam pemilihan PAS baru-baru ini. DS Nizar mendakwa seorang Ketua UMNO bahagian yang juga bekas ahli parlimen , memberitahunya."UMNO bersama team PAScai guna masa dua tahun ,untuk jatuhkan golongan profesional" dakwa DS Nizar. "Mereka guna label-melabel, jebon, munafik haraki, golongan liberal, golongan sekular, Anwarinas, tolak hudud , pasma,kepada golongan profesional"ujar Nizar. "Dengan fitnah, perwakilan memilih pemimpin PAScai"dakwa Nizar."Berkatkah ini?tanya Nizar.

Harapan Baru tak akan lebih 2 tahun: Hadi sudah jadi ahli nujum?

kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak melihat parti Islam baru yang sedang ditubuhkan oleh bekas pemimpinnya akan mempunyai hayat panjang. “Pengalaman kami, semua kumpulan serpihan ini tidak akan lebih daripada dua tahun,” katanya dalam wawancara eksklusif dengan Channel NewsAsia pada Selasa. Sekumpulan pemimpin PAS yang tewas dalam pemilihan parti itu sebelum ini mengumumkan

Anggota PAS terperangkap dengan "doktrin ulama sentiasa betul"

mantaro pada SISI BUKIT - Sehari yang lalu
ADUN Hulu Kelang Saari Sungib menyatakan anggota PAS seolah-olah terperangkap di dalam satu “doktrin ulama sentiasa benar” dalam membuat keputusan dan kenyataan. Malah katanya tidak timbul soal ungkit mengungkit yang dibangkitkan oleh Dr Mahfodz kerana katanya dalam pilihanraya umum lalu, beliau turut menyumbangkan wang simpanan peribadinya dalam kempen rakan-rakan dan dirinya. “Memang dalam pilihanraya ada orang beri sumbangan nasi bungkus, pasang bendera… tetapi dalam DUN memerlukan RM100,000 sejak pilihanr aya umum lalu, bagaimana mahu dapatkan duit, sayalah, duit simpanan siki... lagi »

BERITA GEMBIRA UNTUK PEMBENCI PAS .... RAKYAT SUDAH TOLAK PAS SELEPAS BATAL TAHALUF SIYASI DENGAN DAP?????

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sehari yang lalu
*Memang tepat 70% ahli PAS sudah meninggalkan PAS ... PAS akan terkubur tersungkur dalam masa terdekat ini ... rakyat tolak PAS .. PAS sudah tidak relevan ... tanpa DAP dan PKR PAS tidak kemana.Begitulah bunyi nada cakap-cakap besar berdegar sombong angkuh berlagak besar kepala mereka yang bencikan PAS dan berjiwa anti ulama.Realitinya????? ... rakyat berfikiran waras boleh berfikir dan menilai parti mana yang tegas dan konsisten dalam perjuangannya ... memiliki perlembagaan parti yang jelas .. barisan para pemimpin yang tidak mudah goyah dengan umpanan kuasa dan jawatan ... t... lagi »

Berita Mengejutkan Hari Ini..

Addin Deen pada Addin - Sehari yang lalu
*Ingatkan Betul.. Rupa-Rupanya Eksperimen.* CAGM mengeluarkan kenyataan akhbar pertama pada 28 Mei, di bawah nama Md Zainal Abidin bersama satu nombor telefon.Malaysiakini menghubungi nombor telefon itu pada hari yang sama. Individu itu memperkenalkan diri sebagai Md Zainal Abidin dan mengesahkan menghantar kenyataan itu. Zainal juga diminta diwawancara tetapi dia tidak bersetuju.Sejak itu, CAGM mengeluarkan beberapa siri kenyataan akhbar, beberapa daripadanya kritikal terhadap bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.Pada 12 Julai, ia menyiarkan kenyataan akhbar mendakwa Per... lagi »

10 Gambar First Lady Tercantik Di Asia

canang pada Cananglahnie - Sehari yang lalu
10 Gambar First Lady Tercantik Di Asia Disebalik kelembutan dan sifat kasih sayang yang dimiliki oleh isteri kepada Perdana Menteri, Datin Dri Rosmah Mansor tahukah anda bahawa beliau kini telah diiktiraf sebagai seorang yang cantik. Terbaru, melalui satu kajian yang dilakukan oleh listabuzz.com yang berpengkalan di Chicago, Amerika Syarikat, mereka telah mengeluarkan senarai 10 First Lady paling cantik di Asia. Dalam 10 senarai tersebut, Datin Sri Rosmah Mansor telah menghuni tangga kedua First Lady paling cantik di Asia di belakang Puteri Hayana daripada Dubai. Isteri Perdana M... lagi »

Nik Abduh .. sudah-sudahlah 'jual' nama almarhum Nik Aziz

PBO™ pada pen buruk online ™ - Sehari yang lalu
Wahai Nik Abduh .. dengar sini baik-baik, betul ke ayahnda Almarhum Nik Aziz cakap begitu? Putuskan hubungan dengan DAP sekiranya DAP memulakan lebih dahulu? 1. DAP hanya memutuskan hubungan dengan Haji Hadi bukan PAS. Ini kerana Haji Hadi sudah membelakangkan pakatan rakyat. Haji Hadi sering ponteng mesyuarat, tidak konsisten dalam keputusan. Haji Hadi pernah 'cerca' Anwar Ibrahim menurut

Angan-angan Mustafa Ali, Mahu Letak Calon Bukan Islam ....

Green Boc pada KELAB GREENBOC - Sehari yang lalu
P*AS akan letak calon bukan Islam bertanding kerusi DAP* Calon bukan Islam PAS bakal menentang calon DAP dalam pilihan raya akan datang, kata pemimpin parti Islam itu susulan terdapatnya perpecahan dalam parti tersebut. Pengarah Pilihan Raya PAS Datuk Mustafa Ali berkata, itu persediaan yang akan mereka hadapi dan mereka bersedia untuk kehilangan personaliti serta ahli berpengaruh. Pecahan pemimpin progresif dalam PAS membentuk Gerakan Harapan Baru (GHB) dengan rancangan menjadi parti politik tahun ini. Jangkaan melihat mereka akan menyertai DAP dan PKR untuk membentuk pakatan ... lagi »

Tindakan disiplin akan ambil keatas Mat Sabu, Salahuddin kerana mengkhianat

kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
Ketua Penerangan PAS Nasruddin Hassan berkata tindakan disiplin akan diambil terhadap 2 bekas pemimpin yang menubuhkan Gerakan Harapan Baru. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Julai, 2015. Tindakan disiplin bakal dikenakan terhadap bekas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dan bekas Naib Presiden Salahuddin Ayub kerana melanggar perlembagaan parti dengan menubuhkan Gerakan Harapan Baru (GBH)

Sedihnya Tengok.Betul la kata Orang kita Kena Bersyukur Dengan Apa Yang Ada

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sehari yang lalu
Sedihnya tengok.Betul la kata org kita kena bersyukur dengan apa yang ada walaupun berkereta kancil..kesian,moga selamat sampai destinasi yang ditujui. Kalau kita dalam keadaan sebegini macam mana ya.. kita haruns menginsafi diri kita dan redo serta banyakkan bersedekah kepada orang yang memerlukan kita sama sama berdoa semoga keluarga ini ..mendapat kehidupan yang lebih baik. Apapun Klik

Rahman Dahlan terdesak kata Sarawak Report, Albert Melanyi bukan editor Sarawak Report tapi Sarawak Tribune laa..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
Kalau ikut apa yang dinyatakan oleh Sarawak Report, Pengarah Komunikasi Strategik BN, Datuk Abdul Rahman Dahlan ni dah kena kencing dengan individu yang didakwa pernah bertugas dengan Sarawak Report. Lester Leef s/o Albert Melanyi dikatakan seorang bekas editor Sarawak Report dikatakan telah membuat pengakuan memalsukan dokumen mengenai 1MDB.. Hakikatnya ialah Albert Melanyi tidak pernah menulis sebarang artikel dan bukanlah pengarang bagi Sarawak Report dan tidak pernah menjadi sebahagian dari kakitangan Sarawak Report.. Mungkin Rahman Dahlan tu dah keliru kot.. sebab Albert Mela... lagi »

Cinta Sejati Seorang Ibu Terhadap Anak-Anaknya | KISAH NYATA KISAH BENAR

TraveloQue ByQueAchmad pada Que Achmad menulis... - Sehari yang lalu
*Cinta Sejati Seorang Ibu Terhadap Anak-Anaknya | KISAH NYATA KISAH BENAR | *Dia seorang wanita yang sudah tua, namun semangat perjuangannya tetap menyala seperti wanita masih muda. Setiap tutur kata yang dikeluarkannya selalu menjadi pendorong dan bualan orang sekitarnya. Maklumlah ia memang seorang penyair dua zaman, maka tidak kurang pula bercakap dalam bentuk syair. Al-Khansa binti Amru demikianlah nama wanita itu. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Dia merupakan wanita yang terkenal cantik dan pandai di kalangan orang Arab. Dia pernah bersyair mengenang kematian saudaranya yang b... lagi »

Najib akan saman dua akhbar

PBO™ pada pen buruk online ™ - Sehari yang lalu
Mengatakan dakwaan terbaru terhadapnya sebagai “tidak berasas dan berniat jahat”, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengarahkan peguamnya memulakan tindakan undang-undang terhadap 2 akhbar Australia yang menyiarkan laporan mengaitkan dirinya dengan rasuah percetakan mata wang. Dalam kenyataan disiarkan laman Facebook hari ini, Pejabat Perdana Menteri (PMO) berkata, artikel tersebut tidak









INILAH WAJAH KASANOVA YANG MENIPU 14 WANITA DAN DIHUKUM PENJARA 5 TAHUN DAN 4 SEBATAN.

LELAKI KASANOVA KENA PENJARA:

Seorang lelaki kasanova yang menabur janji, termasuk untuk berkahwin dengan 14 wanita sejak 2 tahun lalu, dipenjara lima tahun dan empat sebatan oleh Mahkamah Majistret semalam, selepas mengaku bersalah menipu, mencuri serta menggadai barang kemas milik wanita terbabit sejak dua tahun lalu.

Sumber: http://omakkau.blogspot.com/2015/07/inilah-wajah-kasanova-yang-menipu-14.html.

Tiada ulasan: