Jumaat, 17 Julai 2015

5636. Ruang-ruang yang menerawang.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”







  • Rupanya Ahli Umno Pun Terlibat Sama
    Jurucakap polis Thailand Prawuth Thavornsiri mengatakan ahli Umno adalah salah seorang daripada 10 pembeli maklumat berkaitan PetroSaudi International daripada bekas pengarahnya Xavier Andre Justo, lapor akhbar Singapura, Straits Times (ST).

    Menurut akhbar tersebut, Justo memberitahu polis Thailand beliau menjual maklumat kepada kumpulan tersebut selepas gagal memeras ugut Petro Saudi sebanyak 2.5 juta matawang Swiss sebagai tukaran untuk tidak mendedahkan maklumat.

    "Kebanyakan mereka, kira- kira 10 individu adalah daripada media dan mereka yang dalam lingkungan parti sama dengan perdana menteri," katanya seperti dilaporkan akhbar tersebut.

    ST melaporkan juga, Prawuth menolak untuk mengenal pasti 10 individu terbabit namun berkata rundingan untuk membeli maklumat daripada Justo dirancang di Singapura dan Thailand.

    Jurucakap polis Thailand itu turut berkata, transkrip perbualan daripada mesej aplikasi WhatsApp Justo, selepas kumpulan terbabit mengesahkan maklumat yang diinginkan mereka akan berbincang tentang cara pembayaran."Mereka bercakap banyak kali di WhatsApp. 

    Kita ada bukti mereka berkata mahu membayar itu dan ini, berpura- pura seolah jual dan beli."Prawuth juga ditawarkan untuk berkongsi maklumat dengan pihak berkuasa Malaysia dan Singapura.Antara lain, jurucakap polis Thailand itu menolak untuk mengesahkan sama ada Sarawak Report antara 10 terbabit membeli maklumat daripada Justo.

    Sumber
    Sumber: http://addindeen.blogspot.com/2015/07/rupanya-ahli-umno-pun-terlibat-sama.html

    Akhirnya.. Menteri Ini Mengakui Pekung BN Ini



    Menteri Ini Mengakui Isu 1MDB Beban Kepada Putrajaya. Datuk Seri Abdul Wahid Omar mengakui dana pelaburan strategik negara milik Kementerian Kewangan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) membebankan kerana kegagalannya menjana tunai berbanding hutang besar syarikat tersebut.

    Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu berkata 1MDB membuat pinjaman bank dan pasaran modal dalam membeli aset tetapi gagal menjana aliran tunai yang menyebabkan ia tidak mampan.

    "Selama ini mereka berkembang dengan membuat pinjaman daripada bank atau pasaran modal, mereka membeli banyak aset termasuk IPP (syarikat jana kuasa bebas)sehingga meningkat hutang RM4.2 bilion setakat Mac 2014.

    "Jadi anda boleh bayangkan bebanan hutang yang tinggi, ia sebenarnya sangat tinggi dan ini sukar," katanya pada forum anjuran Akademi Kapten Hussein di Petaling Jaya, Selangor malam tadi.
    Jumlah hutang terkumpul 1MDB sebelum ini dilaporkan RM42 bilion. 

    Menjawab soalan orang ramai, Wahid berkata selagi aset yang dibeli itu tidak dapat menghasilkan aliran tunai, maka selagi itu 1MDB tidak akan mampan.

    "Melainkan aset itu dapat menjana aliran tunai, ia tidak akan mampan," katanya.

    Wahid berkata, bebanan hutang itu disedari memberi impak kepada 1MDB dan 3 langkah strategik sudah diambil bagi mengatasi masalah dihadapi.

    Menteri Ini Mengakui Isu 1MDB Beban Kepada Putrajaya

    "Mereka sudah ambil langkah strategik mengkaji semula model perniagaan dan struktur modal, 3 keputusan sudah dibuat," katanya.

    Beliau berkata, 3 langkah itu termasuk menghentikan semua bentuk pinjaman baru, fokus kepada 2 projek utama mereka iaitu Tun Razak Exchange (TRX) dan Bandar Malaysia serta memastikan rancangan tawaran awam (IPO), syarikat IPP miliknya, Edra Energy dapat dilaksanakan secepat mungkin.

    "Jadi ini kajian strategik yang sudah dikenal pasti," katanya.

    1MDB, dimiliki sepenuhnya Kementerian Kewangan, mencatatkan kerugian selepas cukai RM665.4 juta daripada hasil RM4.26 bilion bagi tahun kewangan berakhir Mac 2014.

    Kerugian mungkin lebih parah kalau bukan kerana keuntungan menerusi penilaian aset hartanah berjumlah RM896.8 juta.

    Laporan tahunan 2014 syarikat itu meletakkan pinjaman jangka panjang dana negara itu naik sehingga RM33.5 bilion, iaitu kenaikan RM7.2 billion atau 27% daripada RM26.3 bilion pada 2013.

    Hutang jangka pendek 1MDB berjumlah RM8.3 bilion.

    Pada hujung Mac tahun lalu, baki tunai dan baki bank 1MDB berjumlah RM3.8 bilion, turun 42% daripada RM6.7 bilion pada tahun kewangan 2013.

    Penurunan ini berpunca daripada bayaran faedah yang tinggi serta pinjaman yang masih ada.

    Bagi tahun berakhir Mac 2014, 1MDB membelanjakan RM2.4 bilion untuk kos kewangan.

    Pemimpin politik, termasuk bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menuntut siasatan dibuat ke atas kewangan 1MDB dan juga menggesa kerajaan menjelaskan urus niaga yang mereka dakwa menyebabkan dana awam disalurkan keluar.

    Susulan tekanan tersebut, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengarahkan ketua audit negara menjalankan audit bebas ke atas akaun 1MDB.

    Pelbagai dakwaan dan kritikan menyelubungi 1MDB, malah pemimpin Umno baru-baru ini juga melancarkan serangan ke atas ahli perniagaan Low Taek Jho yang dikenali sebagai Jho Low kerana dikatakan di antara pemain penting di belakang syarikat tersebut.




    Sumber: http://addindeen.blogspot.com/2015/04/menteri-ini-mengakui-isu-1mdb-beban.html
    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob... 
    Meja peceq.blogspot.com  .
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Rupanya Ahli Umno Pun Terlibat Sama

Addin Deen pada Addin - 37 saat yang lalu
Jurucakap polis Thailand Prawuth Thavornsiri mengatakan ahli Umno adalah salah seorang daripada 10 pembeli maklumat berkaitan PetroSaudi International daripada bekas pengarahnya Xavier Andre Justo, lapor akhbar Singapura, Straits Times (ST). Menurut akhbar tersebut, Justo memberitahu polis Thailand beliau menjual maklumat kepada kumpulan tersebut selepas gagal memeras ugut Petro Saudi sebanyak 2.5 juta matawang Swiss sebagai tukaran untuk tidak mendedahkan maklumat. "Kebanyakan mereka, kira- kira 10 individu adalah daripada media dan mereka yang dalam lingkungan parti sama dengan...lagi »

Mahfuz Omar dengan Malaysia Baru.

mantaro pada SISI BUKIT - 2 jam yang lalu
Ucapan Selamat Hari Raya Yb Mahfuz Omar, beliau mahu Malaysia Baru, secara tersirat sokonglah #harapanbaru. Ucapan Selamat Hari Raya Aidil Fitri. "MALAYSIA BARU ADALAH HARAPAN BERSAMA" 1. Di kesempatan hari baik dan bulan yang baik ini saya ingin mengajak kepada seluruh umat Islam untuk menunjukan adab,akhlak dan perlakuan Islam yang mencerminkan keindahan Islam dan menjadi contoh kepada seluruh umat. 2. Kepada seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira bangsa dan agama untuk bersama mengambil semangat aidil fitri bagi memberi Harapan Baru kepada Malaysia dan generasinya. Perpaduan, a... lagi »

Biarlah GHB Jadi Tempat Orang Islam & Bukan Islam Tumpang Naungan RahmatNya

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 3 jam yang lalu
S*urat terbuka buat GHB, harapan kepada harapan baharu – Za’im Yusoff* Tuan pengasas Gerakan Harapan Baru (GHB), Sebetulnya tulisan ini ialah hasil perbincangan dan sumbang saran rakan-rakan seangkatan yang pernah bergelumang dengan kepelbagaian jemaah, parti dan wadah; anak-anak muda yang sebetulnya sudah merasakan masa depan Malaysia semakin nazak disesakkan kebobrokan insan dari peringkat paling atas sampailah peringkat paling bawah, di tanah tumpahnya darah, Malaysia yang bertuah inilah. Jujurnya, selepas melihat keberanian tuan melawan arus saat GHB tercetus, ia sekali gus ... lagi »

Perghhh : Nabil Kena Tibai Dgn Azwan NABIL, YOU'RE NOT MY LEVEL!'

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 3 jam yang lalu
'NABIL, YOU'RE NOT MY LEVEL!' Selepas Me'nate Steak Hub, agensi umrah, kini pelawak solo, Nabil Ahmad pula menjadi mangsa makian terbaru Azwan Ali di laman Twitternya. "Setakat jadi femes dek realiti bodoh, ko expect aku tegur ko dulu? Not my level! Ko bukan Zahid Hamidi pun! Punya memekak konon nak satu KLIA tahu ko pelawak yang balik umrah? Eee geli! Menurut sumber, Diva

Bila lagi mau tangkap Mahathir......?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 4 jam yang lalu
Najib orang suruhan Singapura dan Jho Low, kata Dr Mahathir Published: 17 July 2015 *Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa Datuk Seri Najib Razak berlaku sebagai proksi Singapura dan Jho Low.* – Grafik The Malaysian Insider, 17 Julai, 2015. Bulan Ramadan yang berakhir semalam menyaksikan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad kembali menyerang Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melalui tulisan terkini di blognya bertajuk "Tunai adalah raja". Dr Mahathir mendakwa Najib sebenarnya adalah orang suruhan kepada Singapura kerana meminta izin negara itu dalam r... lagi »

PERUTUSAN Aidilfitri 1436H/2015

ReJaM© pada MiLo SuaM - 4 jam yang lalu
Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, Walillahilhamd.Marilah sama-sama kita panjatkan kesyukuran ke hadrat Allah SWT di atas kesempatan yang diberikan kepada kita untuk merayakan Aidilfitri bagi tahun 1436 Hijrah.Menjelangnya Syawal yang dirai sebagai bulan kemenangan, dilapisi dengan lafaz takbir dan tahmid. Namun ia tidak terhenti di situ semata-mata, apatah lagi dengan sambutan yang meraih

Ali Tinju dibenar ikat jamin RM8000

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
[image: ali-tinju] *Dia yang didakwa di Mahkamah Sesyen mengaku tidak bersalah* *KUALA LUMPUR: Presiden Persatuan Veteran Tentera Melayu (PVTM), Mohd. Ali Baharom mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen atas dakwaan menyebut perkataan menghasut ketika insiden pergaduhan di Plaza Low Yat, Ahad lalu.* *Mohd Ali, 44, atau lebih dikenali ‘Ali Tinju’ didakwa menyebut lima ayat yang berbentuk provokasi perkauman di hadapan bangunan plaza berkenaan, Jalan Bulan 1, Off Jalan Bukit Bintang, di sini pada 8.30 malam, 12 Julai.* *Dia didakwa mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948 dan b...lagi »

Pengakuan video tidak dapat bersih imej PM FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
[image: zam_najib_rahman-dahlan_600] *Kenyataan Rahman Dahlan dikatakan hanya untuk menenangkan hati PM untuk sambut Hari Raya* *PETALING JAYA: Pendedahan Pengarah Komunikasi Strategik BN Datuk Abdul Rahman Dahlan bahawa beliau mempunyai bukti rakaman video pengakuan yang menunjukkan niat jahat pihak tertentu untuk menjatuhkan kerajaan tidak dapat membersihkan imej Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.* *Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin, berpendapat Ahli Parlimen Kota Belud itu membuat perhitungan salah kerana menolak realiti yang berlaku di peringka...lagi »

Sirul ajak ibu beraya di Australia - Adam Abu Bakar

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
[image: sirul] *Mak Piah tidak dapat memenuhi permintaan itu kerana keadaan kesihatan yang tidak mengizinkan.* *PETALING JAYA: Ibu bekas anggota polis Unit Tindakan Khas (UTK) Bukit Aman, Koperal Sirul Azhar Umar tidak dapat memenuhi hasrat anaknya untuk berjumpanya pada bulan Syawal ini.* *Menurut Piah Ahmad, 73, permintaan untuk ke Australia itu terpaksa ditolak berikutan masalah kesihatan yang dialaminya.* *“Dia minta supaya Mak Piah datang ke sana, tetapi cukuplah. Mak Piah sudah tidak larat lagi. Mak Piah tidak sihat,”* *“Dia (Sirul) tanya apa khabar, kemudian Mak Piah cakap... lagi »

Bekas IGP: Ada orang politik marah 'rezeki' disekat

canang pada Cananglahnie - 5 jam yang lalu
MALAYSIA 'KENA JUAL' OLEH ORANG POLITIK Bekas IGP: Ada orang politik marah 'rezeki' disekat Mantan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mengesahkan wujud pakatan sulit di antara rangkaian kongsi gelap dan pasukanPolis Di Raja Malaysia. Dalam temubual, Musa turut mengakui rangkaian sama wujud antara kongsi gelap dan ahli politik tanah air yang disifatkannya berada pada tahap “serius.” Katanya, beliau mula mengambil langkah serius untuk membanteras aktiviti haram seperti judi, pelacuran dan sindiket peminjam wang ketika mula memegang jawatan Ketua Polis Johor. Ini kerana beliau ... lagi »

Ramadan dah berakhir, Tun M dah mula kembali menyerang............?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 7 jam yang lalu
Dr Mahathir pelawa Najib gembirakan rakyat dengan menangkapnya Published: 17 July 2015 8:11 AM *Tun Dr Mahathir Mohamad meneruskan serangan terhadap perdana menteri dan berkata penangkapannya akan menggembirakan hati orang ramai.* – Gambar fail The Malaysian Insider, 17 Julai, 2015. Kehadiran Syawal yang disambut umat Islam sebagai bulan bermaaf-maafan nampaknya tidak menghalang bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad daripada meneruskan serangannya terhadap pentadbiran Datuk Seri Najib Razak. Dalam tulisan terbaru di blognya lewat malam tadi bertajuk "Tunai adalah raja", beka... lagi »

Tiada ulasan: