Ahad, 19 Julai 2015

5641. Nasihat dari seorang sahabat Google + .


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
*
Pendatang Baru
Menyebut anda: +mamad gemblong +Mang Karnadi +Mansyur Saleh +mariska dea +Mas Ruchin +master 188 +Mata Hati +Matt Evo +Mohammad Azhari Mat Rasedi +Nafika Nury +Nida Ulhaq +nuke taofany +nurul huda +Nur hayati
BERBICARA TENTANG CINTA DAN NAFSU

CINTA Dan NAFSU Adalah Dua Hal Perkara Yang Kadang Sangat Sulit Untuk Di Bedainnya. Menurut Pribadi Saya Sendiri CINTA Dan NAFSU Itu Perbedaannya Hanyalah Beda-Beda Tipis.

Singkatnya Seperti Ini:
“Dalam CINTA Sudah Pasti Ada Nafsu Sedang Dalam Nafsu Itu Sendiri Belum Tentu Ada Cinta”

Pada Umumnya Pernikahan Itu Terjadi Atas Dasar CINTA Walaupun Bukan 100% Sedang Orang Yang Mencari Kepuasan Di Luar Pasangannya Itu Tidak Butuh Cinta Melainkan Butuh Nafsu.Lihat Saja Yang Di Hotel2 Sana! Apakah Mereka Melakukan Hal Demikian Atas Dasar Cinta? Jawabnya Tidak! Melainkan Karna Nafsu Yang Tidak Bisa Terkontrol.

Seseorang Bisa Menjadi Ahli Cinta Bukanlah Karena Seringnya Dia Bermain Cinta Ataupun Dia
Pernah Khursus Cinta, Emang khursus Cinta Ada Apa. Akan Tetapi Cinta Itu Akan Mengajarkan Seseorang Dengan Cara Bahasanya Sendiri.

Seseorang Bisa Memuaskan Pasangannya (Hub Intim) Bukanlah dikarenakan Dia Pernah Khursus Porno/Sex. Akan Tetapi Nafsu itu Sendiri Akan Mengajarkan Seseorang Dengan Cara Gerak-Geriknya Ataupun Gayanya Sendiri.

Walaupun Cintanya Seseorang Pada Pasangannya Sangat Luar Biasa, Namun Cinta Itu Tiada Artinya
Tanpa Didasari KEIMANAN Dan Bukan Itu Cinta SEJATI Yang Sebenarnya. Sebesar Apapun Kebahagian Yang Dia Dapati Dari Pasangannya, Bisa Jadi Di akhirat Nanti Dia Termasuk Orang Yang Merugi.

Cinta SEJATI Adalah CINTA Yang Mampu Membuat Seseorang Menjadi Dekat Sama Tuhan-nya. Cintanya Tidak Sekedar Di dunia Melainkan Untuk Akhirat.

Hai orang2 yg beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yg bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat2 yg kasar, yg keras, yg tidak mendurhakai Allah terhadap apa yg diperintahkan-Nya kpd mereka dan selalu mengerjakan apa yg diperintahkan (QS.66:6)

Lelaki Sejati Adalah Lelaki Yang Mampu Membedakan Antara CINTA Dan NAFSU

Lelaki Sejati Adalah Lelaki Yang Konsisten Dengan Setiap Ucapannya

Lelaki Sejati Adalah Lelaki Yang BijakSana Dalam Membuat Setiap Keputusan

Lelaki Sejati Adalah Lelaki Yang Bertanggung Jawab Terhadap Pasangannya Didunia Dan Akhirat

  • BAYI MAUT BAPA PARAH KEMALANGAN DI SETIU

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 16 minit yang lalu
    *Seorang bayi perempuan berusia lima bulan maut manakala bapanya cedera parah setelah kereta yang dinaiki mereka terlibat dalam kemalangan di KM41 Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu berhampiran Kampung Sungai Tong di sini, pagi tadi.* *Dalam
    kejadian kira-kira 10.10 pagi itu, Nurul Akma Azmi meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepalanya manakala bapanya Azmi Mat, 47, cedera parah di kaki kanannya selain dua lagi anggota keluarga mereka cedera ringan.* *Kereta yang dipandu Azmi dikatakan bertembung dengan sebuah lagi kereta yang dipandu Muhammad Ami.

    PKR dan DAP sedang menguji kesabaran PAS.........

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 19 minit yang lalu
    *PKR S'wak digesa putus hubungan dengan PAS* *Tiada gunanya bagi PKR Sarawak mengekalkan hubungan dengan PAS yang menjadikan hudud sebagai objektif utamanya tetapi meminta Gerakan Harapan Baru (GHB) supaya tidak menurut jejak langkah itu, kata Pengerusi DAP Sarawak Chong Chieng Jen.Ketua PKR Sarawak Baru Bian baru-baru ini telah menggesa GHB yang dalam proses memohon untuk didaftarkan sebagai sebuah parti politik, tidak mengikuti jejak langkah PAS itu. Beliau berkata Malaysia adalah sebuah negara sekular.* Di atas ni Wak paparkan sedikit catatan dari sebuah blog pro Pakatan Rakyat ... lagi »

    7 Cedera, Bila BAS ter humban Ke TEpi Lereng Bukit.

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 46 minit yang lalu
    RAWANG - Sebuah bas terbabit dalam kemalangan di Kilometer 436 berhampiran dengan Perhentian Rawang, pagi tadi. Dalam kejadian pada jam 6.30 pagi itu, 5 orang penumpang serta dua orang pemandu bas cedera apabila bas yang dipandu menghala ke ibu negara dari Ipoh, Perak itu terbabas sebelum terhumban di tepi lereng bukit. Tiga mangsa tersepit di dalam bas berjaya diselamatkan oleh pasukan 

    " KALAU PELANCONG ASING BOLEH GAGAH KIRA LAGI. INI WARGA ASING WEH "

    tikaq buloh pada tikaqbuloh blog - 2 jam yang lalu
    Sendiri nilai dan sendiri fikir, apa kejadiannya negara Malaysia tiga ke lima tahun akan datang. Hampir segenap pelosok pusat rekreasi di sekitar Kuala Lumpur dipenuhi oleh lambakan warga asing. Myanmar, Nepal, Bangladesh, Indonesia dan Vietnam saban tahun telah menjadikan cuti perayaan sebagai peluang untuk mereka berkumpul bersama dengan sahabat handai. Kabarnya kementerian dalam negeri nak jemput lagi pendatang asing dalam masa terdekat yang kononnya bagi menampung tenaga kerja dalam sektor pembinaan. Entah apalah nak jadi dengan ibu negera Malaysia pada suatu hari nanti, fik... lagi »

    APA KATA GHB APABILA ULAMAK PAS MENGHENTAM MEREKA.

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 3 jam yang lalu
    OLEH: GREENBOCSemakin Dihentam GHB Semakin Kuat & Semakin Mendapat Sokongan Cerminan siasah Islam Oleh K Pragalath Syawal menjelma dan Muslimin seluruh dunia menyambut Aidilfitri.Bagi penulis, Ramadan 1436 memang membawa pengertian besar dalam perkembangan siasah Islam. Satu kumpulan pimpinan ulama dalam aktiviti siasah bertembung dengan kumpulan bukan ulama dengan pendekatan Islam syumul. Perkara yang menarik perhatian penulis ialah bahasa yang digunakan oleh kedua-dua pemimpin kumpulan ini. Ya, bicara hari ialah berkenaan kepimpinan PAS dan kumpulan bukan kerajaan, Gera... lagi »

    PRU 14, 3 penjuru antara Nizar, Ustaz Idris Ahmad dan Datuk Syed Husein

    mantaro pada SISI BUKIT - 4 jam yang lalu
    Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Ahmad Yaacob menyatakan kesediaan PAS untuk berhadapan dengan GHB dalam PRU 14. Senario ini amat menarik di parlimen Bukit Gantang.Dengan Ds Nizar sebagai Timbalan Penyelaras GHB, Wakil Rakyat sekarang Ustaz Idris Ahmad , Naib Presiden PAS dan Datuk Syed Husein, Ketua UMN0 Bahagian Bukit Gantang, pertandingan tiga penjuru tidak dapat dielakkan. GHB melalui DS Nizar tidak akan mendapat undi orang PAS dan UMN0. Beliau perlu bekerja keras mendapat undi orang atas pagar dan bukan Melayu khususnya orang Cina. Di sini peluang DS Nizar dianggap cerah, dima... lagi »

    GERAKAN HARAPAN BARU (GHB) TERDESAK SAMPAI TERGAMAK GUNA WAJAH ALMARHUM TGNA SEBAGAI KEMPEN PROPAGANDA MURAHAN UNTUK RAIH SOKONGAN RAKYAT.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 4 jam yang lalu
    *Jika apa yang dikisahkan ini benar betapa ada segelintir pihak penganjur Gabungan Harapan Baru (GHB) membuat kerja desperado (terdesak) sehingga sanggup dan tergamak guna pakai wajah Almarhum Tuan Guru Dato' Bentara Setia Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat mantan Musrsyidul Am PAS untuk dijadikan suatu daya tarikan kepada rakyat terutamanya ahli dan pendokong PAS menyokong dan menyertai Gerakan ini yang diwujudkan oleh beberapa bekas pemimpin PAS yang kecewa kerana tewas dalam pemilihan Muktamar PAS ke 61 lalu lantas merajuk dan bertekad mau menwujudkan sebuah parti beridentitikan "... lagi »

    Saat Kiamat Semakin Hampir Bulan Terbelah

    canang pada Cananglahnie - 5 jam yang lalu
    SEBAGAI umat Islam, sudah selayaknya kita mempercayai kitab suci kita yakni al-Qur’an. Di dalam al-Qur’an sudah dijelaskan mengenai tanda-tanda akan adanya kiamat. Salah satu tandanya yaitu akan adanya bulan terbelah. Kita pasti tidak akan menduga itu akan terjadi bukan? Ya, tapi, bagi Allah tidak ada yang tidak mungkin. Hal ini sudah jelas tertera dalam al-Qur’an, sebagai peringatan bagi manusia. Allah SWT berfirman, “Saat (hari kiamat) semakin dekat, bulan pun terbelah,” (QS. al-Qamar: 1). Dalam ayat tersebut jelas tertera bahwa bulan yang terbelah akan terjadi. Tentunya pada hari... lagi »

    NASA Jumpa Makhluk Bawah Tanah, Adakah Itu Yakjuj dan Makjuj?

    kerengga pada KERENGGA - 5 jam yang lalu
    Tranungkite WASHINGTON: Weekly World News telah mendedahkan tentang penemuan mengejutkan mengenai satu kaum primitif yang di panggil Mole People hidup 20 batu di bawah tanah, menggunakan terowong rahsia untuk memasuki United States! Penemuan ini telah dibuat bukan oleh ahli kaji purba, tetapi oleh saintis NASA yang menggali jauh ke dalam Bumi – dan mereka cuba menyembunyikan kewujudan kaum

    PTPTN dikurangkan, mulai 5 November, pelajar miskin tanggung sengsara.

    mantaro pada SISI BUKIT - 6 jam yang lalu
    KUALA LUMPUR - Jumlah pembiayaan baharu Perbadanan TabungPendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) untuk pelajar Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) dikurangkan sebanyak lima peratus dan 15 peratus untuk pelajar Institut Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) mulai 1 November. Ketua Pegawai Pemasaran dan Perhubungan Strategik PTPTN, Mastura Mohd Khalid berkata bagaimanapun, jumlah pembiayaan pelajar ijazah Sarjana Muda Perubatan di IPTS dikekalkan dan tidak mengalami sebarang pengurangan kerana yuran pengajiannya yang tinggi. Katanya, penyelarasan itu dibuat berikutan kekangan dana PTPTN bagi ... lagi »

    Pas paranoid: Dulu kutuk DAP, sekarang hentam PKR punca perpecahan

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 6 jam yang lalu
    Oleh: PUKUL CANANG Mungkin tiada pihak yang akan bersekutu dengan Pas selepas menantu Presiden Hadi Awang, Zaharudin Mohamad mengecam Setiausaha Agung PKR Rafizi Ramli sebagai kurang ajar apabila menyokong penubuhan platform Gerakan Harapan Baharu yang dikepalai Mat Sabu. Ahli Majlis Syura Ulama itu marah kerana Rafizi menyokong GHB walaupun ahlinya masih belum meninggalkan Pas. “Selagi Gerakan Harapan Baru belum keluar PAS dan belum bercerai rasmi, maka kenyataan Rafizi saya anggap campur tangan dan kurang ajar," kata Zaharudin dalam akaun facebooknya. Menurut logik, ti... lagi »

    Najib berhenti, kabinet lantikan beliau juga perlu berhenti

    kerengga pada KERENGGA - 6 jam yang lalu
    Aspan Alias Sesungguhnya negara kita sudah terlalu lama terbiar tanpa selanggaraan yang betul serta kerajaan melakukan segala-galanya ‘for granted’. Tidak ada usaha yang kuat untuk memperkuatkan intergriti sebuah kerajaan yang mengaku berdaulat ini. Kita dibebankan dengan berbagai isu yang telah menenggelamkan imej baik negara diperingkat antarabangsa. Malaysia dianggap sebagai sebuah negara

    Clare: Saya sedang dicerca kerana mendedahkan kebenaran

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 6 jam yang lalu
    Putrajaya berusaha keras untuk mengalihkan perhatian orang ramai dari skandal 1MDB dan hubungannya dengan Najib, kata pengasas Sarawak Report Oleh K Kabilan KUALA LUMPUR: Pengasas laman *Whistle-blower Sarawak Report* yang Clare Rewcastle Brown berkata beliau hanya menjalankan tugasnya dan menyampaikan fakta-fakta untuk pembaca pintar di Malaysia dengan mendedahkan salah laku dalam 1MDB. Beliau berkata demikian sebagai mengulas laporan baru-baru ini yang telah dikaitkan Clare dan Sarawak Report didakwa mengganggu dokumen yang berhubungan dengan 1MDB. Beliau telah dituduh ber... lagi »
    #

    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob... 
    Meja peceq.blogspot.com  .
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: