Isnin, 20 Julai 2015

5642. Kiamat makin dekat.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
Saat Kiamat Semakin Hampir Bulan Terbelah
Written By canang on Isnin, 20 Julai 2015 | 7/20/2015 12:23:00 PG
SEBAGAI umat Islam, sudah selayaknya kita mempercayai kitab suci kita yakni al-Qur’an. Di dalam al-Qur’an sudah dijelaskan mengenai tanda-tanda akan adanya kiamat. Salah satu tandanya yaitu akan adanya bulan terbelah. 

Kita pasti tidak akan menduga itu akan terjadi bukan? Ya, tapi, bagi Allah tidak ada yang tidak mungkin. Hal ini sudah jelas tertera dalam al-Qur’an, sebagai peringatan bagi manusia. 

Allah SWT berfirman, “Saat (hari kiamat) semakin dekat, bulan pun terbelah,” (QS. al-Qamar: 1). 

Dalam ayat tersebut jelas tertera bahwa bulan yang terbelah akan terjadi. Tentunya pada hari menjelang datangnya kiamat. Dimana manusia lengah dan tidak menyadari akan adanya kiamat. 

Ternyata mengenai bulan terbelah ini, sudah ada pada zaman Rasulullah SAW. Ketika itu Rasulullah di minta untuk membuktikan bahwasanya beliau benar-benar Rasul utusan Allah oleh orang-orang kafir. Rasulullah SAW yang terlihat semakin rupawan di bawah sinar rembulan, terlebih dahulu berdo’a agar orang-orang sesat itu menemukan jalan yang benar. 

Kemudian beliau mengarahkan telunjuknya ke bulan. Sinar perak dengan cahaya bintang terlihat membentang di atas mereka. Rasulullah SAW membuat garis dari bagian atas bulan hingga ke bawah. 

Kala itu, tak seorang pun terlihat percaya atau memperhatikan secara penuh apa yang sedang terjadi. Setelah ditunjuk oleh Rasul SAW, bulan pun terbelah menjadi dua. Subhanallah, sungguh luar biasa. 

Setengah dari bulan itu berada di atas gunung yang satu dan setengahnya lagi di atas gunung yang lainnya. Allah Maha Besar. Allah Maha Tinggi sudah membelah bulan untuk Nabi kesayangan-Nya itu. 

Nabi pun berulang-ulang mengatakan kepada orang-orang kafir, “Saksikanlah! Saksikanlah!” Orang kafir pun terbelalak. Mereka tak percaya dengan apa yang dilihatnya. Mereka saling pandang setelah mengetahui hal itu. 

Bibir Rasulullah SAW terus menerus berzikir, bersyukur kepada Allah SWT yang sudah memberikan mukjizat itu. Saat kedua bagian bulan itu kembali menyatu, orang-orang kafir sangat terkejut dan takut. Mereka hanya berkata, “Ini Sihir! Ini Sihir!” Pada zaman Rasulullah sudah jelas terjadi. Berarti memang sudah tidak diragukan lagi, bahwa hal itu menandakan bahwa kiamat sudah semakin dekat. 

Maka dari itu, persiapkanlah diri kita dengan terus mencari bekal. Maksudnya, bekal untuk hidup kita di masa yang akan datang. Baik itu kehidupan di dunia maupun di akhirat kelak.Bekal berupa keimanan dan ketakwaan kepada Allah dan Rasul-Nya. 

Apabila kita kembali ke tahun 1969, kita dapat melihat salah satu keajaiban al-Qur’an. Berbagai eksperimen yang dilakukan di permukaan bulan pada 20 Juli 1969 mungkin mengisyaratkan terbuktinya berita yang disampaikan 1,400 tahun lalu dalam surat al-Qamar. Pada tanggal itu, para astronot Amerika menjejakkan kakinya di bulan. Setelah menggali tanah di bulan, mereka melakukan berbagai percobaan ilmiah dan 
4 mengumpulkan contoh batu-batuan dan tanah. Tentu sangat menarik bahwa berbagai kejadian ini sesuai sepenuhnya dengan pernyataan dalam ayat ini. [rika/islampos/kisahislamiah/adiwarsito]

Tun M cuba sabotaj perniagaan 1MDB? FMT Reporters

atsixty pada ZAKRI ALI - 12 jam yang lalu
[image: mahathir] *1MDB umum langkah penyatuan aktiviti syarikat yang terjejas termasuk bekerjasama dengan Lend Lease dari Australia bagi membangunkan tanah di TRX.* *PETALING JAYA: 1Malaysia Development Berhad (1MDB) menuduh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan beberapa pemimpin politik lain menggunakan pelbagai cara untuk mensabotaj perniagaannya.* *Dalam satu kenyataan yang dikeluarkaan, ia mendakwa perbuatan itu memberi kesan kepada perniagaan 1MDB, termasuk cadangan IPO Edra Global Energy.* *“Pihak-pihak ini bukan saja membuat fitnah terhadap 1MDB, tetapi me... lagi »

Azeez bohong, tanah TRX masih belum dijual dakwa A Kadir Jasin

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 12 jam yang lalu
Pengerusi Lembaga Tabung Haji (TH) Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim dianggap berbohong kepada rakyat dan mengingkari nasihat perdana menteri kerana sehingga kini tiada satu yang tampil mengambil alih tanah yang dibeli daripada 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata Datuk A Kadir Jasin. Menulis di blognya, bekas ketua pengarang New Straits Times itu berkata, pada Mei, Azeez berkata sekeping tanah di Tun Razak Exchange (TRX) itu akan dijual dengan meraih keuntungan dan ramai pembeli menunjukkan minat terhadapnya. Tetapi tiga bulan kemudian, tiada berita langsung mengenai penju... lagi »

PAS Makin Meroyan Dengan Parti Harapan Baru PAS: Gerakan baru 'hanya akan untungkan BN'

atsixty pada ZAKRI ALI - 12 jam yang lalu
*Landskap politik baru dengan Gerakan Harapan Baru (GHB) di dalamnya hanya akan menguntungkan BN, kata Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Samad.Ini, katanya, kerana tumpuan GHB sekarang adalah untuk mengukuhkan kedudukannya di kalangan ahli PAS dan bukannya mensasarkan Umno dan BN."Kumpulan pembangkang akan meraih keuntungan jika perkembangan ini dapat menarik pengundi yang selama ini memihak kepada BN. Tetapi adakah ini akan berlaku?."Saya kurang yakin kerana contohnya gerakan pemimpin PAS yang kalah kelihatan memberi tumpuan kepada ahli-ahli PAS sahaj... lagi »

Betoi ka Mat Sabu cakap macam ni mengenai PAS?

PBO™ pada pen buruk online ™ - 13 jam yang lalu
KEPALA BATAS: PAS sudah tidak relevan lagi dalam landskap politik masih kini dan perlu melakukan pembaharuan. Kenyataan itu dibuat bekas Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu. Dia yang lebih popular dengan panggilan Mat Sabu, berkata penubuhan Gerakan Harapan Baharu (GHB) merupakan cara untuk membuat pembaharuan terhadap parti Islam itu supaya kekal relevan. Katanya, Pas masih menggunakan kaedah

JUBAH TERLAMPAU DI HARI RAYA ( GAMBAR)

Na'im Nikmat pada Na'im Nikmat @blog - 13 jam yang lalu

SURAT TERBUKA KEPADA FOX MULDER:

atsixty pada ZAKRI ALI - 13 jam yang lalu
Mafiaboss Melayu *Tuan, saya menulis ini dalam keadaan terdesak, bagi pihak rakyat Malaysia yang lama menderita dek kerana kejadian aneh yang berterusan di negara kami, Malaysia. Perkara bermula, dengan semua rahsia yang tidak dapat diselesaikan, diikuti dengan bisikan di gerai-gerai mamak. Ini kemudiannya "disahkan" oleh keganjilan di laman media sosial dengan pautan kepada laman "subversif" dari luar negara. Kita mula mendengar, kemudian membaca (kadang-kadang disertai dengan gambar) mengenai gaya hidup pihak yang kaya raya dan berkuasa di negara kam... lagi »

CERITA HIKMAH: DUA SAKU YANG BERBEZA

Detik Islam pada Detik Islam - 13 jam yang lalu
Alkisah, ada seseorang yang sangat menikmati kebahagiaan dan ketenangan di dalam hidupnya. Orang tersebut mempunyai dua beg. Pada saku yang satu terdapat lubang di bawahnya, tapi pada saku yang lainnya tidak terdapat lubang. Segala sesuatu yang menyakitkan yang pernah didengarnya seperti makian dan sindiran, ditulisnya di sebuah kertas, digulung kecil, kemudian dimasukkannya ke dalam poket yang berlubang. Tetapi semua yang indah, benar, dan bermanfaat, ditulisnya di sebuah kertas kemudian dimasukkannya ke dalam saku yang tidak ada lubangnya. Pada malam hari, ia mengeluarkan semua... lagi »

Suasana orang ramai yang menghadiri jelajah ‪#‎HarapanBaru‬ di Kota Bharu Kelantan

kerengga pada KERENGGA - 14 jam yang lalu
http://dpedasfm.blogspot.com/  Kangar, Perlis - Radio https://www.facebook.com/harapanbaru.net?fref=ts Kota Bharu, Kelantan -  video

KPN nafi minta rasuah RM20,000 dari Papagomo

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 14 jam yang lalu
Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menafikan penyebaran perbualannya bersama penulis blog, Papagomo menerusi aplikasi WhatsApp yang menunjukkan beliau meminta rasuah sebanyak RM20,000. Khalid berkata, siasatan dimulakan terhadap akaun Facebook 'Papagomo Original' yang didakwa memuat naik 'paparan skrin' yang didakwa sebagai perbualan antara beliau bersama penulis blog itu. Menerusi perbualan yang dikatakan itu, Khalid meminta rasuah sebanyak RM20,000 bagi 'menyelesaikan' kes penulis blog itu selepas dia ditahan pada Selasa lalu kerana didakwa terlibat dalam insiden perga... lagi »

[BERGAMBAR] Sokongan Untuk GHB Terus Mencurah

atsixty pada ZAKRI ALI - 14 jam yang lalu
*Sokongan untuk Harapan Baru mencurah, termasuk dari jurulatih bola negaraSokongan secara terbuka kepada penubuhan Gerakan Harapan Baru mencurah-curah ekoran pelancarannya Isnin lepas, termasuk daripada individu dan juga pertubuhan. Kebanyakan mereka menzahirkan sokongan ini melalui kenyataan yang dibuat secara terbuka melalui media sosial, khasnya laman Facebook. Antara sokongan yang mengejutkan datang daripada Karathu Muruthaiah, jurulatih bola sepak negara yang lebi... lagi »

KPN Nafi Minta Rasuah RM20,000 Dari Papagomo

kerengga pada KERENGGA - 14 jam yang lalu
KUALA LUMPUR: Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menafikan penyebaran perbualannya bersama penulis blog, Papagomo menerusi aplikasi WhatsApp yang menunjukkan beliau meminta rasuah sebanyak RM20,000. Khalid berkata, siasatan dimulakan terhadap akaun Facebook 'Papagomo Original' yang didakwa memuat naik 'paparan skrin' yang didakwa sebagai perbualan antara beliau bersama penulis

APA KENA MENGENA DENGAN JUSTO DALAM PELBAGAI ISU SENSITIF DI NEGARA KITA??!!

atsixty pada ZAKRI ALI - 15 jam yang lalu
*Kalangan yang membesarkan kes justo di Thailand adalah terdiri daripada golongan minda lemah!! Kes 1mdb tiada kaitan dengan justo dan Perdana Menteri harus menjawab banyak persoalan yang belum terjawab!!Suatu masa dahulu yb datuk ahmad maslan (timbalan menteri kewangan) kata kementerian kewangan tidak pernah keluarkan surat 'jaminan' untuk 1mdb meminjam wang tetapi akhirnya beliau didapati membohongi parlimen serta dihadapkan kepada jawatankuasa disiplin parlimen untuk memohon maaf.Apakah isu yb datuk ahmad maslan ini ada kena mengena dengan justo... lagi »

Tak usah label melabel, jom dengar #harapanbaru Perak, 26 Julai ini.

mantaro pada SISI BUKIT - 15 jam yang lalu
*JELAJAH PERDANA #harapanbaru,peringkat negeri Perak pada 26 Julai 2015,9.00 malam.Lokasi pelancaran di Jalan Pemimpin Kg Manjoi,Ipoh.*

APA KENA MENGENA DENGAN JUSTO DALAM PELBAGAI ISU SENSITIF DI NEGARA KITA??!!

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 15 jam yang lalu
Kalangan yang membesarkan kes justo di Thailand adalah terdiri daripada golongan minda lemah!! Kes 1mdb tiada kaitan dengan justo dan Perdana Menteri harus menjawab banyak persoalan yang belum terjawab!! Suatu masa dahulu yb datuk ahmad maslan (timbalan menteri kewangan) kata kementerian kewangan tidak pernah keluarkan surat 'jaminan' untuk 1mdb meminjam wang tetapi akhirnya beliau didapati membohongi parlimen serta dihadapkan kepada jawatankuasa disiplin parlimen untuk memohon maaf. Apakah isu yb datuk ahmad maslan ini ada kena mengena dengan justo??!! Tiada kaitan pun denga... lagi »

DI JAMUAN RUMAH TERBUKA AIDIL FITRI ANJURAN DAP MAT SABU CAKAP PAS SUDAH TIDAK RELEVAN LAGI

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 16 jam yang lalu
*Macam mana rakyat tidak kata Gerakan Harapan Baru (GHB) ini proksi DAP ... di sokong padu dalam segala serba serbi oleh DAP janji boleh musnah dan lumpuhkan PAS.Hanya kerana kecewa dan merajuk sebab tumpas dalam pemilihan Muktamar ke-61 lalu terus bersifat dendam kesumat ... peliknya masa ucapan terakhir sebagai Timbalan Presiden PAS dia berucap agar janga ahli-ahli PAS berperangai orang yang pergi jangan disimbah dengan asid .. Nah!!! sekarang siapa yang simbah asid kepada parti yang didokonginya selama berdekad-dekad lamanya sehingga pernah menjadi Ahli Parlimen selama 3 pengg... lagi »

PAS perlu lakukan pembaharuan-Mat Sabu.

mantaro pada SISI BUKIT - 16 jam yang lalu
KEPALA BATAS - Parti Pas sudah tidak relevan lagi dalam landskap politik masih kini dan perlu melakukan pembaharuan, dakwa bekas Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu. Mohamad, yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu, berkata penubuhan Gerakan Harapan Baru merupakan cara untuk membuat pembaharuan terhadap parti Islam itu supaya kekal relevan. Pas masih menggunakan kaedah lama dalam berpolitik sedangkan rakyat berbilang kaum turut terlibat dalam proses membuat keputusan, katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis Rumah Terbuka Aidilfitri anjuran DAP negeri di sini hari ini. ... lagi »

[BERGAMBAR] Sokongan Untuk GHB Terus Mencurah

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 16 jam yang lalu
S*okongan untuk Harapan Baru mencurah, termasuk dari jurulatih bola negara* Sokongan secara terbuka kepada penubuhan Gerakan Harapan Baru mencurah-curah ekoran pelancarannya Isnin lepas, termasuk daripada individu dan juga pertubuhan. Kebanyakan mereka menzahirkan sokongan ini melalui kenyataan yang dibuat secara terbuka melalui media sosial, khasnya laman Facebook. Antara sokongan yang mengejutkan datang daripada Karathu Muruthaiah, jurulatih bola sepak negara yang lebih dikenali M Karathu, yang secara terbuka menyatakannya kepada penyelaras Harapan Baru Kelantan Datuk Wan Abdu... lagi »

BAYI MAUT BAPA PARAH KEMALANGAN DI SETIU

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 17 jam yang lalu
*Seorang bayi perempuan berusia lima bulan maut manakala bapanya cedera parah setelah kereta yang dinaiki mereka terlibat dalam kemalangan di KM41 Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu berhampiran Kampung Sungai Tong di sini, pagi tadi.* *Dalam kejadian kira-kira 10.10 pagi itu, Nurul Akma Azmi meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepalanya manakala bapanya Azmi Mat, 47, cedera parah di kaki kanannya selain dua lagi anggota keluarga mereka cedera ringan.* *Kereta yang dipandu Azmi dikatakan bertembung dengan sebuah lagi kereta yang dipandu Muhammad Ami... lagi »

PKR dan DAP sedang menguji kesabaran PAS.........

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 17 jam yang lalu
*PKR S'wak digesa putus hubungan dengan PAS* *Tiada gunanya bagi PKR Sarawak mengekalkan hubungan dengan PAS yang menjadikan hudud sebagai objektif utamanya tetapi meminta Gerakan Harapan Baru (GHB) supaya tidak menurut jejak langkah itu, kata Pengerusi DAP Sarawak Chong Chieng Jen.Ketua PKR Sarawak Baru Bian baru-baru ini telah menggesa GHB yang dalam proses memohon untuk didaftarkan sebagai sebuah parti politik, tidak mengikuti jejak langkah PAS itu. Beliau berkata Malaysia adalah sebuah negara sekular.* Di atas ni Wak paparkan sedikit catatan dari sebuah blog pro Pakatan Rakyat ... lagi »

7 Cedera, Bila BAS ter humban Ke TEpi Lereng Bukit.

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 17 jam yang lalu
RAWANG - Sebuah bas terbabit dalam kemalangan di Kilometer 436 berhampiran dengan Perhentian Rawang, pagi tadi. Dalam kejadian pada jam 6.30 pagi itu, 5 orang penumpang serta dua orang pemandu bas cedera apabila bas yang dipandu menghala ke ibu negara dari Ipoh, Perak itu terbabas sebelum terhumban di tepi lereng bukit. Tiga mangsa tersepit di dalam bas berjaya diselamatkan oleh pasukan *
  • Berita Mengejutkan Buat Golongan Ulama PAS

    Addin Deen pada Addin - Sejam yang lalu
    *Berita Mengejutkan Buat Golongan Ulama PAS.* Sokongan secara terbuka kepada penubuhan Gerakan Harapan Baru mencurah-curah ekoran pelancarannya Isnin lepas, termasuk daripada individu dan juga pertubuhan.Kebanyakan mereka menzahirkan sokongan ini melalui kenyataan yang dibuat secara terbuka melalui media sosial, khasnya laman Facebook. Antara sokongan yang mengejutkan datang daripada Karathu Muruthaiah, jurulatih bola sepak negara yang lebih dikenali M Karathu, yang secara terbuka menyatakannya kepada penyelaras Harapan Baru Kelantan Datuk Wan Abdul Rahim Abdullah. "I like your H... lagi »

    KPN minta rasuah RM20,000 dari papagomo dalam isu Low Yat?

    PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
    Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menafikan penyebaran perbualannya bersama penulis blog, Papagomo menerusi aplikasi WhatsApp yang menunjukkan beliau meminta rasuah sebanyak RM20,000. Khalid berkata, siasatan dimulakan terhadap akaun Facebook 'Papagomo Original' yang didakwa memuat naik 'paparan skrin' yang didakwa sebagai perbualan antara beliau bersama penulis blog itu. Menerusi

    Najib tidak akan jatuh, KECUALI... Oleh Amin Iskandar

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *Seorang penganalisis politik antarabangsa yang sudah lama melakukan kajian terhadap Malaysia meramalkan Datuk Seri Najib Razak akan terus kekal sebagai perdana menteri walaupun beliau kini diselubungi skandal besar membabitkan 1Malaysia Development Berhad (1MDB). * *[image: Najib tidak akan jatuh, KECUALI...]Profesor William Case daripada Pusat Kajian Asia Tenggara, City University of Hong Kong mengatakan Najib akan berjaya melepaskan diri walaupun berdepan dengan pelbagai tuduhan kerana beliau mengawal siasatan dijalankan terhadapnya dan mempunyai sejarah panjang terselamat daripa... lagi »

    (Gambar) Suasana Orang Ramai Yang Menghadiri Jelajah ‪‎HarapanBaru‬ di Kota Bharu Kelantan

    Malaysian pada GoMalaysian - Sejam yang lalu
    Suasana orang ramai yang menghadiri jelajah ‪#‎HarapanBaru‬ di Kota Bharu Kelantan... Gambar dipetik daripada *https://www.facebook.com/harapanbaru.net* [ADS] Terima Email Dan Dapatkan $$$ Setiap Kali Membacanya !!! [ADS] Malaysia Online Contest, Promotion & Earning Blog!!!

    [VIDEO & GAMBAR] Sambutan Luar Dugaan Himpunan GHB Di Kota Bharu & Kangar

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - Sejam yang lalu
    Bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib melahirkan rasa gembiranya dan mengucapkan tahniah dengan sambutan yang sangat baik rakyat terhadap majlis Hari Raya Gerakan Harapan Baru yang diadakan serentak di dua negeri malam tadi iaitu di Perlis dan Kelantan. Di dalam satu kenyataannya, Muhammad berkata GHB nyata lahir tatkala rakyat Malaysia umumnya ternanti-nanti dan tertanya-tanya bilakah suatu wadah baru akan wujud agar mahu diberi mandat untuk memimpin negara supaya negara dapat keluar dari kemelut serta gejala tidak keyakinan rakyat kepada pimpinan Umno dan... lagi »

    Peperangan Imam Mahdi Dengan Orang-Orang Kafir | Kedatangan Dajjal Dan Nabi Isa A.S.

    TraveloQue ByQueAchmad pada Que Achmad menulis... - 2 jam yang lalu
    Peperangan Imam Mahdi Dengan Orang-Orang Kafir | Kedatangan Dajjal Dan Nabi Isa A.S. *| *IMAM Mahdi menghadapi beberapa peperangan dengan orang-orang kafir. Sebagaimana diterangkan di dalam hadis riwayat Abu Daud. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Jelas disebutkan di dalam hadis tersebut bahawa orang-orang daripada Banu Kalab akan menyerangnya tetapi kalah. Begitulah juga dengan tentera yang dihantar telah ditelan bumi ketika di dalam perjalanan untuk menyerangnya di antara Mekah dan Madinah. Di samping ini ada juga disebutkan di dalam hadis akan penglibatan orang-orang Islam di dal... lagi »

    Proses pemindahan aset air Selangor selesai dua bulan lagi FMT Reporters

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    [image: azmin_water_600] *Kerajaan negeri sedang berbincang dengan PAAB bagi mengenal pasti fasiliti yang akan dipajakkan* *SHAH ALAM: Proses pemindahan aset-aset air di Selangor kepada Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB) dijangka selesai dalam tempoh 60 hari daripada tarikh Perjanjian Tambahan kepada Perjanjian Utama Penstrukturan Semula Industri Air yang ditandatangani pada 10 Julai lepas.* *Menteri Besar Mohamed Azmin Ali berkata kerajaan Selangor sedang berbincang dengan PAAB bagi mengenal pasti fasiliti yang akan dipajakkan kepada Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor).... lagi »

    Hebatnya si Ramesh Rao ni.. penceroboh rumahnya yang bertopeng pun dia kenal Melayu atau India..

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 2 jam yang lalu
    Orang dulu kata 'sekilas ikan di air, ku kenal jantan betina nya..' mungkin begitulah gambaran yang sesuai buat kehebatan si Ramesh Rao ni.. Sebabnya biarpun lima lelaki yang didakwanya menceroboh rumahnya setelah dia buat laporan Polis mengenai kononnya editor Sarawak Report memalsukan dokumen mengenai 1MDB memakai topeng.. tapi dia boleh kenal bangsa penceroboh itu.. Katanya.. kamera litar tertutup di rumahnya telah berjaya merakam kehadiran lima suspek India bertopeng dan berpakaian gelap melompat dinding dari rumah jiran kira-kira pukul 8 malam. Macam mana dia boleh kenal ban... lagi »

    Perghhh..Melawak Tahap Kejam Ni.

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 2 jam yang lalu
    Tahap kejam bagai tiada hari esok dah ni. Hahaha!

    Pas tidak lagi relevan-Mat Sabu FMT Reporters

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    [image: mat-sabu_harapan_600] *Pas dikatakan masih menggunakan kaedah lama dalam berpolitik sedangkan rakyat berbilang kaum turut terlibat dalam proses membuat keputusan.* *KEPALA BATAS: PAS sudah tidak relevan lagi dalam landskap politik masih kini dan perlu melakukan pembaharuan.* *Kenyataan itu dibuat bekas Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu.* *Dia yang lebih popular dengan panggilan Mat Sabu, berkata penubuhan Gerakan Harapan Baharu (GHB) merupakan cara untuk membuat pembaharuan terhadap parti Islam itu supaya kekal relevan.* *Katanya, Pas masih menggunakan kaedah lama dalam ... lagi »

    KISAH MEKANIK YANG BERI PERKHIDMATAN PERCUMA KERANA TIDAK SAMPAI HATI NAK CAJ PEMILIK KENDERAAN YANG MAU MERAYAKAN AIDIL FITRI TERSEBAR LIGAT DIMEDIA SOSIAL.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 3 jam yang lalu
    *Dia menolak untuk menerima bayaran kerana memahami pemilik kenderaan yang dibaikinya memerlukan wang di musim perayaan Telahan seorang pemandu dia akan dikenakan caj berganda ketika keretanya rosak di sebuah kawasan ladang kelapa sawit, dekat Gemas, Negeri Sembilan meleset. Sebaliknya dia diberikan perkhidmatan percuma tanpa perlu membayar sesen kepada mekanik yang datang membaiki. Ketika ditawarkan bayaran, lelaki berkenaan enggan menerimanya. “time tu aku dh stanby rm200 nk bg pomen yer la kawasan kelapa sawit aku fikir mmg kene byr mahal punye.. bile kereta dh siap aku ... lagi »

    Tutupi Kekalahan, AS Menerbitkan Filem Rambo 5 Vs Pejuang Negara Islam

    Detik Islam pada Detik Islam - 3 jam yang lalu
    Industri hiburan terbesar di dunia "Hollywood" kembali akan menerbitkan filem propaganda Rambo V dengan latar belakang peperangan pakatan antarabangsa bersama kerajaan Syiah melawan pejuang Sunni di Timur Tengah. Seperti yang dilaporkan oleh akhbar Daily Mail Inggeris dalam terbitannya hari Selasa (14/07) kemarin menyatakan bahawa dalam filem terbarunya, artis Sylvester Stallone yang berperanan sebagai tokoh Rambo akan membantu kaum Syiah memerangi pejuang Negara Islam. Menurut bocoran yang di dapat dari Sylvester Stallone, filem Rambo terbaru akan menceritakan kerjasama pahlawan ... lagi »

    Perkuburan Ngeri Agama Zoroaster Yang Menganggap Api Adalah Tuhan Mereka

    Nas Rul pada dairishare - 3 jam yang lalu
    Zoroastrianisme adalah sebuah agama dan ajaran falsafah yang diasaskan oleh ajaran Zarathustra yang dalam bahasa Yunani dipanggil Zoroaster. Zoroastrianisme dahulu kala adalah sebuah agama yang berasal dari kawasan Parsi Kuno atau kini dikenali dengan Iran. Di Iran, Zoroastrianisme dikenali dengan sebutan Mazdayasna iaitu kepercayaan yang menyembah kepada Ahura Mazda atau "Tuhan yang bijaksana". Dipetik dari wikipedia Saya yakin anda akan terkejut jika baru pertama kali melihat foto-foto ini, beratus-ratus mayat di biarkan membusuk di dalam sebuah bangunan berbentuk lingkaran dan d... lagi »

    Luahan hati Dr Mujahid

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 3 jam yang lalu
    Ahli Parlimen PAS, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa menganggap keputusannya melancarkan Gerakan Harapan Baru (GHB) bersama pemimpin progresif lain dari parti itu awal minggu ini sebagai paling sukar dalam hidupnya. Titik perubahan dalam dunia politiknya itu mungkin menyaksikan beliau meninggalkan parti Islam itu dan menjadi anggota pengasas sebuah pertubuhan politik baharu bersama rakan-rakan yang "

    Foto Ceramah Harapan Baru Di Kota Bharu Malam Ini 'FULL HOUSE'

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    *Kredit - adukataruna* KPN Nafi Minta Rasuah RM20,000 Dari Papagomo KUALA LUMPUR: Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menafikan penyebaran perbualannya bersama penulis blog, Papagomo menerusi aplikasi WhatsApp yang menunjukkan beliau meminta rasuah sebanyak RM20,000. Khalid berkata, siasatan dimulakan terhadap akaun Facebook 'Papagomo Original' yang didakwa memuat naik 'paparan skrin' yang didakwa sebagai perbualan antara beliau bersama penulis blog itu. Menerusi perbualan yang dikatakan itu, Khalid meminta rasuah sebanyak RM20,000 bagi 'menyelesaikan' kes penul... lagi »
    CARA MUDAH KESAN KEDAI YANG GUNA PELARIS
    “Sesungguhnya tidak ada kekuasaan bagimu (Syaitan) terhadap hamba-hambaKu, kecuali ke atas mereka yang mengikut kamu, iaitu orang-orang yang sesat” ( Al-Hijr: 42). 

    “Sesungguhnya Syaitan itu tidak ada kekuasaannya atas orang-orang yang beriman dan bertawakkal kepada Tuhannya” ( An-Nahl: 99).

    “Sesiapa yang mendatangi tukang tilik dan tukang tenung ( bagi mendapatkan bantuan berkaitan ghaib), kemudian mempercayai ramalan si tukang/dukun tadi, maka ia (yang pergi berjumpa itu) telah pun kufur dengan agama Nabi Muhammad SAW ” (Riwayat Al-Bazar & Abu Ya’la, Albani: Sohih, Ghayatul Maram, no 285).

    Di zaman moden hari ini masih ramai lagi yang berani menempah tempat di Neraka dengan mengamalkan sihir untuk pelbagai tujuan dan maksud. Walaupun sudah jelas larangan Rasulullah s.a.w tentang bahaya sihir ternyata masih ada lagi yang mendapatkan khidmat bomoh.

    Mereka ini terdiri dari berbagai lapisan masyarakat dan tujuan, bahkan ada juga dari kalangan artis dan ahli politik yang mendapatkan khidmat tukang-tukang sihir ini. 

    Ada juga yang ingin membalas dendam kepada seseorang yang tidak disukainya dengan cara ini.
    CARA MUDAH KESAN KEDAI YANG GUNA PELARIS
    Apa yang saya nak sentuh pada kali ini ialah berkenaan dengan penggunaan pelaris kedai. Di sangkakan dengan bercambahnya ilmu dan pusat-pusat pengajian Islam di masjid-masjid ,surau-surau dan forom-forum amalan khurafat ini sudah berkurangan tapi nampaknya masih rancak di negara kita malaysia.

    Jika dulu amalan pelaris yang menggunakan khidmat jin khadam atau tangkal ini hanya popular di Indonesia sahaja tapi sekarang sudah merebak sampai ke Malaysia. Jadi kita sebagai pengguna harus berhati-hati dalam memilih kedai makan. Persoalannya bagaimana nak tahu kedai makan yang di syaki itu benar2 mengamalkan pelaris atau tidak.

    Ini satu petua yang di ajarkan oleh seorang pengamal perubatan Islam.

    Cara mudahnya nak tahu kedai itu ada pelaris (Khadam jin), baca Ayat Qursi 3 kali di luar dari kedai.

    Sebaiknya semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7x ke arah kedai. Tak perlulah tiup macam bomoh pooh kiri pooh kanan. Tiup perlahan-lahan sampai habis nafas (mcm ustaz Ismail Kamus ajar).

    Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut, “khadam” tu akan marah dan kita akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita. Kalau dah macam tu, eloklah kita jangan makan dikedai tersebut. 

    Beberapa cara di bawah bolehlah diamalkan untuk mengelak sihir:-

    1) Al-Fatihah. 
    2) Membaca tiga surah terakhir atau 3 Qul setiap hari.

    Ia berdasarkan hadith Baginda S.A.W telah berkata kepadaku: “Bacalah Qul Huwa Allahu Ahad” (al-Ikhlas) dan (Surah an-Nas) dan (Surah al-Falaq) sebanyak 3 kali ketika pagi dan petang, ia mampu mencukupkan kamu dari segala sesuatu” (At-Tirmidzi, Bab Doa yang disebut Ketika Ingin Tidur, no 3570: Sunan Abu Daud, Bab Apa Yang Dibaca Ketika Subuh, no 5072 (Nuzhatul Muttaqin, no 1457 , 2/229). 

    Dapatan: Tidak dapat dinyatakan. Carian semula masih tidak ditemui jumpaannya sebelum ini. Walau bagaimanapun usaha kerana Allah tetap diteruskan. Harap Maaf.

    PAS Perak hilang sokongan

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 10 minit yang lalu
    Sayap penyokong PAS Perak tutup susulan perpecahan Pakatan OLEH LOOI SUE-CHERN Orang ramai yang hadir ke program jelajah Gerakan Harapan Baru mendengar ucapan penceramah yang terdiri daripada bekas pemimpin dalam PAS, di Kangar, Perlis malam tadi. – Gambar The Malaysian Insider oleh Mukhriz Hazim Susulan perkembangan terkini dalam PAS, di mana kepimpinannya kini dikuasai golongan konservatif atau ulama, sayap penyokong parti itu di Perak kini merancang untuk menghentikan operasi. Richard Wong, pemimpin sayap itu berkata, mereka sedang memikirkan untuk bubar pada Ahad ini. "Ahad ini... lagi »

    Kita pertahan Orang Melayu mencuri, itu asabiyah dan jahiliah-Dr Mujahid.

    mantaro pada SISI BUKIT - 21 minit yang lalu
    Orang Melayu mesti berhenti membiarkan diri mereka ditipu dan terperangkap dengan permainan perkauman, kata Ahli Jawatankuasa Pusat Gerakan Harapan Baru (GHB) Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa. Susulan pergaduhan di Plaza Low Yat, Kuala Lumpur baru-baru ini yang berkaitan sentimen perkauman, ahli Parlimen Parit Buntar itu berkata, kelakuan yang baik atau buruk tiada kaitan dengan mana-mana kaum. "Dalam semua kaum, ada orang yang baik, ada jahat. Apabila kita menentang Umno, kita menentang pemimpinnya. Itu tidak bermakna kita menentang orang Melayu, tetapi kita menentang semua orang Melayu... lagi »

    TIPS KESIHATAN!!! ALLAH MAHA KAYA....

    canang pada Cananglahnie - 23 minit yang lalu
    Organ-organ badan kita mempunyai deria sentuhan pada bahagian bawah kaki kita. Jika kita mengurut titik-titik ini, kita akan mendapati kelegaan daripada sakit dan kesakitan seperti yang kita lihat ♥ jantung adalah di kaki kiri. Gambar diatas menunjukkan titik saraf setiap anggota dan organ badan dengan kedudukan yang tepat bagi kanan dan kiri. Ia adalah sememangnya betul dan semua saraf yang berkaitan dengan organ akan berakhir ditapak kaki kita. Ini dibincangkan secara terperinci dalam kajian sains. ALLAH (swt) telah mencipta badan kita begitu baik berkenaan dengan sistem ini.... lagi »

    Tabung Haji: Manipulasi dan Mungkir Janji Peringkat Tinggi

    atsixty pada ZAKRI ALI - 41 minit yang lalu
    *DALAM kita beraya, ramai saudara-mara, suku-sakat dan kawan-taulan kita sedang bersiap sedia untuk ke Tanah Suci mengerjakan haji.* *[image: Tabung Haji: Manipulasi dan Mungkir Janji Peringkat Tinggi]Kalau ikut laman web rasmi Lembaga Urusan Tahun Haji (TH), penerbangan pertama musim haji tahun ini adalah pada 16 Ogos.* *Sejak ditubuhkan pada tahun 1963, TH amat berjasa kepada umat Islam Malaysia. Ia bukan sahaja membolehkan mereka mengerjakan haji dengan lebih selesa malah membantu menjana ekonomi umat Islam melalui penabungan dan pelaburan.* *Walaupun berlaku sekali dua penyelew... lagi » 






    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob... 
    Meja peceq.blogspot.com  .
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

XYZ



_

Tiada ulasan: