Selasa, 21 Julai 2015

5643. Tutorial Remove Semua Ahli dan Delete Group Facebook Secara Automatik.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”

Tutorial Remove Semua Ahli dan Delete Group Facebook Secara Automatik

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Hari ini aku nak ajar korang cara nak delete sesuatu group di facebook.
Trick ni hanya boleh dibuat oleh Admin group tersebut, jadi korang tak boleh la guna nak "pedajal" group orang lain hehe.

Cara nak delete group sebenarnya ialah dengan remove semua ahli di dalam sesuatu group tu terlebih dahulu. Kemudian admin pula kena leave group. Facebook akan keluar satu Popup tertulis "this group will be delete".

Tapi yang seksanya bila nak remove satu persatu member. buatnya group tu ada 1k ahli. perghhh..... tapi jangan risau harini aku nak ajar cara senang.

Note: Korang perlu menggunakan browser Google Chrome

1. Mula-mula korang buka group facebook korang tu terlebih dahulu.
kemudian tekan Members di bahagian tepi group tu.


2. Kemudian akan keluar page baru yang ada senarai member group tu.

3. Kemudian korang tekan butang F12 di keyboard.tekan Console. Akan keluar macam dalam gambar dibawah :


4. Sekarang korang copy semua javascript di dalam website :
Auto Remove Member Group Javascript
Selepas dah copy semua, paste (ctrl+v) di dalam kotak console tadi. akan jadi macam ni :

Kemudian tekan ENTER !

5. Kalau berjaya, akan keluar popup macam dalam gambar :


Popup ni akan berterusan sampai dah remove habis semua member. jadi sekarang korang jangan kacau apa2. jangan tutup tab atau browser. Lagi senang jangan sentuh langsung laptop/pc korang tu.

Kalau popup tu dah berhenti, korang refresh dan masih ada saki baki member, korang ulang ja balik step2 diatas :D

6. Step terakhir apabila semua member dah remove, korang kena remove diri korang sendiri dari group tu. Lepas tu akan keluar popup :
Tekan Delete group ! Siap!
Ok semoga berjaya!



*


  • Tabung Haji: Manipulasi dan Mungkir Janji Peringkat Tinggi

    DALAM kita beraya, ramai saudara-mara, suku-sakat dan kawan-taulan kita sedang bersiap sedia untuk ke Tanah Suci mengerjakan haji.

    Tabung Haji: Manipulasi dan Mungkir Janji Peringkat TinggiKalau ikut laman web rasmi Lembaga Urusan Tahun Haji (TH), penerbangan pertama musim haji tahun ini adalah pada 16 Ogos.

    Sejak ditubuhkan pada tahun 1963, TH amat berjasa kepada umat Islam Malaysia. Ia bukan sahaja membolehkan mereka mengerjakan haji dengan lebih selesa malah membantu menjana ekonomi umat Islam melalui penabungan dan pelaburan.

    Walaupun berlaku sekali dua penyelewengan dan salah tadbir, TH umunya diuruskan dengan baik sehinggalah terbongkar rahsia penglibatannya dengan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) Mei lalu.

    Bakal haji: Amanah mereka di bahu Tabung Haji

    Sejak itu nama TH tercemar dan ia terpaksa berdolak-dalik serta berbohong dengan umat Islam dalam percubaannya menghalalkan urus niaga dengan 1MDB itu.

    Ambil contoh Pengerusinya, Abdul Azeez Abdul Rahim yang juga Ahli Parlimen Barisan Nasional (Baling), yang berkata Mei lalu tanah Tun Razak Exchange (TRX) akan dijual dengan keuntungan dan ramai pembeli menunjukkan minat.

    Tapi selepas hampir tiga bulan belum ada khabar berita yang ia sudah dijual sebaliknya timbul dolak-dalik yang tanah itu tidak perlu dijual kerana ia berupa pelaburan jangka panjang yang baik. 

    Masalahnya ini bukan calang-calang arahan dan bukan main-main punya janji. Arahan jual dibuat oleh Perdana Menteri Mohd Najib Abdul Razak sendiri dan janji untung dibuat oleh Abdul Azeez.

    Abdul Azeez (kanan) orang kepercayaan Mohd Najib

    Setiap hari berlalu tanah itu tidak dijual, Abdul Azeez “berbohong” kepada khalayak dan ingkar kepada Perdana Menteri.

    Hakikatnya, dalam keadaan sekarang dan dengan kontroversi 1MDB yang makin memuncak, tidak banyak pihak yang berani membeli tanah TH itu.

    Lagipun mengapa harus beli atas tangan sedangkan masih banyak tanah TRX yang belum dijual.

    TH beli tanah seluas 0.63 hektar itu dengan harga RM188.5 juta sebagai sebahagian daripada operasi rahsia untuk menyelamatkan 1MDB yang berhutang RM42 bilion dan ketandusan wang.

    Selepas dipersoalkan oleh rakyat jelata yang peduli dan digerudi oleh media atas talian, TH mengaku ia bukan sekadar membeli tanah malah telah memberi “hutang” sebanyak RM920.8 juta 1MDB dengan membeli sukuk Bandar Malaysia.

    Sukuk adalah surat hutang syariah dan Bandar Malaysia adalah tapak Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) di Sungai Besi yang dijual murah kepada 1MDB.

    TH Mangsa Manipulasi Peringkat Tinggi

    Kerajaan menjual tapak TRX kepada 1MDB dengan harga sekitar RM60 sekaki persegi tetapi 1MDB menjual kepada TH pada kadar RM2,774 sekaki persegi – 46 kali ganda.

    Jadi semuanya keterdedahan (exposure) TH kepada hutang 1MDB sebanyak RM42 bilion itu ialah RM1,109.3 bilion.

    TH sebenarnya telah “kena main” dan dianaktirikan. Ia membayar RM2,774 sekaki persegi berbanding RM2,300 yang dibayar oleh Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP) di tapak yang sama.
    Sentuhan Sang Kelembai 1MDB menyebabkan ramai penyimpan dan bakal penyimpan hilang keyakinan kepada TH.

    Ketua Pegawai Eksekutif TH, Ismee Ismail sendiri mengaku kepada akhbar Berita Harian bahawa ramai penyimpan mengeluarkan simpanan mereka apabila rahsia urus niaga TH-1MDB terbongkar.

    Simpanan bulanan merosot kepada RM40 juta dalam bulan Mei berbanding purata RM71 juta bagi empat bulan pertama tahun ini. 1MDB sudah menjadi “toxic” (beracun) kerana 1MDB.

    Tambah membimbangkan ialah Ismee juga adalah ahli lembaga pengarah 1MDB. Nampak wujud percanggahan kepentingan (conflict of interest) dan unsur persekongkolan.

    Inilah bencana sumpahan Gedembai 1MDB ke atas TH. Badan Islam itu terpaksa berbohong dan bersembunyi-sembunyi dengan para penyimpannya dan dengan seluruh rakyat jelata.

    Jadi apa yang ditakuti dan dipertikaikan oleh banyak pihak apabila Abdul Azeez dilantik menjadi Pengerusi TH pada tahun 2013 kini menjadi kenyataan.

    Sumbang Mahram Korporat (Corporate Incest)

    Ciri-ciri sumbang mahram korporat yang melibat Mohd Najib, Abdul Azeez dan Ismee ini terbukti merosakkan, di samping mempersenda urus tadbir korporat (corporate governance) dan kewibawaan pengurusan entiti-entiti yang terlibat.


    Ismee juga ahli lembaga pengarah1MDB

    Walaupun kekusutan membabitkan 1MDB dan entiti-entiti lain yang bersekedudukan dengannya boleh dirungkai melalui “corporate restructuring” (penyusunan semula korporat), tetapi nawaitu yang membawa kepada penubuhan 1MDB tidak boleh dilupakan begitu saja.
    Apakah niat sebenar Mohd Najib dan para penasihatnya (termasuk Jho Low) menubuhkan 1MDB dengan modal berbayar RM1 juta tetapi berhutang hingga RM42 bilion?

    Di manakah amalan urus tadbir mengenai “debt to equity ratio” (nisbah hutang kepada modal)?

    Di manakah ciri-ciri kecukupan modal (capital adequacy)?

    Jawapannya diberikan oleh Mohd Najib sendiri apabila beliau tidak menafikan akaun AmBank Islamic atas nama beliau yang pernah mengandungi simpanan RM2.63 bilion.

    Setiap hari berlalu dan Mohd Najib membisu mengenai akaun itu, semakin ramai orang akan membuat andaian dan percaya wujudnya pertalian antara urus niaga luar biasa 1MDB dan berbilion ringgit wang 1MDB yang tidak dapat disahkan (unaccounted for).

    Adalah hak dan budi bicara beliau serta jentera propaganda beliau mencetuskan pelbagai tipu-helah bagi meyakinkan audiens yang tidak tahu apa-apa mengenai ekonomi, perniagaan dan kewangan canggih.

    Tetapi rakyat jelata yang celik ekonomi, perniagaan dan kewangan tidak boleh diyakinkan lagi. Mereka boleh membezakan antara kaca dan permata. - 
    Sumber:
    http://kadirjasin.blogspot.com/.

    Saya tidak pernah kata letak jawatan dalam PAS, kata Hatta

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 11 minit yang lalu
    Bekas pengarah pilihan raya PAS Dr Mohd Hatta Ramli berkata, Gerakan Harapan Baru (GHB) yang disertainya bersama pemimpin progresif dalam PAS lain yang tersingkir pada pemilihan parti awal bulan lalu, bukan bertaraf parti politik. – Gambar fail The Malaysian Insider. Bekas pengarah pilihan raya PAS Dr Mohd Hatta Ramli menafikan meletak jawatan dalam parti Islam itu sebagaimana dilaporkan sebuah akhbar melalui laman portalnya hari ini. Katanya, Gerakan Harapan Baru (GHB) yang disertainya bersama pemimpin progresif dalam PAS lain yang tersingkir pada pemilihan parti awal bulan lalu,... lagi »

    Jangan Anggap Rakyat Malaysia Semuanya Bodoh!

    kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
    Abu Hassan Adam Aku tidak dapat meramalkan apa akan jadi kepada rakyat Malaysia kini apabila membaca berita-berita dan kenyataan yang disalurkan samada media milik kerjaan atau ‘milik rakyat’, tentang samada mereka semakin cerdik atau semakin keliru atau pun semakin bodoh. Ketika mengunjungi rumah rakan-rakan pada hari raya, seringkali diajukan dengan soalan bertanyakan tentang keadaan negara

    Duit akaun peribadi Najib guna untuk pilihanraya...

    ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 2 jam yang lalu
    *Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa Umno diberitahu bahawa wang yang didepositkan ke dalam satu akaun bank peribadi digunakan dalam pilihan raya umum lalu."Tidak ada penafian wang itu telah didepositkan ke dalam akaun peribadi. Penjelasan kepada Umno bahawa ia untuk pilihan raya itu. Umno seolah-olah berpuas hati."Tidakkah mereka tahu bahawa duit kerajaan tidak boleh digunakan untuk membantu parti politik menang pilihan raya?" kata Dr Mahathir dalam tulisan dalam blognya hari ini."Tetapi duit itu daripada sumbangan. Siapa yang sumbang duit RM2 bili... lagi »

    Mahathir dakwa duit dideposit dalam akaun peribadi untuk dana pilihanraya PRU13

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 2 jam yang lalu
    Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa Umno diberitahu bahawa wang yang didepositkan ke dalam satu akaun bank peribadi digunakan dalam pilihan raya umum lalu. "Tidak ada penafian wang itu telah didepositkan ke dalam akaun peribadi. Penjelasan kepada Umno bahawa ia untuk pilihan raya itu. Umno seolah-olah berpuas hati. "Tidakkah mereka tahu bahawa duit kerajaan tidak boleh digunakan untuk membantu parti politik menang pilihan raya?" kata Dr Mahathir dalam tulisan dalam blognya hari ini. "Tetapi duit itu daripada sumbangan. Siapa yang sumbang duit RM2 bilion itu? T... lagi »

    Reminiscing the happy days~St Thomas School Class of 79

    Thomas Lee pada Turbineman's Log - 2 jam yang lalu
    This coming 1st of August will be our first reunion in 35 years of Thomasian from class of 79 who started their primary years in 1969 till 1979 as the last MCE batch with some leaving earlier after standard 6 and form 3. It will truly be a 'One Moment In Time' grand happening for all of us, 70 plus students and about 20 teachers. On our graduation night in 1979. A happy bunch at my birthday party after the MCE exam. How we all started as a tiny one,me in the middle front row behind the 2 green board.

    Mujahid anggap sertai GHB keputusan paling sukar dalam hidup Ahli Parlimen PAS

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 2 jam yang lalu
    Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa menganggap keputusannya melancarkan Gerakan Harapan Baru (GHB) bersama pemimpin progresif lain dari parti itu awal minggu ini sebagai paling sukar dalam hidupnya. Titik perubahan dalam dunia politiknya itu mungkin menyaksikan beliau meninggalkan parti Islam itu dan menjadi anggota pengasas sebuah pertubuhan politik baharu bersama rakan-rakan yang "dipinggirkan". "Ia keputusan yang paling sukar dalam hidup saya. Saya dilahirkan dan dibesarkan dalam politik PAS. Ibu saya mengandungkan saya apabila bapa saya berkempen di Perlis pada tahun 1964. "Apabila... lagi »

    Paparan skrin Papagomo terbaru- KPN minta Azri berdiam diri FMT Reporters

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    [image: papagomo,deal] *Paparan skrin yang baharu di laman sosial Facebook yang sama, 'Papagomo Original' dipercayai milik Wan Muhammad Azri Wan Deris turut menyatakan ia sebagai, “bukti segala kekusutan telah diselesaikan sejak semalam..”* *PETALING JAYA: Susulan paparan skrin yang diviralkan mengenai dakwaan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar sedia menyelesaikan ‘isu Low Yat’ dengan bayaran RM20,000, satu lagi paparan skrin dimuatnaik pada petang Isnin rentetan penafian tersebut.* *Paparan skrin yang baharu di laman sosial Facebook yang sama, ‘Papagomo Original’ dipe... lagi »

    Gerakan Harapan Baru selari pegangan Nik Aziz – Husam Musa Mohamad Fadli

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    [image: husan-musa_nik-aziz_600] *Nik Aziz pernah berharap agenda Islah bernegara dan berkerajaan diteruskan dengan menggantikan kerajaan sedia ada dengan pasukan baru.* *PETALING JAYA: Datuk Husam Musa berkata penubuhan Gerakan Harapan Baru (GHB) oleh bekas pemimpin utama Pas selari dengan pegangan bekas Mursyidul Am Pas, Allahyarham Datuk Nik Aziz Nik Mat.* *Bekas Naib Presiden Pas itu berkata, Nik Aziz sebelum ini berharap agar agenda Islah bernegara dan berkerajaan diteruskan dengan keyakinan kerajaan sedia ada perlu dan wajib digantikan secara total dengan pasukan baru.* *“P... lagi »

    Gerakan Harapan Baru terkubur selepas PRU14 - Ridhuan Tee

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
    Khairil Ashraf GHB hanya menang jika diberi laluan ultra kiasu bertanding di kawasan majoriti bukan Melayu tetapi Ridhuan Tee tidak yakin ultra kiasu sedia berkongsi. PETALING JAYA: Pendakwah bebas, Prof Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah menjangkakan Gerakan Harapan Baru (GHB) yang bakal merintis penubuhan parti baru bagi menggantikan Pas, akan terkubur selepas berakhirnya Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14). Ini kerana, katanya, GHB tidak mampu memenangi kerusi pada pilihan raya kecuali diberikan laluan oleh ultra kiasu untuk bertanding di kawasan majoriti bukan Melayu. “Adakah ia boleh b... lagi »

    GHB: Harapan bertukar menjadi gelombang, di Kota Baru, Kangar

    kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
    ZULKIFLI SULONG Pengerusi Gerakan Harapan Baru Mohamad Sabu berucap di depan orang ramai yang hadir pada sesi jelajah gerakan itu di Kangar, Perlis. – Gambar The Malaysian Insider oleh Mukhriz Hazim, 20 Julai, 2015. Ia kini bukan lagi satu harapan baharu, tetapi gelombang yang akan melanda negara, kata para pemerhati terhadap 2 majlis perhimpunan Gerakan Harapan Baru (GHB) yang pertama di

    HIMPUNAN JATI 2012 DENGAN HIMPUNAN GERAKAN HARAPAN BARU (GHB) DI KOTA BHARU MANA LEBIH BESAR DAN HEBAT????

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 3 jam yang lalu
    *Mari kita dengan berlapang dada berdingin kepala kembali kepada tahun 2012 di Taman Guru Pintu Geng Kota Bharu dimana suatu himpunan oleh NGO JATI yang dikepalai Dato' Hasan Ali diadakan khusus untuk menyerang PAS akibat sifat dendam kesumat terhadap PAS yang memecat dirinya kerana mengajak rakyat terutamanya para pelajar dan mahasiswa agar tidak turun ke Mahkamah Jalan Duta Kuala Lumpur untuk memberikan sokongan kepada Anwar Ibrahim yang sedang berdepan dengan keputusan Mahkamah Tinggi kes meliwat bekas pembantunya Saiful Bukhari Azlan.Antara himpunan JATI t... lagi »

    Putar Belit Tuan Presiden ?

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    Seri Maharaja Ming *Perasmian Facebook smile emoticon* *Jom kita belajar cara ustaz lebai menipu * *Wartawan: apa akan jadi kepada PR jika Pas fasakh Dap? * *Haji hadi: saya tak tahu itu semua dalam ilmu ALLAH ...... (after a month) * *Wartawan: Bagaimana pandangan tuan guru dengan Harapan Baru * *Haji hadi: Harapan Baru mampu bertahan selama 2 tahun * *Ana: macam mana haji hadi boleh tahu selama 2 tahun bukannya ia adalah bawah pengetahuan Allah * *Haji hadi: Ermmm... Barua... Broker... Jebon... Anjing... Kipidap*

    The Edge dedahkan bagaimana Jho Low dan PetroSaudi menipu Malaysia untuk dapatkan AS$1.83 bilion

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 3 jam yang lalu
    The Edge Financial Daily dalam laporan muka depan hari ini melaporkan bukti yang mereka kumpul menunjukkan urus niaga di antara 1Malaysia Development Bhd (1MDB) dan PetroSaudi International adalah penipuan bagi mencuri AS$1.83 bilion (RM6.9 bilion) dari Malaysia semata-mata. Ia menamakan Low Taek Jho (Jho Low), Tarek Obaid dan Patrick Mahony, dengan dibantu beberapa lagi eksekutif tertinggi 1MDB, sebagai dalang penipuan yang bermula pada 2009 dengan pelaburan awal AS$1 bilion yang kemudian berkembang menjadi AS$1.83 bilion menjelang 2011. Harian niaga itu melaporkan pada asalnya P... lagi »

    Pas: Selain GHB, fikirkan tahaluf dengan BN

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 5 jam yang lalu
    *Dr Rosli Allani Abdul Kadir* KOTA BHARU - Pas Kota Bharu mencadangkan muktamar khas diadakan bagi membincangkan konflik dalaman yang berlaku ke atas parti itu termasuk mengenal pasti hala tuju mereka dalam PR. Pemangku Ketuanya, Dr Rosli Allani Abdul Kadir berkata, permasalahan dalaman Pas yang berlaku kini dibuka seluas-luas oleh semua pihak sama ada oleh bekas pimpinan mahupun mereka yang memegang jawatan tertinggi dalam Pas. “Media seakan menjadi medan muktamar dan ruang muhasabah yang cukup luas kepada Pas sekarang ini sedangkan isu pokok yang seharusnya menjadi tumpuan sela... lagi »

    Tak kan fitnah dah jadi halal dalam PAS wahai Mokhtar Senik?

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 5 jam yang lalu
    Mokhtar Senik - Ular dalam semak ni yang mengaku mimpi berjumpa nabi berpuluh-puluh kali tampil lagi dengan kritikan terhadap Gerakan Harapan Baru (GHB). Menurutnya, GHB dibangunkan oleh orang-orang yang lemah semangat juang mereka serta tiada daya istiqamah dan iltizam untuk memikul sebuah perjuangan yang panjang dan berliku. “Pemimpin yang berjiwa lemah tidak akan mampu bertahan walaipun

    Khalid: 14 Sept tarikh sesuai tubuh parti baru

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 5 jam yang lalu
    Parti baru Gerakan Harapan Baru (Harapan Baru) yang diuar-uar akan menggantikan PAS dalam pakatan pembangkang akan ditubuh pada 14 Sept depan, kata Khalid Samad, anggota jawatankuasa parti baru itu. Bekas pemimpin kanan PAS itu berkata tarikh itu dipilih Harapan Baru bagi memberi peluang kepada PAS mengotakan janji parti itu yang mahu membetulkan kembali kesilapannya dalam tempoh 100 hari selepas bertindak memutuskan hubungan dengan DAP dalam pakatan pembangkang. "Itu adalah hari terakhir 100 hari iaitu 14 Sept. Jadi dua hari kemudian 16 Sept adalah hari paling sesuai untuk buat kon... lagi »

    Gambar Hukuman-Hukuman Mati Abad 19 Di China

    Nas Rul pada dairishare - 6 jam yang lalu
    Pemotongan kepala, menjerut dan kebuluran adalah semua kaedah pelaksanaan hukuman yang diterima dalam abad ke-19 China. Walaupun mereka yang tidak dihukum mati, mereka di siksa atau dia biarkan kebuluran dengan kaki dan tangan diikat dan di kurung. Gambar-gambar ini telah diambil semasa dan secara langsung selepas Pemberontakan Boxer, yang merupakan masa yang amat ganas dan bergelora dalam sejarah Cina. Di seluruh negara, pemberontak Boxer dan penjenayah telah dibunuh di hadapan umum sepenuhnya. Dan mayat-mayat mereka, atau sekurang-kurangnya bahagian-bahagian daripada mereka, tela... lagi »

    Dr Hatta : Saya masih ahli PAS

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 6 jam yang lalu
    Dr Hatta sedang berucap di himpunan GHB Kota Bharu mlm tadi Bekas Pengarah Pilihan Raya PAS Dr Hatta Ramli Mohamad menafikan beliau telah keluar dari parti Islam sebagai ahli, seperti yang didakwa oleh New Straits Times hari ini. Akhbar harian tersebut telah menulis di tweet bahawa MP Kuala Krai itu berkata beliau telah berhenti PAS untuk gerakan baru oleh kumpulan serpihan, Gerakan Harapan Baru (GHB). "Saya tidak mengatakan saya meletak jawatan dari parti," kata Dr Hatta ketika dihubungi. "Gerakan Harapan Baru belum jadi satu parti lagi, mengapa saya akan meninggalkan PAS?" k... lagi »

    Sekat Sarawak Report strategi bodoh

    ReJaM© pada MiLo SuaM - 7 jam yang lalu
    ‎AKU tahu kerajaan Malaysia bertindak menyekat laman web pembocor maklumat Sarawak Report bukan dari kerajaan sendiri ataupun laporan berita. Sebaliknya aku tahu daripada orang ramai, kawan-kawan dan kenalan yang berulang kali tanya macam mana nak buka laman web Sarawak Report.Mereka sebelum ini antara golongan yang tidak peduli pun berapa billion wang 1MDB hilang, RM2.67 billion masuk ke akaun

    Bicara kes pemecatan Iszuree Ibrahim(PAS) Ahli MPPP didengari 24 Julai ini.

    mantaro pada SISI BUKIT - 8 jam yang lalu
    Makamah Tinggi Pulau Pinang akan Membuat Keputusan dalam Kes Semakan Kehakiman keatas pemecatan Iszuree Ibrahim sebagai Ahli Majlis MPPP 2014 oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang pada tarikh seperti di bawah : 📈 Hari : Jumaat 📅 Tarikh : 24 July 2015 ⏰ Waktu : 9 pagi 🏡 Lokasi : Makamah Tinggi Pulau Pinang 🏠 Hakim : Makamah terbuka di hadapan Yang Arif Collin Wartawan Dan Penyokong-penyokong PAS dijemput hadir dan berkumpul di hadapan pintu masuk Makamah Tinggi pada jam 8.30 pagi. Sekian Iszuree Ibrahim

    PETIKAN DARI FINANCIAL DAILY: BAGAIMANA JHO LOW DAN PETROSAUDI MENIPU MALAYSIA SEBANYAK 1.8 BILLION TUNAI.

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 8 jam yang lalu
    " Kami telah menyiarkan secara terbuka untuk mendapatkan maklumat dan juga laporan yang betul,mungkin yang terakhirnya bagi usaha kami dimana kami akan menyerahkan semua laporan kami kepada penguasa yang menyiasat penyelewengan 1 MBD dan akan menolong melalui berbagai cara yang kami lakukannya semampu mampu." "Kami mempunyai tanggungjawab untuk mencari dan melaporkan kebenaran. Laporan kami mengenai 1MDB telah mendedahkan bagaimana sekumpulan individu - rakyat Malaysia dan orang asing - merancang penipuan berbilion ringgit terhadap rakyat Malaysia. "Bagaimana boleh tugas ... lagi »

    Seperti Telah Dijangka.. Najib Bertindak Sebegini

    Addin Deen pada Addin - 9 jam yang lalu
    *Adakah Ini Bukti Najib Bersalah?* Menyekat akses kepada laman web pemberi maklumat Sarawak Report hanya membuatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak dilihat lebih bersalah, kata tokoh parlimen DAP Lim Kit Siang. Lim berkata dalam menyekat akses kepada laman itu, Najib dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) "hampir mengumumkan kepada rakyat Malaysia dan dunia bahawa perdana menteri tidak begitu bersalah kerana beliau mahu rakyat mempercayai". Ini ekoran dakwaan terhadap Najib berkaitan skandal firma pelaburan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang mana belia... lagi »

    Dr.MAZA pun sokong #HARAPAN BARU?

    kerengga pada KERENGGA - 9 jam yang lalu

    KHASIAT BUAH NAGA YANG PERLU ANDA TAHU..

    canang pada Cananglahnie - 10 jam yang lalu
    Buah naga atau ‘dragon fruit’ atau nama saintifiknya Hylocereus Undatus adalah daripada famili Cactaceae. Pohon ini mempunyai pelbagai nama tempatan seperti Pitaya atau Kaew mang korn di Thailand, Than long (Vietnam), Strawberry pear atau Pitahaya (Amerika Latin), Queen of the night (Amerika Utara), Red dragon fruit atau Fire dragon fruit (Asia), Huo long guo atau Hong long guo (Taiwan)dan Buah naga di Malaysia. Walau apa pun namanya, buah tersebut tetap mempunyai keistimewaannya tersendiri, selain mampu menjadi penawar kepada beberapa jenis penyakit berikutan ada khasiatnya yang... lagi »

    Perghh !!!, Penyamum Tahap Gila Gila NIH..

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 10 jam yang lalu
    Kuat betul penyamun ni.

    Pemuda Umno hunus keris 10 tahun lalu permulaan kejatuhan BN, kata DAP

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 11 jam yang lalu
    Tindakan Datuk Seri Hishammuddin Hussein hunus keris pada perhimpunan agung Umno 10 tahun lalu permulaan kejatuhan Barisan Nasional, kata DAP. – Gambar fail The Malaysian Insider. Tindakan menghunus keris oleh Datuk Seri Hishammuddin Hussein 10 tahun lalu, pada perhimpunan agung sayap itu, menjadi permulaan kepada kejatuhan Barisan Nasional (BN), ekoran parti komponen utama itu kini mengamalkan politik haluan kanan, kata DAP. Pengarah pendidikan politik kebangsaannya, Liew Chin Tong menggelar tindakan itu "mencetus kontroversi" dan menganggapnya sebagai simbol yang menunjukkan par... lagi »

    Husam Musa sudah menyatakan sokongan kepada GHB

    kerengga pada KERENGGA - 12 jam yang lalu
    Datuk Husam Musa melihat tiada salahnya puak profesional PAS yang tewas dalam pemilihan parti pada Jun lalu menubuhkan Gerakan Harapan Baru (GHB) yang dilihat selari dengan pegangan bekas mursyidul am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat. Bekas naib presiden PAS itu berkata, Nik Aziz selama ini berharap agar agenda islah bernegara dan berkerajaan dapat diteruskan dengan keyakinan kerajaan sedia

    BERGAMBAR: SUMBANGAN DI PERLIS SEMALAM MENCECAH 4500...PETANDA BAIK UNTUK BAKAL PARTI BARU....

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 12 jam yang lalu
    oleh:wrlr IHSAN GABAR : Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi,Zainol fakar, "Tuduhan begitu perkara biasa. Tetapi sehingga sekarang, kami tidak pernah menerima satu sen pun dari DAP. Banyak kedekut ini DAP. "Kami gunakan dana sendiri untuk program kami," katanya kepada pemberita selepas ceramah GHB di Kangar, Perlis, malam tadi. - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/dap-kedekut-tidak-pernah-bagi-proksi-sesen-pun-kata-mat-sabu#sthash.IybI7rSE.dpuf "Tuduhan begitu perkara biasa. Tetapi sehingga sekarang, kami tidak pernah menerima satu sen pun dari DAP. Banyak kedeku... lagi »

    Penjelasan laporan berita"opponent", itu pesaing politik-Mujahid

    mantaro pada SISI BUKIT - 12 jam yang lalu
    PENJELASAN KEPADA LAPORAN BERITA Laporan berita dalam The Malay Mail Online yang memetik saya berkata dalam Bahasa Inggeris bahawa “…our number one opponent is PAS…” diviralkan seolah ‘musuh utama’ (diterjemahkan) HB adalah PAS telah dimanipulasikan. Perincian kenyataan saya adalah dalam konteks medan pilihanraya sebagai PESAING kerana dijangka HB apabila menjadi entiti politik akan berhadapan dengan PAS jika berlaku pertandingan tiga penjuru. Konteks “opponent” bukan musuh secara umum tetapi pesaing politik dalam merebut sokongan pengundi. Selain itu, konteks “opponent’ itu juga me... lagi »

    Bergambar: GHB mula meraih sokongan meluas di Kelantan

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 13 jam yang lalu
    OLEH : JEBON [image: Displaying IMG-20150720-WA0002.jpg] Walaupun baru bermula Ramadan lalu, Gerakan Harapan Baharu (GHB) mula mendapat sokongan meluas di Kelantan. Ceramah pertama dalam siri jelajah GHB di Dewan Perniagaan Cina di Kota Bharu malam tadi penuh sesak dihadiri rakyat yang ingin tahu perjuangan sebuah parti yang akan mengambil alih peranan Pas dalam Pakatan Rakyat baharu. Penceramah utama Datuk Husam Musa tidak dapat hadir kerana masalah kesihatan. Namun begitu penceramah lain mengutarakan hujah yang hebat bagi memulakan satu perjuangan baharu di bumi Malaysia. ... lagi »

    'Sekat SR buat Najib dilihat lebih bersalah?'

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 13 jam yang lalu
    Menyekat akses kepada laman web pemberi maklumat Sarawak Report (SR) hanya membuatkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak dilihat lebih bersalah, kata tokoh parlimen DAP Lim Kit Siang. Lim berkata dalam menyekat akses kepada laman itu, Najib dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) "hampir mengumumkan kepada rakyat Malaysia dan dunia bahawa perdana menteri tidak begitu bersalah kerana beliau mahu rakyat mempercayai". Ini ekoran dakwaan terhadap Najib berkaitan skandal firma pelaburan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang mana beliau gagal untuk menepisnya, kata... lagi »

    BETUL KE GERAKAN HARAPAN BARU (GHB) SUDAH BERJAYA LUMPUHKAN PAS KELANTAN?????

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 14 jam yang lalu
    *Kalau dibaca kepada semua ungkapan dan ayat-ayat dari pencinta dan pendakap Gerakan Harapan Baru (GHB) yang satu dunia pun tahu mendapat restu dan sokongan padu dari DAP .... digambarkan seolah-olah Perjumpaan Gerakan Harapan Baru di Dewan Perniagaan Cina Kota Bharu semalam suatu gelombang oren yang bakal melanda dan meranapkan kerajaan PAS Kelantan.Aduh!!! begitu sekali tinggi sungguh keyakinan puak-puak ini ... seolah-olah kehadiran lebih kurang 1,500 ke 1,600 itu adalah jumlah keseluruhan pengundi berdaftar Kelantan tidak termasuk yang hadir tidak kurang ramain... lagi »

    SKMM sekat laman Sarawak Report sebab gugat kestabilan negara?

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 14 jam yang lalu
    Ish biar betul SKMM ni.. tak kanlah begitu rapuh sekali kestabilan negara kita ini? Hanya kerana laporan dari Sarawak Report mendedahkan pelbagai perkara mengenai 1MDB kestabilan negara kita boleh tergugat.. Kestabilan siapa sebenarnya yang tergugat ni?.. Laporan berkaitan.. Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) hari ini mengambil keputusan menyekat laman web ‘Sarawak Report’. SKMM dalam kenyataan terbaharu di akaun Facebook rasminya berkata laman web berkenaan didapati memaparkan kandungan yang masih belum dipastikan kesahihan dan sedang dalam siasatan. Kenyat... lagi »

    PAS Perak hilang sokongan

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 15 jam yang lalu
    Sayap penyokong PAS Perak tutup susulan perpecahan Pakatan OLEH LOOI SUE-CHERN Orang ramai yang hadir ke program jelajah Gerakan Harapan Baru mendengar ucapan penceramah yang terdiri daripada bekas pemimpin dalam PAS, di Kangar, Perlis malam tadi. – Gambar The Malaysian Insider oleh Mukhriz Hazim Susulan perkembangan terkini dalam PAS, di mana kepimpinannya kini dikuasai golongan konservatif atau ulama, sayap penyokong parti itu di Perak kini merancang untuk menghentikan operasi. Richard Wong, pemimpin sayap itu berkata, mereka sedang memikirkan untuk bubar pada Ahad ini. "Ahad ini... lagi »

    Kita pertahan Orang Melayu mencuri, itu asabiyah dan jahiliah-Dr Mujahid.

    mantaro pada SISI BUKIT - 15 jam yang lalu
    Orang Melayu mesti berhenti membiarkan diri mereka ditipu dan terperangkap dengan permainan perkauman, kata Ahli Jawatankuasa Pusat Gerakan Harapan Baru (GHB) Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa. Susulan pergaduhan di Plaza Low Yat, Kuala Lumpur baru-baru ini yang berkaitan sentimen perkauman, ahli Parlimen Parit Buntar itu berkata, kelakuan yang baik atau buruk tiada kaitan dengan mana-mana kaum. "Dalam semua kaum, ada orang yang baik, ada jahat. Apabila kita menentang Umno, kita menentang pemimpinnya. Itu tidak bermakna kita menentang orang Melayu, tetapi kita menentang semua orang Melayu... lagi »

    TIPS KESIHATAN!!! ALLAH MAHA KAYA....

    canang pada Cananglahnie - 15 jam yang lalu
    Organ-organ badan kita mempunyai deria sentuhan pada bahagian bawah kaki kita. Jika kita mengurut titik-titik ini, kita akan mendapati kelegaan daripada sakit dan kesakitan seperti yang kita lihat ♥ jantung adalah di kaki kiri. Gambar diatas menunjukkan titik saraf setiap anggota dan organ badan dengan kedudukan yang tepat bagi kanan dan kiri. Ia adalah sememangnya betul dan semua saraf yang berkaitan dengan organ akan berakhir ditapak kaki kita. Ini dibincangkan secara terperinci dalam kajian sains. ALLAH (swt) telah mencipta badan kita begitu baik berkenaan dengan sistem ini.... lagi »

    Tabung Haji: Manipulasi dan Mungkir Janji Peringkat Tinggi

    atsixty pada ZAKRI ALI - 15 jam yang lalu
    *DALAM kita beraya, ramai saudara-mara, suku-sakat dan kawan-taulan kita sedang bersiap sedia untuk ke Tanah Suci mengerjakan haji.* *[image: Tabung Haji: Manipulasi dan Mungkir Janji Peringkat Tinggi]Kalau ikut laman web rasmi Lembaga Urusan Tahun Haji (TH), penerbangan pertama musim haji tahun ini adalah pada 16 Ogos.* *Sejak ditubuhkan pada tahun 1963, TH amat berjasa kepada umat Islam Malaysia. Ia bukan sahaja membolehkan mereka mengerjakan haji dengan lebih selesa malah membantu menjana ekonomi umat Islam melalui penabungan dan pelaburan.* *Walaupun berlaku sekali dua penyelew... lagi »

    Berita Mengejutkan Buat Golongan Ulama PAS

    Addin Deen pada Addin - 16 jam yang lalu
    *Berita Mengejutkan Buat Golongan Ulama PAS.* Sokongan secara terbuka kepada penubuhan Gerakan Harapan Baru mencurah-curah ekoran pelancarannya Isnin lepas, termasuk daripada individu dan juga pertubuhan.Kebanyakan mereka menzahirkan sokongan ini melalui kenyataan yang dibuat secara terbuka melalui media sosial, khasnya laman Facebook. Antara sokongan yang mengejutkan datang daripada Karathu Muruthaiah, jurulatih bola sepak negara yang lebih dikenali M Karathu, yang secara terbuka menyatakannya kepada penyelaras Harapan Baru Kelantan Datuk Wan Abdul Rahim Abdullah. "I like your H... lagi »

    KPN minta rasuah RM20,000 dari papagomo dalam isu Low Yat?

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 16 jam yang lalu
    Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menafikan penyebaran perbualannya bersama penulis blog, Papagomo menerusi aplikasi WhatsApp yang menunjukkan beliau meminta rasuah sebanyak RM20,000. Khalid berkata, siasatan dimulakan terhadap akaun Facebook 'Papagomo Original' yang didakwa memuat naik 'paparan skrin' yang didakwa sebagai perbualan antara beliau bersama penulis blog itu. Menerusi

    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob... 
    Meja peceq.blogspot.com  .
    My Dashboard. 
    s3v3n

    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: