Khamis, 30 Julai 2015

5696. Benarkah MALAY jenis hebat PHDnya.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡


♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
Meja www.peceq.blogspot.com  

Sebahagian orang Melayu mengamal tabiat buruk penyakit hasad dengki, berbahasa buruk, khianat, bersubahat, membuka aib (ghaibah) diri dan orang lain, menghina, suka provokasi, mudah diprovok, melebel, memperlekeh, mentertawakan orang lain, menyebar fitnah dan mengadu dumba sebagai makanan rohnya. Nauzubillah MinzaliQ.

Bahasa sombong Malay antaranya “Siapa dulu makan garam?“Engkau siapa?“Engkau siapa hendak memandai-mandai?” 

Untuk melunsurinya dan mengenali betapa hebatnya penyakit hasad dengki (PHD bukan Phd) Melayu yang akan menyerlahkan lagi tidak sedar dirinya sesetengah Melayu ini berbanding kaum lain, pengalaman hidup seseorang akan menampakan ketimpangan sikap sebahagaian mereka ini.

“Jauh panggang dari api

Hal inilah yang menjadikan MUSLIM dengan Malayu jauh berbeza. Kalau hendak kenal ISLAM jangan kenali bangsanya, tetapi kenalilah ISLAM Agamanya. Hendak lihat Taqwa dan Imannya melalui bahasanya jangan tengok Melayunya tetapi ISLAMnya. Bangsa bukan Agama. ISLAM itu Agama. Itu salahnya istilah bila seseorang hamba-Nya, Allah buka pintu hatinya untuk menganut ISLAM di panggil “Masuk Melayu”

Percaya atau tidak kemalangan jalanraya yang melibatkan bangsa ini juga berpunca dari PHD (Khianat). Jika tidak masakan terkeluar dari mulut Melayu “Ini jalan aku...” bila terjadi ketidak puas hatian atau kemalangan jalan raya. Tidak ada konsep “Mengalah” dalam jiwa Melayu yang macam ini. Sebenarnya jalanraya dan lebuhraya sebagai medan atau pentas melihat kebobrokan sikap Melayu yang jauh terpesung dari Taqwa dan Iman. Itu sebab bila hari besar ISLAM makin ramai jiwa Melayu terkorban. Sadisnya pemandu kurang ajar yang buat angkara terselamat tetapi pemandu yang berhemah yang menjadi mangsa. Astaghfirullah.

Pemandu lori, pemandu bas dan pemandu hilax atau jenis-jenis serupa dengannya, mereka akan rasa lebih besar dan lebih gah dari pemandu kereta. Ingat pengkisahan ini bukan melibatkan pemandu yang berhemah. Bagi mereka “Biadap Kurang Ajar” jadi pegangan semasa pemanduan. Mereka tidak peduli dan tidak akan memberi ruang selamat di jalan raya dan lebuh raya kepada pemandu kenderaan yang lebih kecil dari mereka. Harus juga diingat, kadang-kadang pemandu lori, pemandu bas dan pemandu hilax atau jenis-jenis serupa dengannya, menjadi mangsa buli pemandu kereta.

Begitu juga halnya di kalangan pemandu kereta, bila mereka pemunya kereta yang lebih gah dari orang lain, mereka ini akan jadi tidak puas hati apabila kereta yang lebih kecil kuasa kudanya memotong (sedangkan mereka memandu perlahan dan kadang di lorong terkanan) Maklumlah Malaysia sekarang sudah ada 8 lorong satu haluan jalan rayanya?. Sering juga diwar-warkan sistem jalan raya di Malaysia adalah yang terBAIK di dunia?. 

Kalaulah anda sebagai pemandu pernah merasa diekori rapat oleh pemandu kereta lain, tentu anda tahu sebab musababnya. Inilah rupa jenis Malay yang suka memperlekeh dan memperkecil-kecilkan hak orang lain. Mungkin juga inilah akibat masa sekolah dulu kena denda dengan cikgu, balik rumah mengadu kepada emak bapak, emak bapak datang sekolah bawa parang panjang serang cikgu di rumah atau di sekolah. Hidup kan ibarat putaran roda. Sebagai jalan selamat cikgu “ditegur salah, tak ditegur salah” lebih baik diam, perati aje. Melayu jenis ini boleh berbangga bila merosakan isteri orang atau gadis Melayu juga. Astagfirullah.

Tidak sedar diri seseorang Melayu yang mungkin ramai pernah lihat. Motosikal berkuasa bawah 250cc boleh cuba membuli penunggang supebike. Kisah mat rempit yang melibatkan sebahagian Melayu semua orang tahu. Mereka bila ramai cukup berani tetapi bila “One by one” semacam tiada prinsip hidup. Itu sebab kita dapat lihat rambut budak lelaki sekolah di Malaysia ada yang potongan rambut ala negro, punk dan bagai yang jelas melanggar disiplin sekolah. 

Apakah tindakan budak bawah umur ini mendapat kebenaran dan galakan IMAM Rumahtangga budak itu? Secara sengaja itulah didikan rumah yang pertama, menjadikan budak itu jadi biadap kurang ajar di masa depan. Akhirnya jadi petualang jalan raya dan lebuh raya. In Syaa Allah satu hari nanti Kementerian Pelajaran Malaysia mewajibkan pelajar lelaki di perengkat sekolah mesti berambut pendek dengan potongan rambut GI3 mandatori dan termasuk mewajibkan kehadiran ibu bapa ke Mesyuarat Agong Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG). Jika tidak hadir sila jawab di mahkamah. Apa pun cikgu dan pelajar bukan tikus makmal.

Kalau bab politik Melayu, parti yang berteraskan ISLAM pun Imamnya pandai melebel dan memperlekeh pihak lain. Apa lagi parti sekular. Teruknya sikap sebahagian ahli, pedokong dan penyokong parti Melayu, yang mudah diprovok dan menghadapi provokasi. Kadang waktu Melayu mudah lupa “Hidup ini ibarat putaran rodaItu sebab kata TMJ “Bila sudah lemas, tahi pun dicapainya” Dendam Melayu hebat dan akhirnya Melayu melacurkan Melayu. Melayu jenis ini juga megah bila berjaya merosakan rumah tangga orang lain dik sebab politik. Jauh menyimpang dari Taqwa dan Iman yang dituntut Allah dalam perentah dan larangan-Nya. Nauzubillah.

Akhirnya bila Imam rumah tangga, kejiranan, permukiman, daerah, provensi, jajahan, negeri dan negara PINCANG maka simbahan setempat dengan berkumandangnya Azan lima waktu saban hari, menjadi tidak memadai. Hilangnya keberkatan dan rahamat Allah. Nauzubillah MinzaliQ.

Kemarau yang panjang, bumi mula merekah, tanah jadi gersang serta hilang nikmat dan rahmat kesuburannya, tanah runtuh, cuaca yang lebih panas atau sangat sejuk dari kebiasaan, ribut, banjir dan lain-lain kejadian Allah, maka tidakkah kita terfikir itu semua peringatan Allah supaya kita hamba-Nya memperelok dan memperbetulkan kedudukan TAQWA dan IMAN dalam diri roh masing-masing sebagaimana sepatutnya.

Allah peringatkan kita hamba-Nya supaya kembali ke jalan yang lurus dan tidak bersubahat dengan perkara mungkar yang mungkin dibawa dan diterjemahkan oleh Imam di sekeliling kita yang pendusta. Astagfirullah.

In Syaa Allah bermanfaat.
Wassalam.

“peceq

Sarawak Report dedahkan sebab sebenar Gani Patail dipecat..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 8 minit yang lalu
Selasa lalu selain dari tuan punya tubuh sendiri yang terkejut boleh dikatakan 1Malaysia turut terkejut dengan berita yang mengatakan Gani Patail telah ditamatkan perkhidmatannya pada harI Isnin. Menurut Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa, perkhidmatan Tan Sri Abdul Gani Patail sebagai Peguam Negara ditamatkan mulai 27 Julai atas sebab-sebab kesihatan. Gani telah digantikan oleh bekas Hakim Mahkamah Persekutuan Tan Sri Mohamed Apandi Ali yang dilantik sebagai Peguam Negara yang baharu berkuat kuasa Isnin (27 Julai 2015). Ramai yang mempersoalkan alasan yang diberikan ol... lagi »

Muhyiddin kata tu betul....yang buat onar tu Najib, tangkaplah Najib!

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 35 minit yang lalu
Selepas kebocoran vdo menggempar -kan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang membidas Datuk Seri Najib Razak dan 1MDB, muncul pula rakaman suara yang kritis terhadap perdana menteri yang didakwa suara Menteri Besar Negeri Sembilan. Rakaman hampir dua minit itu antaranya menyebut bahawa kritikan Muhyiddin terhadap 1MDB adalah betul dan perkembangan kes itu, termasuk pendakwaan beberapa pihak, tidak logik. Bagaimanapun Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan dalam satu kenyataan menafikan rakaman audio yang sedang disebarkan adalah dirinya. Katanya, pihak yang membuat dakwaan itu berniat j... lagi »

BETUL KE GANI PATAIL DIPECAT SEBAGAI PEGUAM NEGARA KERANA SUDAH RANGKA PERTUDUHAN RASUAH KEATAS NAJIB?????

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 50 minit yang lalu
*Laporan terbaru dari Sarawak Report mendedahkan kononnya punca kenapa bekas peguam negara Tan Sri Gani Patail ditendang keluar dari jawatannya secara mengejut pada 27hb Julai 2015 bersamaan hari Isnin lepas.Sarawak Report menghebahkan di lamanya betapa telah menerima beberapa bukti salinan dokumentasi yang menunjukkan Gani Patail sedang merangka pendakwaan ke atas Najib Razak atas pertuduhan rasuah sebelum ditamatkan jawatannya.Salinan tersebut menurut Sarawak Report telah disahkan kesahihannya sebelum dipaparkan kepada umum untuk tujuan penyebaran.Salinan d... lagi »

Najib cari peguam di Amerika Syarikat untuk dakwa WSJ

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 52 minit yang lalu
FMT Reporters | July 30, 2015 Pelantikan peguam tempatan dari Amerika Syarikat merupakan cara paling mudah untuk mengheret WSJ kemuka pengadilan PETALING JAYA: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menghantar dua orang peguamnya ke Amerika Syarikat bagi mengambil tindakan untuk mengheret akhbar The Wall Street Journal (WSJ) ke muka pengadilan. Akhbar berbahasa Cina, Sin Chew Daily melaporkan, mereka terdiri daripada Datuk Hafarizam Harun dan Datuk Firoz Hussein Ahmad Jamaluddin yang dihantar bagi mencari peguam untuk mengambil tindakan perundangan ke atas WSJ. Akhbar berkenaa... lagi »

Umno tidak perlu tenggelam bersama-sama Najib ..!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
oleh Alyaa Alhadjri Wahai tuan penasihat Tun Faisal Ismail Aziz. Apa benda yang anda sedang katakan ini? Adakah saya dengar (baca) anda berkata yang “tidak mengapa” bagi seorang perdana menteri terlepas daripada siasatan berhubung sejumlah wang yang besar yang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya? Wang tunai dengan jumlah yang besar dari sumber meragukan telah berada dalam akaun pemimpin negara yang berkuasa mempengaruhi keputusan dan kontrak. Ini memang ‘urusan’ pembayar cukai, Tun Faisal. Terutama jika wang tersebut berkemungkinan diambil daripada dana awam. Benar, tuduhan set... lagi »

PAS belum dapat jemputan sertai Bersih 4.0

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: Post Pic] SHAH ALAM: Sehingga kini PAS masih belum mendapat jemputan mahupun maklumat mengenai penganjuran Perhimpunan Bersih 4.0 yang dijangka diadakan pada Ogos ini. Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, pihak penganjur tidak memaklumkan parti yang terlibat dan tujuan perhimpunan itu diadakan. "Kita pun tak dimaklumkan lagi. "Penyertaan siapa yang terlibat secara tak langsung tak dimaklumkan lagi dan apa objektif perhimpunan tersebut," katanya kepada Antarapos. Himpunan keempat itu akan diadakan pada 29 hingga 30 Ogos secara serentak di Kuala Lumpur... lagi »

Mukhriz tahu siapa rakam video Muhyiddin

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sejam yang lalu
0 0 Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata beliau tahu siapa yang merakamnya perbualannya Tan Sri Muhyiddin Yassin bersama beliau dan tetamu lain bekas perdana menteri pada Selasa malam lalu.Menteri besar Kedah itu bagaimanapun tidak menafikan topik perbincangan dalam pertemuan itu.Mukhriz berata demikian ketika ditanya tentang video bocor dalam sambutan hari raya Aidilfitri Umno Gurun,

Gerakan Demi Malaysia teruskan Himpunan #TangkapNajib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 32 saat yang lalu
[image: adam]BANGSAR, 30 JULAI: Gerakan Demi Malaysia tetap dengan keputusan meneruskan himpunan #TangkapNajib Sabtu ini (1 Ogos) di Sogo walaupun Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar meminta ia dibatalkan. Adam Adli Abd Halim selaku jurucakap gerakan ,berkata amaran Ketua Polis Negara itu disifatkan sebagai taktik menghalang anak muda berhimpun mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan. “Sehingga hari ini, perdana menteri masih gagal menjawab persoalan bagaimana 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dapat menyelesaikan hutang yang ditanggung syarikat itu ... lagi »

Akhir yang berakhir

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 minit yang lalu
Suasana politik Malaysia kini berkecamuk. Nilai ringgit jatuh mendadak. Semakin ramai warga hilang pekerjaan. Graduan menganggur semakin ramai. Jenayah ganas – bunuh dan tembak – semakin menjadi-jadi. Pendatang haram semakin ramai menerobos masuk. Harga bahan makanan makin naik. Nilai gaji semakin turun. Harga bahan bakar petrol naik lagi. GST sedang mencekik setiap warga Malaysia – tua dan muda. Tiba-tiba, akhbar mingguan *The Edge* digantung permit selama tiga bulan. Tiba-tiba, *The Edge Financial Daily* digantung sama dan portal* Sarawak Report *dipadamkan dari alam maya. Teti... lagi »

Ini Kertas Pendakwaan Terhadap Najib Atas Isu Rasuah - Punca Gani Patail Kena Tendang Secara Tiba2 Dedah Sarawak Report.

PASTA DotMy pada Ameno World - 28 minit yang lalu
Laporan terbaru dari Sarawak Report mendedahkan punca kenapa bekas peguam negara Gani Patail ditendang keluar dari jawatannya secara mengejut pada isnin lepas. Difahamkan Sarawak Report telah menerima beberapa bukti salinan dokumentasi yang menunjukkan Gani Patail sedang merangka pendakwaan ke atas Najib Razak atas pertuduhan rasuah sebelum ditamatkan jawatannya. Salinan tersebut menurut Sarawak Report telah disahkan kesahihannya sebelum dipaparkan kepada umum untuk tujuan penyebaran. Berikut salinan yang dinyatakan ; Salinan di atas masih berstatus 'draf' (rangka) kerana Gani di... lagi »

Zambry Abd Kadir, MB Perak bakal disingkir?

kerengga pada KERENGGA - 33 minit yang lalu
Khairil Ashraf  PETALING JAYA : Pas Kuala Kangsar mendakwa, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir akan disingkirkan jawatan sebagai Menteri Besar Perak. Ia dikatakan bersangkut paut dengan pengguguran Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Timbalan Perdana Menteri yang dikatakan rapat dengannya. Dalam kenyataannya, Yang Dipertua Pas Kuala Kangsar, Dr Raja Ahmad Iskandar Al Hiss menjelaskan tindakan

Cuepacs minta naik gaji 35 peratus, Najib mesti boleh bagi.

mantaro pada SISI BUKIT - 36 minit yang lalu
CUEPACS Minta Kerajaan Naikkan Gaji Penjawat Awam 35 Peratus KUALA LUMPUR, 29 Julai (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) sekali lagi meminta supaya kerajaan mengkaji semula gaji penjawat awam dengan memberi kenaikan sebanyak 35 peratus pada pembentangan bajet Oktober depan. Presidennya Datuk Azih Muda berkata CUEPACS telah menyuarakan perkara itu dalam perbincangan sebelum Rancangan Malaysia Ke-11 (RMK11), berhubung beberapa perkara yang patut digubal oleh kerajaan bagi tempoh lima tahun akan datang. "Harapan Cuepacs selain kita berter... lagi »

ALLAHUAKBAR !! Nak Bodek Pun Agak Agak Lah !!

atsixty pada ZAKRI ALI - 40 minit yang lalu
*Duit Dalam Akaun Najib Adalah Rahsia Najib.. Muhyiddin Tak Perlu Tahu* *Penasihat JASA: Akaun peribadi rahsia peribadi* *Apa yang masuk ke dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri Najib Abdul Razak bukan urusan bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, kata penasihat Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA), Tun Faisal Ismail Aziz.Ini selepas didedahkan dalam satu klip video bocor bahawa Muhyiddin telah bersemuka dengan Najib tentang RM2.6 bilion yang didepositkan ke dalam akaun bank peribadi perdana menteri."Duit yang masuk ke dalam akau... lagi »

Wang RM2.6b: Umno belum cukup hairan?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 42 minit yang lalu
Haruskah Umno memecat presidennya, Datuk Seri Najib Razak atau timbalan presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin? Soalan ini dibangkitkan sejak Mei lalu, selepas Muhyiddin berkongsi *kebimbangannya *bersama pemimpin Umno dalam satu pertemuan tertutup di Janda Baik, Pahang. Antara yang hadir dalam pertemuan itu ialah naib presiden Umno ketika itu, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan anggota majlis tertinggi, Datuk Ahmad Maslan. Dalam video itu, Ahmad Zahid ketawa besar apabila Muhyiddin menyebut mengenai pemimpin Umno yang “tunjuk tahu tapi tidak tahu” dan “macam pandai tapi tak pandai”. ... lagi »

RM2.6 Bilion: Mukhriz tahu siapa rakam video Muhyiddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 44 minit yang lalu
Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata beliau tahu siapa yang merakamnya perbualannya Tan Sri Muhyiddin Yassin bersama beliau dan tetamu lain bekas perdana menteri pada Selasa malam lalu. Menteri besar Kedah itu bagaimanapun tidak menafikan topik perbincangan dalam pertemuan itu. Mukhriz berata demikian ketika ditanya tentang video bocor dalam sambutan hari raya Aidilfitri Umno Gurun, Kedah, lapor *Kwong Wah Yit Poh.* Dalam video mengejutkan 53 saat itu, Muhyiddin antaranya berkata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengaku bahawa RM2.6 bilion dideposit ke dalam akaun peribadinya... lagi »

Video RM2.6 bilion dalam akaun Najib hanya khabar angin, kata peguam

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 52 minit yang lalu
Dakwaan bekas timbalan perdana menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam rakaman video mengatakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak mengakui wang berjumlah AS$700 juta (RM2.6 bilion) dipindahkan ke akaun peribadi miliknya mempunyai nilai guaman yang rendah sekiranya tindakan undang-undang ingin diambil, kata peguam. Mereka berkata, rakaman itu hanya sekadar khabar angin dan tidak mempunyai nilai bukti di mahkamah. Khabar angin tidak boleh digunakan di mahkamah, kata peguam kepada The Malaysian Insider. Mereka sebaliknya berkata, dakwaan itu hanyalah mempunyai nilai politik untuk... lagi »

Arahan tersedia membenarkan PAC terus menjalankan tugasnya

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 54 minit yang lalu
oleh Hazlan Zakaria Walaupun terdapat pendapat yang bertentangan, selagi mana peraturan parlimen dijadikan rujukan, tiada apa yang menghalang Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) untuk meneruskan siasatan kepada 1MDB. Walaupun dengan kehilangan secara tiba-tiba empat orang ahlinya, termasuk pengerusi Nur Jazlan Mohamed ke dalam kabinet persekutuan, yang secara serta merta membatalkan penglibatan mereka dalam PAC. Kehilangan ini telah mencetuskan perbincangan dalam kalangan pemerhati, ramai yang menyifatkan ia sebagai satu cara licik untuk mempengaruhi siastan PAC, malah sehingg... lagi »

Waris MH370 anggap laporan penemuan sebagai cerita murahan..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 55 minit yang lalu
Jangan kata dia.. kalau insiden ini melibatkan kaum keluarga kita, kita juga mungkin mempunyai perasaan yang sama dengan waris MH370 ini.. Mana taknya.. mula-mula kata jatuh di Laut Cina Selatan, kemudia kata jatuh di Selat Melaka, lepas tu kata jatuh di Laut Cina Selatan pulak.. akhirnya jatuh di Lautan Hindi.. akhirnya kata hilang.. Memang putus harapan kalau berulang kali diberikan maklumat yang langsung tak betul macam tu.. Jadi tak hairanlah kalau ada waris MH370 kata "Saya sudah masak dengan drama murahan sebegini," Ni laporannya... *K*UALA LUMPUR: "Saya mahu tahu di mana... lagi »

Tiada siasatan skandal 1MDB sehingga pengerusi PAC baharu dilantik, kata Speaker Dewan Rakyat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 56 minit yang lalu
[image: Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata, mesyuarat rutin PAC juga tidak boleh diadakan bagi mengelakkan sebarang pertikaian atau isu berbangkit mengenai kesahihan prisiding pada masa akan datang ketika kerusi pengerusi tidak diisi. – Gambar fail The Malaysian Insider, 30 Julai, 2015.] Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata, mesyuarat rutin PAC juga tidak boleh diadakan bagi mengelakkan sebarang pertikaian atau isu berbangkit mengenai kesahihan prisiding pada masa akan datang ketika kerusi pengerusi tidak diisi. Prosiding siasatan skandal ... lagi »

Najib menang, Mahathir tewas – sekurang-kurangnya buat masa ini ..!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 58 minit yang lalu
oleh Mariam Mokhtar Kekalahan yang memalukan bagi Muhyiddin Yassin. Penggugurannya dari jawatan timbalan perdana menteri dalam Kabinet Najib Razak pasti telah mencetuskan kemarahan tuannya, Dr Mahathir Mohamad. Mahathir barangkali sedang berang sekarang. Najib memilih saat untuk bertindak. Beliau boleh ‘menutup mulut’ Mahathir lebih awal. Tetapi Najib yang licik sedar bekas perdana menteri itu memiliki pengikut-pengikut setia, terutama di kalangan golongan muda Malaysia yang tidak melalui kediktatoran Mahathir. Maka Najib menunggu masa yang sesuai walaupun tembakan bertalu-talu di... lagi »

Muhyiddin boleh diganti, pemecatan hanya alihkan perhatian

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 58 minit yang lalu
oleh J Aslan Politik adalah kotor. Lupakan sahaja Muhyiddin Yassin yang digugurkan dari kabinet. Ia satu muslihat. Seperti hering merah, dicipta untuk mengalihkan perhatian daripada masalah sebenar yang dihadapi oleh Perdana Menteri Najib Razak, yang sedang bergelut untuk mempertahankan kelangsungan politiknya. Memandangkan Muhyiddin nampaknya tidak menerima banyak sokongan daripada majlis tertinggi Umno, Muhyiddin boleh diganti. Beberapa hari lagi kita akan menyaksikan gerakan memperlekehkan Muhyiddin, cubaan untuk menggambarkannya sebagai politikus yang korup dan tidak cekap. Tet... lagi »

Pemecatan Muhyidin tidak untungkan pembangkang, kata pengkaji

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 58 minit yang lalu
[image: Pengerusi Eksekutif Ilham Centre Hisomudin Bakar, berkata insiden pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai timbalan perdana menteri tidak akan menjadi pemangkin perubahan undi kepda pembangkang Cuma ia sekadar protes mengikut lokaliti tertentu sahaja. – Gambar fail The Malaysian Insider, 30 Julai, 2015.] Pengerusi Eksekutif Ilham Centre Hisomudin Bakar, berkata insiden pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai timbalan perdana menteri tidak akan menjadi pemangkin perubahan undi kepda pembangkang Cuma ia sekadar protes mengikut lokaliti tertentu sahaja. .Insiden pemecata... lagi »

Di bawah pemerintahan KERAjaan 'munafiqun', di mulut bermati2an kata benteras judi sehabis2an...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
*TETAPI DI BELAKANG KAUT HASIL CUKAI JUDI BERBILION2 RINGGIT !!!* *TAHU TAK KORANG, KELUARKAN & LULUSKAN LESEN JUDI salah satu 'sunnah Rasulullah' !!!Agaknya xder hasil cukai JUDI & ARAK NEGARA AKAN MUFLIS KOT...*

Rakyat nak tahu KENAPA RM2.6 BILION MASUK AKAUN NAJIB BUKANNYA ROSMAH !!..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
*Kalau duit syarikat masuk ke dlm akaun peribadi memang salah la BONGOK !!!.. * *Tak kiralah duit tu digunakan utk peribadi atau pon tidak...*

Kat mana ni...!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu

Kebakaran Bukit Aman: Kebetulan atau petanda buruk?

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
Mike Tan Kebetulan apakah ini! Sehari selepas kita menyaksikan Muhyiddin Yassin dipecat daripada jawatan timbalan perdana menteri, peguam negara ditukarkan dan nasib tidak menentu siasatan 1MDB berikutan pelantikan empat ahli Jawatankuasa Kira-Kira Negara (PAC) - termasuk pengerusinya Nur Jazlan Mohamed - ke dalam kabinet, rakyat Malaysia boleh menambah satu lagi ke dalam senarai insiden

Terkini!!! Aziz Bari Melayu terbaru sertai DAP

kerengga pada KERENGGA - 3 minit yang lalu
Pakar perlembagaan Dr Abdul Aziz Bari hari ini diumum menyertai DAP hari ini. Beliau yang sebelum ini pernah bertanding dalam pilihan raya umum ke-13 di Sabak Bernam atas tiket PKR adalah tokoh Melayu terbaru menyertai parti berkenaan. Abdul Aziz sebelum ini dilaporkan pernah membuat penafian akan menganggotai pertubuhan berkenaan yang selama ini dikaitkan sebagai parti cauvinis Cina.

Di bawah pemerintahan KERAjaan 'munafiqun', di mulut bermati2an kata benteras judi sehabis2an...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 minit yang lalu
*TETAPI DI BELAKANG KAUT HASIL CUKAI JUDI BERBILION2 RINGGIT !!!* *TAHU TAK KORANG, KELUARKAN & LULUSKAN LESEN JUDI salah satu 'sunnah Rasulullah' !!!Agaknya xder hasil cukai JUDI & ARAK NEGARA AKAN MUFLIS KOT...*

Rakyat nak tahu KENAPA RM26 BILION MASUK AKAUN NAJIB BUKANNYA ROSMAH !!..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 minit yang lalu
*Kalau duit syarikat masuk ke dlm akaun peribadi memang salah la BONGOK !!!.. * *Tak kiralah duit tu digunakan utk peribadi atau pon tidak...*

Kat mana ni...!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 minit yang lalu

Kebakaran Bukit Aman: Kebetulan atau petanda buruk?

kerengga pada KERENGGA - 11 minit yang lalu
Mike Tan Kebetulan apakah ini! Sehari selepas kita menyaksikan Muhyiddin Yassin dipecat daripada jawatan timbalan perdana menteri, peguam negara ditukarkan dan nasib tidak menentu siasatan 1MDB berikutan pelantikan empat ahli Jawatankuasa Kira-Kira Negara (PAC) - termasuk pengerusinya Nur Jazlan Mohamed - ke dalam kabinet, rakyat Malaysia boleh menambah satu lagi ke dalam senarai insiden

Tony Pua: "We have the numbers; 1MDB probe will go on."

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 minit yang lalu

TINDAKAN TEGAS AHLI PAS HADIRI GHB - HADI

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 minit yang lalu

Semakin ramai melayu minat DAP.........

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 14 minit yang lalu
Tokoh perundangan Dr Aziz Bari sertai DAP KUALA LUMPUR, 30 JULAI: Pakar undang-undang, Dr Abdul Aziz Bari, yang terkenal dengan pandangan berani berhubung hal-ehwal kuasa dan pemerintahan negara, menyertai DAP hari ini. Beliau yang dikenali sebagai pakar Perlembagaan Persekutuan adalah pensyarah Universiti Selangor. Dalam sidang akhbar di sini hari ini, Dr Abdul Aziz berkata, beliau memilih DAP sebagai wadah politik untuk menyumbang khidmat dan kepakarannya. “Ini bukan sesuatu yang baru. Sejak Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sudi melantik saya sebagai felo Penang Institute, ... lagi »

IGP ingatkan Ambiga: Nafi atau didakwa

canang pada Cananglahnie - 16 minit yang lalu

Zahid dismisses arrest rumours over ex-DPM viral video

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 minit yang lalu

‘Polis tak larang Demi Malaysia, BERSIH 4.0 berhimpun’ - KPN

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 minit yang lalu

AUDIO - PANAS - Mohamad Hasan Nafi Rakaman Suaranya Bidas Najib

atsixty pada ZAKRI ALI - 17 minit yang lalu
*Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan, menafikan bahawa sebuah rakaman audio yang sedang disebarkan adalah dirinya yang mengkritik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan 1MDB. Dalam satu kenyataan, katanya, suara individu dalam rakaman yang menjadi viral di media sosial itu bukan suaranya, selain mempunyai beberapa fakta yang tidak betul. Menurut Mohamad, pihak yang membuat dakwaan itu berniat jahat cuba mengelirukan rakyat dan mahu melaga-lagakannya dengan pemimpin lain, sama ada di dalam Umno dan kerajaan. Sehubungan itu, beliau meminta semua pihak su... lagi »

PEMIMPIN PARTI AGAMA, MEMFITNAH KERAJAAN PARTI "SEKULAR"

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 17 minit yang lalu
Oleh: Zul Mohamed 1. Bekas Ahli Majlis Perbandaran Pulau Pinang yang ditamatkan perkhidmatan kerana menfitnah kerajaan negeri pada muktamar PAS tahun lepas, kini mengulangi sikap buruk itu. 2. Kali ini, Iszuree Ibrahim Yang Dipertua PAS Bayan Baru menabur fitnah, kononnya Majlis Bandaraya Pulau Pinang ( MBPP) akan merobohkan menara masjid Batu Uban, Georgetown. 3. Difahamkan ahli MBPP daripada DAP dan PKR akan membuat laporan polis terhadapnya petang ini. 4. Nampaknya, pemimpin PASug telah mengambilalih tugas Perkasa dan Umno negeri ini. PASug dah ganti Umno.... Ini bukan cooob... lagi »

Najib mendapat sokongan 'LIKE' yang luar biasa dari fesbukers!

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 20 minit yang lalu
Status PM Najib terbaru menceritakan perihal berita yg diterimanya daripada pihak berkuasa Perancis mengenai penemuan cebisan bangkai yg ditemui di bahagian timur Madagascar. Para pengunjung telah bertali arus memberikan komen 'LIKE' kepada status Najib di sini. Semasa saya menulis entri ini, pada jam 6:57 ptg telah mendapat 'LIKE' dari 4,489! rakyat Malaysia dengan kata-kata ulangan sama ada menyuruh 'Najib Letak Jawatan PM' dan 'Undur Najib' Korang tolong tambahkan lagi like boleh tak? Hahahaha!

Bukit Aman terbakar, IGP bidas cubaan resahkan rakyat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 21 minit yang lalu

Bukan polis siasat Zeti, kata Khalid

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 21 minit yang lalu

IGP ingatkan Ambiga: Nafi atau didakwa

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 21 minit yang lalu

Petugas Khas siasat video 'panas' 1MDB, kata IGP

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 minit yang lalu

‘Tak perlu undi tak percaya pada Najib kerana 1MDB’ - Tajuddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 22 minit yang lalu

Polis Tempatan Sahkan Terjumpa Beg Pakaian Berhampiran Kawasan Serpihan MH370 ?

atsixty pada ZAKRI ALI - 13 minit yang lalu
#MH370 : Polis Tempatan Sahkan Terjumpa Beg Pakaian Berhampiran Kawasan Serpihan *Seorang jurnalis dari Journal de Journal de L’île de la Réunion berkata, pihak polis tempatan di Pulau Reunion mengesahkan laporan penemuan beg pakaian yang telah rosak teruk di Saint-Andre, kawasan berdekatan dimana serpihan sayap yang dikatakan menyerupai bahagian MH370 dijumpai.Walaubagaimanapun, penyiasat kini perlu menilai sama ada terdapat sebarang kemungkinan penemuan itu mempunyai kaitan dengan penemuan serpihan terbabit.Dalam perkembangan lain, pusat berita tempatan, L’info à La R... lagi »

Apa Perasaan Rakyat Setelah Tersebarnya Perbualan Rahsia TS Muhyiddin Yasin?

kerengga pada KERENGGA - 30 minit yang lalu
Tranungkite Klip video perbualan bekas Timbalan Perdana Menteri, TS Muhyiddin Yassin berkaitan duit RM2.6 bilion masuk ke akuan DS Najib Razak sudah tersebar ke pengetahuan rakyat. Apa persepsi rakyat sekarang? Apakah pihak penyiasat, polis dan SPRM akan mengabaikan perbualan itu? Persepsi aku. Luahan TS Muhyiddin tu diyakini tulus. Dia kelihatan memberi justifikasi bahawa tegurannya kepada

Berita buruk buat PAS

PBO™ pada pen buruk online ™ - 46 minit yang lalu
Ketua Pemuda PAS Lembah Pantai Mohd Hafiz Habil bersama pimpinan tertinggi Pemuda kawasan itu hari ini mengumumkan melepaskan jawatan susulan krisis dalaman yang melanda parti Islam itu. Katanya, buat masa kini, beliau tidak melihat ada usaha damai dalam parti justeru mereka mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan. “(Keputusan itu) berasas tindakan kami yang hilang kepercayaan. Dan

KENALI PENGGERAK WANITA GHB

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 50 minit yang lalu
DARI KIRI ATAS Wan Aishah Wan Ariffin -Selebriti Tanahair YB Dr Siti Mariah Mahmud -Ahli Parlimen Kota RajaUstazah Mariam Ab Rashid Ustazah Mariam Ab Rashid -Aktivis Yayasan Amal Malaysia dan WanisCare Hjh Aida Yusuf Rawa-Aktivis NGO di Pulau Pinang Saudari Anis Afida Mohd Azli-Aktivis NGO Pengerang Aiman Athirah Al Jundi-Aktivis Rakyat Ustazah Jamilah Ibrahim

SOLAT HAJAT SELAMATKAN PAS?

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - Sejam yang lalu
Eh... Khabarnya dah kuat bila bersendirian tanpa DAP dan PKR.. Eh... khabarnya semakin kukuh apabila jebon, barua, broker, Anwarinas, tolol, anjing, serigala sudah dihambat keluar... [image: Mohd Sabri Salleh's photo.] Mohd Sabri Salleh Solat hajat selamatkan Pas cuma akan menggambarkan pas makin tenat..... Menuju kehancuran yg secara tak langsung mcm diakui oleh pimpinan sendiri.. Yg sebelumnya begitu angkuh menghalau dan melebel ahli sendiri... Innalillahiwainnailaihiraji'un..

PASMA ANJUR KOYAK HARAKAH?

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - Sejam yang lalu
Kewajiban berada di dalam satu Jamaah atau Harakah Islamiyyah ini dapat dilihat di dalam Al Qur’an, sebagaimana firman Allah Taala yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berperang untuk menegakkan agamanya di dalam satu Jamaah yang tersusun rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh." Di dalam hadis, Rasulullah S.A.W. telah bersabda yang bermaksud: " Wajiblah kamu bersama-sama dengan jamaah Muslimin dan pimpinan mereka." Di dalam hadis yang lain pula, baginda bersabda yang bermaksud: " Sesungguhnya syaitan itu serigala kepada manusia, seperti ser... lagi »

Fokus #KitaLawan untuk turunkan dan tangkap Najib

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - Sejam yang lalu
Oleh: Azuan Ab Rahman) KUALA LUMPUR 30 JULAI- Anggota Sekretariat #KitaLawan, Fariz Musa berkata fokus untuk menumbangkan Perdana Menteri, Datuk seri Najib Razak merupakan keutamaan kepada gerakan itu pada masa ini. Katanya, kredibiliti Najib yang terpalit dengan skandal 1Malaysia Development berhad (1MBD) semakin diragui apabila merombak kabinet bagi menyingkirkan timbalannya baru-baru ini. [image: Fariz Musa]“Kita fokus dengan tema ‘Kita Lawan Najib’ kerana kita melihat apa yang berlaku pada negara berpunca dari kelemahan pentadbiran Najib. “Sebab itu untuk selamatkan neg... lagi »

Orang kata rakaman audio mahu Najib ditangkap ini suara MB Negeri Sembilan.. tapi...

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sejam yang lalu
Cuba dengar betul-betul rakaman audio kat atas tu.. ianya dah tersebar melalui aplikasi WhatsApp sejak dari semalam lagi.. Ramai yang mengatakannya itu adalah suara seorang pemimpin UMNO yang memegang jawatan Menteri Besar.. Sekali dengar macam suara dia.. tapi jangan cepat percaya.. sebab rakaman suara saja, ramai yang boleh meniru suara orang lain.. Lagipun individu yang bersuara seperti Menteri Besar Negeri Sembilan itu mengaku dirinya merupakan anak kepada seorang guru, sedangkan bapa Menteri Besar Negeri Sembilan bukan seorang guru. Dan ianya juga telah dinafikan oleh MB te... lagi »

Penjilat nombor satu

PBO™ pada pen buruk online ™ - Sejam yang lalu
Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI), Datuk Ahmad Maslan menolak dakwaan video yang dirakamkan di kediaman Tan Sri Muhyiddin Yassin yang mendakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengakui wang sebanyak RM2.6 bilion telah dipindahkan ke akaun peribadinya. "Itu tidak betul.. tidak ada pengaliran wang dan sebagainya. Sebenarnya presiden (Najib) telah memberi 

Tajuddin yakin PM tak tutup mulut, tak tutup telinga

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 2 jam yang lalu
Anggota kabinet Datuk Tajudin Abdul Rahman yakin perdana menteri akan mengulas kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam sebuah video bocor berhubung dana RM2.6 bilion yang didakwa dalam akaunnya. Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Tajudin Abdul Rahman berkata ini kerana Muhyiddin Yassin telah menyebut nama Datuk Seri Najib Razak. "Ini adalah satu tuduhan sangat serius. Saya tidak fikir Najib akan mengabaikannya. Saya pasti Najib tidak akan menutup telinganya. Dia akan jelaskan, cuma perlu bersabar," katanya. "Jika sesuatu seperti itu berlaku kepada kamu, saya ... lagi »

Neutralisasi Minda Rakyat Dari Kongkongan Fanataik Politik

Mantot pada Cursing Malay - 2 jam yang lalu
1. Sehari dua ni penuh dengan parti-parti politik dan badan-badan politik yang berhaluan kiri nak mengajak orang ramai bantai Najib Razak. 2. Kita Lawanlah. Kita Kasi Undurlah. Kita Jatuhkanlah. Macam-macam jenis nama akan dimunculkan untuk jadi tagline perjuangan diorang. 3. Aku serius cakap.....aku dah boring dengan perjuangan parti politik yang corak perjuangannya adalah "anda perlu sokong kami sebab matlamat kami adalah menjatuhkan kerajaan dan itu juga adalah matlamat anda." 4. Beberapa tahun kebelakangan ni, oleh kerana reda sedikit arena politik negara kita, aku buat penila... lagi »

Najib perlu pecat Muhyiddin untuk hentikan pemberontakan Umno, kata bekas menteri OLEH MD IZWAN

atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
* Pemerhati politik menjangka langkah seterusnya yang akan diambil Datuk Seri Najib Razak adalah memecat Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada jawatan timbalan presiden Umno.* * Pemerhati politik menjangka langkah seterusnya yang akan diambil Datuk Seri Najib Razak adalah memecat Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada jawatan timbalan presiden Umno. * * Walaupun dipecat daripada Kabinet, Muhyiddin masih timbalan presiden Umno serta mempunyai kuasa menggunakan saluran parti jika mahu melawan semula Najib, kata bekas menteri Tan Sri Zainuddin Maidin (gambar, kiri).* * Dan Najib perlu melak... lagi »

Najib boleh dipanggil dan ditahan kerana halang siasatan 1MDB, kata peguam OLEH V. ANBALAGAN, PENOLONG PENGARANG BERITA

atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
*Tindakan Datuk Seri Najib Razak menggugurkan Peguam Negara Tan Sri Abdul Ghani Patail boleh dianggap menghalang kakitangan awam menjalankan tugas di bawah akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan boleh dipanggil untuk disoal siasat. Tindakan Datuk Seri Najib Razak menggugurkan Peguam Negara Tan Sri Abdul Ghani Patail boleh dianggap menghalang kakitangan awam menjalankan tugas di bawah akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan boleh dipanggil untuk disoal siasat. Mereka berkata, peruntukan dalam Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) boleh diguna... lagi »

1MDB: Dari pemecatan Gani hingga kebakaran HQ polis

kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
Badan antirasuah Transparency International Malaysia (TI-M) menyifatkan siasatan 1MDB yang sedang berlangsung ibarat hidup segan mati tak mahu, atau lebih teruk lagi sudah “mati”. Dakwaan berkaitan 1MDB kini disiasat oleh Jawatankuasa Kira-kura Wang Negara serta pasukan petugas khas melibatkan polis, Suruhanjaya Percegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Bank Negara dan Jabatan Peguam Negara.

Siapa Zahid Hamidi yang dilantik jadi Timbalan PM?

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 3 jam yang lalu
Tahniah Zahid Hamidi kerana dilantik menjadi Timbalan Perdana Menteri. Beliau merupakan manusia kedua dalam dunia, selain Anwar Ibrahim yang dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri selepas dibebaskan dari tahanan ISA. Tiada siapa yang sangka, manusia yang paling besar ketawanya ketika TSMY suruh semua yang terlibat dalam 1MBD letak jawatan. TSMY berucap dalam program tertutup pimpinan UMNO di Institut Latihan Memperkasakan UMNO (ILMU) di Janda Baik pada Jumaat 15 Mei 2015. Korang boleh dengar ketawa besar Zahid bila TSMY sebut namanya pada minit ke 2:41 di sini Tetapi pada ... lagi »

MB Negeri Sembilan kantoi?

PBO™ pada pen buruk online ™ - 3 jam yang lalu
Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan menafikan suara rakaman audio yang tersebar luas di laman media sosial mengkritik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak adalah miliknya kerana terdapat kesilapan fakta dalam rakaman audio itu membabitkan dirinya. Dalam satu kenyataan hari ini, Moahamad berkata individu dalam rakaman audio itu mengakui dirinya merupakan anak kepada seorang

Kuasa Rakyat Dapat Menjatuhkan Pemimpin Dan Kerajaan Rasuah ?

atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
[image: Minyak Bezen's photo.] *Dengan situasi politik negara skrg yg melanda kerajaan amno bn, hanya kuasa rakyat yg mampu menjatuhkan amno bn dari terus berkuasa dgn menindas rakyat.* * Dari perpecahan amno yg dilihat semakin besar sejak zaman Tun M sampai ke PM Najib, sepatutnya PR mengambil ruang dan peluang ini. * * Harapan rakyat marhean hanya utk dibela bukan ditindas. Kami rakyat marhean sudah hilang kepercayaan kepada kerajaan skrg yg mana suara² kami yg mahu pembelaan dari segi ekonomi, sosial, politik dan agama tidak lgi terbela.* * Apa lgi yg kami harapkan jika pembel... lagi »

AUDIO TANGKAP NAJIB BUKAN SUARA SAYA KATA MB NEGERI SEMBILAN

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 4 jam yang lalu
*Selepas kebocoran video kenyataan menggemparkan Tan Sri Muhyiddin Yassin, muncul pula rakaman suara yang kritis kepada perdana menteri yang didakwa dibuat oleh menteri besar Negeri Sembilan.Rakaman hampir dua minit itu antaranya menyebut bahawa kritikan Muhyiddin terhadap 1MDB adalah betul dan perkembangan kes itu, termasuk pendakwaan beberapa pihak, tidak logik.Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan bagaimanapun menafikan sekeras-kerasnya dakwaan yang menurutnya tidak berasas itu.“Saya ingin menegaskan bahawa saya tidak ada kena mengena langsu... lagi »

NGO anak muda mahu Najib ditangkap, dibicara

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

Kit Siang cabar AG nyatakan jika berani dakwa Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

BERAPI!!! Muhyiddin Perlu Dipecat Segera? Hentikan Pemberontakan Dalaman Umno: Bekas Menteri.. Jom Terjah!!!

sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - 5 jam yang lalu
*Bekas Menteri Dedah Konspirasi Terhadap Muhyiddin?* Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak tidak mempunyai pilihan selain memecat timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin jika berhasrat untuk mengukuhkan kedudukan, kata bekas menteri parti Melayu itu. Walaupun dipecat daripada Kabinet, Muhyiddin masih timbalan presiden Umno serta mempunyai kuasa menggunakan saluran parti jika mahu melawan semula Najib, kata bekas menteri Tan Sri Zainuddin Maidin. Dan Najib perlu melakukannya dengan segera selepas tekanan lebih kuat apabila tersebarnya klip video semalam menunjukkan Muhyiddin mengataka... lagi »

Majlis Berbuka Puasa Di Rumah Kebajikan Baitul Hidayah, Puchong Selangor | Bersama MAHSURI

TraveloQue ByQueAchmad pada Que Achmad menulis... - 5 jam yang lalu
*Majlis Berbuka Puasa Di Rumah Kebajikan Baitul Hidayah, Puchong Selangor | Bersama MAHSURI | *Alhamdulillah, Abe, Isteri & Ean Rifqee sempat jugak meluangkan masa untuk Majlis Iftar di Rumah Kebajikan Baitul Hidayah, Puchong Selangor. Sesekali dapat merasa suasana & kemeriahan bernuka puasa beramai-ramai. Yang paling menariknya, kami dapat berkongsi rasa kesayuan berbuka bersama anak-anak yatim. Keinsafan timbul di situ, rasa kerdilnya diri ni. Selain Abe sekeluarga, turut sama di majlis ini ialah beberapa Blogger lain. Antaranya Blogger Dkna, Blogger Kaklinda, Blogger Kakdilla & ... lagi »

Pak Samad mahu letak persepsi Melayu pada DAP

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

Polis siasat pihak ajak protes jalanan anti-PM

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*Polis akan menyiasat Datuk S Ambiga selepas dikatakan membuat kenyataan berhubung kemungkinan protes jalanan jika anggota parlimen tidak bertindak untuk menggantung pentadbiran Datuk Seri Najib Razak.Kenyataan ini timbul selepas Ambiga, bekas presiden Majlis Peguam, memberitahu Malaysiakini, bahawa beliau enggan menafikan laporan laporan berhubung perkara itu.Dalam sidang media hari ini, Khalid meminta Ambiga menjelaskan sama ada beliau menyebut perkara itu.Ambiga bagaimanapun berkata beliau tidak mahu berhubung dengan pihak polis melalui media.“Saya mahu tahu art... lagi »

Kabinet baru ibarat drama tiada penghujung kata Rafidah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Beliau memberi nasihat kepada mereka yang dilantik agar tidak membiarkan negara ini terjerumus ke dalam lohong hitam ekonomi dan politik yang merosakkan. [image: Rafidah-Aziz_comt_600] PETALING JAYA: Rombakan barisan jemaah menteri yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak pada Selasa diibarat seperti babak baru dalam drama yang tiada penghujung. Luahan itu dibuat bekas Ketua Pergerakan Ketua Wanita UMNO, Tan Sri Rafidah Aziz di laman Facebooknya. Katanya, mereka yang dilantik perlu memastikan apa yang dilakukan masuk akal dan bergerak ke hadapan dengan menjadika... lagi »

Zeti Aziz sihat, tidak kena pun serangan jantung

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 5 jam yang lalu
Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz berada dalam keadaan sihat dan tidak mengalami serangan jantung seperti yang dikhabarkan sesetengah pihak. Jurucakap Bank Negara memberitahu China Press, Zeti bekerja di Bank Negara seperti biasa dan tidak diwadkan seperti dikhabarkan. "Tidak, Zeti tidak mengalami serangan jantung. Beliau dalam keadaan baik," kata jurucakap yang tidak dinamakan itu. Menurut jurucakap tersebut, Zeti tidak hadir di Bank Negara pada pagi Isnin, tetapi memulakan kerja di pejabat pada sebelah petang. Zeti sehari dua ini juga menghadiri pelbagai mesyuarat d... lagi »

Skandal 1MDB: Peguam ragu AG baru boleh bertindak pada PM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali tidak patut menganggotai pasukan petugas khas siasatan1 1MDB, begitu pandangan seorang peguam kanan. Pengamal undang-undang yang enggan namanya disebut itu berkata terdapat percanggahan kepentingan kepada Apandi kerana beliau menggantikan Tan Sri Abdul Gani Patail, yang menurutnya berlaku secara misteri. Beliau membangkitkan pelantikan Apandi yang dibuat atas nasihat Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak – yang terpalit sama dalam kontroversi sekitar syarikat pelaburan negara itu. Peguam kanan itu berpendapat tugas itu patut diserahkan kepa... lagi »

Muncul pula audio 'tangkap Najib', tapi MB N9 nafi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Selepas kebocoran video kenyataan menggemparkan Tan Sri Muhyiddin Yassin, muncul pula rakaman suara yang kritis kepada perdana menteri yang didakwa dibuat oleh menteri besar Negeri Sembilan. Rakaman hampir dua minit itu antaranya menyebut bahawa kritikan Muhyiddin terhadap 1MDB adalah betul dan perkembangan kes itu, termasuk pendakwaan beberapa pihak, tidak logik. Menteri Besar Datuk Seri Mohamad Hasan bagaimanapun menafikan sekeras-kerasnya dakwaan yang menurutnya tidak berasas itu. “Saya ingin menegaskan bahawa saya tidak ada kena mengena langsung dengan rakaman audio itu, apat... lagi »
#

Tiada ulasan: