Google+ Badge

Rabu, 12 Ogos 2015

5710. Ciri-ciri wanita Muslim.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”




Praja Praja

Diskusi  -  4:45 PTG


INILAH 9 Ciri Ciri Wanita yang Akan membawa Rezeki Bagi Suaminya!!! Wajib BACA!!! Wajib SHARE!!!!

Jika ingin menyempurnakan agama dan memperoleh rezeki yang banyak menikahlah. Selama pernikahan bahagiakan istri karena membahagiakan isteri bisa melancarkan rezeki. Jangan sakiti hatinya karena suami yang menyakiti hati isteri disempitkan rezekinya oleh Sang Pemberi Rezeki. Jika terjadi masalah, selesaikan dengan cara yang ma’ruf. Perceraian adalah alternatif terakhir yang ditempuh, karena perceraian meskipun halal tapi dibenci oleh Allah

Sebelum menikah penting bagi setiap laki-laki untuk mengenali wanita yang akan diperistrinya. Karena wanita inilah yang akan menjadi pendamping hidup dan ibu dari anak-anaknya kelak. Berikut ini ciri-ciri wanita yang akan membawa rezeki buat suaminya.

1. Wanita yang taat pada Allah dan rasulNya.
Ada empat faktor yang menjadi pertimbangan sebelum menikahi seorang wanita, yaitu karena (1) kecantikannya, (2) keturunannya, (3) hartanya dan (4) agamanya. Kita diperintahkan untuk memilih wanita karena faktor agamanya, beruntung sekali jika bisa mendapatkan keempatnya. Wanita yang taat pada Allah dan Rasulnya akan membawa rumah tangga menuju surga, menuju ketentraman. Rumah tangga yang tentram, nyaman, bahagia adalah rezeki yang sangat berharga. Rumah tangga yang dinahkodai suami yang saleh didampingi istri yang salehah akan menjadikan rumah tangga itu berberkah, menghasilkan anak-anak yang saleh / salehah, mendapatkan ridha dan rahmat Allah.

2. Wanita yang taat pada suaminya.
Jika aku boleh menyuruh seseorang untuk sujud kepada orang lain niscaya aku akan menyuruh seorang isteri untuk sujud kepada suaminya (H.R. Tirmidzi dan Ibnu Majah). Sepanjang perintah suami tidak bertentangan dengan agama, maka isteri wajib mentaatinya. Ketaatan seorang isteri pada suaminya akan membuat hati suami tenang dan damai dan bisa menjalankan kewajibannya mencari rezeki yang halal untuk keluarga. Akan halnya wanita yang berkarier di luar rumah bisa tetap bekerja sepanjang suaminya mengizinkan dan kewajibannya untuk menjaga diri dengan baik di tempat kerja.

“Laki-laki adalah pemimpin atas wanita karena Allah telah melebihkan sebagian dari mereka (laki-laki) atas sebagian yang lain (wanita) dan dengan sebab sesuatu yang telah mereka (laki-laki) nafkahkan dari harta-hartanya. Maka wanita-wanita yang saleh adalah yang taat lagi memelihara diri di belakang suaminya sebagaimana Allah telah memelihara dirinya”. (Q.S. An Nisa : 34).

3. Wanita yang melayani suaminya dengan baik.
Tugas utama isteri adalah menjalankan tugas rumah tangga dengan sebaik-baiknya, melayani suami dengan baik serta mendidik anak-anaknya. Isteri yang baik berusaha melayani suaminya dengan baik seperti menyiapkan makanannya, menyiapkan keperluannya, memenuhi kebutuhan biologisnya, menjaga perasaan suaminya jangan sampai suaminya terluka karena sikapnya. Wanita yang demikian akan menjadi kesayangan suaminya dan bisa menjadi partner yang baik dalam mewujudkan rumah tangga yang sakinah dan menarik hal-hal postif dalam rumah tangganya, termasuk rezeki bagi suaminya.

4. Wanita yang berhias hanya untuk suaminya.
“Sesungguhnya dunia itu adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan dunia adalah wnita salehah” (H.R. Muslim). Adalah sifat wanita yang suka bersolek dan berhias, tapi wanita yang saleh hanya berhias dan menampakkan perhiasan untuk suaminya.

Wanita yang jika dipandang suaminya selalu menyenangkan dan tahu bagaimana menyenangkan suaminya. Wanita yang bahkan malaikat pun mendoakannya akan memudahkan rezeki datang padanya.

5. Jika ditinggal menjaga kehormatan dan harta suami
Saat suami keluar mencari nafkah, isteri yang ditinggalkan di rumah harus menjaga kehormatannya, menjaga dirinya dari tamu yang tidak pantas, membatasi keluar rumah jika tidak terlalu penting. Harta suami yang dititipkan padanya dipergunakan pada hal-hal yang bermanfaat dengan seizin suaminya. Wanita seperti ini memudahkan rezeki masuk ke dalam rumahnya sebagai upah dari ketaatannya kepada Allah dan kesetiaan pada suaminya.

6. Wanita yang senantiasa meminta ridha suami atasnya
Wanita ini tahu bagaimana menyenangkan hati suaminya. Menjaga sikap dan perilaku agar tidak menyinggung dan melukai perasaan suaminya. Dia selalu berusaha agar suaminya tidak marah padanya. Dia tidak akan pergi tidur dalam keadaan marah atau meninggalkan suaminya dalam keadaan marah sampai memperoleh maafnya. Mengajak suaminya bercanda untuk menceriakan perkawinannya. Berusaha mendidik anak-anaknya dengan baik. Menjaga rahasia perkawinan dari orang lain. ” Maukah kalian kuberitahu isteri-isteri yang menjadi penghuni surga yaitu isteri yang penuh kasih sayang, banyak anak, selalu kembali kepada suaminya, dimana jika suaminya marah dia mendatangi suaminya dan meletakkan tangannya pada tangan suaminya seraya berkata ” Aku tak dapat tidur sebelum engkau ridha” (H.R.An Nasai). Isteri seperti ini adalah isteri yang dimudahkan rezekinya melalui tangan suaminya karena amalan dan kesetiaan pada suaminya,

7. Wanita yang menerima pemberian suami dengan ikhlas
Wanita yang tidak pernah mengeluh berapapun rezeki yang dibawa pulang suaminya. Selalu ikhlas menerima dan menghargai apapun yang diberikan suami kepadanya. Banyak disyukuri sedikit pun diterima dengan ikhlas. Wanita seperti ini adalah wanita yang mensyukuri rezekinya. Allah sudah menjanjikan bahwa jika kita bersyukur Dia akan menambah rezeki kita. Wanita yang bersyukur dan ikhlas rezekinya senantiasa bertambah baik kuantitas maupun keberkahannya yang akan diberi Allah langsung padanya ataupun memlalui suaminya.

8. Wanita yang bisa menjadi partner meraih ridha Allah.
Wanita yang menjadikan rumah tangganya sebagai ibadah, pengabdiannya kepada Allah. Bisa menjadi teman diskusi yang berimbang bagi suami. Bisa melakukan koreksi dan menyampaikan dengan lembut kepada suaminya. Mendengarkan nasihat dan kata-kata suaminya dengan penuh perhatian. Sebelum melaksanakan ibadah sunat seperti puasa sunat meminta izin kepada suaminya dan tidak melaksanakan jika tidak diizinkan. Bisa menjadi pendorong dan motivator suami untuk meraih kesuksesan dunia dan akhirat. Itulah mengapa ada kalimat ” dibalik pria yang sukses ada wanita hebat di belakangnya”. Karena wanita seperti ini adalah rezeki utama suaminya.

9. Wanita yang tak pernah putus doa untuk suaminya.
Wanita yang bersyukur adalah wanita yang menerima semua kehendak /takdir Allah padanya tapi tetap berusaha melakukan yang terbaik termasuk dengan mendoakan suami dan anak-anaknya agar sukses dunia akhirat. Wanita ini tidak pernah putus doa, tapi menjadikannya sebagai rutinitas harian, penghias bibir setelah shalat. Wanita ini tahu bahwa rezeki suaminya akan ditambah dan diberkahi jika dirinya senantiasa melibatkan Allah pada langkah suaminya melalui doa-doa yang dipanjatkannya setiap hari.

Itulah 9 ciri-ciri wanita atau isteri yang akan membawa rezeki bagi suaminya. Betapa beruntungnya seorang laki-laki jika bisa mendapatkan isteri dengan ciri-ciri seperti di atas. Jika pun isteri belum memiliki ciri-ciri seperti di atas adalah tugas suami untuk mendidik isterinya, karena isteri adalah tanggung jawab suaminya dan dia akan ditanya di akhirat tentang hal itu. Wallahu alam.
Butuh info tentang wisata, ni aku rekomnedasiin di jungleland baca info nya di sini http://obyekwisataindonesia.com/jungleland/

#Istri #Suami #SuamiIstri #Wanita #Keluarga#Rumahtangga #PASUTRI #Cinta#Renungan #Islam#Rahasia #Pernikahan #Muslimah #Inspirasi#Motivasi #Pasangan #Ibu #Pria #Tips #Menikah #Rezeki #Islam #Allah #Renungan#Doa #Amin#Aamiin #Alhamdulillah #Bismillah #Semoga#Motivasi #Muslim #Hikmah #Semangat #Bersyukur#Ya #Salam #Syukur  #Muhasabah #Halal#SubhanAllah   




Muhammad al fatih

AKHLAQ  -  5:19 PTG





  • Maysia Tayadih

    Dikongsi secara umum  -  4:41 PTG
    Kehebatan Jejaka Wajah 'Lucu' Tawan Hati Wanita Inggeris
    KUALA LUMPUR: Perkahwinan seorang pemuda Indonesia, Bayu Kumbara dengan pasangannya, Jennifer Brocklehurst dari Britain ibarat kisah donggeng 'Beauty and The Beast'. Perkahwinan pasangan ini mula mendapat perhatian warga media sosial khususnya dalam kalanga...


    Ketika Ramai Orang Kegemukan

    Detik Islam pada Detik Islam
    Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam pernah menyebutkan generasi terbaik yakni generasi beliau, kemudian generasi sesudahnya, dan generasi sesudahnya lagi. Lalu setelah itu beliau menyebutkan sebuah zaman yang dipenuhi kejelekan. Salah satu tandanya adalah banyak orang kegemukan. Beliau bersabda: خَيْرُكُمْ قَرْنِى ، ثُمَّ الَّذِينَ يَلُونَهُمْ ، ثُمَّ الَّذِينَ يَلُونَهُمْ . قَالَ عِمْرَانُ لاَ أَدْرِى أَذَكَرَ النَّبِىُّ – صلى الله عليه وسلم – بَعْدُ قَرْنَيْنِ أَوْ ثَلاَثَةً . قَالَ النَّبِىُّ – صلى الله عليه وسلم – إِنَّ بَعْدَكُمْ قَوْمًا يَخُونُونَ وَلاَ يُؤْتَمَنُونَ ، ... lagi » 



    adinda chairunissa

    Diskusi - Fiqh - Aqidah - Akhlak  -  4:38 PTG




    Lidya Pratiwi

    Dikongsi secara umum  -  5:18 PTG
    Hal gaib, semuanya adalah urusan Yang Maha Kuasa....
    Jangan pandang kejahatan orang macam dia pasti ke neraka. Jangan pandang kebaikan sendiri macam kita pasti ke surga...

    Supported by spotmancing.com




    desiana prasetya

    Dikongsi secara umum  -  5:55 PTG
    Resep Membuat Minuman Coklat Hangat Special Aroma Rempah Segar







    relevan Sokmo

    Dikongsi secara umum  -  5:40 PTG


    Tambahkan pada kopi supaya jadi lebih sedap dan variety gitu!






    Fitria Sari

    Dikongsi secara umum  -  5:31 PTG
    Media Massa Amerika Serikat dengan cara terang-terang mengejek bangsa Indonesia. Suatu kartun yang dinilai berbuat tidak etis martabat Indonesia beredar luas di jejaring sosial. Dalam kartun itu, tim voli Indonesia digambarkan tangguh, susah ditaklukkan…
    Media Massa Amerika Serikat dengan cara terang-terang mengejek bangsa Indonesia. Suatu kartun yang dinilai berbuat tidak etis








    Joshua Ong

    Dikongsi secara umum  -  5:54 PTG
    Malaysia – Dr Mahathir Mohamad

    Published: 11 August 2015 4:56 PM

    1. Saya selalu berasa gembira apabila ditanya mengenai#Malaysia semasa saya berada di luar negera. Tetapi bukan lagi sekarang.

    2. Warga asing dan rakyat #Malaysia yang tinggal di luar negara bertanya, “Apa yang berlaku kepada Malaysia? ”

    3. “Ia seolah-olah menjadi seperti salah satu daripada negara-negara Afrika atau Arab.”

    4. “Ia benar-benar korup. Nilai wangnya susut”, dan lain-lain lagi.

    5. Saya tidak dapat menjawab dengan sebenarnya. Saya juga tidak boleh berbohong. Ini adalah memalukan. Dan semua ini adalah kerana 1MDB dan Najib.

    6. Saya mula merasai ada sesuatu yang tidak betul dengan 1MDB ketika The Edge terbitkan ia membeli loji-loji jana kuasa dengan harta atas paras harga pasaran dan meminjam wang dengan membayar komisen sebanyak 10% dan kadar faedah sebanyak 5.9%.

    7. Saya menunggu kerajaan untuk menafikan apa yang disiarkan The Edge itu betul. Kerajaan tidak. Ketika itu saya tahu ada sesuatu yang tidak betul.

    8. Kemudiannya timbul pula cerita tentang JV dengan PetroSaudi. Ianya terlalu pantas. Jelas ketelitian sewajarnya (due diligence) tidak dilakukan. Namun 1MDB membayar 1 billion Dollar Amerika Syarikat (3.8 billion Ringgit) bagi saham 40% itu.

    9. Kemudiannya 1MDB membayar sejumlah AS 700 juta lagi untuk menyelesaikan hutang yang ditanggung Petro-Arab kepada Petro Saudi International. Mengapa harus 1MDB membayarnya. JV yang patut membayarnya.

    10. Tetapi dalam jangka masa 6 bulan ditubuhkan usaha sama itu, ia dibubarkan. Jika sekiranya suatu ketelitian sewajar yang baik dilakukan, JV ini tidak akan diwujudkan. Jelas sekali ia bukan suatu cadangan yang berdaya maju!

    11. 1.7 bilion AS kini patut dikembalikan kepada 1MDB. Tetapi Tidak! Ianya ditukar kepada pinjaman (Murabahah) kepada PetroSaudi. Ini adalah amat luar biasa. Jika anda tidak boleh bekerja dengan PetroSaudi sebagai rakan JV bagaimana pula anda boleh memberinya satu pinjaman yang begitu besar.

    12. Selepas itu wang ini nampaknya lesap. Sebelum ini dilaporkan ianya disimpan di bank-bank di Hong Kong dan Seychelles, dilabur dalam sesuatu atau lain-lainnya dan sepatut kesudahannya di Kepulauan Cayman.

    13. Rakyat #Malaysia yang prihatin menuntut supaya wang itu dikembalikan ke Malaysia. Satu pengumuman dibuat, sebahagiannya dikembalikan ke #Malaysiatetapi digunakan untuk membayar hutang dan perbelanjaan lain. #Malaysia mahu maklumat lanjut terutama sekali apabila faedah RM2 billion atas pinjaman tidak dapat dibayar. 1MDB memang tidak mempunyai wang. Jadi dimanakah wang dari Caymans itu. Mengapa Ananda Krishnan harus menawarkan RM2 billion untuk membantu bayar faedah. Kerajaan terpaksa mengadakan pinjaman stand-by sebanyak RM900 juta.

    14. Hal tidak kelihatan betul. Kemudian 1MDB mengumumkan keseluruhan baki daripada wang dari Kepulauan Cayman diterima dalam bentuk wang tunai. Arul, Ketua Pegawai Eksekutif, mendakwa dia melihat wang itu. Najib berkata wang itu yang disimpan di suatu bank Singapura. Ia tidak dibawa balik ke #Malaysiakerana Bank Negara akan bertanya terlalu banyak soalan.

    15. Itu semacam satu pengakuan, ada sesuatu yang tidak kena dengan wang itu.

    16. Tetapi Singapura ialah pusat kewangan. Ia lebih berhati-hati agar wang yang dibawa dan disimpan di bank-banknya disiasat, terutamanya jika melibatkan jumlah wang yang besar, berjumlah berbilion-bilion.

    17. Dan sebagai dijangka Pihak Berkuasa Kewangan Singapura dengan terbuka menyatakan tidak ada 1MDB wang #Malaysia masuk ke negara itu. Swiss Bank yang dinamakan sebagai bank di mana wang itu didepositkan menafikan 1MDB mendepositkan wang dengannya.

    18. Jadi di mana adanya berbilion-bilion Ringgit atau Dolar yang 1MDB mendakwa ia membawa kembali dari Caymans. Arul Kandasamy dengan secara terbuka mendakwa dia melihat wang itu.

    19. Kini Najib mengisytiharkan ia bukan wang. Ia adalah unit. Bank di mana unit ini disimpan tidak dinamakan.

    20. Unit apakah ini? Sudah pasti bukan unit dalam Unit Dana Amanah. Tiada penjelasan dikemukakan. Sekali lagi berbillion-bilion dolar lesap.

    21. Kemudian Wall Street Journal melaporkan Datuk Seri Najib Razak mempunyai USD700 juta di dalam akaunnya di Arab Bank #Malaysia di Kuala Lumpur. Itu kira-kira 2.6 bilion Ringgit. Bagaimanakah wang sejumlah besar ini masuk ke dalam Akaun Peribadi Najib. Dari mana wang ini datang !! Bagaimana boleh PM#Malaysia yang gajinya hanya RM20,000 sebulan mempunyai begitu banyak wang di dalam akaun peribadinya?

    22. Tidak dapat menafikan laporan Wall Street Journal yang mengandungi juga nombor akaun dan butiran-butiran lain, Najib mendakwa ia adalah sumbangan.

    23. Siapa di dunia akan mendermakan USD700 juta kepada perdana menteri Malaysia? Obama sendiri pun tidak dapat mengumpul wang sejumlah ini untuk kempen menjadi presidennya. Dinyatakan penderma itu adalah seorang Arab.

    24. Arab adalah murah hati, tetapi tidak semurah hati sebegini. Saya tidak dapat mengutip sedolar pun daripada mereka untuk Universiti Islam Antarabangsa#Malaysia atau untuk Pusat Islam Oxford. Dakwaan orang-orang Arab menderma berbilion boleh disifat sebagai sangat mengarut (hogwash and bullshit). Sudah semestinya saya tidak mempercayainya dan juga majoriti rakyat #Malaysia, jika dilihat dari komen-komen dalam media sosial. Dunia ketawa kuat.

    25. Apabila ditanya, Najib berkata tunggulah laporan mengenai 1MDB Ketua Audit Negara dan Jawatankuasa Kira-Kira Awam.

    26. Kepada pemimpin bahagian Umno dan pelbagai kuncu-kuncu Najib, dalam mesyuarat tertutup, mendakwa berbilion-bilion ini adalah untuk pilihan raya.

    27. RM2 bilion untuk pilihan raya adalah tidak munasabah. Saya memerlukan kurang daripada 10 juta untuk setiap satu daripada lima pilihan raya yang saya mempengerusikan dan saya memenangi semua dengan lebih daripada 2/3 majoriti. Mengapa anda perlu 2.6 bilion lebih atau 2600 juta Ringgit. Adakah ia untuk merasuah ahli-ahli politik dan kakitangan awam, atau untuk memanupulasi pilihan raya. Ini tidak betul, apatah lagi dari segi undang-undang.

    28. Apa pun, bagi saya 2 bilion lebih untuk pilihan raya di Malaysia oleh mana-mana pihak adalah salah walaupun tiada had diletakkan ke atas perbelanjaan pilihan raya.

    29. Kemudiannya, terdapat gaya hidup mewah yang tidak ada perdana menteri #Malaysia mampu dengan RM20,000 yang diterima setiap bulan. Kemewahan pertunangan dan perkahwinan jauh melebihi Raja-Raja. Beberapa majlis diadakan di #Malaysia dan juga di Kazakhstan. Para tetamu dimuatkan dengan hadiah dari tuan rumah. Jelas berjuta-juta, berpuluh juta dibelanjakan, lebih daripada apa yang perdana menteri Malaysia mampu.

    30. Kemudiannya, terdapat pelaburan anak yang beratus-ratus juta dalam menghasilkan filem The Wolf of Wall Street. Ianya begitu lucah sehingga tidak boleh ditayangkan di Malaysia. Dari mana wang itu datang !

    31. Membeli-belah di London, Paris dan di tempat-tempat lain diketahui sebagai sangat besar.

    32. Sangat jelas Najib dan isteri mempunyai lebih banyak wang daripada gaji dan elaun yang dibayar kepada perdana menteri.

    33. Selepas Wall Street Journal melaporkan 2.6 bilion Ringgit kepunyaan Najib di dalam akaun peribadinya, ia ditutup. Anda tidak boleh mengambil semua wang itu untuk disimpan dengan anda. Ia perlu dipindahkan. Rupa-rupanya ia dipindahkan ke bank di Singapura. Kemudian pihak berkuasa Singapura membekunya.

    34. Suara desakan ramai tentang asal-usul wang dalam akaun Najib adalah begitu kuat sehingga satu pasukan petugas yang terdiri daripada ketua empat institusi Kerajaan ditubuhkan. Peguam Negara mengetuai pasukan petugas ini dan ahli-ahlinya ialah Ketua Polis Negara, Ketua Bank Negara dan Ketua SPRM, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

    35. Najib jelas tidak selesa dengan siasatan yang dijalankan pasukan petugas. Ahli-ahli nampaknya terlalu bebas. Najib tidak boleh mengawal mereka. Pasukan petugas nampaknya bertekad untuk mencari kebenaran tentang 1MDB dan 2.6 bilion ringgit dalam akaun Najib. Dakwaan Najib ia adalah derma tidak meyakinkan.

    36. Najib kemudian memutus untuk mengambil tindakan menghentikan semua siasatan ke atas 1MDB dan akaun peribadinya.

    37. Pertama, beliau mengumumkan rakyat harus berhenti bercakap mengenai 1MDB. Ia bukan hanya satu bayangan tetapi kenyataan terbuka percakapan mengenainya akan dianggap sebagai usaha melemahkan demokrasi dan satu percubaan untuk menggulingkan seorang pemimpin yang dipilih. Ini akan menarik perhatian polis dan penyiasatan.

    38. Selepas ini sahaja Peguam Negara dipecat. Dalam sistem undang-undang #Malaysia Peguam Negara menentukan sama ada sesuatu kes itu akan didengar di mahkamah atau tidak. Peguam Negara, yang kelihatan menarajui pasukan petugas itu, berada dalam kedudukan untuk membawa ke mahkamah jika terdapat bukti jenayah dalam Najib memiliki berbilion-bilion dalam akaunnya.

    39. Penyingkiran Peguam Negara bermakna dia tidak lagi boleh membuat apa-apa keputusan atas kekayaan Najib yang luar kebiasaan ini. Seorang hakim lantik Peguam Negara dan jelas dia tidak berminat dengan pasukan petugas dan siasatannya. Beliau nampaknya lebih berazam untuk membersihkan Najib.

    40. Kemudian timbalan perdana menteri disingkir dan digantikan Menteri Dalam Negeri yang, tidak seperti Muhyiddin, tidak pernah mempersoalkan Najib mengenai 1MDB.

    41. Dalam rombakan kabinet empat anggota Jawatankuasa Kira-Kira Awam termasuk pengerusinya dilantik timbalan menteri. Pada hakikatnya, Jawatankuasa Kira-Kira Awam lumpuh dan kerja-kerja menyiasat 1MDB dihentikan.

    42. Kemudian ketua dan timbalan ketua SPRM, seorang ahli pasukan daripada empat ahli pasukan petugas diminta pergi bercuti. Apabila beberapa anggota kakitangan SPRM meneruskan siasatan mereka dan mahu menyoal Najib mengenai sumber wang dalam akaunnya mereka diganggu pihak polis yang menuduh mereka bocor maklumat. Kemudian mereka dipindahkan kepada Jabatan Perdana Menteri. Itu menutup mulut mereka.

    43. Gabenor Bank Negara, seorang ahli Empat-Petugas kini dikhabarkan akan disiasat kerana rasuah.

    44. Dengan Jawatankuasa Kira-Kira Awam dan Pasukan Petugas lumpuh dan Peguam Negara dipecat, kerja siasatan ke atas 1MDB dan 2.6 bilion dalam akaun peribadi Najib terhenti sama sekali.

    45. Najib kini selamat daripada tuduhan mengumpul dana secara haram. Dakwaannya, ia adalah untuk digunakan untuk pilihan raya akan datang adalah separuh benar. Dia selalu berkata, wang tunai adalah raja. Dengan dana yang besar dalam kawalannya, dia berada dalam kedudukan untuk memberi rasuah untuk mencapai kemenangan. Beliau juga boleh menggunakan wang itu untuk manipulasi pilihan raya.

    46. Apa yang Najib lakukan adalah belum pernah terjadi sebelum ini (unprecedented) di Malaysia. Orang ramai buntu tentang apa yang perlu dilakukan. Prospek Najib terus memerintah negara ini adalah benar-benar menyedihkan. #Malaysia, di mana pilihan raya boleh juga melihat parti-parti pembangkang memenangi negeri-negeri seluruhnya itu tidak ada lagi.

    47. Demokrasi sudah mati. Ia mati kerana seorang pemimpin yang dipilih memilih untuk subvert institusi-institusi Kerajaan dan menjadikan mereka alat bagi mengekalkan dirinya. Tidak ada lagi demokrasi untuk sesiapa melemahkan. Sudah tentu bercakap tentang 1MDB tidak akan menjejaskan sesuatu yang tidak lagi wujud. Jika sesiapa perlu dipersoalkan pihak polis, ia adalah Najib. – chedet.cc, 11 Ogos, 2015.

    - See more at:http://www.themalaysianinsider.com/rencana/article/malaysia-dr-mahathir-mohamad#sthash.cCZnNOjS.dpuf
    Tunjukkan sedikit







    Ida Ameera

    Diskusi  -  5:14 PTG
    i love this song ....



    Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 




    Savage Garden - I Knew I Loved You (Lyrics)

    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.
IP

Tiada ulasan: