Jumaat, 14 Ogos 2015

5716. Cinta Allah diutamakan.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”

بسم الله الرحمن الرحيم

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Katakanlah (wahai Muhammad): Hai orang kafir. Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) apa yang aku sembah. Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat dan kamu pula tidak mahu beribadat dan secara aku beribadat. Bagi kamu agama kamu, dan bagi aku agamaku.” (Surah al-Kafirun, ayat 1-6)

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “..Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya” [QS. AL 'IMRAN (3):185].


Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263).

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku.” (QS. Yusuf: 86).
*
1) Surah Ali 'Imraan, Ayat: 38 

رَبِّ هَبۡ لِى مِن لَّدُنكَ ذُرِّيَّةً۬ طَيِّبَةً‌ۖ إِنَّكَ سَمِيعُ ٱلدُّعَآءِ 
Wahai Tuhanku! Kurniakanlah kepadaku dari sisiMu zuriat keturunan yang baik; sesungguhnya Engkau sentiasa Mendengar (menerima) doa permohonan.” 

2) Surah Al-Baqarah,Ayat : 250 

رَبَّنَآ أَفۡرِغۡ عَلَيۡنَا صَبۡرً۬ا وَثَبِّتۡ أَقۡدَامَنَا وَٱنصُرۡنَا عَلَى ٱلۡقَوۡمِ ٱلۡڪَـٰفِرِينَ 

"Wahai Tuhan kami! Limpahkanlah sabar kepada kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami serta menangkanlah kami terhadap kaum yang kafir.” 

3) Surah Ali 'Imraan, Ayat: 147 

رَبَّنَا ٱغۡفِرۡ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسۡرَافَنَا فِىٓ أَمۡرِنَا وَثَبِّتۡ أَقۡدَامَنَا وَٱنصُرۡنَا عَلَى ٱلۡقَوۡمِ ٱلۡڪَـٰفِرِينَ 
Wahai Tuhan kami! Ampunkanlah dosa-dosa kami dan perbuatan kami yang melampau dalam urusan kami, dan teguhkanlah tapak pendirian kami (dalam perjuangan); dan tolonglah kami mencapai kemenangan terhadap kaum yang kafir.” 

4) Surah Ali 'Imraan, Ayat: 8 

رَبَّنَا لَا تُزِغۡ قُلُوبَنَا بَعۡدَ إِذۡ هَدَيۡتَنَا وَهَبۡ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحۡمَةً‌ۚ إِنَّكَ أَنتَ ٱلۡوَهَّابُ 
Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan yang melimpah-limpah pemberianNya.” 

5) Surah A-li 'Imraan, Ayat: 16 

رَبَّنَآ إِنَّنَآ ءَامَنَّا فَٱغۡفِرۡ لَنَا ذُنُوبَنَا وَقِنَا عَذَابَ ٱلنَّارِ 
Wahai Tuhan kami! Sesungguhnya kami telah beriman, oleh itu, ampunkanlah dosa2 kami & peliharalah kami dr azab neraka.” 

6) Surah A-li 'Imraan, Ayat: 193 & 194 

رَبَّنَا وَءَاتِنَا مَا وَعَدتَّنَا عَلَىٰ رُسُلِكَ وَلَا تُخۡزِنَا يَوۡمَ ٱلۡقِيَـٰمَةِ‌ۗ إِنَّكَ لَا تُخۡلِفُ ٱلۡمِيعَادَ رَّبَّنَآ إِنَّنَا سَمِعۡنَا مُنَادِيً۬ا يُنَادِى لِلۡإِيمَـٰنِ أَنۡ ءَامِنُواْ بِرَبِّكُمۡ فَـَٔامَنَّا‌ۚ رَبَّنَا فَٱغۡفِرۡ لَنَا ذُنُوبَنَا وَڪَفِّرۡ عَنَّا سَيِّـَٔاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ ٱلۡأَبۡرَارِ  
Wahai Tuhan kami! Sesungguhnya kami telah mendengar seorang Penyeru (Rasul) yang menyeru kepada iman, katanya: Berimanlah kamu kepada Tuhan kamu, maka kami pun beriman. Wahai Tuhan kami, ampunkanlah dosa-dosa kami, dan hapuskanlah daripada kami kesalahan-kesalahan kami, dan matikanlah kami bersama orang-orang yang berbakti; Wahai Tuhan kami! Berikanlah kepada kami pahala yang telah Engkau janjikan kepada kami melalui Rasul-RasulMu, dan janganlah Engkau hinakan kami pada hari kiamat; sesungguhnya Engkau tidak memungkiri janji.” 

7) Surah Al-A'raaf, Ayat: 126 
Wahai Tuhan kami, limpahkanlah kesabaran kepada kami, dan matikanlah kami dalam keadaan Islam (berserah bulat-bulat kepadaMu).” 

8) Surah Asy-Syu'araa', Ayat: 83~85 
Wahai Tuhanku, berikanlah daku ilmu pengetahuan ugama, dan hubungkanlah daku dengan orang-orang yang soleh; dan jadikanlah bagiku sebutan yang baik (nama yang harum) dalam kalangan orang-orang yang datang kemudian; Dan jadikanlah daku dari orang-orang yang mewarisi Syurga Jannatun-Naiim.”

9) Surah An-Naml, Ayat: 19 
Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai; dan masukanlah daku - dengan limpah rahmatMu - dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh.” 

10) Surah Al-A'raaf, Ayat: 23 

"Wahai Tuhan kami, kami telah menganiaya diri kami sendiri, dan kalau Engkau tidak mengampunkan kami dan memberi rahmat kepada kami, nescaya menjadilah kami dari orang-orang yang rugi.” 

11) Surah Al-A'raaf, Ayat: 151 
Wahai Tuhanku, ampunkanlah bagiku dan bagi saudaraku, dan masukanlah kami ke dalam rahmatMu, kerana Engkaulah sahaja Yang Maha Mengasihani dari segala yang lain mengasihani.” 

12) Surah Hud, Ayat: 47 
Wahai Tuhanku! Sesungguhnya aku berlindung kepadaMu daripada memohon sesuatu yang aku tidak mempunyai pengetahuan mengenainya; dan jika Engkau tidak mengampunkan dosaku, dan memberi rahmat kepadaku, nescaya menjadilah aku dari orang yang rugi.” 

13) Surah Ibrahim, Ayat: 40 

"Wahai Tuhanku! Jadikanlah daku orang yang mendirikan sembahyang dan demikianlah juga zuriat keturunanku. Wahai Tuhan kami, perkenankanlah doa permohonanku.Wahai Tuhan kami! Berilah ampun bagiku dan bagi kedua ibu bapaku serta bagi orang-orang yang beriman, pada masa berlakunya hitungan amal dan pembalasan.” 

14) Surah Al-Mu'minun, Ayat: 109 

Wahai Tuhan kami, kami telah beriman; oleh itu ampunkanlah dosa kami serta berilah rahmat kepada kami, dan sememangnya Engkaulah jua sebaik-baik Pemberi rahmat.” 

15) Surah Al-Mu'minun, Ayat: 118 
Wahai Tuhanku, berikanlah ampun dan kurniakan rahmat, dan sememangnya Engkaulah sahaja sebaik-baik Pemberi rahmat!.” 

16) Surah Al-Hasyr, Ayat: 10 
Wahai Tuhan Kami! Ampunkanlah dosa kami dan dosa saudara-saudara kami yang mendahului kami dalam iman, dan janganlah Engkau jadikan dalam hati perasaan hasad dengki dan dendam terhadap orang-orang yang beriman. Wahai Tuhan kami! Sesungguhnya Engkau Amat Melimpah Belas kasihan dan RahmatMu.” 

17) Surah Al-Mumtahanah, Ayat: 4~5 
Wahai Tuhan kami! Kepada Engkaulah sahaja kami berserah diri, dan kepada Engkaulah kami rujuk bertaubat, serta kepada Engkaulah jua tempat kembai. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau jadikan pendirian dan keyakinan kami terpesong kerana penindasan orang-orang kafir, dan ampunkanlah dosa kami wahai Tuhan kami; sesungguhnya Engkaulah sahaja Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.” 

18) Surah At-Tahriim, Ayat: 8 
Wahai Tuhan kami! Sempurnakanlah bagi kami cahaya kami, dan limpahkanlah keampunan kepada kami; sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.” 

19) Surah Nuh, Ayat: 28 
Wahai Tuhanku! Ampunkanlah bagiku, dan bagi kedua ibu bapaku, serta bagi sesiapa yang masuk ke rumahku dengan keadaan beriman; dan (ampunkanlah) bagi sekalian orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan (dalam segala zaman); dan janganlah Engkau tambahi orang-orang yang zalim melainkan kebinasaan!.” 

20) Surah Al-Anbiyaa', Ayat: 89 
Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat); dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi.” 

21) Surah Al-Baqarah, Ayat: 286 
Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau mengirakan kami salah jika kami lupa atau kami tersalah. Wahai Tuhan kami ! Janganlah Engkau bebankan kepada kami bebanan yang berat sebagaimana yang telah Engkau bebankan kepada orang-orang yang terdahulu daripada kami. Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang kami tidak terdaya memikulnya. Dan maafkanlah kesalahan kami, serta ampunkanlah dosa kami, dan berilah rahmat kepada kami. Engkaulah Penolong kami; oleh itu, tolonglah kami untuk mencapai kemenangan terhadap kaum-kaum yang kafir.” 

22) Surah Al-Anbiyaa', Ayat: 83 
Sesungguhnya aku ditimpa penyakit, sedang Engkaulah sahaja yang lebih mengasihani daripada segala (yang lain) yang mengasihani.” 

23) Surah Az-Zukhruf, Ayat: 13~14 
Maha Suci Tuhan yang telah memudahkan kenderaan ini untuk kami, sedang kami sebelum itu tidak terdaya menguasainya.Dan sesungguhnya kepada Tuhan kamilah, kami akan kembali!.” 

24) Surah Al-Kahf, Ayat: 10 

"Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami.” 

25) Surah Al-Anbiyaa', Ayat: 87 

"Sesungguhnya tiada Tuhan (yang dapat menolong) melainkan Engkau (ya Allah)! Maha Suci Engkau (daripada melakukan aniaya, tolongkanlah daku)! Sesungguhnya aku adalah dari orang-orang yang menganiaya diri sendiri.” 

26) Surah Al-Baqarah, Ayat:127 

"Wahai Tuhan kami! Terimalah daripada kami (amal kami); sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mendengar, lagi Maha mengetahui; Wahai Tuhan kami! Jadikanlah kami berdua: orang-orang Islam (yang berserah diri) kepadaMu, dan jadikanlah daripada keturunan kami: umat Islam (yang berserah diri) kepadamu, dan tunjukkanlah kepada kami syariat dan cara-cara ibadat kami, dan terimalah taubat kami; sesungguhnya Engkaulah Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani.” 

27) Surah Al-Israa', Ayat: 80 

"Wahai Tuhanku! Masukkanlah daku ke dalam urusan ugamaku dengan kemasukan yang benar lagi mulia, serta keluarkanlah daku daripadanya dengan cara keluar yang benar lagi mulia; dan berikanlah kepadaku dari sisiMu hujah keterangan serta kekuasaan yang menolongku.” 

28) Surah Taha, Ayat: 25~28 

"Wahai Tuhanku, lapangkanlah bagiku, dadaku;"Dan mudahkanlah bagiku, tugasku;"Dan lepaskanlah simpulan dari lidahku,"Supaya mereka faham perkataanku.” 

29) Surah Al-Mu'minun, Ayat: 97~98 

"Wahai Tuhanku, aku berlindung kepadaMu dari hasutan Syaitan-syaitan."Dan aku berlindung kepadaMu, wahai Tuhanku, supaya Syaitan-syaitan itu tidak menghampiriku.” 

30) Surah Al-Ahqaaf, Ayat: 15 

"Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatmu yang engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai; dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadamu, dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadamu).” 

31) Surah Al-Furqaan, Ayat: 74 

"Wahai Tuhan kami, berilah kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami: perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya, dan jadikanlah kami imam ikutan bagi orang-orang yang (mahu) bertaqwa.” 

32) Surah Al-Furqaan, Ayat: 65 

“Wahai Tuhan kami, sisihkanlah azab neraka Jahannam dari kami, sesungguhnya azab seksanya itu adalah mengertikan.” 





  • Hard grind to unravel MH370 mystery
      (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 

    SABARINA KEKASIH LAMA SEBAGAI NAMA ANAK ... KUAT SUNGGUH PENGARUH DIALOG FILEM P.RAMLEE TIGA ABDUL

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Seminit yang lalu
    *Dalam suatu dialog filem TIGA ABDUL tahun 1964 arahan Allahyarham Tan Sri P.Ramlee yang berbunyi .. Hello Sabarina Kekasih Lama " mampu memikat seorang peminatnya sampai bubuh nama anak perempuannya yang baru lahir 10 hari lalu sebagai SABARINA KEKASIH LAMA BINTI SYED OMAR.Begitu sekali hebat dan kuatnya pengaruh filem P.Ramlee dalam masyarakat kita .... setelah 51 tahun masih mempunyai aura luar biasa.*

    'Permainan dan spekulasi keterlaluan punca ringgit jatuh'

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 8 minit yang lalu
    Najib berkata, jangkaan bahawa Amerika Syarikat akan menaikkan kadar faedah, membuatkan ramai pelabur di seluruh dunia bertindak memindahkan dana mereka ke dalam mata wang Amerika. - *Foto arkib TRP* KUALA LUMPUR, 13 Ogos: Permainan dan spekulasi politik keterlaluan, sehingga menimbulkan sentimen tidak menentu terhadap pentadbiran negara, antara punca kejatuhan nilai ringgit ketika ini. Selain faktor itu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak melalui catatan terbaru dalam laman blognya hari ini berkata, negara turut berdepan faktor luaran dan cabaran dalaman, termasuk lakaran neg...lagi »

    PAS semakin teguh dan gagah, kata Hj Hadi

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 8 minit yang lalu
    Walaupun sokongan terhadap PM Najib dan nilai mata wang Ringgit semakin melongsor turun, sokongan terhadap Hj Hadi pula adalah sebaliknya. Walaupun di sana sini, dilaporkan banyak cawangan dan kawasan parti yang dibubarkan, dan semakin banyak permohonan daripada ahli dan kepimpinan PAS dan golongan ulama parti itu yang mahu menganggotai GHB, Hj Hadi dengan penuh semangat mendakwa partinya masih terus mendapat kepercayaan dan sokongan orang ramai...... KUALA TERENGGANU: Presiden PAS Abdul Hadi Awang menyifatkan langkah oleh kumpulan-kumpulan kecil anggota parti di seluruh negara ... lagi »

    USAHA UNTUK GULINGKAN GABENOR BANK NEGARA GAGAL ??

    atsixty pada ZAKRI ALI - 8 minit yang lalu
    *Ini dia wajah malaun yang memburukan Gebenor Bank Negara Ciitt.........Keturunan atas angin juga! ....Sejak dari kerajaan Melaka....golongan inilah yang jadi kacang hantunya. Presiden Persatuan Dewan Perniagaan dan Perindustiran India Tan Sri KK Eswaran Gebenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz yang telah difitnahkan oleh sukarelawan -sukarelawan Najib untuk menjatuhkanya, hari ini telah mengistiharkan akan terus berkhidmat hingga tamat tempoh. Dalam sidang akhbarnya hari ini beliau mengistiharkan " Pasti saya akan tetap berada di jawatan saya sehingga tamat tempoh kh... lagi »

    Inilah Surat Husam Musa Kepada Kepada Exco Kelantan Mengenai Pembalakan Kawasan Hutan Simpan Ulu Sat

    kerengga pada KERENGGA - 19 minit yang lalu
    Dengan Nama Allah Maha Pemurah Maha Pengasih YB Dato Haji Hanipa Haji Ahmad, Pengerusi Baldah Toyyibah (Prasarana) Sdn Bhd, merangkap Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kelantan, Kota Darul Naim, Kota Bharu. POHON PENJELASAN TENTANG KELULUSAN PEMBALAKAN KAWASAN DI HUTAN SIMPAN ULU SAT YANG TERLIBAT DENGAN LALUAN LEBUH RAYA RAKYAT Saya mengutuskan surat ini untuk mendapatkan

    Gantung 2 pelajar, motto UIA hanya retorik

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 20 minit yang lalu
    We Unite For Islam (WUFI) menyatakan kecaman sekeras-kerasnya terhadap tindakan Pentadbiran UIAM yang menjatuhkan hukuman gantung dua semester terhadap Presiden SRC IIUM Saudara Hanif Mahpa dan Exco SRC IIUM Saudari Afiqah Zulkifli. Mereka didapati bersalah kerana menganjurkan Forum GST yang menampilkan Lokman Adam dan Rafizi Ramli pada 13 Mei 2015 lalu. Forum ini kononnya tidak mendapat kelulusan universiti sedangkan hakikatnya pihak atasan hanya mengharamkan Rafizi daripada menyampaikan ucapan. (Boleh rujuk kenyataan pihak Keselamatan UIAM semasa forum itu dilaksanakan) Ini mer... lagi »

    Batalkan hukuman gantung Hanif, Afiqah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 20 minit yang lalu
    *Oleh Faiz Fadzil* Hukuman yang menyedihkan dan memeranjatkan apabila dua orang pimpinan tertinggi mahasiswa UIAM iaitu Saudara Hanif Mahpa dan Saudari Afiqah Zulkifli dikenakan hukuman gantung pengajian selama 2 semester atas sebab penganjuran Forum GST. GST adalah satu sistem percukaian yang baru diperkenalkan oleh pihak Kerajaan. Sudah pasti segala aspek ekonomi, undang-undang dan kesan sosial mempunyai kaitan rapat dengan pelaksanaan GST. Maka, forum adalah medan terbaik bagi membicarakan aspek-aspek ini. Forum yang merupakan medan ilmiah terbaik telah bertukar menjadi medan k... lagi »

    ANDA KENAL Rosmah Mansor.. ???

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 30 minit yang lalu
    *Tahu ke tak jawatan Rosmah Mansor..?? Siapa sebenarnya Rosmah Mansor..?? Jika ANDA mahu negara kita 'SELAMAT', anda kekalkanlah Rosmah Mansor di Sri Perdana, Putrajaya sampai ke kiamat.. Mudah2an khazanah & harta negara dapat disapu licin supaya rakyat dpt menikmati rahmat BR1M & GST buat selama2nya...*

    Terima kasih kpd tangan2 BODOH yg undi BN..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 32 minit yang lalu
    * Dgn undi ANDALAH mereka ini boleh kekal lama dlm kabinet dapur Najib.. Admin dah tak tau nak ulas & ckp pe'el & kepala hotak menteri keris telanjang karat...*

    MYR 4.06 kedudukan terkini matawang Malaysia. Bersamaaan RM1 = 0.24 sen USD.

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 33 minit yang lalu
    *Apa dah jadi Najib Razak. Sblom ini kamu kata 'KENAIKAN' Penarafan Fitch Ratings terbaru memberi prospek stabil kepada Malaysia & bukti dasar kewangan k'jaan baik berbanding negatif sebelum ini.. MEMBOHONG JER LA KERJANYA !!!*

    Surat Husam Musa Kepada kepada Exco Kelantan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 33 minit yang lalu
    Dengan Nama Allah Maha Pemurah Maha Pengasih YB Dato Haji Hanipa Haji Ahmad, Pengerusi Baldah Toyyibah (Prasarana) Sdn Bhd, merangkap Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kelantan, Kota Darul Naim, Kota Bharu. *POHON PENJELASAN TENTANG KELULUSAN PEMBALAKAN KAWASAN DI HUTAN SIMPAN ULU SAT YANG TERLIBAT DENGAN LALUAN LEBUH RAYA RAKYAT* Saya mengutuskan surat ini untuk mendapatkan penjelasan terhadap tajuk di atas ekoran adanya penulisan oleh Facebookers secara berleluasa sejak lama yang mengaitkan saya sebagai pihak yang mendapat faedah dari tebangan balak di kawasan laluan Lebuhraya Ra... lagi »

    Gabenor Bank Negara Sindir Najib

    Addin Deen pada Addin - 35 minit yang lalu
    *Gabenor Bank Negara Sindir Najib. *Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz hari ini tidak mahu menyentuh tentang RM2.6 bilion yang didepositkan ke dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak, dengan berkata beliau mungkin ditangkap jika bercakap tentang individu tertentu. "Saya perlu berhati-hati apa yang saya cakap - bahawa ia perlu dalam batasan undang-undang. "Jika tidak, sebaik sahaja saya melangkah keluar dari pintu ini, saya akan berdepan ditangkap kerana bercakap tentang seseorang individu sekarang. "Dan saya yakin anda tidak mahu perkara ... lagi »

    Syabas!! SPRM Mula Bertindak Tegas...

    atsixty pada ZAKRI ALI - 38 minit yang lalu
    Mafiaboss Melayu [image: Mafiaboss Melayu's photo.] * Beberapa laporan telah dibuat oleh pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dengan suruhanjaya itu sendiri terhadap Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Ali Hamsa dan Ketua Pengarah Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA), Tan Sri Zabidi Zainal.* * Satu sumber memberitahu Malaysiakini bahawa laporan dibuat berhubung pemindahan Pengarah Operasi khas SPRM, Datuk Bahri Mohamad Zin dan pengarah komunikasi strategik SPRM, Datuk Rohaizad Yaakob Jumaat lepas.* * "Terdapat beberapa laporan yang difailkan di bawah Seksyen 48 Akta SPRM 20...lagi »

    Skandal 1MDB: Polis Malaysia ‘tidak tergesa-gesa’ rekod kenyataan Justo

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 38 minit yang lalu
    [image: Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, pihaknya belum memutuskan lagi sama ada mahu merekodkan kenyataannya atau tidak. Beliau berkata, keputusan itu akan dibuat selepas polis Thailand menjalankan tugas mereka. – Gambar fail The Malaysian Insider, 13 Ogos, 2015.] Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, pihaknya belum memutuskan lagi sama ada mahu merekodkan kenyataannya atau tidak. Beliau berkata, keputusan itu akan dibuat selepas polis Thailand menjalankan tugas mereka. Polis Malaysia tidak akan tergesa-gesa merekodkan kenyataan daripada bekas ek... lagi »

    BERSIH serah notis pemberitahuan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 38 minit yang lalu
    Pengerusi BERSIH, Maria Chin Abdullah hari ini menyerahkan notis pemberitahuan perhimpunan aman yang dijadual dianjurkan NGO itu akhir bulan ini. Maria hadir di Ibu Pejabat Polis Dang Wangi pada jam 5.15 petang tadi bersama peguamnya untuk mengadakan perbincangan dengan Ketua Polis Daerah Dang Wangi, ACP Zainol Samah. Maria bagaimanapun mendakwa polis enggan menerimanya sehinggalan beberapa dokumen berkaitan dilengkapkan. “Saya telah menghantar surat notis kepada polis hari ini tetapi Tuan Zainol tidak mahu menerimanya, sehingga saya melengkapkan permohonan itu dengan mengisi ... lagi »

    Najib tidak terguling kerana Bersih 4.0

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 42 minit yang lalu
    *Oleh Dato'Mahfuz Hj Omar* "Demonstrasi Aman Adalah Demokrasi Perlembagaan" 1.Tidak wajar untuk mana-mana pihak merasai bimbang dengan demonstrasi Bersih 4.0. Sudah 3 kali demonstrasi Bersih diadakan sebelum ini disamping demonstrasi yang lain.Tiada pun dalam agenda penganjur untuk menimbulkan huru hara.Apa yang berlaku ialah keengganan pihak berkuasa khususnya Polis memberikan kebenaran dan kerjasama pada penganjur dan peserta. 2.Saya masih ingat bagaimana perkataan Bersih diharamkan dan baju kuning juga diharamkan. Ini merupakan provokasi awal pihak berkuasa menyekat kebebasan be... lagi »

    Punca Sebenar Perpecahan Dalaman PAS (Bahagian II)

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 46 minit yang lalu
    *Oleh Khalid Samad* Dalam Punca Sebenar Perpecahan Dalaman PAS (Bahagian I) saya telah menceritakan latar belakang bermulanya perpecahan dalam PAS dan sebab-sebab mengapa ianya berlaku. Seterusnya saya telah mendedahkan keinginan pimpinan utama untuk mengubah hala-tuju PAS atas sebab ketidak selesaannya berada di dalam PR. Akhirnya saya telah menyatakan bahawa untuk keinginan itu terlaksana, maka dua perkara perlu dilakukan. Pertama, saff pimpinan yang terlalu pro-PR perlu diganti dan kedua, sokongan ahli terhadap PR perlu dilunturkan. Kaedah bagaimana saff pimpinan dijatuhkan tel... lagi »

    siri 1 :Punca sebenar perpecahan PAS

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 47 minit yang lalu
    *Oleh KHALID SAMAD * Perkembangan mutakhir ini, dengan kemunculan gerakan Harapan Baru (HB) telah menyebabkan ramai ahli PAS berada dalam keadaan kebingungan. Mereka tertanya-tanya apa sebenarnya yang sedang berlaku? Mengapa PAS yang selama ini kelihatan kukuh bersatu dan sedang berada dalam kedudukan yang antara paling berjaya sepanjang sejarahnya, tiba-tiba bagaikan berpecah dua? Bagi sebahagian ahli, soalan yang timbul dijawab secara mudah dan dengan kaedah menghukum seperti, “tiadanya keikhlasan”, “proses pembersihan”, “sifat munafik”, “kecewa” dan sebagainya. Namun dijawab pul... lagi »

    Zeti: Saya mungkin ditangkap jika cakap tentang seseorang

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 59 minit yang lalu
    Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz hari ini tidak mahu menyentuh tentang RM2.6 bilion yang didepositkan ke dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak, dengan berkata beliau mungkin ditangkap jika bercakap tentang individu tertentu. "Saya perlu berhati-hati apa yang saya cakap - bahawa ia perlu dalam batasan undang-undang. "Jika tidak, sebaik sahaja saya melangkah keluar dari pintu ini, saya akan berdepan ditangkap kerana bercakap tentang seseorang individu sekarang. "Dan saya yakin anda tidak mahu perkara ini berlaku," katanya dalam sidang... lagi »

    Zeti: Saya mungkin ditangkap jika cakap tentang seseorang

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
    Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz hari ini tidak mahu menyentuh tentang RM2.6 bilion yang didepositkan ke dalam akaun bank peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak, dengan berkata beliau mungkin ditangkap jika bercakap tentang individu tertentu. "Saya perlu berhati-hati apa yang saya cakap - bahawa ia perlu dalam batasan undang-undang. "Jika tidak, sebaik sahaja saya melangkah keluar dari pintu ini, saya akan berdepan ditangkap kerana bercakap tentang seseorang individu sekarang. "Dan saya yakin anda tidak mahu perkara ini berlaku," katanya dalam sidang akh...lagi »

    Rara Dipanggil Polis Kerana Poster Ini ?

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *Mafiaboss Melayu* *[image: Mafiaboss Melayu's photo.]Aktivis Young Syefura Othman, atau Rara, dipanggil pihak polis kerana beliau merupakan salah seorang anak muda Melayu DAP yang berani melihat perubahan terhadap negara ini, kata ketua Parlimen DAP Lim Kit Siang.* * Lim berkata demikian ketika mengulas mengenai tindakan pihak polis memanggil Rara berhubung posting di Facebook miliknya pada September tahun lepas yang didakwa menghina Sultan.* * "Rara secara terang-terangnya dipilih kerana dia merupakan salah seorang perempuan muda Melayu yang berani untuk melihat perubahan (terhada... lagi »

    1MDB : Bank Negara Mahu PeguamNegara Bertindak !!

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *Mafiaboss Melayu* *[image: Mafiaboss Melayu's photo.]“Bank ini telah menyerahkan kertas siasatan kepada peguam negara dengan cadangan untuk tindakan penguatkuasaan yang sesuai,” katanya.* * Ini penampilan sulung Zeti dalam beberapa minggu setelah beliau dan agensi-agensi penguatkuasaan lain menjadi perhatian susulan siasatan mereka.* * Siasatan itu juga ditunggu-tunggu kerana ia melibatkan kemasukan RM2.6 bilion wang derma ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.* * Dalam tempoh itu peguam negara Tan Sri Abdul Gani Patail telah digantikan, yang kemudian men... lagi »

    Pakatan Mahathir-Razaleigh berganding asak Najib?

    kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
    Dalam politik apa sahaja boleh berlaku. Musuh masa lalu boleh menjadi kawan pada masa ini, serta sebaliknya. Begitu yang dilihat berlaku dalam perkembangan politik terkini apabila Dr Mahathir Mohamad dan Tengku Razaleigh Hamzah dikatakan telah mengadakan pertemuan awal minggu ini. Tindakan itu meningkatkan spekulasi berkaitan langkah mereka bersama terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib

    DALAM DUNIA, HANYA 3 TANGAN ORANG INI SAYA CIUM'

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - Sejam yang lalu
    KUALA LUMPUR - Datuk Ahmad Maslan hari ini merayu kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad agar berhenti menyerang kerajaan, lapor Suara.tv. Menurutnya, tindakan itu tidak akan membawa sebarang kebaikan untuk Malaysia. "Saya berharap beliau (Mahathir) berubah kepada apa yang dilakukan itu tidak memberikan sebarang kebaikan kepada agama, bangsa dan negara. "Saya amat

    ZETI : SAYA PERLU BERHATI-HATI APA YANG SAYA CAKAP

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 2 jam yang lalu
    *"Saya perlu berhati-hati apa yang saya cakap - bahawa ia perlu dalam batasan undang-undang."Jika tidak, sebaik sahaja saya melangkah keluar dari pintu ini, saya akan berdepan ditangkap kerana bercakap tentang seseorang individu sekarang."Dan saya yakin anda tidak mahu perkara ini berlaku," katanya dalam sidang akhbar di ibu pejabat bank pusat itu di Kuala Lumpur hari ini.Respons Zeti itu disambut dengan ketawa wartawan dan pegawai Bank Negara yang hadir.Dibawah ialah klip video mengenai respons berkenaan.*

    Ringgit Jatuh: Harga ubat mungkin akan naik - Menteri Kesihatan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    [image: Harga ubat mungkin akan naik - Menteri Kesihatan]*KUALA LUMPUR*: Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr S Subramaniam tidak menolak kemungkinan berlaku kenaikan harga ubat kesan daripada kejatuhan ringgit. Menurutnya, kenaikan akan disaksikan dalam sektor swasta memandangkan kebanyakan ubat ubatan diimport dari luar Negara. Subramaniam bagaimanapun memberi jaminan bahawa hospital dan klinik kerajaan akan terus memberikan ubatan secara percuma. "Kemungkinan harga ubat akan naik kerana ada yang kita import dari luar malah ubatan yang dihasilkan di Malaysia turut menggunakan bahan m... lagi »

    edyesdotcom

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
    edyesdotcom ------------------------------ Saman Najib dan SPR, SAMM Ucap Tahniah PKR Posted: 13 Aug 2015 12:08 AM PDT Kenyataan Media 13 Ogos 2015 *Saman Najib dan SPR, SAMM Ucap Tahniah PKR* Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) ucap tahniah buat PKR di atas tindakan saman terhadap Datuk Seri Najib Razak dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) atas dakwaan membelanjakan RM2.6 bilion duit derma dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) lalu, melanggar Akta Pilihan Raya 1954. Selari dengan pendirian SAMM sejak dari awal pendedahan Wall Street Jurnal, gesaan YB Nurul Izzah agar mahkamah m... lagi »

    .

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
    . ------------------------------ Surat Husam kepada Exco bakal berasap Posted: 12 Aug 2015 08:18 PM PDT *TERKINI* *Bekas* Exco kanan Kelantan Husam Musa *(foto) *telah menghantar surat kepada Exco Kelantan bagi menjawab tuduhan liar terhadapnya yang mendakwa beliau "makan" balak sekaligus menanyai beberapa persoalan yang bersifat pelik. Surat Husam itu sudah tentu bakal menjadi satu keributan baharu di Kelantan dan membongkar satu lagi penyelewengan. Isu balak di Kelantan bukan sebesar isu 1MDB dialami Najib Razak, tetapi boleh membikin MB tidak nyenyak tidur. Kenapa beliau ber... lagi »

    PM miliki hak jalankan persidangan Dewan Rakyat tergempar

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    oleh Alyaa Alhadjri [image: Shad Saleem Faruqi]Shad Saleem Faruqi PETALING JAYA: Walaupun banyak tekanan telah diberikan terhadap Speaker Dewan Rakyat, Pandikar Amin Mulia untuk mengadakan persidangan Parlimen tergempar untuk melantik ahli baru Jawatankuasa Kira-kira Awam (PAC), pakar perlembagaan Prof Dr Shad Saleem Faruqi berkata yang undang-undang menyatakan bahawa beliau hanya mempunyai kuasa untuk mengawal selia prosiding apabila persidangan sudah berjalan. Shad Saleem menamakan Perkara 55 (1) dan 55 (2) Perlembagaan Persekutuan yang menyatakan bahawa Yang di-Pertuan Agong hend... lagi »

    Nasihat bernas 'The Gambler', buat pemimpin Malaysia

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    oleh Hazlan Zakaria Kita semua, sama ada orang biasa, tokoh korporat, ahli politik, malahan PM, seharusnya "*know when to hold 'em, know when to fold 'em, know when to walk away, and know when to run*" (tahu bila nak simpan, tahu bila nak mengalah, tahu bila nak balik, dan tahu bila nak lari). Itulah bait-bait yang ditulis dalam salah satu daripada lagu-lagu Barat kegemaran saya sepanjang masa, *The Gambler* oleh Kenny Rogers. Satu lagu yang banyak memberikan nasihat bagi orang-orang biasa. Tapi itu bukanlah bermaksud yang berjudi itu baik. Ia mengajar bukan sahaja bagaimana untuk be... lagi »

    1MDB: Bank Negara mahu AG bertindak

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    KUALA LUMPUR 13 OGOS- Bank Negara mencadangkan tindakan penguatkuasaan berhubung siasatan terhadap syarikat pelaburan negara kontroversi 1MDB, kata gabenor bank pusat itu Tan Sri Zeti Akhtar Aziz. Katanya, cadangan itu dinyatakan dalam kertas siasatan yang diserahkan kepada peguam negara minggu ini. “Bank ini telah menyerahkan kertas siasatan kepada peguam negara dengan cadangan untuk tindakan penguatkuasaan yang sesuai,” katanya. Ini penampilan sulung Zeti dalam beberapa minggu setelah beliau dan agensi-agensi penguatkuasaan lain menjadi perhatian susulan siasatan mereka, lapor Mala... lagi »

    Memalukan!! Bila Gadis Bertudung Hisap Vape, Rosak Habis

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    *Sejak wujudnya rokok vape yang kini semakin popular dan menjadi kegilaan ramai, dilihat masyara...* *Sejak wujudnya rokok vape yang kini semakin popular dan menjadi kegilaan ramai, dilihat masyarakat semakin rakus menghisap vape. Tak kira dimana kita pergi, kewujudan alat elektronik itu boleh dilihat dimana-mana sahaja.Alat ini dicipta bagi menggantikan rokok dimana wujudnya dakwaan mengatakan alat elektronik itu lebih selamat diambil berbanding rokok. Namun sejauh mana manfaat rokok jenis elektronik ini masih lagi menimbulkan tanda tanya malah ada yang... lagi »

    Bukan skop Bank Negara siasat akaun Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    Zeti menjelaskan di bawah peruntukan undang-undang sedia ada, ia tidak diberi kuasa untuk menyiasat akaun individu atau perniagaan. [image: zeti_bnm_1mdb_600_1] PETALING JAYA: Bank Negara Malaysia (BNM) mengesahan ia tidak melakukan dapat siasatan terhadap penyaluran dana sebanyak RM2.6 bilion ke dalam akaun Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. Gabenornya, Tan Sri Dr Zeti Akhtar Aziz menjelaskan di bawah peruntukan undang-undang sedia ada, ia tidak diberi kuasa untuk menyiasat akaun individu atau perniagaan. “Ini bukan skop BNM. Bank Pusat hanya membantu badan penguatkuasa... lagi »

    Kejatuhan ringgit sahaja tidak cukup untuk tarik pelabur - Mukhriz

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    Menurut Mukhriz kestabilan politik turut menjadi faktor untuk menarik pelabur ke negara ini [image: mukriz,rm] KUALA LUMPUR: Kerajaan perlu berusaha keras untuk menyakinkan pelabur mengenai tindakan yang dilakukan bagi mewujudkan kestabilan politik di negara ini. Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir berkata , meskipun kejatuhan matawang ringgit dilihat memberi kesan positif kepada mereka melabur di Malaysia tetapi kestabilan politik juga menjadi faktor. “Namun begitu, persepsi mengenai kestabilan politik negara perlu ditangani dengan baik dan kerajaan haruslah berusaha... lagi »

    SPRM nafi berita pegawainya buat laporan terhadap KSN

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    [image: SPRM nafi berita pegawainya buat laporan terhadap KSN]*KUALA LUMPUR*: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menafikan laporan *MalaysiaKini* bahawa pegawai-pegawai SPRM ada membuat laporan terhadap Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr Ali Hamsa dan Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal mengikut Seksyen 48 Akta SPRM 2009. Mengulas laporan portal berkenaan hari ini di bawah tajuk "MACC files reports against chief sec, PSD head on transfers," Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) SPRM, Datuk Mustafar Ali menyifatkan laporan itu sebagai tid... lagi »

    2 pemimpin pelajar UIA digantung 2 semester kerana bawa Rafizi ke kampus

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
    Dua pemimpin pelajar Universiti Islam Antarabangsa (UIA) dijatuhkan hukuman gantung pengajian selama dua semester beserta amaran keras selepas didapati bersalah membawa wakil rakyat PKR Rafizi Ramli ke kampus itu. Dua pelajar tersebut, Yang di Pertua Majlis Perwakilan Pelajar (MPPUIA) Hanif Mahpa dan Pengerusi Sekretariat Akademik dan Intelektual MPPUIA, Afiqah Zulkifli didapati bersalah oleh UIA hari ini. Pada 11 Mei lalu, Rafizi yang juga setiausaha agung PKR, dijemput memberikan penerangan tentang Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) di kampus UIA oleh MPPUIA. Program yang mulan... lagi »

    Gambar Kesan Daripada Bom Atom Di Jepun 70 Tahun Lalu Yang Menakutkan

    Nas Rul pada dairishare - 3 jam yang lalu
    The atomic bombs were dropped on August 6, 1945 in Hiroshima, and three days later, on August 9 on Nagasaki. 70 years have passed since this awful, and perhaps the most tragic event in human history.

    Rizab Antarabangsa Bank Negara M'sia SUSUT RM14,700,000,000 (RM14.7 BILION) dlm masa 2 minggu aja..

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    *JANGAN RISAU.. Rizab BNM makin susut TAPI 'rizab' DERMA NAJIB MAKIN BERTAMBAH RM2.6 BILION !!! NAMPAK TAK !!! Bila la negara nak jahanam... Selagi negara tak jahanam rakyat tak akan sedar2..*

    BAKI AKAUN SEMASA KERAJAAN MALAYSIA DAH TINGGAL HANYA RM7.5 BILION SAHAJA ....

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    *MASIHKAH ANDA INGAT Idris Jala yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri pernah kata.. "Malaysia akan berhadapan dengan risiko untuk muflis menjelang tahun 2019". ADAKAH disbbkan faktor penyusutan akaun semasa negara beberapa tahun kebelakangan ini salah satu cara nak penuhkan balik kantong negara balik dgn kadar cepat & efisien adalah dgn KUTIP GST DARIPADA RAKYAT ??? ANDA pon boleh tahu jawapannya...*

    Lelaki meraung akibat peha tertusuk besi (Gambar) FMT Reporters mangsa_bomba_600

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    [image: Zar Ali's photo.] *PETALING JAYA: Seorang lelaki hanya mampu meraung kesakitan apabila peha kanannya tertusuk besi selepas dia terlibat dalam kemalangan. * * Mangsa Zakaria Kassim, 39, yang memandu kereta jenis Proton Saga model BLM telah merempuh belakang sebuah treler di Kilometer 45, * * Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak. Kejadian berlaku kira-kira jam 7.41 pagi, Khamis. * * Difahamkan, mangsa dalam perjalanan ke Kuantan dari Bentong. Pegawai Perhubungan Awam Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Pahang Anuar Hassan dalam satu kenyataan berkata, lapan anggota bersama ... lagi »
My Dashboard. 
s3v3n


s3v3n.
IP

Tiada ulasan: