Jumaat, 14 Ogos 2015

5717. Nilai Ringgit Malaysia. Terkini. SeDollar US berbanding RM4.06.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
Apakah USA yang berkekuatan Dollar US sedang meningkatkan permainan dalam menentukan hala tuju kejatuhan Ringgit Malaysia. Apakah langkah USA itu sebagai tekanan tambahan kepada iklim politik terkini Malaysia dan kecairan mata wang Ringgit Malaysia yang beriringan dengan penyusutan simpanan wang Kerajaan Malaysia. Kejatuhan RM akan tambah memiskinkan Malaysia. Apabila kadar mata wangnya jatuh, barangan dan perkhidmatan impot yang menjadi keperluan yang tidak dapat dielak menjadi semakin mahal, disebalik jualan ekspot mencapai kadar termurah dan bayaran hutang Malaysia kepada bank asing akan jadi tambah bermasalah. Ya Allah... 


Khamis, 13 Ogos 2015
MYR 4.06 kedudukan terkini matawang Malaysia. Bersamaaan RM1 = 0.24 sen USD.
Apa dah jadi Najib Razak. Sblom ini kamu kata 'KENAIKAN' Penarafan Fitch Ratings terbaru memberi prospek stabil kepada Malaysia & bukti dasar kewangan k'jaan baik berbanding negatif sebelum ini.. MEMBOHONG JER LA KERJANYA !!! 

Posted & copy by RAKYAT MARHAEN at 8/13/2015 11:34:00 PTG 
  • Si Kitol 

    Friday, August 14, 2015USAHA UNTUK GULINGKAN GABENOR BANK NEGARA GAGAL ??
    Ini dia wajah malaun yang memburukan Gebenor Bank Negara Ciitt.........
    Keturunan atas angin juga! ....Sejak dari kerajaan Melaka....golongan inilah yang jadi kacang hantunya.

    Presiden Persatuan Dewan Perniagaan dan Perindustiran India Tan Sri KK Eswaran
    Gebenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz yang telah difitnahkan oleh sukarelawan -sukarelawan Najib untuk menjatuhkanya, hari ini telah mengistiharkan akan terus berkhidmat hingga tamat tempoh. 

    Dalam sidang akhbarnya hari ini beliau mengistiharkan " Pasti saya akan tetap berada di jawatan saya sehingga tamat tempoh khidmat saya selama lima tahun yang berakhir pada tahun depan." 

    Ini adalah suatu lagi tanda tolak anur kerajaan Najib di bawah tekanan rakyat setelah membatalkan pertukaran pegawai SPRM ke Jabatan Perdana Menteri dan memindahkan mereka balik ke SPRM dengan serta merta kerana beberapa petunjuk undang-undang dikemukakan oleh berbagai pihak mengatakan tindakan itu salah dari segi undang-undang. 
    Berita Zeti akan turut dipersarakan,dipecat atau akan disiasat telah tersebar luas terutamanya selepas serangan tiba-tiba dibuat oleh Presiden Persatuan Dewan Perniagaan dan Perindustiran India Tan Sri KK Eswaran dalam akhbar The Star pada 7 Ogos 2015 mengatakan Zeti telah membantu keluarganya untuk mendapat kontrak secara tidak beretika.

    Ini mengejutkan orang ramai kerana Zeti yang mempunyai integriti sangat tinggi dan harum namanya dalam dunia ekonomi dan kewangan antarabangsa tiba-tiba dicemarkan namanya dengan sewenang-wenang Blog Tun Mahathir dan juga beberapa blog lain telah menyebutkan tentang kemungkinan beberapa tindakan diambil terhadap Zeti yang terlibat dalam siasatan 1MDB yang telah dihentikan. Blog ini telah mensifatkan serangan tiba-tiba Tan Sri Eswaran terhadap Zeti yang tidak pernah bermusuhan dengannya sebagai sebahagian dari usaha untuk menjatuhkan Integriti keluarga Diraja Pak Ungku Aziz.

    Kegagalan menggulingkan Zeti ini tidak seharusnya dianggap sebagai kemenangan moral hanya bagi Zeti sendiri tetapi ini adalah kemenangan suara rakyat yang cintakan keluhuran Perlembagan yang mahu menegakan sebuah kerajaan yang adil,tulus,amanah,jujur dan bersih.

    Posted by zainudin maidinPosted by mountdweller.

    Sumber: (http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2015/08/usaha-untuk-gulingkan-gabenor-bank.html

    Kenyataan Realiti Pemimpin MIC dalam Kerajaan Malaysia:  
    Khamis, 13 Ogos 2015
    Harga ubat mungkin akan naik - Menteri Kesihatan
    Ringgit Jatuh: Harga ubat mungkin akan naik - Menteri Kesihatan. 

    KUALA LUMPUR: Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr S Subramaniam tidak menolak kemungkinan berlaku kenaikan harga ubat kesan daripada kejatuhan ringgit.



    Menurutnya, kenaikan akan disaksikan dalam sektor swasta memandangkan kebanyakan ubat ubatan diimport dari luar Negara.

    Subramaniam bagaimanapun memberi jaminan bahawa hospital dan klinik kerajaan akan terus memberikan ubatan secara percuma.


    "Kemungkinan harga ubat akan naik kerana ada yang kita import dari luar malah ubatan yang dihasilkan di Malaysia turut menggunakan bahan mentah dari luar negara. Namun keadaan itu hanya sementara waktu sahaja, (apabila) nilai ringgit pulih, harga akan jadi seperti biasa.


    "Kerajaan akan terus memberikan ubat secara percuma, tetapi bagi hospital dan klinik swasta harga akan berubah,” kata Subramaniam yang ditemui selepas merasmikan penutupan Konvensyen Kebangsaan Kelab Doktor Muda kali ke-enam di Universiti Teknologi Mara (UiTM) Puncak Alam pada Khamis.


    Pada masa yang sama, Subramaniam menasihatkan pihak berkenaan agar tidak mengambil kesempatan untuk menaikkan harga ubat secara sewenang-wenangnya.


    “Saya berharap semua pihak dapat bekerjasama dan tidak terlampau membebankan pesakit dalam keadaan begini,” tegasnya.


    Dalam pada itu, hospital swasta mengakui kejatuhan nilai ringgit memaksa perkhidmatan perubatan mengurangkan margin keuntungan mereka sehingga 30 peratus.


    Tinjauan Astro AWANI mendapati, harga ubat-ubatan terpaksa dikekalkan demi mengurangkan bebanan yang ditanggung pelanggan.


    Antara yang merasa kesan akibat nilai ringgit adalah Pusat Perubatan Pakar Putra (PSH).Peningkatan harga ubat dijangka lebih dirasai penghujung tahun ini.


    Pada 5 petang Rabu, mata wang ringgit ditutup rendah pada RM4.04 berbanding dolar AS daripada RM3.96 pada Selasa. 


    Posted & copy by RAKYAT MARHAEN at 8/13/2015 09:49:00 PTG



    Hard grind to unravel MH370 mystery
    (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯) 

    Kenyataan Pemimpin UMNO dalam Kerajaan Malaysia: 
    Khamis, 13 Ogos 2015 
    Terima kasih kpd tangan2 BODOH yg undi BN.. 

Dgn undi ANDALAH mereka ini boleh kekal lama dlm kabinet dapur Najib..
Admin dah tak tau nak ulas & ckp pe'el & kepala hotak menteri keris telanjang karat...
Posted & copy by RAKYAT MARHAEN at 8/13/2015 11:36:00 PTG 

Sumber: (http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/08/terima-kasih-kpd-tangan2-bodoh-yg-undi.html
Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
dan 
kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
Meja peceq.blogspot.com  . 


My Dashboard. 

Gandingan Mahthir & Razaleigh untuk kuburkan Najib...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - Sejam yang lalu
*Dalam politik apa sahaja boleh berlaku. Musuh masa lalu boleh menjadi kawan pada masa ini, serta sebaliknya.Begitu yang dilihat berlaku dalam perkembangan politik terkini apabila Dr Mahathir Mohamad dan Tengku Razaleigh Hamzah dikatakan telah mengadakan pertemuan awal minggu ini.Tindakan itu meningkatkan spekulasi berkaitan langkah mereka bersama terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang sedang berdepan krisis kepercayaan awam ekoran dakwaan skandal 1MDB.Sumber yang rapat dengan Mahathir, perdana menteri paling lama dalam sejarah Malaysia, meng... lagi »

Apa Yang Tersirat

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sejam yang lalu
Apa Yang Tersirat ------------------------------ Saya Masih Di Sini (BNM)- Tan Sri Zeti Aziz Posted: 12 Aug 2015 11:45 PM PDT 1. Hari ini, Gabenor Bank Negara menegaskan bahawa beliau akan terus berkhidmat sehingga april 2016 untuk sesuai dengan kontrak 5 tahun sebagai gabenor, 2. Gabenor Bank Negara tersebut merupakan anggota Pasukan Khas yang menyiasat 1MDB, namun pasukan itu dibubarkan oleh Peguam Negara yang baru. 3. Dalam satu sidang akhbar pada Khamis, Zeti menafikan khabar angin daripada pihak-pihak tertentu bahawa beliau akan meletakkan jawatan. 4. Dalam sidang media yan... lagi »

Cucu Tok Selampit

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sejam yang lalu
Cucu Tok Selampit ------------------------------ Rakyat Post Pula Putar Belit Kenyataan MT UMNO Datuk @AKaprawi Posted: 12 Aug 2015 06:42 PM PDT Terbaru, portal The Rakyat Post pula didapati telah menyalah tafsir kenyataan Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO merangkap Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Ab Aziz Kaprawi. The Rakyat Post didapati tidak sensitif dengan kenyataan Datuk Ab Aziz yang disiarkan dalam portal berkenaan seperti berikut: "Kalau nak ubah ianya melalui pemilihan, sebab itu kita putuskan untuk tangguhkan pemilihan. Bagi mengelakkan perkara begini (menjatuhkan N... lagi »

PMC1841

noreply@blogger.com (Isa) pada IkutSukaAku - Isa - 2 jam yang lalu
Selayaknya nombor plate ini digunakan oleh kereta rasmi Perdana Menteri. Tiada yang selayaknya melainkan si haramjadah Najib Razak penipu, bacul dan dayus. Kalau dia rasa dia betul mengapa harus pecat TPM, pecat Gani Petai tukar ketua operasi SPRM (la ni KSU kata tak jadi tukar pulak) dan pelbagai.... tak ke cibai namanya tu.... 1MDB... (1 Malaysia Di Bodohkan) Ini lagi satu program membodohkan rakyat oleh Perdana Menteri Cibai haramjadah nih...., lu orang percaya ke adanya seorang Dermawan yang sanggup menderma RM2.6 Billion (USD700 juta) direct masuk akaun peribadi Perdana Mente... lagi »

Awak Kat Mana? Full Episod

MyTiub org pada Tonton Filem Melayu Terkini dan Drama Melayu Full Movie - 2 jam yang lalu
*Jumlah Episod:* 14 *Episod sekarang*: 1 *Kategori:* *TvShow* *Update: *13/08/2015 *Tonton Awak Kat Mana?Episod 1Episod 2Episod 3Episod 4Episod 5Episod 6Episod 7Episod 8Episod 9Episod 10Episod 11Episod 12Episod 13Episod 14**Download Awak Kat Mana?**Episod 1Episod 2Episod 3Episod 4Episod 5Episod 6Episod 7Episod 8Episod 9Episod 10Episod 11Episod 12Episod 13Episod 14*

Telok Bakong Online

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 jam yang lalu
Telok Bakong Online ------------------------------ Tahniah Buat Para Pengunjung Semua..TBO Telah Capai Sejuta Kunjungan.. Posted: 13 Aug 2015 07:51 AM PDT Terima kasih semua atas sokongan kalian.TBO ditubuh adalah bermatlamatkan untuk memberi info info politik semasa serta pandangan peribadi moderator terhadap sesuatu isu yang melanda. Penubuhan TBO pada tahun 2008 sehingga sekarang telah banyak dilanda pasang surut.TBO yang dulunya didokong oleh Msinc,Nagebersembor,KTB,Kelulut dan We Desan telah merempuh segala macam dugaan untuk mencecah usia 7 tahun. Terima kasih kepada semua... lagi »

Model pakaian muslimah dicekup khalwat

PBO™ pada pen buruk online ™ - 4 jam yang lalu
JEMPOL: Seorang kakitangan awam yang juga model sambilan pakaian Muslimah ditahan selepas disyaki berkhalwat dengan pasangannya di sebuah bilik hotel bajet di pekan Jempol, di sini, Isnin lalu. Sumber berkata, wanita berusia 38 tahun yang dipercayai sudah menjalin hubungan cinta dengan lelaki berstatus suami orang berusia 34 tahun sejak beberapa bulan lalu itu ditahan anggota penguat kuasa

PAS tidak terlibat anjuran himpunan Bersih 4.0 - Mohd Amar

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

PAS hanya hantar dua wakil himpunan Bersih

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

KHIDMAT MERU

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 jam yang lalu
KHIDMAT MERU ------------------------------ Rawatan percuma kerumah Posted: 12 Aug 2015 11:55 PM PDT Selesai memberi rawatan percuma kerumah pesakit2 dirumah mereka, Yb GST (Geng Songkok Tinggi) masih berpeluang mendalami masaalah rakyat sambil ngombeh bersama mereka diwarung sebelum berlepas menziarahi keluarga mendiang Encik Sotiaveloo yg merupakan abang kpd Puan Puspa, Ketua Wanita DHPP Negeri Selangor. Sila layari http://khidmatmeru.blogspot.com/ You are subscribed to email updates from KHIDMAT MERU To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email deliv... lagi »

REZQEEN HILL

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 jam yang lalu
REZQEEN HILL ------------------------------ - “Saya Orang Koporat Saya Bukan Ahli Politik” – Arul Kanda #1MDB - Program Tahunan #DoaUntukMalaysia Diadakan Lagi Sabtu Ini #SehatiSejiwa - Pemuda #UMNO Wilayah Sambut Baik Cadangan @IsmailSabri60 Wujudkan Hub Multimedia - Takkan @TheRakyatPost Pun Nak Buat Fitnah Macam Portal Pembangkang Lain? @AKaprawi - Tahniah Biro Kebajikan #UMNOWP Segera Turun Padang Membantu @TengkuAdnanReal @azeezputera - Setuju Gesaan Mahdzir Khalid Agar Sekolah Tak Beriya² Sambut Kehadiran Menteri & Timbalan Menteri @NajibRazak...lagi »

Anak Sungai Derhaka

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 jam yang lalu
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Najib Tangguh Pemilihan Sebab Takut Kalah.. Wanita UMNO Kata.. - Zeti Dedahkan 7 pegawai BNM disoal isu 1MDB.. - Pesawat Milik Kerajaan Ditawar Untuk Dijual.. Najib Tangguh Pemilihan Sebab Takut Kalah.. Wanita UMNO Kata.. Posted: 13 Aug 2015 05:27 AM PDT Selepas muncul dengan rakaman video yang menuduh Datuk Seri Najib Tun Razak 'kencing' ahli UMNO, Ahli Wanita UMNO Bahagian Langkawi, Anina Saaduddin sekali lagi mengkritik kepemimpinan Najib selaku Presiden parti. Anina berkata, Najib tidak akan mampu mempertahankan ... lagi »

SABRINA KEKASIH LAMA SEBAGAI NAMA ANAK ... KUAT SUNGGUH PENGARUH DIALOG FILEM P.RAMLEE TIGA ABDUL

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 6 jam yang lalu
*Dalam suatu dialog filem TIGA ABDUL tahun 1964 arahan Allahyarham Tan Sri P.Ramlee yang berbunyi .. Hello Sabarina Kekasih Lama " mampu memikat seorang peminatnya sampai bubuh nama anak perempuannya yang baru lahir 10 hari lalu sebagai SABARINA KEKASIH LAMA BINTI SYED OMAR.Begitu sekali hebat dan kuatnya pengaruh filem P.Ramlee dalam masyarakat kita .... setelah 51 tahun masih mempunyai aura luar biasa.*

'Permainan dan spekulasi keterlaluan punca ringgit jatuh'

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 6 jam yang lalu
Najib berkata, jangkaan bahawa Amerika Syarikat akan menaikkan kadar faedah, membuatkan ramai pelabur di seluruh dunia bertindak memindahkan dana mereka ke dalam mata wang Amerika. - *Foto arkib TRP* KUALA LUMPUR, 13 Ogos: Permainan dan spekulasi politik keterlaluan, sehingga menimbulkan sentimen tidak menentu terhadap pentadbiran negara, antara punca kejatuhan nilai ringgit ketika ini. Selain faktor itu, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak melalui catatan terbaru dalam laman blognya hari ini berkata, negara turut berdepan faktor luaran dan cabaran dalaman, termasuk lakaran neg...lagi »

PAS semakin teguh dan gagah, kata Hj Hadi

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 6 jam yang lalu
Walaupun sokongan terhadap PM Najib dan nilai mata wang Ringgit semakin melongsor turun, sokongan terhadap Hj Hadi pula adalah sebaliknya. Walaupun di sana sini, dilaporkan banyak cawangan dan kawasan parti yang dibubarkan, dan semakin banyak permohonan daripada ahli dan kepimpinan PAS dan golongan ulama parti itu yang mahu menganggotai GHB, Hj Hadi dengan penuh semangat mendakwa partinya masih terus mendapat kepercayaan dan sokongan orang ramai...... KUALA TERENGGANU: Presiden PAS Abdul Hadi Awang menyifatkan langkah oleh kumpulan-kumpulan kecil anggota parti di seluruh negara ... lagi »

USAHA UNTUK GULINGKAN GABENOR BANK NEGARA GAGAL ??

atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
*Ini dia wajah malaun yang memburukan Gebenor Bank Negara Ciitt.........Keturunan atas angin juga! ....Sejak dari kerajaan Melaka....golongan inilah yang jadi kacang hantunya. Presiden Persatuan Dewan Perniagaan dan Perindustiran India Tan Sri KK Eswaran Gebenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz yang telah difitnahkan oleh sukarelawan -sukarelawan Najib untuk menjatuhkanya, hari ini telah mengistiharkan akan terus berkhidmat hingga tamat tempoh. Dalam sidang akhbarnya hari ini beliau mengistiharkan " Pasti saya akan tetap berada di jawatan saya sehingga tamat tempoh kh... lagi »

Inilah Surat Husam Musa Kepada Kepada Exco Kelantan Mengenai Pembalakan Kawasan Hutan Simpan Ulu Sat

kerengga pada KERENGGA - 6 jam yang lalu
Dengan Nama Allah Maha Pemurah Maha Pengasih YB Dato Haji Hanipa Haji Ahmad, Pengerusi Baldah Toyyibah (Prasarana) Sdn Bhd, merangkap Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kelantan, Kota Darul Naim, Kota Bharu. POHON PENJELASAN TENTANG KELULUSAN PEMBALAKAN KAWASAN DI HUTAN SIMPAN ULU SAT YANG TERLIBAT DENGAN LALUAN LEBUH RAYA RAKYAT Saya mengutuskan surat ini untuk mendapatkan

Gantung 2 pelajar, motto UIA hanya retorik

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
We Unite For Islam (WUFI) menyatakan kecaman sekeras-kerasnya terhadap tindakan Pentadbiran UIAM yang menjatuhkan hukuman gantung dua semester terhadap Presiden SRC IIUM Saudara Hanif Mahpa dan Exco SRC IIUM Saudari Afiqah Zulkifli. Mereka didapati bersalah kerana menganjurkan Forum GST yang menampilkan Lokman Adam dan Rafizi Ramli pada 13 Mei 2015 lalu. Forum ini kononnya tidak mendapat kelulusan universiti sedangkan hakikatnya pihak atasan hanya mengharamkan Rafizi daripada menyampaikan ucapan. (Boleh rujuk kenyataan pihak Keselamatan UIAM semasa forum itu dilaksanakan) Ini mer... lagi »

Batalkan hukuman gantung Hanif, Afiqah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
*Oleh Faiz Fadzil* Hukuman yang menyedihkan dan memeranjatkan apabila dua orang pimpinan tertinggi mahasiswa UIAM iaitu Saudara Hanif Mahpa dan Saudari Afiqah Zulkifli dikenakan hukuman gantung pengajian selama 2 semester atas sebab penganjuran Forum GST. GST adalah satu sistem percukaian yang baru diperkenalkan oleh pihak Kerajaan. Sudah pasti segala aspek ekonomi, undang-undang dan kesan sosial mempunyai kaitan rapat dengan pelaksanaan GST. Maka, forum adalah medan terbaik bagi membicarakan aspek-aspek ini. Forum yang merupakan medan ilmiah terbaik telah bertukar menjadi medan k... lagi »

ANDA KENAL Rosmah Mansor.. ???

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
*Tahu ke tak jawatan Rosmah Mansor..?? Siapa sebenarnya Rosmah Mansor..?? Jika ANDA mahu negara kita 'SELAMAT', anda kekalkanlah Rosmah Mansor di Sri Perdana, Putrajaya sampai ke kiamat.. Mudah2an khazanah & harta negara dapat disapu licin supaya rakyat dpt menikmati rahmat BR1M & GST buat selama2nya...*

s3v3n


s3v3n.

Tiada ulasan: