Ahad, 16 Ogos 2015

5739. Menjaga kesihatan kerana Allah.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
Minum air putih. (iStock)
Khasiat Air Embun untuk Kesehatan dan Kecantikan

Kecantikan - Air embun dikenal memiliki rasa yang amat segar jika diminum. Senin, 15 Desember 2014 | 13:34 WIBOleh : Rizal Maulana, muktiplaza

VIVAlog - Pernahkah Anda mengonsumsi air embun? Yaitu air yang telah didiamkan selama semalam di udara terbuka, sehingga telah mengalami berbagai proses perubahan uap air. Air embun ternyata banyak digunakan oleh nenek moyang kita, untuk mengatasi berbagai hal.

Kita beruntung hidup di daerah Indonesia yang beriklim tropis, di mana akan ada banyak air embun yang dihasilkan ketika pagi. Air embun dikenal memiliki rasa yang amat segar jika diminum, oleh karena itu, akan membuat efek badan terasa lebih segar dan lebih bersemangat untuk beraktivitas.


Sumber: (http://log.viva.co.id/news/read/568694-khasiat-air-embun-untuk-kesehatan-dan-kecantikan?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Manfaat Air Embun Untuk Kesehatan dan Kecantikan Wanita

BacaTips.Com - Manfaat Air Embun Untuk Kesehatan dan Kecantikan Wanita. 

Pernahkah anda mengkonsumsi air embun? Yaitu air yang telah didiamkan selama semalam di udara terbuka sehingga telah mengalami berbagai proses perubahan uap air (gas) menjadi air (cair). 

Air embun ternyata banyak digunakan oleh nenek moyang kita untuk mengatasi berbagai hal. Kita beruntung hidup di daerah Indonesia yang beriklim tropis dimana akan ada banyak air embun yang dihasilkan ketika pagi. 

Air embun dikenal memiliki rasa yang amat segar jika diminum, oleh karena itu akan membuat efek badan terasa lebih segar dan lebih bersemangat untuk beraktivitas. Selain itu, ada manfaat air embun untuk kesehatan dan kecantikan wanita.

Sumber: (http://log.viva.co.id/frame/read/aHR0cDovL3d3dy5iYWNhdGlwcy5jb20vMjAxNC8xMi9tYW5mYWF0LWFpci1lbWJ1bi11bnR1ay1rZXNlaGF0YW4tZGFuLmh0bWw=
Kesihatan Minda: 
Cara Mudah Membaca Bahasa Tubuh Seseorang Untuk Mengetahui Kejujurannya. 

BacaTips.Com - Tahukah anda tentang bahasa tubuh? Bahasa tubuh (body language) adalah alat komunikasi jaman dulu yang digunakan oleh orang primitif untuk berkomunikasi karena belum ada bahasa atau pun alat tulis.

Cara mudah membaca bahasa tubuh seseorang bisa dilakukan dengan tujuan untuk mengetahui apa yang ada dalam pikirannya. Bahasa tubuh dapat digunakan dalam wawancara kerja ataupun untuk keperluan apapun yang berguna agar kita mengetahui kebenaran dan kejujuran serta makna asli dari pikiran dari orang tersebut.

Maka bahasa tubuh bisa kita gunakan untuk membaca pikiran seseorang. Bahasa tubuh ada bermacam-macam, ada bahasa tubuh yang berasal dari mata, wajah serta gerakan tangan atau kaki. Tidak semua orang tahu bahwa ternyata gerakan tubuhnya ternyata memiliki makna.

Inilah yang kemudian menimbulkan salah paham ketika ada yang mengartikan bahasa tubuh kita. Maka pengetahuan tentang bahasa tubuh sangatlah penting. Terutama jika anda termasuk orang yang sering berhubungan atau berinteraksi dengan banyak orang di luar sana.

Cara mudah membaca bahasa tubuh seseorang adalah dengan mengamati gerak mata, ekspresi wajah, gerak tangan serta gerak kaki. Di bawah ini akan saya uraikan beberapa bahasa tubuh yang memiliki makna. Ini dapat anda gunakan sebagai cara mudah untuk membaca bahasa tubuh seseorang untuk mengetahui kebenaran dan kejujuran dari seseorang. Tapi waspadalah, karena ada orang yang pandai memanipulasi bahasa tubuh dengan tujuan tertentu. Jadi berhati-hatilah agar tidak terjebak.

Advertisement

1. Bahasa Mata. Mata adalah jendela hati, dari mata kita bisa mengetahui apa yang sedang terjadi dalam dirinya. Mata yang melihat ke atas bisa diartikan bahwa dia sedang berpikir. Mata yang melihat ke kiri berarti dia sedang berusaha mengingat dan mata yang melihat ke kanan memiliki arti dia sedang berkhayal atau berbohong.

2. Ekspresi wajah. Jika dia menutup mulutnya ketika sedang berbicara dengan anda atau memalingkan mukanya ke arah lain, maka itu suatu tanda bahwa dia sedang berbohong.

3. Gerakan tangan dan kaki. Ini adalah cara mudah membaca bahasa tubuh seseorang yang paling jelas. Jika dia menyilangkan tangan di dada serta menyilangkan kaki ketika duduk, maka itu tanda penolakan atas kehadiran anda.


Sumber: (http://log.viva.co.id/frame/read/aHR0cDovL3d3dy5iYWNhdGlwcy5jb20vMjAxNC8xMi9tYW5mYWF0LWFpci1lbWJ1bi11bnR1ay1rZXNlaGF0YW4tZGFuLmh0bWw=
  • #

    Muhammad al fatih


    Dikongsi secara umum  -  Semlm 2:54 PTG

    Banyak Baca, Banyak Tau. Yuk lengkapi hari mu dengan informasi, berita terkini, dan juga ada berita sesuai pekerjaan dan pengetahuan industri setiap harinya. 
    Khasiat Air Embun untuk Kesehatan dan Kecantikan
    Mari kita berdoa serta saling doa mendoakan sesama Islam. 
    Doa Melihat Keindahan Alam


    رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

    Maksudnya: Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka (QS. Ali Imran : 191)

    Doa Kebaikan Dunia dan Akhirat


    رَبَّنَا آَتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ 

    Maksudnya: “Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari siksa neraka.” (QS. Al Baqarah: 201) 
    Doa Terhindar Dari Kedengkian dalam hati 

    رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ

    Maksudnya: “Ya Rabb kami, ampunilah kami dan saudara-saudara kami yang telah beriman lebih dahulu dari kami, dan janganlah Engkau tanamkan kedengkian dalam hati kami terhadap orang-orang yang beriman. Ya Rabb kami, sungguh Engkau Maha Penyantun lagi Maha Penyayang.” (QS Al-Hasyr [59]:10) 

    وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ

    Maksudnya: “Dan janganlah kamu mengatakan (bahawa) sesiapa yang terbunuh dalam perjuangan membela Ugama Allah itu: orang-orang mati; bahkan mereka itu orang-orang yang hidup (dengan keadaan hidup yang istimewa), tetapi kamu tidak dapat menyedarinya.” (Al BAQARAH 154) 

    الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
    Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. 
    Hard grind to unravel MH370 mystery
    (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 


    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.

    Derma RM2.6 Billion : Ketua Umno Bahagian Kuantan Dedah Siapa & Mengapa Derma

    atsixty pada ZAKRI ALI - 8 minit yang lalu
    *Ketua Umno Bahagian Kuantan, Datuk Seri Wan Adnan Wan Mamat mendedahkan derma RM2.6 billion ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri sebenarnya adalah sumbangan politik dari Arab Saudi kepada negara ini.Menurut beliau, derma ini adalah sebagai tanda penghargaan negara tersebut kepada Malaysia yang memperjuangkan Islam."Ia sebagai penghargaan kepada Malaysia yang memperjuangkan agama Islam dan mengamalkan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah."Menurut beliau juga wang tersebut juga diberikan sebagai tanda menghargai usaha kerajaan Malaysia yang komited menyekat peny... lagi »

    ITULAH UMNO.. "United Melayu No Otak"

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 43 minit yang lalu
    *Betul tak...* * Asal aja dlm UMNO... jadi BODOH* * Asal aja UMNO sentuh... jadi MELINGKUP* * Asal aja sembah UMNO... jadi PENIPU* * Asal aja jilat UMNO... jadi BANGANG* * Hakikatnya, saham FGV jatuh melingkup, peneroka Felda main saham FGV yang rugi bukannya pembangkang..*

    Orang Melayu & Umno Najib

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    *Ini isiu yang penting. Saya cuba huraikan dengan bahasa yang semudahnya. Jika ia melibatkan orang Melayu dalam UMNO sahaja, ia bukan hal saya.Tapi ia melibatkan keseluruhan bangsa Melayu. Ada yang sokong UMNO, ada yang tidak sokong. Kita hormatilah perbezaan. ini bukan soal aqidah sehingga kita hendak berbunuhan sesama sendiri.Sahabat saya ahli parlimen Bera, DS Ismail Sabri Yaakob baru2 ini mengistiharkan bahawa masa depan orang Melayu hanya dengan UMNO.Ini kenyataan yang menarik.Hanya di M... lagi »

    BENARKAH jika ia keluar dari mulut Najib ??

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    *Sehingga kini tiada audio atau video yg membuktikan Perdana Menteri Belanda berkata sedemikian... HANYA KELUAR DARI MULUT NAJIB SEMATA-MATA.. yg selalu berdusta kepada rakyatnya sendiri..*

    ANDA KENAL MULUT ZAHID dari Dulu Kini & Selamanya..???

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    *Inilah cara mereka utk menghalalkan sesuatu tindakan undang2 terhadap tuduhan2 yg tak berasas & bukti.. DAH DUA TAHUN.. mana dia 3 nama pemimpin pembangkang yg jadi dalang isu Lahad Datu itu !!!.. APA AKAN JADI pada negara jika pemimpin No.1 & No.2 negara yg suka menipu pada rakyat & negara.. ???*

    Pecah Lubang: Saya tahu wang RM2.6 bilion dalam akaun Najib, kata Tengku Adnan tapi Timbalan dan Naib tak tahu...???

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata duit RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Presiden Umno Datuk Seri Najb Razak sudah ‘berulang kali diperjelaskan’. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Ogos, 2015.] Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata duit RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Presiden Umno Datuk Seri Najb Razak sudah ‘berulang kali diperjelaskan’. Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata beliau dan bendahari parti tahu tentang duit RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Datuk Seri Najb Raz... lagi »

    Dan negara Timur Tengah “saudara” yang menderma ialah…

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    oleh Hubert Zamir *TEKAAN LIAR - ISRAEL*: Kenyataan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Nazri Aziz berhubung sumbangan RM2.6 bil telah menimbulkan spekulasi, dan kini menarik perhatian ramai. Beliau memberi gambaran wang tersebut datangnya daripada negara Timur Tengah yang dianggap “saudara”, yang mahu parti tertentu menang dalam PRU yang lalu. Namun demikian, Nazri tidak mendedahkan identiti negara tersebut. “Wang tersebut didermakan kepada kita oleh negara saudara, negara yang tidak lebih kuat daripada kita. Tidak seperti Amerika Syarikat yang mampu mempengaruhi kita,” katanya. ... lagi »

    Dan negara Timur Tengah “saudara” yang menderma ialah…

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    oleh Hubert Zamir *TEKAAN LIAR - ISRAEL*: Kenyataan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Nazri Aziz berhubung sumbangan RM2.6 bil telah menimbulkan spekulasi, dan kini menarik perhatian ramai. Beliau memberi gambaran wang tersebut datangnya daripada negara Timur Tengah yang dianggap “saudara”, yang mahu parti tertentu menang dalam PRU yang lalu. Namun demikian, Nazri tidak mendedahkan identiti negara tersebut. “Wang tersebut didermakan kepada kita oleh negara saudara, negara yang tidak lebih kuat daripada kita. Tidak seperti Amerika Syarikat yang mampu mempengaruhi kita,” ka... lagi »

    Tutup isu dana politik, tumpu soal kepentingan rakyat kata Najib untuk menutup skandal RM2.6B..!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Tutup isu dana politik, tumpu soal kepentingan rakyat - Najib] *KEPALA BATAS*: Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak menggesa pemimpin dan anggota parti supaya menutup isu dana politik, sebaliknya memberi fokus bagi menghadapi cabaran yang lebih besar dalam membangunkan negara dan menjaga kepentingan rakyat. Perdana Menteri berkata jika parti hanya tertumpu pada isu dana politik, soal kepentingan rakyat akan terabai. Beliau berkata soal kepentingan rakyat dan apa yang diinginkan oleh mereka sepatutnya menjadi agenda utama parti yang perlu diambil perhatian sewajarnya. ... lagi »

    Dana parti hak ekslusif Presiden UMNO..!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    Najib menjelaskan beliau tidak perlu memaklumkan proses mendapatkan dana kepada mana-mana pemimpin lain. [image: najib_umno_dana_600] PETALING JAYA: Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak menegaskan, proses mendapatkan dana parti adalah hak eksklusifnya dan ia itu tidak perlu dibincangkan dalam mesyuarat atau perjumpaan tertutup bersama ahli parti. Jelasnya, beliau, beliau tidak pernah mempersoal tindakan bekas Presiden UMNO terdahulu mendapatkan dana politik, termasuk ketika menjadi Timbalan Presiden selama enam tahun kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi. Begitu juga ketika Tun Dr Mahathir ... lagi »

    Nik Abduh mengulas mengenai abangnya, Nik Omar yang dikatakan telah menyertai GHB.

    kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
    Pas gerak 60,000 ahli untuk tunjuk solidariti Khairil Ashraf KUALA LUMPUR: Pas akan menganjurkan sebuah himpunan besar-besaran bagi menunjukkan sokongan kepada kepimpinan parti itu. Ketua Pemudanya Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, himpunan itu dijangka akan dibuat di Kuala Lumpur atau Selangor dan mensasarkan seramai 60,000 orang akan menyertainya. “Kita tahu Pas mempunyai

    Malaysia perlu polisi khas lindungi surirumah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    *Oleh : Hazayani Zakaria* SHAH Alam: Wanita Gerakan Harapan Baru (WGHB) konsisten dalam menuntut penggubalan polisi yang lebih mesra wanita di negara ini. Ketuanya, Dr Siti Mariah Mahmud berkata, golongan wanita yang merupakan 50 peratus undi negara berhak mendapat keistimewaan dan keselesaan dalam negara ini. Memberi fokus kepada golongan surirumah, beliau mencadangkan golongan ini turut diberi peluang untuk mencarum dalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sebagai simpanan hari tua mereka. Menurut beliau, surirumah merupakan golongan yang memberikan sumbangan yang besar kepa... lagi »

    Selepas Nunji di Shah Alam

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    *Oleh Hazmi Hassan * Selepas Ustaz Ridzwan mengumumkan Nunji'15 telah pun berlabuh tirai aku terkenang peristiwa 2 tahun dahulu. Peristiwa mikrofon dirampas dan pelbagai peristiwa yang memalukan. Hari ini Ustaz Ridzwan Abu Bakar dapat berucap dengan tenang dan penuh hikmah. Terasa damai berada dalam program Nadwah Ulamak Nahdhah Jadidah. Tidak terasa 10 jam kami berada dalam majlis ilmu itu. Ketika kaki ini sedang meninggalkan PPAS Shah Alam, para pimpinan Harapan Baru beratur dan berdiri berdekatan dengan pintu dan bersalam dengan setiap peserta. Ada yang memeluk, terasa ukwah i... lagi »

    Persoalan ‘Dominasi PAS dan Melayu Islam’

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    *OLEH KHALID SAMAD* Dalam tulisan saya sebelum ini, saya telah rumuskan bahawa punca perbalahan dalaman PAS baru baru ini adalah ketidak-selesaan pimpinan utama terhadap keadaan PAS yang tidak dominan dalam PR. Akan tetapi saff pimpinan AJK PAS Pusat lama terlalu pro-PR dan tidak melihat persoalan ini sebagai masalah yang mewajarkan PAS keluar dari PR. Begitu juga sikap kebanyakan ahli pada ketika itu dilihat terlalu pro-PR. Maka suasana ini ditangani dengan diubah saff pimpinan dengan yang lain dan dikeruhkan hubungan PAS dan PR supaya ahli PAS turut mempertikaikan PR. Memandangka... lagi »

    IGP: Pengajur Bersih 4.0 hanya penting diri..??

    atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
    [image: Zar Ali's photo.] *Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar menyifatkan penganjur Bersih 4.0 hanya mementingkan diri kerana sanggup mengadakan demonstrasi yang akan menjejaskan kehidupan harian orang ramai terutama peniaga dan pemandu teksi.* * Beliau berkata nama Bersih hanyalah sekadar gelaran namun hakikatnya penganjur tidak mahu mematuhi undang-undang.* * "Mereka minta 'clean' (bersih) itu, 'clean' ini tetapi diri sendiri kotor tidak mahu mematuhi undang-undang. Dia tidak mahu menjaga kepentingan orang lain, dia nak jaga hak dia sahaja, sesuka hati berhimpun.* * "Cu... lagi »

    Pas gerak 60,000 ahli untuk tunjuk solidariti - Ketua Pemuda

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    Pas akan gerak keempat-empat sayap untuk memberikan keyakinan bahawa Pas ia mampu untuk menyelesaikan isu dalamannya dengan mudah [image: Nik-Mohamad_pas_600] KUALA LUMPUR: Pas akan menganjurkan sebuah himpunan besar-besaran bagi menunjukkan sokongan kepada kepimpinan parti itu. Ketua Pemudanya Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, himpunan itu dijangka akan dibuat di Kuala Lumpur atau Selangor dan mensasarkan seramai 60,000 orang akan menyertainya. “Kita tahu Pas mempunyai masalah ada ahli kacau dari dalam. Isu GHB (Gerakan Harapan Baru). Kita tahu payah nak selesai. Sebab itu say... lagi »

    Wan Azizah: Bersatu perkukuh kerjasama tumbangkan BN

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
    [image: Jelajah amanat Presiden]BENTONG, 16 OGOS : Anggota dan pimpinan PKR termasuk Pakatan Rakyat (PR) diingatkan supaya tidak berpecah belah dan terus bersatu demi menumbangkan pentadbiran Barisan Nasional (BN) yang zalim. Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, berkata gelombang dibina pada 1998 semakin menunjukkan peningkatan dan mesti terus diperjuangkan. “Kalau berpecah, apa akan jadi dengan masa depan negara kerana rakyat memilih kita dalam satu bentuk kerjasama iaitu Pakatan. “Kita mesti kuat dan kukuh kerana (Datuk Seri) Anwar Ibrahim yang membayar perjuangan ini ... lagi »

    JANGAN RISAU, ZAHID SEBENARNYA MENYINDIR NAJIB....

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 jam yang lalu
    JANGAN RISAU, ZAHID SEBENARNYA MENYINDIR NAJIB.... Apabila Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi tiba-tiba mendedahkan adanya usaha untuk menggulingkan kerajaan melalui undi tidak percaya yang diketuai oleh seorang pemimpin UMNO, segera kedengaran banyak sosek-sosek menimpa dirinya kembali. Ramai yang mengatakan, apa salahnya pertukaran kerajaan selain pilihanraya, jika bukan dengan kekerasan atau angkat senjata. Di Sabah, beberapa kali pernah berlaku dan di Perak ia baru saja berlaku pada 2009 lalu. Takkan Zahid tak tahu, kata mereka, Sambil itu, rama juga yang mengingatkan ... lagi »

    Zahid menghadapi gangguan, elok pergi berubat cepat

    kerengga pada KERENGGA - 2 jam yang lalu
    Aspan Alias Zahid ternampak bayang dan terus merasa takut. Sebenarnya bayang itu adalah bayang beliau sendiri. Yang sudah terbukti beliaulah yang tidak setia kepada partinya. Beliau yang menyatakan yang beliau akan menjadi timbalan kepada Muhyiddin jika Najib mampu diketepikan akhirnya beliau pula yang menjadi timbalan kepada Najib yang beliau sendiri tidak lagi merasakan keyakinan. Sekarang

    'Saya Saran Keluar Pas' - Nik Abduh

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu


    Bila terlalu bencikan kaum Cina ...

    atsixty pada ZAKRI ALI - 2 jam yang lalu
    [image: Zar Ali's photo.] *MP Seputeh Teresa Kok telah membuat laporan polis mengenai "tweet palsu Teresa Kok" yang mengapikan perasaan perkauman di Twitter. * * Dia pada mulanya menyangka bahawa seseorang telah menggunakan akaun Twitter beliau untuk tweet mesej tersebut, tetapi menyedari kemudiannya bahawa tweet tersebut adalah dari akaun lain yang didaftarkan untuk meniru supaya tweet tersebut kelihatan berasal dari beliau. * * "Ia merupakan satu imej tweet palsu, dibuat untuk kelihatan seperti saya yang menulis tweet itu. * * Saya akan membuat laporan hari ini, "katanya di Twit... lagi »

    Kelab Greenboc

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
    Kelab Greenboc ------------------------------ - Catatan Dari Seorang Peserta NUNJI 15 - Ust Ahmad Awang Dilantik Penasihat Umum Harapan Baru - [VIDEO] BERS✔H 4.0 Bukan Untuk Guling Najib Tapi Protes Tak Percaya Najib Catatan Dari Seorang Peserta NUNJI 15 Posted: 16 Aug 2015 01:15 AM PDT S*elepas Nunji di Shah Alam* Selepas Ustaz Ridzwan mengumumkan Nunji'15 telah pun berlabuh tirai aku terkenang peristiwa 2 tahun dahulu. Peristiwa mikrofon dirampas dan pelbagai peristiwa yang memalukan. Hari ini Ustaz Ridzwan Abu Bakar dapat berucap dengan tenang dan penuh hikmah.... lagi »

    Dialog Dewasa Kritik Berasa

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
    Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ MALAYSIAKINI MENANGIS MOHON MAAF...NAK MAAFKAN ATAU KETAWAKAN? Posted: 15 Aug 2015 08:44 AM PDT You are subscribed to email updates from MyMassa | Dialog Dewasa, Kritik Berasa To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

    Belantan

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
    Belantan ------------------------------ Ancaman Politik Terhadap UMNO? Posted: 15 Aug 2015 09:08 AM PDT "UMNO parti keramat, UMNO par­ti harapan orang Me­layu dan UM­NO tonggak pentadbiran kerajaan Barisan Nasional (BN)." Itulah fakta yang sekian lama melekat di hati orang Melayu dan rakyat negara ini. Namun senario politik yang semakin berubah dan cabaran yang semakin getir dihadapi oleh parti itu memungkinkan fakta-fakta tersebut semakin luntur dalam kalangan orang Melayu. Pelbagai isu yang berlaku mahu tidak mahu harus diakui semakin melemahkan UMNO. Awal bulan ini apabila m... lagi »

    APANAMA

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
    APANAMA ------------------------------ UMNO di-penghujung jalan Posted: 15 Aug 2015 02:40 PM PDT You are subscribed to email updates from APANAMA To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

    The Unspinners

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
    The Unspinners ------------------------------ Kit Siang si rasis tegar gelabah? Posted: 15 Aug 2015 10:30 PM PDT Lim Kit Siang telah melenting apabila TPM DS Ahmad Zahid Hamidi memberitahu ada komplot melibatkan tokoh UMNO dan pembangkang mahu menjatuhkan Perdana Menteri melalui jalan belakang. Sebagai Menteri Dalam Negeri adalah tertakluk di bawah bidangkuasa beliau untuk menyekat mana-mana gerakan subversif atau konspirasi jahat untuk menggulingkan kerajaan yang sah kerana ia mengancam kestabilan politik negara. Maklumat yang diperoleh ini adalah berdasarkan hasil siasatan ... lagi »

    Shafie cabar Zahid: Bertindak jika ahli mahu guling k'jaan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

    Yeo Bee Yin: Youth Will Be The Kingmakers In Next General Election

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

    Maria Chin Abdullah: Rakyat Sudah Hilang Keyakinan Kepada Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu

    Janda kantoi tawar seks kepada anggota polis

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 2 jam yang lalu
    Seorang ibu tunggal dijatuhi hukuman penjara enam bulan oleh Mahkamah Majistret di sini, pada Jumaat selepas mengaku bersalah menawarkan khidmat seks kepada seorang anggota polis. Majistret Ashraf Rezal Abdul Manan memerintahkan Suhaili Abu Kasim, 35, menjalani hukuman bermula dari tarikh dia ditangkap tiga hari lepas. Suhaili, seorang peniaga kecil, didakwa menawarkan khidmat seks kepada

    'Pemberonrak' Umno sudah diketahui.......

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 3 jam yang lalu
    'Pemimpin Umno itu telah sedar, akan temu PM' Pemimpin Umno yang didakwa berhasrat bergabung dengan anggota Parlimen pembangkang untuk menggulingkan kerajaan, akan bertemu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini, kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Timbalan Perdana Menteri berkata pemimpin berkenaan telah sedar akan kesalahannya dan bersedia untuk bertemu dengan Najib dan pertemuan itu dijangka diadakan 6 petang ini . "Maklumat yang saya dapat ini sahih, bukan maklumat tepi jalan dan maklumat ini saya peroleh daripada orang yang hadir mesyuarat itu sendiri. "Kalau say... lagi »

    Wan Azizah Jawab Gambar Makan di dalam ETS

    atsixty pada ZAKRI ALI - 3 jam yang lalu
    *Wan Azizah Kesal Gambar Makan Jadi Viral ‎* *Wan Azizah Wan Ismail* *ALOR SETAR - Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail kesal tindakannya makan dalam gerabak Perkhidmatan Tren Elektrik (ETS) baru-baru ini, menjadi viral dan dijadikan modal politik pihak tertentu mengaitkan dirinya sebagai pemimpin tidak wajar diteladani.* *Mengulas perkara itu, katanya, ia bukan disengajakan, sebaliknya mendapat kebenaran daripada pengurusan Keretapi Tanah Melayu Berhad.* *“Saya dalam perjalanan menaiki ETS dari stesen KL Sentral ke Ipoh. Bagaimanapun, gerabak yang ada kafe rosak dan... lagi »


    Guling Ala Perak: 'Pemimpin Umno itu telah sedar, akan temu PM' kata Zahid coverline...!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    Pemimpin Umno yang didakwa berhasrat bergabung dengan anggota Parlimen pembangkang untuk menggulingkan kerajaan, akan bertemu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini, kata Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Timbalan Perdana Menteri berkata pemimpin berkenaan telah sedar akan kesalahannya dan bersedia untuk bertemu dengan Najib dan pertemuan itu dijangka diadakan 6 petang ini . "Maklumat yang saya dapat ini sahih, bukan maklumat tepi jalan dan maklumat ini saya peroleh daripada orang yang hadir mesyuarat itu sendiri. "Kalau saya tak timbulkan perkara ini daripad... lagi »

    Dakwaan guling k'jaan, Mahfuz selar Zahid

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    MP Pokok Sena Datuk Mahfuz Omar menyelar dakwaan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi berhubung dakwaan terdapat gerakan menjatuhkan kerajaan dengan sokongan ahli parlimen pembangkang melalui akuan bersumpah (SD). Mahfuz berkata, dakwaan Zahid yang juga menteri dalam negeri, itu tidak berasas memandangkan beliau selaku ahli parlimen pembangkang tidak mengetahui mengenai gerakan serta SD itu. "Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Zahid Hamidi tiba-tiba menimbulkan kononnya wujud SD untuk menjatuhkan kerajaan yang sedang diusahakan oleh pihak tertentu dalam Umno untuk me... lagi »

    APA DAH JADI.. Dahulunya 'volume' 2.6 juta.. Skrg DAH TINGGAL 21,320 shj..??!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 jam yang lalu
    *Semenjak Najib terpalit dgn SKANDAL 1MDB saham FGV terus jatuh, KENAPA ??? ASAL AJA UMNO SENTUH PASTI MELINGKUP.. Dari asal sahamnya RM5.39 skrg DAH TINGGAL RM1.52 !!! APA KHABAR PENEROKA FELDA !!! Tahu ka tak saham FGV semakin jatuh setiap hari. KENAPA TV3suku, TV1, TV2 tak hebohkan berita saham jatuh FGV saban hari !!! Setiap tahun Najib terus bg 'gula-gula' pada peneroka. Hakikatnya saham FGV terus jatuh & susut hari demi hari..*

    Jaga ahli Umno sahaja tidak cukup untuk menang PRU14, kata Khairy

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    *[image: Zar Ali's photo.] Ketua Pergerakan Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata ahli parti perlu menerima hakikat kemenangan Umno dan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang bergantung kepada rakyat yang memberi mandat untuk memerintah negara ini. * * Menjaga ahli Umno sahaja dan bergantung kepada kelemahan parti lawan tidak cukup untuk menjamin kemenangan pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), kata Ketua Pergerakan Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin.* * Beliau berkata ahli parti perlu menerima hakikat kemenangan Umno dan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ...lagi »

    Isu 1MDB perlu selesai demi kredibiliti Umno, kata Hishammuddin

    atsixty pada ZAKRI ALI - 4 jam yang lalu
    *[image: Zar Ali's photo.] Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata biarpun siasatan terhadap transaksi syarikat pelaburan strategik negara 1MDB akan memakan masa namun ia perlu diteruskan bagi mencari penyelesaian. * * Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata biarpun siasatan terhadap transaksi syarikat pelaburan strategik negara 1MDB akan memakan masa namun ia perlu diteruskan bagi mencari penyelesaian.* * Isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) perlu diselesaikan bagi memastikan kredibiliti Umno tidak terjejas, kata Naib Presiden Umno, Datuk... lagi »

    Jamuan Hari Raya GHB Kawasan Gopeng

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 4 jam yang lalu
    Malam tadi jamuan raya Harapan Baru Kawasan Gopeng telah berlangsung dengan meriah. Majlis lebih bertujuan untuk beramah mesra sesama pendukung GHB kawasan. Ia juga merupakan majlis meraikan 7 Jawatankuasa Kawasan Gopeng yang keluar PAS untuk menyertai GHB. Bekas pengarah pilihanraya kini beraleh menjadi cheff pula?Antara mereka yang telah menghantar surat perletakan jawatan adalah terdiri dari Pengarah Pilihanraya, Cikgu Badrin dan Bendahari, Sdr Kasim. aku pun ada tu ....hahaha!Majlis telah diadakan di markas Pekan Razaki yang kini telah bertukar menjadi markaz GHB.Sekitar... lagi »

    RAKAMAN GAMBAR GELAGAT SEORANG LELAKI MAKAN KUACI SAMBIL TABURKAN KULITNYA DILANTAI LIGAT BERLEGAR DIMEDIA SOSIAL.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 4 jam yang lalu
    *Walaupun ditegur secara baik dan sopan oleh seorang Pengawal Keselamatan dan juga tukang sapu premis tersebut namun dengan lagak sombong pekak badak lelaki berkenaan terus juga menguyah kuaci sambil kulit dbuang dilantai.Sifat dan gelagat tidak ada sivik dan tamadun ini menyebabkan warga maya mengutuk dan menghentamnya bertali arus dengan kata-kata kesat lagi pedas.*

    PKR sokong undi tak percaya dengan syarat Anwar dibebaskan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    PKR juga perlu melihat siapa bakal menggantikan Najib sebelum memberi sokongan kerana tidak guna menyokong jika penggantinya lebih teruk. [image: Rafizi_najib_anwar] PETALING JAYA: PKR sedia menyokong undi tidak percaya terhadap Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak di Parlimen dengan syarat Datuk Seri Anwar Ibrahim perlu dibebaskan dari penjara. Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli berkata, syarat-syarat lain ialah kerajaan yang baharu perlu melaksanakan reformasi pentadbiran kerajaan dan negara. “Kalau mereka setuju barulah kita berikan sokongan terhadap undian tidak percaya,” katanya yang dipe... lagi »


    Perghh Anak Saya Nyaris Di Culik Pemandu Van Putih

    Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 4 jam yang lalu
    Peringatan kepada semua ibu bapa. Saya terpanggil untuk kongsikan apa yang berlaku pada 10 Ogos (Melaka) baru-baru ini. Pada jam 4.53 petang, anak saya keluar membuang sampah di luar rumah. Mungkin kerana dia ingat pesan saya supaya berhati-hati dan tengok kiri kanak terlebih dahulu jika mahu keluar rumah. Jadi, dia snagat berhati-hati pada hari itu. Dari jauh, dia nampak sebuah van

    Lagi letupan gemparkan Bukit Aman

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 4 jam yang lalu
    Orang ramai dan anggota polis terkejut apabila terdengar bunyi letupan di bilik pengawal di pintu utama Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, hari ini. Dalam kejadian kira-kira jam 2.10 petang itu, kira-kira enam anggota dan beberapa pengamal media terkejut selepas terdengar bunyi letupan dan percikan api di dalam bilik itu. Difahamkan, dipercayai berlaku litar pintas di bahagian pendingin hawa dan

    PASCA PKR DAN SAIFUDDUN NASUTION MOHON MAAF KEPADA TAN SRI KHALID IBRAHIM KERANA MEMFITNAH BELIAU ... KENYATAAN MEDIA KHALID IBRAHIM.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 5 jam yang lalu
    *KENYATAAN MEDIA 16 OGOS 2015 LANGKAH KAJANG, LANGKAH KECUNDANG* *Alhamdulillah, kes Saman Fitnah yang saya failkan terhadap Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan bekas Setiausaha Agung PKR Dato’ Saifuddin Nasution berakhir pada Jumaat lepas setelah kedua-dua pihak bersetuju untuk menyelesaikannya secara baik.* *Mahkamah Tinggi Shah Alam merekodkan Penghakiman Persetujuan dimana Dato’ Saifudin selaku Defendan Pertama dan PKR Defendan Kedua telah menyatakan rasa kesal mereka dan memohon maaf kerana mengeluarkan dan mengedarkan satu laporan 91-mukasurat yang mengandungi pelbagai tuduh... lagi »

    RM10j kempen p'raya Dr M 'tak rasional' kata Najib

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
    Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menafikan kenyataan bekas perdana menteri Tun Dr Mahahtir Mohamad bahawa sewaktu pemerintahannya, *hanya RM10 juta* diperlukan untuk setiap kempen pilihan raya umum. Najib berkata beliau selalu mempertahankan Dr Mahathir tetapi kenyataan bekas perdana menteri itu perlu "munasabah". Menurut Najib lagi perbelanjaan untuk deposit bagi semua kawasan sahaja berjumlah sehingga RM41juta. "Itu dah lebih 10 juta," kata Najib pada Mesyuarat Agung Umno bahagian Kepala Batas hari ini, yang dihadiri kira-kira 3,000 ahli. "(Itu) tak termasuk berapa banyak ... lagi »

    Muhyiddin bercuti selepas jelajah kritik Najib di Johor

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
    [image: Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin akan bercuti panjang selepas menjelajah mengkritik pentadbiran Datuk Seri Najib Razak dalam mesyuarat bahagian parti itu sepanjang bulan ini. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Ogos, 2015.]Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin akan bercuti panjang selepas menjelajah mengkritik pentadbiran Datuk Seri Najib Razak dalam mesyuarat bahagian parti itu sepanjang bulan ini. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Ogos, 2015.Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin akan bercuti panjang selepas menjelajah mengkritik ... lagi »

    Negara kini kelam-kabut dan membimbangkan, kata Pak Lah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
    [image: Bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi (kanan) berkata beliau berharap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melakukan lebih baik berbanding dirinya dalam menguruskan negara. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Ogos, 2015.]Bekas perdana menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi (kanan) berkata beliau berharap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melakukan lebih baik berbanding dirinya dalam menguruskan negara. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Ogos, 2015. Bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi mengakui bimbang dengan keadaan politik negara yang dilihat ... lagi »

    GULING ALA PERAK: JANGAN RISAU, ZAHID SEBENARNYA MENYINDIR NAJIB....

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
    Apabila Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi tiba-tiba mendedahkan adanya usaha untuk menggulingkan kerajaan melalui undi tidak percaya yang diketuai oleh seorang pemimpin UMNO, segera kedengaran banyak sosek-sosek menimpa dirinya kembali. Ramai yang mengatakan, apa salahnya pertukaran kerajaan selain pilihanraya, jika bukan dengan kekerasan atau angkat senjata. Di Sabah, beberapa kali pernah berlaku dan di Perak ia baru saja berlaku pada 2009 lalu. Takkan Zahid tak tahu, kata mereka, Sambil itu, rama juga yang mengingatkan Zahid agar tidak lupa bahawa pendedahannya menge... lagi »

    Gandingan Mahathir, Ku Li mampu menukar ombak jadi gelombang...

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
    oleh Shahbudin Husin Selalu diperkatakan politik itu seni yang serba mungkin. Bukan saja kawan boleh menjadi lawan dan lawan tidak mustahil bertukar menjadi kawan, bahkan kawan dan lawan kadangkala hanya dibezakan oleh perkara senipis kulit bawang saja. Begitulah antara uniknya politik. Tidak saja di Malaysia, bahkan di mana-mana pun begitulah lazimnya. Hanya kerana jika kepentingan itu sudah jadi sama, mereka boleh saja duduk semeja, meskipun sebelumnya saling membaling kerusi antara satu sama lain. Semua orang tahu Tun Mahathir dan Tengku Razaleigh Hamzah bermusuhan dari segi po... lagi »

    10 perkara yang perlu dilakukan PM bagi halatuju negara

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
    oleh Joe Leong Saya tak tahu pasal Najib Razak, tetapi sekiranya saya perdana menteri Malaysia, saya tentu gusar dan tak mampu tidur lena, baik siang mahupun malam. Sesiapa yang menyayangi Malaysia tentu bimbang seperti saya dengan segala yang melanda negara hari ini. Situasi sosial, politik dan ekonomi negara amat buruk namun ada yang berpandangan keadaan bakal menjadi lebih gawat. Segala berita dan pandangan yang kita dengar tambah menggusarkan kita semua. Seorang pakar ekonomi negara berkata, “Kita lihat simptom, kita nampak penyakit, tetapi tiada solusi ekonomi bagi masalah ini... lagi »

    Foto Bekas Polis Pangkat Dato Belasah Dan Lepaskan Tembakan Kepada Budak Sekolah

    atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
    *Shah Alam: Kejadian yang berlaku di Seksyen 7,Shah Alam pada jumaat 14/8/2015. Dua orang pelajar yang bakal menduduki peperiksaan SPM tahun ini telah dibelasah oleh seorang bekas pegawai polis yang berpangkat dato. Dipercayai 2 orang pelajar ini ingin mengulangkaji serta mengajar sahabatnya yang tinggal di rumah tersebut dalam mata pelajaran sekolah.Malangnya mereka telah dituduh menceroboh walhal mereka membawa beg sekolah,memakai seragam sekolah dan lebih teruk mereka berada diluar kawasan rumah.DATO tersebut yakni bekas pegawai polis,telah mengacukan senjata s... lagi »

    Panel SPRM puji langkah Institut Integriti Malaysia

    atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
    *Pengerusi Panel Perundingan dan Pencegahan Rasuah SPRM, Tan Sri Johan Jaaffar berkata langkah memantau dana politik adalah tepat pada masanya.* * Pengerusi Panel Perundingan dan Pencegahan Rasuah SPRM, Tan Sri Johan Jaaffar berkata langkah memantau dana politik adalah tepat pada masanya.* * Panel Perundingan dan Pencegahan Rasuah (PPPR), panel bebas yang memantau perjalanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengalu-alukan langkah tegas yang diperlihatkan oleh kerajaan untuk memantau dana politik.* * Pengerusi PPPR, Tan Sri Johan Jaaffar percaya bahawa tindakan mengawal... lagi »

    GAMBAR: RUMAH TERBUKA PKR PAHANG DI BENTONG

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 5 jam yang lalu
    GAMBAR: WFAUDZIN Selesai Program Jelajah dan Amanat Presiden KEADILAN ke Pahang bertempat di Dewan Himpunan Cina Bentong. Turut diadakan serentak adalah Rumah Terbuka Aidil Fitri KEADILAN Pahang. Tahniah kepada semua yg terlibat menjayakan kedua-dua program ini. Terima kasih kepada yang sudi meraikan Rumah Terbuka Aidil.Fitri.

    GAMBAR : NIK OMAR SERTAI HARAPAN BARU

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 5 jam yang lalu
    INFO: Khalifah Timur Hampir kesemua bekas su akhbar TGNA menyertai HARAPAN BAHARU kenapa ya? Mungkinkah mereka mengetahui sesuatu yang kita tidak tahu. Nik omar bin Nik Aziz dan Dr Fauzi bekas S/U akhbar TGNA secara rasminya menyertai HARAPAN BAHARU.

    Anak Allahyarham Nik Aziz join Gerakan Harapan Baru Gerakan Harapan Baru GHB

    canang pada Cananglahnie - 5 jam yang lalu
    Diberitakan bahawa anak sulung kepada Allahyarham Nik Aziz Nik Mat mengumumkan menyertai Gerahan Harapan Baru dibawah pimpinan Mat Sabu sebentar tadi. Penyertaan anak sulung bekas Mursyidul Am PAS tersebut pastinya memberikan tamparan hebat kepada PAS khususnya kepada Presiden parti, Abdul Hadi Awang. Dijangkakan, penyertaan Nik Omar Nik Aziz itu bakal mengubah persepsi ahli-ahli PAS terhadap kumpulan pemimpin PAS yang kecewa apabila Pakatan Rakyat terkubur akibat perbalahan PAS dan DAP

    Pemimpin Umno 'hentam' Muhyiddin persoal baki RM2.6 bilion

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 5 jam yang lalu
    Sebahagian pemimpin Umno mendakwa kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin minta penjelasan perdana menteri baki RM2.6 bilion berkenaan akan menyebabkan ahli keliru dan berpecah. – *Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 16 Ogos, 2015.* Kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang meminta Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan baki wang RM2.6 bilion dimasukkan ke dalam akaun peribadi hanya akan menyebabkan ahli parti keliru dan berpecah, kata pemimpin Umno pelbagai peringkat, lapor Berita Harian. Ahli Majilis Tertinggi (MT) Umno Datuk Dr Mohd Puad Zakarshi berkata Muhyid... lagi »

    Demi Melayu, Islam dan Malaysia, Najib diminta letak Jawatan - Pemuda UMNO Tampin

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 6 jam yang lalu
    Pemuda Umno Bahagian Tampin sebulat suara menerima dan meluluskan usul meminta Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan sebagai Perdana Menteri dan Presiden Umno sempena Mesyuarat Perwakilan Pemuda Bahagian Tampin, semalam. Usul tergempar diketengahkan Ketua Pemuda Cawangan Kampung Ulu Ladang, Azman Abdullah, 42, itu mendapat sambutan positif daripada majoriti lebih 200 ahli yang hadir. Usul berkenaan memutuskan: “Demi Melayu, Islam dan Malaysia, meminta Datuk Seri Najib Tun Razak meletak jawatan sebagai Perdana Menteri dan Presiden Umno agar keyakinan, cinta dan kasih sayang, khasn... lagi »

    WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 jam yang lalu
    WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ - Surat Husam kepada Exco KELANTAN bakal berasap - MSO - Najib pacu negara menuju kehancuran, segera selamatkan Malaysia – Anwar - Negara dalam ‘darurat’, Mat Sabu ajak rakyat turun Bersih 4 - Bersih 4 manifestasi rakyat tolak Najib - Ust Ahmad Awang Dilantik Penasihat Umum Harapan Baru - Ringgit merudum, Najib bertanggungjawab – Azmin Ali - BERSIH 4.0 huru-hara: Mahfuz tolak ‘nasihat’ Hadi - Mat Sabu: Bila Gerakan Harapan Baru, DAP, PKR & NGO Bersatu Tenaga, Barisan Nasional Out-U-Go - P... lagi »

    RAKYAT MARHAEN

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 jam yang lalu
    RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Dana Asing RM2.6b: Menteri Umno enggan ulas dakwaan S'wak Report - Reformasi dana politik cubaan alih isu RM2.6 bilion Najib, kata ahli panel SPRM - Undang-undang tanpa kesaksamaan seksa pembaharuan dana politik, kata penganalisis - Pemuda Tampin lulus usul minta PM letak jawatan - Bersih 4: Lu caya pada Najib? - Doa untuk Najib - Salleh: Dr M also took Arab donations - Muhyiddin: Sort out 1MDB to save ringgit - Political funding panel ‘a charade’ with Idris leaving - Kadir: Ku Li could very we... lagi »

    Ku Li masih 'sokong' Najib

    atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
    * Ahli Parlimen Umno paling lama berkhidmat ketika ini enggan berterus terang apabila didesak untuk menyatakan pendiriannya sama ada masih menyokong Datuk Seri Najib Razak sebagai perdana menteri atau sebaliknya.Pertanyaan itu dibuat ekoran pertemuan Tengku Razaleigh Hamzah dengan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad beberapa hari lalu.Ketika ditanya beberapa kali, beliau akhirnya menjawab "ya".Pada kali pertama soalan itu ditanyakan, beliau yang lebih mesra dikenali sebagai Ku Li berkata, sokongan diberikan kepada sesiapa saja yang melakukan perkara perka... lagi »

    HIMPUNAN GERAM !!

    atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
    Haji Norizzat's photo. [image: Haji Norizzat's photo.] *Molek pada hari buat demo mana2 kenderaan yg tercemar dgn selut kuning jgn dibasuh,bawa terus ke tapak demo secara beramai-ramai....tunjuk kpd dunia inilah hasilnya jika pemerintah yg memerintah negara tidak amanah....* *Haji Norizzat‎Gerakan Hentikan Pencemaran Bauksit (GERAM)* *Assalamualaikum dan salam muhibah* * Saya mohon kepada penganjur perhimpunan untuk hubungi saya untuk saya bantu adakan sidang media sebelum perhimpunan.* * Daripada pihak saya, kami akan membantu sebaik mungkin, menyambung usaha rakan-rakan kita sebel... lagi »

    #

Tiada ulasan: