Isnin, 17 Ogos 2015

5740. In Syaa Allah bersama beroleh manfaat.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”

Sembang Orang Kampung NASIHAT YANG BERHARGA

Inilah di antara tulisan terbaikSyekh Ali Thanthawi Mesir Rahimahullah:"Pada saat engkau mati janganlah kau bersedih.

Jangan pedulikan jasadmu yang sudah mulai layu,Kerana kaum muslimin akan mengurus jasadmu.Mereka akan melucuti pakaianmu,memandikanmu dan mengkafanmu lalu membawamuke tempatmu yang baru, perkuburan.

Akan ada banyak orang yang mengantarkan jenazahmubahkan mereka akan meninggalkan pekerjaannya untuk ikut menguburkanmu. Barang-barangmu akan dikemas,kunci kuncimu, kitab, sepatu dan pakaianmu.Jika keluargamu setuju barang2 itu akan disedekahkan agar bermnfaat untukmu.Yakinlah; dunia dan alam semesta tidak akan bersedih dgn kepergianmu. 

Ekonomi akan tetap berlangsung..

Posisi pekerjaanmu akan diisi orang lain.

Hartamu menjadi harta halal bagi ahli warismu.

Sedangkan kamu yg akan dihisabdan diperhitungkan dari hartamu!

Kesedihan atasmu ada 3;Orang yg mengenalmu sekilas akan mengatakan, kasihan.

Kawan-kawanmuakan bersedih beberapa jam atau beberapa hari lalu mereka kembali seperti sediakala dan tertawa-tawa!

Di rumahada kesedihan yg mendalam!

Keluargamu akan bersedih seminggu dua minggu,sebulan dua bulan, dan mungkin hingga setahun??Selanjutnya mereka meletakkanmu dalam kenangan!

Demikianlah

"Kisahmu telah berakhir di tengah tengah manusia"

Dan kisahmu yang sesungguhnya baru dimulai,Akhirat!!

Telah musnah kemuliaan, harta, kesihatan, dan anak.

Telah engkau tinggalkan rumah, istana dan isteri tercinta.

Kini hidup yg sesungguhnya telah dimulai.Pertanyaannya adalah:

Apa persiapanmu untuk kuburmu dan Akhiratmu??

Hakikat ini memerlukan renungan.

Usahakan dengan sungguh-sungguh.

jalankan kewajiban-kewajiban,hal-hal yg disunnahkan,sedekah rahsia, merahasiakan amal soleh, solat malam, Semoga engkau selamat.

Andai engkau mengingatkan manusia dengan tulisan iniinsyaAllah pengaruhnya akan engkau temui dalam timbangan kebaikanmu pada hari Kiamat.

"Berilah peringatan, kerana peringatan itu bermanfaat bagi orang-orang mukmin." Subhanallah.


Semoga Bermanfaat 

*

Hanya Sultan Johor dan saya tahu keseluruhan cerita – TMJ

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
Baginda menasihatkan semua pihak tidak membuat spekulasi tentang hubungan Sultan Johor dengan Perdana Menteri. [image: tmj_cmt_600_2] PETALING JAYA: Tunku Mahkota Johor (TMJ), Brigadier Jeneral Tuanku Ismail Ibni Sultan Ibrahim bertitah supaya semua pihak tidak membuat spekulasi berkenaan hubungan ayahanda baginda dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Titahnya, sama ada hubungan itu baik atau tidak, hanya baginda dan ayahanda baginda, Sultan Johor, sahaja yang tahu keseluruhan cerita tentang perkara itu. Baginda mengulas kenyataan Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Mo... lagi »

HANGPA YANG LANTIK DEPA NI...

Na'im Nikmat pada Na'im Nikmat @blog - 9 jam yang lalu
Eloklah depa jd menteri hal ehwal warga asing....

Benarkan hubungan Istana Johor- Najib baik? – Zam

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
Zainuddin Maidin berkata rakyat hanya akan percaya hubungan Istana Johor dan Najib baik jika kenyataan datang daripada jurucakap rasmi Istana Johor bukan Puad Zarkashi. [image: zam_zahid_najib_600] PETALING JAYA : Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi tidak seharusnya mengelirukan rakyat untuk membezakan antara menggulingkan kerajaan dan menggulingkan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri. Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin berkata, Zahid tidak seharusnya membesarkan perkara yang kecil dan memperkecilkan perkara yang lebih besar kera... lagi »

Tutup isu dana politik, tumpu soal kepentingan rakyat kata Najib untuk menutup skandal RM2.6B..!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
[image: Tutup isu dana politik, tumpu soal kepentingan rakyat - Najib] *KEPALA BATAS*: Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak menggesa pemimpin dan anggota parti supaya menutup isu dana politik, sebaliknya memberi fokus bagi menghadapi cabaran yang lebih besar dalam membangunkan negara dan menjaga kepentingan rakyat. Perdana Menteri berkata jika parti hanya tertumpu pada isu dana politik, soal kepentingan rakyat akan terabai. Beliau berkata soal kepentingan rakyat dan apa yang diinginkan oleh mereka sepatutnya menjadi agenda utama parti yang perlu diambil perhatian sewajarnya. ... lagi »

Pecah Lubang: Saya tahu wang RM2.6 bilion dalam akaun Najib, kata Tengku Adnan tapi Timbalan dan Naib tak tahu...???

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
[image: Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata duit RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Presiden Umno Datuk Seri Najb Razak sudah ‘berulang kali diperjelaskan’. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Ogos, 2015.] Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata duit RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Presiden Umno Datuk Seri Najb Razak sudah ‘berulang kali diperjelaskan’. Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata beliau dan bendahari parti tahu tentang duit RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Datuk Seri Najb Raz... lagi »

Derma RM2.6 Billion : Ketua Umno Bahagian Kuantan Dedah Siapa & Mengapa Derma

atsixty pada ZAKRI ALI - 10 jam yang lalu
*Ketua Umno Bahagian Kuantan, Datuk Seri Wan Adnan Wan Mamat mendedahkan derma RM2.6 billion ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri sebenarnya adalah sumbangan politik dari Arab Saudi kepada negara ini.Menurut beliau, derma ini adalah sebagai tanda penghargaan negara tersebut kepada Malaysia yang memperjuangkan Islam."Ia sebagai penghargaan kepada Malaysia yang memperjuangkan agama Islam dan mengamalkan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah."Menurut beliau juga wang tersebut juga diberikan sebagai tanda menghargai usaha kerajaan Malaysia yang komited menyekat peny... lagi »

Rahman Dahlan kata pasukan siasat dana RM2.6b 'tak sah'..ha..ha..ha.. 1Malaysia kena kencing...!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Pengarah Komunikasi Strategik BN Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan menyifatkan pasukan petugas khas untuk menyiasat dakwaan wang RM2.6 bilion didepositkan ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak adalah "tidak sah". "Sejak awal, pasukan khas itu ditubuhkan secara tidak sah. Mereka tidak sepatutnya menyiasat perdana menteri atau mana-mana individu berkaitan hal itu. "Pasukan khas asal ditubuhkan bagi melihat keseluruhan polisi sistem perbankan seperti pengubahan wang haram, aliran dana haram, pengurup wang yang menggunakan cara yang haram untuk memindahkan wang dari dal... lagi »

Kabinet Maya: Umno Pontian dedah Najib buat keputusan rombak Kabinet menerusi WhatsApp

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
[image: Ketua Umno Bahagian Pontian Datuk Ir Hasni Mohammad berkata sehari sebelum rombakan Kabinet dilaksanakan, pengendali akaun WhatsApp ketua-ketua Umno bahagian meminta pandangan daripada ketua bahagian sama ada wajar atau tidak langkah itu diambil. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 16 Ogos, 2015.] Ketua Umno Bahagian Pontian Datuk Ir Hasni Mohammad berkata sehari sebelum rombakan Kabinet dilaksanakan, pengendali akaun WhatsApp ketua-ketua Umno bahagian meminta pandangan daripada ketua bahagian sama ada wajar atau tidak langkah itu diambil. Ketua Umno Bahagian... lagi »

*

BENARKAH jika ia keluar dari mulut Najib ??

Sehingga kini tiada audio atau video yg membuktikan Perdana Menteri Belanda berkata sedemikian... HANYA KELUAR DARI MULUT NAJIB SEMATA-MATA.. yg selalu berdusta kepada rakyatnya sendiri..
Sumber: (http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/08/benarkah-jika-ia-keluar-dari-mulut-najib.html
*
Ahad, 16 Ogos 2015

'Orang Johor terluka, nasihatkan gerak bagai jarum'



Sumber: (http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/08/orang-johor-terluka-nasihatkan-gerak.html
*
Isnin, 17 Ogos 2015

Skandal MARA: Bekas Pegawai Westpac Dakwa Dipaksa Pindah Dana Malaysia Ke Pihak Ketiga



Sumber: (http://wargamarhaen.blogspot.com/2015/08/skandal-mara-bekas-pegawai-westpac.html

IGP: Pengajur Bersih 4.0 hanya penting diri..??

atsixty pada ZAKRI ALI - 12 jam yang lalu
[image: Zar Ali's photo.] *Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar menyifatkan penganjur Bersih 4.0 hanya mementingkan diri kerana sanggup mengadakan demonstrasi yang akan menjejaskan kehidupan harian orang ramai terutama peniaga dan pemandu teksi.* * Beliau berkata nama Bersih hanyalah sekadar gelaran namun hakikatnya penganjur tidak mahu mematuhi undang-undang.* * "Mereka minta 'clean' (bersih) itu, 'clean' ini tetapi diri sendiri kotor tidak mahu mematuhi undang-undang. Dia tidak mahu menjaga kepentingan orang lain, dia nak jaga hak dia sahaja, sesuka hati berhimpun.* * "Cu... lagi »

MONDAY, AUGUST 17, 2015

BERSIH 4.0

'Derma' rahsia PM dipindahkan semula ke Singapura! EKSKLUSIF UTAMA

 Sarawak Report telah mengesahkan bahawa lebih AS $ 650 juta (RM2 bilion) telah dipindahkan semula dari akaun Perdana Menteri AmPrivate Bank di Kuala Lumpur ke Singapura selepas pilihan raya umum.

 Wang itu didepositkan ke dalam akaun atas nama kewangan Tanore Corporation (BVI) di Falcon Bank di Singapura pada hari AmPrivate Bank Perdana Menteri ditutup, 30/08/2013.

 Ini adalah akaun syarikat yang sama yang asalnya memindahkan AS $ 681 juta ke AmPrivate Bank Najib Razak, nombor 2112022009694, pada awal bulan Mac.

 Soalan Muhyiddin kini terjawab
Maklumat menakjubkan ini menjawab soalan bekas Timbalan Perdana Menteri, yang ditimbulkan semalam, apa yang telah berlaku dengan baki wang yang didakwa telah 'diderma' kepada Najib Razak sendiri, bagi pihak UMNO, oleh orang yang tidak dikenali dari Timur Tengah - kononnya untuk pilihan raya.

 Walau bagaimanapun, ia juga menimbulkan persoalan lanjut yang serius untuk Perdana Menteri tentang apa hak beliau untuk memindahkan apa yang kononnya dana pihak luar negara dan mengapa wang ini nampaknya telah bercampur dengan beratus-ratus lagi yang tidak dapat dijelaskan lebih berjuta-juta dolar dalam Najib Razak sama akaun peribadi jumlah 2112022009694?

 Penting, tiada penjelasan masih belum disediakan untuk menjustifikasikan bagaimana suatu jumlah besar wang rahsia boleh mungkin telah didermakan sisi undang-undang oleh mana-mana kaedah dan bagi apa-apa tujuan.

Bagaimana wang itu diedarkan .... walaupun banyak pembayaran yang dibuat kepada ahli-ahli UMNO dalam bentuk cek dari akaun AmPrivate Bank sebelum dan selepas pilihan raya.

  Tanore Finance Corporation

 Pada 2 Julai Sarawak Report dan Wall Street Journal mendedahkan bahawa penyiasat dari pasukan petugas 1MDB bersama (sejak dibubarkan) telah mendapati bahawa sebuah syarikat BVI bernama Tanore Finance Corporation telah membuat dua pembayaran ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri AmPrivate Bank nombor 2112022009694 berjumlah AS $ 681 juta pada 21 dan 25 Mac 2013.

Akaun Tanore Finance Corporation yang digunakan dalam urus niaga adalah berdasarkan pada Falcon Bank Swasta di Singapura, yang merupakan bank berasaskan Swiss yang dimiliki oleh syarikat Abu Dhabi Aabar, yg telah menandatangani satu 'perkongsian strategik' RM18 bilion dengan 1MDB hanya beberapa hari sebelum ini.

 Najib mengugut untuk menyaman Wall Street Journal mengenai artikel tersebut. Walau bagaimanapun ia telah disahkan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia pada minggu lepas bahawa butir-butir pemindahan itu adalah betul, memetik 'penderma tanpa nama Timur Tengah.

 'Penderma' ini oleh itu dianggap sebagai pemilik berahsia BVI Tanore Finance Corporation dan ia membingungkan mengapa Perdana Menteri perlu mengosongkan akaunnya masuk semula ke dalam syarikat yang sama tidak lama selepas pilihan raya.

 Pihak berkuasa kewangan Singapura sejak mengesahkan mereka telah membekukan dua akaun berikutan siasatan 1MDB, yang dipercayai berada di Falcon. 

 Bank itu telah mengumumkan bahawa ia akan bekerjasama dengan pengawal selia mengenai perkara itu. Sementara itu, enam akaun bank yang tidak dinyatakan di KL juga telah dibekukan pada perkara yang berkaitan.

 Orang dalam telah mengesahkan bahawa Perdana Menteri Malaysia terbang ke Singapura pada pertengahan bulan Julai untuk lawatan empat hari, di mana beliau cuba tetapi gagal untuk mendapatkan akaun-akaun bank yg dibeku dibuka semula.

 Lagi 'derma' misteri?

  Shahrir Abdul Samad - Pengerusi UMNO Back Benchers menerima cek RM1 juta SELEPAS pilihan raya. 

 Orang ramai di Malaysia dan seluruh UMNO kini berhak bertanya bagaimana Perdana Menteri dapat memindahkan sejumlah wang yang besar daripada akaun peribadi ini, walaupun perbelanjaan ke atas pilihan raya?

 Adakah dia menerima ratusan berjuta-juta derma rahsia atau adakah wang  peribadi Perdana Menteri  sendiri telah bercampur dengan dana derma ?

 Dalam mana-mana kes, bagaimana Perdana Menteri yang memperolehi wang tunai berjumlah beratus-ratus juta dolar Amerika Syarikat dan bagaimana ia mungkin untuk semua wang ini disumbatkan ke dalam akaun peribadi dan rahsia ini , yang kini dikatakan sebagai wang 'derma' untuk tujuan parti?

 Sumber telah mendedahkan kepada Sarawak Report bahawa sebenarnya akaun AmPrivate Bank ini telah menerima sekurang-kurangnya dua suntikan dana yang banyak dalam tempoh ini pada tahun 2013 - satu melalui Arab Saudi dan satu melalui Dubai.

 Kami telah diberitahu bahawa jumlah wang dalam akaun berkembang dengan mengejut satu bilion dolar dalam tempoh menjelang pilihan raya.

 Adalah agak luar biasa dan tidak sesuai bahawa Peguam Negara yang baru dilantik (Perdana Menteri telah memecat serta merta selepas Ketua Polis Negara memberi amaran bahawa satu waran tangkap sedang disediakan terhadapnya berkaitan 1MDB) tidak sepatutnya mengumumkan pembubaran Pasukan Petugas menyiasat 1MDB.

Bukti mula muncul yang wang  sememangnya diedarkan sendiri oleh Perdana Menteri UMNO kepada ketua parti, bukan sahaja sebelum pilihan raya tetapi selepas itu, termasuk beberapa bayaran kepada Ahli Parlimen.

 Timbalan Menteri Kewangan menerima RM2 juta


 Wang yang telah diedarkan dalam bentuk cek, diserahkan kepada penyelaras parti utama oleh Perdana Menteri, dikeluarkan atas nombor akaun yang sama AmPrivate Banking 2112022009694.

 Kebanyakan penerima membuktikan diri mereka sebagai sebahagian dari pertahanan terkuat Najib  dalam krisis ini. 

 Ia termasuk Pengerusi Back Bench UMNO, Shahrir Abdul Samad, yang menerima RM1 juta selepas pilihan raya dan Timbalan Menteri Kewangan Ahman Maslan, yang mendapat cek bernilai RM2 juta.

 Ini mengesahkan bahawa wang itu sememangnya digunakan, tetapi menimbulkan persoalan tentang bagaimana Perdana Menteri berakhir dengan hampir sama wang selepas pilihan raya di dalam akaun ini sebagai jumlah wang yang disuntik ke dalamnya terlebih dahulu daripada Tanore Finance Corporation?

 Seorang lagi penerima - Mas Ermieyati Samsudin daripada Jawatankuasa Kira-kira Awam juga menerima cek RM50k selepas pilihan raya. 

Apa yang ramai akan bertanya dalam UMNO ialah bagaimana Perdana Menteri yang telah bertukar menjadi seorang dermawan, memandangkan begitu banyak lebihan wang seolah-olah telah dihantar kembali ke luar negara oleh Perdana Menteri? 

 Ada juga yang masih ada soalan yang serius mengenai kesahihan  pengendalian dan punca begitu banyak wang.

 Dan terdapat misteri akhir yang perlu diselesaikan. Pemeriksaan dokumen Tanore Finance Corporation di Kepulauan Virgin British mengesahkan bahawa syarikat ini sebenarnya telah ditutup pada April 2014. 

 Dalam kes ini kemanakah yang beratus-ratus juta dolar AS  telah mereka hantar ? ~SUMBER
  • #

    Muhammad al fatih


    Dikongsi secara umum  -  Semlm 2:54 PTG

    Mari kita berdoa serta saling doa mendoakan sesama Islam. 
    Doa Melihat Keindahan Alam

    رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
    Maksudnya: Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka (QS. Ali Imran : 191)

    Doa Kebaikan Dunia dan Akhirat

    رَبَّنَا آَتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ 
    Maksudnya: “Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari siksa neraka.” (QS. Al Baqarah: 201) 
    Doa Terhindar Dari Kedengkian dalam hati 
    رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ
    Maksudnya: “Ya Rabb kami, ampunilah kami dan saudara-saudara kami yang telah beriman lebih dahulu dari kami, dan janganlah Engkau tanamkan kedengkian dalam hati kami terhadap orang-orang yang beriman. Ya Rabb kami, sungguh Engkau Maha Penyantun lagi Maha Penyayang.” (QS Al-Hasyr [59]:10) 
    وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ
    Maksudnya: “Dan janganlah kamu mengatakan (bahawa) sesiapa yang terbunuh dalam perjuangan membela Ugama Allah itu: orang-orang mati; bahkan mereka itu orang-orang yang hidup (dengan keadaan hidup yang istimewa), tetapi kamu tidak dapat menyedarinya.” (Al BAQARAH 154) 
    الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
    Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. 
    Hard grind to unravel MH370 mystery
    (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
    Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
    dan 
    kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
    kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

    Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
    Meja peceq.blogspot.com  . 

    My Dashboard. 
    s3v3n


    s3v3n.

    Cucu Tok Selampit

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sejam yang lalu
    Cucu Tok Selampit ------------------------------ - Pemimpin PKR Tiada Harga Diri, Penarikan Saman TS @Khalid_Ibrahim Diputarbelitkan - Melihat Lautan Manusia Di Dataran Merdeka, #DoaUntukMalaysia Perlu Diteruskan Setiap Tahun - Tempoh Pengecualian Visa Kepada Rakyat Taiwan Dinaikkan Kepada 30 Hari - Dr Wee Ka Siong Pemimpin PKR Tiada Harga Diri, Penarikan Saman TS @Khalid_Ibrahim Diputarbelitkan Posted: 15 Aug 2015 07:43 PM PDT Dua hari lepas, Parti Keadilan Rakyat (PKR) memohon maaf kepada Menteri Besar Selangor, TS Abdul Khalid Ibrahim kerana mengeluarkan ... lagi »

    "BERANI KERANA BENAR!"

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
    "BERANI KERANA BENAR!" ------------------------------ 8 Bahan Semulajadi Ini Boleh Bantu Halau Semut Di Rumah. Posted: 15 Aug 2015 06:57 PM PDT Tidak semua suri RUMAH gemar menggunakan racun serangga untuk menghalau semut dirumah terutama bagi yang masih mempunyai anak kecil kerana bimbang anak akan memakan atau memegang racun tersebut. Kami bawakan 8 bahan semulajadi berikut yang selamat ditabur di sekitar rumah dan tidak merbahaya kepada anak kecil. *1. Cuka* Masukkan cuka ke dalam botol dan semburkan ke serata tepi dinding dan tiang RUMAH. Biarkan cuka kering. Ulang proses s...lagi »

    A Piece of My Mind

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
    A Piece of My Mind ------------------------------ Are you bankrupt of ideas, Chin Tong? Posted: 15 Aug 2015 07:36 PM PDT YB Liew Chin Tong's piece - Five ways to save the Malaysian economy – is good but the recommendations are flawed, if not full of rhetoric. Let's talk about numbers and not play with politics or emotions. Because when we become emotional, we lose our ability to make rational judgement or decisions. After my first article - *Malaysians are now currency experts?* - I have been labelled with all sorts of profanities when in fact the key message was Malaysia is no... lagi »

    Telok Bakong Online

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 jam yang lalu
    Telok Bakong Online ------------------------------ Pesanan Imam Al Ghazali Posted: 16 Aug 2015 10:19 AM PDT Posted via Blogaway You are subscribed to email updates from Telok Bakong Online To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, United States

    Skandal MARA: Bekas Pegawai Westpac Dakwa Dipaksa Pindah Dana Malaysia Ke Pihak Ketiga

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    Berita mengenai dakwaan Michael Knight di The Sydney Morning Herald yang disiarkan pada Sabtu. *PETALING JAYA:* Seorang bekas pegawai kanan bank Westpac di Australia mendakwa dia dipaksa untuk memindahkan dana kerajaan Malaysia tanpa kebenaran ke pihak ketiga, menurut laporan sebuah akhbar Australia. *The Sydney Morning Herald* melaporkan bahawa Michael Knight yang mengendalikan urusan jual beli Dudley House di Melbourne berdepan dengan seorang lelaki kelihatan seperti orang Asia di luar kediamannya di Brighton pada 5 Mac 2013. "Saya tahu anda ada tiga anak, anda akan buat apa yang... lagi »

    Anak Sungai Derhaka

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 jam yang lalu
    Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Mana 'Dalang' Mahu Guling Kerajaan Yang Nak Jumpa PM Tu Zahid? - Anak Sulung TG Nik Aziz Nafi Sertai Harapan Baru - Demi Melayu, Islam dan Malaysia, Najib diminta letak Jawatan - Pemuda UMNO Tampin - Reformasi dana politik cubaan Najib alih isu RM2.6 Bilion Mana 'Dalang' Mahu Guling Kerajaan Yang Nak Jumpa PM Tu Zahid? Posted: 16 Aug 2015 08:30 AM PDT Selain dari kenyataannya mengenai pencerobohan Sulu dan Mat Sabu Syiah, Zahid pernah mengemparkan negara dengan satu lagi kenyataan.. Kenyataannya ialah mengenai ... lagi »

    Jangan Ketawa: Umno terkenal seantero dunia, ampu Rahman Dahlan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    Umno merupakan parti terkuat dan dikenali seantero dunia terutamanya di negara Islam, kata Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan Datuk Abdul Rahman Dahlan. "Jangan kata kita tidak mampu untuk berdepan dengan pilihan raya, kita berani... sekarang kita (Umno) memiliki 88 kerusi di Parlimen dan kita ada 9 negeri yang mempunyai menteri besar dan ketua menteri daripada 14 buah negeri, jangan kata Umno lemah," katanya. Beliau menyatakan demikian ketika timbul gesaan supaya ahli Umno mempersiapkan diri dari sekarang untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang. A... lagi »

    Guling Ala Perak: 26 MP BN dikatakan terlibat

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    [image: Barisan Nasional] SHAH ALAM – Seramai 26 Ahli Parlimen BN dikatakan terlibat dalam konspirasi untuk menggulingkan kerajaan yang didalangi pemimpin Umno. Portal The Rakyat Post melaporkan pemimpin Umno berkenaan memainkan peranan menyediakan tujuh muka surat akuan bersumpah bagi mempengaruhi 87 ahli Parlimen pembangkang dan 26 ahli Parlimen BN. “Kritik dalam parti tidak apa tetapi sebagai pembesar Umno apa yang dia buat itu sangat kurang ajar “Individu itu dikatakan telah menghubungi Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi selepas Naib Presiden Umno itu... lagi »

    Dana Asing RM2.6b: Saya sendiri tak tahu macam mana nak jawab - Mukhriz Mahathir

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    [image: Mukhriz Mahathir] GOPENG - Kemelut berhubung dana RM2.6 bilion perlu diselesaikan segera bagi menepis tanggapan dan persepsi negatif rakyat terhadap Umno pada ketika ini. Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Mukhriz Mahathir berkata, perkara itu jelas kerana isu berkaitan dana berkenaan telah menjadi topik hangat selain dibincangkan secara terbuka oleh segenap lapisan masyarakat. "Saya sangat tidak selesa dan rasa tak sedap hati dengan isu RM2.6 bilion ini. "Benda ini sudah terbuka, saya tak cakap pun orang sudah tahu dan apabila disoal, saya sendiri tak tahu macam mana hen... lagi »

    Dah Terbelit: Muhyiddin bukan dalang komplot‎, kata TPM

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu
    SERI MANJUNG - Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi malam ini mengesahkan bahawa Tan Sri Muhyiddin Yasin tidak terlibat dalam komplot untuk mengulingkan kerajaan. ‎ Menurut Ahmad Zahid, pendedahan itu dibuat kerana beliau faham situasi yang sedang dialami oleh Timbalan Presiden Umno tersebut yang telah digugurkan dari Kabinet. "Saya juga pernah jatuh, jadi saya faham situasi orang jatuh. Kita tidak akan henyak orang yang jatuh. Jangan salahkan beliau (Muhyiddin) kerana ada orang lain yang bercita-cita untuk jatuhkan kerajaan,'' katanya ketika b... lagi »

    Ahli UMNO Bahagian Bagan bergaduh

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 4 jam yang lalu

    Saksikan muka Ahmad Maslan setelah kena 'boo' (Video)

    kerengga pada KERENGGA - 4 jam yang lalu
    Tepukan buat Muhyiddin, 'boo' untuk Ahmad Maslan Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Ahmad Maslan disambut dengan 'boo' dan ejekan sewaktu Mesyuarat Perwakilan Umno bahagian Pontian sekalipun beliau adalah timbalan bahagian kawasan itu. Ia berbeza dengan bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang disambut dengan tepukan sewaktu ketibaannya dan

    Najib had to stop charge sheet from being served...

    ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 4 jam yang lalu
    [image: RAHMAN-DAHLAN_najib_600] *BN strategic communications director Abdul Rahman Dahlan said Prime Minister Najib Abdul Razak had to "take out people" after an alleged charge sheet against him emerged."Given that scenario what would you do? You would take drastic action wouldn't you?"Okay, take these people out first, so that things will get back to normalcy and see what will happen next."If you could appreciate that scenario then you would understand the flurry of action taken by the prime minister," he said in an interview with The Star Online.* *Abdul Rahman was respond... lagi »

    REZQEEN HILL

    Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 jam yang lalu
    REZQEEN HILL ------------------------------ - Gantung Tugas Tak Memadai, @tv3malaysia Wajar Beri Penjelasan @TV3_melodi @NajibRazak - Malam Penuh Keinsafan #DoaUntukMalaysia @NajibRazak @TengkuAdnanReal #SehatiSejiwa - Lim Kit Siang Pula Menggelabah Bila Zahid Hamidi Cakap Komplot Jatuhkan PM Gantung Tugas Tak Memadai, @tv3malaysia Wajar Beri Penjelasan @TV3_melodi @NajibRazak Posted: 15 Aug 2015 09:30 PM PDT Tindakan biadap wartawan Melodi, Zuan memuatnaik gambar memperli Perdana Menteri Dato' Najib Tun Razak di dalam akaun Instagram nya mendapat kritikan ... lagi »

    Hanya Sultan Johor dan saya tahu keseluruhan cerita – TMJ

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu
    Baginda menasihatkan semua pihak tidak membuat spekulasi tentang hubungan Sultan Johor dengan Perdana Menteri. [image: tmj_cmt_600_2] PETALING JAYA: Tunku Mahkota Johor (TMJ), Brigadier Jeneral Tuanku Ismail Ibni Sultan Ibrahim bertitah supaya semua pihak tidak membuat spekulasi berkenaan hubungan ayahanda baginda dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Titahnya, sama ada hubungan itu baik atau tidak, hanya baginda dan ayahanda baginda, Sultan Johor, sahaja yang tahu keseluruhan cerita tentang perkara itu. Baginda mengulas kenyataan Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Mo... lagi »

    GHB terbuka kepada bukan Islam - Salahuddin Ayob

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

    Gempar: Khairy salah seorang ahli parlimen UMNO yang nak guling kerajaan?

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 5 jam yang lalu
    Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin mahukan identiti pemimpin Umno yang didakwa berhasrat bergabung dengan ahli Parlimen pembangkang untuk menggulingkan kerajaan didedahkan. Menteri Belia dan Sukan itu berkata pendedahan oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tentang rancangan itu adalah serius dan tindakan segera perlu diambil agar cubaan berkenaan dapat dihalang. "Kita

    Muhyiddin: Nak tunggu bulan jatuh ke riba siasat 1MDB?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

    Muhyiddin akui lebih popular selepas kena pecat

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 5 jam yang lalu

    'Derma' rahsia PM dipindahkan semula ke Singapura! EKSKLUSIF UTAMA

    Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 5 jam yang lalu
    Sarawak Report telah mengesahkan bahawa lebih AS $ 650 juta (RM2 bilion) telah dipindahkan semula dari akaun Perdana Menteri AmPrivate Bank di Kuala Lumpur ke Singapura selepas pilihan raya umum. Wang itu didepositkan ke dalam akaun atas nama kewangan Tanore Corporation (BVI) di Falcon Bank di Singapura pada hari AmPrivate Bank Perdana Menteri ditutup, 30/08/2013. Ini adalah akaun syarikat yang sama yang asalnya memindahkan AS $ 681 juta ke AmPrivate Bank Najib Razak, nombor 2112022009694, pada awal bulan Mac. *Soalan Muhyiddin kini terjawab* Maklumat menakjubkan ini menjawab ...lagi »

    JANGAN RISAU, ZAHID SEBENARNYA MENYINDIR NAJIB....

    atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
    *Apabila Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi tiba-tiba mendedahkan adanya usaha untuk menggulingkan kerajaan melalui undi tidak percaya yang diketuai oleh seorang pemimpin UMNO, segera kedengaran banyak sosek-sosek menimpa dirinya kembali.* *Ramai yang mengatakan, apa salahnya pertukaran kerajaan selain pilihanraya, jika bukan dengan kekerasan atau angkat senjata. Di Sabah, beberapa kali pernah berlaku dan di Perak ia baru saja berlaku pada 2009 lalu. Takkan Zahid tak tahu, kata mereka,* *Sambil itu, rama juga yang mengingatkan Zahid agar tidak lupa bahawa pendedahannya m... lagi »

    Jangan cakap kosong, kalau betul benar, dedahkan 26 MP BN tu dan kenakan tindakan.......

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 5 jam yang lalu
    Bersekongkol pembangkang tidak boleh dimaafkan TAPAH - Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, mana-mana pemimpin Umno yang didapati bersekongkol dengan ahli Parlimen pembangkang dalam cubaan mengguling kerajaan tidak boleh dimaafkan. "Saya tidak tahu siapa dalang pemimpin Umno berkenaan dan tidak pasti mengenainya. Hanya Timbalan Perdana Menteri yang tahu mengenai perkara tersebut. Kita tunggu sahaja pengumuman daripada beliau sendiri. "Sebagai ahli Umno, kita amat kesal dan kecewa dengan pemimpin yang terlibat dengan gerakan itu," katanya kepada pember...lagi »

    Gambar perkahwinan Abby Abadi dan Muhammad Faizal

    kerengga pada KERENGGA - 5 jam yang lalu
    Semoga perkahwinan Abby Abadi dan Muhammad Faizal akan kekal buat selama-lamanya KUALA LUMPUR: Bekas anggota kumpulan Elite, Abby Abadi menjelaskan dia tidak menunggu lama untuk membuat keputusan berkahwin dengan Muhammad Faizal Zakaria kerana ingin mengelakkan fitnah. Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abd Manan, 38, berkata, biarpun perkenalan mereka singkat namun dia yakin lelaki

    Mana 'Dalang' Mahu Guling Kerajaan Yang Nak Jumpa PM Tu Zahid?

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 6 jam yang lalu
    Selain dari kenyataannya mengenai pencerobohan Sulu dan Mat Sabu Syiah, Zahid pernah mengemparkan negara dengan satu lagi kenyataan.. Kenyataannya ialah mengenai isu 'Ada Ahli Politik makan hasil dari pusat judi haram di Perak'.. Katanya "Berdasarkan laporan yang saya perolehi ada ahli politik yang terlibat...saya tidak mahu menuduh, tetapi jika mahu pembuktian pihak polis ada bukti," Itu kata dia bila ada akhbar mendedahkan mengenai pusat perjudian haram di tiga kawasan iaitu pekan Kuala Sepetang, Bagan Panchor dan Pulau Kuala Sangga di Perak.. laporan penuh bacalah di SINI Has... lagi »

    TIMBALAN PERDANA MENTERI JANGAN KELIRUKAN RAKYAT - Oleh Zainuddin Maidin

    atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
    *[image: Zar Ali's photo.] Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr.Ahmad Zahid Hamidi tidak seharusnya mengelirukan rakyat antara usaha untuk menggulingkan kerajaan dengan usaha untuk menngulingkan Datuk Seri Najib sebagai Perdana Menteri.* * Jangan membesarkan pekara yang kecil dan mengecilkan pekara yang lebih besar. Sebagai seorang Menteri DalaM Negeri beliau tahu hal yang sebenarnya.* * Datuk Seri harus sedar bahawa ketidaksetabilan, kekecohan dan kemurungan negara sekarang adalah kerana Najib mempertahankan tahktanya dan senghaja tidak mahu menghayati dengan sejujurnya perasaa... lagi »

    Abang Nik Abduh sertai GHB .. hahaha .. baru tau rasa

    PBO™ pada pen buruk online ™ - 6 jam yang lalu
    Pas akan menganjurkan sebuah himpunan besar-besaran bagi menunjukkan sokongan kepada kepimpinan parti itu. Ketua Pemudanya Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, himpunan itu dijangka akan dibuat di Kuala Lumpur atau Selangor dan mensasarkan seramai 60,000 orang akan menyertainya. “Kita tahu Pas mempunyai masalah ada ahli kacau dari dalam. Isu GHB (Gerakan Harapan Baru). Kita tahu payah nak

    Adakah kita benar-benar tahu bila suatu derma itu bukan satu derma?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
    oleh Mariam Mokhtar Derma adalah satu pemberian, atau sumbangan untuk sebab yang wajar ataupun kebajikan. Ia tidak seharusnya dianggap sebagai satu keperluan atau kemestian. Kadangkala, ia boleh jauh menyimpang, dan contoh-contoh derma menjadi kurang berkebajikan adalah seperti senarai di bawah. Orang yang tidak bertanggungjawab akan menggunakan sebab-sebab atau kebajikan yang sah, untuk menyembunyikan niat sebenar terhadap yang dikatakan “derma” itu. Pertama. Penderma membayangkan yang beliau menceburi satu perusahaan perniagaan dan berfikir yang beliau harus mempunyai syer keunt... lagi »

    Derma RM2.6 bilion datang dari Arab Saudi, dakwa pemimpin Umno

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
    Sumbangan derma RM2.6 bilion ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak datang dari Arab Saudi, kata seorang ketua Umno bahagian. Ketua Umno Bahagian Kuantan Wan Adnan Wan Mamat dipetik sebagai berkata dalam satu laporan Sinar Harian, wang itu adalah satu bentuk penghargaan kepada Malaysia kerana "memperjuangkan Islam" dan melawan kumpulan militan Negara Islam Syria dan Iraq (Isis). "Ia satu penghargaan kepada Malaysia kerana memperjuangkan Islam dan mengamalkan ajaran Ahli Sunnah Wal Jamaah," Wan Adnan dipetik sebagai berkata. Laporan itu menyatakan dana itu juga seb... lagi »

    Macam kesah derma RM2.6 bilion juga........tak boleh 'dedah'

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 6 jam yang lalu
    Dedah identiti pemimpin Umno cuba guling kerajaan, kata Khairy Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin berkata pendedahan oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tentang rancangan itu adalah serius dan tindakan segera perlu diambil agar cubaan berkenaan dapat dihalang. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Ogos, 2015. Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin mahukan identiti pemimpin Umno yang didakwa berhasrat bergabung dengan ahli Parlimen pembangkang untuk menggulingkan kerajaan didedahkan. Menteri Belia dan Sukan itu berkata pendedahan oleh Timbalan Perdana ... lagi »

    Ahmad Maslan Di Boo Oleh Ahli UMNO Bahagiannya Sendiri ?

    atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
    Zaki Yamani [image: Zaki Yamani's photo.] *AKU INGATKAN PEMBANGKANG JE X SUKA DGN SI BODOH NI...* * RUPA2NYA MACAI YG SAMA2 BODOH PUN X SUKA DGN DIA...* * MEMANG TERBUKTILAH SIKAYU NI BETUL2 BANGANG... BOOO SAMA DIA...*

    Berbuih nk mendapatkan balik sokongan....semua dia betul....sipuaka xnk ' back up' ke..

    atsixty pada ZAKRI ALI - 6 jam yang lalu
    Chuleed Yusri Yk [image: Chuleed Yusri Yk's photo.]

    PANAS - MENTERI KATA PASUKAN KHAS SIASAT RM2.6 JUTA TAK SAH

    atsixty pada ZAKRI ALI - 7 jam yang lalu
    *Pengarah Komunikasi Strategik BN Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan menyifatkan pasukan petugas khas untuk menyiasat dakwaan wang RM2.6 bilion didepositkan ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak adalah "tidak sah"."Sejak awal, pasukan khas itu ditubuhkan secara tidak sah. Mereka tidak sepatutnya menyiasat perdana menteri atau mana-mana individu berkaitan hal itu."Pasukan khas asal ditubuhkan bagi melihat keseluruhan polisi sistem perbankan seperti pengubahan wang haram, aliran dana haram, pengurup wang yang menggunakan cara yang haram untuk memindahkan... lagi »

    A short visit to Tawau Hills Park

    Thomas Lee pada Turbineman's Log - 7 jam yang lalu
    Our short visit to the Tawau Hills Park, not far away from the Sabah's east coast town of Tawau. A park almost surrounded by palm oil plantation which is an overdone thing,very soon we in the whole of Malaysia will be regreting our actions for destroying these virgin jungles here and at every corner of the country,losing our water catchment area, biodiversity and wildlife plus creating a host of social problem from the few million foreign workers to work in it. Our favourite shutdown crew Jemat taking a rest. Our Iban friends definitely felt at home in the park looking at their fa... lagi »

    KISAH SEORANG BERGELAR DATO' DIPERCAYAI BEKAS PEGAWAI TINGGI POLIS PUKUL, ACUKAN PISTOL DAN LEPASKAN SATU DAS TEMBAKAN KE UDARA TERHADAP DUA PELAJAR MENJADI RIBUT DIMEDIA SOSIAL.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 7 jam yang lalu
    *Berikut ialah petikkan ayat dari media sosial yang menjadi viral dan kecuh mengenai insiden ini.* *"DATO BANTAI BUDAK SEKOLAH DAN MELEPASKAN TEMBAKAN- Shah Alam Seksyen 7- jumaat 14/8/2015- 2 orang pelajar yang bakal menduduki peperiksaan SPM tahun ini telah dibelasah oleh seorang bekas pegawai polis yang berpangkat dato. Dipercayai 2 org pelajar ini ingin mengulangkaji serta mengajar sahabatnya yg tinggal di rumah tersebut dalam mata pelajaran sekolah. Malangnya mereka telah dituduh menceroboh walhal mereka membawa beg sekolah,memakai seragam sekolah dan lebih teruk... lagi »

    'Orang Johor terluka, nasihatkan gerak bagai jarum'

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu

    Kena boo: Dua orang saja, kata Ahmad Maslan

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu

    LIVE!!! GHB NEGERI SELANGOR 16/8/2015

    canang pada Cananglahnie - 8 jam yang lalu
    LIVE!!! GHB NEGERI SELANGOR KLIK SINI

    Anak Sulung TG Nik Aziz Nafi Sertai Harapan Baru

    Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 8 jam yang lalu
    Anak sulung kepada Allahyarham mantan Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat, Nik Omar menafikan pembabitannya dengan Gerakan Harapan Baru (GHB) seperti dakwaan yang tersebar di laman sosial. Nik Omar, yang juga Pengetua Sekolah Agama Maahad Darul Anuar dekat Pulau Melaka, di sini, berkata beliau kini lebih suka menumpukan perhatian kepada bidang pendidikan dan tidak berminat menyertai politik. Beliau berkata, gambar yang tersebar di lama sosial itu sebenarnya diambil oleh seorang individu dalam satu majlis pada minggu lalu dan langsung tidak berkaitan dengan GHB. “Saya berada ... lagi »

    Ini UMNO bukan PAS,Pemuda UMNO , desak Najib letak jawatan Perdana Menteri.

    mantaro pada SISI BUKIT - 8 jam yang lalu
    Mesyuarat Perwakilan Pemuda Umno Tampin semalam sebulat suara menerima dan meluluskan usul meminta Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatan sebagai perdana menteri dan presiden parti. Usul tergempar itu yang diketengahkan oleh Ketua Pemuda cawangan Kampung Ulu Ladang, Azman Abdullah itu dan mendapat "sambutan positif" daripada majoriti lebih 200 ahli yang hadir, lapor Sinar Harian Online hari ini. Laporan itu menyebut, Azman berkata usul tergempar itu dibawa ekoran pelbagai isu timbul membabitkan integriti Najib seperti isu dakwaan wang derma RM2.6 bilion yang dimasukkan ke akaun p... lagi »

    'Hidup Tan Sri Muhyiddin' bergema di Umno Pontian, Ahmad Maslan 'diboo'....

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu

    Ketua Umno Pontian Dedah Rahsia Najib

    Addin Deen pada Addin - 8 jam yang lalu
    *Ketua Umno Pontian Dedah Rahsia Najib.* Ketua Umno Bahagian Pontian Datuk Ir Hasni Mohammad mendedahkan keputusan rombakan Kabinet Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dibuat hanya menerusi perbincangan dalam WhatsApp tanpa dibincangkan mengikut saluran tertinggi parti Melayu itu. Hasni berkata sehari sebelum rombakan Kabinet dilaksanakan, pengendali akaun WhatsApp ketua-ketua Umno bahagian meminta pandangan daripada ketua bahagian sama ada wajar atau tidak langkah itu diambil. "Satu hari sebelum rombakan Kabinet, ketua-ketua bahagian diminta beri pandangan perlu atau tidak, k... lagi »

    Tiada Tanda 'Dalang' Mahu Guling Kerajaan Jumpa PM Seperti Dakwaan Zahid

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
    *KUALA LUMPUR*: Tidak ada apa-apa tanda pelawat di kediaman peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Jalan Duta pada petang Ahad. Perdana Menteri tiba di kediaman Duta itu pada kira-kira 7.50 malam Ahad selepas merasmikan mesyuarat Perwakilan Umno Bahagian Gerik. Pihak media diberitahu bahawa tiada pelawat dijangka sepanjang malam ini. Terdahulu, Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata, pemimpin Umno yang dikatakan telah merancang untuk menggulingkan kerajaan, akan bertemu Najib petang ini. Ahmad Zahid berkata, pemimpin berkenaan telah sedar ... lagi »

    Jom Lihat Bilik Hotel Bertaraf 7 Bintang Burj Al Arab Di Dubai

    Nas Rul pada dairishare - 8 jam yang lalu
    This room on two floors in the legendary Burj Al Arab hotel in Dubai with two bedrooms and a study, a total area of ​​780 square meters, its designers have proposed to emphasize each detail because guests are the people who actually run the world. It is the room of sheikhs, presidents, oligarchs and celebrities. Almost everything inside these rooms is gold-plated . Stairs, televisions, beds, bathroom ... until the hair dryer!

    Kabinet Maya: Rupa2nya NAJIB TAKDA TELOR..!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
    *Nak rombak kabinet terutamanya pecat TPM mintak persetujuan drpd admin WhatsApp ketua-ketua bahagian..??? KENAPA TAK GUNA kaedah Majlis Tertinggi dan Badan Perhubungan..!!! KAN DAH KANTOI !!! NAJIB GILA KUASA rupanya, mintak persetujuan senyap2 dlm WhatsApp.. Betul2 negara kita ni NEGARA KARTUN !!!*

    Benarkan hubungan Istana Johor- Najib baik? – Zam

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
    Zainuddin Maidin berkata rakyat hanya akan percaya hubungan Istana Johor dan Najib baik jika kenyataan datang daripada jurucakap rasmi Istana Johor bukan Puad Zarkashi. [image: zam_zahid_najib_600] PETALING JAYA : Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi tidak seharusnya mengelirukan rakyat untuk membezakan antara menggulingkan kerajaan dan menggulingkan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Perdana Menteri. Bekas Menteri Penerangan, Tan Sri Zainuddin Maidin berkata, Zahid tidak seharusnya membesarkan perkara yang kecil dan memperkecilkan perkara yang lebih besar kera... lagi »

    Malaysiaku yang sakit

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
    *Oleh Young Syefura Othman* Malaysia, negara yang banyak keistimewaannya. Tetapi memasuki usia 58 tahun merdeka, negara ini tampak seolah-olah sedang sakit. Hilang sudah daya saing, berganti dengan satu demi satu skandal urus tadbir. Malaysia sedang perlahan-lahan memasuki fasa zaman gelap. Negara terus dipimpin mereka yang lemah dan sistem urus tadbir yang sangat rapuh dan korup. Satu kombinasi yang membawa bencana kepada negara dan rakyat keseluruhannya. Pemerintah tidak lagi memikirkan dasar yang baik untuk masa depan Malaysia. Segalanya berdasarkan kepada perkiraan untung poket ma... lagi »

    [GAMBAR BERBICARA] Pemimpin Itu Lahir Dalam Hempas Pulas Di Kancah....

    Green Boc pada KELAB GREENBOC - 8 jam yang lalu
    Pemimpin tidak lahir di bilik kuliah. Dia lahir sendiri dalam hempas-pulas di kancah. Dia muncul di tengah-tengah berlakunya masalah. Dia menonjol berbanding rakan-rakan seangkatannya, lalu diterima dan didukung umat." -Pak Natsir. Imbas kembali dan saksikanlah... *IKLAN BERBAYAR*

    ............apabila orang Umno sendiri dah mula hilang kepercayaan nya.......

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 9 jam yang lalu
    Pemuda Umno Tampin lulus usul gesa Najib letak jawatan *Published: 16 August 2015 5:52 PM* Usul yang dikemukakan oleh Ketua Pemuda Cawangan Kampung Ulu Ladang Azman Abdullah menggesa Najib berbuat demikian supaya keyakinan, cinta, dan kasih sayang Melayu dan Bumiputera terhadap Umno dapat dipulihkan. – *Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Ogos, 2015.* Pemuda Umno Bahagian Tampin hari ini sebulat suara menerima dan meluluskan usul tergempar meminta Datuk Seri Najib Razak meletakkan jawatannya sebagai perdana menteri dan presiden parti, lapor Sinar Harian Online. Menurut portal ber...lagi »

    AHMAD MASLAN DIBOO OLEH PERWAKILAN UMNO DARI BAHAGIAN PONTIAN YANG BELIAU JADI TIMBALAN KETUA BAHAGIANNYA.

    OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 9 jam yang lalu
    *Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan yang sering mengeluarkan kenyataan kontroversi dan mengundang kemarahan orang ramai "diboo" perwakilan kawasannya sendiri semasa Mesyuarat Bahagian Pontian hari ini.Ahmad, yang juga timbalan ketua bahagian Pontian "diboo" hampir 3 kali setiap kali namanya disebut dalam mesyuarat yang dirasmikan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin itu.Muhyiddin dalam ucapannya juga terpaksa menasihati perwakilan supaya tidak menghina wakil rakyat mereka itu, sebaliknya menegur secara baik."Jangan boo beliau, beliau timbalan ketua ... lagi »

    Umno Akan Hilang Dominasi Kuasa Politik

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    *OLEH DATO' HJ MAHFUZ HJ OMAR* 1. Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Zahid Hamidi tiba-tiba menimbulkan kononnya wujud Akaun Bersumpah untuk menjatuhkan kerajaan yang sedang diusahakan oleh pihak tertentu dalam umno untuk mendapat sokongan Ahli-Ahli Parlimen Pembangkang. Sedangkan saya sebagai Ahli Parlimen Pembangkang sendiri tidak mengetahuinya. ZAHID TPM PALING SINGKAT 2. Jika benar sekalipun ada usaha tersebut, ia bukan suatu yang menyalahi Perlembagaan dan Perundangan negara seperti mana Umno BN pernah lakukan untuk merampas Kerajaan Perak daripada Pakatan Rakyat. Tetapi pe... lagi »

    Kabinet Maya: Umno Pontian dedah Najib buat keputusan rombak Kabinet menerusi WhatsApp

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    [image: Ketua Umno Bahagian Pontian Datuk Ir Hasni Mohammad berkata sehari sebelum rombakan Kabinet dilaksanakan, pengendali akaun WhatsApp ketua-ketua Umno bahagian meminta pandangan daripada ketua bahagian sama ada wajar atau tidak langkah itu diambil. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 16 Ogos, 2015.] Ketua Umno Bahagian Pontian Datuk Ir Hasni Mohammad berkata sehari sebelum rombakan Kabinet dilaksanakan, pengendali akaun WhatsApp ketua-ketua Umno bahagian meminta pandangan daripada ketua bahagian sama ada wajar atau tidak langkah itu diambil. Ketua Umno Bahagian... lagi »

    HANGPA YANG LANTIK DEPA NI...

    Na'im Nikmat pada Na'im Nikmat @blog - 9 jam yang lalu
    Eloklah depa jd menteri hal ehwal warga asing....

    Wahai Najib, kalau rasa laporan tersebut tidak benar, samanlah..!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    *Yang 'saman dulu' APA CERITA !!!* * Mau tunggu SELASA bila nak saman !!!* * Kalau tidak kerana pendedahan WSJ, sehingga skrg kita rakyat M'sia tidak akan tahu pasal USD700 JUTA masuk ke akaun bank peribadi Najib itu..*

    Bagaimana menteri PALING PANDAI DALAM UMNO pon boleh kene boooooooooo... !!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    *Mana nak simpan muka.. Simpan dalam songkok tinggi ler... Agak2 ada harapan ker Ahmad Maslan ni kekal jd YB pada PRU14 nanti.. Kalau masih kekal maknanya pengundi BN sebenarnya lah YANG BODOH !!!*

    Tepukan buat Muhyiddin, 'boo' untuk Ahmad Maslan di Pontian

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
    Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Ahmad Maslan disambut dengan 'boo' dan ejekan sewaktu Mesyuarat Perwakilan Umno bahagian Pontian sekalipun beliau adalah timbalan bahagian kawasan itu. Ia berbeza dengan bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang disambut dengan tepukan sewaktu ketibaannya dan ketika sampai ke kemuncak ketika menyampaikan ucapannya. Laungan "Hidup Tan Sri!" beberapa kali turut bergema dalam dewan sepanjang beliau menyampaikan ucapan. Bagaimanapun, Ahmad, yang juga MP Pontian di'boo' dan diejek sewaktu nama beliau disebu... lagi »

    26 ahli Parlimen BN terbabit konspirasi gulingkan kerajaan

    Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 10 jam yang lalu
    Zahid berkata pemimpin Umno yang didakwa berhasrat bergabung dengan anggota Parlimen pembangkang untuk menggulingkan kerajaan, akan bertemu Najib jam 6 petang ini. KUALA LUMPUR, 16 Ogos: Seramai 26 ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dikatakan terlibat dalam konspirasi untuk menggulingkan kerajaan yang didalangi oleh pembesar Umno. Menurut sumber, pembesar Umno berkenaan memainkan peranan menyediakan tujuh muka surat akuan bersumpah untuk mempengaruhi 87 ahli Parlimen pembangkang dan 26 ahli Parlimen BN. “Kritik dalam parti tidak apa tetapi sebagai pembesar Umno apa yang dia buat... lagi »

    Sembang Orang Kampung NASIHAT YANG BERHARGA

    atsixty pada ZAKRI ALI - 10 jam yang lalu
    * Inilah di antara tulisan terbaik Syekh Ali Thanthawi Mesir Rahimahullah:* * "Pada saat engkau mati janganlah kau bersedih.* * Jangan pedulikan jasadmu yang sudah mulai layu, Kerana kaum muslimin akan mengurus jasadmu. Mereka akan melucuti pakaianmu, memandikanmu dan mengkafanmu lalu membawamu ke tempatmu yang baru, perkuburan.* * Akan ada banyak orang yang mengantarkan jenazahmu bahkan mereka akan meninggalkan pekerjaannya untuk ikut menguburkanmu. Barang-barangmu akan dikemas, kunci kuncimu, kitab, sepatu dan pakaianmu.* * Jika keluargamu setuju barang2 itu akan disedeka... lagi »

    Rahman Dahlan kata pasukan siasat dana RM2.6b 'tak sah'..ha..ha..ha.. 1Malaysia kena kencing...!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Pengarah Komunikasi Strategik BN Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan menyifatkan pasukan petugas khas untuk menyiasat dakwaan wang RM2.6 bilion didepositkan ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak adalah "tidak sah". "Sejak awal, pasukan khas itu ditubuhkan secara tidak sah. Mereka tidak sepatutnya menyiasat perdana menteri atau mana-mana individu berkaitan hal itu. "Pasukan khas asal ditubuhkan bagi melihat keseluruhan polisi sistem perbankan seperti pengubahan wang haram, aliran dana haram, pengurup wang yang menggunakan cara yang haram untuk memindahkan wang dari dal... lagi »

    Muhyiddin: Berapa lama nak tunggu siasatan 1MDB?

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
    Bekas timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini meluahkan secara terbuka mengenai tempoh masa untuk rakyat menunggu bagi mengetahui keputusan siasatan 1MDB. Bercakap dalam Mesyuarat Perwakilan Umno bahagian Pontian hari ini, Muhyiddin berkata rakyat cukup sabar untuk menunggunya kerana Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak beberapa kali mengulangi gesaan supaya bersabar. "Perdana menteri kata tunggu, tunggu penyiasatan. Tunggu, tunggu. Berapa lamalah nak tunggu, sampai bulan jatuh ke riba?" kata Muhyiddin. Beliau yang juga timbalan presiden Umno berkata terdapat... lagi »

    Derma RM2.6 Billion : Ketua Umno Bahagian Kuantan Dedah Siapa & Mengapa Derma

    atsixty pada ZAKRI ALI - 10 jam yang lalu
    *Ketua Umno Bahagian Kuantan, Datuk Seri Wan Adnan Wan Mamat mendedahkan derma RM2.6 billion ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri sebenarnya adalah sumbangan politik dari Arab Saudi kepada negara ini.Menurut beliau, derma ini adalah sebagai tanda penghargaan negara tersebut kepada Malaysia yang memperjuangkan Islam."Ia sebagai penghargaan kepada Malaysia yang memperjuangkan agama Islam dan mengamalkan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah."Menurut beliau juga wang tersebut juga diberikan sebagai tanda menghargai usaha kerajaan Malaysia yang komited menyekat peny... lagi »

    ITULAH UMNO.. "United Melayu No Otak"

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
    *Betul tak...* * Asal aja dlm UMNO... jadi BODOH* * Asal aja UMNO sentuh... jadi MELINGKUP* * Asal aja sembah UMNO... jadi PENIPU* * Asal aja jilat UMNO... jadi BANGANG* * Hakikatnya, saham FGV jatuh melingkup, peneroka Felda main saham FGV yang rugi bukannya pembangkang..*

    Orang Melayu & Umno Najib

    atsixty pada ZAKRI ALI - 11 jam yang lalu
    *Ini isiu yang penting. Saya cuba huraikan dengan bahasa yang semudahnya. Jika ia melibatkan orang Melayu dalam UMNO sahaja, ia bukan hal saya.Tapi ia melibatkan keseluruhan bangsa Melayu. Ada yang sokong UMNO, ada yang tidak sokong. Kita hormatilah perbezaan. ini bukan soal aqidah sehingga kita hendak berbunuhan sesama sendiri.Sahabat saya ahli parlimen Bera, DS Ismail Sabri Yaakob baru2 ini mengistiharkan bahawa masa depan orang Melayu hanya dengan UMNO.Ini kenyataan yang menarik.Hanya di M... lagi »

    BENARKAH jika ia keluar dari mulut Najib ??

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
    *Sehingga kini tiada audio atau video yg membuktikan Perdana Menteri Belanda berkata sedemikian... HANYA KELUAR DARI MULUT NAJIB SEMATA-MATA.. yg selalu berdusta kepada rakyatnya sendiri..*

    ANDA KENAL MULUT ZAHID dari Dulu Kini & Selamanya..???

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
    *Inilah cara mereka utk menghalalkan sesuatu tindakan undang2 terhadap tuduhan2 yg tak berasas & bukti.. DAH DUA TAHUN.. mana dia 3 nama pemimpin pembangkang yg jadi dalang isu Lahad Datu itu !!!.. APA AKAN JADI pada negara jika pemimpin No.1 & No.2 negara yg suka menipu pada rakyat & negara.. ???*

    Pecah Lubang: Saya tahu wang RM2.6 bilion dalam akaun Najib, kata Tengku Adnan tapi Timbalan dan Naib tak tahu...???

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    [image: Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata duit RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Presiden Umno Datuk Seri Najb Razak sudah ‘berulang kali diperjelaskan’. – Gambar fail The Malaysian Insider, 16 Ogos, 2015.] Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata duit RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Presiden Umno Datuk Seri Najb Razak sudah ‘berulang kali diperjelaskan’. Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata beliau dan bendahari parti tahu tentang duit RM2.6 bilion dalam akaun peribadi Datuk Seri Najb Raz... lagi »

    Dan negara Timur Tengah “saudara” yang menderma ialah…

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    oleh Hubert Zamir *TEKAAN LIAR - ISRAEL*: Kenyataan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Nazri Aziz berhubung sumbangan RM2.6 bil telah menimbulkan spekulasi, dan kini menarik perhatian ramai. Beliau memberi gambaran wang tersebut datangnya daripada negara Timur Tengah yang dianggap “saudara”, yang mahu parti tertentu menang dalam PRU yang lalu. Namun demikian, Nazri tidak mendedahkan identiti negara tersebut. “Wang tersebut didermakan kepada kita oleh negara saudara, negara yang tidak lebih kuat daripada kita. Tidak seperti Amerika Syarikat yang mampu mempengaruhi kita,” katanya. ... lagi »

    Dan negara Timur Tengah “saudara” yang menderma ialah…

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    oleh Hubert Zamir *TEKAAN LIAR - ISRAEL*: Kenyataan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Nazri Aziz berhubung sumbangan RM2.6 bil telah menimbulkan spekulasi, dan kini menarik perhatian ramai. Beliau memberi gambaran wang tersebut datangnya daripada negara Timur Tengah yang dianggap “saudara”, yang mahu parti tertentu menang dalam PRU yang lalu. Namun demikian, Nazri tidak mendedahkan identiti negara tersebut. “Wang tersebut didermakan kepada kita oleh negara saudara, negara yang tidak lebih kuat daripada kita. Tidak seperti Amerika Syarikat yang mampu mempengaruhi kita,” ka... lagi »

    Tutup isu dana politik, tumpu soal kepentingan rakyat kata Najib untuk menutup skandal RM2.6B..!!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    [image: Tutup isu dana politik, tumpu soal kepentingan rakyat - Najib] *KEPALA BATAS*: Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak menggesa pemimpin dan anggota parti supaya menutup isu dana politik, sebaliknya memberi fokus bagi menghadapi cabaran yang lebih besar dalam membangunkan negara dan menjaga kepentingan rakyat. Perdana Menteri berkata jika parti hanya tertumpu pada isu dana politik, soal kepentingan rakyat akan terabai. Beliau berkata soal kepentingan rakyat dan apa yang diinginkan oleh mereka sepatutnya menjadi agenda utama parti yang perlu diambil perhatian sewajarnya. ... lagi »

    Dana parti hak ekslusif Presiden UMNO..!!

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    Najib menjelaskan beliau tidak perlu memaklumkan proses mendapatkan dana kepada mana-mana pemimpin lain. [image: najib_umno_dana_600] PETALING JAYA: Presiden UMNO Datuk Seri Najib Razak menegaskan, proses mendapatkan dana parti adalah hak eksklusifnya dan ia itu tidak perlu dibincangkan dalam mesyuarat atau perjumpaan tertutup bersama ahli parti. Jelasnya, beliau, beliau tidak pernah mempersoal tindakan bekas Presiden UMNO terdahulu mendapatkan dana politik, termasuk ketika menjadi Timbalan Presiden selama enam tahun kepada Tun Abdullah Ahmad Badawi. Begitu juga ketika Tun Dr Mahathir ... lagi »

    Nik Abduh mengulas mengenai abangnya, Nik Omar yang dikatakan telah menyertai GHB.

    kerengga pada KERENGGA - 12 jam yang lalu
    Pas gerak 60,000 ahli untuk tunjuk solidariti Khairil Ashraf KUALA LUMPUR: Pas akan menganjurkan sebuah himpunan besar-besaran bagi menunjukkan sokongan kepada kepimpinan parti itu. Ketua Pemudanya Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, himpunan itu dijangka akan dibuat di Kuala Lumpur atau Selangor dan mensasarkan seramai 60,000 orang akan menyertainya. “Kita tahu Pas mempunyai

    Malaysia perlu polisi khas lindungi surirumah

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    *Oleh : Hazayani Zakaria* SHAH Alam: Wanita Gerakan Harapan Baru (WGHB) konsisten dalam menuntut penggubalan polisi yang lebih mesra wanita di negara ini. Ketuanya, Dr Siti Mariah Mahmud berkata, golongan wanita yang merupakan 50 peratus undi negara berhak mendapat keistimewaan dan keselesaan dalam negara ini. Memberi fokus kepada golongan surirumah, beliau mencadangkan golongan ini turut diberi peluang untuk mencarum dalam Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) sebagai simpanan hari tua mereka. Menurut beliau, surirumah merupakan golongan yang memberikan sumbangan yang besar kepa... lagi »

    Selepas Nunji di Shah Alam

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    *Oleh Hazmi Hassan * Selepas Ustaz Ridzwan mengumumkan Nunji'15 telah pun berlabuh tirai aku terkenang peristiwa 2 tahun dahulu. Peristiwa mikrofon dirampas dan pelbagai peristiwa yang memalukan. Hari ini Ustaz Ridzwan Abu Bakar dapat berucap dengan tenang dan penuh hikmah. Terasa damai berada dalam program Nadwah Ulamak Nahdhah Jadidah. Tidak terasa 10 jam kami berada dalam majlis ilmu itu. Ketika kaki ini sedang meninggalkan PPAS Shah Alam, para pimpinan Harapan Baru beratur dan berdiri berdekatan dengan pintu dan bersalam dengan setiap peserta. Ada yang memeluk, terasa ukwah i... lagi »

    Persoalan ‘Dominasi PAS dan Melayu Islam’

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    *OLEH KHALID SAMAD* Dalam tulisan saya sebelum ini, saya telah rumuskan bahawa punca perbalahan dalaman PAS baru baru ini adalah ketidak-selesaan pimpinan utama terhadap keadaan PAS yang tidak dominan dalam PR. Akan tetapi saff pimpinan AJK PAS Pusat lama terlalu pro-PR dan tidak melihat persoalan ini sebagai masalah yang mewajarkan PAS keluar dari PR. Begitu juga sikap kebanyakan ahli pada ketika itu dilihat terlalu pro-PR. Maka suasana ini ditangani dengan diubah saff pimpinan dengan yang lain dan dikeruhkan hubungan PAS dan PR supaya ahli PAS turut mempertikaikan PR. Memandangka... lagi »

    IGP: Pengajur Bersih 4.0 hanya penting diri..??

    atsixty pada ZAKRI ALI - 12 jam yang lalu
    [image: Zar Ali's photo.] *Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar menyifatkan penganjur Bersih 4.0 hanya mementingkan diri kerana sanggup mengadakan demonstrasi yang akan menjejaskan kehidupan harian orang ramai terutama peniaga dan pemandu teksi.* * Beliau berkata nama Bersih hanyalah sekadar gelaran namun hakikatnya penganjur tidak mahu mematuhi undang-undang.* * "Mereka minta 'clean' (bersih) itu, 'clean' ini tetapi diri sendiri kotor tidak mahu mematuhi undang-undang. Dia tidak mahu menjaga kepentingan orang lain, dia nak jaga hak dia sahaja, sesuka hati berhimpun.* * "Cu... lagi »

    Pas gerak 60,000 ahli untuk tunjuk solidariti - Ketua Pemuda

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    Pas akan gerak keempat-empat sayap untuk memberikan keyakinan bahawa Pas ia mampu untuk menyelesaikan isu dalamannya dengan mudah [image: Nik-Mohamad_pas_600] KUALA LUMPUR: Pas akan menganjurkan sebuah himpunan besar-besaran bagi menunjukkan sokongan kepada kepimpinan parti itu. Ketua Pemudanya Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, himpunan itu dijangka akan dibuat di Kuala Lumpur atau Selangor dan mensasarkan seramai 60,000 orang akan menyertainya. “Kita tahu Pas mempunyai masalah ada ahli kacau dari dalam. Isu GHB (Gerakan Harapan Baru). Kita tahu payah nak selesai. Sebab itu say... lagi »

    Wan Azizah: Bersatu perkukuh kerjasama tumbangkan BN

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
    [image: Jelajah amanat Presiden]BENTONG, 16 OGOS : Anggota dan pimpinan PKR termasuk Pakatan Rakyat (PR) diingatkan supaya tidak berpecah belah dan terus bersatu demi menumbangkan pentadbiran Barisan Nasional (BN) yang zalim. Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, berkata gelombang dibina pada 1998 semakin menunjukkan peningkatan dan mesti terus diperjuangkan. “Kalau berpecah, apa akan jadi dengan masa depan negara kerana rakyat memilih kita dalam satu bentuk kerjasama iaitu Pakatan. “Kita mesti kuat dan kukuh kerana (Datuk Seri) Anwar Ibrahim yang membayar perjuangan ini ... lagi »

    JANGAN RISAU, ZAHID SEBENARNYA MENYINDIR NAJIB....

    AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 12 jam yang lalu
    JANGAN RISAU, ZAHID SEBENARNYA MENYINDIR NAJIB.... Apabila Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi tiba-tiba mendedahkan adanya usaha untuk menggulingkan kerajaan melalui undi tidak percaya yang diketuai oleh seorang pemimpin UMNO, segera kedengaran banyak sosek-sosek menimpa dirinya kembali. Ramai yang mengatakan, apa salahnya pertukaran kerajaan selain pilihanraya, jika bukan dengan kekerasan atau angkat senjata. Di Sabah, beberapa kali pernah berlaku dan di Perak ia baru saja berlaku pada 2009 lalu. Takkan Zahid tak tahu, kata mereka, Sambil itu, rama juga yang mengingatkan ... lagi »

    Zahid menghadapi gangguan, elok pergi berubat cepat

    kerengga pada KERENGGA - 12 jam yang lalu
    Aspan Alias Zahid ternampak bayang dan terus merasa takut. Sebenarnya bayang itu adalah bayang beliau sendiri. Yang sudah terbukti beliaulah yang tidak setia kepada partinya. Beliau yang menyatakan yang beliau akan menjadi timbalan kepada Muhyiddin jika Najib mampu diketepikan akhirnya beliau pula yang menjadi timbalan kepada Najib yang beliau sendiri tidak lagi merasakan keyakinan. Sekarang

    'Saya Saran Keluar Pas' - Nik Abduh

    noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu

    Bila terlalu bencikan kaum Cina ...

    atsixty pada ZAKRI ALI - 13 jam yang lalu
    [image: Zar Ali's photo.] *MP Seputeh Teresa Kok telah membuat laporan polis mengenai "tweet palsu Teresa Kok" yang mengapikan perasaan perkauman di Twitter. * * Dia pada mulanya menyangka bahawa seseorang telah menggunakan akaun Twitter beliau untuk tweet mesej tersebut, tetapi menyedari kemudiannya bahawa tweet tersebut adalah dari akaun lain yang didaftarkan untuk meniru supaya tweet tersebut kelihatan berasal dari beliau. * * "Ia merupakan satu imej tweet palsu, dibuat untuk kelihatan seperti saya yang menulis tweet itu. * * Saya akan membuat laporan hari ini, "katanya di Twit... lagi »

    #

Tiada ulasan: