Google+ Badge

Rabu, 19 Ogos 2015

5753. Memperkasa Demokrasi Berparlimen.

#
♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
#
Rabu, 19 Ogos 2015 
34 jam di Kuala Lumpur 
Pada tahun 1926 seorang intelektual Melayu terunggul bernama Ibrahim Gelar Datuk Sutan Malaka, lebih dikenali sebagai Tan Melaka, sedang dalam pelarian di Tokyo, Jepun. 

Nasionalis kiri Melayu Tan Malaka ini telah menulis dan merakamkan pengalaman dirinya untuk menjadi panduan kita hingga ke hari ini. Mengikut pandangan sosok intelektual kiri ini, senjata kaum feudal dan kaum kapitalis adalah peluru dan perang. Senjata kaum buruh dan rakyat tertindas ialah agitasi, mogok dan demonstrasi. Ini pandangan yang dimunculkan 89 tahun dahulu. 

Hari ini pada tahun 2015 pandangan ini masih kekal abadi sebagai satu tindakan politik yang tepat dan tuntas. Agitasi, mogok dan demonstrasi masih menjadi senjata kaum tertindas anak semua bangsa diseluruh dunia. 

Ketika saya menulis tulisan ini saya juga terbaca berita demonstrasi besar-besaran berlaku pada hujung minggu ini di Brazil. Ratusan ribu warga Brazil keluar berdemo di 200 buah kota kecil dan besar di Brazil. Rakyat Brazil mahu Presiden Dilma Rousseff mengundur letak jawatan kerana rakyat Brazil tidak lagi yakin atas pimpinan beliau. Rasuah dan salah guna kuasa sedang menjadi-jadi di Brazil. Elit politik dan elit ekonomi telah merompak harta kekayaan negara. Rakyat Brazil telah muak dan bosan dengan kerajaan. Mereka mahu perubahan. Mereka mahu Dilma Rousseff berambus. Kes terulung di Brazil yang dijadikan agenda agitasi untuk menaikan kemarahan rakyat agar keluar ke jalan raya ialah kes rasuah berbilion dolar dalam syarikat minyak negara Petrobras. 

Himpunan 29 Ogos Saya tidak terperanjat dengan tuntutan warga Brazil. Saya gembira kerana warga Brazil dan warga Malaysia sedang berjuang dengan tuntutan yang sama walau terpisah beribu-ribu batu. Seperti kata Tan Malaka, demonstrasi di jalan raya adalah senjata rakyat tertindas. Sahih dan tepat. 

Hakikatnya, Malaysia tidak ada bezanya dengan Brazil. Dua negara ini kaya dengan hasil bumi tropikal. Dua negara ini juga pengeluar minyak. Kedua-duanya juga adalah negara Dunia Ketiga  di mana rasuah kini telah menjadi sebahagian dari sistem pentabiran negara. 

Justeru, badan gabungan BERSIH berkumpul dan berpakat untuk  mengadakan perhimpunan sekali lagi pada 29 Ogos ini. Ini adalah demonstrasi kali keempat yang sedang disusun dan diatur oleh Bersih. Kali ini bukan sahaja muntahan jumlah yang wajib dinaikkan. Jumlah penunjuk perasaan berdemo di Kuala Lumpur yang pernah melintasi 300,000 ke 400,000 ribu. 

Justeru. Kali ini jumlah 1 juta wajib dijadikan sasaran untuk BERSIH 4. Bukan hanya 1 juta penunjuk perasaan yang dijemput datang ke Kuala Lumpur malah kali ini para peserta akan berkampung di Kuala Lumpur selama 34 jam. 

Ini satu tekad dan satu bentuk garis perjuangan yang baru. Pendekatan 34 jam di Kuala Lumpur ini untuk menunjukkan betapa marahnya rakyat kepada suami Rosmah. Kunci tuntutan BERSIH tidak pernah beralih: Pilihan raya adil, bebas dan bersih. Tuntutan ini masih belum tercapai. Malah kali rakyat turun ke jalan raya berlatarkan krisis politk dalaman United Malays National Organisation. 

Ini terjadi apabila satu ledakan rahsia umum terbarai. Tuntut Najib berundur Rahsia umum ini menaikkan suhu kemarahan rakyat. Jemputan kepada ribuan peserta turun ke jalan raya ini jalan akhir untuk menyelamatkan negara dari Rosmah Mansor dan suaminya. 

Warga Malaysia memang telah muak dengan kerenah Rosmah Mansor. Satu Malaysia memang telah bosan dan mahu suami Rosmah berundur. Sama seperti rakyat Brazil, rakyat Malaysia juga mahu suami Rosmah berambus. Ini bukan lagi satu rahsia. Suami Rosmah yang menjadi PM Malaysia ini pernah dikaitkan dengan kes seorang gadis cun Mongolia yang bernama Altantuya. Gadis ini telah mati dibunuh. Ini bukan rahsia itu. 

Rosmah Mansor sendiri sendiri baru sahaja berkenduri kahwin anaknya. Dikatakan belanja kenduri kahwin ini berjuta-juta ringgit. Semua ini menaikkan suhu kemarahan orang ramai yang semakin dibedal oleh cukai GST. Tetapi ini juga bukan rahsia itu. 

Tiba-tiba diberitakan suami Rosmah Mansor menerima duit sebanyak AS$700 juta bersamaan RM2.6 bilion. Duit ini telah dimasukkan ke dalam akaun peribadi suami Rosmah. Duit RM2.6 bilion ringgit ini adalah rahsia umum. Inilah rahsia yang menyemarakkan kebencian orang ramai terhadap suami Rosmah. Duit RM2.6 bilion ringgit ini telah digunakan oleh suami Rosmah untuk membeli undi dalam PRU13. 

Rahsia umum ini menaikkan darah rakyat. Ini menaikkan suhu  marah untuk menjemput orang ramai turun ke jalan raya. Dalam PRU13 Pakatan Rakyat mendapat 52 peratus undi rakyat. Gerombolan United Malays National Organisation hanya mendapat 47 peratus sahaja. Jumlah 47 peratus ini pun didapati dengan jalan tipu belit. Maka sah dan sahih PRU13 dimenangi dengan jalan tipu. 

Wang RM2.6 bilion Rahsia umum yang telah bocor ini menjadikan orang tertanya-tanya apa tindakan yang wajib diambil. Berita duit RM2.6 bilion ringgit ini menjadikan penyokong BERSIH marah. Berita duit berbilion-bilion ringgit masuk ke dalam bank akaun peribadi suami Rosmah akhirnya dikumpulkan untuk menjemput satu juta orang ramai turun ke jalan raya pada 29 Ogos ini. 

Pada ketika ini adalah mustahil masih ada warga Malaysia yang tidak  membaca atau mendengar tentang duit masuk ke dalam bank akaun suami Rosmah. 
Apakah masih ada yang tidak tahu tentang duit yang dikatakan duit derma ini? Mustahil. Atau masih ada warga yang tidak percaya akan berita ini? Apakah rahsia umum ini tohmah? Apakah ini fitnah terhadap pemimpin Melayu? Atau satu fitnah terancang terhadap pemimpin Islam? Tidak. 

Fakta yang saya tuliskan di sini telah muncul dalam akhbar Wall Street Journal. Fakta ini telah mendapat laporan semua media diseluruh dunia. Berita ini telah dilaporkan oleh semua portal berita di Malaysia. Suami Rosmah menerima duit sebanyak RM2.6 bilion ringgit dari Tok Arab bukan cerita dongeng. Ini bukan dari Hikayat Seribu Satu Malam. 

Berita duit RM2.6 bilion ini bukan fitnah. Jika berita ini hanya taburan fitnah kenapa suami Rosmah tidak menyaman akhbar Wall Stret Journal yang berpusat di New York ini? Kenapa hingga ke hari ini suami Rosmah senyap menikus? Walaupun pada awalnya menafikan hal duit ini. Malah bertempek marah mahu menyaman. 

United Malays National Organisation dan konco-konconya menang dalam PRU13 dengan jalan tipu. Apa yang mengesahkan penipuan PRUI3 ini ialah kini telah ada bukti duit masuk. Duit sebanyak RM2.6 bilion masuk ke akaun peribadi suami Rosmah bertujuan untuk membuat kerja-kerja  pilihan raya. Tutup bangkai Malah sehari demi hari kes duit RM2.6 bilion ini semakin jelas. 

Setiap kali mulut menteri atau mulut pemimpin parti United Malays National Organistion dibuka, semakin kedengaran pelbagai hujah. Hinggakan ada hujah yang bercanggah sesama sendiri. Pembodek dan penyokong suami Rosmah sedang cuba menutup bangkai gajah yang telah berulat dengan seluar dalam Rosmah Mansor. 

Sayugia diingatkan, walaupun seluar dalam Rosmah ini memang besar dan luas tetapi mustahil ianya dapat membungkus duit sebanyak RM2.6 bilion. Saperti kata Tan Malaka, kaum tertindas memiliki senjata ampuh: Demonstrasi. Pandangan Tan Malaka ini adalah himpunan pengalamannya ketika rakyat Indonesia sedang berjuang menuntut merdeka dari Belanda. 

Senjata ampuh turun ke jalan raya ini akan memberi tekanan kepada suami Rosmah. Demonstrasi BERSIH 4 menuntut suami Rosmah yang bernama Najib Razak mengundur diri dari kerusi perdana menteri. Sayugia diterangkan di sini, tuntutan BERSIH ini bukan hasutan jahat. Tidak ada agenda peribadi. 

Telah terbukti bahawa menuntut suami Rosmah mengundur sama selari dengan tuntutan Pemuda United Malays National Organisation bahagian Tampin. Menuntut suami Rosmah berundur telah juga disuarakan oleh beberapa bahagian parti ketuanan Melayu dari Semporna Sabah. Ini juga tuntutan dari bahagian Kluang, Langkawi, Pasir Gudang dan paling akhir dari bahagian Pontian. 

Menuduh BERSIH mahu menjatuhkan kerajaan adalah propaganda gelap untuk menakut-nakutkan orang ramai dari turun pada 29 Ogos ini. Propaganda gelap ini telah diperlekehkan oleh Tengku Razaleigh Hamzah sendiri. Mengikut Ku Li, untuk menjatuhkan kerajaan perlu ada bala tentera. 

Selamatkan Malaysia Malah Rafidah Aziz bekas ketua Wanita dan bekas menteri kabinet turut sama mempertikaikan teori menjatuhkan kerajaan. Untuk Rafidah semua ini hanyalah alasan untuk mengalihkan pandangan rakyat dari menyedari bahawa ombak untuk menghalau suami Rosmah semakin ampuh. 

Menolak suami Rosmah dari persada politik Malaysia bukan menjatuhkan kerajaan. Menuntut Najib Razak berundur dari menjadi perdana menteri Malaysia bukan satu jenayah. Dalam negara yang mengamalkan demokrasi politikus boleh datang dan pergi. Kerusi menteri waima kerusi perdana menteri boleh diubah ganti. Najib bin Abdul  Razak bukan seorang nabi yang diutus ke bumi ini.  Najib Razak hanyalah suami kepada Rosmah Mansor. 

Himpunan 34 jam di Kuala Lumpur kali ini amat-amat strategik. Selain dari menuntut pilihan raya bersih dan adil, BERSIH juga menuntut agar ekonomi Malaysia diselamatkan. Ekonomi dan politik Malaysia pada tahap ini sedang gawat. Ianya hanya dapat diselamatkan jika suami Rosmah dinyahkan. Justeru, saya menghasut para pembaca turun ke jalan raya untuk melakukan kebaikan. 

Posted & copy by RAKYAT MARHAEN at 8/19/2015 07:07:00 PTG E-melkan Ini BlogThis! Kongsi ke Twitter Kongsi ke Facebook POLITIK/SEMASA







  (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯) 
#

♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
#

Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)


 •
“”











Mari kita berdoa serta saling doa mendoakan sesama Islam. 
Doa Melihat Keindahan Alam

رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

Maksudnya: “Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka” (QS. Ali Imran : 191)

Doa Kebaikan Dunia dan Akhirat

رَبَّنَا آَتِنَا فِي الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِي الْآَخِرَةِ حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ

Maksudnya: “Ya Tuhan kami, berilah kami kebaikan di dunia dan kebaikan di akhirat dan peliharalah kami dari siksa neraka.” (QS. Al Baqarah: 201) 
Doa Terhindar Dari Kedengkian dalam hati 

رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ

Maksudnya: “Ya Rabb kami, ampunilah kami dan saudara-saudara kami yang telah beriman lebih dahulu dari kami, dan janganlah Engkau tanamkan kedengkian dalam hati kami terhadap orang-orang yang beriman. Ya Rabb kami, sungguh Engkau Maha Penyantun lagi Maha Penyayang.” (QS Al-Hasyr [59]:10) 

وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ

Maksudnya: “Dan janganlah kamu mengatakan (bahawa) sesiapa yang terbunuh dalam perjuangan membela Ugama Allah itu: orang-orang mati; bahkan mereka itu orang-orang yang hidup (dengan keadaan hidup yang istimewa), tetapi kamu tidak dapat menyedarinya.” (Al BAQARAH 154) 

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam. 
Hard grind to unravel MH370 mystery
(¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)

Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
dan 
kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...
Meja peceq.blogspot.com  . 


My Dashboard. 



#
#

Tiada ulasan: