Google+ Badge

Ahad, 23 Ogos 2015

5779. e-pesan. Berpesan-pesanlah kepada diri sendiri dan di antara hamba Allah.

♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
Jom ramai-ramai bisikan ke lubuk Qalbu hati masing-masing: 

Yuk aku belajar dan dalami dari sesuatu hal atau peristiwa yang sudah-sudah. Memperbetulkan mana yang salah dan memperteguh apa yang telah sedia benar menurut acuan dan kehendak Allah Yang Maha Esa. 

In Syaa Allah... Allah perteguh Taqwa dan Iman sesama kita. In Syaa Allah... Allah tempatkan kita di kalangan "Orang-orang yang berIman" Apabila kita mengutamakan Perjuangan Alam Akhirat tanpa mengenepikan sama sekali Perjuangan Dunia dengan berpegang teguh kepada AMANAH ALLAH. 

In Syaa Allah bersama-sama kita beroleh manfaat, dengan keizinan dan kehendak Allah jua. 
Hidayah itu milik Allah. 
Wassalamu. 
#

Nasihat itu didengar dengan fokus agar jadi keberuntungan hasilnya.

Baju anak khalifah

Diriwayatkan bahawa pada suatu hari, anak Omar b. Khattab pulang dari sekolah sambil menangis. Ketika di tanya oleh ayahnya, anak itu menjawab: "Teman-temanku di sekolah menghitung tampalan bajuku dan mengejek. Kata mereka, lihatlah anak Amirul Mukminin bajunya bertampal-tampal seperti ini."

Mendengar pengaduan anaknya itu, timbullah rasa kasihan dalam hati Omar terhadap anaknya. Oleh kerana itu beliau mengirim sepucuk surat kepada Bendahari Negara meminta agar beliau dipinjamkan wang empat puluh dirham dengan jaminan gajinya bulan depan di potong.

Maka Bendahari Negara itu mengirimkan surat jawapan yang berbunyi : "Wahai Omar, adakah engkau sudah dapat memastikan bahawa engkau akan hidup sampai bulan depan?. Bagaimana kalau kau mati sebelum membayar hutangmu?. Apa yang akan kamu perbuat terhadap hutangmu itu di hadapan Allah?."

Membaca surat itu maka Omar tersungkur menangis lalu berkata kepada anaknya: Pergilah engkau wahai anakku kesekolah sebagaimana biasanya kerana aku tidak dapat memperhitungkan umurku walaupun sejam lagi."

Sumber : http://wwwaj601.blogspot.com/2010/02/himpunan-cerita-cerita-nasihat-dan.html

Cerita pengemis & isteri cantik

Pada suatu hari, ketika sepasang suami isteri duduk makan diruang tamu, datang seorang pengemis berpakaian lusuh meminta belas kasihan mereka.

"Tolonglah encik, saya lapar, sejak semalam tidak menjamah sesuap nasi." Dengan muka bengis, si suami sambil menjeling isteri yang cantik terus menghalau dan menengking si pengemis itu.

Dalam hatinya berkata "Aku membina perniagaan hingga berjaya bukan untuk orang lain, tetapi untuk diri dan keluargaku." Si isteri tidak dapat berbuat apa-apa dengan sikap suaminya walaupun dalam hatinya ada niat untuk bersedekah.

Beberapa tahun kemudian, perniagaan si suami jatuh muflis dan dia menjadi miskin. Dia terus menceraikan isterinya kerana tidak mahu isterinya turut menderita sepertinya. Setahun kemudian, isteri yang masih cantik itu berkahwin pula dengan lelaki lain.

Pada suatu hari, sedang si isteri dan suami barunya mengadap makanan, tiba-tiba seorang pengemis mengetuk pintu sambil meminta belas kasihan. Mendengar rayuan pengemis itu si suami menyuruh isterinya menghidangkan sepinggan nasi berlaukkan seperti yang mereka makan.

Setelah memberi sepinggan nasi kepada pengemis itu, si isteri menangkup muka sambil menangis. Si isteri mengadu si pengemis itu sebenarnya adalah bekas suamiya yang dulu pernah menengking seorang pengemis.

Suami yang baru itu menjawab dengan tenang. "Demi Allah, sebenarnya akulah pengemis yang dihalau dan ditengking dulu!".

Cerita ini memberi pengajaran bahawa hidup kita seperti putaran roda dan tidak selalunya diatas. Ada masa ketikanya kita akan turun kebawah dan naik semula atau sebaliknya.

Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya : "Sedekah itu dapat menutup tujuh puluh ribu kejahatan".

Anas b. Malik pula meriwayatkan bahawa Nabi Muhammad s.a.w ada bersabda bermaksud :

"Barang siapa mempunyai harta, maka bersedekahlah dengan kekayaannya, barang siapa yang mempunyai ilmu, maka bersedekahlah dengan ilmunya dan barang siapa yang mempunyai tenaga, bersedekahlah dengan tenaganya".

Sumber : http://wwwaj601.blogspot.com/2010/02/himpunan-cerita-cerita-nasihat-dan.html

Kisah tiga budak hitam

Tiga orang budak hitam berjalan-jalan di atas pasir di persisiran sebuah pantai. Tiba-tiba seorang dari mereka tertendang sebiji botol. Beliaupun mengambil botol tersebut. Botol tersebut tertutup rapat dengan penutup gabus. Kesemua mereka kehairanan dan tertanya-tanya apa yang ada di dalam botol tersebut. Lalu salah seorang dari mereka pun membukanya. Terbuka sahaja botol tersebut, keluarlah seekor jin yang amat besar.

Jin tersebut ketawa-terbahak-bahak lalu berkata " Siapakah engkau hai manusia yang telah membebaskan aku? Aku telah terkurung dalam botol ini selama 20 tahun. Dalam masa terkurung aku telah bersumpah akan menyempurnakan 3 hajat sesiapa yang membebaskan aku dari botol ini.. Nah! Sekarang kamu semua pintalah apa-apa, akan aku tunaikan permintaanmu"

Ketiga-tiga budak hitam itu mulanya terkejut tetapi bergembira apabila jin tersebut menawarkan untuk menunaikan permintaan mereka. Jin pun berkata kepada budak yang pertama, " Pintalah!" Budak hitam pertama pun berkata . "Tukarkanlah aku menjadi putih supaya aku kelihatan cantik" Jin pun menunaikan permintaannya. Lalu budak itu pun menjadi putih. Jin pun berkata kepada budak hitam kedua,"Pintalah!".

Budak hitam kedua pun berkata ." Tukarkanlah aku menjadi putih dan kelihatan cantik, lebih putih dan cantik daripada budak yang pertama". Jin pun menunaikan permintaannya. Lalu budak itu pun menjadi putih dan cantik lebih daripada budak yang pertama. Jin pun berkata
kepada budak hitam ketiga, "Pintalah!". Budak hitam ketiga pun berkata ."Tukarkanlah aku menjadi putih dan kelihatan cantik, lebih putih dan cantik daripada budak yang pertama dan kedua".

Jin pun berkata. " Tidak, permintaan itu tidak dapat aku perkenankan. Pintalah yang lain..." Budak hitam ketiga kehairanan dan terfikir-fikir apa yang mahu dipintanya.

Setelah lama berfikir, budak hitam ketiga pun berkata " Kalau begitu, aku pinta kau hitamkan kembali rakan aku yang dua orang itu" Lalu jin pun tunaikan permintaannya. Kembalilah asal hitam kedua-duanya. Jin pun berlalu dari situ dan ketiga-tiga mereka tercengang-cengang dan tidak memperolehi sesuatu apa pun.

Moral:
Sikap dengki, cemburu dan irihati seringkali bersarang di hati manusia. Manusia tidak suka melihat orang lain lebih dari mereka dan mengharapkan mereka lebih dari orang lain. Mereka juga suka melihat nikmat orang lain hilang. Sikap ini sebenarnya pada akhirnya merugikan manusia sendiri.

Sumber : http://cerita-tauladan.blogspot.com/

Paku di tiang

Beberapa ketika yang silam, ada seorang ikhwah yang mempunyai seorang anak lelaki bernama Mat. Mat membesar menjadi seorang yang lalai menunaikan suruhan agama. Meskipun telah berbuih ajakan dan nasihat,suruhan dan perintah dari ayahnya agar Mat bersembahyang, puasa dan lain-lain amal kebajikan, dia tetap meninggalkannya.Sebaliknya amal kejahatan pula yang menjadi kebiasaannya.

Kaki judi, kaki botol, dan seribu satu macam jenis kaki lagi menjadi kemegahannya. Suatu hari ikhwah tadi memanggil anaknya dan berkata, "Mat, kau ni terlalu sangat lalai dan berbuat kemungkaran. Mulai hari ini aku akan pacakkan satu paku tiang di tengah halaman rumah kita. Setiap kali kau berbuat satu kejahatan,maka aku akan benamkan satu paku ke tiang ini. Dan setiap kali kau berbuat satu kebajikan, sebatang paku akan kucabut keluar dari tiang ini."

Bapanya berbuat sepertimana yang dia janjikan, dan setiap hari dia akan memukul beberapa batang paku ke tiang tersebut. Kadang-kadang sampai berpuluh paku dalam satu hari. Jarang-jarang benar dia mencabut keluar paku dari tiang.

Hari bersilih ganti, beberapa purnama berlalu, dari musim ribut tengkujuh berganti kemarau panjang. Tahun demi tahun beredar.Tiang yang berdiri megah di halaman kini telah hampir dipenuhi dengan tusukan paku-paku dari bawah sampai ke atas. Hampir setiap permukaan tiang itu dipenuhi dengan paku-paku. Ada yang berkarat lepat dek kerana hujan dan panas. Setelah melihat keadaan tiang yang bersusukan dengan paku-paku yang menjijikkan pandangan mata, timbullah rasa malu. Maka dia pun berazamlah untuk memperbaiki dirinya. Mulai detik itu, Mat mula sembahyang. Hari itu saja lima butir paku dicabut ayahnya dari tiang. Besoknyas sembahyang lagi ditambah dengan sunat-sunatnya.Lebih banyak lagi paku tercabut. Hari berikutnya Mat tinggalkan sisa-sisa maksiat yang melekat. Maka semakin banyaklah tercabut paku-paku tadi. Hari demi hari, semakin banyak kebaikan yang Mat lakukan dan semakin banyak maksiat yang ditinggal, hingga akhirnya hanya tinggal sebatang paku yang tinggal melekat di tiang.

Maka ayahnyapun memanggil anaknya dan berkata: "Lihatlah anakku, ini paku terakhir, dan akan aku cabutkannya keluar sekarang. Tidakkah kamu gembira?" Mat merenung pada tiang tersebut, tapi disebalik melahirkan rasa gembira sebagai yang disangkakan oleh ayahnya, dia mula menangis teresak-esak. "Kenapa anakku?" tanya ayahnya, "aku menyangkakan tentunya kau gembira kerana semua paku-paku tadi telah tiada."Dalam nada yang sayu Mat mengeluh, "Wahai ayahku, sungguh benar katamu, paku-paku itu telah tiada,tapi aku bersedih parut - parut lubang dari paku itu tetap kekal ditiang, bersama dengan karatnya."

Moral :

Rakan yang dimuliakan, Dengan dosa-dosa dan kemungkaran yang seringkali diulangi hinggakan menjadi suatu kebiasaan ,kita mungkin boleh mengatasinya, atau secara beransur-ansur menghapuskannya,tapi ingatlah bahawa parut-parutnya akan kekal. Dari itu, bilamana kita menyedaridiri ini melakukan suatu kemungkaran,ataupun sedang diambang pintu habit yang buruk, maka berhentilah serta-merta. Kerana setiap kali kita bergelimang dalam kemungkaran, maka kita telah membenamkan sebilah paku lagi yang akan meninggalkan parut pada jiwa kita, meskipun paku itu kita cabut kemudiannya. Apatah lagi kalau kita biarkan ianya berkarat dalam diri ini sebelum dicabut. Lebih-lebih lagilah kalau dibiarkan berkarat dan tak dicabut.

Ketika ajal menjemput, tidak ada seorang pun yang mampu menghentikan. Dalam sebuah kitab karya Imam Abdirrahin bin Ahmad Al Qadhiy, dijelaskan bagaimana sakitnya raga ketika ruh mulai dicabut. Hal ini diceritakan Rasulullah SAW kepada Aisyah ra.

Mayat Bercakap Ketika dimandikan,Tahukah Anda Apa Yang Dia Cakap?
Mayat Bercakap Ketika dimandikan,Tahukah Anda Apa Yang Dia Cakap?
“Dan datanglah sakaratul maut dengan sebenarnya Itulah yang kamu selalu lari darinya”.

Dalam suatu hadits yang diriwayatkan oleh Aisyah ra, diceritakan bahwa suatu hari ia tengah duduk di dalam rumah dan mengucapkan salam, Aisyah ra berencana untuk berdiri dan menyambut kedatangan kekasih Allah tersebut.

“Duduklah di tempatmu, tidak usah berdiri wahai Ummul Mukminin,”begitu ucap Rasulullah SAW.

Kemudian Rasulullah SAW ikut duduk dan meletakkan kepalanya di pangkuan Aisyah, Tak berapa lama kemudian Rasulullah SAW pun tidur terlentang.Pada saat itu Aisyah ra menemukan uban yang ada di jenggot Rasulullah SAW dan melihat 19 helai rambut yang memutih.Maka Aisyah pun menangis sampai air matanya jatuh menetes di wajah Rasulullah SAW sampai akhirnya ia pun terbangun dari tidurnya.

“Wahai ummul mukminin,
apa yang membuatmu menangis? ”
tutur Rasulullah SAW.

Maka Aisyah ra menceritakan apa yang ia rasakan setelah melihat uban-uban Rasulullah SAW tersebut.

“Tahukah kamu, kondisi apakah yang paling menyusahkan bagi mayit?” Kata Rasulullah SAW.

“Tidak ada kondisi yang paling menyusahkan atas diri mayit dari saat keluar dari rumahnya, anak-anak yang ditinggalkan berada di belakangnya, serta menangisinya,” kata Aisyah.

“Itu memang menyakitkan, tapi masih ada lagi yang jalan pedih dari itu,” sahut Rasulullah SAW. “Tidak ada kondisi yang lebih berat atas diri mayit dari saat dia dimasukkan dalam liang lahat dan dikubur di bawah tanah, para kerabat, anak dan istrinya meninggalkannya pulang.Setelah itu datanglah Malaikat Munkar dan Nakir dalam kuburnya,” ujar Aisyah lagi.

Rasulullah SAW tersenyum mendengar penuturan itu.Setelah itu beliau menjelaskan kepada bahwa sesungguhnya saat yang paling berat bagi mayit adalah ketika datangnya “Tukang Memandikan Mayit.”

Mereka mengeluarkan cincin dari jari-jari orang yang mati tersebut, melepaskan pakaiannya kemusian memandikannya.Ketika itu, ruhnya memanggil saat melihat jasadnya telanjang dengan suara yang dapat didengar oleh seluruh makhluk kecuali jin dan manusia.

“Apa yang diserukan oleh ruh itu ya Rasulullah?
“tanya Aisyah.

“Hai tukang memandikan,
demi Allah aku memohon kepadamu agar engkau mencopot pakaianku dengan rencana- rencana,
karena sesungguhnya saat ini aku sedang istirahat dari sakitnya pencabutan nyawa dari Malaikat Maut,
“begitu ungkap Rasulullah SAW.

“Lalu apa yang diserukan lagi oleh ruh …?
“tanya Aisyah ra lagi.

“Hai tukang memandikan, demi Allah jangan engkau tuangkan air panas,
jangan engkau gunakan air panas dan jangan pula air dingin,
sesungguhnya jasadku telah terbakar sebab dicabutnya nyawaku,
“papar Rasulullah SAW.

“Lalu ketika dimandikan, apa yang diserukan oleh ruh itu …?
“tanya Aisyah ra lagi.

Dan ketika dimandikan, ruh itu berkata,
“Demi Allah, hai tukang memandikan, janganlah engkau pegang diriku terlalu kuat, sesungguhnya jasadku masih terluka karena keluarnya nyawa,
“tutur Rasulullah SAW.

Astaghfirullah ….semoga kita diberi wafat dalam keadaan Khusnul Khatimah …
Diberi ketenangan jiwa sampai hari kiamat nanti. Amiiin …

Sumber: 

Wanita Berhenti Kongsi Gambar Dalam FB Setelah Kejadian ini

Apabila hasrat dengki muncul dalam diri seseorang tidak mustahil ia mejadi satu perkara yang sangat mengerikan. Dalam dunia media sosial kita tidak tahu siapa sebenarnya insan di sebalik profile bergambar comel atau hensem.  Begitulah yang di alami seorang wanita bernama DJnurul Husna salah seorang pengguna facebook yang gemar memuat naik gambar bahagianya dalam facebook.

Mungkin niat kita memuat naik gambar sebegitu sebab kita terlalu bahagia dan mengongsikan kebahagian itu dengan orang lain,namun apa yang terjadi malah sebaliknya. Berikut kisah yang di kongsikan oleh seorang mangsa.
 
Itulah yang di alami beliau,apapun kongsian cerita ini bukan lah melarang anda untuk mememuat naik gambar dalam media sosial,tapi lebihlah berhati hati agar tidak berlakunya perkara seperti musuh dalam selimut tidak berlaku.

Gadis Suruh Ustad Telepon Allah Tempah Bilik Di Neraka Kemudian Sesuatu Yang Mengerikan Berlaku

Gadis Suruh Ustad Telepon Allah Tempah Bilik Di Neraka Kemudian Sesuatu Yang Mengerikan Berlaku||Pada suatu hari seorang gadis yang terpengaruh dengan budaya dan cara hidup orang barat menaiki sebuah bas untuk ketempat yang di tujuinya.

Pakaaian gadis itu sangat menjolok mata,kainnya nipis,fesyen yang seksi,hampir menampakkan segala yang wajib di tutup oleh seorang perempuan dari pandangan lelaki ajnabi.

umurnya baru 20 tahun,di dalam bas itu ada seorang tua (Ustad) yang sudah beruban cuba menasihatinya.

"wahai pemudi alangkah mulianya jika kamu berpakaian menutup aurat sesuai dengan agama islam yang kamu anuti.itukan lebih baik daripada kamu berpakaian begini yang pastinya menjadi mangsa pandangan liar lelaki,nasihat orang tua itu"

Namun nasihat itu dijawab oleh gadis itu dengan ejekan sambil ketawa."Siapa kamu orang tua? apakah ditanganmu ada anak kunci yang menentukan aku disyurga atau neraka?" Kemudian sigadis itu mengeluarkan telpon bimbitnya sambil berkata kepada orang tua itu dengan kata kata yang lebih dahsyat! "Nah..ambil hendphone aku ini,telepon ALLAH sekarang! tempahkan sebuah bilik di NERAKA untuk aku"

MasyaALLAH! dia mencabar agar di tempahkan sebuah bilik di neraka untuknya dengan riak dan sombong.dia ketawa berdekah dekah tanpa menyadari dia sedang mempertikaikan hukum ALLAH dengan begitu biadab sekali.

Orang tua itu sangat terkejut dengan jawapan gadis itu,penumpang lain tidak menghiraukan gadis yang tidak takut pada hukum ALLAH itu,mereka tidak berani menasihati lagi,takut dia semakin biadap dengan hukum ALLAH,bas pun tiba diperhentian.

Gadis seksi bermulut celupar itu bergegas hendak turun dalam keadaan yang kekalutan seperti ada sesuatu yang mendekatinya dan setibanya dimuka pintu,dia tidak bergerak sedikitpun beberapa orang cuba memanggil gadis itu tetapi sudah tidak berjawab.

Pemandu bas cuba memanggil namun gadis itu berlahan lahan jatuh kelantai dan kulit mukanya mulai mengopek seperti terbakar.Setelah melihat gadis itu tidak sedarkan diri,orang tua tadi memeriksa nadi sigadis kemudian dia menggelangkan kepala menandakan gadis itu telah mati.

Dalam masa yang kelang kabut dan ruang yang sempit itu,pintu otomatik dibuka pemdu,sigadis terjatuh kepinggir jalan.beberapa orang bergegas turun untUk mengangkat jenazah gadis itu.

sekali lagi mereka terkejut,mayat gadis itu menjadi hitam dan hancur seolah olah dibakar api,beberapa orang cuba mengangkat mayat tersebut akan tetapi mereka khairanan karena tangan mereka terasa panas dan hampir melecur sebaik menyentuh mayat sigadis.

Akhirnya mereka memanggil pihak keselamatan untuk menguruskan mAyat gadis itu yang tidak boleh mereka uruskan.

Itulah kematian bagi seorang manusia yang cuba mencabar hukum ALLAH.telepon ALLAH sekarang! tempahkan sebuah bilik di NERAKA untuk aku,dah tak tutup aurat dia cela pulak hukum ALLAH dia cela orang yang menasihatinya maka ALLAH panggil dia dengan keadaan yang sangat hina.


Kisah Benar!!.. Sepasang couple kemalangan hancur berkecai selepas mencabar TUHAN

Penangan mencabar Allah !

Kisah Benar!!..Sepasang couple kemalangan hancur berkecai selepas mencabar TUHAN
Sepasang couple, dinasihat oleh keluarga & kawan2 agar jangan suka buat maksiat.. Semua nasihat hanya dibalas dengan kata2 perli oleh mereka berdua..

Nak jadi cerita,.. semalam.. Terluncur kata2 dari mereka berdua, “Kalau Tuhan berani , meh kita jumpa.. Tengok sapa lagi kuat ! ” Sambil ketawa. Kedua2nya gelak..

Kira2 jam 11.30 mlm (tanggal 16 sept 2013), mrk brdua berkenderaankan motosikal memecut laju di highway tepi kampung kami. Tiba2 berdentum bunyi accident. Kedua2 pasangn itu didapati terpelosok ke bawah lori 16 tayar.

Menurut saksi, mereka cuba memotong tapi ada kereta bergerak perlahan di depan, lalu terbabas ke lori semula, tak dapat dielak lagi..

Apa yang terjadi kepada mereka??

Kedua2nya digelek hancur oleh lori yang sarat dengan muatannya itu..

Menurut saksi , tidak ada satu bahagian dari badan kedua2 yg tidak hancur. Yg dapat dicam hanya 4 batang tulang (kaki) yang dagingnya telah tiada langsung, bagai dikikis habis..

Bomba yang mengutip mayat2 itu hanya dapat mengutip sisa2 itu dengan penyodok sahaja. Oleh kerana mayat2, mati berasingan, maka dapat la diasingkan jugak antara keduanya..

Di hospital, kedua2 mayat dimandikan dalam tapis, bagai membasuh daging cincang (daging tetel ?), tiada jalan lain...

Mayat itu kemudian dikafan bagai mengulung ‘kueh popia’ & dikerandakan. Kepada keluarga masing2 dipesan supaya jangan dibuka lagi keranda itu..

Maka siang tadi (17 sept 2013), telah ditanam hamba2 Allah yg sombong itu.. Hamba2 yg begitu berani mencabar Allah !
Apakah nasib mereka malam ini wahai kawan2 ku !?
*Wahai saudara2 ku, wahai hamba2 Allah, ambillah pengajaran dari kejadian ini..(!)
Na’uzubbillah! Inilah balasanNYA ..cash di dunia..
PYusuf/suaraInsan


Hilang Rasa Malu Dan Marwah Diri, Isteri Mengaku Berzina Dengan Awang Hitam Ketika Krusus.

Pada awal tahun ini. saya telah dihantar oleh syarikat tempat saya bekerja berkursus keluar negeri selama 1 bulan. Inilah kali pertama saya berpisah jauh dan lama dari suami dan anak anak saya,tapi atas dorongan suami dan kerana kerja, saya pun berangkat.


Hilang Rasa Malu Dan Marwah Diri, Isteri Mengaku Berzina Dengan Awang Hitam Ketika Krusus
Pada hari ketiga saya di sana, adalah saorang pegawai syarikat tempat saya berkursus itu datang dan berbual mesra dengan saya. Dia ini keturunan negro, tinggi dan besar orangnya. Setiap hari dan waktu kalau ada peluang dia akan datang dan berbual dengan saya dan atas kemesraannya dan juga kerana berjauhan agaknya serta minat saya pada orang orang yang tegap saperti yang saya baca dalam cerita cerita, saya pun rapat dengannya.

Satu hujung minggu dia ajak saya kerumahnya dan bertemu dengan isterinya.Satelah makan tengahhari sambil duduk duduk, perbualan berlarutan hingga kesoal sek. Isterinya terus terang tanya saya sama ada saya minat untuk tidur dengan suaminya kerana sabentar lagi kekasihnya akan datang.Saya hanya membisu dan bila kekasihnya datang, dia terus berpelukkan didepan suaminya. Dan tanpa segan silu mereka terus bercium dan menanggalkan pakaian depan saya dan suaminya.

Untuk memendekkan cerita, rupanya mereka ini memang mengamalkan kehidupan bebas begini. Saya terpukau dengan apa yang saya lihat, lebih hebat dari cerita cerita saya baca atau lihat. Tanpa saya sedar, suaminya telah merapati saya dan entah kenapa, saya juga terikut dengan apa saya lihat dan membiarkan saja dia melakukan pada diri saya. Satu persatu pakaian saya ditanggalkannya dan dia juga bertelenjang bulat.

Seluruh tubuh badan saya dijilatnya dan saya terus dibuai keseronokkan dengan menikmati serta melihat perkara yang belum pernah saya ingat akan terjadi. Depan mata saya isterinya dengan orang lain dan saya dengan suaminya.

Waktu itu saya lupa suami dan anak anak saya dan segalanya. Petang itu saya terus dibuai nikmat dan ia berterusan hingga kemalamnya. Saya bermalam dirumah mereka dan hanya balik kehotel penginapan pada tengah hari esoknya dalam keadaan yang betul betul lesu. Sepanjang malam itu kedua dua lelaki dan wanita itu mengajar serta mengerjakan tubuh saya dengan berbagai cara yang tidak pernah saya lakukan atau tahu sabelumnya.

Itulah pengalaman pertama saya dan ianya berterusan pada setiap hujung minggu hingga saya balik ke Malaysia.

Admin : Astagafirullah, semoga wanita ini diberi hidayah dan petunjuk untuk kembali ke pangkal jalan. Sama-samalah kita ambil ikhtibar dan pengajaran dari kisah ini. Sesungguhnya berzina itu adalah dosa besar yang dilarang Allah. 

Sumber: kisahbenar

belajar
Ibu Sangka Anak Gadis Penat Belajar Rupanya Anak Penat Berjimak |keseronokan seorang remaja wanita ketagin menonton video lucah menyebabkan dirinya terjerumus kelembah maksiat.
Gadis comel yang masih berumur 13 tahun itu sanggup di tiduri oleh abang-abang kelas sekolahnya termasuk penjawat awam sejak awal tahun lepas.
Tanpa memikirkan risiko ke atas diri gadis kecil ini rela di bawa kemana saja janji nafsunya di puaskan oleh lelaki yang membawanya,walaupu kadang dengan seorang lelaki yang baru di kenalinya melalui laman media sosial.
Apa yang pelik adalah gadis kecil itu juga bangga menceritakan pengalamannya kepada rekan sekolahnya,sebelum aktiviti sumbang itu terbongkar si ibu kerap melihat anaknya itu selalu nampak letih setiap kali pulang kerumah baik dari sekolah mahupun keluar rumah dengan alasan lain.
Si ibu yang mengesyaki anaknya itu membuat siasatan mulai dari pada guru guru yang mengajar di sekolah anaknya,di kemudian ibunya mendapati anaknya selalu ponteng sejak julai lalu.
Sejak di ugut oleh ibunya si anak kemudian mengaku dan menceritakan semuanya pada ibunya termasuk tidur dengan 7 lelaki dalam masa yang sama.
Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Johor Bahru, Manayi Ibrahim berkata, perkara itu telah dirujuk kepada pihak polis dan JKM untuk tindakan susulan berikutan mangsa di bawah umur.
“Bagi menyelamatkan gadis berkenaan, kami terpaksa menahannya selama 30 hari di pusat perlindungan JKM mengikut Seksyen 46 (2) (bb) Akta Kanak-Kanak bagi membantu menjalankan siasatan.

“Selepas dirujuk ke mahkamah, remaja berkenaan diarahkan menjalani perintah tahanan sementara selama tiga tahun di Batu Gajah, Perak dan dia akan dihantar ke sana hujung bulan ini untuk proses pemulihan.

Puting Payud@ra Bau Rokok Dedah Isteri Berbuat Curang

Puting Payud@ra Bau Rokok Dedah Isteri Berbuat Curang|Seorang wanita beranak 1 berumur 34 tahun telah ditinggalkan suaminya dengan talak satu di sini semalam.

Wanita bernama ummi bukan nama sebenar di dakwa suaminya telah berlaku curang terhadapnya.Bukan hanya sekedar curang isteri tersebut turut nekat mengabaikan tanggung jawabnya kepada anak mereka yang baru 2 tahun.

Menurut sumber kawan kepada suami(azam)  Dia pernah melihat isteri kawannya itu  masuk ke sebuah hotel bajet pada waktu malam bersama seorang lelaki yang tidak di kenali.

Namun azam tidak mengendahkan perkataan kawannya , setelah melihat perubahan sedikit demi sedikit Layanan  isterinya azam membuat beberapa pengintaian kepada isterinya yang sememangnya kerja pada waktu malam.

Perasaan curiga mulai timbul di hatinya setelah melihat keakraban isterinya itu dengan seorang lelaki yang cukup bergaya dan mewah bergelak sekan seperti pasangan hangat bercinta di sebuah restoran mahal.

Beliau yang terus balik ke rumah  dengan keadaan yang sangat marah,tertekan dan cemburu. nekat menunggu isterinya.

Setelah isterinya pulang azam menarik tangan isterinya sehingga jatuh kelantai dan menyelak baju sampai menampakkan kedua payud@ra isterinya,kemudian azam mencium puting payud@ra isterinya dan mendapati bau hanyir serta bau rokok.

Sejak dari pada itu saya menceraikannya dengan talak satu,anak saya kalsum dijaga oleh ibu saya untuk sementara waktu ujarnya.sumber
X

Tiada ulasan: