Rabu, 2 September 2015

5875. Nak sangat bermewah-mewah.

#
Bismillahirrohmanirrohim.

Nak sangat bermewah-mewah...
Bermegah-megah...
Ertinya...

Kita akan membiar diri kita diperbudak dan diperkotak katikan kehendak nafsu tamak haloba tanpa bersempadan. Akhirnya seronok syaitan laknatullah bila kita sanjung dunia dan menyisihkan Akhirat. Amanah Allah kita tak pedulikan. Sanggup?. Nauzubillah.

Wassalamu.
www.peceq.blogspot.com .


Apakah RM2.6 billion dari duit 1MDB masuk ke akaun Najib.?Ini 16 jawapan.

mantaro pada SISI BUKIT - 17 jam yang lalu
Satu soalan tetapi jawapannya tidak menjawab sama sekali. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 1 : (Diam) Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 2 : Akaun itu tidak wujud. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 3 : Ejaan nama Najib Razak oleh WSJ adalah silap. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 4 : Saya tak guna duit itu untuk kegunaan peribadi. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke a... lagi »

Bersih 4.0 - Maria Chin & geng dipanggil Bukit Aman...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 17 jam yang lalu
[image: Embedded image permalink] *Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah bersama enam lagi ahli jawatankuasa penganjur dipanggil oleh polis untuk diambil kenyataan berhubung perhimpunan Bersih 4.0 selama 34 jam pada Sabtu dan Ahad.Menurut sumber, mereka diminta hadir di Bukit Aman pada pagi Rabu.Selain Maria, enam yang dipanggil untuk memberi keterangan ialah Sarajun Hoda Abdul Hassan, Masjaliza Hamzah, Farhana Abdul Halim, Fadiah Nadwa Fikri, Mandeep Singh, dan aktivis pelajar, Adam Adli Abdul Halim.FMT difahamkan mereka akan disiasat mengikut Seksyen 120, 124C... lagi »

PKR persoal niat Putrajaya untuk beli kapal perang RM3.5b Kow Gah Chie

atsixty pada ZAKRI ALI - 17 jam yang lalu
*PKR mempersoalkan hasrat Putrajaya untuk membeli sebuah kapal perang Mistral buatan Perancis yang berharga RM3.5 bilion ketika negara sedang menghadapi kegawatan ekonomi.* *Bercakap dalam satu sidang akhbar hari ini, Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli merujuk laporan dalam The International Daily bertarikh 26 Ogos, yang berkata Menteri Pertahanan Perancis, Jean-Yves Le Drian mengetuai delegasi industri pertahanan ke Malaysia berkaitan urusan tersebut.* *Delegasi itu dilaporkan tiba semalam, dan akan bertemu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak dan Menteri Pertahanan, Dat... lagi »

Bersama PAS, PKR, DAP, Amanah kukuhkan pembangkang, kata Anwar

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 17 jam yang lalu
Bekas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, penubuhan Amanah adalah petanda baik kepada politik matang. – *Gambar fail The Malaysian Insider, 1 September, 2015*. Penubuhan Parti Amanah Negara (Amanah) akan mengukuhkan gabungan pembangkang, yang terdiri daripada PAS, PKR dan DAP, dalam arena politik tanah air, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini. Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan PKR malam tadi, bekas ketua pembangkang itu berkata, penubuhan Amanah adalah petanda baik kepada politik matang. "Penubuhan sebuah parti pembangkang baru yang komited kepada perubaha... lagi »

Pijak-Memijak Gambar Pemimpin, Belajarlah Dari Hukum Alam...

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 17 jam yang lalu
P*olis cari pemijak gambar Hadi* Dua individu dipercayai terbabit memijak gambar Presiden PAS dan perdana menteri digesa tampil membantu siasatan polis dalam kes itu, kata Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Polis Kuala Lumpur hari ini. Menurut SAC Zainuddin Ahmad berkata kedua-dua individu itu diminta datang ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi secepat mungkin. Memetik keyataan Zainuddin, The Star Online melaporkan, kes berkenaan disiasat pegawai Bukit Aman mengikut Seksyen 505 (b) Kanun Keseksaan, iaitu cubaan menyebabkan ketakutan kepada orang awam. Sebelum ini Pesuruhjaya PAS W... lagi »

Pesanan buat DAP : Berhati-hatilah keluar kenyataan

kerengga pada KERENGGA - 17 jam yang lalu
Mohd Azhar Abd Rahman Sejak dari awal penubuhan Pakatan Rakyat selepas gabungan parti PAS, DAP dan PKR mendapat kemenangan untuk menubuhkan kerajaan di beberapa buah negeri yang dimenangi, rata-rata masyarakat melayu tertanya-tanya bagaimana PAS dan DAP yang berbeza ideologi dapat memperbaharui hubungan mereka yang menemui kegagalan semasa barisan alternatif menjadi penyatu mereka suatu ketika

SPRM: Najib Tidak Akan Berucap Dalam Persidangan Antirasuah Antarabangsa (IACC)

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 17 jam yang lalu

Surat Terbuka Syed Mokhtar - Yayasan Dakwa Penulis Menyamar

atsixty pada ZAKRI ALI - 17 jam yang lalu
[image: Zar Ali's photo.] *Hartawan korporat dan pengerusi Yayasan Albukhary Tan Sri Syed Mokhtar AlBukhary, bukan penulis artikel bertajuk 'Luahan Hati Tan Sri Syed Mokhtar Bukhary Berkenaan Najib Razak' yang pertama kali muncul pada Sabtu (29 Ogos).* * Yayasan Albukhary dalam kenyataan hari ini, berkata artikel itu telah memperdaya orang ramai untuk berfikir atau mempercayai bahawa Syed Mokhtar yang telah menulisnya.* * Ia mendakwa artikel ini telah mendapat perhatian dan telah diterbitkan semula dalam laman sosial dan turut disebarkan menerusi aplikasi khidmat mesej WhatsApp.*... lagi »

Penari Bilqis Hijjas, yang jatuhkan belon dalam majlis Najib.

mantaro pada SISI BUKIT - 18 jam yang lalu
DAP menggesa agar polis tidak mengambil tindakan terhadap penari Bilqis Hijjas, kerana menjatuhkan belon Bersih 4 pada satu program di pusat membeli belah yang dihadiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam. Setiausaha agungnya Lim Guan Eng berkata, tindakan terhadapnya adalah tidak masuk akal dan akan menjadikan Malaysia jenaka dunia. "Dilaporkan polis menyiasatnya mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan," katanya, memetik laporan The Malaysian Insider, semalam. "Penari itu menjatuhkan belon yang mengandungi perkataan 'demokrasi', 'bebaskan media' dan 'keadilan'. Adakah perka... lagi »

Kerajaan Beli Kapal Perang RM3 Bilion?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu

Masalah DEIG Tak Sama Dengan 1MDB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu

Surat pengguguran akan diedar kepada 22 pemimpin PAS

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu

(Bersih 4) Ustaz Ahmad Awang: Doa Selamat Untuk Semua Bangsa

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu

'Ahli Parlimen PAS keluar parti perlu letak jawatan, elak makan gaji haram'

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 18 jam yang lalu
Mohd Amar (tengah) berkata, calon PAS terikat dengan sumpah bai'ah dan jika tidak meletak jawatan, maka haramlah segala pendapatan mereka sebagai wakil rakyat. - *Foto TRP/ Adnan Mohamad* KOTA BHARU, 1 September: Jika Ahli Parlimen PAS dari Kelantan yang menyertai Parti Pekerja Malaysia tidak meletak jawatan, semua pendapatan mereka sebagai wakil rakyat adalah haram. Naib Presiden PAS yang juga Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah menegaskan, pendirian parti itu amat jelas, iaitu mereka yang keluar parti perlu meletak jawatan, kerana bertanding atas tiket ... lagi »

Dapatkah Umno "bertahan " dalam PRU 14 ?

kerengga pada KERENGGA - 18 jam yang lalu
Abu Hassan Adam Bagi yang berisfat ‘negatif’ dan yang sentiasa memperkecilkan usaha orang lain akan mengatakan bahawa Perhimpunan Bersih 4 yang baru selesai diadakan itu tidak akan membawa apa-apa kesan, apatah lagi untuk ‘mengundurkan’ DS Najib dari jawatan Perdana Menteri. Betul. Secara langsung tidak akan mengubah ‘status quo’. DS Najib akan terus kekal sebagai Perdana Menteri Malaysia dan

(Bersih 4) Fadiah Nadwa: We Got To Reclaim This Country From The Robbers

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu

Lebih baik Najib diam – Rafizi Ramli

atsixty pada ZAKRI ALI - 18 jam yang lalu
[image: Zar Ali's photo.] * Semakin banyak Perdana Menteri memberikan komen mengenai Bersih 4.0 semakin menjunam popularitinya di mata rakyat. bersih-4,-* * Rafizi-Ramli,-najib PETALING JAYA: * * Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli berkata, dia akan menasihatkan Datuk Seri Najib Tun Razak supaya `diam’ daripada membuat sebarang kenyataan mengenai perhimpunan Bersih 4.0 sekiranya dia menjadi penasihat kepada Perdana Menteri. * * Katanya, semakin banyak Najib memberikan komen berhubung Bersih 4.0 semakin menjunam popularitinya di mata rakyat. * * “Dia (Najib) han... lagi »

Selepas Saman Najib, Wanita UMNO Langkawi Dipecat

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 18 jam yang lalu
Ahli Wanita Umno Bahagian Langkawi Anina Saadudin yang memfailkan saman terhadap presiden parti Datuk Seri Najib Razak minggu lepas akhirnya dipecat daripada parti. Dalam surat pemecatan yang sedang viral di media sosial hari ini, beliau dipecat daripada parti mengikut Fasal 20.7 Perlembagaan Umno kerana membawa hal parti ke mahkamah. "Tiada komen setakat ini," kata Anina dalam respon segera selepas dihubungi The Malaysian Insider bagi mengesahkan mengenai surat pemecatan tersebut. Surat yang dihantar ke Bahagian Umno Langkawi itu ditandatangani setiausaha agung Umno Datuk Seri T... lagi »

MT perlu rasional sebelum pecat Muhyiddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
MUAR - Majlis Tertinggi (MT) Umno diminta supaya lebih rasional membuat keputusan untuk memecat Timbalan Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam mesyuarat MT pada 9 September ini. Timbalan Ketua Umno Bahagian Pagoh, Ismail Mohamed berkata, sebarang keputusan yang hendak dibuat perlu melihat serta mengutamakan kehendak dan suara akar umbi demi masa depan parti. [image: MT perlu rasional sebelum pecat Muhyiddin]“Dalam keadaan politik negara yang tidak stabil ini, sekiranya tindakan tersebut dibuat (pecat Muhyiddin) dikhuatiri akan mencetuskan lagi kemarahan rakyat pada tahap yang lua... lagi »

Pendaftaran Keahlian Parti Amanah Negara Secara Online

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
Salam Sejahtera, Buat masa ini anda boleh menggunakan links berikut untuk daftar keahlian parti baru ini sehingga kami dapat daftar domain atau url tetap. Data akan tetap sama bila kami guna url baru nanti: bit.ly/1fQybG8 bit.ly/1NIb7rK Buat masa ini sila daftar keahlian Parti Amanah Negara di sini. Sebarkan. Sekian, terima kasih JK Komunikasi dan Media PARTI AMANAH NEGARA

Perutusan DS Anwar Ibrahim mengenai penubuhan Amanah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
DS Anwar Ibrahim telah menyampaikan perutusan berikut melalui peguam beliau pada 1 September 2015: “Saya telah dimaklumkan mengenai niat penubuhan Parti Amanah Negara (PAN) seperti yang telah diumumkan Sdr Mohamad Sabu semalam. Penubuhan sebuah parti pembangkang baru yang komited kepada perubahan dan reformasi merupakan satu petanda baik bagi politik matang yang mengetengahkan kebertanggungjawaban demokratik. Amanah akan terus mengukuhkan pembangkang di peringkat nasional, bersama KEADILAN, PAS, DAP; dan kami akan memperluas muafakat ini termasuk kepada NGO-NGO lain yang komited dan... lagi »

Mahathir & rejim hibrid

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
*Oleh Faisal Tehrani * Aku berasakan gerakan atau organisasi BERSIH akan mendapat perhatian jawatankuasa pencalonan Hadiah Nobel Untuk Keamanan tidak lama lagi. Kenapa? Lima tahun lalu, dalam bulan Ogos 2010, Cambridge University Press menerbitkan sebuah kajian yang sangat penting. Judulnya, *Competitive Authoritarianism: Hybrid Regimes After the Cold War* yang ditulis oleh dua saintis politik, Steven Levitsky dari Universiti Harvard dan Lucan A Way dari Universiti Toronto.Buku tersebut bagaimanapun bermula dengan sebuah artikel akademik *The Rise of Competitive Authoritarianism *d... lagi »

Reaksi berlebihan jauhkan PAS daripada politik arus perdana, kata bekas pemimpin

kerengga pada KERENGGA - 18 jam yang lalu
ZULKIFLI SULONG Bekas setiausaha agung PAS, Datuk Kamarudin Jaffar berkata reaksi PAS yang dilihat berlebihan terhadap aksi segelintir peserta Bersih 4 memijak gambar pemimpin mereka akan menjauhkan lagi parti Islam itu dari pentas utama politik negara.  Reaksi PAS yang dilihat berlebihan terhadap aksi segelintir peserta Bersih 4 memijak gambar pemimpin mereka akan menjauhkan lagi parti

Pas hantar surat kepada AJK Parti Pekerja

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 18 jam yang lalu
[image: TAKIYUDDIN HASSAN] KOTA BHARU - Pas akan menghantar surat rasmi kepada 22 ahlinya yang dilantik sebagai jawatankuasa Parti Pekerja Malaysia termasuk lampiran salinan Bai'ah kepada wakil rakyat terlibat. Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, surat tersebut adalah sekadar peringatan bahawa mereka yang terlibat dalam parti baharu itu bukan lagi ahli Pas. Menurutnya, berdasarkan Fasal 15 Perlembagaan Pas pemberhentian ahli adalah disebabkan tiga perkara iaitu atas permintaan sendiri, dipecat dan mengisytiharkan diri keluar Pas atau menyertai parti lain. "B... lagi »

Saman! Jangan tak saman!

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 18 jam yang lalu
BERSIH hari ini berkata ia sedang mempertimbangkan untuk membawa Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi ke mahkamah atas tindakan mereka terhadap BERSIH. Khususnya, BERSIH akan mencabar langkah SKMM untuk menyekat laman web pergerakan itu www.bersih.org dan www.globalbersih.org dan tindakan Zahid mewartakan baju kuning BERSIH 4 sebagai haram. Dalam satu kenyataan, BERSIH mendakwa tindakan SKMM dan menteri dalam negeri itu berniat jahat. Ia seterusnya mendakwa mereka telah menyalahgunakan kuasa mereka dan me... lagi »

Anda Pasti Tidak Percaya Perubahan Yang Berlaku Pada Budak Gemuk Ini

Nas Rul pada dairishare - 19 jam yang lalu
23-year-old Nathan Hewitt used to weigh 322 lbs (146 kg). He lost 168 lbs (76kg) by going on a strict diet. At 19 he had surgery to remove excess folds of skin from his body. Now he works as a weight loss coach.

Politik budak-budak atau bocah telanjang

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
*Oleh Mohd Sayuti Omar * Nilai berpolitik di kalangan rakyat negara ini masih belum meningkat dan terikut-ikut dengan cara lama penuh dengan sentimen dan melayan perkara2 yang remeh temeh. Misalnya isu, provokatif dalam kejadian gambar presideng dan Najib dipijak oleh orang berpakaian baju kuning Bersih dianggap serius. Hari ini dibuat laporan polis atas kejadian itu yang dianggap biadap. Dalam politik demokrasi, kebiadaban dihalalkan. Parti2 yang menerima sistem politik negara ini terikat dengan "matlamat menghalakan cara". Sebab itu saya kata politik demokrasi bukan sesuatu yang... lagi »

Inilah dakwah, ada give and take

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
*Oleh Fatihin Abshar* Semalam kali pertama solat dikelilingi oleh Non Muslim Serius rasa terharu Bila jalan nak ke tempat solat Dorang bukan sahaja tepi tepikan badan untuk bagi kita Melayu ni jalan Tapi siap tundukkan badan dan tunjukkan tangan sambil cakap " sila sila" Bukan seorang dua, tapi ramai yang buat macamtu! Uh Baik betul, rasa dihormati beb Bila aku bentang kain aku, dorang siap susunkan beg beg kami ni Waktu solat, tiada lagi tiupan vevezuela, sorakan Bersih! Bersih! Semua senyap lihat Muslim bersolat, Non Muslim berdiri sekeliling, dengan tangan pegang kamera dan riak muka ... lagi »

BERSIH timbang saman SKMM dan menteri dalam negeri

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
BERSIH hari ini berkata ia sedang mempertimbangkan untuk membawa Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) dan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi ke mahkamah atas tindakan mereka terhadap BERSIH. Khususnya, BERSIH akan mencabar langkah SKMM untuk menyekat laman web pergerakan itu www.bersih.org dan www.globalbersih.org dan tindakan Zahid mewartakan baju kuning BERSIH 4 sebagai haram. Dalam satu kenyataan, BERSIH mendakwa tindakan SKMM dan menteri dalam negeri itu berniat jahat. Ia seterusnya mendakwa mereka telah menyalahgunakan kuasa mereka dan menghar... lagi »

Akhirnya Pemimpin BN Merayu Minta Pertolongan

atsixty pada ZAKRI ALI - 19 jam yang lalu
*Akhirnya Pemimpin BN Merayu Minta Pertolongan. Kerajaan Barisan Nasional (BN) perlu mengubah dirinya dulu untuk memenangi semula keyakinan rakyat, bukannya dengan mendesak wartawan supaya "memberikan gambaran yang baik mengenai mereka", kata seorang wakil rakyat DAP hari ini.* *Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua berkata, wartawan berperanan melaporkan fakta dan kebenaran dan jika sesiapa, baik BN mahupun pembangkang, digambarkan dalam keadaan buruk, ia bukan salah media tetapi salah pihak yang terbabit.* *"Untuk menyelesaikan persepsi negatif BN tidak susah. Ia hanya perlu... lagi »

Melalui Bersih 4, masyarakat Cina bandar menyatakan mesej mereka

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
oleh Lee Yuk Peng Perhimpunan Bersih 4 yang baru sahaja selesai membangkitkan beberapa perkara yang berbaloi dibincangkan. Pertama, majoriti peserta adalah masyarakat Cina bandar. Dikenali sebagai golongan yang tidak sukakan konfrontasi, mereka ini yang majoritinya golongan kelas pertengahan jelas mengumpul keberanian daripada Bersih sebelum ini untuk menyertai perhimpunan aman kali ini. Perhimpunan jalanraya tentunya bukan cara masyarakat Cina untuk menyelesaikan masalah. Pendekatan tradisi mereka adalah dengan berunding dengan parti politik. Tidak seperti perhimpunan Bersih sebelum ... lagi »

Lawan & tak sebulu Najib..kena PECAT, Nak kekal lama dlm UMNO.. kena KUAT JILAT..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu

Malaysia Semakin Glamour di bawah pemerintahan Najib..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
*Kali ini dari keratan akhbar (FRONT PAGE) lagi di Munich, Jerman.. dan juga mnjadi 'front page cover' seluruh Eropah..*

Perihal Bersih 4 dan PAS yang bakal tersisih

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 19 jam yang lalu
Sayang seribu kali sayang, dikala ratusan ribu rakyat turun merayakan pesta demokrasi Bersih 4 di Dataran Merdeka, parti PAS memilih untuk tidak menjadi peserta. Bukan setakat menjadi pemerhati, bahkan PAS memilih untuk menjadi pengkritik kepada program yang dihadiri suku juta rakyat (mengikut sesetengah bancian) tersebut. Tidak dinafikan, mengikut beberapa badan kajian berkecuali, ratusan ribu perserta bersih tersebut majoritinya adalah bukan Melayu, Cina khasnya. Yang pasti, PAS terperangkap dengan sindrom penafian dan siege mentality. PAS masih belum bersedia menerima hakikat. H... lagi »

Buat kita seekor-seekor yang bangsat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 20 jam yang lalu
Aku (Chairil Anwar) Kalau sampai waktu ku Ku mahu tak seorang 'kan merayu Tidak juga kau Tak perlu sedu sedan itu! Aku ini binatang jalang Dari kumpulannya yang terbuang Biar peluru menembus kulit ku Aku tetap meradang menerjang Luka dan bisa ku bawa berlari Berlari Hingga hilang pedih peri Dan aku akan lebih tidak peduli Aku mahu hidup seribu tahun lagi!

#

Tiada ulasan: