Rabu, 2 September 2015

5876. Kisah perompak yang bijak yang membuat ramai orang merasakan cubit peha kiri, peha kanan juga terasa.

#

Kisah perompak yang bijak




‎SEORANG perompak masuk ke dalam sebuah kedai emas, lalu merompak hampir separuh daripada emas-emas yang terdapat di dalam kedai itu.

Sedang dia sibuk memunggah emas-emas hasil rompakannya masuk ke dalam lori, tiba-tiba terdengar jeritan orang ramai yang mahu menangkapnya.

"Itu dia perompak! Tangkap! Tangkap!" Jeritan orang ramai kedengaran sangat kuat.

Orang ramai ada yang membawa parang, kayu, cangkul, pedang, lembing, keris dan pelbagai lagi senjata untuk menangkap si perompak.

Orang ramai berjalan menuju kepada perompak, masing-masing dengan muka bengis‎ nampaknya seperti mahu membaham sahaja apa yang ada di depan mereka.

Perompak yang ketakutan dibelasah oleh orang ramai, dengan segera melakukan taktik untuk menyelamatkan diri seperti yang sudah dirancang dari rumah.

"Nanti, nanti, nanti, jangan tangkap aku! Jika kamu tak tangkap aku aku akan dedahkan satu perkara penting kepada kamu semua..." Kata perompak kepada orang ramai.

"Apa yang kau mahu dedahkan perompak?" Tanya salah seorang dalam kumpulan orang ramai itu.

Perompak pun menjawab, 

"Cina nak rampas Malaysia!"

Orang ramai terkejut mendengar kata-kata perompak itu, serta merta mereka semua terus berlari-lari mencari orang-orang Cina untuk ditangkap dan dibelasah kerana bimbang orang Cina mahu merampas Malaysia.

Perompak tadi pun terus memasukkan semua emas-emas hasil rompakannya ke dalam lori sambil ketawa berdekah-dekah melihat gelagat orang ramai yang sangat mudah diperbodohkan itu.

"Kah kah kah kah kah..." Perompak ketawa berdekah-dekah, sesekali diselangi dengan batuk terkokol-kokol kerana ketawa yang melampau-lampau.(SINI

WEDNESDAY, SEPTEMBER 02, 2015



Cubit peha kiri, peha kanan juga terasa...


Sebelum ini, gambar Hj Hadi dan almarhum TGNA dikencing tidak pernah diambil apa-apa tindakan pun oleh polis walaupun aduan telah dibuat.

Tapi sejak Hj Hadi berkawan baik dengan Perdana Menteri Najib, dia bukan sahaja mendapat pujian dari Najib, rupa-rupanya Hj Hadi juga seolah-olah mendapat perlindungan khas dari Najib.

Perdana Menteri Najib menganggapnya umpama cubit peha kiri, peha kanan juga yang terasa ....

Dulu gambar Hj Hadi kena kencing pun tak siapa nak ambil hal. Tapi kali ini lain keadaannya. Don't play-play .....

Tidak sia-sialah Hj Hadi yang akhir-akhir ini sering dilihat mempertahankan Najib walaupun Najib menerima tentangan hebat dari kalangan ahli partinya sendiri.
Sikap PAS menganggap tindakan memijak gambar Presiden mereka sangat biadab, tetapi apakah mereka telah lupa, bahawa mereka juga pernah memijak-mijak gambar  pemimpin parti mereka sendiri seperti Mat Sabu, Mujahid Yusuf Rawa, Khalid Samad Dr Dzulkefli, Dr Hatta dan lainnya...Malah mereka menyerang dan melabel dengan label yang bukan-bukan pula...

Hj Hadi dianggap begitu mulia tarafnya, dianggap manusia suci oleh pengikutnya yang ta'sub, sebaliknya memandang hina dan jijik terhadap yang lain hingga sanggup menganggap yg lain sebagai Munafik Haraki, tergelincir aqidah .....

Puak agamawan yang berjubah dan berserban pijak gambar Dr Hatta, Mat Sabu dan Husam dll semasa berdemo dihadapan Pejabat Agong PAS dulu, Hj Hadi buat tak mandang atau tak ambik hal sehabuk pung!

Tapi bila kena tang diri dia sendiri, bukan main melenting macam monyet kena belacan! 

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Polis Kuala Lumpur hari ini mahu menyiasat kes memijak gambar Presiden PAS dan perdana menteri mengikut Seksyen 505 (b) Kanun Keseksaan, iaitu cubaan menyebabkan ketakutan kepada orang awam.Laporan seterusnya di sini.


Gambar sebelah ni, orang pijak gambar Khalid Samad depan mata, polis tak mahu tangkap pula?? Hahahaha!
(SINI)






Selepas sebulan jadi TPM, bagaimana prestasi Zahid sebenarnya?

kerengga pada KERENGGA - 8 jam yang lalu
Shahbudin Husin Ahmad Zahid Hamidi dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri pada 28 Julai lalu untuk menggantikan Muhyiddin Yassin yang disingkirkan pada tarikh yang sama. Selepas sebulan memegang jawatan itu, beliau yang juga Menteri Dalam Negeri bukan saja diuji dengan himpunan Bersih 4 yang berlangsung selama 34 jam pada 29 dan 30 Ogos ini, tetapi prestasinya turut menjadi bualan sepanjang

Shahrizat: Wanita Umno kecewa dengan Dr M Anne Muhammad

atsixty pada ZAKRI ALI - 8 jam yang lalu
* Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mendakwa anggota pergerakan itu kecewa dan sedih dengan kehadiran bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam perhimpunan BERSIH 4.* * Shahrizat mendakwa, majoriti rakyat Malaysia tidak terpengaruh dengan Mahathir dan masih menyokong Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.* * “(Wanita Umno) minta saya keluarkan kenyataan yang amat sedih dan kecewa dengan kehadiran Tun Mahathir di perhimpunan haram yang dinamakan BERSIH.* * “Dari maklum balas yang kami dapat bahawa sebenarnya majoriti rakyat Malaysia masih menyokong kepim... lagi »

Apabila pemimpin Umno dan MCA 'bercakaran'

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 8 jam yang lalu
Menurut Ti, dakwaan Jamal bahawa perhimpunan Bersih 4 boleh mencetuskan isu perkauman adalah tindakan pelampau. -* Foto arkib TRP* KUALA LUMPUR, 2 September: Kenyataan yang dibuat Pengerusi Anti-Bersih disifatkan sebagai “tidak bertanggungawab dan tidak wajar.” Pengerusi Biro Keharmonian Agama MCA, Datuk Seri Ti Lian Ker berpendapat, dakwaan Datuk Jamal Md Yunos bahawa perhimpunan Bersih 4 boleh mencetuskan isu perkauman adalah tindakan pelampau. “Mereka jelas mempunyai agensi politik. “Mereka hanya menjadikan masyarakat Cina sebagai mangsa politik, disebabkan kemarahan mereka te... lagi »

Soo Wincci Sedia Terima Padah, Rakam Video Desak PM Letak Jawatan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
*PETALING JAYA:* Penyanyi Soo Wincci sanggup menerima padah termasuklah disenaraihitamkan oleh mana-mana pihak berikutan tindakannya mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak meletak jawatan. Desakan itu dibuat menerusi rakaman videonya yang dimuat turun di laman rasmi Facebook miliknya pada 30 Ogos lalu. Wincci, 29, berkata, sebagai selebriti dia berani bertindak sedemikian kerana mahu menjadi wakil buat rakyat yang menentang pentadbiran perdana menteri dan bersedia sekiranya dilucut taraf kerakyatan. ”Sebelum memuat turun video berkenaan, saya sudah bersiap sedia dengan ... lagi »

Di manakah harapan untuk Malaysia tercinta?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: rencana pix] Apakah yang menerjah dalam benak fikiran anda apabila frasa ‘patriotisme’ disebutkan? Tentulah anda akan jawab “cinta kepada negara”, kan? Pada pendapat saya, setiap individu tentu mempunyai definisi patriotisme sendiri. Namun demikian, apakah ‘patriotisme’ pada pendapat anda? Adakah anda percaya bahawa dengan cara mengundi setiap kali pilihan raya umum (PRU) diadakan? Dengan menjadi ejen undi dan mengira semasa PRU? Perlakuan ini semua tidak bersamaan dengan cinta akan tanah air. Sama ada para pembaca pernah mengundi ataupun tidak mempunyai hasrat untuk mengund... lagi »

Apa kita nak buat selepas Bersih 4? Daftar diri sebagai pengundi, sekarang

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: pix eddie ng] KUALA LUMPUR, 1 SEPT: Jika anda bersemangat tetapi tidak sempat menyertai perhimpunan aman Bersih 4, anda masih berpeluang untuk bersama setengah juta rakyat Malaysia yang menyertainya, bagi menyelamatkan Malaysia yang tercinta. Malah, jika anda turut menyertai perhimpunan bersejarah itu tetapi belum melakukan satu tanggungjawab yang khusus, anda juga berpeluang berbuat demikian demi negara yang disayangi. Ahli Dewan Undangan Negeri Balakong, Eddie Ng Tien Chee, berkata tugas penting itu adalah untuk mendaftar diri sebagai pengundi, jika belum berbuat demikian... lagi »

The world saw Najib through Bersih 4

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
The grossest understatement made by the Prime Minister was to trivialize Bersih 4 as made up of shallow-minded people. [image: arif,najib] KUALA LUMPUR: Raub MP Ariff Sabri Abdul Aziz felt compelled to take to his blog and question Prime Minister Najib Abdul Razak trivializing the Bersih 4 rallies over the weekend as made up of shallow minded people. “That is the grossest understatement.” “We must not forget the other Bersih rallies in 70 cities around the world. They raised awareness around the word. The whole world saw the real Najib Abdul Razak. He is the Cash is King Man. Have c... lagi »

Laporan akhir persempadanan semula PRN Sarawak dibentang di Dewan Rakyat, Oktober - Nancy

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Laporan akhir persempadanan semula PRN Sarawak dibentang di Dewan Rakyat, Oktober - Nancy] Laporan akhir persempadanan semula bahagian pilihan raya negeri (PRN) Sarawak akan dibentangkan di Dewan Rakyat, Oktober ini. Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nancy Shukri berkata pembentangan laporan itu bagi membolehkan 11 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang baharu diwujudkan, mendapat kelulusan Parlimen dan diwartakan. "11 lagi kerusi di negeri Sarawak telah diluluskan dan proses selanjutnya ialah di pihak Parlimen. Jadi ini akan dibentangkan di Parlimen dan apabila sudah mend... lagi »

Where did we go wrong?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
While working towards a more progressive society we should be wary of creating extremists along the way. [image: malaysia] “I wish the FRU beat the shit out of the Bersih participants, especially the Chinese,” I heard a friend say last Saturday. I was dumbstruck when I heard him say those words. I was upset, frustrated and angry. I mean how could anyone with a sane mind wish harm upon others who are merely voicing their dissatisfaction? “Do you support corruption?” I asked him. “No,” he answered. “So why are you against those protesting corruption?” I continued. “I’m not. I am against t...lagi »

Akar umbi GHB yakin parti baru dapat menggantikan PAS

kerengga pada KERENGGA - 8 jam yang lalu
Alyaa Alhadjri BERSIH 4: Peranan PAS dalam menggerakkan hadirin Melayu dalam perhimpunan 34 jam telah menjadi subjek perbincangan di kalangan pemerhati. Malah sehingga ada yang menyindir bahawa jumlah kehadiran keseluruhan adalah “kemenangan buat DAP” - berdasarkan apa yang dilihat hadirin majoriti dari kaum Cina, daripada lebih 100,000 penunjuk perasaan. Ketiadaan PAS telah diselamatkan

Umno Lucut Keahlian Anina, Kerana Saman Dato Najib Razak

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 9 jam yang lalu
Umno Lucut Keahlian Anina Ainina Saaduddin PETALING JAYA: Umno melucutkan keahlian Anina Saaduddin yang sebelum ini bertindak memfailkan saman terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak. Anina adalah ahli Pergerakan Wanita Umno cawangan Padang Matsirat, Langkawi di Kedah. Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang kini berada di Amerika Syarikat

Orang Terbodoh di Dunia

Detik Islam pada Detik Islam - 9 jam yang lalu
[image: tangan bola dunia globe] TAHUKAH anda bahawa ternyata di dunia ini ada orang yang termasuk ke dalam kategori terbodoh di dunia? Ialah orang yang diperbudak oleh harta. Ya, mereka adalah orang-orang yang hatinya telah tertutup. Mereka rela lakukan pelbagai cara termasuk cara yang tidak halal untuk mendapatkan harta. Biasanya orang yang telah diperbudak oleh harta, akan menumpukkan hartanya. Dia tak akan rela hartanya diambil atau bahkan diberikan pada orang lain walau seperak pun. Mereka pun tak ingin hartanya berkurang. Tapi, anehnya mereka selalu kurang, walau kelihatan bah... lagi »

'Bawa hal parti ke mahkamah, keahlian Anina gugur serta merta' Zulaikha Zulkifli

atsixty pada ZAKRI ALI - 9 jam yang lalu
*Anina Saaduddin - perwakilan wanita Umno Langkawi yang menyaman Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak - terlucut keahlian Umno berkuatkuasa serta-merta.* *Setiausaha Kerja Umno Datuk Abdul Rauf Yusof mengesahkan perkara itu dan berkata, keahlian Anina gugur kerana membawa hal berkaitan parti ke mahkamah.* *"Secara automatik (keahlian Anina) dah terlucut berdasarkan Akta Pertubuhan parti sebab membawa hal parti ke mahkamah," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.* *Surat mengenai perkara itu, yang ditandatangani oleh Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Man... lagi »

NO WONDER NAJIB NO-SHOW AGAIN: World transparency body declares M'sia facing MAJOR CORRUPTION CRISIS

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
[image: NO WONDER NAJIB NO-SHOW AGAIN: World transparency body declares M'sia facing MAJOR CORRUPTION CRISIS] *PUTRAJAYA* - At the Annual Membership Meeting of the Transparency International movement in Putrajaya, Malaysia on Tuesday, delegates from more than 100 countries resolved that: "Malaysia is facing a major corruption crisis. The Transparency International movement seeks a strong and clear commitment from the government of Malaysia to ensure: 1. Independent investigations into all corruption allegations 2. Follow through with prosecutions and punishments, irrespective of who i... lagi »

KERANA S'PORE & ETHIOPIA TAKDA UMNO..!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
*Kenapa di negara maju spt S'pore & negara mundur spt Ethiopia boleh & BERANI buat debat terbuka parti politik menjelang pilihanraya di negara mereka..!!! Bilalah kita boleh lihat semua parti berdebat secara 'live' di Malaysia..??*

BODOH TIDAK DAPAT DIAJAR, CERDIK TIDAK DAPAT DIIKUT...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
*Inilah yg ditakuti oleh puok2 Mahathir & kroninya bila kebodohan Najib masih kekal nak jd PM yg akan membawa malapetaka bakal tertumbangnya UMNO/BN nanti.. Wahai Najib Razak, sepatutnya bila dah kembangkan layar sauhnya diangkat BUKANNYA DILABUHKAN.. Tu tandanya mmg nak suruh karam.. KAH!! KAH!! KAH!! DUMNO = Dumb + Umno*

Hari-Hari Terakhir UMNO?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
UMNO kini dalam keadaan yang cukup serabut. Tindakan ahli UMNO cawangan Padang Matsirat, Anina Saadudin yang menyaman Presiden UMNO berhubung derma politik berjumlah RM2.6 bilion adalah kemuncak kepada segala pergolakan politik dalaman UMNO. *[image: umno-malaysia]* *Oleh Raziq Michael* Pemilihan dalam Perhimpunan Agung UMNO pada tahun 1987 menyaksikan ada sekumpulan ahli UMNO ketika itu yang tidak berpuas hati terhadap keputusan pemilihan berkenaan lalu mengheret UMNO ke mahkamah. Akibatnya, UMNO diharamkan dan tubuhlah apa yang kini digelar sebagai UMNO baru. 28 tahun kemudian, UMN... lagi »

Nur Jazlan nasihat Tun M supaya sedar zaman sudah berubah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
Terpulang kepada MT sama ada mahu mengambil tindakan atau tidak terhadap Tun M yang hadir Bersih 4.0. [image: jazlan,tum-m] PETALING JAYA: Sebagai pemimpin lama UMNO, Tun Dr Mahathir Mohamad sepatutnya berubah mengikut peredaran zaman, kata Datuk Nur Jazlan Mohamed. Ahli Majlis Tertinggi UMNO itu mengakui sukar bagi pemimpin muda untuk bercakap dengan pemimpin lama seperti Dr Mahathir supaya mengikut peredaran zaman. “Susah nak cakap dengan pemimpin lama UMNO supaya ikut peredaran zaman. Zaman dah berubah, Tun M pun patut sedarlah hal ini,” katanya ketika ditemui pemberita di Mutiara... lagi »

Bersih 4 tunjukkan Najib tiada sokongan rakyat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
[image: Rafizi PKR] PETALING JAYA, 1 September- Perhimpunan Bersih yang dihadiri ratusan ribu rakyat hujung minggu lalu membuktikan Datuk Seri Najib Razak tidak mendapat sokongan rakyat, kata Naib Presiden KEADILAN, Rafizi Ramli. Beliau menyangkal reaksi perdana menteri dan media kawalan kerajaan yang menyatakan himpunan itu tidak mendapat sambutan, khususnya daripada kalangan masyarakat Melayu. “Saya ada cuba tweet dengan mengatakan ‘kalau anda tidak sokong Najib, tolong retweet’. Sampai sekarang tweet tersebut mencecah 7000 orang yang retweet. “Untuk mencapai 7000 retweet itu telah ... lagi »

Akta Pencegahan Keganasan 2015 berkuatkuasa 1 Sept

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan Akta Pencegahan Keganasan 2015 (POTA) berkuat kuasa secara rasmi mulai 1 September 2015. Beliau berkata penguatkuasaan POTA itu selaras dengan pembentangan Kertas Putih oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada 26 November 2014 bertajuk 'Ke Arah Menangani Ancaman Kumpulan Militan Islamic State' di Dewan Rakyat. Ahmad Zahid yang juga menteri dalam negeri berkata susulan daripada itu, kerajaan telah pun membentangkan Akta Pencegahan Keganasan 2015 [Akta 769] di Parlimen pada sesi Mac 2015 lalu, yang boleh ... lagi »

Anda veteran politik atau anak muda, mari bersama kami

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
Ustaz Hasanuddin Mohd Yunus Ketika Umno menyaksikan kepincangan yang berlaku dalam tubuh mereka sediri, tiba-tiba diisytiharkan kelahiran sebuah parti baru pada 31 Ogos 2015. Saya percaya ramai ahli Umno tersangat kecewa dengan apa yang berlaku. Kerakusan teman-teman dan pemimpin-pemimpin mereka terhadap habuan harta, kekayaan dan pangkat sampai ke tahap yang tidak pernah mereka bayangkan dan tidak boleh didiamkan lagi. Bacalah dan dengarlah coretan hati dan perasaan ahli-ahli Umno sendiri dalam mesyuarat agung Umno, dalam forum, fb dan media sosial yang lain meluahkan kekecewaan mere... lagi »

Bersih 4: Jom bina karakter kosmopolitan!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
Afif Amir Dengan izin-Nya, penulis dapat turun buat kali kedua ke demonstrasi Bersih 4 setelah pulang sebentar pagi 30 Ogos. Tidak perlu dinyatakan lagi, Bersih dianjurkan untuk menyatakan hak-hak rakyat Malaysia kepada pemerintah kita. Tiba pukul 5.30 petang selepas Asar di Masjid Negara, penulis mencari tempat untuk duduk sebentar melakukan aktiviti kendiri. Dalam proses mencari sempat singgah ke satu spot promosi organisasi dan membeli majalah mereka. Majalah Solidariti Pekerja, maka tahu-lah kan organisasi apakah itu? Akhirnya, dapatlah tempat untuk duduk. Baca Quran dan layan Sl... lagi »

Boikot Bersih 4: PAS untung atau rugi?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
Akar umbi Umno pun tidak marah Tun Dr Mahathir Mohamad hadir pada perhimpunan Bersih 4. Itu menurut berita yang disiarkan The Malaysian Insider. Sebabnya – mereka terima “penjelasan “ Dr Mahathir yang bekas presiden mereka bukan sokong gerakan Bersih secara khusus tetapi kerana beliau menyokong rakyat. Maknanya Dr Mahathir melihat rakyat menyebelahi atau bersama gerakan Bersih. Sekali gus tuntutan Bersih adalah tuntutan rakyat. Boleh disimpulkan begitu? Jika boleh, persamaannya (berdasarkan hujah Dr Mahathir) ialah Bersih = rakyat. Satu “equation” yang boleh membimbangkan pucuk pi... lagi »

Najib dan Haji Hadi kena muhasabah, kenapa orang pijak gambar.

mantaro pada SISI BUKIT - 9 jam yang lalu
MUHASABAH DAN TANYA DIRI MENGAPA ORANG PIJAK GAMBAR PEMIMPIN 1. Memijak gambar mana mana orang apatah lagi pemimpin sesuatu organisasi memang tidak wajar dan tidak mencerminkan nilai agama atau budaya mana mana bangsa atau kaum. Maka jika ada reaksi dari ahli dan penyokong parti yang mana gambar pemimpin pemimpin mereka itu dipijak ini suatu yang normal dan dan mudah dijangka. 2. Tidak mustahil jika selepas ini ada pula reaksi dan aksi memijak gambar gambar pemimpin yang lain sebagai tindak balas daripada ahli ahli Pas atau Umno ke atas perbuatan memijak itu atas dasar balas dendam.... lagi »

Bersama PAS, PKR, DAP, Amanah kukuhkan pembangkang, kata Anwar

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
[image: Bekas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, penubuhan Amanah adalah petanda baik kepada politik matang. – Gambar fail The Malaysian Insider, 1 September, 2015.] Bekas Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, penubuhan Amanah adalah petanda baik kepada politik matang. Penubuhan Parti Amanah Negara (Amanah) akan mengukuhkan gabungan pembangkang, yang terdiri daripada PAS, PKR dan DAP, dalam arena politik tanah air, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini. Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan PKR malam tadi, bekas ketua pembangkang itu berkata, penubuh... lagi »

TINDAKAN MELUKIS JALUR GEMILANG PADA BADAN KAMBING MENGUNDANG KEMARAHAN WARGA MAYA

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 9 jam yang lalu
*Rakaman gambar yang menunjukkan dua ekor kambing diwarnakan dan dihias mengikut warna Jalur Gemilang, mula tersebar di laman media sosial.Gambar yang dimuat naik ke media sosial Facebook itu dipercayai diambil dalam sebuah program yang dianjurkan sempena Hari Kebangsaan ke-58 tahun.Tindakan pihak terbabit mewarnakan kambing itu mengundang kemarahan warga maya yang menyifatkannya sebagai satu bentuk penganiayaan terhadap binatang dan penghinaan kepada Jalur Gemilang, semata-mata hendak mempamerkan semangat patriotik.“Orang suruh kibarkan bendera…bukan conteng badan kambi... lagi »

Kisah perompak yang bijak

ReJaM© pada MiLo SuaM - 9 jam yang lalu
‎SEORANG perompak masuk ke dalam sebuah kedai emas, lalu merompak hampir separuh daripada emas-emas yang terdapat di dalam kedai itu.Sedang dia sibuk memunggah emas-emas hasil rompakannya masuk ke dalam lori, tiba-tiba terdengar jeritan orang ramai yang mahu menangkapnya."Itu dia perompak! Tangkap! Tangkap!" Jeritan orang ramai kedengaran sangat kuat.Orang ramai ada yang membawa parang, kayu,

Ugut rogol anak Zahid Hamidi

PBO™ pada pen buruk online ™ - 10 jam yang lalu
Sekali lagi blogger seks, Alvin Tan menimbulkan isu kontroversi apabila dengan sengaja mengugut untuk memperkosa anak Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menerusi status ‘Facebook’nya. Alvin yang bersetuju dengan status yang dimuat naik NurulHidayah Ahmad Zahid yang menyifatkan peserta terlibat Bersih 4.0 sebagai kerja bodoh terus sahaja memuat naik status ugutan perkosaan

Himpunan jawapan2 najib mengenai RM2.6 bilion!

TheSniper pada The Sniper - 15 jam yang lalu
Satu soalan tetapi jawapannya tidak menjawab sama sekali. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 1 : (Diam) Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 2 : Akaun itu tidak wujud. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 3 : Ejaan nama Najib Razak oleh WSJ adalah silap. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak? Jawapan 4 : Saya tak guna duit itu untuk kegunaan peribadi. Soalan : Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke ... lagi »

Malaysia Akan Diketawakan Lagi Jika..

Addin Deen pada Addin - 16 jam yang lalu
*Malaysia Akan Diketawakan Lagi Jika.* DAP menggesa agar polis tidak mengambil tindakan terhadap penari Bilqis Hijjas, kerana menjatuhkan belon Bersih 4 pada satu program di pusat membeli belah yang dihadiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semalam. ASetiausaha agungnya Lim Guan Eng berkata, tindakan terhadapnya adalah tidak masuk akal dan akan menjadikan Malaysia jenaka dunia. "Dilaporkan polis menyiasatnya mengikut Seksyen 504 Kanun Keseksaan," katanya, memetik laporan The Malaysian Insider, semalam. "Penari itu menjatuhkan belon yang mengandungi perkataan 'demokrasi', 'b... lagi »

AMANAH PERAK sudah miliki satu DUN, wakil rakyatnya Nizar.

mantaro pada SISI BUKIT - 16 jam yang lalu
SECARA AUTOMATIK PARTI AMANAH NEGARA SUDAH MEMILIKI LIMA AHLI PARLIMEN DAN LIMA ADUN PAS SEBAIK PARTI ISLAM TERBAHARU ITU DIUMUMKAN PADA 31 OGOS LALU OLEH MOHAMAD SABU Seramai lima orang ahli parlimen dan lima lagi Adun Pas yg menang kerusi masing2 dlm PRU13 yg lalu, kini berhijrah dan menghidupkan wadah Islam yang baharu dikenali Parti Amanah Negara atau ringkasnya Amanah. Dengan pengumuman mereka bersama Amanah, keahlian Pas mereka secara automatik gugur dan mereka kini tiada kaitan lagi dgn Pas. YB Dr Mujahid Yusof - Par Parit Buntar YB Dr Mariah Mahmud - Par Kota Raja YB Dr Mohd... lagi »

Cubit peha kiri, peha kanan juga terasa...

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 16 jam yang lalu
Sebelum ini, gambar Hj Hadi dan almarhum TGNA dikencing tidak pernah diambil apa-apa tindakan pun oleh polis walaupun aduan telah dibuat. Tapi sejak Hj Hadi berkawan baik dengan Perdana Menteri Najib, dia bukan sahaja mendapat pujian dari Najib, rupa-rupanya Hj Hadi juga seolah-olah mendapat perlindungan khas dari Najib. Perdana Menteri Najib menganggapnya umpama cubit peha kiri, peha kanan juga yang terasa .... Dulu gambar Hj Hadi kena kencing pun tak siapa nak ambil hal. Tapi kali ini lain keadaannya. Don't play-play ..... Tidak sia-sialah Hj Hadi yang akhir-akhir ini sering ... lagi »

#

Tiada ulasan: