Ahad, 6 September 2015

5897. Pendusta mana peduli dengan maruah diri.

#

Dua Bulan Berlalu, Apa Dah Jadi Dengan Saman Najib Terhadap WSJ?

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
SUARAKAMI 17:40 BLOGGER Status saman Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak terhadap akhbar Wall Street Journal menjadi tanda tanya selepas dua bulan. Tanpa sebarang perkembangan lanjut mengenainya, tumpuan cuba dialih kepada individu yang menderma dana berjumlah RM2.6 bilion. Dalam entrinya, penulis blog apanama berpandangan isu itu telah ‘digelapkan’. “Apa yang kita dengar sekarang pula ialah tentang derma dan dermawan tidak beridentiti dari Timur Tengah. “Dua bulan telah berlalu. Ahli serta pemimpin-pemimpin UMNO sudah celik atau masih buta kayu?,” soalnya. Menerusi ... lagi »

Umno serba salah: Patut atau tidak Umno singkir Muhyiddin Yassin, Shafie Apdal dan Mukhriz Mahathir?

kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
Mohsin Abdullah Patut atau tidak Umno singkir Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Shafie Apdal dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir? Di kalangan Umno heboh diperkatakan ketiga-tiga akan disingkir apabila Majlis Tertinggi parti bermesyuarat 9 September ini. Sebabnya jelas, mereka "bermasalah" dengan presiden Umno dan presidenlah yang akan mempengerusikan mesyuarat yang akan jadi "penentuan"

KENYATAAN MENTERI SINGAPURA NASIB BAIK SINGAPURA BERPISAH DENGAN MALAYSIA TAHUN 1965 JIKA TIDAK DIA AKAN MENJADI RAKYAT MALAYSIA MENGUNDANG KEMARAHAN WARGA MAYA.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sehari yang lalu
*Menteri Sumber Manusia Singapura Lim Swee Say mencetuskan kontroversi selepas berucap bahawa beliau berasa beruntung menjadi rakyat republik itu.Dalam ucapan kempennya semalam, wakil Parti Tindakan Rakyat (PAM) untuk Kawasan Perwakilan Berkumpulan (GRC) Pantai Timur berkata beliau “beruntung tidak menjadi warga China atau Malaysia”.Beliau juga mengenang kembali kedatangannya bapanya ke Singapura daripada tanah besar China.“Kemudian bapa saya kenal emak saya, mereka berkahwin dan dapat enam anak.“Jadi tahun ini kita sambut SG50 (ulang tahun ke-50 Singapura)... lagi »

VIDEO PERAGUT SALAH PILIH MANGSA ... TERPILIH PENINJU WANITA PROFESIONAL AKHIRNYA KENA LAUK.

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - Sehari yang lalu
*Jika sebelum ini ada sebuah video viral di mana seorang peninju wanita Malaysia cuba dirompak semasa baru sahaja memasuki perkarangan rumahnya. Dan wanita tersebut berjaya memukul perompak yang kemudiannya berjaya lari. Ini lebih kurang kes yang sama di mana seorang peninju wanita professional MMA dirompak oleh dua orang lelaki.Monique Bastos, dan kawan-kawannya yang dalam perjalanan ke sesi latihan di Acailandia, Brazil apabila didatangi dua orang lelaki yang cuba merompaknya. Malangnya, mereka salah memilih mangsa kerana tidak mengetahu bahawa wanita ini mampu membe... lagi »

Back to the 60ies~In search of the lost city

Thomas Lee pada Turbineman's Log - Sehari yang lalu
A nice writeup on the Legendary Tasik Chini which i found in my Kuantan's ST Thomas School magazine of 1964 when the place was still in its pristine form, with only the lakes,jungle and aborigines from the Jakun tribe. Nicely written by the late Soon Ah Kam, a student and scout from the 4th Kuantan troop,St Thomas School. A similar type of floating hut lays abandoned (photo taken 2 years back) In their search for iron ore,even the scared mountain of Bukit Chini was not spared. The scared lotus flowers of Tasik Chini have slowly being replaced by the 'ekor kucin... lagi »

Yessss.... Kita Berjaya... hahaha...

noreply@blogger.com (Isa) pada IkutSukaAku - Isa - Sehari yang lalu
Syukurlah.... isu bersih ditutup dengan adegan pijak gambar. Thanks kepada unit pcywar umno kita bijak atur gambar untuk dipijak. Umpan mengena, isu puluh ribu berdemo berjaya di aleh dengan gambar ajer.... Kita juga hantar seorang provokator baling mercun. Dengan harapan tercetus huru hara, Namun nasib tak menyebelahi lantas kantoi ditangkap pendemo.... tapi jangan risau dia takkan didakwa.... mana berita dia sekarang..???? Senyap bukan..???? Kita tutup adegan kantoi tu dengan report polis adegan pijak gambar.. tak sangka umpan kita mengena. Tak semena mena lebai lebai malang PAS t... lagi »

Apakah Najib mewakili majoriti rakyat untuk melanun RM2.6 bilion ??!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

Bersih 2.0 kesal kenyataan KPN

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: PC-Bersih-3 crop]Bersih 2.0 kesal dengan kenyataan Ketua Polis Negara (KPN) yang tidak mengambil serius isu keracunan makanan dialami peserta Bersih 4.0, pada 30 Ogos lalu. Pengerusinya, Maria Chin Abdullah, berkata Tan Sri Khalid Abu Bakar seperti memperlekeh pasukan siasatannya sendiri yang masih giat bekerjasama dengan Bersih bagi menyiasat dalang isu berkenaan. Katanya, Khalid juga ternyata memandang rendah kredibiliti pegawai perubatan profesional yang berkhidmat secara sukarela pada perhimpunan aman itu. “Bersih rasa sangat terganggu dengan kenyataan KPN bahawa punca ke... lagi »

1Malaysia, 1Tandas, 1MatRempit dan 1MakNyah di Terengganu

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
oleh Mariam Mokhtar Mat rempit, tandas kotor, pelajar “lembut”, pemonteng sembahyang Jumaat dan keluarga kecil berkongsi satu perkara yang sama. Golongan ini menjadi sasaran kerajaan Terengganu dalam usahanya membanteras masalah yang dicetuskan mereka sendiri. Pada tahun 2009, sebelum Ahmad Razif Abd Rahman menjadi menteri besar, beliau merupakan Exco pendidikan, pengajian tinggi, sumber manusia, Sains dan Teknologi. Beliau memulakan dasar “1Tandas”, di mana pengetua dan guru berkongsi tandas dengan pelajar. Beliau mahu tiga kumpulan ini mempunyai rasa “kebersamaan”. Katanya, “kit... lagi »

'Bapa saya IGP, dia ditembak tujuh peluru'

kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
Bapanya Tan Sri Abdul Rahman Hashim menjadi ketua polis negara (IGP) daripada 1 Februari 1973 sehinggalah dibunuh pada 7 Jun 1974. “Bapa saya buat pengorbanan besar kepada pasukan polis dengan terima tujuh butir peluru. “Saya tidak nampak IGP lain akan buat macam ini. Kamu nampak?” soal Najib Abdul Rahman, 68, kepada Malaysiakini. “Oleh sebab itu apabila kepimpinan dalam pasukan polis

Khabar angin mula bertiup menjelang mesyuarat MT Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
oleh Alyaa Alhadjri Ada pepatah Melayu berbunyi, “Kalau tiada angin, masakan pokok boleh bergoyang.” Dan mutakhir ini memang banyak khabar angin seputar mesyuarat Majlis Tertinggi Umno 9 September ini. Mesyuarat itu dijangka panas, memandangkan ia kali pertama ahlinya bermesyuarat selepas Perdana Menteri Najib Razak memecat timbalan presiden Umno Muhyiddin Yassin dan naib presiden Shafie Apdal daripada Kabinet. Bagi Najib, mesyuarat ini boleh menjadi peluang untuk menghentikan penentangan dalaman berikutan seruan agar beliau berundur ekoran skandal “derma” RM2.6 bilion yang berkait... lagi »

Malaysia lebih baik di bawah Najib berbanding Dr Mahathir, ampu panel SPRM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata Malaysia menikmati keadaan yang lebih baik di bawah pemerintahan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berbanding Tun Dr Mahathir Mohamad. – Gambar The Malaysian Insider oleh Kamal Ariffin, September 4, 2015.] Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata Malaysia menikmati keadaan yang lebih baik di bawah pemerintahan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berbanding Tun Dr Mahathir Mohamad. Malaysia menikmati keadaan yang lebih baik di bawah pemerintahan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berbanding Tun Dr Mahathir Mohamad, kata panel ... lagi »

Menteri S'pura: Untungnya bukan rakyat M'sia

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Menteri Sumber Manusia Singapura Lim Swee Say mencetuskan kontroversi selepas berucap bahawa beliau berasa beruntung menjadi rakyat republik itu. Dalam ucapan kempennya semalam, wakil Parti Tindakan Rakyat (PAM) untuk Kawasan Perwakilan Berkumpulan (GRC) Pantai Timur berkata beliau “beruntung tidak menjadi warga China atau Malaysia”. Beliau juga mengenang kembali kedatangannya bapanya ke Singapura daripada tanah besar China. “Kemudian bapa saya kenal emak saya, mereka berkahwin dan dapat enam anak. “Jadi tahun ini kita sambut SG50 (ulang tahun ke-50 Singapura) dan saya fikir, jika bap... lagi »

Tuhan ada, jangan bimbang, kata menteri pada IACC

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Abdul Datuk Seri Wahid Omar memberitahu peserta Persidangan Antirasuah Antarabangsa ke (IACC) ke-16 hari ini bahawa pesalah akan tetap dihukum. Mengakui Malaysia berdepan beberapa isu sukar, beliau berkata kebenaran akan terserlah juga akhirnya. “Jika semua kita memainkan peranan masing-masing, jangan bimbang. Jika jenayah dilakukan, ia akan diketahui,” katanya. Bercakap dalam acara itu di Putrajaya, beliau juga menegaskan bahawa “tuhan ada dalam dunia ini dan kebenaran akan terungkap” juga akhirnya. Abdul Wahid berkata demikian selepas Naib Presiden... lagi »

SPRM: Pengkritik Malaysia di IACC tak punyai fakta

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

Mahathir Bukan Bangang Macam Sharizat Dan Tajuddin Rahman Kata Bekas Naib Ketua UMNO

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
Bekas Naib Ketua UMNO Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan memberi pesanan kepada Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang lantang mengkritik Tun Dr Mahathir Mohamad. Katanya, apa yang Shahrizat jalil perlu buat ialah menjelajah ke seluruh negara untuk beri pencerahan mengenai kes skandal Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC). Katanya, ia bagi memudahkan rakyat agar faham secara jelas mengenai isu projek lembu itu yang telah menggegarkan negara satu masa dahulu. “Buat yang itu cukuplah. Yang lain Shahrizat tak perlu kalut kerana imej dia pun bukan elok ... lagi »

Crime Watch Raw: Bersih 4.0 Special

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

16th IACC: We're seeing more liberty today, says Tunku Aziz

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

16th IACC: No more interference with MACC's work, says Tunku Aziz

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

16th IACC: Lawyers shares legal advice for protesters under remand

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

16th IACC: Protection for whistleblowers

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

16th IACC: Crime has no escape from the law and truth will prevail

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu

Kritikan rasuah delegasi luar tanpa fakta

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sehari yang lalu
WARTAWAN SINAR HARIAN 4 SEPTEMBER 2015 *Mustafar Ali* PUTRAJAYA - Kritikan delegasi luar di Persidangan Anti Rasuah Malaysia (IACC) bahawa Malaysia dilanda krisis rasuah dibuat tanpa fakta yang kukuh. Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Mustafar Ali berkata, kebanyakan dakwaan peserta luar hanya berdasarkan persepsi. "Itu pandangan mereka tetapi kemungkinan mereka tidak mempunyai fakta. Rasuah berlaku di mana-mana di seluruh dunia termasuk Malaysia dan kita amat serius menanganinya. "Tetapi rasuah bukan krisis besar di Malaysi... lagi »

Najib dikritik di IACC memalukan, kata Rafidah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Kritikan yang ditujukan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) sejak kelmarin di Putrajaya memalukan. Bekas Ketua Wanita Umno, Tan Sri Rafidah Aziz berkata, kini Malaysia menjadi buah mulut negara luar dan suasana itu menyakitkan namun kita tidak boleh menyingkirkan semua komen tersebut. “Sekarang di persidangan antarabangsa (IACC) pemimpin kita dipersoalkan berhubung isu semasa yang kita sendiri sebagai rakyat masih menuntut jawapan. “Keadaan ini memalukan apabila orang asing mula menayang kesilapan kita. Sudah ... lagi »

Singkir Muhyiddin tak dapat dielak supaya Najib selesa

kerengga pada KERENGGA - Sehari yang lalu
HARAKAHDAILY KUALA LUMPUR: Sekiranya tiada tindakan diambil terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassin, ia akan berterusan memberi gangguan dan ketidakselesaan kepada Datuk Seri Najib Razak dalam memperkuatkan dirinya. Bagi penulis Shahbudin Husin, Muhyiddin tentu saja akan terus bercakap dan mengeluarkan kenyataan yang berbeza dengan Najib dan ini menyebabkan rakyat serta ahli UMNO tertarik untuk

Anak Bekas KPN bidas Tan Sri Khalid tidak berani.... suarakami

atsixty pada ZAKRI ALI - Sehari yang lalu
*Bapanya Tan Sri Abdul Rahman Hashim menjadi ketua polis negara (IGP) daripada 1 Februari 1973 sehinggalah dibunuh pada 7 Jun 1974.* *“Bapa saya buat pengorbanan besar kepada pasukan polis dengan terima tujuh butir peluru.* *“Saya tidak nampak IGP lain akan buat macam ini. Kamu nampak?” soal Najib Abdul Rahman, 68.* *“Oleh sebab itu apabila kepimpinan dalam pasukan polis dibimbangi, saya jadikan bapa saya sebagai penanda aras.”* *Abdul Rahman satu-satunya ketua polis ditembak mati di Malaysia. Beliau menjadi korban di Jalan Tun Perak, Kuala Lumpur.* *Pembunuhan itu dikaitkan seseten... lagi »

Jom Lihat Air Tejun Dalam Tanah Paling Dalam Di Dunia

Nas Rul pada dairishare - Sehari yang lalu
Air terjun dengan kedalaman kira-kira 1,120 kaki di bawah tanah di tengah-tengah Lookout Mountain berhampiran Chattanooga, Tennessee, terletak di Amerika Syarikat adalah yang tertinggi dan paling dalam. Air terjun Ruby Falls, yang telah terhakis dari batu batu kapur oleh berjuta-juta air garam beribu tahun dahulu ,dengan ketigian air jatuh 145 kaki ke dalam kolam di lantai gua dan kemudian melalui gunung sehingga akhirnya bertemu dengan Sungai Tennessee di pangkal Lookout Mountain. Ruby Falls dipercayai berusia 30 juta tahun.

Gabungan Anti Rasuah PBB Pulak Mahu Najib Letak Jawatan..

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - Sehari yang lalu
Datuk Seri Najib Razak perlu berundur dan membenarkan siasatan AS$700 juta (RM2.6 bilion) yang dipindahkan ke dalam akaun beliau ditneruskan tanpa pengaruh tidak sepatutnya, kata gabungan Konvensyen Anti Rasuah Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNCAC). Pengerusi gabungan UNCAC Manzoor Hasan berkata, membiarkan Najib terus berkuasa boleh menjejaskan siasatan, walaupun penyokong perdana menteri menegaskan pengkritik hanya perlu menunggu hingga siasatan selesai. "Dalam dunia yang ideal, kita mahu melihat perdana menteri terus kekal, dan siasatan berlaku. Tetapi saya fikir realitinya ... lagi »

Amekaw!!!!! Adinda Sultan Johor Hina Mufti Perak Dengan Panggilan Bahlol?

canang pada Cananglahnie - Sehari yang lalu
“Apa kejadah nie!!! Lagi satu bahlol”. Demikianlah antara kenyataan berbaur penghinaan yang dilemparkan kepada Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria oleh Tunku Aris Bendahara Johor, Tunku Abdul Majid Sultan Iskandar. Kenyataan yang dibuat melalui akaun Facebooknya itu bertujuan menyelar fatwa yang dikeluarkan oleh Mufti Perak mengenai hukum mengulingkan kerajan. Harussani sebelum ini berkata, sekiranya pemerintah yang dilantik itu zalim, ia menjadi jihad kepada rakyat untuk menasihatinya, bukan menggulingkannya. “Walaupun pemerintah yang dipilih itu zalim sekalipun tetapi tindakan m... lagi »

Nazir Razak harap kemelut negara cepat berakhir

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Beliau meluah perasaan bersama beberapa keping gambar di laman Instagram. [image: nazir,ig] PETALING JAYA : Pengerusi Bank CIMB yang juga adik kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Nazir Tun Razak masih meletak harapan pelbagai kemelut yang melanda negara akan cepat berakhir. Luahan itu dibuat di laman Instagramnya. “Seingat saya, tidak pernah berlaku di mana segalanya menjadi buruk bagi Malaysia. Saya berdoa agar akan ada harapan penyelesaian, ” tulisnya. Dalam status yang sama beliau turut memuat naik beberapa keping gambar lelaki memakai memakai topeng bagi mengelak jerebu berhamp... lagi »





#

Tiada ulasan: