Ahad, 6 September 2015

5899. Jangan cuba salahkan orang atau cari salah orang untuk menutup salah laku diri sendiri.

#

Perghh..PM .Najib Di Kritik D Persidangan IACC. Amat Memalukan.Kata Rafidah

Abu Luqman pada Media Orang Kampung - 15 jam yang lalu
Rafidah Aziz SHAH ALAM – Kritikan yang ditujukan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) sejak kelmarin di Putrajaya memalukan. Bekas Ketua Wanita Umno, Tan Sri Rafidah Aziz berkata, kini Malaysia menjadi buah mulut negara luar dan suasana itu menyakitkan namun kita tidak boleh menyingkirkan semua komen tersebut. “

Anak bekas KPN persoal keberanian Khalid

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
Allahyarham Tan Sri Abdul Rahman berpegang tegas dengan prinsip sehingga maut ditembak. [image: anak-polis,igp] PETALING JAYA: Anak bekas Ketua Polis Negara, Najib Abdul Rahman menyifatkan Ketua Polis Negara (KPN) Tan Sri Khalid Abu Bakar, tidak mempunyai keberanian yang sama seperti bapanya, Allahyarham Tan Sri Abdul Rahman Hashim. Dalam status yang dimuat naik di laman Facebooknya, bekas wartawan New Staits Times itu membandingkan prinsip yang dipegang bapanya sehingga mati ditembak, 41 tahun lalu. “Saya minta maaf Tan Sri Khalid Abu Bakar. Saya tidak nampak awak ada ‘telur’ untuk ... lagi »

Harapan Baru sedia bertanding jika esok PRU14 - Dr Dzulkefly

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
[image: Dr Dzulkefly Ahmad] SHAH ALAM – Gerakan Harapan Baru sedia mempertaruhkan Parti Pekerja-pekerja Malaysia pada PRU14 akan datang sekalipun parti itu gagal dijenamakan semula sebagai Parti Amanah Negara (Amanah) oleh Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS). Setiausahanya, Dr Dzulkefly Ahmad menegaskan, Harapan Baru tidak lagi ragu-ragu kerana NGO itu sudah mempunyai platform politik yang kukuh dan sah, bagi membolehkan ia turut serta menyaingi parti politik lain dalam pilihan raya akan datang. “Itu tiada masalah, bila-bila masa kita boleh bertanding kerana kita sudah ada kapal ... lagi »

Najib mesti letak jawatan supaya siasatan RM2.6 bilion diteruskan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
BANGI, Jumaat – Gabungan Konvensyen Antirasuah Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNCAC) menggesa Datuk Seri Najib Razak untuk meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri bagi membolehkan siasatan ke atas wang RM2.6 bilion diteruskan tanpa pengaruh yang tidak sepatutnya. Pengerusi gabungan UNCAC, Manzoor Hasan berkata siasatan akan terjejas jika Najib terus berkuasa. “Dalam dunia yang ideal, kita mahu melihat perdana menteri terus kekal dan siasatan berlaku. “Tetapi saya fikir realitinya adalah jika Najib tidak meletak jawatan, proses penyelidikan boleh dipengaruhi dan boleh menjejask... lagi »

SPRM hanya mengesahkan laporan WSJ, tanpa jawapan kepada persoalan

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 15 jam yang lalu
*Berikut adalah ulasan Jahabir Sadiq, editor Malaysiakini mengenai siasatan SPRM yang sekadar mengesahkan apa yang telah dilaporkan oleh WSJ sebulan yang lalu mengenai dana RM2.6 bilion masuk ke dalam akaun perbadi Najib Razak.* *Beliau menyarankan SPRM memberi jawapan kepada persoalan-persoalan berikut :* *1) Siapakah para penderma ini dan untuk apa wang itu digunakan? * *2) Apakah wang sebanyak itu pernah diisytiharkan? *Ikuti ulasan beliau selanjutnya : Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah mengesahkan bahawa RM2.6 bilion atau hampir AS $ 700 juta itu memang t... lagi »

Kepada MB yang dihormati, takkan anda tak tahu patriotisme tidak boleh dipaksa

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
oleh V Shuman Anda masih ingat ketika di mana rakyat Malaysia sudah mula mengibar Jalur Gemilang berminggu-minggu sebelum sambutan Hari Merdeka, ketika era 1990-an. Saya masih ingat. Kita menunggu dengan tidak sabar ketibaan 31 Ogos. Ia sebuah festival di mana semua rakyat, tanpa mengira kaum, agama dan keturunan, bersama-sama menyambutnya. Bendera ada di mana-mana – rumah, bangunan komersial dan juga kereta. Kita tidak diminta atau diarah untuk mengibarkan bendera. Ia dengan kehendak sendiri. Masa benar-benar sudah berubah. Kita tidak lagi merasa kehangantannya, apatah lagi melihat... lagi »

Siapa peduli andai Melayu jadi minoriti di Bersih 4?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
oleh Alyaa Alhadjri Anda tahu tak? Mereka tak peduli. Maksud saya ribuan yang bermalam di jalanan ketika Bersih 4. Terutama orang Melayu, yang menurut anda, anda-lah mewakili mereka. Ini ditujukan kepada ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Mohamad Razlan Rafii. Dan juga ketua Umno bahagian Sungai Besar Jamal Yunos. Serta semua politikus Umno yang berkeras melihat perhimpunan ini daripada lensa perkauman. Hayati sejenak lirik lagu Coldplay ini, yang amat sesuai dengan situasi. *‘I drew a line,* *I drew a line for you,* *Oh what a thing to do,* *And it was all yellow.’* Garis sudah di... lagi »

Isteri EXCO PAS akui tak dirujuk sebelum lafaz baiah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
[image: Che_Abdullah_Mat_Nawi]KOTA BAHARU, Khamis – Isteri Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Wakaf Baru Datin Saleha Yaacob, mendakwa beliau tidak dirujuk secara peribadi oleh suaminya Datuk Che Abdullah Mat Nawi berhubung bai’ah dan taklik lafaz cerai talak tiga sebelum dipilih menjadi calon PAS pada pilihan raya umum yang lalu. . Saleha, 53, turut mengakui beliau merasa takut dengan bai’ah berkenaan selepas apa yang menimpa keluarga anggota Parlimen Kuala Krai Dr Mohd Hatta Ramli yang bertindak meninggalkan PAS Isnin lepas. “Saya tidak menafikan saya sendiri pun rasa takut juga ... lagi »

Kuasa rakyat pilih kerajaan ketika pilihan raya, kata Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
[image: Kuasa rakyat memilih kerajaan hanya pada pilihan raya, bukan menerusi demonstrasi jalanan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. – Gambar fail The Malaysian Insider, 5 September, 2015.]Kuasa rakyat memilih kerajaan hanya pada pilihan raya, bukan menerusi demonstrasi jalanan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak. – Gambar fail The Malaysian Insider, 5 September, 2015. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata 'people's power' atau kuasa rakyat untuk memilih kerajaan hanya boleh digunakan sewaktu pilihan raya. Beliau berkata ketika itu rakyat berhak menghukum... lagi »

Hidup sengsara kerana rasuah, kata Jakim dalam khutbah Jumaat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
Individu yang mengamalkan rasuah akan sentiasa hidup dalam keresahan dan kebimbangan dan menganggap orang lain sebagai musuh yang ingin membongkar kesalahan mereka, kata Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim). Jakim dalam teks khutbah Jumaat hari ini mengingatkan umat Islam perbuatan rasuah amat dimurkai Allah dan boleh menghancurkan masyarakat, agama dan negara. "Mimbar menyeru sidang Jumaat yang dimuliakan, marilah sama-sama kita menjauhkan diri daripada perbuatan memberi atau menerima rasuah kerana perbuatan itu adalah merupakan suatu kesalahan di bawah Akta Suruhanjaya Pencegah... lagi »

Jom Lihat Bandar Paling Indah Di Dunia

Nas Rul pada dairishare - 15 jam yang lalu
Bandar indah *Ronda* yang berada di wilayah Malaga di selatan Sepanyol, dan ia mungkin salah satu bandar yang paling berbudaya yang kaya dan yang paling indah di dunia. Dengan penduduk hanya 35,000 penduduk, bandar *Ronda* merupakan sebuah bandar yang sederhana yang terbaik, yang menjadikannya destinasi yang sesuai untuk pelancong dan peminat sejarah sama. Juga dikenali sebagai "City of Castles", *Ronda* merangkumi pengaruh seni bina yang dipinjam dari bangsa Arab, Rom, Phoenicia dan budaya Celtic. Bandar *Ronda* yang terletak di dalam kawasan pergunungan, bandar yang indah ini jug...lagi »

SEORANG LEBAI TAK CERMIN MUKANYA DULU ?

atsixty pada ZAKRI ALI - 15 jam yang lalu
*Saya kritik Mukhriz untuk pertahankan Najib – Lebai Ahmad* *PETALING JAYA: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), Bukit Lada, Datuk Lebai Ahmad Sudin mempertahankan tindakannya mengkritik Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.Beliau berkata, tindakannya itu tidak jauh beza dengan perbuatan Mukhriz mengkritik Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak secara terbuka dalam mesyuarat UMNO bahagian.“Datuk Muhkriz juga kata macam-macam terhadap Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak dalam ucapannya di majlis-majlis sebelum ini. Samalah tu dia kata pemimpin di... lagi »

NAJIB BAWA MALAPETAKA ( korupsi terburuk ramai bontoti kaki bodek ampu)

atsixty pada ZAKRI ALI - 15 jam yang lalu
*Nurliyana Abdullah* *[image: Nurliyana Abdullah's photo.]* * PM Najib memang muka tembuk tak tahu malu dikritik di persidangan antara bangsa hal rasuah diam membatu tuli.* * Di manalah wajah Malaysia disorok kesan perbuatan yang paling buruk menjahanamkan negara bangsa?* * Di mana suara2nya Dahlan dan Salleh Keruak bila pengerusi persidangan yang menyentuh rasuah mengatakan derma 2.6 bilion rasuah paling dahsyat kata ketua Transparency International itu.* * Bila dikritik PM Malaysia, maka itu terbabit 30 juta rakyat Malaysia kesan ketua kerajaan sendiri yang terlibat rasuah dan sej... lagi »

IACC 2015: Tiada siapa boleh lari, kebenaran akan terjawab akhirnya - Abdul Wahid

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu
*PUTRAJAYA *: Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Abdul Wahid Omar mengiktiraf Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sebagai badan yang sentiasa menjalankan tugas dengan telus dan berani. Menceritakan pengalamannya disoal siasat agensi terbabit dalam siasatan kes sebuah syarikat yang pernah diketuainya dulu, Abdul Wahid menyifatkan SPRM tidak pernah berat sebelah dalam menjalankan siasatan. "SPRM tidak pernah bersifat berat sebelah mahupun menunjukkan rasa gentar ketika melakukan siasatan terhadap mana-mana kes rasuah. "Agensi ini (SPRM) berani mempersoal mana-ma... lagi »

Skandal AS$700 juta masih jadi tanda tanya

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu
Minggu lepas, kira-kira 500,000 rakyat Malaysia turun ke jalanan menuntut Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan derma sebanyak AS$700 juta (RM2.6 bilion) yang diterimanya. Minggu ini pula, beberapa badan dunia yang terlibat dalam membanteras rasuah melakukan perkara yang sama, bukan di jalanan tetapi pada Persidangan Antarabangsa Pencegahan Rasuah (IACC) ke-16 di Putrajaya, tidak jauh dari pejabat Najib. Najib bagaimanapun tidak menghadiri IACC itu, atas nasihat Menteri di Jabatan Perdana Menteri Senator Datuk Paul Low, kerana bimbang perdana menteri mungkin berdepan de... lagi »

Makin Naik Makin Kuat Jilatnya...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu
*Kalau benar2 M'sia ikhlas serius benteras rasuah KENAPA HINGGA KINI NAJIB LANGSUNG TIDAK DIPANGGIL atau DISIASAT pada isu 1MDB & RM2.6 BILION ITU !!! KENAPA Najib takut nak hadirkan diri di Persidangan Antirasuah A'bangsa. Malah tiba2 TOLAK pula jemputan utk merasmikan persidangan tersebut.. KENAPA ????? Berani Kerana Benar, TAKUT KERANA SALAH !!!*

BARU SAJA GENAP SEBULAN ringgit dah cecah RM4.31..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 16 jam yang lalu
*MASIH ANDA INGAT.. Genap sebulan lps lepas TV3 laporkan kononnya Ringgit M'sia takkan cecah RM4 berbanding USD sehingga tahun depan... Apa??? TAHUN DEPAN ????*

Salafi Wahabi Bagian dari Sebuah Propaganda yang Berdampak Mengerikan

Muhammad Zeer El-Watsy pada SANTRICLUMUT.COM - 16 jam yang lalu
Salafi Wahabi Bagian dari Sebuah Propaganda - Sadar atau tidak sadar, akhir-akhir ini term salafi, salaf, atau salafiyah menjadi propaganda kelompok tertentu yang dikenal dengan kelompok wahabi. Kelompok wahabi sendiri merupakan gerakan melawan mayoritas umat islam, dan saat ini telah menggunakan berbagai pendekatan. Diantaranya adalah sebagai berikut: - Politik dan militer. Serangan kelompok wahabi terhadap umat islam di jazirah Arab dan berdirinya kerajaan arab saudi. Serta akhir-akhir ini mereka membuT kelompok ISIS - Ekonomi. Banyak memberikan santunan kepada yang tid... lagi »

Kes Khalwat: Penceramah Bebas Serah Diri

PBO™ pada pen buruk online ™ - 16 jam yang lalu
PETALING JAYA: Penceramah bebas, Sharhan Shafie dan pasangannya menyerah diri secara sukarela di Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur pada Khamis selepas waran tangkap ke atas dirinya dikeluarkan oleh mahkamah itu minggu lalu. Sharhan atau lebih dikenali sebagai `Ustaz Sharhan’ dengan itu dibebaskan daripada pertuduhan pada hari sebutan beliau tidak menghadirkan diri di mahkamah. Hakim Syarie,






#

Tiada ulasan: