Ahad, 6 September 2015

5900. Orang jahat akan mempersendakan kesetiaan penyokong.

#

Berita Mengejutkan Hari Ini

Addin Deen pada Addin - 14 jam yang lalu
Malaysia menikmati keadaan yang lebih baik di bawah pemerintahan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berbanding Tun Dr Mahathir Mohamad, kata panel penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim. Dalam forum bersempena *Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC) *di Putrajaya hari ini, Tunku Abdul Aziz berkata, pentadbiran Najib memberikan lebih banyak ruang kebebasan berbanding 'regim menekan' yang diamalkan Dr Mahathir. "Ketika anda tiba, ada demonstrasi jalanan. Itu tidak akan dapat dilihat ketika zaman Dr Mahathir. "Akan ada meriam... lagi »

'Maaflah ketua polis kena balun di Facebook'

kerengga pada KERENGGA - 14 jam yang lalu
Bekas pemimpin akar umbi Umno Khairuddin Abu Hassan, yang digugurkan keanggotannya parti selepas membuat laporan polis terhadap 1MDB, berharap polis tidak menangkapnya. Ini susulan status di Facebook beliau yang membangkitkan isu siasatan terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad kerana hadir dalam BERSIH 4, mengundang komen keras pengguna Internet pada polis. “Secara jujur dan ikhlas saya tak

BLOGGER 97 : TETAMU ISTIMEWA

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - 14 jam yang lalu
[image: Tetamu Istimewa]

Nik Zawawi tempelak Hanipa: Apa kaitan baiah dengan hudud?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
[image: Post Pic] SHAH ALAM: Timbalan Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh 'hairan' dengan tindakan pemimpin Parti Amanah Negara (Amanah), Hanipa Maidin yang mengaitkan kontroversi baiah dengan pelaksanaan hudud di Kelantan. "Yang pertamanya, beliau bukan seorang ahli agama dan tidak mendapat pendidikan secara formal dalam bidang syariah Islam. "Keduanya, apakah kaitannya baiah dengan pelaksanaan hudud? Saya tidak faham apakah maksud yang ingin disampaikannya," katanya kepada Antarapos, hari ini. Terdahulu Hanipa menyifatkan desakan PAS terhadap bekas pe... lagi »

Sikap PAS terhadap baiah boleh jejaskan pelaksanaan hudud - Hanipa

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
[image: Post Pic] SHAH ALAM: Salah seorang pemimpin Parti Amanah Negara (Amanah) hari ini menyifatkan desakan PAS bahawa mereka yang melanggar baiah sehingga jatuh talak tiga terhadap isteri mereka mencerminkan petanda tidak baik terhadap rancangan parti Islam itu untuk melaksanakan hudud di Kelantan. Hanipa Maidin berpendapat tindakan itu hanya menyebabkan ramai pihak berpandangan PAS lebih gemar menghukum berbanding menegakkan keadilan. Malah beliau menyifatkan ceramah-ceramah PAS berkenaan hudud yang dikatakan memberi keadilan kepada semua orang seolah-olah melepaskan batok di... lagi »

[BERGAMBAR] Mantan Pimpinan PAS Melaka Isi Borang Parti Amanah Beramai-ramai

Green Boc pada KELAB GREENBOC - 15 jam yang lalu
Beberapa orang bekas pimpinan PAS Negeri melaka telah mengisi dan menyerahkan borang keahlian Parti Pekerja Malaysia yang bakal dinamakan sebagai Parti Amanah Negara. Mereka adalah terdiri dari dua orang mantan Pesuruhjaya iaitu Ustaz Salleh Yusof dan Sdra Adly Zahari, tiga orang mantan Timbalan Pesuruhjaya iaitu Hj Bakrin Sidek, Ashraf Mukhlis Minghat dan Sofi Wahab, empat orang mantan Setiausaha Perhubungan iaitu Hj Azutdin Hassan, Sdr Adly Zahari, Sdra Harun Mohammad, Hj Yuhaizad Abdullah dan tiga orang mantan Ketua Pemuda PAS Melaka iaitu Sdra Yuhaizad Abdullah, Azreen Abd Ma... lagi »

Pijak gambar pemimpin: Polis beri ganjaran kepada pemberi maklumat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
[image: Pijak gambar pemimpin: Polis beri ganjaran kepada pemberi maklumat] *KUALA LUMPUR*: Polis menawarkan ganjaran kewangan kepada sesiapa yang memberi maklumat sehingga tertangkapnya individu yang memijak gambar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, sewaktu perhimpunan Bersih 4 baru-baru ini. Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Zainuddin Ahmad berkata polis memandang serius perbuatan memijak gambar itu kerana ia mewujudkan suasana tegang sehingga membangkitkan ketidaktenteraman awam dalam kalangan masyarakat di negara... lagi »

Golongan pertengahan berdepan isu ketidakseimbangan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 jam yang lalu
[image: Golongan pertengahan berdepan isu ketidakseimbangan]*KUALA LUMPUR*: Isu ketidakseimbangan dalam masyarakat khususnya golongan kelas pertengahan, bukan hanya berlaku di Malaysia tetapi secara global. Pengarah Eksekutif Mark Faber Limited, Marc Faber berkata antara puncanya selain peningkatan kos sara hidup adalah langkah bank-bank pusat yang terus mencetak wang yang membawa kepada peningkatkan kepada saham dan nilai hartanah. Menurut Faber, ini secara langsung memberi keuntungan kepada pihak yang sudah memilki aset dan menyebabkan ketidakseimbangan dalam kalangan masyarakat... lagi »



#

Tiada ulasan: