Ahad, 6 September 2015

5901. Engaku belum tua. Mudah-mudahan engkau panjang umur dan rasai nikmat jadi orang tau seperti yang pernah engkau hinakan.

#
Engkau belum tua, engkau belum tahu...

Nazri@bongkak biadab menggelar Tun Mahathir "Warga Emas"... suarakami

atsixty pada ZAKRI ALI - 12 jam yang lalu
*Tindakan polis memanggil Tun Dr Mahathir Mohamad berhubung ucapan yang dilakukannya ketika perhimpunan Bersih 4 minggu lalu adalah perkara biasa, kata Menteri Pelancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Aziz.* Nazri bagaimanapun secara peribadi berkata siasatan terhadap Dr Mahathir tidak perlu memandangkan beliau merupakan seorang warga emas dan tidak menimbulkan kekecohan sewaktu Bersih 4. “Saya ingat dia nak menyertai Bersih tidak mengapalah. Dia sudah tua hendak berjalan-jalan. Saya tidak nampak dia baling bom ke, pecah pintu ke dinding ke. Dia nak berjalan biarlah dia berjalan.... lagi »

Najib tidak akan pecat Muhyiddin

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 12 jam yang lalu
FMT Reporters | September 5, 2015 Penggantungan keahlian menyebabkan beliau hilang hak untuk melakukan tugas sebagai Timbalan Presiden Parti PETALING JAYA: Mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO pada 9 September ini dikatakan hanya akan menggantung keahlian Timbalan Presiden Parti, Tan Sri Muhyiddin Yassin, bukannya memecat. Penukaran itu dibuat selepas mengambil kira pelbagai aspek khususnya bagi mengelak keadaan dalamannya menjadi lebih buruk. Mengulas mengenainya, bekas Naib Ketua Pemuda Wangsa Maju, Shahbudin Husin berpendapat Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd Najib terpaksa memilih salah... lagi »

CARA MENGURUSKAN URI

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - 13 jam yang lalu
Perkongsian dari sayidahnapisah [image: CARA MENGURUSKAN URI] Cara bersihkan uri 1) Mulakan dengan baca Bismillahirrahmanirrahim 2) Cuci bersih-bersih hilangkan darah-daraah. Jangan guna sabun/shampoo. 3) Bilas dengan air bersih sambil berselawat dan doa yang baik-baik (Untuk pastikan uri tersbut bersih dan suci) 4) Cuci uri dengan garam. Lumurkan garam dan cuci bersih-bersih. 5) Cuci uri dengan asam jawa. Lumurkan asam jawa dan cuci bersih-bersih. (untuk hilangkan bau hanyir darah) Nota: Bau hanyir darah boleh menarik deria binatang untuk menggali dan memakannya. 6) Perahkan l... lagi »

Hamidah bertegas Najib perlu undur demi 3 juta ahli Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
Ketua Wanita Umno Gopeng Datuk Hamidah Osman tidak gentar dengan khabar angin beliau akan dipecat daripada parti ekoran seruannya sebelum ini agar Datuk Seri Najib Razak berundur. Sinar Harian hari ini melaporkan, kenyataan itu dikeluarkan beliau kerana prinsipnya yang mendahulukan parti berbanding pemimpin. "Saya berprinsip setia kepada parti, bukan kepada pemimpin. Saya tegaskan perdana menteri harus berundur dengan meletakkan jawatan. "Takkan lebih 3 juta orang (ahli Umno) nak kena berkorban demi seorang pemimpin? Sepatutnya seorang pemimpin yang perlu berkorban untuk 3 juta ahli,... lagi »

Hari-Hari Terakhir UMNO?

kerengga pada KERENGGA - 13 jam yang lalu
Raziq Michael Pemilihan dalam Perhimpunan Agung UMNO pada tahun 1987 menyaksikan ada sekumpulan ahli UMNO ketika itu yang tidak berpuas hati terhadap keputusan pemilihan berkenaan lalu mengheret UMNO ke mahkamah. Akibatnya, UMNO diharamkan dan tubuhlah apa yang kini digelar sebagai UMNO baru. 28 tahun kemudian, UMNO diheret ke mahkamah sekali lagi oleh ahlinya dan kali ini fokus kesnya agak

Najib beri lebih banyak kebebasan kepada rakyat berbanding Tun M

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 13 jam yang lalu
Abdul Aziz berpendapat, keadaan di Malaysia lebih baik di bawah pentadbiran Najib, berbeza zaman Dr Mahathir yang menggunakan undang-undang menekan untuk mengekang orang ramai. - Foto arkib TRP PUTRAJAYA, 5 September: Kerajaan di bawah pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak memberi lebih banyak kebebasan kepada rakyat, berbanding zaman pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohamad. Panel Penasihat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim yang dipetik The Malaysia Insider berkata, keadaan di negara ini lebih baik di bawah pentadbiran Najib, ber...lagi »

Hala tuju politik Pas kian kabur

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
Penganalisis politik berpandangan berdasarkan penilian masa hadapan parti politik di Malaysia, parti Pas lah yang dilihat kian 'hilang arah' kerana hala tuju politik parti itu dilihat kian kabur. Penganalisis politik Universiti Utara Malaysia (UUM) , Prof Madya Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani ‎berkata, ini berdasarkan tiga analisis komprehensif yang 'ditinjau' oleh beliau. "Pas tidak jelas dari segi hala tuju politik. Dilihat semakin rapat dengan Umno. [image: Pas] "Dalam pada itu Pas dilihat terlalu kolot. Meminggirkan fahaman progresif. Hanya ada dominasi golongan konservatif agam... lagi »

Kenyataan pembelaan Najib dalam saman PKR mengikut prosedur - Peguam

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
[image: Kenyataan pembelaan Najib dalam saman PKR mengikut prosedur - Peguam]*KUALA LUMPUR*: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang diarahkan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur untuk memfailkan pembelaan dalam saman ke atasnya dan tiga yang lain berhubung dakwaan perbelanjaan berlebihan dalam kempen pilihan raya umum ke-13 (PRU13), tidak bermakna sudah terdapat bukti perlakuan jenayah oleh Perdana Menteri. Dalam sebuah kenyataan media pada Jumaat, peguam yang mewakili Najib, Mohd Hafarizam Harun berkata konotasi kes tersebut berbeza dengan perbicaraan kes jenayah. "Berkenaan peri... lagi »

Mahathir Bukan Bangang Macam Sharizat Dan Tajuddin Rahman Kata Bekas Naib Ketua UMNO

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
Bekas Naib Ketua UMNO Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan memberi pesanan kepada Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang lantang mengkritik Tun Dr Mahathir Mohamad. Katanya, apa yang Shahrizat jalil perlu buat ialah menjelajah ke seluruh negara untuk beri pencerahan mengenai kes skandal Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC). Katanya, ia bagi memudahkan rakyat agar faham secara jelas mengenai isu projek lembu itu yang telah menggegarkan negara satu masa dahulu. “Buat yang itu cukuplah. Yang lain Shahrizat tak perlu kalut kerana imej dia pun bukan elok ... lagi »

How Mahathir gets under Najib’s skin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
The old street fighter only gets better with age. [image: Najib,-Mahathir] Mahathir’s iconic appearance at the Bersih 4 rally has been discussed, dissected, and debated by the pundits of the Malaysian political sphere. One cannot deny the deep impact that has been left on the consciousness of the nation by the fact that someone as notoriously authoritarian as Mahathir has lent support to a people-power movement. Mahathir was thoroughly opposed to street demonstrations during his time in office, and condemned the first Bersih march in 2007 in his typically biting fashion. As a leader c... lagi »

AI: It’s ironical M’sia hosted anti-graft meet

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
The 16th IACC comes in the wake of two other ironies, Malaysia's chairmanship of Asean and the country securing a non-permanent seat in the UN Security Council. [image: amnesty-international,-Salil-Shetty,-government,-iacc] KUALA LUMPUR: Amnesty International (AI) has disclosed that it has since written to the Government of Malaysia to raise its primary concerns on the country which have existed even before the RM42 billion 1MDB scandal and the RM2.6 billion controversy, two elephants in the room, which saw Bersih 4 taking to the streets last weekend in Kuala Lumpur, Kota Kinabalu, K... lagi »

Video pemandu teksi gila seks tersebar ...

PBO™ pada pen buruk online ™ - 13 jam yang lalu
Satu klip video memaparkan seorang pemandu teksi melakukan perbuatan tidak senonoh tersebar di laman sosial. Klip video berdurasi 1 minit 10 saat itu memaparkan seorang lelaki sedang beronani di lorong belakang kawasan perumahan. Menyangkakan perbuatannya tidak dilihat orang, lelaki gila seks itu meneruskan perbuatannya tanpa mempedulikan keadaan sekeliling yang sememangnya terbuka. Perbuatan

"Jangan Campur Sumpah Saya Dengan Allah" - Khalid Samad

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
*SHAH ALAM:* Ahli Parliman Shah Alam, Khalid Samad mengingatkan ulama PAS supaya tidak masuk campur dalam isu bai'ah atau sumpah yang dibuat dengan nama Allah ketika berada dalam parti Islam itu. Tegas Khalid, beliau yakin tindakan melanggar sumpah kerana bertindak keluar daripada PAS tanpa meletak jawatan sebagai wakil rakyat boleh ditebus dengan membayar kafarah. "Sumpah ini antara kami dengan Allah, yang lain jangan campurlah. "Biar kami serah kepada Allah. Kami buat ini (kafarah) pun mengikut apa yang terkandung dalam al-Quran dan hadis," katanya ketika ditemui pada majlis kaf... lagi »

6 Makan NUFFNANG : THE FACE SHOP

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - 13 jam yang lalu
KLIK BANNER

Isu bai’ah bukan urusan ulama Pas-Khalid Samad

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu
Ahli Parlimen Shah Alam itu menegaskan kifarah yang dibuat mengikut al-Quran dan hadis. [image: Khalid-Samad,-pas] PETALING JAYA: Ulama Pas diminta supaya tidak campur tangan dalam isu bai’ah kerana ia tidak membabitkan mereka. Ahli Parliman Shah Alam, Khalid Samad menegaskan perkara itu hanya membabitkan mereka yang berkenaan dengan Allah. “Sumpah ini antara kami dengan Allah, yang lain jangan campurlah. “Biar kami serah kepada Allah. Kami buat ini (kafarah) pun mengikut apa yang terkandung dalam al-Quran dan hadis,” katanya yang dipetik daripada rakaman video yang dimuat naik Mstar O... lagi »

TI: Tanpa siasatan bebas, persepsi PM terpalit rasuah berterusan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu

Amnesty International ingatkan k'jaan, rakyat bukan bodoh

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 13 jam yang lalu

Wanita besi Malaysia malu terhadap orang asing di Malaysia

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
oleh V Shuman Mutakhir ini, ahli politik veteran Rafidah Aziz lantang bersuara tentang pelbagai isu yang membelenggu negara - terutama yang melibatkan Perdana Menteri Najib Razak. Bekas menteri itu, yang dianggap Wanita Besi Malaysia, telah mencoret pandangan di Facebook tentang rasa malu kita terhadap "orang asing" selama beberapa hari ini. "Dua hari ini mendatangkan rasa malu kepada negara. Ia hasil dari apa yang rakyat telah suarakan, samada secara terbuka atau sebaliknya. "Ia berkaitan integriti kerajaan dan pemimpin, dan isu yang membelenggu negara. Kita pernah dengar negara...lagi »

THE INCREDIBLE FAMILY - ATIKAH HATTA

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu

Sudah lebih 30 tahun mak dan ayah membina sebuah baitul muslim dengan baik. We grow together as a strong family unit, and until now we are still strong. 2015 has been a hard year for us, especially to Ayah. But never once, Mak who has been the strongest supporter of Ayah ever doubt of his fights. Dengan kasih sayang dan doa, Mak dan Ayah tidak pernah goyah. Apabila Mak diuji dengan penyakit, Ayah lah yang menjadi peneman setia di hospital, walaupun ketika itu disibukkan dengan pilihanraya dan sebagainya. I never imagine anyone else could do the same as they done it for each other. Ja...lagi » an ini bikin perut tidak buncit

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - 14 jam yang lalu
Ingin memiliki perut langsing dan jauh dari kata buncit? Selain rajin berolahraga, Anda juga harus mengontrol asupan makanan yang masuk ke dalam perut Anda. Berikut adalah enam makanan yang bikin perut Anda tidak buncit, seperti dilansir Livestrong. [image: 6 Makanan ini bikin perut tidak buncit] *1. Salmon* Salmon mengandung asam lemak omega-3 dan vitamin D. Kekurangan vitamin D telah dikaitkan dengan obesitas, khususnya obesitas perut. Para peneliti percaya bahwa asam lemak omega-3 dapat mengubah ekspresi gen tertentu dan membuat tubuh membakar lebih banyak lemak. *2. Telur* T... lagi »

Penganalisis: Hala tuju politik Pas kian kabur

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 14 jam yang lalu
MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI SHAH ALAM - ‎ Penganalisis politik berpandangan berdasarkan penilian masa hadapan parti politik di Malaysia, parti Pas lah yang dilihat kian 'hilang arah' kerana hala tuju politik parti itu dilihat kian kabur. Penganalisis politik Universiti Utara Malaysia (UUM) , Prof Madya Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani ‎berkata, ini berdasarkan tiga analisis komprehensif yang 'ditinjau' oleh beliau. "Pas tidak jelas dari segi hala tuju politik. Dilihat semakin rapat dengan Umno. "Dalam pada itu Pas dilihat terlalu kolot. Meminggirkan fahaman progresif. Hanya ada dominasi... lagi »

WARGA FACEBOOK BELASAH FAM KAW-KAW APABILA PASUKAN HARIMAU MALAYA KENA BELASAH KAW-KAW OLEH UAE

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 14 jam yang lalu
*FACEBOOK Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) menjadi tumpuan peminat bola sepak tanah air susulan kekalahan memalukan 0-10 kepada Emiriah Arab Bersatu (UAE) dalam saingan kelayakan Piala Dunia 2018 dan Piala Asia 2019.Rata-rata peminat melahirkan rasa kecewa terhadap prestasi pasukan dan meminta sesuatu dilakukan oleh FAM sebagai badan induk bola sepak negara.“Bagi pemilik akaun Facebook bernama Syam Azhar melahirkan rasa malu terhadap kekalahan yang dialami pasukan negara.“Apa sudah jadi.. Memalukan, bukan satu, bukan dua, bukan tiga tetapi 10. Mana silapnya?“Adakah i... lagi »

Suara pemimpin veteran pengaruhi rakyat, bukan Umno, kata penganalisis

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
Walaupun pemimpin daripada pentadbiran terdahulu kini mula bersuara menentang Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, ia tidak cukup untuk mengancam kedudukannya, kata penganalisis. Bagaimanapun, ia mungkin mempunyai impak ke atas orang ramai kerana pengaruh yang mereka ada meskipun mereka tidak boleh meyakinkan Umno, yang diterajui Najib untuk menyingkirkan presiden parti itu, menurut pemerhatian penganalisis. Dr Lim Teck Ghee berkata, kritikan yang meningkat daripada pemimpin bersara merupakan satu indikator mengenai betapa kecewanya mereka dengan kepimpinan Najib. Perkembangan i... lagi »

Ulama PAS minta Khalid, Dr Siti Mariah bertaubat dan kembali ke ajaran Islam

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
[image: Post Pic] SHAH ALAM: Hanya beberapa jam sebelum Khalid Samad dan Dr Siti Mariah Mahmud membayar kafarah kerana tebus baiah dengan menjamu fakir miskin briyani kambing, seorang ulama PAS menggesa mereka bertaubat dan kembali kepada ajaran Islam yang sebenar. "Mereka kena bertaubat dan kembali ke jalan Islam yang sebenarnya. Mudah sahaja. Minta maaf kepada umum dan kembali semula kepada PAS. Sebabnya mereka telah berbaiah untuk setia dengan PAS," kata Timbalan Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh. "Kita tidak pernah paksa (untuk berbaiah). Tetapi (... lagi »

HOT!!! Isu Khabar Angin Akan "DIPECAT MB KEDAH", Ini Jawapan DS Mukhriz Mahathir, Jom Terjah!!!

sahabat sejati pada SEDAKA Sejahtera™ - 14 jam yang lalu
Mukhriz Tun melihat poster kempen 'Discover Kedah 2016' pada majlis pelancaran kempen pelancongan itu di sebuah hotel *KUALA LUMPUR:* Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir tidak bimbang dengan khabar angin bahawa beliau akan dipecat oleh Majlis Tertinggi (MT) Umno. "Saya tidak boleh mengulas mengenai khabar angin. "Saya perlu menunggu sehingga keputusan dibuat sebelum boleh memberi komen," katanya kepada pemberita selepas melancarkan kempen Discover Kedah 2016 di sini, Jumaat. Muhkriz berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai khabar angin di media sosial bahaw... lagi »

BLOGGER 98 : Uthaya Sankar SB

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - 14 jam yang lalu
[image: Uthaya Sankar SB]

"Jangan Campur Sumpah Saya Dengan Allah" - Khalid Samad

kerengga pada KERENGGA - 14 jam yang lalu
SHAH ALAM: Ahli Parliman Shah Alam, Khalid Samad mengingatkan ulama PAS supaya tidak masuk campur dalam isu bai'ah atau sumpah yang dibuat dengan nama Allah ketika berada dalam parti Islam itu. Tegas Khalid, beliau yakin tindakan melanggar sumpah kerana bertindak keluar daripada PAS tanpa meletak jawatan sebagai wakil rakyat boleh ditebus dengan membayar kafarah. "Sumpah ini antara kami

#

Tiada ulasan: