Ahad, 6 September 2015

5902. Antara yang wajar dengan yang sebaliknya.

#

Kalah bola 10-0 , Khairy akan panggil FAM, derma RM 2.6 billion,Khairy diam.

mantaro pada SISI BUKIT - 5 jam yang lalu
KHAIRY Jamaluddin akan panggil FAM dalam masa terdekat untuk mengemukakan laporan berkenaan prestasi pasukan kebangsaan mutakhir ini. Sudah pasti kekalahan 10-0 terhadap UAE merupakan keputusan yang paling memalukan negara. Peletakan jawatan Dollah Salleh adalah langkah yang tepat. Beliau tiada pilihan selepas pasukannya dibelasah dengan begitu teruk sekali. Namun, peletakan jawatan Dollah tidak mencukupi. Beliau hanya simptom kepada penyakit sebenar yang merosakkan bola sepak negara. Di bawah Akta Pembangunan Sukan, kuasa diberi kepada Kementerian Belia dan Sukan untuk menggantung... lagi »

Orang anggap siasatan atas Najib tak akan bebas, kata menteri

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 5 jam yang lalu
OLEH ANISAH SHUKRY Pengarah Komunikasi Strategik BN Datuk Abdul Rahman Dahlan melawat PPR Wangsa Sari, di Wangsa Maju, Kuala Lumpur, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 5 September, 2015. Siasatan terhadap dakwaan ke atas Datuk Seri Najib Razak dan derma AS$700 juta dalam akaun bank peribadinya akan sentiasa dianggap tidak bebas, kata Datuk Abdul Rahman Dahlan hari ini ketika timbul gesaan supaya perdana menteri berundur kerana bimbang beliau mempengaruhi siasatan yang sedang dijalankan. Menteri Umno yang juga pengarah komunikasi strategik Barisan Nasional... lagi »

Tidak perlu jawab 22 soalan, jawap 2 soalan ini sahaja ...

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 6 jam yang lalu
Unit propaganda Putrajaya, Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa), telah menerbitkan sebuah buku 47 muka surat yang menggariskan "22 jawapan" oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak untuk menjelaskan pelbagai dakwaan yang beliau hadapi. Buku ini telah diedarkan hari ini untuk lebih daripada 300 ahli-ahli Umno pada mesyuarat bahagian Seremban Umno agung tahunan (AGM), Paroi, Negeri Sembilan, yang akan dirasmikan sendiri oleh Najib. Risalah dengan kandungan yang sama tetapi lebih ringkas juga dikeluarkan, walaupun ia tidak mempunyai nama mana-mana penerbit. sumber *Komen al-Husseyn... lagi »

"Najib PM Yang memalukan Malaysia"

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
*Oleh Dato' Mahfuz Omar* Malaysia telah dipilih menjadi tuan rumah Persidangan Anti Rasuah Antarabangsa (IACC).Pemilihan Malaysia sebagai tuan rumah sepatutnya disambut dengan rasa bangga oleh semua pihak apatah lagi bagi kerajaan. Ini kerana kita sering melaungkan seperti mana PM Dato' Seri Najib menyebut kerajaan tidak bertolak ansur dalam usaha memerangi rasuah. Rasuah adalah musuh negara. 2. Sepatutnya persidangan sehebat ini mesti dihadiri oleh PM untuk merasmi dan menyampaikan ucaptama untuk memberi tahu 1,000 perwakilan dari 130 buah negara tentang agenda dan usaha kerajaan M... lagi »

Muhyiddin Bakal Dipecat.. Ini Petandanya?

Addin Deen pada Addin - 8 jam yang lalu
Sumber dalaman berpendapat tiada alasan kukuh untuk memecat Tan Sri Muhyiddin Yassin daripada jawatannya sebagai Timbalan Presiden Umno apabila majlis tertinggi parti itu bermesyuarat 9 September ini. Difahamkan Muhyiddin yang pulang dari Australia beberapa hari lalu mengadakan mesyuarat dengan penyokongnya bagi membincangkan kemungkinan pada mesyuarat Majlis Tertinggi Umno Rabu ini. Ia adalah mesyuarat pertama badan tertinggi Umno itu sejak presiden mereka melakukan rombakan kabinet menyaksikan Muhyiddin dan Datuk Seri Mohd Shafie Apdal disingkirkan kerana lantang menyoal cara pe...lagi »

Umno serba salah

kerengga pada KERENGGA - 8 jam yang lalu
Mohsin Abdullah Patut atau tidak Umno singkir Tan Sri Muhyiddin Yassin, Datuk Seri Shafie Apdal dan Datuk Seri Mukhriz Mahathir? Di kalangan Umno heboh diperkatakan ketiga-tiga akan disingkir apabila Majlis Tertinggi parti bermesyuarat 9 September ini. Sebabnya jelas, mereka "bermasalah" dengan presiden Umno dan presidenlah yang akan mempengerusikan mesyuarat yang akan jadi "penentuan"

Pecat Muhyiddin, Shafie: Umno sudah cukup masalah kata menteri

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
Pengarah Komunikasi Strategik BN, Datuk Abdul Rahman Dahlan menjangkakan Timbalan Presiden Umno Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Naib P‎residen Umno Datuk Seri Mohd Shafie Apdal tidak akan dipecat. Ditanya kemungkinan keputusan itu dibuat pada Mesyuarat Majlis Tertinggi Umno 9 September ini, beliau menyifatkan tindakan memecat timbalan dan presiden parti itu sebagai kurang bijak. "Jauh dalam hati saya, saya tak fikir begitu (berlaku pemecatan). Saya tidak dipanggil berunding. "Secara peribadi saya tidak fikir ia tindakan yang bijak untuk diambil. Bukan pada masa sekarang, kita sudah cuku... lagi »

#OccupyParliament : Pelajar universiti kritik TNC USM ugut tindakan atas pelajar

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
[image: Mahasiswa menyertai #OccupyParliament penghujung Ogos lalu bagi mendesak peletakan jawatan perdana menteri. – Gambar fail The Malaysian Insider, 5 September, 2015.]Mahasiswa menyertai #OccupyParliament penghujung Ogos lalu bagi mendesak peletakan jawatan perdana menteri. – Gambar fail The Malaysian Insider, 5 September, 2015. Sebuah gabungan pertubuhan pelajar mengkritik timbalan naib canselor (TNC) Universiti Sains Malaysia (USM) kerana mengugut akan mengambil tindakan terhadap penuntut universiti itu yang terlibat dalam protes Langkah Siswa di luar Parlimen hujung bulan lal... lagi »

Ainina nak saman, samanlah kata Ku Nan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor hari ini tidak menolak kemungkinan bekas ahli Wanita Umno Langkawi Anina Saadudin adalah penjahanam parti berkenaan. Bercakap kepada media di Putrajaya hari ini Setiausaha Agung Umno itu berkata parti berkenaan dianggotai tiga kumpulan ahli. Pertama, katanya, adalah kalangan yang berjuang dengan ikhlas dan mengikut perlembagaan. Kedua pula, kata Tengku Adnan, berjuang dalam Umno demi kepentingan diri. "Kategori ketiga paling kita takut, sebab (mereka) hendak menjahanamkan Umno," katanya. Sebelum itu Tengku Adnan diminta mengulas tindakan Anina me... lagi »

Pengkritik PM mungkin 'kena rasuk' ampu Ku Nan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 8 jam yang lalu
Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata tokoh yang mengkritik negara dalam Persidangan Antirasuah Antarabangsa (IACC) ke-16 semalam "dirasuk" pihak ketiga yang mahu menghancurkan Malaysia. Setiausaha Agung Umno itu berkata, kini adalah zaman banyak fitnah berlaku. "Barangkali mereka ini 'dirasuk' pihak ketiga dalam negara yang ingin membuat dakyah. Seperti yang saya katakan sebelum ini, sekarang adalah waktu fitnah," katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis Percambahan Minda Pengerusi, Pentadbir dan Pegawai Syarak Masjid dan Surau Parlim... lagi »

Pijak gambar PM, Hadi bukan jenayah

Alhusseyn Alhusseyn pada HARAPAN DAN IMPIAN BARU - 8 jam yang lalu
Eric Paulsen Lawyers for Liberty bimbang dengan cubaan menjenayahkan beberapa orang peserta BERSIH 4 yang dirakam sedang memijak foto perdana menteri dan presiden PAS. Walaupun perbuatan itu mungkin dikatakan biadab, ia bukan sesuatu yang bersifat jenayah kerana undang-undang tidak mengambil kira perkara yang remeh temeh. Tamadun masyarakat akan berakhir jika seseorang mendapati dirinya berdepan dengan penangkapan, penahanan atau perbicaraan jenayah hanya kerana perbuatan tidak sopan, biadab atau kasar seperti dalam kes ini. Undang-undang Malaysia tidak mengangkat PM atau pe... lagi »

Hala tuju politik Pas kian kabur - Penganalisis politik

kerengga pada KERENGGA - 8 jam yang lalu
SHAH ALAM:‎ Penganalisis politik berpandangan berdasarkan penilian masa hadapan parti politik di Malaysia, parti Pas lah yang dilihat kian 'hilang arah' kerana hala tuju politik parti itu dilihat kian kabur. Penganalisis politik Universiti Utara Malaysia (UUM) , Prof Madya Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani ‎berkata, ini berdasarkan tiga analisis komprehensif yang 'ditinjau' oleh beliau. "Pas




#

Tiada ulasan: