Isnin, 7 September 2015

5923. Kisah dari Peguam Negara Swirzerland.

#

MONDAY, SEPTEMBER 07, 2015

EKSKLUSIF - Akaun Larry Low di Switzerland dibekukan

Satu penemuan baru mengejutkan telah muncul, berikutan pembekuan akaun 1MDB yang berkaitan dengan pihak berkuasa Switzerland minggu lalu, Sarawak Report telah difahamkan.
Bahawa salah satu daripada beberapa individu yang akaunnya telah dibekukan ialah Larry Low Hock Peng, bapa hartawan jutawan belia, Jho Low.

Jumlah wang yang terlibat, mengikut kenyataan rasmi pejabat Peguam Negara Swiss sebagai 'beberapa berpuluh-puluh juta' dolar. Walau bagaimanapun, kami telah diberitahu  jumlah sebenarnya  beratus-ratus juta.

Larry Low telah lama dianggap sebagai elemen utama di sebalik peningkatan cemerlang anaknya, lantaran hubungan rapat Jho dengan kawan sekolah Riza Aziz, yang membawanya ke dalam keluarga Najib / Rosmah dari kecil lagi.
kiri Jho, kanan, Szen
Seorang lagi anak lelaki Larry Szen Low juga banyak berkaitan dengan perniagaan abangnya dalam peranannya sebagai Pengarah Urusan Kumpulan firma keluarga Jynwel Capital.

Jejak daripada Good Star Limited

Penyiasat percaya bahawa Larry Low merupakan sebahagian daripada laluan untuk wang asalnya disalurkan keluar 1MDB dalam perjanjian usaha sama pertamanya dengan PetroSaudi pada tahun 2009.

US $ 700 juta telah dikeluarkan daripada pelaburan awal 1MDB, USD 1 bilion , di bawah samaran bahawa ia adalah satu pembayaran balik pinjaman oleh PetroSaudi kepada anak syarikat usaha samanya.

Wang itu mulanya pergi kepada syarikat Good Star Limited dan telah dibayar ke dalam akaun yang dibuka pada hari selepas persetujuan di RBS Coutts bank di Zurich.

Sejumlah USD330 juta lagi telah dibayar ke dalam Good Star Limited pada tahun 2011, menurut dokumen siasatan yang dikeluarkan oleh Sarawak Report pada bulan April dan dokumen dari PetroSaudi juga menunjukkan bahawa USD 160 juta lebih telah dibayar ke dalam Good Star Limited sebagai sebahagian daripada pinjaman Muharaba kepada PetroSaudi pada bulan September 2010 .

Ini menjadikan jumlah wang sebanyak USD1.29 bilion yang pada mulanya masuk ke dalam akaun bank Good Star Limited, Coutts Zurich.

1MDB dan PetroSaudi kemudiannya telah cuba untuk mengatakan bahawa Good Star Limited dimiliki oleh PetroSaudi.

Walau bagaimanapun, Sarawak Report mempunyai bukti kukuh bahawa pengawal sebenar adalah Jho Low sendiri.
Begitu juga, walaupun Jho Low sentiasa menafikan beliau mempunyai apa-apa kaitan dengan 1MDB atau usaha samanya PetroSaudi, dokumen yang lengkap dalam simpanan kami membuktikan bahawa dia adalah dalang di sebalik usaha sama antara kedua-dua syarikat.

Bukti penting daripada penyiasatan di Singapura, juga dikeluarkan oleh Sarawak Report April lepas, telah mengesahkan kaitan Good Star Limited dengan Jho Low dan membuktikan wang yang datang dari Good Star Limited kemudiannya mengalir ke dalam akaun peribadi Jho Low.
Cawangan  BSI bank Singapura telah memaklumkan kepada pihak berkuasa (lihat di atas) yang USD530 juta (USD528,956,027.05) dari akaun Good StarCoutts Zurich ke dalam akaun peribadi Jho Low di bank itu dalam satu siri bayaran selepas tawaran PetroSaudi.

Namun, manakala bukti ini membuktikan bahawa Jho Low, 1MDB dan PetroSaudi telah berbohong apabila mereka mendakwa bahawa Jho Low tidak mempunyai penglibatan atau kepentingan dalam usaha sama atau Good Star, ia hanya mewakili sejumlah wang.

Sarawak Report kini dimaklumkan bahawa banyak daripada baki USD1.29bilion dari 1MDB diluluskan ke dalam akaun yang dikawal oleh ayah Jho, Larry Low di Switzerland.

Baki yang berjumlah kira-kira USD760milion.

Kenaikan Cemerlang Jho Low dan Larry Low Enterpris

Persoalan USD700 juta  yang dihadapi penyiasat  ialah sama ada Larry Low bertindak sebagai perantara untuk penerima pihak ketiga wang itu?

Jika ya, apakah destinasi akhir bagi bahagian besar wang yang telah dikeluarkan dari 1MDB secara licik yang telah mencetuskan pembohongan bertahun-tahun dan dirahsiakan oleh syarikat dan oleh penandatangan tunggal dan pemegang saham, Menteri Kewangan sendiri?

Ia telah banyak dinyatakan dalam akhbar perniagaan yang Larry Low sendiri telah mengubah reputasi beliau pada tahun-tahun kebelakangan ini daripada dikenali sebagai ahli perniagaan yang agak berjaya, dapat menggalakkan anak-anaknya ke dalam pendidikan barat berfaedah, ke dalam pemain   berbilion dolar dengan usahanya sendiri.

Jho Low, dalam artikel-artikel sebelum ini cenderung untuk merujuk kepada dirinya sendiri dan keluarganya agak sederhana berbanding sebagai jutawan yang bertindak sebagai 'penjaga pintu' sebahagian daripada urusan perniagaan dengan mereka.9

"Saya datang dari keluarga yang agak okay tetapi tidak ada tempat menjadi terkenal dan kaya ke tahap orang-orang yang saya biasanya menghabiskan masa dengan mereka yang juga adalah kawan saya yang sangat baik. Jadi secara amnya, saya biasanya berkhidmat mengatur segala-galanya, dan dengan itu nama saya tersebar di seluruh tempat. "[Star dalam talian]
Kebelakangan ini bagaimanapun keluarga ini cenderung untuk menggambarkan diri mereka sebagai jutawan generasi ketiga, yang menunjukkan bahawa ayah Larry telah membuat kekayaan dalam perlombongan sebelum mereka menetap di Pulau Pinang dan Larry juga telah mengubah nasib kedua untuk melonjakkan sikap boros Jho berbelanja disekitar 'hotspot' di dunia.

"Dalam tahun remajanya-sebelum  kanser yang menakutkannya, Jho Low menjadi tajuk utama sebagai billionaire party boy. Tabloid penuh teruja melaporkan tentang  kegemarannya tentang Cristal (jenama arak), tab bar dalam puluhan ribu dolar dan malam liar di bandar dengan orang-orang seperti Paris Hilton, Kim Kardashian dan Usher.
 Pada masa kini Low berusia 33 tahun, ahli bongsu daripada generasi ketiga salah satu keluarga yang terkaya di Malaysia dan ketua firma pelaburan keluarga, membuat berita atas sebab yang sama sekali berbeza. Sumbangan dermawan beliau "[Washington Post]
Atau :
Seperti imejnya. Gelaran 'haiwan parti' mungkin akan melekat dengan Low, kini berusia 33 tahun, terima kasih kepada malam yang dihabiskan clubbing dengan Paris Hilton di Saint-Tropez pada tahun 2010. ... Pada tahun yang Low dan adiknya, Szen, menubuhkan Jynwel Capitol yang berdaftar di Hong Kong, firma penasihat  pelaburan keluarga. Terdapat jelas ada wang yang banyak untuk melabur. Datuk mereka Low Meng Tak dilahirkan di China, berhijrah ke Malaysia dan kemudian membuat kekayaan perlombongan  bijih besi dan membuat minuman keras di Thailand. Beliau kemudian menambah ladang getah, koko dan kelapa sawit di Malaysia. Beliau juga berkahwin dengan seorang peniaga kaya Thai. Ayah mereka, Low Hock Peng, atau Larry Low, meluaskan hartanah keluarga ke New Zealand, Amerika Syarikat dan UK "[Forbes Mac 2015]
Naratif kekayaan besar keluarga ini  mengejutkan kenalan di Pulau Pinang, yang tidak mempunyai bayangan sehingga baru-baru ini bahawa keluarga Larry Low merupakan antara keluarga terkaya di Malaysia. 

 Satu rakan keluarga lama memberitahu Sarawak Report:

"Ayah saya kenal bapa Larry dan kami juga kenal Larry. Mereka adalah jutawan, jutawan ringgit, tetapi tidak bererti jutawan dolar dalam kategori salah satu keluarga yang terkaya di Malaysia. "
Bagi mereka yang mengenali cerita super-kekayaan keluarga Low  semata-mata bukanlah menjadi hal. Bagi mereka penulisan semula sejarah keluarga adalah satu percubaan untuk menyembunyikan super-kekayaan yang mendadak  dikaitkan dengan akaun bank yang kini dibeku berhubung dengan penyiasatan 1MDB di Switzerlan. (SINI)

Isu Baiah: Apa niat presiden PAS sebenarnya?

Alhusseyn Alhusseyn pada AMANAH PROGRESIF PEDULI - Sejam yang lalu
Oleh Mohamed Hanipa Maidin Saya mendengar dan menonton rakaman video ucapan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Had Awang mengenai isu baiah yang melibatkan Dr Mohd Hatta Ramli. Selepas mendengar dan mengamati beberapa kali ucapan beliau tersebut nampaknya wujud jalan keluar bagi isu kesan baiah tersebut yang mengandungi satu hukuman (Iqab) yang amat keras iaitu penceraian talak 3 ke atas pihak yang berbaiah sekali gus menghukum juga pihak ke-3 yang bukan menjadi pihak dalam baiah tersebut iaitu isteri ahli Parlimen dan sudah tentu juga dirasai kesannya oleh anak-anak beliau. Ada 2 per... lagi »

Isu Bai'ah Taklik Talak : Pandangan Ulama Pakistan

Alhusseyn Alhusseyn pada AMANAH PROGRESIF PEDULI - Sejam yang lalu
Maulana Khalilur Rahman - umur -+ 80 tahun. Ulamak/ahli hadith Pakistan. Menghafal Sahih Muslim dan menghafal kebanyakan hadith dlm kitab Muwattha' Imam Malik. Beliau berpandangan tidak jatuh talak 3 thdp isteri bila wakil rakyat Pas keluar dr Pas kerana : 1. Taklik mestilah dilafazkan antara suami dgn isteri. Contohnya jika suami kata kpd isterinya jika kamu keluar rumah tanpa kebenaran aku maka jatuh talak, dan isterinya memang mendengar dan memahaminya. Maka jika si isteri keluar rumah tanpa kebenaran suami, memang jatuh talak sbgmana disebutkan ttg kisah Ibnu Umar dlm Sahi... lagi »

HINA POLIS, SEORANG LELAKI BERJAYA DITAHAN

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 4 jam yang lalu
*Seorang lelaki ditahan Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kluang, Johor selepas didapati menulis status menghina pegawai kanan polis yang terbunuh dalam satu operasi, Mendiang Inspektor Margaret Tugam melalui aplikasi WeChat.Kenyataan itu disahkan oleh Ketua Polis Negara melalui twitter rasmi beliau sebentar tadi.Pegawai polis wanita yang maut selepas dirempuh seorang remaja dipercayai mat rempit, di Jalan Batu Pahat-Mersing, semalam, akan dianugerahkan pangkat 'Posthumous' Asisten Superintendan Polis (ASP) dalam masa terdekat. Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid A... lagi »

Bai'ah PAS Cuma Cerai Talak Satu - PAN

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 4 jam yang lalu
Bai’ah PAS Cuma Cerai Talak Satu – PAN KUALA LUMPUR – Bekas pemimpin PAS yang keluar parti bagi menyertai Parti Amanah Negara (PAN) hanya menceraikan isteri mereka dengan talak satu. Ketua Wanitanya, Dr. Siti Mariah Mahmud berkata, perkara itu terkandung dalam satu hadis yang diriwayatkan oleh Ibnu Abbas “Talak tiga sekali gus adalah berlaku satu talak”. “Enakmen Keluarga Islam yang terpakai oleh Mahkamah Syariah di seluruh negara termasuk perihal mentalakkan isteri dengan tiga talak sekali gus, hukumnya hanya jatuh satu talak sahaja. “Ia juga adalah selari dengan satu hadith Nabi ...lagi »

EKSKLUSIF - Akaun Larry Low di Switzerland dibekukan

Alhusseyn Alhusseyn pada AMANAH PROGRESIF PEDULI - 5 jam yang lalu
Larry Low Hock Peng Satu penemuan baru mengejutkan telah muncul, berikutan pembekuan akaun 1MDB yang berkaitan dengan pihak berkuasa Switzerland minggu lalu, Sarawak Report telah difahamkan. Bahawa salah satu daripada beberapa individu yang akaunnya telah dibekukan ialah Larry Low Hock Peng, bapa hartawan jutawan belia, Jho Low. Jumlah wang yang terlibat, mengikut kenyataan rasmi pejabat Peguam Negara Swiss sebagai 'beberapa berpuluh-puluh juta' dolar. Walau bagaimanapun, kami telah diberitahu jumlah sebenarnya beratus-ratus juta. kiri Jho, kanan, SzenLarry Low telah lama diang... lagi »

Jangan jadikan masalah negara isu perkauman, kata Rafidah Aziz

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*[image: Jangan jadikan masalah negara isu perkauman, kata Rafidah Aziz]Tan Sri Rafidah Aziz hari ini membidas pemimpin didakwanya "memainkan isu perkauman" dalam usaha mengelak daripada menangani isu dibangkitkan rakyat Malaysia yang prihatin.* *Dalam posting Facebook terbaru beliau, bekas ketua Wanita Umno itu berkata, keadaan "kucar-kacir" yang dihadapi negara ketika ini tidak ada kena mengena dengan bangsa, tetapi berkenaan tadbir urus, ketelusan dan integriti.* *"Sekarang waktu yang sangat tidak menyenangkan," tulis bekas menteri perdagangan antarabangsa dan industri itu.* *... lagi »

Isteri penentu kejayaan wakil rakyat BN - Najib

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*NAJIB: Berilah timbal balas yang sepatutnya kepada isteri kita, jaga hati isteri kita, apa-apapun permohonan isteri, kita beri pertimbangan yang sepatutnya. - Gambar Fail* * IPOH: Datuk Seri Najib Tun Razak berkata isteri wakil rakyat mempunyai peranan yang besar dalam menentukan kejayaan seseorang pemimpin.Perdana Menteri berkata mereka berperanan sebagai pengukuh semangat ketika senang dan susah selain bertindak sebagai pemberi semangat, sokongan dan dorongan."Dengan semangat kekitaan kita, kebersamaan kita, tidak ada sebab kita tidak boleh menghadapi segala ... lagi »

"Turun demo BERSIH 4.0 tapi tak sokong BERSIH" - MAMAK MUDAH LUPA" ??

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*Dima Ahmy* *[image: Dima Ahmy's photo.]Mahathir sebenarnya malu hendak mengaku yang sebenarnya dia menyokong BERSIH secara total. * *Banyak dah ketidakpuasan dia tentang pentadbiran negara yang pincang lagi bobrok bukan sekadar kelemahan serta kebodohan najib sebagai PM. Dah ludah takkan Mahathir nak jilat kembali depan ratusan ribu peserta BERSIH 4.0 dan jutaan yang melayari media sosial.* * Mahathir ni jenis yang sinis dan berkias. Kalau setakat nak perlekehkan najib pentas untuk Mahathir tersedia di mana saja bahkan di luar negara.* * Menghumban najib bukan resipi utama BERSIH 4... lagi »

KERETA TERBAKAR: Kerjasama Pihak Polis Perak Sangat Diperlukan !

atsixty pada ZAKRI ALI - 5 jam yang lalu
*Kereta terbakar: Nombor enjin sudah dipadam?* *[image: Kereta terbakar: Nombor enjin sudah dipadam]SHAH ALAM - Penemuan sebuah kereta Proton Perdana yang ditemui rentung terbakar pagi tadi dikawasan ladang kelapa sawit di Kampung Sungai Samak, Hilir Perak menyukarkan siasatan polis kerana nombor casis dan nombor enjinnya telah dipadamkan.* *Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Zainuddin Ahmad berkata, setakat ini belum ada sebarang perkembangan positif berhubung penemuan kereta berkenaan.* *“Kereta yang dijumpai di Hutan Melintang itu tidak ada nombor casis dan no...lagi »

Hello IGP, U stop behaving like a politician...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 5 jam yang lalu
*Criminal prosecution should also be brought against Umno or pro-Umno NGOs who have committed “more disgusting” acts than stomping on photos of national leaders, said DAP Seri Delima assemblyman RSN Rayer.* *He urged the police to nab those who have sent cakes shaped like human faeces and women’s undergarments to Penang Chief Minister Lim Guan Eng at his office in Komtar.* *Rayer said action must also be taken against Perkasa members who conducted a funeral rite in front of Lim’s private home on Jalan Pinhorn.* *He added that police must also act against those involved in a BN You... lagi »

Jangan Angkuh dan Takabbur Ku Nan!

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 5 jam yang lalu
Warga Malaysia amnya dan ahli Umno khususnya menghargai keberanian seorang wanita dari pulau lagenda Mahsuri Langkawi, Anina Saadudin, yang memfailkan tindakan saman mahkamah terhadap Dato Seri Najib Tun Abdul Razak kerana pecah amanah wang parti sejumlah RM2.6 bilion. Jumlah itu adalah jumlah yang diakui sendiri oleh Najib, ahli Majlis Tertinggi (MT), Bahagian dan Cawangan Umno, menteri-menteri, SPRM, PDRM dan semua aparat kerajaan yang mahu mempertahankan bahawa duit itu bukan rasuah atau duit 1MDB tetapi duit Umno dari derma seorang dermawan Arab. Anina sekadar menyatakan baha...lagi »

Saya ingin jawapan kenapa saya 'ditendang'

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 7 jam yang lalu
MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI 6 SEPTEMBER 2015 Abdul Hamid Bador - *Foto Sinar Harian oleh ROSLI TALIB* SHAH ALAM - "Saya ingin jawapan dari (Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Dalam Negeri), Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sendiri atas alasan apakah saya ditendang keluar dari Polis Diraja Malaysia (PDRM). Oleh kerana beliau yang memaklumkan secara lisan kepada saya tentang pertukaran tersebut maka sudah tentu beliau tahu sebab musababnya," kata bekas Timbalan Pengarah Cawangan Khas 1 Bukit Aman, Datuk Abdul Hamid Bador dalam kenyataan menerusi aplikasi WhatsApp, hari ini. Dala... lagi »

Pegawai atasan polis mestilah mempertahankan orang mereka daripada ‘tangan ghaib’

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
oleh Alyaa Alhadjri Tugasan bersumpah mereka adalah menegakkan undang-undang dan melindungi orang daripada jenayah. Peristiwa terkini yang berlaku di Malaysia dan Indonesia, bagaimanapun, menunjukkan bahawa polis tertinggi negara mungkin telah gagal untuk melindungi orang mereka sendiri terhadap dakwaan “jenayah” yang cuba dilakukan oleh pihak kerajaan yang berkuasa. Lebih teruk lagi, mereka dianggap bersubahat dengan kelakuan begitu melalui meluluskan “pemindahan” orang mereka yang mengetuai penyiasatan kes korupsi berprofil tinggi. Persepsi seperti ini hanya akan mencemarkan integr... lagi »

Najib mesti jawab dakwaan terhadapnya sekali gus, kata timbalan menteri Umno

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
[image: Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata kepada The Star dalam satu temu bual panjang yang diterbitkan di laman webnya hari ini, dengan mendedahkan maklumat sedikit demi sedikit, isu tersebut terus menarik lebih banyak perhatian dan menimbulkan lebih banyak tanda tanya. – Gambar fail The Malaysian Insider, 6 September, 2015.] Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Nur Jazlan Mohamed berkata kepada The Star dalam satu temu bual panjang yang diterbitkan di laman webnya hari ini, dengan mendedahkan maklumat sedikit demi sedikit, isu tersebut terus menarik leb... lagi »

PAS Terengganu desak Raja Bahrin letak jawatan sebagai ahli Parlimen

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
[image: Pesuruhjaya PAS Terengganu, Satipul Bahri Mamat berkata tindakan meletak jawatan perlu dilakukan Ahli Parlimen Kuala Terengganu Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah berdasarkan baiah yang ditandatanganinya pada 18 April 2013 di Rusila, Marang. – Gambar fail The Malaysian Insider, 6 September, 2015.] Pesuruhjaya PAS Terengganu, Satipul Bahri Mamat berkata tindakan meletak jawatan perlu dilakukan Ahli Parlimen Kuala Terengganu Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah berdasarkan baiah yang ditandatanganinya pada 18 April 2013 di Rusila, Marang. PAS Negeri Terengganu hari ini mendesak Datuk ... lagi »

Timbalan pendakwa raya hilang tidak terlibat siasat 1MDB, kata peguam negara......coverline...!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
[image: Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali berkata, Timbalan Pendakwa Raya Kevin Anthony Morais yang hilang tidak ada kena mengena dengan siasatan 1MDB. – Gambar fail The Malaysian Insider, 6 September, 2015.] Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali berkata, Timbalan Pendakwa Raya Kevin Anthony Morais yang hilang tidak ada kena mengena dengan siasatan 1MDB. Timbalan Pendakwa Raya Kevin Anthony Morais yang hilang bukan sebahagian daripada pasukan petugas kerajaan yang menyiasat skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali hari i... lagi »

Ni betul2 burung unta tua takda telor..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
*Benarlah kata2 TPM Zahid Hamidi, mmg ada budaya 'POLITIK BURUNG UNTA' dlm DUMNO..* * Masa kan tidak bapak segala burung unta takut nak datang hadiri ke Persidangan Anti rasuah A'bangsa (IACC) & juga dialog Nothing 2 Hide..*

NAMPAK TAK.. permainan & propaganda mereka...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
*Propaganda pijak gambar nak kasi bahan untuk memburukkan demonstrasi BERSIH !! Malang sungguh.. dah berbelas2, puluhan tahun berpolitik tapi gagal memahami propaganda UMNO/BN..*

CAKAP TAK SERUPA BIKIN !!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
*Kata Zahid.. "Kita jangan ikut budaya politik burung unta, lari dari masalah dan lepaskan beban kepada orang lain.." Kalau begitu, dah tahu KERAjaan BN boros, tiris & byk penyelewengan berlaku, KENAPA RAKYAT PULA YANG KENA TANGGUNG BEBAN BAYAR GST UTK KURANGKAN HUTANG NEGARA !!!*

CORAT-CORET BERHARGA RM2,600 JUTA

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
Hakikat bahawa rakyat ketika ini begitu menyampah kepada Najib Razak dalam isu duit RM2,600 juta yang diterimanya bukanlah cerita dongeng atau rekaan semata-mata. Di mana-mana hampir tidak terkecuali rakyat meluahkan rasa jengkel dan tidak puas hati dengan penglibatan Najib dalam isu tersebut. Jika di bandar atau di kalangan mereka yang celik maklumat melalui internet, perkara itu mungkin bukan sesuatu yang asing, rupa-rupanya mereka yang tinggal di kampung dan kawasan pedalaman turut tidak terkecuali mempunyai pandangan yang hampir sama. Selepas himpunan Bersih 4 baru-baru ini, sa... lagi »

Oh Tidak! Amanah, satu lagi parti Malaya masuki Sarawak

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
oleh Jimmy Adit Satu lagi parti politik berpusat di Malaya sedang memasuki Sarawak. Menggunakan nama Parti Amanah Negara (Amanah), kumpulan serpihan PAS ini merancang untuk mengumumkan ketibaan mereka pada 6 September apabila pemimpinnya akan menjawab “kesemua persoalan mengenai penubuhan parti itu dan kehadiran mereka di Sarawak”. Sebelum 6 September, maaf, orang-orang Amanah mengunci mulut mereka: “Kami telah diberitahu oleh pihak atasan (parti itu) supaya tidak bercakap mengenai apa tujuan kami di Sarawak melainkan pada acara hujung minggu ini. Kami harap semua orang akan faham ker... lagi »

TIPS,Urutan Terapi Qun

canang pada Cananglahnie - 7 jam yang lalu
SAKIT BAHU BELAKANG. Cuba perhatikan pattern sakit berwarna biru tu. Kalau sama apa yang anda rasakan, tekan atau urut pada titik X. Sesiapa yang rasa sakit di bahagian yang ditunjukkan (warna biru) iaitu terutamanya sakit di bahagian pinggul dan atas lutut sekaligus, bolehlah urut di bahagian yang bertanda X. InsyaAllah ini tips mujarab untuk anda. Sakit Tengkuk, Sakit Bahu dan Tangan serentak? Jangan risau, urut je pada titik-titik X yang ditunjukkan. InsyaAllah pulih! Kalau sakit disisi tumit seperti yg ditunjukkan, titik urutan terletak pada titik-titik X. Selamat Mencuba... lagi »

Ahli Parlimen Amanah sedia undi tolak hudud ikut konsensus, kata Mat Sabu

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
[image: Pengerusi Parti Amanah Negara Mohamad Sabu berkata, ia akan bergantung kepada konsensus yang dicapai antara Amanah dan rakan lain dalam gabungan parti pembangkang yang akan ditubuhkan kelak. – Gambar fail The Malaysian Insider, 6 September, 2015.] Pengerusi Parti Amanah Negara Mohamad Sabu berkata, ia akan bergantung kepada konsensus yang dicapai antara Amanah dan rakan lain dalam gabungan parti pembangkang yang akan ditubuhkan kelak. Bekas ahli Parlimen PAS, yang kini menyertai parti baharu Parti Amanah Negara (Amanah), sedia mengundi menolak rang undang-undang hudud di Dew... lagi »
#

Tiada ulasan: