Isnin, 7 September 2015

5933. Berdoa dalam bahasa ibunda.

#
Bismillahirrohmanirrohim.
Daripada Abu Darda’ RA bahawa dia mendengar Nabi Muhammad SAW bersabda yang maksudnya : “Tidaklah berdoa seorang muslim terhadap saudaranya secara ghaib (tanpa diketahui oleh saudaranya itu) melainkan akan berkatalah para malaikat, engkau juga beroleh yang seumpama dengannya.” (Riwayat Muslim).


Berdoa dalam bahasa ibunda...

Posted by Nurra on 14/06/2012 at 4:09 am
salam. Jzkk di atas perkongsiannya, moga Allah redha ameen. Saya ada pertanyaan. Doa pada sujud terakhir tu kalau tak hafal arabic nya, boleh tak di baca di dalam bahasa melayu (tetapi di dalam hati)? Dan kalau tak salah doa pada sujud terakhir tu tu dipetik dari Quran.. tetapi saya lupa surah, dari surah mana ye? Jzkk in advance :)
  • اَلسَّلاَمُ عَلَيْكَمْ وَرَحْمَةُ الله ِوَبَرَكَاتُه
    Nurra boleh baca terjemahannya dalam hati…
    Doa sujud dari Al-Quran itu pula, sesetengah ulamak membenarkannya kerana Rasulullah SAW sendiri ada melakukannya;
    Di antara Doa yang pernah dibaca oleh Nabi SAW di dalam sujudnya ialah;
    اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي ذَنْبِي كُلَّهُ دِقَّهُ وَجِلَّهُ، وَأَوَّلَهُ وَآخِرَهُ، وَعَلاَنِيَتَهُ وَسِرَّهُ
    “Ya Allah, ampunilah dosaku semuanya sama ada yang kecil dan yang besar, yang awal dan yang akhir, yang terang dan yang tersembunyi.” (HR Imam Muslim).
    اللَّهُمَّ أَعُوذُ بِرِضَاكَ مِنْ سَخَطِكَ، وَبِمُعَافَاتِكَ مِنْ عُقُوبَتِكَ، وَأَعُوذُ بِكَ مِنْكَ، لاَ أُحْصِي ثَنَاءً عَلَيْكَ، أَنْتَ كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ
    “Ya Allah, aku berlindung dengan keredhaanMu dari kemurkaanMu, aku berlindung dengan keampunanMu dari balasanMu. Aku berlindung denganMu dariMu. Tidak terhitung olehku akan pujian yang sepatutnya aku ucapkan untukMu. Engkau adalah sebagaimana yang Engkau sanjungi ke atas diriMU sendiri.” (HR Imam Muslim).

Tahajjud tanpa tidur terlebih dahulu...
Ini jawapannya.

  1. Posted by FikriZulkifli on 02/07/2012 at 2:19 am
    Assalamualaikum. Saya ad satu soalan. Bolehkah solat tahajjud ni dilaksanakan tanpa kita tidur. Maksud saya jika saya tidak yakin yang saya boleh bangun sepertiga malam,jadi saya telah menunaikan solat tahajjud. Ini kerana saya selalunya tidur lewat,selalunya pukul 2pagi dan keatas. Harap boleh beri sedikit pencerahan.
    • وَعَلَيْكُمْ السَّلاَمُ وَرَحْمَةُ الله ِوَبَرَكَاتُه
      Solat Tahajjud mesti dilaksanakan selepas bangun dari tidur malam… Fikri boleh dirikan Solat Sunat Witir 3 rakaat sebelum tidur dan melakukan Solat Tahajjud tersebut sebelum masuk waktu/azan subuh…
      Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda: “Sesiapa yang berasa dirinya tidak mampu untuk bangun pada penghujung malam, sebaiknya mengerjakan solat witir pada awal malam, tetapi bagi sesiapa yang berasa dirinya mampu dan yakin akan dapat bangun pada penghujung malam, sebaiknya mengerjakan solat witir pada akhir malam, kerana solat pada akhir malam itu akan dihadiri oleh para malaikat dan itulah yang lebih utama.”(Hadis riwayat Ahmad, Muslim, Termizi dan Ibnu Majah)
      والله أعلم بالصواب
      Wallahu A’lam bishowab

Sumber:

(G+)


Joko AyahIzul_Nur

kajian tafsir AL-QUR'AN  -  4:28 PTG
Inilah Pandangan Warga Mosul Tentang Setahun Pemerintahan Daulah Islamiyah (ISIS)

IRAK (voa-islam.com) – Harian Al-Safwah mempublikasikan tulisan Ubaidah al-Dulaimi yang berbicara tentang pendapat penduduk Mosul setahun setelah Daulah Islamiyah (ISIS) menguasai kota tersebut, sejak 10 Juni 2014, Jumat (19/06/15).

“Kami mencoba memantau pendapat masyarakat di jalan Mosul tentang kondisi Kota setelah setahun dikuasai oleh Daulah Islamiyah. Di mana Surat Kabar Al-Safwah menghubungi beberapa warga Mosul yang ada pada saat itu dan beberapa yang mengungsi ke negara tetangga” tutur Ubaidah.

Salah satunya yang dimintai testimoni adalah Muhammad, seorang mahasiswa Universitas Mosul tentang kondisi kota tersebut. “Pada awalnya kami merasa sangat cemas saat masuknya Daulah Islamiyah", tuturnya.

"Orang-orang tidak tahu hakekat Daulah ini. Mereka mengira bahwa Daulah ini adalah orang-orang Baath yang akan mengangkat gubernur. Tapi lama-kelamaan orang pada tau”,  tambahnya.

“Semenjak Daulah Islamiyah masuk, ia sangat memperhatikan aspek pelayanan. Mereka menghancurkan tembok-tembok yang dibangun oleh tentara pemerintah yang mencekik Kota. Lalu mereka memulai kampanye besar membersihkan Kota sehingga nampak sangat indah. Ini memberikan kontribusi sehingga memiliki inkubator rakyat di Mosul” tambahnya.

Sementara itu, Abu Ali, seorang kontraktor, juga mengemukakan pandangannya tentang Islamic State. Ia meninggalkan Mosul karena takut akan penindasan Daulah Islamiyah karena sebelumnya ia bekerjasama dengan pemerintah.

Ia menyebutkan kondisi kota Mosul buruk karena Daulah Islamiyah menekan penduduk dengan melarang rokok dan menutup toko-toko saat waktu shalat tiba serta mewajibakan niqab (cadar).

“Meski apa yang telah dilakukan oleh Tanzim Daulah, tapi saya tidak ingin mereka keluar dari kota ini. Aku tidak mau Mosul bernasib seperti Tikrit. Karena jika pasukan pemerintah, al-Hasyd (Koalisi Milisi Syiah) dan Peshmarga masuk, itu artinya berakhirnya Arab Sunni di kota ini” tambahnya.

Di samping mereka berdua, Umar al-Mosili tak ketinggalkan memberikan pendapatnya. Umar seorang pemuda yang berprofesi sebagai tukang cukur. Ia meninggalkan Mosul dan mengungsi ke salah satu kota Turki setelah masuknya Daulah Islamiyah. Lalu ia mengunjungi Turki selama 2 minggu dan pulang lagi ke Turki.

“Saat aku kembali ke Mosul, saya akan mengira saya akan melihat sesuatu (mengerikan.red). Tapi yang saya liat berbeda. Saya belum pernah melihat Mosul seperti ini. Kayaknya ini bukan seperti Mosul yang saya ketahui. Saya belum pernah merasa aman seperti ini sejak jatuhnya Baghdad pada tahun 2003. Kota ini sangat bersih. Dan tidak berlebihan jika saya katakan Mosul lebih bersih dari kota-kota di Turki yang saya tinggali. Orang-orangnya merasa nyaman” jelas Umar.

Mengenai masalah yang ia hadapi di Mosul, Umar menambahkan, “Saya hanya menemukan dua masalah di sini. Pertama saya tidak bisa menemukan rokok karena Daulah Islamiyah telah melarang rokok. Kedua saya tidak bisa bertemu dengan pacar saya yang saya rindu bertemu dengannya karena Daulah membuat aturan-aturan yang sangat ketat dalam ionteraksi dengan lawan jenis” ujarnya.

“Saya akan kembali ke Turki untuk menyelesaikan urusanku dan kembali untuk tinggal di kotaku Mosul” tutur Umar. Terakhir adalah dari pihak wanita. Syahd adalah seorang mahasiswi di Universitas Mosul. Ia mengatakan bahwa studi di Mosul terhenti sementara dan akan mulai di tahun depan karena daulah Islamiyah menyiapkan kurikulum baru.

“Daulah Islamiyah telah sukses menyelesaikan banyak masalah-masalah yang sebelumnya kami alami. Bukan saja pada bidang pelayanan, tapi juga sosial. Seperti banyak orang terpaksa meninggalkan rokok karena Daulah Islamiyah melarang rokok. Jikalau ada, maka harganya sangat mahal. Oleh karena itu, para perokok terpaksa memilih untuk meninggalkan rokok” tambahnya.

Saat ditanya oleh Surat Kabar Al-Safwah, apa masalah yang paling besar mereka hadapi. “Bombardir. Itu adalah masalah terbesar yang dihadapai orang-orang di Mosul, dimana pesawat pemerintah dan Koalisi Internasional terus melancarkan serangannya serta mayoritas mencelakai warga sipil ditambah lagi dengan serangan roket yang membabi-buta dari pasukan Peshmarga” jawab Syahd.[hanif/sfwah]





Perhimpunan ‘Baju Merah’ Tidak Dapat Kebenaran Polis

Anak Sungai Derhaka pada Anak Sungai Derhaka - 10 minit yang lalu
Polis tidak akan membenarkan Perhimpunan Rakyat Bersatu' yang dijadualkan berlangsung di ibu negara pada 16 September ini atas implikasi keselamatan, kata Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim. Noor Rashid berkata setakat ini pihak penganjur masih belum membuat sebarang permohonan untuk mengadakan perhimpunan berkenaan yang dirancang diadakan sempena sambutan Hari Malaysia. "Sekiranya perhimpunan ini diteruskan juga, polis akan mengawal dan memastikan mereka tidak mengganggu dan merosakkan harta benda atau orang yang menjalankan aktiviti harian mereka di tempa... lagi »

Perubahan dalaman PAS, punca kami keluar parti - Raja Kamarul Bahrin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 30 minit yang lalu
[image: Post Pic] Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah menegaskan perubahan ketara dalaman PAS menyebabkan beliau dan 11 lagi Ahli Parlimen dan ADUN keluar parti itu. "Keadaannya sekarang, kata PAS, tidak berubah. Macam mana kata PAS tidak berubah? Kalau baca laporan Sinar Harian kata perjuangan PAS masih seperti dulu. "Ini tidak betul, selepas muktamar ini, Dr Zuhdi Marzuki telah buat kenyataan yang mengejutkan ramai orang, bahawa PAS sekarang duduk di landasan yang betul. Maknanya dulu tidak betul. “Ini sudah ada perubahan pendirian. Ini kenyataan... lagi »

Tukar parti tidak gugur kedudukan sebagai ahli Parlimen, kata Speaker Dewan Rakyat OLEH YASMIN RAMLAN

atsixty pada ZAKRI ALI - 48 minit yang lalu
*Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata ahli Parlimen boleh menukar parti tanpa mengugat kedudukannya.* *Tan Sri Pandikar Amin Mulia berkata ahli Parlimen boleh menukar parti tanpa mengugat kedudukannya.* *Menukar parti tidak akan menyebabkan kedudukan seseorang ahli Parlimen digugurkan, kata Tan Sri Pandikar Amin Mulia.* *Speaker Dewan Rakyat itu berkata, hanya yang gila, bankrap, didakwa dan dipenjarakan akan digugurkan kedudukan sebagai ahli Parlimen.* *Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai status ahli Parlimen PAS yang menyertai Parti Amanah Negara (Amanah).* *"Orang ... lagi »

Rahsia Rosmah Terbongkar Lagi?

Addin Deen pada Addin - 49 minit yang lalu
Datuk Rizal Mansor, menafikan dakwaan bahawa isteri perdana menteri Datin Seri Rosmah Mansor menghadiri "mesyuarat tergempar" seperti yang didakwa bekas timbalan pengarah Cawangan Khas polis Datuk Abdul Hamid Bador. Rizal berkata, dakwaan bahawa Rosmah menghadiri mesyuarat sedemikian adalah mengarut."Mengarut Datin Seri hadir dalam mesyuarat sedemikian," katanya ketika dihubungi Malaysiakini. Semalam, dalam kenyataan medianya, Abdul Hamid bertanya kepada Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sama ada pertukarannya ke Jabatan Perdana Menteri (JPM) dibuat dalam "m...lagi »

Bersih 4 bukan soal kaum atau jumlah peserta, tetapi isu yang dibawa

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 54 minit yang lalu
oleh Ian McIntyre Sudah lebih seminggu perhimpunan Bersih 4 yang menjadi sebutan ramai berakhir. Namun entah mengapa, pihak berkuasa seolah-olah tidak dapat melupakan acara yang disertai ramai itu, dengan seorang menteri dilaporkan telah mengarahkan penganjur membayar kos pembersihan kawasan acara itu berlangsung. Polis juga dilaporkan ingin menyoalsiasat bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad kerana kenyataan yang dibuat ketika perhimpunan tersebut. Setiap individu atau pihak berkuasa ada hak mereka masing-masing. Namun untuk seketika, marilah kita melihat fakta berbanding putar ... lagi »

"Gembira, Gembira"... PAS Mahu Tanding Kerusi DAP...

Green Boc pada KELAB GREENBOC - Sejam yang lalu
P*RU14: PAS rancang tanding di kerusi DAP* PAS berhasrat untuk meletakkan calonnya di kerusi yang ditandingi DAP pada pilihan raya umum akan datang dan kini parti itu sedang mengkaji secara mendalam mengenai rancangan itu. Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata parti itu akan meletakkan calon bukan Islam dari Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) bagi mewakili parti untuk kerusi itu, lapor Sinar Harian hari ini. "Apabila kita sudah tidak ada kerjasama dengan DAP sekarang ini, sudah pasti pilihan raya umum akan datang mempunyai perhitungan lain daripada yang lalu. "PAS t... lagi »

Tengku Abdullah sedia undur Presiden FAM

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
[image: Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah] *PRESIDEN* Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah menyatakan persediaannya untuk berundur sebagai presiden Persatuan itu namun secara berperingkat-peringkat. Menurutnya,beliau akan berbincang dengan pengurusan badan induk bola sepak negara itu secepat mungkin bagi membolehkan jawatan itu dipangku sementara waktu oleh Timbalan Presiden, Datuk Seri Afandi Hamzah. Dalam pada itu baginda mengakui amat kecewa ekoran kekalahan memalukan skuad bola sepak negara 0-10 di tangan Emeriyah Arab Bersatu (UAE). Ment... lagi »

Perhimpunan ‘baju merah’ 16 September tidak dapat kebenaran polis

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*Polis tidak membenarkan Perhimpunan Rakyat Bersatu pada 16 September diadakan, kata Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim. * *Polis tidak membenarkan Perhimpunan Rakyat Bersatu pada 16 September diadakan, kata Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim.* *Polis tidak membenarkan Perhimpunan Rakyat Bersatu pada 16 September ini, atas implikasi keselamatan, kata Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Noor Rashid Ibrahim, hari ini.* *Minggu lalu, Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Tajuddin Md Isa berkata polis tidak menerima sebarang permohonan untuk ... lagi »

Umno salah tafsir kuasa rakyat, pilihan raya, kata peguam dan pakar OLEH JENNIFER GOMEZ

atsixty pada ZAKRI ALI - Sejam yang lalu
*Pemimpin Umno silap tafsir, kuasa rakyat pilih kerajaan bukan hanya sah semasa pilihan raya, kata pemerhati politik. * *Pemimpin Umno silap tafsir, kuasa rakyat pilih kerajaan bukan hanya sah semasa pilihan raya, kata pemerhati politik.* *Pemimpin Umno tersilap mentafsir dengan mengatakan kuasa yang dimiliki rakyat untuk memilih kerajaan hanya sah semasa pilihan raya, kata pemerhati politik, sambil menambah ini adalah satu tafsiran "jahat" terhadap demokrasi berparlimen.* *Mengulas kenyataan Datuk Seri Najib Razak yang mengatakan hak rakyat untuk menukar kerajaan hanya terpakai ... lagi »

Mat Sabu Nafi AMANAH Tolak Hudud.

PASTA DotMy pada Ameno World - Sejam yang lalu
The Malaysian Insider melaporkan bahawa parti AMANAH bersedia menolak dari menyokong RUU Hudud jika dibentangkan di parlimen untuk perbahasan andai konsensus pembangkang bersepakat menolak pelaksanaan hudud di negara ini. Menurut TMI, kenyataan itu dipetik menerusi ucapan Mat Sabu sendiri ketika menjawab persoalan dari rakan media mengenai pendirian AMANAH tentang hudud. Namun pada hari ini Mat Sabu telah menafikan penyebaran berita berkenaan menerusi satu kenyataan media. Ini katanya ; KENYATAAN MEDIA UNTUK SIARAN 7hb SEPTEMBER 2015 Hari ini, 6 September lebih kurang jam 3...lagi »

karut le JM...

MILx HASHIM pada #JMBELOG.blogspot.com - Sejam yang lalu
dahi berkerut apa mengarut entah apa di turut

PAS tidak perlu dalam Pakatan baru

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
Edy Noor Reduan PAS tidak perlu dalam Pakatan baru Secara peribadi, saya amat menyokong desakan Gerakan Harapan Baru (GHB) atau kini dikenali sebagai Parti Amanah Negara (AMANAH) yang mencadangkan supaya komposisi baru Pakatan Rakyat tidak disertai oleh parti PAS. Sampai bilakah harapan rakyat terus dikhianati hanya kerana kerakusan segelintir ulama yang mensia-siakan peluang dan amanat? Pilihan raya umum ke-13 mengajar kita erti pengkhianatan. Apakah kita ingin mengulangi kesilapan yang sama dalam pilihan raya akan datang? PRU-13 dianggap sebagai peperangan paling sengit merebut dem... lagi »

KENYATAAN MEDIA UNTUK SIARAN 7hb SEPTEMBER 2015

Alhusseyn Alhusseyn pada AMANAH PROGRESIF PEDULI - Sejam yang lalu
Hari ini, 6 September lebih kurang jam 3 petang, telah berlangsung satu dialog sempena pelancaran Parti Amanah Negara di Hotel Grand Continental di Kuching, Sarawak. Dalam dialog tersebut saya ditanya tentang pendirian Parti Amanah Negara berkenaan hudud jika di bawa ke Parlimen. Saya menyatakan bahawa, kami mengambil pendirian sebarang Rang Undang-Undang (RUU) apa sekalipun termasuk undang-undang syariah, hendaklah dibincangkan terlebih dahulu di atas konsep pegangan perjuangan kami iaitu memlih secara demokrasi, konsultasi (perundingan) dan mengambilkira Perlembagaan negara. ... lagi »

Isu Bai'ah Taklik : Pandangan Ulama Pakistan

Alhusseyn Alhusseyn pada AMANAH PROGRESIF PEDULI - Sejam yang lalu
Maulana Khalilur Rahman - umur -+ 80 tahun. Ulamak/ahli hadith Pakistan. Menghafal Sahih Muslim dan menghafal kebanyakan hadith dlm kitab Muwattha' Imam Malik. Beliau berpandangan tidak jatuh talak 3 thdp isteri bila wakil rakyat Pas keluar dr Pas kerana : 1. Taklik mestilah dilafazkan antara suami dgn isteri. Contohnya jika suami kata kpd isterinya jika kamu keluar rumah tanpa kebenaran aku maka jatuh talak, dan isterinya memang mendengar dan memahaminya. Maka jika si isteri keluar rumah tanpa kebenaran suami, memang jatuh talak sbgmana disebutkan ttg kisah Ibnu Umar dlm Sahi... lagi »

BEGINILAH APABILA ALI RUSTAM SUDAH TIDAK MEMPUNYAI JAWATAN DILAYAN DALAM UMNO?????

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 2 jam yang lalu
*Dulu semasa Tan Sri Dato' Seri Mohd Ali Rustam ketika menjawat jawatan sebagai K4etua Menteri Melaka jangan nak cakaplah, setiap persidangan maupun mesyuarat hatta himpunan UMNO di negeri Melaka pasti diberikan tempat dan kedudukan yang cukup hebat, kini bila semuanya itu klesap dan terbang dari tangan dilayan ala-ala kadar sahaja.Terbaru rakaman gambar mengenai pembukaan mesyuarat UMNO Bahagian Masjid Tanah oleh Dato' Seri Ahmad Zahid Hamidi .. beliau sekadar berdiri dibawah pentas utama sedangkan rasanya ada lagi tempat dipentas utama untuk beliau dijemput berdiri bersama-s... lagi »

BERSIH tanda pagar untuk menteri Umno yang salah alamat

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Entah serius atau tidak, BERSIH hari ini meletakkan kain rentang besar di pagar pejabatnya bagi memudahkan seorang menteri kabinet mengecamnya. Berdasarkan gambar yang dimuat naik oleh pengerusinya Maria Chin Abdullah, pagar pejabat mereka di Petaling Jaya ditandakan dengan tulisan "BERSIH 4". Malah, diletakkan juga anak panah merah besar menunjukkan nombor pejabat mereka. "(Datuk) Rahman Dahlan – kalau-kalau kamu tak jumpa pejabat BERSIH lagi. Maaf, tiada permaidani merah," katanya dengan nada menyindir. Sabtu lepas, hasrat Rahman, menteri kesejahteraan bandar, perumahan dan kerajaan... lagi »

The Unspinners

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
The Unspinners ------------------------------ - Rosmah nafi Hamid Bador, Apa pula respon Zahid? - Bermulakah pendedahan BUTIRAN komplot jatuhkan kerajaan??? - TMI kepunyaan penipu kepada si penipu Xavier Justo menipu-lapor Rahman Dahlan - Jika tak mau, Musram kata RM2.6 billion boleh bantu Sabah dan Sarawak - Belajar dari PAS, UMNO juga perlu hapuskan Anwarinas .... - Dulu pun kata cerita hantu, akhirnya jatuh Perak, Penang dan S'ngor ke DAP Rosmah nafi Hamid Bador, Apa pula respon Zahid? Posted: 06 Sep 2015 10:31 PM PDT Rosmah sudah nafikan kenyataan... lagi »

Kosong-10: Sindrom Bapa Borek

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
*A Kadir Jasin* *MALAYSIA* kosong. Emiriah Arab Bersatu 10. Bagi yang tak faham bola, Malaysia tak skor satu gol pun manakala UAE sumbat 10. Malaysia kalahlah! Ini cerita bapa borek, anak rintik. Bila bapa borek, anak lazimnya rintik, melainkanlah bapa jenis pak sanggup atau ibu main kayu tiga. Nauzubillah. Bagi orang Islam, masa hidup dia anak bapanya. Dia bin atau binti. Tapi bila dia mati, dia masuk kubur sebagai anak ibunya. Jangan silap sangka, saya tak hina sesiapa, tapi daripada aspek biologi, kita hanya boleh pastikan ibu kita. Yang mengandung dan melahirkan kita itulah i...lagi »

Ahmad Maslan.. Putera Al-Waleed Tak Derma RM120 Billion Itu Kepada Individu..

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Tanpa mengenal putus asa.. Ahmad Maslan terus cuba meyakinkan sambil memperbodohkan rakyat tentang isu derma RM2.6 Billion yang masuk ke akaun peribadi Najib itu. Sambil menafikan satu laporan yang mengatakan beliau telah menamakan kononnya Putera Al-Waleed beliau mengatakan itu cuma satu contoh ada individu yang sanggup menderma hingga RM120 Billion.. Dan hanya untuk menyakinkan rakyat beliau tidak menyatakan kepada siapa sumbangan atau derma itu telah dibuat.. Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Ahmad Maslan menafikan RM2.6 bilion yang dimasukkan ke ak... lagi »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 jam yang lalu
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - FLIGHT AIRASIA DAN MAS DARI SABAH FULL PADA 13-15 SEPTEMBER - NGO ISLAM SERU ORANG ISLAM DAN ORANG MELAYU TURUN 16 SEPTEMBER 2015 - ORANG MELAYU WAJIB HADIR TANDA SOLIDARITI KERANA KURANG AJAR CINA KOMUNIS BENTUK BARU FLIGHT AIRASIA DAN MAS DARI SABAH FULL PADA 13-15 SEPTEMBER Posted: 06 Sep 2015 10:54 PM PDT Wakil kami di beberapa bandar utama di Sabah mendapati tiket penerbangan pada 13, 14 Dan 15 September 2015 hampir penuh. Dijangka beberapa hari lagi tiket-tiket penerbangan pada masa tersebut sukar unt... lagi »







#

Tiada ulasan: