Isnin, 7 September 2015

5934. Terjemahkan sikap sendiri bila membaca kisah-kisah singkat ini.

#
Bismillahirrohmanirrohim.
Muhasabah diri kerana Allah.

(G+)
Jangan sampai jatuh haram bila kita berbicara sama ada secara lisan atau bertulis. Tidak rugi meninggalkan bahasa keji, kesat, lucah, memaki, berdusta dan segala bagai bahasa kejahatan.

Astaghfirullah.
Wassalamu.
www.peceq.blogspot.com .

WAJAH CUCU YANG TERGAMAK SEMBELIH NENEKNYA HINGGA MATI

OMAK KAU!!!! pada Omak Kau!!!! - 7 minit yang lalu
*Kuala Terengganu: Wanita warga emas maut disembelih cucu sendiri di Kampung Surau Haji Daud, Kuala Terengganu, pagi tadi.Mangsa, Halimah Taib, 78, ditemui dalam keadaan terlentang oleh jirannya kira-kira 9.30 pagi.Difahamkan, penduduk kampung yang melihat kejadian itu menghubungi polis sebelum sepasukan pegawai dan anggota bergegas ke lokasi kejadian.Suspek dikatakan beredar meninggalkan tempat kejadian sambil membawa pisau yang dipercayai digunakan untuk menyembelih warga emas itu.Mayat mangsa dibawa ke Unit Forensik Hospital Sultanah Nur Zahirah untuk bedah siasat.Se... lagi »

Guan Eng pelawa PAS cabarnya di Air Putih

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 10 minit yang lalu
Susan Loone Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng mempelawa PAS bertanding di kerusi yang diwakilinya - DUN Air Putih di Pulau Pinang. Lim merujuk kepada kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang berkata PAS bercadang meletakkan ahli bukan Melayu dari Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) di kerusi yang ditandingi DAP dalam pilihan raya umum akan datang. Lim berkata beliau tidak terkejut dengan kenyataan Hadi itu, kerana pandangan ini seolah-olah selaras dengan dasar baru PAS terhadap DAP. "Kenyataan Hadi sudah dijangka. Tetapi ini adalah demokrasi di mana semua pihak mem... lagi »

Kongres Rakyat salur tuntutan dengan lebih bermakna.......

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 minit yang lalu
*Oleh Roslan SMS * PERHIMPUNAN Bersih 4.0 telah pun pergi dan berlalu. Dalam ramai sibuk menyatakan berkenaan perjalanan himpunan berkenaan termasuklah kritikan-kritikan mengenai pengisiannya, tidak ramai menonjolkan tuntutannya. Kehadiran yang ramai khasnya dari kalangan masyarakat bukan Melayu, kehadiran bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, insiden-insiden liar selain yang melibatkan tindakan biadap memijak potret Presiden PAS ternyata telah mengerhanai isu yang lebih besar iaitu tuntutan Bersih 4.0 itu sendiri. Bersih 4.0 sesungguhnya menuntut lima perkara sebahagian bes... lagi »

Kongres Rakyat agen perubahan pentadbiran negara

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 minit yang lalu
KONGRES Rakyat yang akan diadakan 12 September nanti dijangka menjadi rangsangan kepada rakyat untuk bangkit menyatakan pandangan dan suara mereka terhadap ketidakadilan kerajaan dalam banyak perkara. Adakah melalui kongres seperti itu mampu menyelesaikan tekanan dihadapi rakyat dan membawa perubahan kepada sistem pentadbiran negara? Pemangku Penolong Pengarang Berita Harakah, NYZA AYOB mendapatkan butiran lanjut mengenainya daripada Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad. Ikuti wawancara tersebut *WARTAWAN: Apa usaha PAS untuk menarik penyertaaan orang ramai dalam Kongres Rakyat na... lagi »

Rosmah hadir mesyurat tukar SB? Mengarut, kata pembantu

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 15 minit yang lalu

Surat Terbuka Dari MP Kuala Terengganu Yang PAS & Hadi Awang Patut Baca - Terutamanya Utk MP2 PAS Yg Kaki Ponteng & Diam Dalam Parlimen.

PASTA DotMy pada Ameno World - 18 minit yang lalu
Saya merujuk kepada tuntutan pesuruhjaya PAS Terengganu agar saya meletak jawatan ahli parlimen Kuala Terengganu. Sebelum pilihan raya umum ke-13 (PRU13), pada bulan Mei 2013 PAS, PKR dan DAP bersetuju memohon mendaftar Pakatan Rakyat sebagai sebuah parti gagasan pembangkang yang akan bertanding di bawah satu lambang, iaitu Pakatan Rakyat. Permohonan tersebut telah ditolak oleh ROS. Bagaimanapun, PAS, PKR dan DAP masih bertanding di bawah konsep “Pakatan Rakyat” walaupun terpaksa menggunakan lambang masing-masing (untuk mengelak pertandingan tiga penjuru dengan BN). Perkara pokok da... lagi »

Hanya Speaker boleh tolak usul, PM pun tak boleh, kata Pandikar OLEH YASMIN RAMLAN

atsixty pada ZAKRI ALI - 26 minit yang lalu
*Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia hadir di Perhimpunan Agung Antara Parlimen Asean (AIPA) ke-36 di Kuala Lumpur hari ini.* *Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia hadir di Perhimpunan Agung Antara Parlimen Asean (AIPA) ke-36 di Kuala Lumpur hari ini.* *Speaker Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia hari ini menegaskan tidak ada menteri, termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, dibenarkan menolak sebarang usul sebelum ia dikemukakan.* *Hanya speaker yang berhak berbuat demikian, katanya, ketika pemimpin Barisan Nasional (BN) menafikan cakap-cakap mengenai usul undi tidak ...lagi »

The Edge mohon ketepi arahan penggantungan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 31 minit yang lalu

Lafaz taklik talak tiga dalam bai'ah PAS Kelantan ada restu pusat - Takiyuddin

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 31 minit yang lalu

Cabaran PAS tanding di kerusi DAP disahut dengan rendah diri - KM Penang

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 34 minit yang lalu

Pakar kes AMLA, Kevin Morais tidak bersama SPRM sejak Julai 2014

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 34 minit yang lalu
The Unspinners Kevin Morais adalah DPP yang pernah uruskan kes untuk SPRM dilaporkan hilang. *Deputy public prosecutor, seconded to MACC, believed to be missing* NEWS PUBLISHED: 51 mins ago SOURCE: TRP Sources say Kevin Anthony Morais was last seen in his official government-issued vehicle bearing registration plate number WA 6264 Q. KUALA LUMPUR, Sept 5, 2015: A prominent deputy public prosecutor has been reported missing and a city wide alert has been activated by police to ascertain his whereabouts. Kevin Anthony Morais of the Attorney-Generals Chambers (AGC), who was form... lagi »

Maria Chin: We may do Bersih 5

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 48 minit yang lalu
‘Kindly Auntie’ wants to ‘fix the system’ and is grateful for public support, Straits Times reports. [image: maria-chin]KUALA LUMPUR: Fresh from the unprecedented success of Bersih 4’s 34-hour long rally held just over a week ago, electoral reforms activist Maria Chin Abdullah has declared it may not be the last, reports Singapore’s Straits Times. She says that there may be two very different reasons why another rally will yet take place. “The first is (in) celebration that we actually got the reforms.” “If we do not have the reforms, there may be five, six, seven, eight or nine (mo... lagi »

NAJIB LOSES CONTROL OF UMNO SUPREME COUNCIL? Despite Zahid, Rosmah 'moving aggressively', sack Muhyiddin plan may FAIL

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 49 minit yang lalu
[image: NAJIB LOSES CONTROL OF UMNO SUPREME COUNCIL? Despite Zahid, Rosmah 'moving aggressively', sack Muhyiddin plan may FAIL] *KUALA LUMPUR* - Concerns about another major shakeup in Prime Minister Najib Razak's Umno party is rocking Malaysia, with investors selling down the Ringgit to below the 4.30 psychological mark against the U.S. dollar, and citizens bracing for more prolonged political uncertainty. "Nobody know what will be agreed or disagreed at the Umno political bureau meeting this morning. It appears to be an emergency session to talk terms ahead of the September 9 supre... lagi »

Bersih perlu menjadi apolitikal untuk berkesan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 49 minit yang lalu
Wanchik Morad: Wujudnya mesej yang perlu dihuraikan. Ada sebab pastinya. Bedah siasat yang menyeluruh perlu dilakukan. Wujud Bersih 5 nanti, mungkin peserta akan berkurangan kerana mendapatkan sokongan orang ramai tanpa objektif dan matlamat politik yang jelas tidak akan berkesan. Kumar Albert: Bersih perlu berhenti mengaitkan dirinya dengan parti politik, termasuklah gerakan Pembangkang, sekiranya pergerakan itu serius mahu mencari keadilan dan kesaksamaan untuk semua rakyat Malaysia. Ramai percaya yang Bersih 4 telah dijarah oleh parti politik, terutama oleh DAP. Alfred Qua... lagi »

Kadir, Mahathir dan Bersih

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 49 minit yang lalu
*Oleh Hasmi Hashim* Mahathir turun demontrasi Bersih. Siapa sangka? Dia turun selepas beberapa hari mantan bos NST, Dato’ A Kadir Jasin mengaku melakukan ‘dosa’. Pengakuan itu dibuatnya dalam sebuah forum di kantor Malaysiakini, dekat Petaling Jaya. Kadir berharap dosa-dosanya itu dapat diampunkan—apabila politik dan ekonomi Malaysia mutakhirnya ini berada keadaan begini gawat.Kadir seorang yang serdahana. Seorang yang pernah mengemudi media propaganda pemerintah seperti yang dia sendiri akui. “Kita semua yang bersalah”, katanya, “kerana memilih pemimpin hari ini”. Dia merujuk, terma... lagi »

PAS hanya mahu jadikan DHPP sebagai kambing korban mereka

Alhusseyn Alhusseyn pada AMANAH PROGRESIF PEDULI - 53 minit yang lalu
Terbukti bahawa Hj Hadi semakin mengarut kebelakangan ini. Kalau ada wala'un yang nak marah sebab saya kata gitu, marahlah. Tidak ada orang yang waras pemikiran dan perkiraannya akan berkata seperti apa yang diucapkan : *Pas mahu meletakkan calonnya untuk bertanding kerusi yang ditandingi DAP sebelum ini pada PRU14.* * Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, pihaknya kini sedang meneliti mengenai rancangan tersebut, termasuk pemilihan calon yang difikirkan sesuai bertanding di kerusi berkenaan. Baca lagi di sin.* Nampaknya kini Hj Hadi meletakan DAP sebagai musuh utaman... lagi »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - 53 minit yang lalu
Kelab Greenboc ------------------------------ "Gembira, Gembira"... PAS Mahu Tanding Kerusi DAP... Posted: 07 Sep 2015 12:35 AM PDT P*RU14: PAS rancang tanding di kerusi DAP* PAS berhasrat untuk meletakkan calonnya di kerusi yang ditandingi DAP pada pilihan raya umum akan datang dan kini parti itu sedang mengkaji secara mendalam mengenai rancangan itu. Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata parti itu akan meletakkan calon bukan Islam dari Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) bagi mewakili parti untuk kerusi itu, lapor Sinar Harian hari ini. "Apabila kita sudah tidak ad... lagi »

Najib jumpa Biro Politik Umno di PMO hari ini, menjelang mesyuarat MT OLEH MD IZWAN

atsixty pada ZAKRI ALI - 53 minit yang lalu
*Datuk Seri Najib Razak dijangka mempengerusikan perjumpaan khas dengan Biro Politik Umno pagi ini di Putrajaya* *Datuk Seri Najib Razak dijangka mempengerusikan perjumpaan khas dengan Biro Politik Umno pagi ini di Putrajaya.* *Datuk Seri Najib Razak bertindak mengadakan satu.perjumpaan khas dengan Biro Politik Umno hari ini sebagai persediaan sebelum menghadapi mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) penting pada 9 September.* *Perjumpaan hari ini, dijadualkan diadakan di Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya, diadakan ketika spekulasi pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin bertiup kencang d... lagi »

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sejam yang lalu
Taipingmali (tm) ------------------------------ PAS: Bai'ah Dan Talak Posted: 06 Sep 2015 08:01 AM PDT Jika benar, bai'ah dan sumpah PAS adalah seperti di dalam gambar: "Bahawa saya bersumpah dengan nama Allah, wallahi wabillahi watallahi, sekiranya saya meninggalkan atau melompat ke parti lain dengan kerelaan saya sendiri setelah terpilih menjadi ahli dewan negeri atau dewan rakyat, maka akan tertalaklah isteri atau isteri-isteri saya dengan tiga talak. Dan segala perbelanjaan saya dengan menggunakan wang elaun ahli dewan tersebut adalah haram." Di zaman Rasulullah, Nabi dibai'... lagi »

WarkahDaily Online

Admin Direktori Blog pada BLOG - BLOG PRO POLITIK - Sejam yang lalu
WarkahDaily Online ------------------------------ Pelarian Syria jalan kaki 200 km ke Jerman Posted: 06 Sep 2015 10:35 PM PDT Selepas beberapa hari ditahan di Stesen Keleti, Budapest, Hungary, pencari suaka seramai kira-kira 1,000 orang warga Syria telah memilih untuk terus berjalan kaki menuju sempadan Austria sebelum ke Jerman. Mereka terdiri daripada lelaki, wanita, kanak-kanak dan warga emas masing-masing telah membawa bersama-sama mereka barang-barang menyusuri lebuhraya yang panjang. Perjalanan bermula pada pagi Sabtu lepas (4 September) dalam keadaan cuaca panas terik mata... lagi »



#

Tiada ulasan: