Sabtu, 23 Julai 2016

6060. Buat berita tetapi tidak boleh di"acces" mengapa...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Allahhumma sholli ala Muhammad waala ali Muhammad.
Bismillaahirrohmaanirrohim.

Amal seseorang itu tidak pernah menjamin ianya ahli syurga atau pun ahli neraka. Akan tetapi SEMATA MATA rahmat Allah swt jua. Kita hanya diperintahkan agar memperbaiki amal dan berdoa agar Allah swt merahmati hingga akhir hayat. Jangan putus asa dari rahmat Allah swt kerana yang putus asa dari rahmatNya hanya kaum yang kufur(kafir)

Suhhanallahhi wabihamdihi subhanakallahhumma wabihamdika asyhadualla ila hailla anta astaghfiruka waatubu ilaik. 


Semoga bermanafaat buat kita semua. Aamiin.

[BONGKAR] Najib Yang Ada RM2.6 Bilion Dalam Akaun,Maka Dialah "Malaysian Official I "

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
Segala-galanya sudah terdedah dan terbongkar. Dokumen rasmi Mahkamah yang di failkan oleh Jabatan Keadilan Amerika telah MENGESAHKAN bahawa duit RM2.6 billion di dalam akaun “MALAYSIAN OFFICIAL 1” adalah duit 1MDB. Dari 1MDB di pindahkan ke akaun syarikat Si J kemudian ke akaun Putera Turki (anak ke 7 Almarhum Raja Abdullah, Raja Arab Saudi). Duit yang sama yang kemudiannya dipindahkan (didermakan?) oleh Putera Arab tersebut kepada “MALAYSIAN OFFICIAL 1”. Hukum kebenaran dan keadilan akan terus berjalan. Ia tidak akan berjaya untuk diselindungi lagi. Pelbagai tindakan kejam da... lagi »

TMJ: SPRM mahu siasat FAM atau pemberi maklumat?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
Lebih baik berikan tumpuan kepada kes-kes yang belum diselesaikan, saran TMJ [image: TMJ] PETALING JAYA: Tunku Mahkota Johor (TMJ) Tunku Ismail Sultan Ibrahim mempertikaikan motif sebalik kesediaan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat maklumat rasuah FAM dalam simpanannya. Beliau menyarankan suruhanjaya itu supaya memberi tumpuan kepada kes-kes yang belum diselesaikan dan sekiranya perlu, baginda sendiri akan memanggil SPRM. “Tindakan anda ibarat seperti begitu terhegeh-hegeh hendak menyiasat FAM, adakah anda mahu menyiasat atau lebih hendak tahu siapa yang memberi ... lagi »

 Lain-lain tajuk yang tersekat pelayarannya.

Al Fatihah: Tuan Guru Haji Salleh meninggal dunia

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
Seorang daripada tokoh ulama di negara ini, Salleh Musa, atau lebih dikenali sebagai Tuan Guru Haji Salleh, meninggal dunia kira-kira pukul 8.15 malam ini di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), Alor Setar, pada usia 87 tahun kerana sakit tua. Pembantu peribadinya, Khairul Nazwan Dzulqarnain berkata allahyarham Salleh yang mengadu tidak sihat kira-kira jam 7.30 pagi, dihantar dengan ambulans dari rumahnya di Madrasah Ar-Rahmaniah, Sik ke HSB. "Allahyarham sebelum ini memang sudah uzur, mengalami sakit tulang belakang, kerapkali juga mendapatkan rawatan di hospital. Allahyarham juga disa... lagi »

1MDB–A Symbol of Shame for Malaysia

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
*The 1MDB trio of Lodin Wok Kamaruddin, Arul Kanda Kandasamy and Superstar Najib Razak.* No one in Malaysia can open their social media accounts without having the one number and three lettered acronym staring back at them for the past few days. As a matter of fact, that one number and three lettered acronym has been haunting us for months, but only in the past two days, someone has finally put a white shroud on it and we are now finally seeing its shape come into view. 1.M.D.B. has finally been caught by the United States of America (US) crime busters after its spree in Malaysia, U... lagi »

Skandal 1MDB: 'Perang' #BeStrongPM di media sosial

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
Media sosial menjadi medan rakyat Malaysia menyatakan sokongan mereka kepada Datuk Seri Najib Razak ketika isu saman sivil Jabatan Kehakiman (DOJ) AS dan Malaysian Official 1 terus diperkatakan. Menggunakan hashtag #bestrongPM pelbagai kata-kata semangat dan perangsang untuk perdana menteri dimuat naik bagi menunjukkan sokongan kepada beliau. Bagaimanapun masa yang lama tidak diperlukan untuk kempen menyanggah sokongan itu muncul apabila pengguna lain media sosial mempersendakan hashtag berkenaan. Antara lain mereka mengaitkan Najib dengan siasatan terhadap skandal 1MDB. Semalam DOJ ... lagi »

MoF tak buat urusniaga dengan ahli perniagaan didakwa tipu 1MDB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
Sebaliknya Kementerian Kewangan hanya berurusan dengan 1MDB dan IPIC, kata Johari. [image: Datuk Johari Abdul Ghani] KUALA LUMPUR: Kementerian Kewangan tidak membuat sebarang urusniaga dengan ahli perniagaan yang dikatakan menipu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) Menteri Kewangan II Datuk Johari Abdul Ghani berkata kementerian hanya berurusan dengan 1MDB dan syarikat pelaburan Abu Dhabi, International Petroleum Investment Company (IPIC). “Tetapi apa yang dilaporkan oleh Peguam Negara Amerika Syarikat ini adalah diluar bidang kuasa saya untuk komen. “Saya nak tumpukan bagaimana nak se... lagi »

Tuan Guru Haji Salleh Musa: Permata sukar dicari ganti...Al Fatihah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
Pemergian tokoh ulama, Tuan Guru Haji Salleh Musa merupakan satu kehilangan besar buat rakyat negeri Kedah khususnya dan umat Islam di rantau ini amnya. Beliau yang dikenali keilmuan dan keperibadian telah meninggalkan jasa sangat besar ke atas umat Islam. Selaku Mudir Pondok Ar-Rahmaniah, ilmunya telah tersebar luas melahirkan para ilmuan agama yang bertebaran seluruh rantau ini menyampaikan Islam. Bahkan, sebagai bekas Ahli Jawatankuasa Fatwa Negeri Kedah beliau telah menggerakkan peranan penting memelihara kepentingan Islam. Sepanjang hayatnya juga, beliau telah menjadi rujukan p... lagi »




Tiada ulasan: