Google+ Badge

Rabu, 27 Julai 2016

6073. The Sabah Insider.Net.

AWAS....NAJIB BAKAL DITANGKAP MASA TERDEKAT INI!!!!
OLEH: ISMAILY BUNGSU
www//sabahinsider14.blogspot.com
Sunday July 24/2016

BILA kita jadi pemimpin dan selalu ikut kata bini atau kalah oleh bini maka kepimpinan yang asalnya baik menjadi rosak.

Biasanya bila kita di atas, kita selalu lupa diri dan menganggap kita itu maha berkuasa dan kesan kuasa yang ada maka selalu saja kita sesuka hatinya melakukan apa saja semahu-mahunya kita, apa lagi bila yang kita lantik selalu ikut telunjuk kita menjadi barua kesan dapat sesuatu.

Makanya bila berada di atas jangan sekali lupa daratan dan ingatlah selalu Allah dan kala Allah dilupakan pasti akhirnya nanti yang kita lakukan bakal ditanya oleh Allah di akhirat.

Di akhirat pasti tapi di dunia kekadang kita menerima hukuman/ada saja balasannya dan itu digelar hukum karma.

Kehidupan Anwar berpuluh tahun cukup terseksa, ditendang, aibkan, dipukul matanya hingga lebam dan sekarang di rumah sakit kesan sakit dan derita itu cukup sama kita rasakan dan memang perbuatan itu cukup pahit kesan doa-doa orang yang teraniya selalu makbul dan kesannya akibat salah tingkah pemimpin rakyat hidup penuh derita.

Najib meski bagaimana hebatnya kaki-kaki ampu macai mempertahankan kedudukannya jika memang salah maka segalanya akan terbongar juga nanti dan rakyat akan tahu semua perkara yang disembunyikan selama ini.

Saya yakin sangat majlis Raja-Raja akan bersidang dalam waktu terdekat untuk membincangkan perkara ini dan tidak boleh tidak Najib terpaksa mengosongkan kerusinya sebagai perdana menteri Malaysia.

Dalam waktu terdekat juga Najib akan dipanggil oleh FBI-Federal Bureau of Investigation dan aset yang bakal disita akan dibicarakan di Amerika dan di situ kita akan tahu kedudukan yang sebenarnya malah bukan saja dikait hal RM2.6 bilion, malah terkait semua dana dalam akaun 1MDB akan disiasat.

Segala bukti bukan saja di Amerika, malah juga yang di Hong Kong dan Negara-negara lain melalui alliance assets international limited, cityfiled enterprises limited, bartingle international limited dan wonder quest investments limited cukup jelas.

Kita lihatlah nanti dan segalanya akan terbukti dan selepas itu kita mahu tahu apalah nanti yang bakal diperkatakan oleh menteri2 dalam kabinet yang asyik mengampu bodek dan terus mempertahankan seolah rakyat bangang dan bodoh termasuk penulis-penulis yang pro UMNO dan kroni segala macam yang selama ini membototi Najib.

Apakah penulis pembangkang benar-benar kaki penipu dan suka menulis kosong meroyan atau apakah mereka yang selama ini memang menulis atau sebaliknya kesan mendapat upah yang lumayan dan ingat sesunggunya wang yang didapatkan itu tidak berkat kesan usaha membodohkan rakyat.

Saya menulis tanpa mendapat sesenpun dari sesiapa tetapi kesan keikhlasan kerana Allah semata dan perjungan DS Shafie juga sama kerana Allah demi rakyat Malaysia.

NOTA : Baru sebentar saya menerima maklumat dan jika benar maka dunia akan terkejut dan kita sebagai Malaysian rasa malu kalau-kalau  Malaysia ini dikatakan sebagai MALINGSIA

Posted by 
(http://sabahinsider14.blogspot.my/2016/07/awasnajib-bakal-ditangkap-masa-terdekat_23.html)

Popular Posts



بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Assalamualaikum warohmatullahi wabarokatuh.

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ

 • 
.................................. 

Tiada ulasan: