Jumaat, 22 Disember 2017

6745. Felda 2. - Mak Cik, Pak Cik Felda ooi...

Najib arah siasatan tanah FELDA dibuat sesera

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - Sejam yang lalu
*22 DIS: * FELDA diarah mengambil tindakan sewajarnya bagi melindungi kepentingan agensi dan peneroka susulan isu penukaran hak milik tanah di Jalan Semarak, kata Datuk Seri Najib Tun Razak. Tegas Perdana Menteri, siasatan terperinci perlu dijalankan serta-merta oleh pihak berkaitan bagi membolehkan tindakan diambil terhadap mana-mana pihak terbabit. Tegasnya, kepentingan FELDA dan peneroka mesti sentiasa dijaga dalam segala program pembangunan negara. “Pada masa sama, saya mahu siasatan terperinci dijalankan oleh pihak berkuasa serta-merta. Tindakan akan diambil terhadap sebarang... lagi »

Tanah Felda Jalan Semarak: Najib digesa bercuti beri ruang siasatan

kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
MALAYSIA DATELINE Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak wajar mengambil cuti bagi memberi ruang penyiasatan menyeluruh ke atas kehilangan hak ke atas tana di Jalan Semarak milik Felda sebagaimana didedahkan media arus perdana semalam. Noraza Muda Timbalan Pengarah Hal Ehwal Felda Lajnah Tanah Pas Naraza Muda berkata, selepas pendedahan oleh akhbar Berita Harian (BH) itu disahkan

Zaman Najib ,jual tanah tak dapat duit.

mantaro pada SISI BUKIT - 5 jam yang lalu
Zaman Najib jual tanah tak dapat duit.Nanti DAP juga yang kena.Tanah Felda RM270 juta dijual ,habuk pun tiada. Buat kata Najib,haram jadah dan kepala bapak ko?

Felda ditipu: Jual tanah, tapi tak dapat duit

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
*KUALA LUMPUR *: Fokus Felda ketika ini adalah untuk menuntut semula keempat-empat lot tanah bernilai RM270 juta yang kini dimiliki oleh sebuah syarikat swasta. Pengerusinya, Tan Sri Shahrir Abdul Samad berkata pihaknya telah melaporkan kepada polis 12 Disember lalu apabila percaya berlaku penipuan dalam proses pertukaran hak milik tanah di Jalan Semarak di sini. Malah, pihaknya juga akan mengambil tindakan sivil kepada syarikat swasta berkenaan kerana dipercayai menyalahgunakan kuasa. Jelasnya, sehingga kini Felda tidak menerima sebarang pembayaran hasil penukaran hak milik ke a... lagi »

ISA SAMAD KAMU MAHU LARI MANA?

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 7 jam yang lalu
Nak lari kemana kamu Isa Samad? Isa Samad tentu sekarang ini berada dalam gundah gulana hingga takut hendak bertemu media yang menunggunya di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) malam tadi. Media mahukan maklum balasnya berhubung isu pertukaran hak milik tanah FELDA di Jalan Semarak, Kuala Lumpur yang telah dipinda milik kepada sebuah syarikat yang mencurigakan keraana tiada wakil Felda yang tanda tangan (dokumen penjualan). Menurut laporan, tanah-tanah itu merangkumi empat perjanjian jual beli dengan nilai keseluruhan RM269.78 juta bagi kawasan berkeluasan 6.57 hekt... lagi »

Dalang Jual 3 Aset Tanah Felda Terbongkar?

Addin pada Addin - 8 jam yang lalu
*Dalang Jual 3 Aset Tanah Felda Terbongkar?* "Saya tidak faham bagaimana tanah milik FELDA boleh dipindah milik kepada syarikat lain. Saya hanya diberitahu tanah kita sudah ditukar milik apabila masuk ke sini (FELDA)," kata Tan Sri Shahrir Abdul Samad yang dilantik sebagai Pengerusi FELDA, 6 Januari lalu. Beliau yang mengakui agensi itu 'kehilangan' tiga bidang tanahnya bernilai lebih RM250 juta di Jalan Semarak di sini, mahu mengambil tindakan undang-undang bagi mendapatkan kembali hak FELDA yang sudah bertukar tangan kepada pemaju Kuala Lumpur Vertical City (KLVC). *Dalang Jual ... lagi »

Satu lagi skandal, Mak Cik,Pak Cik Felda ooi...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 16 jam yang lalu
*Pasai apa akhbar milik UMNO bongkar skandal jual beli tanah Felda?* *Apa khabar pakcik dan makcik Felda di seluruh negara?* *Harga getah dan kelapa sawit macam mana sekarang ini?* *Bayaran bulanan hasil tanaman pula bagaimana, masih selalu lewat diterima seperti beberapa bulan sebelum ini atau sudah dibayar tepat pada waktunya?* *Sarapan apa pakcik dan makcik Felda pagi tadi?* *Sambil bersarapan pagi tadi, akhbar apa yang dibaca?* *Tanah Felda di KL ‘lesap’ di zaman Isa Samad* *(Terkini – Isa Samad kini dalam perjalanan pulang ke tanahair dari luar negara. Beliau dijangka tiba d... lagi »
.

Tiada ulasan: