Google+ Badge

Selasa, 29 Mei 2018

Kemenangan dan kekalahan hak Allah Subhanahuwatalla. Kembalilah pada Nya. Aamiin. 7732.

Pas dan Umno Faris PhKAMI BENCI NAJIB DAN HADI (KBNH)
21 jam 

cuba pikir kalau pas menang pru haritu jd kerajaan..
apa jd kat negara kita?sapa nk selesaikan hal hutang2 negara kita?nasib rakyat mcmana?sebab tu allah tak bagi pas menang.sesungguhnya Allah lebih mengetahui apa yg terbaik.kita rakyat kena bersyukur Alhamdulillah negara tak jatuh ke tgn pemimpin mcm ni.Minta jauh le 😂


Mohamad Affandi Fendi Orang melayu kalau tak sokong pas n umno tu bukan islam ka, mengapa la puak ni bodo sangat, kalau macam ni angapan puak ni bermakna semua penduduk dunia bukan islam la kerana luar negara tak ada parti pas n umno.....islam seseorang ni terletak pada parti ka
ref:
(1) KAMI BENCI NAJIB DAN HADI (KBNH)

Tak pernah terlintas Umno Johor jadi pembangkang'
Lu Wei Hoong  |  Diterbitkan 27 Mei 2018, 10:38 pagi  |  Dikemaskini 27 Mei 2018, 11:54 pagi

WAWANCARA |
Mengimbas kembali keadaan sebelum pilihan raya umum ke-14 (PRU14), Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor, Datuk Hasni Mohammad mendedahkan tiada tanda-tanda perubahan akan berlaku di negeri Umno sehinggalah pengundi keluar mengundi.

Hasni berkata Umno Johor menjangkakan hilang beberapa kerusi tetapi tidaklah sampai tumbang di pusat pentadbiran Kota Iskandar.

“Kami punya rekod baik mentadbir kerajaan negeri, jadi kami fikir kami boleh menang.
"Tak pernah terlintas di fikiran kami akan berakhir sebagai pembangkang," katanya dalam wawancara dengan Malaysiakini.

Hasni berkata semua anggota Umno mesti memikul tanggung jawab kekalahan BN ketika mengulas soalan jika bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak patut dipersalahkan kerana gabungan itu kalah kerajaan persekutuan dan tujuh negeri.

Hasni turut berkata beliau bersetuju Najib melepaskan jawatannya sebagai presiden dan pengerusi BN.

Hasni berkata Tun Abdullah Ahmad Badawi diminta mengosongkan jawatannya selepas kekalahan BN pada pilihan raya umum 2008.

"Malahan, ketika kita kehilangan majoriti (dua pertiga) kita (dalam parlimen), Pak Lah (Abdullah) diminta pergi, apatah lagi pula apabila kita kehilangan kawalan kerajaan persekutuan dan negeri.
"Tak perlu disebut, Najib memang perlu letak jawatan," katanya.

Sebelum PRU14, Hasni berkata BN Johor telah memujuk kerajaan persekutuan untuk memasukkan lebih banyak insentif kepada kerajaan negeri dalam manifesto BN untuk meredakan ketidakpuasan penyokong tempatan.

Tiada isu peringkat negeri

"Kami menyatakan dengan jelas bahawa manifesto (BN) itu mesti memberi kami banyak bantuan kerana kami tahu cabaran kami adalah (isu-isu mengenai) kepimpinan persekutuan.

"Tidak ada isu di peringkat negeri," katanya.

Hasni menegaskan bahawa manifesto BN berjanji untuk memperluaskan Lebuhraya Utara-Selatan (bahagian Yong Peng ke Johor Bahru), keretapi berkelajuan tinggi Kuala Lumpur-Singapura dan Sistem Transit Rapid Johor Bahru-Singapura.

Walau bagaimanapun, beliau berkata janji-janji ini tidak dapat mengimbangi kegagalan bekas kerajaan BN dalam menangani skandal utama negara.

"Kami tidak dapat mempertahankan isu di peringkat persekutuan seperti 1MDB, Mara, Felda malah Tabung Haji. Ini semua isu peringkat persekutuan dan ia juga mempengaruhi pengundi di Johor.

"Bukanlah kerana orang menganggur selama bertahun-tahun atau mereka mengundi (HARAPAN) agar tidak membayar PTPTN (pinjaman pendidikan tinggi) dan bukan kerana orang tidak mempunyai makanan untuk dimakan.

"Ini semua mengenai isu-isu yang tidak diuruskan dengan betul dan ini tidak serasi dengan (kehendak) pengundi," katanya.

Pada pilihan raya umum 9 Mei, Hasni berjaya mempertahankan kerusi DUN Benut untuk kali ketiga, walaupun dengan majoriti yang lebih kecil.


Beliau menang dengan majoriti 4,447 berbanding calon BERSATU Zulkifly Tasrep dan PAS Mohd Firdaus Jaafar.

Pada pilihan raya 2013, Hasni menang kerusi itu dengan majoriti 6,572 undi.

Daripada 56 kerusi DUN, BN hanya menang 19 berbanding 38 pada pilihan raya sebelumnya. Bagi kerusi Parlimen di Johor, gabungan itu memenangi lapan berbanding 21 sebelum ini.

ref
'Tak pernah terlintas Umno Johor jadi pembangkang'

 Steady boy pun faham - Ringkas kata student pun cerdik. 































Tiada ulasan: