Sabtu, 5 Mei 2018

Tun Daim, Tan Sri Rafidah dan Tan Sri Dr Rais bukan ahli umno lagi. Alhamdulillah In Syaa Allah PH makin teguh. Aamiin. 7257.

Ramai-ramai undi PH... In Syaa Allah.
‘Hakim syarie kempen untuk menteri Umno?’

Tindakan beberapa hakim syarie yang meluangkan masa memberi nasihat percuma kepada pengundi di kawasan Parlimen Jerai di mana Menyeri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom mempertahankan kerusinya mula dipersoalkan sesetengah pihak.

Bagi peguam syarie, Syed Iskandar Syed Jaafar Al Mahdzar, apa yang berlaku itu menjadi persoalan dan adalah wajar bagi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan Suruhanjaya Pencegahaan Rsuah (SPRM) menjalankan siasatan.

"Jika ingin memberi nasihat percuma tentang prosedur atau undang-undang syariah mengapa menggunakan hakim bukannya peguam?

"Selain itu, kenapa ini dilakukan semasa tempoh pilihan raya, adakah kebetulan? SPR dan SPRM patut menyiasat perkara ini," katanya kepada Malysiakini. 

Senang aja jwabnya.....bila sudah kno dedak jalan yg bengkok nampoak btul!!!!!.







Published on May 4, 2018


Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mengesahkan parti itu sudah memecat 3 veterannya, Tun Daim Zainuddin, Tan Sri Rafidah Aziz dan Tan Sri Rais Yatim.


.

Sayang Sabah - Berita Negeri Kita

Rafidah, Daim & Rais Dipecat UMNO

PUTRAJAYA- Lembaga Disiplin UMNO telah memecat tiga veteran UMNO yang juga bekas menteri iaitu Tun Daim Zainuddin, Tan Sri Rafidah Aziz dan Tan Sri Rais Yatim.



Perkara itu disahkan oleh Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, yang turut mengumumkan bahawa surat pengguguran keahlian mereka telah ditandangani olehnya semalam.

Kata Tengku Adnan atau Ku Nan, mengikut perlembagaan parti, mereka sebagai veteran UMNO tahu bahawa tindakan itu salah apabila berceramah di atas pentas pembangkang.

Tambah Ku Nan lagi, tindakan itu bukanlah bersifat ‘serkap jarang’ kerana terdapat bukti-bukti kukuh seperti gambar dan video.

Semalam (4 Mei), Dr Mahathir, Daim dan Rafidah hadir di atas pentas Pakatan Harapan (HARAPAN) yang mengadakan ceramah di Bukit Piatu, Bukit Katil, Melaka, manakala RAis pula membidas Umno dan SPR secara terbuka.- mynewshub

ref: 
Rafidah, Daim & Rais Dipecat UMNO – Sayang Sabah


....

Tiada ulasan: