Google+ Badge

Selasa, 12 Jun 2018

“Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah beserta kita" (At Taubah : 40) 7772.

🕋 AL-QURAAN DALAM HATI ORG BERIMAN
🌛🕸🌛🕸🌛🕸🌛🕸

Bismillahi Walhamdulillah. 
Allahu Akbar.
 Allah.

Ketika kita sakit....
Allah tarik 3 perkara:

1. Allah tarik keceriaan wajah kita.

2. Allah tarik selera makan kita.

3. Allah tarik dosa kita.

Apabila sudah sembuh, Allah hantar 2 benda aje:

Allah hantar balik keceriaan wajah kita.

Allah hantar balik selera makan kita.

Akan tetapi Allah TAK HANTAR BALIK dosa kita..

Allahuakhbar sayangnya Allah pada kita🌹 🌹 😍 😍 😊 👍
Sebarkan jika anda yang terbaek

MENGELUH:- Sedikit tazkirah untuk perkongsian:

Ketika kita mengeluh: “ishh, aku penat sangat."

ALLAH menjawab:

(وَجَعَلْنَا نَوْمَكُمْ سُبَاتًا)

“Dan KAMI jadikan tidurmu utk istirehat (An Naba' : 9)

Ketika kita mengeluh: “Beratnya dugaan ni, tak sanggup rasanya aku.
"ALLAH menjawab:

(لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا)

“AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupannya.” (Al Baqarah : 286)

Ketika kita mengeluh: “Serabutnyaa."

"ALLAH menjawab:

( أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ)

“Hanya dgn mengingatKU hati akan menjadi tenang” (Ar Ra'd : 28)

Ketika kita mengeluh: “Apa yg aku buat ni semua sia sia.

"ALLAH menjawab:

(فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ)

"Siapa yang mengerjakan kebaikan sebesar biji zarah sekalipun, nescaya ia akan melihat balasannya” (Al Zalzalah : 7)

Ketika kita mengeluh: “takde sorang pun yang nak tolong aku."

ALLAH menjawab:

(وَقَالَ رَبُّكُمُ ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ)

“Berdoalah (mintalah) kepadaKU, nescaya Aku kabulkan”
(Al Ghafir : 60)

Ketika kita mengeluh: “Aku sedih sangat.” ALLAH menjawab:

( لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا ۖ )

“Janganlah kamu berduka cita, sesungguhnya Allah beserta kita" (At Taubah : 40)

Jangan banyak mengeluh. 😔

Banyakkan bersabar dan teruskan kehidupan ini dengan bertawakkal dan bertakwa, dlm memantapkan beriman pada Allah.

In Syaa Allah kita menjadi insan yang bertakwa dan beriman. Hadapi dengan tenang. In Syaa Allah kita akan berjaya.👍

*So kita nak joingolongan manusia yang mana?:*

_1. Bila dia baca dan lihat ilmu ini dia abaikan._
_2. Bila dia baca sesuatu yang bermanfaat dia sebarkan._

Allahu Akbar.
Aamiin Ya Allah.
Wassalamu.

Take note: *Kalian my family, sahabatku, saudara Islamku.* Salam Silaturrahim. Aamiin Ya Allah.



😔 hari ini
😒 panggil Selasa
😚 suruh bisik
😄 kt Rabu
😉 beritahu 
😌 Khamis
😨 cari
😱Selaa Selasa suruh
🌺 cakap
🎇 kt Khamis
📢Kham
🎐 yang
🎉 Jumaat
🔊 ni
📣 dah
📺 raya
🎆 😄 😊
  

   

__🏠__🏥🏫🏬🏦🏪🏠_🌳
/🚔 🚘\
🚔 | 🚘 \
🚍 🚔🚘\
🚖 | 🚖 \
🚔 🚔 🚔 \
🚔 🚔 🚘🚘\
/ |🚔 🚘 \
🚘🚘🚖\
🚦🚘 \

Vrom...vrom...vrooomm
Selamat Balik Kampung!! Berhati2 di jln raya. Awasi speedtrap & AES di sekeliling anda!
Selamat Hari Raya Aidilfitri!
Maaf Zahir dan Batin
#molek skit kete polis bnyk 😂😂😂
Bismillahirrohmanirrohim.
Alhamdulillahirobbilalaamiin.

*Allahu Akbar*
Ingatkan diri sendiri tentang rindu. Untuk kasih, sayang, cinta, ingat dan rindu sesama makhluk Allah yang bersifat baharu dan hamba-Nya., dengan lebih bermakna. In Syaa Allah. 

Kalau rindu sebut dan ingat Allah ...puji Dia Allah Tuhan Yang Maha Esa. Allah Tuhan Yang Maha Menjadikan. *Allahu Akbar*

Bila rindu wirid, zikir ...auto kita pulangkan rindu tuu jdi rindu pada Allah ..nak² bila kita rasa nak nangis sebab penangan rindu. In Syaa Allah rindu kita tu akn Allah sampaikan kepada seseorang yang kita maksudkan yang juga hamba-Nya. SubhanAllah.

Apa² hal sekali pun cepat² *roger* Allah. In Syaa Allah ..kita hamba-Nya akn dpt redho-Nya, rezeki-Nya, hidayah-Nya, keberkatan-Nya dan rahmat-Nya. Dh tu kita Selawat utk Rasulullah Junjungan kita Nabi Muhamnad. Aamiin Ya Allah.

Tu maksud bila rindu sesama makhluk. Utamakan rindu Allah. Allah bg kita rasa rindu tu, Allah nak tgk kita rindu Dia x ...n dpt x kita saling berpesan² ...ingatkan tak, ttg rindu kita dan rindu Allah. Rindu Rasulullah, Rasulullah rindu kita, walau Nabi n kita x saling jumpa n Nabi juga ada mendoakan kita umatnya yang lahir setelah kewafatannya. Aamiin Ya Allah Ya Muhammad Rasulullah.

Dengan izin dan kehendak Allah... Maka Allah kata *Maka jadilah rindu yang lebih bermakna antara kamu hamba Ku kerana Ku* Aamiin Ya Allah.

Alhamdulillah.

Tentu kita nak Allah kata camtu kan tentang kita. Bila kita rindu dgn ibu bapa kita, pasangan suami/isteri kita, dgn adik beradik kita, dgn ank cucu kita, dgn saudara mara kita, sahabat kita dan saudara Islam kita. SubhanAllah.

Fahamkan dan amalkan. In Syaa Allah hubungan yang lebih berkat, terpimpin, terbimbing dengan redho Allah dan rahmat-Nya. MasyaAllah.

In Syaa Allah rasa rindu kita akan lebih mantap bermanfaat dan afdhal, sebab mengutamakan *Rindu Allah,* *rindu kekasih Allah Nabi Muhammad* Junjungan kita umat akhir zaman.

SubhanAllah.
Aamiin Ya Robbalalaamiin.
Wassalamu.
evo.wir.sg.


Bismillahirrohmanirrohim.
Alhamdulillahirobbilalaamiin..

🕌Tatacara. Mengerjakan. Solat. Hari. Raya🕌

🖊RAKAAT PERTAMA🖊

1) Berniat di dalam hati untuk mengerjakan solat Hari Raya Aidilfitri.

2) TakbiratulIhram (Menyebut Allahu Akbar).

3) Doa Iftitah.

4) Takbir 7⃣ kali (menyebut Allahu Akbar) dan diselangi setiap takbir dengan membaca zikir

"Subhanallah, walhamdulillah,wa la ilaha illallah, wallahu akbar" sebanyak 6⃣ kali. (Menurut pendapat Imam As Syafi'e).

Takbir 7⃣ kali ini tidak termasuk takbiratul ihram.

5) Membaca surah al-Fatihah.

6) Membaca Surah al-Qur’an.

7) Rukuk.

8) I'tidal.

9) Sujud.

10) Duduk antara dua sujud.

11) Sujud kali kedua.

12) Bangun untuk rakaat kedua.

🖊RAKAAT KEDUA🖊

1) Takbir 5⃣ kali (menyebut Allahu Akbar) dan diselangi setiap takbir dengan membaca zikir seperti:

"Subhanallah, walhamdulillah,wa la ilaha illallah, wallahu akbar" sebanyak 4⃣ kali.

Takbir 5⃣ kali ini tidak termasuk takbir ketika naik dari sujud / takbir intiqol.

2) Membaca surah al-Fatihah.

3) Membaca Surah al-Qur’an.

4) Rukuk.

5) Iktidal.

6) Sujud.

7) Duduk antara dua sujud.

8) Sujud kali kedua.

9) Duduk untuk tahiyyat akhir dan membaca bacaan tahiyyat serta selawat ibrahimiyyah.

10) Memberi salam ke kanan dan ke kiri.

-🕌 INFORMASI ILMU MASJID JAMEK TAUN GUSI🕌-

📌 Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin.

Allahu Akbar.
SubhanAllah.
Aamiin Ya Allah.
Wassalamu.


Bismillahirrahmanirrahim.
Menyebut, mengingat Allah sebelum memulakan sesuatu pekerjaan atau kalau di sini memuat naik status fb.
Alhamdulillahirabbilalaamiin.

Ucapan syukur hamba Allah kerana diberi lagi nyawa untuk hari ini, sejak semalam, kelmarin, hari-hari yang lalu, minggu-minggu lalu, bulan-bulan lalu, tahun-tahun yang lalu sejak dilahirkan.

Niat:

Semua kerana Allah.
Fitrah kehidupan:
Jangan lokek untuk berbuat baik kepada diri sendiri kerana Allah.
Ucapan sesama manusia hamba Allah:
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Waalaikumussalam Warahmatullahi Wabarakatuh.
Ucapan yang membuat kita ingat Allah dan amalkan sekerap saat yang boleh:
Allahu Akbar.
SubhanAllahiwabihamdihi.
MasyaAllah.
Astaghfirullahalazim.
Nauzubillahminzalik.
In Syaa Allah.
Ucapan yang wajib digugurkan dari diamalkan:
Nasib
Nasib baik
Unjuran terindah:
Pemaaf.
Doa mendoakan.
Sayang, kasih, cinta dengan mengutamakan  Allah dan Nabi Muhammad Rasulullah.
-=-=-=-=-=-=-=-=-
Aaamiin Aamiin Aamiin Ya Allah.
Wasssalamu.






































Tiada ulasan: