Ahad, 10 Jun 2018

Lunak. 7764.

Umno dengan dongeng keramatnya.
Cerita si pembangkang. 
BERITA»Nasional
Khamis, 7 Jun 2018 | 9:47pm
BharianBeritaNasional
Ahmad Suhael Adnan
ahmad.suhael@nstp.com.my

Pertemuan Dr Mahathir, Zahid bukti UMNO matang
Ketua Penerangan UMNO,Tan Sri Annuar Musa. - Foto Zulfadhli Zulkifli

KUALA LUMPUR: Kunjungan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bertemu Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini, menunjukkan parti itu bersikap matang dan berjiwa besar.

Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa, berkata kunjungan itu menunjukkan parti itu sedia menjadi pembangkang yang membina dan bertanggungjawab.

"Saya bersyukur dan menyokong kunjungan itu. Lagi pun, UMNO harus menghormati institusi Perdana Menteri, malah individunya (yang menjadi Perdana Menteri) juga.

"Ia juga menandakan UMNO hormat pada suara rakyat. Pertemuan tidak semestinya ada apa-apa dan kalau pun ada, tidak semestinya tidak baik.

"Yang pasti UMNO mesti menerima hakikat kita kalah. Kita kini pembangkang, dan kita mesti bersiap memainkan peranan kita sebagai pembangkang secara tegas, berani, bijaksana dan bertanggungjawab," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Beliau mengulas kunjungan Ahmad Zahid ke Putrajaya hari ini, untuk bertemu Dr Mahathir, sekali gus mencetuskan pelbagai persepsi mengenai pertemuan itu.

Ahmad Zahid yang memuatnaik gambarnya dengan Dr Mahathir menerusi Twitter berkata, kunjungan itu dilakukan sempena bulan Ramadan dan mengharap pertemuan itu memberi kebaikan kepada semua.

Sementara itu, Annuar turut menegaskan UMNO perlu kembali kepada asas perjuangannya, selain memohon maaf kepada rakyat atas segala kelemahannya.

"UMNO sebagai satu wadah politik tetap luhur dan murni. Kotoran, jika ada, adalah kelemahan individu dan mungkin juga organisasi.

"Kelemahan boleh dan mesti diperbaiki," katanya.

ref:
https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/06/435328/pertemuan-dr-mahathir-zahid-bukti-umno-matang

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/05/428983/mt-umno-putuskan-semua-jawatan-tertinggi-dipertandingkan
https://www.bharian.com.my/berita/politik/2017/07/307118/jangan-ikut-perangai-ketam-santuni-sifat-semut-zahid
https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2017/07/304317/tolak-pemimpin-gila-talak-zahid


Cerita sebelum kalah. 

BERITA»Nasional
Rabu, 2 Mei 2018 | 11:18am
Oleh Zanariah Abd Mutalib
zanariah_mutalib@nstp.com.my

'Sebelah sana yang kelam-kabut, kita OK'
SETIAUSAHA Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor. - Foto Ahmad Irham Mohd Noor
PUTRAJAYA: Belum ada laporan diterima berhubung ahli UMNO menjadi pencadang atau penyokong calon parti pembangkang pada hari penamaan calon Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14), Sabtu lalu.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, berkata keahlian ahli parti akan gugur secara automatik jika dikesan berbuat demikian.

"Setakat ini belum ada pengesahan ahli UMNO menyokong parti lawan dan jika ada, kita akan ambil tindakan.

"Daripada apa yang saya tinjau, yang kelam-kabut ini yang sebelah sana (pembangkang). Kami tidak ada kelam-kabut," katanya kepada NSTP.

Ahad lalu, Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mengingatkan ahli UMNO yang menjadi pencadang dan penyokong kepada pemimpin UMNO yang bertanding atas tiket Bebas atau pembangkang akan dipecat.

Pada hari sama, MCA memaklumkan 12 ahlinya dipecat serta-merta termasuk tujuh yang bertanding sebagai calon pakatan pembangkang, selain menjadi calon Bebas pada PRU-14.

Mengulas pendedahan Ahmad Zahid mengenai rancangan pembangkang memasukkan Tun Dr Mahathir Mohamad ke hospital menjelang hari pengundian bagi meraih simpati, Tengku Adnan menyifatkannya sebagai antara permainan kotor pembangkang mendapat undi.

"Saya ada dengar, dia (pembangkang) ada taktik nak raih simpati. Dia akan minta Tun Mahathir pada 7, 8 atau 9 Mei kononnya masuk hospital kerana sakit.

"Mereka juga kini menakutkan penyokong kita sehingga nak memukul dan sebagainya. Selepas itu, dia kacau poster kita, seperti di Putrajaya, dia letak bendera PKR pada poster Perdana Menteri... teruk.

"Ini taktik lapuk dan kita tidak gentar. Kita akan meneruskan perjuangan mengikut landasan dan perundangan. Kita sudah buat laporan kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan berharap SPR akan mengambil tindakan," katanya.

ref:
https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/05/419790/sebelah-sana-yang-kelam-kabut-kita-ok

BharianNode290015
Isnin, 5 Jun 2017 | 10:56pm
Oleh Nadia Hamid
nnadia@bh.com.my

'UMNO tak kelam-labut macam pembangkang: Annuar
KETUA Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa. - Foto Eizairi Shamsudin
KUALA LUMPUR : UMNO tidak mendahulukan kepentingan individu bagi meneruskan perjuangan dan memenangi hati rakyat berbanding pembangkang.

Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa, berkata perkara itu menjadi tunjang utama Barisan Nasional untuk mendapatkan mandat memerintah negara selepas Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).

Katanya, situasi itu berbeza dengan strategi kelam-kabut pemimpin pembangkang yang lebih mementingkan agenda dan kepentingan individu bagi meraih jawatan penting dalam parti.

"UMNO tidak sama dengan parti serpihan lain (pembangkang). Kalau ada ahli yang buat silap, kita akan tegur dan berbincang seperti satu keluarga.

"Majlis Tertinggi (MT) juga sentiasa memberi peringatan kepada ahli supaya jangan bersikap individualistik tetapi dahulukan kepentingan politik parti dan negara," katanya kepada pemberita pada Majlis Berbuka Puasa, Solat Maghrib dan Terawih bersama media.

Seramai 100 wakil media menghadiri majlis berkenaan termasuk, Pengarang Eksekutif Berita, Rencana dan Digital BH, Datuk Ahmad Zaini Kamaruzzaman.

Mengulas lanjut, Annuar berkata ahli UMNO diingatkan supaya mengambil iktibar pertelingkahan PAS dan PKR yang menjadi mangsa kepentingan politik parti cauvinis DAP.

Ketika mengulas persiapan jentera UMNO menghadapi PRU-14, Annuar berkata parti itu sentiasa bersedia sejak awal.

"Persiapan UMNO termasuk pengurusan maklumat, sistem data yang lengkap dan arahan gerak kerja sistematik. Walaupun tidak dihebohkan, gerak kerja terus berjalan di seluruh negara," katanya.

ref:
https://www.bharian.com.my/node/290015

BERITA»Politik
Sabtu, 11 March 2017 | 3:34pm
BharianNode258653
Oleh Suzalina Halid
suzalina@bh.com.my

Kewibawaan PM dicemburui pembangkang
JERLUN: Kewibawaan Datuk Seri Najib Razak mengendalikan isu membabitkan konflik Malaysia-Korea Utara menyebabkan pembangkang resah dan tidak senang duduk.

Ketua Penerangan UMNO, Tan Sri Annuar Musa, berkata Perdana Menteri menunjukkan prestasi yang membanggakan dalam isu terbabit hingga memberi kelebihan kepada kerajaan Barisan Nasional (BN).

Katanya, soal kepentingan politik dan kepartian dalam mengendalikan kes sebegini diketepikan kerana apa yang lebih utama adalah ketegasan pemimpin dalam soal kedaulatan, undang-undang dan maruah negara.

"Sebenarnya ada orang bimbang dengan kewibawaan tinggi ditunjukkan Perdana Menteri dalam menangani isu ini kerana ia memberi kelebihan buat kerajaan... perkara positif bagi kerajaan adalah berita buruk buat mereka.

"Adalah menjadi tanggungjawab kerajaan dan pemimpin untuk menguruskan sesuatu isu dengan baik kerana sudah diberikan mandat oleh rakyat termasuklah isu berkaitan Korea Utara.

"Ia harus diselesaikan dengan ketegasan tanpa memutuskan hubungan diplomatik sedia ada," katanya pada sidang media di Padang Sera, di sini tadi.

Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan beberapa pemimpin pembangkang termasuk Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Tan Sri Muhyiddin Yassin yang meminta supaya konflik antara Malaysia dan Korea Utara tidak dieksploitasi bagi kepentingan politik.

ref:
https://www.bharian.com.my/node/258653

https://www.bharian.com.my/node/202485

https://www.bharian.com.my/node/258609

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2017/08/319635/umno-sedia-kerjasama-dengan-pas%C2%A0

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/05/421348/biarlah-tun-m-kata-apa-saja-tpm

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/05/419628/penolakan-calon-oleh-spr-bukan-isu

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/04/418316/pemuda-pas-ns-tempelak-kecuaian-pkr

https://www.bharian.com.my/node/140243

https://www.bharian.com.my/node/60883

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2017/11/355111/bn-ada-persediaan-mantap-tengku-adnan

\https://www.bharian.com.my/node/171553

https://www.bharian.com.my/node/167926

https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/06/436240/masa-berpolitik-sudah-berlalu-shafie

Nik Mohamad Abduh 3 jam · Teh Halia Tarik (11) Politik Dekat Raya.. Apa pendapat anda jika hubungan PAS dan UMNO menjadi semakin baik? Jika ia berlaku, adakah UMNO akan berubah kepada baik daripada kesalahan lampau mereka yang banyak? Atau, adakah PAS hanya akan terpalit dengan keburukan hasil hubungan baik tersebut? Pilihan UMNO ialah; 1) Hidup berseorangan seadanya. 2) Bergabung atau menjalin hubungan intim dengan PPBM (UMNO 2). 3) Menjalin hubungan baik dengan PAS. 4) Tunggu mati. Setakat ini, pilihan 2 amat tidak disenangi PH. Pilihan 4 hampir disenangi semua kecuali UMNO. Pilihan 1 hujungnya adalah pilihan 4. Manakala pilihan 3, amat-amat diperhatikan. Sehingga hari ini, PAS sentiasa membuka pintu kepada ahli dan penyokong UMNO untuk menyertai PAS. Ia proses biasa yang diperbaharui. Sejak dulu lagi, antara faktor utama jumlah ahli PAS bertambah dari semasa ke semasa adalah disebabkan penghijrahan ahli dan penyokong UMNO kepada PAS. Jangan kata PAS juga sudah di hujung hayatnya. PH tidak pernah takutkan UMNO. PH hanya takutkan PAS. Jika begitu, PAS-lah masa depan seterusnya untuk Malaysia. =========================
Muhamad Shafiq Bin Shahrin yang patut mati politik adalah Mahathir bapak korup umno.. Najib pun dah letak jawatan.. Kalau Mahathir bubarkan umno sudah pasti org umno akan masuk PAS dan berdendam dgn Mahathir.. Mahathir ancaman baru utk umat Islam.. boneka DAP

Sharifah Mawar Kasturi Tepat sekali..

Abd Aziz Basirudin Almarhum ustaz fadzil noor memohon kita mendoakan tun mahathir umur panjang selepas 2020 supaya dia tengok sendiri KEROSAKAN tun mahathir buat . Sabar dan Sholat. 

Nasyaruddin Noor Abd Aziz Basirudin kenapa Allah pilih Tun M bukannya Lebai Hadi jadi PM..

Abd Aziz Basirudin Tu ketentuan Allah. Kenapa Allah Taala pilih firaun tak pilih nabi musa. Gi majlis ilmu mengaji supaya faham islam. Maafkan saya.

Mafuzah Mahya Nasyaruddin Noor 
Setiap yg blaku ke atas makhluk Nya pasti ada hikmahnya. Apa yg tjadi tlh tmaktub. Jgn bongkak

Suhaimi Panjang Itulah agenda sebenar madey

Riza Rizan Muhamad shafiq.. Salah diri sendiri

Marcus Robin Almarhum ustaz fadzil noor memohon kita mendoakan tun mahathir umur panjang selepas 2020 ... Sekrang tengok Tun M dapat lihat bagaimana pembelitnya pemimpin PAS.... masa PRU13 puji DAP hentam UMNO.... masa PRU14 keji DAP,,, puji UMNO..

Selepas PRU14,,,,, puji pulak DAP,,,, kutuk UMNO..... memang dasar pembelit... :P

Shaifuddin Awang Bodoh utk tuan...

Sadiq Sigeragar X move on lg ye penganut parti sesat ni

Ahmad Albab Parti sesat dgn kate2 kesat...ilmu yg turun tuang presideng kaki buit pd pengikutnya...

Hassan Zainal Abidin Dh xde hujah dikatakan sesat pulak,lihatlah cai2 politik mgomen

Fauzi Abdullah ALLAH bg ph menang sbb ALLAH nak kita lihat kekecelaruan ph... wallahualam...

sbb ALLAH akan bersama org2 yg bjuang ke atas agama yg dimuliakannya.. amiin

Mistral Ayan Nasyaruddin Noor kurang mengaji kau ni

###################

Mohd Khair PAS dan UMNO kena sama2 muhasabah diri dan bertaubat.Kita tak sempurna dan juga tidak menongkat langit.

Biar duduk asing2 tapi berkembar di hati dan fikiran.

UMNO dan PH patut lebih terbuka kepada PAS.Demikian juga PAS patut lebih penyayang dan keibuan terhadap UMNO.

Jaffri Siakin SEMUA UMAT ISLAM KENA MUHASABAH DIRI LEBIH 2 LAGI YG MENGUNDI PH.

Sharifah Mawar Kasturi Ulama' & Umara' wajib bersatu..

Abd Aziz Basirudin Astaghfirullahhalazim

Halimi Almuari yg mengudi PH xnk taubat ke?

Nik Nhassan Lebih2 lagi orang mcm kamu tu kena bertaubat dulu..

Mohd Khair Apa masalahnya orang beriman yg selalu bertaubat walau tidak buat salah dan dosa apa2 ? Rasul dan Nabi diberi kelebihan jaminan mencapai kejayaan .
Tak perlu ego dengar teguran dari insan kerdil marhaen jalanan yg sgt jahil ini walau ia sekadar peringatan terbuang di angin lalu.

Mohd Khair Mungkin ada silap kecil dimana2 dakwah PAS susah sampai kpd UMNO

Afiq Shaffee Mohd Khair dakwah bkn utk dunia shj..akhirat juga..sbb tu lambat..hny org islam tertentu shj yg menyokong

Parujas Ais Afiq Shaffee Adjust pendekatan dakwah .Analoginya seperti penjual kecilan yg tiada aset bisnes mahu mengajar bisnes dan pengaruh jutawan koperat tersohor .

Kekurangan PAS adalah tak mampu tunduk mereka dgn duit, cara buat duit.Benda yg dipuja diburu.Duit dan harta boleh memesongkan akidah dan juga boleh menarik manusia kpd agama. Jgn kata kita tak suka duit ? Duit sebagai umpan dakwah bukan tenggelam dlm duit.

###################

Mohd Hishamuddin Hasan pembangkang nk kuat kena gabunglah umno + pas. kalu nk suruh bubar umno pakat masuk pas blake x logik krn umno menang 54 kusi parlimen dan pas cuma 18. kalu nk kata umno kaloh teruk sebenanya pas lg kalah teruk dr umno. nk suruh bubar pas pakat masuk umno blake agak logik krn umno lg kuat dr pas tp pas mesti x setuju. tiada pilihan lain umno dan pas kena gabung gak seawal mungkin utk hadapi pru15. kalu dkt nk pru15 baru nk gabung kesan penolakan ahli yg bantah sukar di kawal. atau masing2 keras kepala x nk gabung maka laluan mudah utk ph menang pru15 nnt.

Zulkefli Non Nak jadi pbkang mcm mana muka dah terpalit dng taik, gila,,,, nk cakap pasai rasuah, umno bapa rasuah, nk ckp pasai skandal umno bapa skandal, hanya pas sj parti pmkang

AzLy Mohamed Yang menang tu kes dedak je.skrg rakyat dh tau permainan yb2 dalam UMNO..bodohlah kalu masih nk undi lagi penyangak2 tu semua

AzLy Mohamed Pas bukan nk gabung..cuma nk ajak penyokong umno masuk PAS..

Abdul Wahab Pas tak kuat....?????? Kalau tak kuat....takkan kerajaan sekarang dan macai-macai dan macai-macai...menghentam pas je ....celik mate...hentam!!!....tutup mata hentam....sampai ade sorang tu boleh cakap ....hudud tu pas punye....bukan dari Al-Quran.....adusss tok leh nok pikir doh

Azhar Yusof Tu sebelum pru14. Sekarang duit dah takde. Nyawa umno adalah duit. Duit takde nyawa melayang. Tiada nilai satu sen

AzLy Mohamed Skrg harapan kepada penyokong UMNO buka mata tengok siapa yang ikhlas memperjuangkan nasib rakyat dan agama.

Mohis Chang tak perlu gabung.parti....memadai org islam.tahu yg mne parti memertabatkan.islam.....

Hasimi Mi Ambik data dari mana kata pas tak kuat.kalah teruk.yang kalah tu ppbm

Alatif Binpardi Kalu nak gabung umno kono masukn quran dn hadis dlm pelembagaan umno, buang pemimpin yg ada kes, istihar harta pimpinan umno, dn jadi ahli bawshan pas dulu ie tukang pacak bendera, tukang buat teh kopi, tukang pikul barang ceramah dll

M.r. Shafiq Please la terima kenyataan yg UMNO yg tgh nazak skrg ni....nak tubuh kerajaan negeri pun huru hara, dan kena terima hakikat bahawa rakyat dah tolak UMNO, jgn nak mendabik dada lg...sbb tu sy ckp xde guna kalau bergabung, sifat dan sikap tu masih terserlah silap2 bila bergabung dia tikam lg....ini masanya bubarkan UMNO yg dasarnya sekular, kembali kps Islam dan sertai PAS kesemuanya....

Ismi Asadullah UMNO bagaikan orang GILA talak, PAS tak kebuluq nak bergabung dg UMNO,, tetapi pimpnan UMNO setiap hari dok hebohkan PAS dan UMNO akan bergabung. Mungkin ini salah satu tektik dan perang sarap UMNO, supaya penyokong PAS tak bg undi pd PAS, kerana PAS nak gabung dg UMNO.

Mohd Fauzi Takkan nak bubarkan parti yg nak Islam boh....mikir logik gok...dunia dicari akhirat diidamkan....sudah sampai mase umnobn join pas.....perjuangkan islam sama²....umno dasar perjuangan dok betul doh...muhasabah diri deh....#UP slamanye

Faiz Rahim Kalau Pas gabung ngam PH, UMNO kalah teruk doh

Riza Rizan Hasimi Mi parlimen kuat ke?

Din Mustapha PAS menitik beratkan perjuangan. Isu kalah ke menang tidak pernah diambil kira, wpun dlm setiap perlumbaan semua nak no 1. Kerana kalau ikut rekod PAS pernah kalah lagi teruk. Tapi PAS tetap dgn perjuangan. Disisi Allah, dia tak tengok kita dpt no berapa. Yg dia tengok apakah usaha kita lakukan sebagai seorang Islam . Itu yg akan dipersoalkan diakhirat nanti.

###################

Mohamad Othman Bila pnyokong umno beralih kepada pas ini akn mnguatkan lg pas di masa akn dtg..tp bila mana pimimpin2 umno yg brhajat mnjalin hubungan dgn pas.. Tidak lain hnyalah utk survival politik semata2 krna tlh trsepit... Adakan pas ingin mnjadi pnyelamat kpd pemimpin2 umno bermasalah ?

محمد شهىدان Ya.. biarkan pemimpin2 mereka.. tapi penyokong2.. mailah bersama2 PAS..

Abdul Muiz Badrulhisham Ajak org UMNO msuk PAS ja

Apez Amir Limtat igt main masuk je ke..mesti laa ada syarat2 nya..

###################

Shahrul Akmal Tunggu tengok halatuju ameno slps pemilihan parti yg akan datang... klau muka2 yg terpalit skendel tu jugak yg dipilih n diangkat rasa2nya lupakan jer la parti nih

Han Cus Han Madey kutty rasuah hangpa dok diam ja. Pas jangan seronok bangga sangat.target dap dan hidden hand akan tertumpu kepada pas pulak. Jangan ingat sedap duduk dah. Dah terbukti parti yg membela islam akan dihancurkan. Lain la klu pas tak bela islam. Takut dapat royalti semua lembek. Org kapir nak hancurkan agama dan negara jangan dok buat pejam mata pulak.

Mafuzah Mahya Han Cus Han 
Klau hang dok dlm pas br hg tau pas buat keja mcmmn. Dok luaq mn tau. Kira nk komplen. Parti mn x bela islam parti itulah yg pas lawan. Ada phm

###################

Mohd Remy Hariez Aku move to another step nik..in nasa we regroup and team up.. Nice one huh.. Kahkahkah.finally terpancut juga niat kau dgn geng2 kau ye nik. Hahaha... Ruu355 diam dah skarang. Hudud pon bila dkt election je timbul ye. Bermusim agaknya..

Alatif Binpardi Tunggula parlimen brsidang baru usul ruu355 naik balik.

Mohd Remy Hariez Alatif Binpardi sebelum tu setelkan hal harakah dulu ye. Kesian kat org yang mengharap..

Han Cus Han Lepas ni dap suap royalti sikit terus senyap bab hudud

Mohamad Fauzli Sobri Jho Low dah kena tangkap belum? Ke bermain sandiwara ? Hancing

Abdul Muiz Badrulhisham RUU 355 diam? Kesian...tgk x wawancara TGHH kt TV3

Shahrul Rizal Dapat royalti kelantan Dan terengganu lagi makmur..xda rasuah..korang punya pimpinan macam2 skandal..tubuhla Suruhanjaya DiRaja baru anak jantan..

Mohd Remy Hariez Dapat royalti seronok macam anjing tesepit celah gate. Hahaha.. Hadi so islamik g jumpa madir liberal.. Minta wang dgn lim si kafir harbi. Kahkahkah

Mohd Remy Hariez Abdul Muiz Badrulhisham yang tanya lain jawab lain tu ke. 

Mohd Remy Hariez
Mohd Remy Hariez
Apez Amir Limtat Mohd Remy Hariez dh terang2 fake..melalak2...ckp merapu fakta xda..

Riza Rizan Mohamad Fauzli Sobri baru kluar gua?

Mohd Remy Hariez Apez Amir Limtat rujuk sinar la bahlol

Ismed Ulam Raja Depa mana mau baca selain Harakah ja.. surat khabar berlatarbelakangkan mainan persepsi.

Ismed Ulam Raja
Ismed Ulam Raja

Ismed Ulam Raja
Ismed Ulam Raja

Mohd Remy Hariez Ismed Ulam Raja melantun lantun la kau ni. Eh eh


###################

MK Mubin PAS dan UMNO wajib gabung utk menjadi pembangkang yg power, PAS tak usah ckp besar. sbb dlm parlimen pon 18 kerusi sahaja, umno 50 lebih, maknanya umno masih dominan undi melayu islam, pas tidak wajar bersendirian, pas wajar buat pakatan dgn umno.

Mohd Farish Ahmad Umno kena bersatu dgan pas.. Dlm masa yg sama pemimpim2 umno haruslah di transformasikan..bg pemimpim2 yg x bermasalah.. Bersih dr perspektif buruk..berprinsip dan keterbukaan dlm menerima teguran...

Mohd Farozi Bin Yaakob Sebutkan nama perosak negara,Kemajuan hasil negara dan rosaknya negara denga rakus menjilat hasil negara..Siapakan Parti dan namanya YB..Jika dah tahu..Senyap dan muhasabah diri..
Pilihan terbaik kita semua adalah PAS kini dan selamanya,
Insya Allah.

Shamsuddin Yahaya Kalau arah pemikiran kepimpinan masih lagi menganggap PAS berada dlm keadaan "king maker" sampai bila pun PAS akan hanya menjadi parti pembangkang dgn beransur-ansur kehilangan keyakinan rakyat atas kepimpinan PAS. Sepatutnya pemimpin PAS memiliki pemikiran kearah bagaimana menguasai negara dgn dgn sepenuhnya bukan hanya menjadi "kingmaker" baru rakyat yakin hala tuju yang akan dibawa oleh PAS. Kalau kepemimpinan hanya mengelurkan kenyataan-kenyataan yang mesih menjadi teka teki seperti ini lambat laun PAS hanya mendapat sokongan dari ahli sahaja bukan daripada rakyat keseluruhan...hmm

Shahril Rizal Samsudin Saya lebih suka dgn sistem 3 parti kuat.. harap pas dapat kukuhkan gagasan sejahtera.. umno dapat bangkitkan semula barisan.. ph dapat mengukuh dgn kuat.. sbb apa, kalo 2 parti, rakyat kurang pilihan..

El Pistolero Dh tersepit nk mampos baru sedar diri UMNGOK ni ingat pesan Almarhum TGNA barang yg dah nak mampos jgn diberi talian hayat biar cepat matinya dari berkuasa menyusahkan org menipu merompak aja kerjanya. Ingat juga kisah Almarhum TGNA yg berterima kasih kpd TUN sebab nk tumbangkn UMNGOK BN so yg kita ank cucu nak gi tlg peridup buat apa.

Aziem Aaz Fakrul Naim sek
kita kena bsaen nga ore umno doh pahni . Jgn wt baloh nga umnogok hahaha . Dei pimpinan kata gitu, kmungkinan laa tu. Barei dk sekor smpai kiamat xmenei klu xgabung. Nk gabung nga PH malu sero kok supo jilat blik hok ludoh hahaa . Pening doh im

Jie Lagi malu kalu kena kencing bera2 atas muko, hacing duk jajat kehulu kehilir.. 😂😂😂

Suhaimi Kadir Teori politik apapun bolh jadi..tetapi realiti politik sudah ramai rakyat yg memahami. sya rasa rakyat teramai kini mengambil sikap tunggu dan lihat dan jika perlu x mustahil lakukan perubahan lagi.

Roslee Pjk bicara yg agak takbur...bicara utk perpaduan harus saling toleransi...give and take...
Jgn ingat kita yg tbaik...sedangkn org lain semuanya buruk dan mnunggu mati...

Kayro Abdul Hadi Sejujurnya mmg ramai hok nok no 4 tuu dgn ramai ahlinya menjadi ahli PAS & mengikut sistem tarbiyah PAS.

M.r. Shafiq Sepatutnya bubar UMNO dan semua ahli nya sertai PAS, tiada lg istilah bergabung, harap mklum

Mohd Majid Ya stuju

Mesman Musa As salam...Mr Shafiq.
Sdra tahu ker jumlah ahli Umno n penyokong Umno....sekira kami beramai2 menyertai Pas sudah pasti kami boleh mendominasi parti ini...dlm Umno pun ramai intelek2 brtaraf ulamak cuma ideolagi Pas n Umno ini yg membezakn kami...suatu masa nanti parti ini akan dijelmakan sebagai Umno juga...

Mesman Musa Apakah kita hanya tunggu dan lihat sahaja pihak2 keji itu dgn rakus merosakkn satu persatu hak2 Agama Islam serta entiti2 Islam di Malaysia ini...
Itu belum lagi kita bangkitkn iltizam mereka utk menghapuskn hak dan agensi utk orang Melayu...
Jgn kecam sy

Mesman Musa Sejahat2 Umno mereka tidak menghancur bangsa Melayu...malah ada usaha menaikkn taraf hidup org melayu melalui program2 keusahawanan bumiputra..

M.r. Shafiq Benda ni simple je, kalau UMNO xnak bubar sgt... Ubah dasar SEKULAR kpd dasar ISLAM... kalau benda ni jd, PAS yg akan bubar seperti kata TGHH...wallahualam

M.r. Shafiq Kalau la PAS ni gila kuasa dan harta, lama dah PAS gabung dgn PH, berapa kali PKR dan Bersatu merayu utk bekerjasama dgn mereka...tp DASAR PAS LA YG CANTIK iaitu ISLAM, PAS ada prinsip dan berpegang teguh dgn pendirian...kalau PAS gabung PH bungkus terus umno, terima hakikat majoriti rakyat dah tolak umno ni....inilah masanya sertai PAS parti yg satu2


###################

Muhammad Hirzi Nox berdasarkan ego mereka baiklah mereka meresapi entiti umno 2.0(bersatu kita bersatu)...ibarat smarfon update oS...kekekeke

Roslanali Addylan Umno ni biar le jadi sejarah utk cucu cicit je jom bersama ulama 
Sejahtera bersama Islam

Rozaidi Rozaidi Skrg org bukan islam dah nak printah negara ...kita asyik bincang nak bergabung ke tak...mereka sdg usaha kuasai perundangan negara peguam negara hakim negara kewangan ketenteraan kepolisian dll yg strategi

Arafa Khamil Nik abduh masih buta hati lg ke. 
Target melangit 160 kerusi dpt nya 18 je pun msh nak sombong bodoh pas masa dpn utk malaysia? Gila gedebe mu

Mohd Sailani Saleh Target 40 je tuan.

Marc Cucurella Masa depan la tu konon..hikhik

Anas Khalis Aris Ni klaka..molek lg umno..79


M.r. Shafiq Okey la tu PAS je tubuh Kerajaan Negeri berjalan lancar, berbeza dgn PH & BN 2x5 sama je... Nak tubuh kerajaan Negeri punya la huru-hara....malas la nk citer banyak, korang punya minda sempit....


###################

Afendi Ahmad Buat masa sekarang jangan percaya dengan UMNO kerana sekarang dalam kesusahan setelah hilang kuasa di peringkat pusat apa Yang mereka lakukan sekarang seperti lompat parti Dan ingin berbaik-baik dgn PAS adalah untuk kepentingan diri meteka, berhati-hatilah dgn UMNO ambil pengajaran Dalam RUU 355

Afiq Saad Pilihan 1,

buat apa nak kerjasama dgn Ppbm? Sekutu dap kot

Sorang2 pon kalau nak menang menang jgk

Farouq El Muhandis Pas jadi parti jumud kembali era 90 an jela.. xpayah berangan nk perintah Msia.. kt selangor pn ghuyub


Nadzmi Razak PAS jumud ? Rasanya Rakyat yg UNEDUCATED! Pilih pemimpin yg Takut pada Allah, bukan pemimpin yg menentang hukum Allah! 😊


###################


Eliana Damia Lurve Umno dan pas ibarat langit dan bumi. Umno.parti assobiyah, korupsi dan kapitalis serta elitis ...boleh ke serasi dgn pas.

Yus Nizam Yunus lawak..... geng ph nie.

geng umno masuk pas, dikatakan cam2 tp bila geng umno berarak masuk ph, mereka setuju dan menyokong. bg mereka sape masuk ph, mereka akan suci sesuci2nya. tk mustahil, najib masuk ph, najib pun jd suci.

Putera Boyer Kami xtakut pas.. Kami takut Allah.. Pas dan umno sila mereput.

Mohamed Halimi Poyo

Ridzuan Razak Hon sikit
Kamaruzzaman Hamzah hahhahahhahahah..dah menang pun siang malam hentam PAS.....ph ketakutan.....hahhahah

Azim Firdaus Takot allah jgn takot berkata benar pada pemimpin sendiri plak😂

Kamarul Rizal Ali Abdan.
Ahmad Fauzi Ab Rahman jika betul takut allah... sila laksanakn hukum allah

Zack ID Putera Boyer kalau kamu takutkan Allah pasti kamu tak akan sokong dan undi PH yg terang2 memperjuangkan liberal, sekular, menyokong murtad, menyokong tuntutan congo, dan yg paling ketara membuat fitnah keatas alim ulamak dan membuat fitnah kepada parti pas yg membawa perjuangan menegakkan islam.

Ian Zachary
 🙄

Mohd Azrin Zolkefli putera boyer ....sebelum bercakap tu fikir dulu mcm orang yg ada akal ......

Otromanovich Taro ntah2 fake account j. haha. toksah lyn la

Al Fakir Bagus lh..kite smue kena takot Allah swt..dlm quran pn de sebut..PH sile amalkn islam sbenar..takot Allah taala kn..

Helmee Ramli Hbk hahaha takut Allah tapi sokong orang yg lawan n mempersenda hukum Allah..takut ke mcm tu??org hk lawan hukum Allah nie xlayak duduk atas bumi milik Allah nie..bia kabar gak

Muhammad Fahmi Haha....takut Allah apanya sokong pemimpin liberal.... P berambuih jauh jauh

Abdull Manaf Helmee Ramli Hbk kamu seperti tiada hujah

Fakrulrodzi Kassim Poyo

Abu Syaami Akhtar Buaya penyokong lgbt dan kristianisasi di malaysia kot. Huhuhu. Elok buaya kawen terus ngan siti kassim buat jadi bini no2. Nama pun buaya.😆😎

Mohd Majid Ha..ha..ayat poyo

محمد شهىدان Alhamdulillah... Moga takut dgn sebenar benar takut yakni taqwa..


Anuartku Fx Umno kapal yg sudah karam atau meniti utk buat skrap..kalu benar umno sudah berubah..bubarkan sahaja..join pas sebagai ahli kalu niat betui mereka betui..berjuang dulu xpa sebarang jawatan..klu benar berubah n ikhlas🤔

Ismi Asadullah Istiqamah dg PAS,, tidak rugi apa2 pun,.. PAS for All. dulu kini dan selama2Nya.

Ramlan Omar Aamiin.Semoga umat Islam bersatu dlm PAS agar kekyatan mereka d geruni musuh2 Islam.

Kamaruzzaman Hamzah Yup..sama dengan fikiran saya..no 3.tu yg ph takut..sebab tu siang malam duk hentam pas..walaupun dah menang...

Majid Udin Utk agama islam dan kaum melayu .sebaik2 nya bekerja sama antara pas dan unmo .hanya itu lh jalan yg tebaik .

Azman Jeman bolih bgabung,martabatkn islam dtempat paling atas,buang idealogi sekular.rakyat dperlihara raja trpelihara Islam trus mara.

Sara Sulaiman Perjuangan memartabatkan ISLAM lebih utama kerana....ISLAM UNTUK SEMUA...

Iman Sufi Kalau pas gabung umno nescahya bagi saya dibimbangi pas akan hilang sokongan akar umbi dan akan membenarkan fitnah ii yang dilemparkan sblm ini

Eliana Damia Lurve Masa senang Dulu umno maki hamun pas. Pas parti kampung, jumudlah....extrene lah..kuda DAP lah. Sekarang dah terjunam baru nak mencium

Wan Johan Wan Ishak 'Pilihan 1 penghujungnya adalah pilihan 4 ' ni tergunapakai utk semua parti ..realiti politik di msia

محمد شهىدان Prefer penyokong2 umno masuk/sokong PAS. Yg pemimpin2 tu.. biarlah...

عيدالازاهر ﻣﺖ ﻧﻮﺭ Ok ah tu nik beduh, umnuu + parti agama = pembangkang perpaduan

Shaifuddin Awang Ph adalh versi malaysia baharu...
Umno + pas adalh versi conventional....
Pilihan malaysia selepas ini..

Salehudin Basri Hebat Pas..terbaik. PH teruk, cuma skrg tgh sibuk uruskan nak bagi 5% royalti minyak utk kerajaan terbaik dan sesempurna kejadian di Kelantan.

Yaakob Munah Tidak memjafi kenyataan andainya kedua2 peminpin atasan bersikap angkoh n sombong yg x boleh diajar

Tok Uban Kasturi laluan lojing- gua musang boleh lalu tak??

info sikit siapa tau..
maaf ustaz. pinjam muka buku.

Adie Zack Pemimpin umno kena bersih dulu drpd skandal rasuah sblm masuk pas.bertaubat dan mengaku kpd rakyat Malaysia.jangan buat taik dlm pas

Mohd Shamsul Hasim Kebanyakan yg masuk pas taknak gi usrah jd masih terbawa bawa wadah pjuangan parti lama

Apis John Hussin Klau pucuk pimpinan UMNO dpt direvolusikan, time tu mmg bagus klau pas bergabung dgn UMNO..tp klau pemimpin tertinggi UMNO masih dipegang org mcm Zahid, anuar Musa,,,,please pas jgn cube2 nk merisik khabar krn pas akan terpalit dgn tahik...

Tok Adi musuh2 Islam takut umno berkerja sama dgn pas atas dasar Islam

H.S. Harum X kesah pun apa2 blh berlaku..politik kan..

Tapi, yg 90 juta, 200 juta... ente paham kan maksud ana.. akan disiasat sampai lobang cacing

Ana tahu..ana tahu
😂😂😂😂😂

Mohd Farizan Jaga hubungan adik beradik dahulu baru politik..

Rafi Hamzah Yg penting hormat ibu bapa dulu..

Abdul Muiz Badrulhisham Dgq ckp mak

Adam Yusoff umno bubar...ahli dia sokong pas

ref: 
Nik Mohamad Abduh - Siaran


lain-lain berita (tdk berkaitan dgn hal di atas): 












xYz

Tiada ulasan: