Google+ Badge

Ahad, 29 Julai 2018

Ahli akar umbi lama dah ingatkan Najib. 7947.


Apa yang terjadi ini semua salah umno yang bukan sahaja menyingkir Singapura, malah menjual gadai KTMB Woodlans ke Tanjung Pagar dan Pulau Batu Putih. MELAYU INI TIDAK LUPA
Kita kalah piliharaya, jgn salah sapa2, 
ini semua kita punya angkara

Kevin Jefrie Rozmi MokhtarIkuti
27 Julai 2017
Singapore Yang Hebat ?????

11/7/2017,
Pada hari selasa baru baru ini seorang rakan telah ke Singapura untuk trip satu hari. Setibanya beliau di Changi Airport beliau lihat agak ramai pekerja2 airport Melayu yang agak lanjut usia masih bekerja sebagai tukang cuci.
Apabila beliau berjumpa sahabatnya Dr Hisham beliau pun bertanyakan tentang Melayu di Singapore kerana apa yang dia lihat di airport suasana kurang selesa baginya.
Dr Hisham memulakan ceritanya dengan berkata, orang Melayu di Malaysia sepatutnya bersyukur kerana nasib rakan sebangsa mereka di Singapore cukup ditekan.

Katanya, pertama peluang untuk melanjut pelajaran amat tipis. Dari 100 orang, hanya 4 orang anak Melayu diterima berdasarkan quota dimana Melayu di Singapore hanya 4% sahaja.

Katanya lagi, 4 pelajar ini akan diberikan kursus yg akan ditentukan oleh universiti. Pastinya kursus tersebut adalah yg paling sukar! Sekiranya pelajar tersebut ingin menukar kursus pihak universiti tidak membenarkannya sebaliknya menasihatkan pelajar tersebut berhenti saja.

Sekiranya pelajar tersebut gagal walau satu kertas ujian, dia akan dikeluarkan dari universiti.
Tetapi sekiranya berjaya, pihak universiti akan menekan pelajar tersebut agar menjelaskan yuram yg tinggi. Sekiranya gagal maka pelajar tersebut terpaksa berhenti dari U tersebut.
Perlu diketahui TIADA BIASISWA UTK PELAJAR MELAYU DI SINGAPURA!

Begitu juga halnya dalam perniagaan. Seperti sahabat saya , beliau mempunyai klinik sendiri tetapi sekiranya pihak kerajaan melihat potensi yang begitu baik maka beliau dipaksa untuk menerima seorang Cina Singapore untuk duduk sebagai Pengarah!.
Sekiranya beliau tidak bersetuju, beliau akan berhadapan lesen perniagaannya tidak lagi disambung dan diarahkan tutup!.
Orang Melayu yang ingin berniaga di Singapore harus menerima lokasi yg telah ditetapkan oleh pihak kerajaan. Lokasi2 strategik kebanyakkannya dikuasai oleh Cina manakala Melayu luar dari kawasan tersebut ditambah pula dengan kadar sewaan yang tinggi.

Sikap pemimpin Cina yang begitu skeptikal dengan Melayu dan sering kali dikaitkan sebagai kumpulan bermasalah di Singapore menyebabkan ramai Melayu yang diperosok ke dalam pusat tahanan melalui penguatkuasaan ISA!
Sekirannya 4 Melayu sudah selesai menjalani hukuman dibawah ISA, kerajaan Singapore akan memastikan 4 Melayu lain akan mengisi tempat tersebut.
Bentuk kesalahan adalah berbagai.

Banyak lagi tekanan yang diceritakan dan bagaimana Melayu didiskriminasi sebagitu hebat. Tetapi Melayu kita di Malaysia masih tidak sedar akan nikmat berkerajaan sendiri.

Tidak mustahil nasib kita juga akan sama dgn Melayu Singapore kalau kita masih seronok bertelagah kerana politik dan menjadikan DAP mentor setiap kali melayu berpecah sepertimana PKR, PAN dan parti cap Bunga raya yg menyembah DAP bagi meneruskan survivel politik yg ada.. .. .

MELAYU INI TIDAK LUPA


Siti Amnah Mohd Omar Mari sokong dn like wahai melayu tulisan ini...

Mohd Asri Bakar
Sejak pengumuman oleh pemimpin2 PAS untuk bersama-sama dan menyokong UMNO...lebih dari 5,000 orang ahli2 PAS di Kedah telah mengisytiharkan untuk KELUAR dari PAS. Ini di ikuti Perak (1,500), Selangor (2,100), Pahang (800), Terengganu (500), Kelantan (670). Lain2 tempat belum dapat di pastikan lagi.

Nampaknya...mereka dah tahu kejahatan pimpinan tertinggi mereka semua tu. "Hujan dah turun!!!. Lebai2 tak sempat nak tutup lubang langit!".

Secara asasnya, takde kaedah dah untuk Pimpinan PAS mengembalikan kepercayaan ahli2 mereka sekarang nih. kecuali 2 cara sahaja iaitu:

1. Semua pimpinan PAS wajib melepaskan atau meletakkan jawatan mereka masing2...atau,

2. Mereka boleh lah meninggal beramai-ramai.

Salah seorang dari mereka berkata "biar lah kami mati daripada berbaik dengan UMNO yang jahat, zalim. biadap dan dah nak mati!!!".

Alhamdulillah....Hidayah itu milik Allah, dan siapa lah kita untuk menghalangnya..kan?.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100011414531883&hc_ref=ARSGoGcZxOTMG5o-7Y8UYdXTaNCT12P9_PoqkOa3ykzJZguPHC2-gXUmkZiHDbAIyoA&fref=nf&hc_location=group

Charull berkongsi video Muhammad Ridzuan
Semalam jam 4:21 PAGI 
Kita kalah piliharaya, jgn salah sapa2, ini semua kita punya angkara.. Setepek najib kene sound.. tp ramai dok backup ajib lg.. Muhammad Ridzuan sedang bersama Ajmee Qareem dan 16 yang lain9 Oktober 2014 najib kena sound depan muka. najib ni cakap depan2 pn tak guna.. keras hati.. semoga hidayah milikmu
2,277,372 Paparan
https://www.facebook.com/wanwanwan24/videos/823341501020303/?t=21


Tiada ulasan: