Sabtu, 4 Ogos 2018

Fitnah dan percaya serta subahat kepada hal fitnah. 7973.


Macam-macam cara untuk menyampaikan fitnah. Isi artikal lain. Gambar hal lain. Bila dipertikai tentang gambar, dikata jangan peduli gambar, tetapi peduli kepada artikal. Jahat? 

Hehe parah sangat dah puak amno ni...
Tang mana yg duk kata pihak kristian kuasai Putrajaya?? Ni bercakap utk kempen PRK macam borak dalam kedai kopi... Boleh lagi kah pengundi percaya kempen macam ni?? Kempen lagu dah ketinggalan zaman lah weii..
"Orang Kristian sudah mengambil alih, take over kuasa Putrajaya dan negeri-negeri yang saya sebut tadi. Betul memang betul." Kata pemimpin amno itu...haha
SG KANDIS | MP Pasir Salak beri amaran kepada pengundi bahawa pemimpin DAP guna politik untuk kembangkan Kristian.
MALAYSIAKINI.COM
Kahkahkah.. Dah agak dah. UMNO fitnah dh xpelik dh skang sejak mereka kalah.. ni yang pelik tgk ruangan komen ramai betol org PAS melalak menyokong org UMNO dgn berita ni. dah adik beradik nak buat mcm mana.. 👏👏👏
https://www.facebook.com/MohdAidiel88/videos/pcb.391091158086027/391091041419372/?type=3&theater&ifg=1
Foto Mohd Aidiel.

Foto Mohd Aidiel.
Mohd Aidiel menambah 2 foto dan video.
Isu viral yang tular dalam whatsapp dan facebook berkenaan arahan memperlahankan azan di surau Taman Nora adalah tidak benar dan merupakan satu fitnah dari page Umno Bangkit.
Pengerusi, Ajk surau dan Yb tiram telah pun mengeluarkan kenyataan.


Foto Srikandi Malaya.

UMNO kata jgn “bunuh” Utusan Malaysia - yg bunuh Utusan ialah utusan sendiri, mereka bkn “Pemangkin Fikiran Rakyat” sebaliknya “Peracun pemikiran Rakyat” 

Hingga kini dah berapa juta utusan kena bayar gantirugi kerana kalah saman malu? Demi membela umno, mereka sanggup jadi bodoh dan mencemarkan maruah dan harga diri.




Srikandi Malaya sedang bersama Teoh Teoh Woei Synn.

Untuk meringankan beban kewangan kerajaan, maka tindakan menamatkan langganan Utusan Malaysia tidak dapat di elakkan...

Harap Utusan tak berkecil hati ya...😀😀


KJ kata kontrak RM40 juta yang diberi kepada syarikat allahyarham ketua Umno Jelebu ditolak kementerian belia dan sukan tetapi diluluskan kementerian kewangan.
[[ siapa Menteri Kewangan yg luluskan tu?? Pasti bkn najib,sbb dia akan kata: “saya tak tau..” ]]

1.Polis siapkan siasatan mengenai kebocoran surat Organisasi Perisikan Luar Malaysia (MEIO) iaitu surat yg di tulis oleh pengarah jab itu kpd CIA utk meminta bantuan Amerika utk sokong Najib sebelum PRU14 lalu. Surat tsb juga memuji najib sebagai penyokong Amerika, sebaliknya memburuk2kan Dr Mahathir yg di katakana anti Amerika dan anti Barat.
[[ sepatutnya polis siasat juga kenapa si penulis tulis surat tu dan hubungan nya dg pengkhianatan Negara. Kenapa perlu mintak bantuan CIA utk bantu Najib?]]
2.Kata peguam penulis surat tsb (Hasnah), dakwaan surat berkenaan merupakan perbuatan khianat kepada negara adalah tdk benar sbb menjadi perkara biasa MEIO dan CIA bertukar-tukar maklumat.
[[ bertukar maklumat?? Maklumat apa? Mintak bantuan Amerika bantu Najib itu satu maklumat??? Apakah CIA ada minta bantuan najib utk bantu Trump? JGN LAH PERBODOHKAN RAKYAT.]]
Foto Ayie Bahari.
Serangan di Kampung Simpang Tiga, Setiawan, Perak pada 4 Februari 1950 di mana seramai 80 Pengganas Komunis telah menyerang dan membakar kampung yang mengakibatkan 1,000 penduduk kehilangan tempat tinggal dan harta benda.

Ya. Sitiawan pernah hangus dibakar Pengganas Komunis.

"Pejuang rakyat" bakar rumah kampong rakyat awam. Ya inilah pejuang kemerdekaan. Bakar dan bunuh rakyat awam untuk merdeka.

Sepanjang Darurat Pertama dari 1948 hingga 1960 sejumlah 2478 orang awam terbunuh dan
810 hilang.

1346 anggota tentera dan polis Persekutuan Malaya terbunuh.

2406 kecederaan di kalangan anggota tentera dan polis Persekutuan Malaya dan British.

.............

Tiada ulasan: