Rabu, 1 Ogos 2018

Hidup. 7961.


TAZKIRAH: Hafal Asmaul Husna Masuk Surga
Hafal Asmaul Husna Masuk Surga


Asma ul Husna 99 Names of Allah

Hafal Asmaul Husna Masuk Surga

Lenggang Kangkung pada TAZKIRAH - 9 jam yang lalu

Asma ul Husna 99 Names of Allah

Lenggang Kangkung pada TAZKIRAH - 10 jam yang lalu
* *

Lepas Ni Ahli PAS Bolehlah Pakai Baju BN

Din pada Addin - Sejam yang lalu
Pengundi PAS pada pilihan raya kecil (PRK) DUN Sungai Kandis tidak mempunyai pilihan lain selain mengundi calon Barisan Nasional (BN), Datuk Lokman Noor Adam. Ahli Majlis Syura Ulama PAS Pusat, Dr Khairuddin Aman Razali berkata, ahli parti Islam itu dilarang mengundi calon daripada Pakatan Harapan (PH). Katanya, disebabkan itu hanya calon BN saja layak diundi oleh pengundi PAS di Sungai Kandis. “Sebab kita tak boleh undi PH. Kalau tak undi PH nak undi siapa lagi,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen, hari ini. Semalam, Pemuda PAS Kawasan Kota Raja mempersoalkan perjalanan pr... lagi »

Dana-dana Patuh Syariah PMB INVESTMENT

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - Sejam yang lalu
DANA-DANA PATUH SYARIAH PMB INVESTMENT 🇲🇾 ● PMB INVESTMENT menguruskan 15 dana Patuh Syariah yang dilaburkan dalam pasaran Malaysia dan ASEAN. ● PMB INVESTMENT adalah syarikat pengurusan dana Islam (IFMC) dengan sejarah peniagaan bermula sejak 1967. ● Boleh melabur secara Tunai atau Skim Pelaburan Ahli KWSP (akaun 1). ● 5 dana PMB Investment mencatatkan jumlah pulangan 1 tahun (2017) yg cemerlang seperti pada 31 Disember 2017. Jumlah pulangan 1 tahun - 2017: 1. PMB Shariah Growth Fund : 32.8% 2. PMB Shariah Small-Cap Fund : 32.8% 3. PMB Shariah Premier Fund : 29.1% 4. PMB Shariah Agg...lagi »

KHAZANAH DI ERA NAJIB YANG MEMALUKAN.....

Shahbudin Husin pada Shahbudin dot com - 4 jam yang lalu
Selain 1MDB yang diketahui umum banyak menanggung hutang dan kerugian sehingga kerajaan terpaksa menanggung segala bebanannya, kini Khazanah juga rupa-rupanya tidak kurang "kong kali kongnya" sewaktu era pentadbiran Najib Razak dahulu. Belum habis perbualan rakyat mengenai lesapnya wang berjumlah RM3 bilion dalam pelaburan bank yang tidak menjadi di Switzerland, Khazanah juga didapati ada melabur dalam perniagaan pakaian dalam serta coli wanita yang akhirnya menanggung kerugian sebanyak RM80 juta. Siapakah yang menasihati Najib Razak sehingga beliau selaku Pengerusi Khazanah ... lagi »

Khazanah rugi RM80 juta jual baju dalam dan coli

kerengga pada KERENGGA - 5 jam yang lalu
PARLIMEN l Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mengketengahkan kerugian pelaburan Khazanah Nasional yang bernilai AS$20 juta (RM80 juta) sebagai contoh selepas Datuk Seri Najib Razak (BN-Pekan) mempertikaikan dakwaan bahawa syarikat kerajaan itu tersasar daripada objektifnya. Najib yang mencelah Azmin semasa beliau menyampaikan ucapan penggulungan untuk kementeriannya di

Peringatan Anwar Kepada Kerajaan Pakatan Harapan

Din pada Addin - 5 jam yang lalu
*Peringatan Anwar Kepada Kerajaan Pakatan Harapan*. Ketua Umum PH, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan barisan jemaah kabinetnya ada ketikanya mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan yang akhirnya mengundang kontroversi. Namun beliau memberi jaminan bahawa kerajaan persekutuan yang ditubuhkan daripada hasil kemenangan PH pada PRU14 lalu, tetap berada di landasan yang betul. *Peringatan Anwar Kepada Kerajaan Pakatan Harapan*. Katanya, beliau sentiasa memandang secara dekat perjalanan pentadbiran kerajaan PH sekarang. “Perdana Menteri Tun ... lagi »

'Ada kerusi kosong, saya mahu tanding' - Anwar

kerengga pada KERENGGA - 8 jam yang lalu
SG KANDIS | Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berseloroh mahu kembali menjadi wakil rakyat. “Ada kosong di Sungai Kandis, ada kosong di Balakong dan ada kosong di parlimen sebab saya mahu bertanding,” katanya yang berucap dalam keadaan beranduh. Dalam ceramah di Dewan Undangan Negeri (DUN) itu malam tadi, beliau tidak menyebut kerusi khusus parlimen yang dibangkitkannya itu.

Abang Mat Sabu seru ahli PAS di dun Sungai kandis beri undi kepada PKR

Pejuang Perubahan pada AGEN PERUBAHAN ® - 9 jam yang lalu
[image: Jangan pangkah dacing atau keluar Pas, pangkah calon PKR, kata Mat Sabu] *i**klan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com* Presiden AMANAH Mohamad Sabu berkata, mana-mana ahli Pas yang tidak rela ‘dipaksa’ memilih calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) SUngai Kandis agar tidak keluar parti sebaliknya memilih calon PKR Mohd Zawawi Mohd Munghni. “Saya dalam Pas selama 38 tahun. Kita boleh terima sesiapapun. Tapi nak suruh pangkah dacing ni payah. “Saya lihat di seluruh negara ribuan ahli Pas mengatakan kalau suruh pangkah dacing kami nak keluar dari... lagi »

Adam Mikail berkongsi siaran BN warriors.
9 min
Biar betul
BN warriors
54 min
Jemin babi sila jawap... SPRM buta ke??? jom repot beramai2 agar SPRM buka mata..sebarkan
Agak2 dah Kemana 3 ekor nie...dia Sekarang dah kene bayar tol ke...


-1:12

8 Paparan

Adam Mikail berkongsi siaran Paksu Isham.
5 jam
Paksu Isham
TELEKOM dibawah KHAZANAH.
TUN MAHADHIR Pengerusi KHAZANAH.
MUKHRIZ pula pemegang saham terbesar OPCOM..
MOHKZANI CEO OPCOM..
Skrg....TELEKOM bagi projek 11.16juta kpd OPCOM..
ISUNYA... NI
BAPA bagi projek kat ANAK2...
BUKTI KATA2 MAHADHIR DULU..
ANAK DIA KAYA RAYA SBB KUAT BUAT KERJA BUKAN KERANA DIA JADI P.MENTERI.!!!!!!!!!!

Mohammad Abdul Hakim
Tan Sri Abdul Rahman Bin Hashim (17 Julai 1925 - 7 Jun 1974) ialah Ketua Polis Malaysia yang ketiga. Beliau menyandang jawatan tersebut sehingga ditembak mati oleh anasir komunis di Kuala Lumpur pada 7 Jun 1974. Beliau ditembak oleh anasir subversif di Jalan Tun Perak, Kuala Lumpur.
Najib Saahari menambah 3 foto baharuIkuti
Opcom dapat projek RM11juta daripada Telekom Malaysia . Siapa shareholder Opcom ?
DS Mukhriz Mahathir - 23.41%
Norzietah Zakaria through MOcean Capital Sdn Bhd - 11.16% .
* Norzietah Zakaria wife DS Mukhriz Mahathir
Siapa Chairman and Executive Director Opcom ?
Tan Sri Mokhzani Mahathir .
Kebetulan je nama bapak diorang sama dengan nama PM skrg . Anyway biasa-biasakan lah dengan berita macam ni . Nnt ada banyak lagi yang akan keluar .
BR1M dikurangkan , Bantuan Nelayan mansuh , Mybrain ditangguhkan , KGT tak dapat , Bonus kena kurang . Ada 2 orang yang nama bapak dia sama dengan nama PM dapat projek RM11juta .
Haaaaa tepuk . 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Adam Mikail berkongsi siaran IM4BN.
22 jam
IM4BN
Terima kasih ayah.
Najib dulu rompak untuk bini @#£'&-+, bodoh cai bn €%π÷¶[, songlap duit rakyat ✓®©`¢×¶={°. Tiba2 anak pm juta2..krik..kruk krok.
Rakyat Report
Jahanam betul perangai. Sampaikan pakaian dalam pun kena fitnah. Bangsa ni mana tahu dosa. Lepas tu cai uneducated yang tahu 'dosa' pun share.


-0:54
27,450 Paparan
Nabeel NaqieIkuti
■MARIA CHIN PERTIKAI HUBUNGAN MALAYSIA-SAUDI?■
Arab Saudi cukup dekat dengan hati orang Islam di Malaysia kerana di situ Tanah Suci kita. Disebabkan oleh itu, amat baik untuk kita mempunyai tentera di sana untuk mempertahankan kedua Tanah Suci ini dari pelbagai ancaman.
Jadi, sepatutnya wakil rakyat PH harus menghormati sentimen orang Islam di Malaysia. Selain itu, ini menggambarkan betapa hebatnya dasar luar negara Malaysia di bawah pimpinan DS Najib. Negara dihormati apabila dijemput untuk sama-sama berganding bahu untuk Haramain.
Soalan-soalan yang seolah mempertikaikan penglibatan Arab Saudi ini bukanlah soalan bijak kerana negara sendiri memerlukan rakan yang baik dari segi diplomatik dan juga ekonomi. Dan Arab Saudi merupakan negara yang kaya di mana Amerila Syarikat dan lain-lain juga memerlukan pelaburan mereka. Ini terbukti apabila Saudi Aramco sanggup mengepam dana berjumlah hampir RM 30 billion dalam projek RAPID Petronas.
Kita sudahlah bakal kehilangan pelaburan dari China. Sikap dan kedangkalan wakil rakyat PH, Nabeel rasa akan meletakkan negara kita bukan lagi sebuah negara yang dihormati antarabangsa.
-Nabeel Naqie-
1 Malaysia Tolak DAP
BEKAS KETUA RISIKAN MENGESAHKAN SURAT CIA TIADA KAITAN DENGAN DS NAJIB. INILAH KEBENARANNYA..
Bekas ketua pengarah Organisasi Perisikan Luar Malaysia (ME10) Datuk Hasanah Abdul Hamid hari ini memfailkan laporan polis mengenai dakwaan bahawa beliau menulis surat kepada CIA menjelang pilihan raya umum 9 Mei.
Hasanah membuat laporan di balai polis Travers di Kuala Lumpur pada jam 1 petang hari ini.
Beliau menghabiskan kira-kira satu jam memfailkan laporan tersebut, dengan disertai oleh peguamnya, Shaharudin Ali dan Khairul Azam.
Ditanya mengenai laporan itu, Hasanah hanya mengulas bahawa "surat itu tidak ada kaitan dengan (bekas perdana menteri, Datuk Seri) Najib (Razak)".

1 Malaysia Tolak DAP
FAKTA
Najib boleh hantar jamaah haji percuma
Najib boleh bagi BRIM
Najib boleh bagi alaun kepada peneroka pekebun nelayan petani
Najib boleh bagi subsidi
Najib bagi biasiswa untuk pelajar
Najib mansuh yuran sekolah
Najib bela nasib sekolah tahfiz
Najib wujudkan Klinik 1Malaysia
Najib wujudkan Kedai 1Malaysia (KRIM)
Najib menyediakan banyak peluang pekerjaan
Najib tidak buang pekerja
Najib tidak pecat penjawat awam
Najib menyediakan utk anak2 bumiputra ruang perniagaan
Najib mampu menyediakan rumah harga murah
Najib mampu menyediakan pelbagai pengangkutan awam
Najib mampu menarik pelabur asing
Najib mampu mengukuhkan nilai ringgit
Najib mampu menaikkan saham Malaysia
Najib mampu mengekalkan kestabilan politik dan ekonomi negara
Semua yang Datuk Seri Najib Razak lakukan demi rakyat demi kesenangan dan kepentingan rakyat. Takde pula rakyat disesah menderma utk tabung negara, takde pula kononnya Malaysia akan bangkrup..
"Malangnya apa yang Mahathir lakukan kepada rakyat dan negara? Tak perlu admin bebel panjang, kalian sendiri boleh fikir dan lihat situasi sekarang.
Cara kepimpinan mereka berdua tak ubah seperti langit dan bumi. Sorang PRIHATIN, Sorang ZALIM..fikir2kan!
Malaysia ubah kesucian islam dipersenda!
Malaysia ubah raja-raja melayu dihina!
Malaysia ubah kepentingan melayu tergadai!
Malaysia ubah rakyat menderita!
Malaysia ubah negara hampir bangkrup!
Rindu kepimpinan DSN!
👉share & viralkan👈
1 Malaysia Tolak DAP
Apakah syarikat dan egensi kerajaan ini akan terselamat dari cengkaman REJIM PAKATAN?
Apakah syarikat dan egensi kerajaan ini akan ada penambah baikan atau tunggu masa tersembam kebumi?
Apakah syarikat dan egensi kerajaan ini akan kekal diteraju oleh melayu atau bertukar tangan ke bangsa pendatang?
"KWSP sebuah egensi kerajaan pegangan rizab paling tinggi setakat ini sudah mengalami kerugian berbillion ringgit sejak KERAjaan PAKATAN pegang tampuk pemerintahan negara, baru berapa bulan.
Tunggu dan lihat apa yang akan berlaku babak seterusnya, dan apa yg akan berlaku dgn syarikat dan egensi2 ini..
Rakyat Report berada di Utc Sentul.
Khazanah bawah Najib ada rezab tunai RM116 bilion, tengok nanti berapa jer bakinya bila di tangan Mahathir.
Kalau ikut sejarah 22 tahun Mahathir, Khazanah tak mustahil bakal muflis seperti Bank Negara.
Satu lagi, Najib dulu sekadar jadi Penasihat.
Tak pernah dia jadi Pengerusi GLC atau GLIC atau duduk dalam BOD. 1MDB yg dikatakan Najib rompak tu pun dia sekadar jadi Penasihat.
1 Malaysia Tolak DAP menambah 2 foto baharu
TIGA ULAMA DIGERUNI KOMUNIS : PEMIMPIN PERANG SABIL, PEJUANG YANG TAK DIDENDANG
Ketika 1940 an dan 1950 an, pengganas Komunis telah menunjukkan sikap biadap & ...
Lihat Lagi


just me

My photo
aku yang bengang dengan rasuah, kronisma, salah guna kuasa yang berleluasa dan dengan orang-orang yang cakap tak serupa bikin..



Today is...



Waktu La Ni...



Parlimen Live

Parlimen Live


Parlimen Live

Parlimen Live


PRU-14

PRU-14


PRU14

PRU14




 

Poem/Puisi

Unggun-Bersih

Semakin lara kita didera bara -
kita laungkan juga pesan merdeka:
Demokrasi sebenderang mentari
sehasrat hajat semurni harga diri.

Lama resah kita - demokrasi luka;
lama duka kita - demokrasi lara.
Demokrasi yang angkuh, kita cemuhi;
suara bebas yang utuh, kita idami!

Dua abad lalu Sam Adams berseru:
(di Boston dijirus teh ke laut biru):
Tak diperlu gempita sorak yang gebu,
diperlu hanya unggun api yang syahdu.

Kini menyalalah unggun sakti itu;
kini merebaklah nyala unggun itu.

- a.samad said

The BERSIH Fire
(translation)

As the coals that molest us rage higher
we shout still the message of Merdeka
for democracy as bright as the sun
as pure as dignity our purpose is one

Deep is our worry – as democracy’s wounds
long is our sadness – as democracy’s woes
at arrogant democracy we scorn
for a strong free voice we dream

Two centuries ago Sam Adams decried
in Boston was tea poured into blue seas
no need for riotous shouts full of ire
only for a truly heartfelt fire

Alight now the sacred fire
spread afar raging higher.

- a.samad said


Kata Pak Samad...

Kata Pak Samad... 


Plus

Plus


Live Camera

Live Camera


dpedas fm



UbahTv



jom layar......



jom buang ke dlm jamban......

jom buang ke dlm jamban...... 


Lap Juboq Saja...

Lap Juboq Saja...


Kasi depa bankerap...

Kasi depa bankerap...




Ramalan Cuaca...



bulan purnama

CURRENT MOON




meters





StatCounter - Free Web Tracker and Counter




the world...

geocounter0




وَٱلۡعَصۡرِ

geoclock3


the globe





 


traffic feed




































Tiada ulasan: