Google+ Badge

Rabu, 1 Ogos 2018

Share doakan untuk diri kita. 7960.


Najib sahkan RM5 juta dibayar pada Arul Kanda, kata Lim
31 Jul 2018, 8:45 malam (Dikemaskini 31 Jul 2018, 8:51 malam)
PARLIMEN Bekas perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak mengesahkan bayaran sebanyak RM5 juta telah dibuat kepada bekas presiden 1MDB Arul Kanda Kandasamy, dedah Menteri Kewangan Lim Guan Eng hari ini.

Ini sekali gus mengesahkan laporan eksklusif Malaysiakini pada bulan Jun lalu yang melaporkan kerajaan bersetuju membayar ex-gratia kepada bekas orang kuat 1MDB itu

"Pada Januari tahun ini RM5 juta dibayar kepadanya (di mana) RM2.5 juta sebagai pendahuluan. Selepas 30 Jun, RM2.5 juta (lagi dibayar)," kata Lim semasa menggulung perbahasan titah ucapan diraja di Dewan Rakyat hari ini.

"Kontrak itu ditandatangani oleh bekas perdana menteri," tambah beliau
Selain Arul Kanda, Lim juga berkata bekas pengarah SRC International Sdn Bhd, Suboh Md Yassin dan Nik Faisal Ariff Kamil masing-masing telah dibayar sebanyak RM84,583 dan RM74,583.

Beliau berkata Nik Faisal juga menerima gaji bulanan sebanyak RM335,000 dan bonus sebanyak RM533,000.

"Sejumlah RM106,000 dibayar kepada KWSP (Kumpulan Wang Simpanan Pekerja) bagi pihak pengarah (Suboh dan Nik Faisal)," katanya.

Najib sahkan RM5 juta dibayar pada Arul Kanda, kata Lim
https://m.malaysiakini.com/news/436808#.W2E-wuUhvuA.facebook


Murad Shah
Mmg betul gila punya kerja ....bayar gaji sebulan sahaja sampai menerima gaji bulanan sebanyak RM335,000 dan bonus sebanyak RM533,000. Duit sebanyak ini nak makan ke nak mentekedarah.....sebagai manusia nak makan bg kenyang pun sepinggan dua saja..yg lebih tu setan yg makan. Penjawat awam bekerja selama 60 tahun nak dapat bayaran graduiti 100,000 lebih pun kena kerja 60 tahun lamanya. Kerja tak banyak mana asyik meeting tp hasilnya tiada bahkan negara kena tanggung hutang dan rakyat kena bayar. MMg menanggung biawak hidup ..

Chua Ch
Ini gaji macai2 klepek, janji tok tutup dan rahsiakan segala kecurian.

Shariff Morad
Ini macam punya gaji makan babi satu hari 10 ekor pon duit x abes lg laa..
Nokharom...

Kudingking Lumeeng
Memang betullah bhwa penubuhan 1MDB sekadar digunakan sebagai telaga duit yg akhirnya dialirkan kepada mereka yg berkuasa, patutlah pinjam berpuluh2 bilion tapi duit tu tak dapat dikesan sbb sdh difaraidkan antara mereka sehingga jholo pun mendaoat manfaat besar, inilah yg dikatakan melayu beragama islam terbangsat diabad ini. Parti syurga sila berkorban apa saja sekali pun prinsip perjuangan.

Gautham Raj Rudreshwaran Rudra
Peduli apa diorg sebab duit rakyat malaysia.. semuanya ibarat vampire

Man Masai
Dah wat repot kew? Klu belum kita bole tungu thalasa depan ye!! tadak masalah!! dahhhh semua bole balik tido

Zahari Karim
1mDb satu peniaga atas angin untung pun atas angin berbllian2

Satu Dua
Seret mereka yang terlibat kemuka pengadilan. Pembaziran kewangan dengan menggunakan kuasa yang ada ditangan.

Ujang Jang
Nak bayar bonus utk apa sampai setengah juta ringgit??.. Berapa untung 1MDB sampai bayar bonus bagai nak mampos tu dan cuba chek akaun untung rugi syarikat bangsat 1MDB??.... Apa biz 1MDB sehingga sekarang sehingga gamak haram jadah byr bonus setengah juta kpd si keling pundek arul tu??.....
Setahu aku mengikut laporan semasa ada lebih kurang 50bilion 1MDB ni buat hutang semata2 utk membuncitkan perut si babi gemuk Jow Lok dan geng2 penyamun dia temasuk najisss.....

Taufik Irfan
muka macam jujur tapi pasal duit sanggup jadi anjing suruhan

Marcus Lasat
Berapa banyak product dari sawit, getah, lada,beras, kereta, motorcycle, dan lain hasil untuk menambah pendapatan Negara, tapi ini berkerja menlenyapkan wang rakyat mendapat gaji beratus ribu sabulan. kepala bapak.

Ujang Jang
Look Up... kerja arul anakonda sbgai CEO 1MDB sampai dibayar rm5juta dan bonus lebih 500k ..yg aku tahu cuma bagi penerangan kpd lebai2 lidah biawak je dan lebai2 ni pun dah berpuas hati pun..... Itu la kerja yg arul keling di buat. Kaki kelentong putar alam. Aku sbagai rakyat biasa mau angkat jari tengah la kat arul botak ni bila dia cakap.........

Ali Imram
Inilah jadinya apabila negara diperintah oleh kleptokrasi.. tapi yg peliknya, ianya disokong oleh parti lebai... siap suruh undi lagi di sg kandis..

Talib Hussain
sahabat duit itu habis juga dgn enjoi ,ejoi mereka 1 malam bolih habis berjuta ...hebat pemimpin dulu penting org atasan pinggir kanraayat...

Musa Awang
patut lah mereka simpan duit kat rumah ratus2 juta . inilah sistem umno bn yang patut rakyat tahu

Bro Fairul
kalau malaun tak jatuh... hampa semua pun smpai skrg tak tahu.....

Redzawan Mohammad
Umno pencuri dan perompak yg baik bahagi hasil menyangak untuk semua konco konco najib , najib mana bersih satu dunia tahu . Tak payah cerita pasal jasanya , hampir satu billion dirampas apa cerita . Tun dah sedia kot ?.Melayu penyangak pun tak kenal janji pernah bagi sekupang tergadailah body .Melayu perlu bangkit , yg penting buang saki baki perompak dan sekutu najib baru umno pulih . Pelakon gila menjerit jerit sebab sekumpang yg najib sapu berbillion .

Eucliwood 'kore wa zombie desu ka'
yg peliknya ad lagi parti yg suruh pangkah pencuri ni..

Adam Bin Edam
Tanya Lebai,amat memuaskan

Riyard Riyadi
Eucliwood 'kore wa zombie desu ka' ...cium tangan pencuri pun masih ramai....

Ma Ab
Mana ahli2 PAS..NGO..UMMAH..ahli2 umnogok..komen lh pendedahan ni..buat lh demo bantah..x brani pulak..

Adam Bin Edam
ArulKanda tunjuk kertas kosong pada TuanmanTu,tertera 90juta.Jawap Tuanntu amat memuaskan

Kudingking Lumeeng
Rezawan Muhammad..... Nak buang mcm mana saki-baki org2 kanan najib klu parti pas bertungkus-lumus mempertahankan mereka wpun ppin2 pas pusat tahu betapa besarnya skandal penyelewengan pemimpin dan kunco2nya semasa masih berkuasa.

Ra Sa
Mana pergi lebai2 ulama2 diminta komen kenyataan menteri KEWANGAN betul atau main POLITIK atau turun padang buat demo

Boy Aliyav
Singaporenewsupdate awak suka nak kongsi juga ke?? Sini bukan tempat sesuai untuk anda iklankan nak kongsi perkara tu.

Zahari Karim
Janti dapat kalah kan ph sebab ph lah yg mehancurkan impian kita berdua itulah api Dendam pak lebai

Pak Habib
Eucliwood 'kore wa zombie desu ka' . .ko jgn kata parti Pas aaa. .itu parti suci. .apa mereka buat semuanya betul. .tiada yg x btl melainkan btl belaka. .ayat² tlh disediakan bagi menghalalkan cara. .jgn komen x tentu pasal dgn Pas.

Ali Imram
Eucliwood 'kore wa zombie desu ka' .. parti tu mmg pelik.. maruah dah tergadai...

Musa Awang
kalau ada perompak masuk rumah mereka . polis tak payah susah² nak siasat . biarkan . dia curi harta curi . biarkan

Abng Ediin
Nor Aloya tak mungkin berdemo, sebab mereka ini mentafsirkan bahawa mencuri itu halal, cuba tanyak Asraf Wajidi apa kata nya.

Mani Mani
harap insaflah puak puak umno...Harap Jamal tongkol dan panglima panglima silat dan ngonya mengadakan demonstrasi depan bangunan umno..inilah cara untuk menebus kesalahanya,,,kalau ada maruah laaaaa

Kamal Khalil
MANA PUAK ASYRAF WAJDI TAK NAK BUAT DEMO KE KAT KELAB SULTAN SULAIMAN. NAJIB BAYAR DUIT BERJUTA PADA ARUL KANDA. SIAL LA KO.

Zahari Karim
Asyraf kata Rasuah soal number10 najib kata isu air selangor isu number1

Ujang Jang
Kamal Khalil... kejap lgi dia buat demo la tu dgn si Lokman baghar tu kat kelab malam minum kopi pkl 3 pgi....

Taufik Irfan
kalau nak insaf di bawah umur40an kalau dah lebih susahlah sikit sebab nabi pun dah cakap macam tu

Musa Awang
Kamal Khalil Ahmad wak jadi pun kena pukau

Mohdzahari Chelah
Zahari Karim KALAU dah duduk dalam umno semua yang buruk nampak baik biar pun ada phd

Shariff Morad
Keemak btol laa...
Kita nk beli megi pon kena catu....
Cai cai Umnuu sokong laa lg dewa korang nie...
Buat apa sokong ph..ph kan kaki kencing..minyak pon x turun lg.. tol pon x hapus lagi dah 100 ari dah nie... kann cai kann....
Mau tecirit barisan kabinet ph nk selesaikn semua najis yg di tinggalkan najid..
Tu pon maseh ada lg makhlok ganjil yg telolong bedemo nak kan najid jd pm lg... gila apa laa haaii..

Zainal Lambak
rasa nya kau leh halalkan duit kita yg cepot yg dia org mentekedarah ni

Sumilau Parai
UMNO BN PAS Sehati sejahtera ke hulu ke hilir Gasak rakayat GST dan hutang lebih 1 trilion..Paling menang tipu rakayat hanya tumpang agama dan ketuanan melayu, Melayu dan seluruh rakayat jadi bangsat..

Nadin Abdullah
Mrk pihak UMNO masih sejiwa dgn sinajib dan kuncu kuncu yg jasanya habiskan duit rakyat.Semua lantikan yg dibuat olh sinajib adalah utk kepentinganya shj.Kebanyakan CEO CEO yg dilantikan bukannya mahir dlm pengurusan sesuatu syarikat spt GLC dan sebagainya.Mrk dilantik hanya utk kepentingan sinajib dan sekroni shj.Tp sayang seribu kali sayang,malang tidak berbau.jatuh tersungkur menyembah bumi.setiap kali saja terdengar seorang demi seorang letakan jawatan.Kalau tidak angin,pokok tak akan bergoyang.Klu undang undang denda diganti dgn sebatan tentu mrk takuti.Tapi hanya denda dan dilokapkan tidak berbaloi dgn mencuri dan merompak berbilion ringgit bukanya sedikit,tp klu diberi pd rakyat utk kemudahan asas ,alangkah indahnya hidup diMalaysia yg dicintai.

Wow Malaya
7 Anak Gadis Artis Malaysia Yang Cun Melecun Buat Tulang Rusuk Cik Abang Bergetar!
https://aispanas27.blogspot.com/anak-gadis-artis-malaysia...

Azlan Md Noor
Inilah rupa bentuk pemimpin Malaysia di bawah Umno. Inilah bahananya apabila seseorang terlalu berkuasa. Ini pon masih dipuji,dipertahankan dan disokong. Adakah penyokong golongan ini tiada hati dan akal untuk berfikir. Andainya mereka terus berkuasa......Ketika parti lain lari meninggalkan,ada juga parti yang mahu pula bersekongkol. Megapa ya?

Max Sana
Macam air saja boleh bayar gaji begitu tinggi. "Cash is king" tapi rakyat yg menanggung hutang. Jan cakap "saya tak tau" lagi Najib. Ini betul-betul sudah melampau! Arul kanda senyum kambing dapat duit sebanyak itu. Termasuk juga Suboh Md Yassin dan Nik Faisal Ariff Kamil gelak ketawa duit masuk bank.

Peria Katak
patut lerr sebelum PRU14... Dpa buat roadshow sakan... ish.. ish... ishhhh BN.. kesian kat ahli2 dia yg masih dok kutip derma utk tabung abam Jib...
ooo makcik!!!.. bila lerr nk beli gelang baru?.. sian abam suami... dok caghi rezeki... makcik senang2 bg derma...

Zulkefly Zul
Asal salah umno nak kait kan pas, dua tiga anak beruk natang pangang tolol, mu ada bukti ke puak2 pas baham pitih. Fitnah lah kerja mu siang malam, ni jenis manusia makan najis babi ..ph lagi kuat penipu. Sembang kan main dlm manifesto.. Babi dengar pun mampus..

Zulkifly Abdullah
Pas adik umno.

Arif Muluk
Bukan nak kaitkan pas.
Cuma dlm banyak kes jenayah yg umno bn dah dibuktikan.
Pas masih TEGAR SOKONG UMNO BN.

Muhammad Izhar Abdullah
Zulkefly Zul........PAS berpuas hati dengan penerangan penyamun Arul kanda konda kondi serta BIJAN....Budak budak sekolah pun tahu penerangan tu cara penyamun bercakap......boleh pula LOBAI LOBAI anguk anguk berpuas hati.....patut la kelantan tak maju maju...

Ismail Mohd Yunus
Muhammad Izhar Abdullah terbaaeeekk bro , walaunta mana tau pikir , depa duk igt nak tmbh bini jer , nak kongkek pagi ptg siang mlm, puuiiih...

Riyard Riyadi
Ismail Mohd Yunus ...bab kongkekk kena cakap pelan2 bang...ini dah mlm..kang terpacak benda tu..susah pulak..

Salina Zainal
Arif Muluk betul tu mcm apa yg awak katakan.walau apa pun yg umno telah buat salah pas nampaknya byk menyokong.itu yg rakyat kebanyakan dok nampak dan lihat skrg ni.byk yg masih tak sedarx lagi ke.tak tau lah apa lg nak kata.fikirlah sendiri.

Eucliwood 'kore wa zombie desu ka'
memangla salah UMNO xde kaitan dgn PAS.. yg peliknya PAS menyuruh penyokongnya di SG Kandis untuk memangkah UMNO yakni parti yg mencuri duit rakyat.. itu x bodoh ke nama dia?

Ujang Jang
Riyard Riyadi ... kau ni cemburu betul. Kalau ko cemburu ngaku je la sbb ko tak hensim mcm mr wang erdy....

Hmuz Apai
Takpa...PAS kata gaji tu halal...leh makan...gaji hasil usaha depa buat keje mengkayakan penyamun....
Stupid...stupided....stupidest....ada.lagi x word yg lebih bemgong dr stupid.....

Amutalingam Barkeylow
Iyo ko Lim, takdo plak Arul boyi kat deyan sejuta sbb diyo janji nak boyi kalu dapek duwit byk tu .... Takdo pun. Lim. Pandai lah ko nak mengakakan o'ang ngamai. Eko punyo kes bangalow tu dah togobang dlm ghaip ko. Ni sajo nak nanyo.

Tey Shong Hui
Pemimpin yang tidak bertanggungjawab menjadikan benda yang aneh berlaku. Perkara ini cukup malang . Pakat-pakat duit negara habis.

Ujang Jang
Senang betul najib dan kunco2nya bedal duit rakyat sesuka hati. Haramjadah betul mcm la duit tu duit kepala bapak dia org....

Riyard Riyadi
Aku kalau si Najib bedal duit rakyat aku tak heran sgt sbb muka dia pun dah muka penyamun....ni ada sekumpulan manusia yg mengaku suci tapi sama2 bedal uang rakyat...ini betul2 kurang ajar....dan skrg muka tak tahu malu masih nak cakap soal halal haram.....lebai lidah biawak sialllll

Austen Austenambok
Riyard Riyadi Aku takkan halalkan hak Aku yg die org makan Tu Dr dunie hingga akhirat.biar die tanggung selama ya.

Redzawan Mohammad
Riyard Riyadi aku tahu pas parti suci hadi awang ,dia guna agama ,melayu percaya juga , bulan apri tahun kes akan dibuka di London . Kena buat persediaan tin milolah !

Riyard Riyadi
Austen Austenambok ...betulll...aku pun sama

Riyard Riyadi
Redzawan Mohammad ...masa tu lebai2 keparat buat muka selamba je...maalumlah gurunya penyamun bugis...

Zahari Karim
lepas makan cuci memanglah mulut nya suci

Ujang Jang
Riyard Riyadi... itu specis ular dan biawak tu. Manusia mana ada mcm tu.

Nordin Abdul Razak
Memang setan Betulah kau jibby. Kau bayar CEO paling tak guna sebegitu banyak sekali. Guna duit rakyat sesuka nafsu kau je ya.

Chua Ch
Bayar tok tutup najis, mahallah.

Abu Uais
Terkedu aku baca berita ni..... Patut lah arul ni pusing keliling bntu BN masa pru hri tu.... Memalukan kaum mualaf lah ko ni arul

Makhtar Mansor
Kisah penyelewengan Najib dan Rosmah serta para kroni mereka ni dah boleh diceritakan dalam Hikayat Seribu Satu Malam. Dah bosan mendengar pelbagai penyelewengan tetapi dia tetap bebas bercakap macam tidak ada apa-apa yang berlaku, siap berpesta dan bergencok sakan, namun Kerajaan bagai terpaku bagai tergamam. Bila lagi nak bertindak tegas?

Riyard Riyadi
Harap bertenang bang....ini bukan kes curi ayam atau kes pecah rmh.....Tun M tu ilmunya lebih daripada otaiii...harap bersabar, tak lari gunung di kejar

Nor Aloya
Riyard Riyadi..rakyat tak sabar tgk muka si kepit tu selamba je mcm takde rasa bersalah..siap sindir abg mat lagi

Siva Sanmugam
Nor Aloya ya kesian bang sabu joke pun tak bule ka

Riyard Riyadi
Nor Aloya ...sabar dik...Tun M tahulah apa dia nak buat....ini kes bukan kecil...melibatkan ramai orang dan banyak negara...spt dah saya katakan..kalau kes curi ayam...emmm hari ini pun kes boleh selesai.

Makhtar Mansor
Riyard Riyadi, rasanya nak buktikan bawah AMLA bersabit dengan wang RM2.6 billion tu jauh lebih mudah untuk dibuktikan berbanding untuk membuktikan kes curi ayam apa lagi kes pecah rumah.

Riyard Riyadi
Makhtar Mansor ....hahaha..betul..betul

Ujang Jang
Riyard Riyadi... Aku bole agak kalau ko kat kampung mesti ko rembat banyak ayam. Itu blom ko rasa lgi ayam si Jow Lok jenis ayam serama Marinda kerrr??...Fuiii yooo gebu...

Riyard Riyadi
Ujang Ujang....betul100%...aku suka ayam kampung

Jazzizul Jazz
saya tidak percaya..sbb pas dh dgr arul kanda punya penjelasan.. tiada apa yg meragukan.. berpuas hati.. tuan ibrahim tuan man dh jelaskn.. jgn fitnah lagi 1mdb..

Che Alias Omar
PH ckp dgn bukti. Tunggu Dan lihat.

Abu Uais
Bodoh.. ..pas kata dh dgr.... Bkn pecaya 100 peratus... Bila ko nk cerdik

Siva Sanmugam
Ya la betul

Riyard Riyadi
Abu Uais ...ini sekor lagi macai lebai lidah biawak.. ..kau tu pandai sgt ke???...

Shariff Morad
Abu Uais ko pon blom cerdik2 lg .. lg nk tya org..

Ujang Jang
Jazizul nak berlawak sikit pong korang tak bgi can.... Jgn la tuduh bang oii!!.

IbnuAbbas Muhammad
Sykt rugi berbilion + hutang pon berbilion - atas sbb apa si arul ni dibayar rm5J ??? Melainkan jd budak suruhan najib membohong + mengelirukan rakyat + membela tuanya. Itu pon parti lebai msih nk menyokong petualang2 ni

Jenifer Arputhanayagam
Dei arul kanda apa benda yg ko buat sampai gaji 5 juta sebulan tuu..botak jalil cakap je lebih popekpopek... lastkali hutangkan negara pundek ko dengan penyamun terkenal jibby tu.

Siva Sanmugam
Hi jeni kotor tamau yaya ma komen keras ok

Aba Jb
pendedahan lge ni tk penting.yg penting pemimpin pas dh arahkn penyokongnya undi umno di sg kandis.apa lg nk ckp.tepulanglah pd mlyu pas di sg kandis.tepuk dada tanya iman..

Jomok KB
Sya tak halalkan duit sya untuk perasuah yg melindungi penyelewengan dan kemungkaran yg berlaku.

Sahril Omar
Perompak pun ada gaji? Ketawa budak-budak disekolah belajar sejarah Malaysia.

Johnny Tung
Dapat 5 juta kerana pandai menipu, wooow, the greatest Salesman in the world is in Malaysia

Siva Sanmugam
Dei arul sg buluh tungu sekali konco²sana dia org korek lu back baik kasi dui kurang hukuman okwa

Chor Ping Ping
Bonus rm533, 000 utk seorang... Kaki tangan kerajaan hanya bantuan khas rm500 seorang...

Din Rahsed
Dia org mkn besar2rayat tak mkn pun tak apa..

Iriz
Untung sebuah kilang pun susah nak dpt sebanyak ini...setip minit berapa gaji dia termasuk mask toilet.

Sohadis Musidi
Arul dapat 5juta terus jutawan, 1Mbd dapat apa? Dpt hutang lbh 40b terus bankrap.

Gautham Raj Rudreshwaran Rudra
Najib Arulkanda JhoLow.. (1malaysia)

3 penyangak yg telah mencuri semua wang rakyat

Musa Awang
adakah faizal dan subuh terima gaji dan bonus dia bayar balik kepada kwsp . aku keliru dengan berita begini

Eucliwood 'kore wa zombie desu ka'
puak2 PAS skrg... "xpe asalkan org Islam dan Melayu xkisah pencuri atau tidak undilah BN"

Farid Farid
Memang cilaka Najib ni. Patut lah Allah jahanamkan Umno sbb jelas, terang dan nyata Najib adalah bangsat. Mcm duit mak bapak dia bagi gaji dan upah sedemikian kpd penyangak. Mampuslah kamu segera Najib. Klu Najib mati aman Malaysia. Manusia perosak.

Kamarudin Din
Apabila penyamun..perompak...pencuri memfaraidkan harta awam...jahanam puak2 ni..

Taufik Irfan
membela penyangak diberi gaji berjuta sebulan yang melaporkan pencuri diberi gaji dengan gelang besi di tangan dan di suruh bercuti hotel buluh in sungai buluh

Dollah Sidi
aku langsung tak terperanjat...bunyinya mcm tak masuk akal..terlalu tinggi..sudah tentu ada sebab mengapa mereka menerima gaji sebegitu tinggi..sebenarnya ada ramai tokoh politik dan anak2 tokoh terkenal yg berpendapatan lebih rm300k sebulan...mereka menjadi pengerusi kpd byk sykt..tanyalah dsai atau rafizi..benar atau tidak.

Hazmi Sepital
Semua penerima duit 1mdb dah disahkan,oleh Najib,/xd-hutang tak perlu didedah,rahsia kerajaan,rakyat tak perlu tahu,sekarang je rakyat dah mula nk amik tahu..:

Azmi Xrm
RM 5 juta untuk menipu, macam aku juga, kencing sana kencing sini. Ini kerja paling mahal di dunia.

Azhar Arman
mana yg pak lebai pak lebai cium tgn ada bunyi prgi.. itu pun masih ada hati kata hancing dn tepok.. meroyan x hbis hbis.. tu nmpak apa yg berLAKU..

Roslan Alan
Aku x heran.....tengok muka arul ni pun, lebih kurang Najib. Setakat 5j masuk akaun, boleh jadi...dia pun x tau.
Betul x macai BN???? Jamal mana, jamal?

Walon Pj Shah
Bayar gaji mahal sow utama utk songlap duit berbillion..kalau kena tangkap pun berbaloi.

Zaini Ahmad
Wah senang jadi President kelentong sana kelentong sini dah dapat duit nya' you help me I help you 'IMDB masih tak selesai duit Ex-gratia dah dapat dengan kuncu-kuncu nya nasib lebih baik Pakatan Harapan menang kalau tidak tak tahu apa cerita IMDB ini sekarang Rakyat sudah tahu kita tunggu 100 hari dan seterus nya 1 tahun ke 5 tahun menjalankan tugas sehinggan PRU 15

Amirfuad Amir
Patut laa sibsubuh Ni lari sampai sempadan Thai...nak lari ke nyorok..dasst da laa oiii...

Rozai Ady
Kerja gila.. bayar gaji tinggi tapi apa ke benda pun takda hasil. Bala lagi ada

Beh Mid
Tak tahu la kalau umno masih bolih merintah malaysia....haancur jadinya...

Lee Hock Teng
Jika dua kes rasuah Lim Guan Eng berkenaan jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang maka Lim Kim Peu mencadangkan tiap-tiap hari Ahad beberapa ribu rakyat Malaysia membuat demonstrasi di hadapan Bangunan Peguam Negara dengan sepanduk dan kain rentang menulis meminta DYMM Seri Paduka Baginda Yang diPertuan Agong memecat jawatan Tommy Thomas sebagai Peguam Negara kerana tidak mengikut undang-undang, tidak adil dan tidak tahu undang-undang Islam. Demonstrasi tiap-tiap hari Ahad sehingga Tommy Thomas meletak jawatan sebagai Peguam Negara atau DYMM Seri Paduka Baginda Yang diPertuan Agong memecat jawatan Tommy Thomas sebagai Peguam Negara. Kemungkinan ada perjanjian sulit di antara Lim Guan Eng dengan Tommy Thomas iaitu jika Guan Eng lantik Tommy Thomas sebagai Peguam Negara maka Tommy Thomas mesti membalas jasa dengan membatalkan dua kes rasuah Guan Eng semasa memegang Ketua Menteri Pulau Pinang.
Profesor Teo Kok Siong daripada Universiti Kebangsaan Malaysia, pemimpin-pemimpin UMNO, NGO dan Persatuan-persatuan Melayu sudah membangkang ketika Perdana Menteri Dr. Mahathir melantik Peguam Negara bukan Islam iaitu Tommy Thomas yang tidak pandai berbahasa Malaysia. Profesor Teo Kok Siong sudah membantah perlantikan Tommy Thomas sebagai Peguam Negara kerana beliau adalah peguam bela dalam dua kes rasuah Lim Guan Eng ketika menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang. Lim Guan Eng boleh mengarahkan Peguam Negara Tommy Thomas membatalkan dua kes rasuah Lim Guan Eng ketika memegang Ketua Menteri Pulau Pinang. Kit Siang dan Guan Eng sengaja melengah-lengahkan 2 kes rasuah Guan Eng untuk menunggu Pakatan Harapan menang supaya dua kes rasuah Guan Eng boleh dibatalkan. Lim Guan Eng boleh memegang jawatan Menteri Kewangan untuk mencuri wang negara secara sulit dan halus untuk mengelakkan atau menghapuskan semua bukti rasuah atau curi wang negara. Pakatan Harapan dikuasai DAP. Semua perlantikan menteri cabinet, peguam Negara, Pesuruhjaya SPRM dan lain-lain dipilih oleh DAP. DAP dikuasai oleh Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng iaitu dua pemimpin bodoh dan baka tamak kuasa serta wang. Kit Siang dan Guan Eng sengaja membuat penipuan dalam pemilihan DAP supaya tempoh dua penggal untuk Setiausaha Agung DAP sudah lama tamat. Rancangan Kit Siang dan Guan Eng sengaja melengah-lengah pemilihan semual DAP supaya apabila PH tawan Putrajaya maka Guan Eng sebagai Setiausaha Agong DAP dan Kit Siang sebagai penasihat DAP akan mencalonkan kepada Perdana menteri Mahathir Guan Eng sebagai Menteri Kewangan. Tujuan Kit Sian dan Guan Eng yang tidak tahu malu walaupun semua media-massa menyatakan Dinasti Lim. Kit Siang dan Guan Eng sengaja menipu dalam pemilihan DAP supaya Guan Eng boleh memegang Setiausaha Agung DAP lebih lama hingga anak lelaki Guan Eng melebih 21 tahun boleh menggantikan Guan Eng sebagai Setiausaha Agung DAP. Kit Siang dan Guan Eng sengaja melengah-lengah perbicaraan dua kes rasuah untuk menunggu kemenangan PH dalam pilihanraya umum 2018 supaya dua kes rasuah Guan Eng boleh dibatalkan dengan alasan palsu dua tuduhan kes rasuah adalah palsu berkenaan sabotaj karier politik Guan Eng oleh kerajaan BN. Kenapa Menteri Besar Kelantan dan Menteri Besar Selangor tidak dituduh terlibat dalam kes rasuah? Kenapa hanya Lim Guan Eng yang terlibat dalam kes rasuah? Ini disebabkan Guan Eng bodoh, tamak kuasa, tamak pangkat dan tamak wang.

Wantujus OOsoom
Kira lupa kan je la kes najib ni kan....dedak mana dedak?

AMunajat B Hj Saleh
huh ! Mewah betul najib ni,kalau najib rasa dia ada ruang untuk berbuat macam ni sebab bapanya adalah bekas PM jugak, ini sudah lari dari tujuan pemimpin dilantik. persoalan lain : adakah begini standard kementerian kewangan selama ini atau zaman najib sahaja ? apa alasannya ?

Madawan Nair Cobra Nair
oh , kuat curi kah, ? itu pun sebagai org ugama islam ?? Haram bukan ?

Johnny Tung
woow, beginilah duit Rakyat di belanjakan dan bebas dari Dakwaan Rasuah sebab itu duit Gaji alasannya , gaji bulanan sebanyak RM335,000 kalah Gaji PM Singapura yang terkenal dengan gaji tertinggi, Kalah Gaji CEO Syarikat Bertaraf Antarabangsa, Gaji dia sebulan .. kerja seumur hidup saya tak dapat sebanyak itu, Pemandu GRAB yang berumur 20 kena bawa Grab 24 jam sehari sepanjang hayat pun belum tentu dapat RM335,000, Bestnya jadi Kroni lantikan Politik

West West
Ini bru betul arul anakonda...mentekedarah duit rakyt kelas penyamun profesional.nasib baik umnobn tumbang.klu tk hancur negara malaysia ini.depa ni vacum abih.spu bersih.patutlh malaysia d gelar negara kleptokrasi d zmn najib.

Ramli Rahman
Suruh najib byr blk guna duit poket dia apa2 byrn yg dibayar kpd arul dan pengarah2 yg berkaitan dgn 1mdb. Gilo ke apa gaji sampai 300k sebulan. pm pun basic 20k. Mengabiskan boreh je najib ni.

Fareed Husin
Lingkup Malaysia kalau dpt kt najib!

Zulkifly Abdullah
Cilake punya manusia.

Arif Muluk
Tahniah PAS... menyokong kepimpinan umno bn.

Ismail B Zakaria Ismail
Kalau najib menjadi PM lagi mungkin negara malaysia telah dijual

Abdul Ghani
Najib akan jawab, saya tak tau

Ahmad Nazari
Ayu: 20 sen..kalo tak rahasia bukak haa!!
Aru: 5 juta..kalo tak rahasia buka haa!!

Nathan Kunanathan
5juta untuk untuk berbohong saja, jenis manusial apa ini.

Siva Sanmugam
Bunuh berapa juta??

Syrayhan Ahmad
Ya...zaman najib ramai yg senang disebalik jutaan yg menderita....

Abu As Siddiq
Bnyk lagi kes tu

Gerobok Sepatu
puαk2 lєвαí pαѕhαdí αpαѕαl ѕєnчαp jє , х nαk nαk вєrkσkσk kє dαh dαpαt mαkαn ѕσrαng2 jє чєrk

Zafri Jaafar
hasan husin x nak komen ker ?

Siva Sanmugam
Dia p ganggu madey pasai kereta yup

Riyard Riyadi
Zafri Jaafar...hasan husin masuk toilet bang...bab macam ini dia tak nak komen...katanya melancap dlm bilik air lagi bagus...

Wan Chan
Inilah sebabnya manifestomato tak boleh dilaksanakan ye?

Wantujus OOsoom
ye paham....takyah dakwa najib kan? dedak mana dedak?

Halijah Ija
Byr pakai duet sape tu..patut x cukup duet aja.

Alicina Ali
Tempiyas juga gomen bn sprm kena siasat harta mereka

Muhd Zam
Kenapa pengarah goyang kaki gaji berjuta2 makanlah duit haram.

Azizul Ahmad Shafawi
gaji ratus2 ribu, rakyat jelata makan cacing....

Zakaria Tukiman
Bangsat..

Peter Yiap
dia pa curi wang rakyat bayar gaji..F@CK%%&&@@**

Riyard Riyadi
Jangan marah bro...mencuri uang rakyat memang kerja penyamun

Rahman Abdul
Kan betul!!

Ajih Zainal
Dulu kata tak ado apo apo...ini ngaku pulak ..jangan putaq putaq cakap lah..

Ahmad Kamal
Hoiiiiii banyak tu...

Razak Ismail
Kassim baba pun takajuit

Jong Takir
Bodoh punye penyokong umpas... Kanda kencing sana sini pun dibyr juta2... Mangkok lu la woii

Hijrah homestay
tu gaji macai...penasihat ? Jgn lupa sg buluh sudah kata mariii...


Ramli Taib berkongsi pautan.
Beliau berkata Nik Faisal juga menerima gaji bulanan sebanyak RM335,000 dan bonus sebanyak RM533,000.
Selain Arul Kanda, dua bekas pengarah SRC International masing-masing dibayar sebanyak RM84,583 dan RM74,583.
MALAYSIAKINI.COM






Al Fatihah. 
Share doakan untuk diri kita, doakan untuk Malaysia, Melayu Pattani yg disebutkan itu dan umat Islam seluruhnya lagi afdal, In Syaa Allah. Aamiin. 

Dari sekadar membikin contoh untuk menegak benang basah, yang kadang boleh bertukar wajah jadi mempersenda, menghina, sedangkan mereka bukan mahu jadi begitu... banyak faktor. Contohnya mengapa Melayu Singapura jadi bangsa minoriti di sana, lagu kebangsaan Singapura, masih dalam Bahasa Melayu, Bendera Singapura ada lambang Islam... Pulau Batu Putih jadi milik Singapura... KTMB Singapura sudah dijual kepada Singapura ... faktor utamanya ialah Pentadbiran waktu itu ialah Umno BN. 

MELAYU PATTANI.
 
Dari grop Barisan Nasional Vs Pakatan Rakyat @ https://www.facebook.com/groups/BNVsPR/?multi_permalinks=1947881505296359&comment_id=1959765554107954&notif_id=1533125615354458&notif_t=feedback_reaction_generic


9 tahun Najib rosakkan Msia. Terlalu mustahil ia mampu dipulihkan dlm tempoh 100 hari.
Ada akal fikir laa 


Fahmie Omar P mampuih la cakap mcm kena ketum

Fahmie Omar KU PUNYA MALAYSIA BARU.......

kini ku punya msia baru,
Msia yg tidak spt dulu,
Yg Melayu nya bersatu..
Yang semua kaum berharmoni selalu,
Negeri pun jadi maju

Kini ku punya msia baru,
Yg tidak spt dulu
Kuasa tidak di tangan Malayu,
Orang cina jadi penentu

Ku punya msia baru,
Yg tidak spt dulu,
Orang india di kira tuan
Orang melayu dikira pendatang,
Komunis di anggap pejuang,

Ku punya msia baru
Yg tidak spt dulu,
Penyokong pengganas jadi menteri,
Pembela chin peng menjadi AG,
Yg menyokong murtad berjawatan tinggi
Yg menolak hadis berkuasa kembali,
Yg homosek akan kemari,
Yg lgbt makin menjadi,
Raja dan sultan bahan di maki
Ideologi kominis jadi buku mengaji..

Ku penya msia baru
Yg tidak spt dulu
Yg syiah jadi menteri
Yg sosialis duduk tinggi
Yg islam jadi minoriti
Yg berkuasa adalah DAP,

Ku punya msia baru
Yg tidak spt dulu.....

1 ogos 2018

Aki Jeff Sanggupkah jadi spt minoriti Melayu Patani.. bersepah di negara kita akibat tekanan majoriti yg slow slow tekan (sst) 


...

Tiada ulasan: