Isnin, 17 September 2018

Apa yang tersirat dari apa yang dipandang. 8216.


Jadikan diri supaya tidak menjadi sebagai orang yang bersubahat. Berusaha untuk berbuat baik kepada diri sendiri kerana Allah. 
Melayu bila sudah kalah akan salahkan orang yang kalahkan akan dia. Begitu juga sikap Melayu dalam berpolitik. Walhal Islam anjurkan terima takdir dan ketentuan Allah dengan penuh reda dan sentiasa bersangka baik pada Allah Subhanahuwatalla. Hikmahnya bermuhasabah dirilah kerana Allah. Ubah sikap lengit dan ketengi kepada cara yang Allah redai.

Alhamdulillah. Bersyukurlah dengan apa adanya. Tidak perlu menongkah arus dalam berhadapan dengan takdir dan ketentuan Allah yang membuat sesuatu pihak itu kalah. Tidak pula bererti yang menang boleh berlagak sombong dan mendabik dada. Sama-sama bersyukur ke Hadrat Illahi. In Syaa Allah. Aamiin.

Berlapang dada, tepuk dada tanya takwa dan iman.
Foto Nori Is.
Allah lebih suka kepada hamba Nya yang mengaku dirinya banyak dosa berbanding dengan manusia yang menyangka dirinya sudah cukup baik sempurna. 

Kepada lebih memilih untuk tidak bersubahat. 

Mengungkit hal buruk atau aib seseorang, bukan hal yang dihalalkan Allah. Beruntung seseorang hamba Nya dari tidak baik kepada jadi lebih baik. Ertinya seseorag itu jadi baik sebab dapat dan beroleh petunjuk dan hidayah Allah. Berkat usahanya, doanya dan doa-doa dari hamba Allah supaya kita semua sentiasa diberi petunjuk dan hidayah Allah. Diberkati hidup serta diampuni Allah. Aamiin.

Hukum yang menghalalkan cara, bukan yang sebaliknya! 

Dalam sebuk-sebuk mencanang keburukan orang lain, ertinya Allah sedang menutup petunjuk dan hidayah Nya kepada seseorang hamba Nya. Ertinya seseorang itu sedang berusaha untuk tidak berlaku baik kepada dirinya sendiri. Sudah tidak nampa mana jalan yang Allah redai. Merugilah seseorang itu di Akhirat kelak dari orang yang baik akhirnya mati dalam kekufuran. Nauzubillahminzalik.
Foto Amanah Negeri Sembilan.
Danny Dave Leon berkongsi foto
Begitulah ramuan kejayaan dlm Pakatan...kita juga mengalu2kan Pas dn umno mca mic bergabung membentuk satu pakatan diberi nama Pakatan Malaysia utk hadapi pru 15.....
Foto Najib Razak Must Go.
On line.
Foto Lee Hanz.

Foto Shima Ariffin.
Foto Dewan Pemuda Pas Kuala Langat.
Ini seorang lagi anggota Jabatan Amal Malaysia Negeri Perak dikenali sebagai Pak Rahim Komando. Kenapa Komando? Sebab Pak Rahim bekas anggota komando tentera kita. Tengok di dadanya ada sayap dan pingat2 perkhidmatannya. Komando tu. Grup Gerak Khas(GGK) 
Foto Dewan Pemuda Pas Kuala Langat.
kredit : Mohammad Hakimi Abdul Mutalib
lec tu klu 30 mahasiswa/mahasiswi 3 je yg score - ertinya ada yang buka pekung lec tu sendiri. 3/30 fail lah pedagogi lec tuuu. 
Fauzi Abd Rahim
Pemula Perbualan
1 jam
◼️PRO PH KENA SOUND DENGAN PENSYARAH◼️
Pagi tadi Nabeel main paintball. Syok gak sebab lama tak main. Maklumlah student. Nak main pun bukan murah sangat. Ni nasib baik lecturer sponsor. Lecturer bujang memang selalu lepak dengan students. Mudah-mudahan murah rezeki lecturer sudi payung students. 😁
Habis main, Nabeel lepak dengan geng.
Entah macam mana lecturer Nabeel bawak topik politik. Dia kata KERAjaan sekarang ni sangat teruk. Segala janji tak dilaksanakan.
Malah kata dengan rakyat, janji-janji itu hanyalah janji untuk menang pilihanraya. Bukan untuk direalisasikan sekarang kerana Pakatan Harapanties 👙tak sangka mereka menang.
Nabeel hanya mampu tersenyum. Senior-senior yang tegar sokong PH ada di situ. Muka semua jadi kelat dan tak berani angkat muka.
Lama jugak lah lecturer Nabeel membebel. Dia kata Belanjawan 2019 bulan November ni siap sedialah untuk ikat perut.
Lecturer kata lagi, “Apa yang pengundi PH dapat setakat ni? ZERO! Kenapa bila BN jatuh, hidup kita tak jadi lebih senang? Malah makin teruk berbanding zaman Najib.”
Pada ketika ini ada senior yang memang pro PH bersuara. Mungkin dia tak tahan sangat kena bahan.
Dia kata, “Ala doc...Bagi la masa kerajaan PH ni memerintah. Majoriti rakyat dah memilih. Beri mereka peluang. Bagi masa.”
Sekali lecturer Nabeel balas, “Majoriti rakyat yang undi PH ni bodoh. Tun M kata uneducated. Sebab tu boleh beri kuasa balik kepada orang yang merosakkan negara dalam PRU ke 14.
Senior Nabeel nampak tak puas hati. Dia kata, “Takkanlah majoriti bodoh Doc? Yang kalah kenalah hormati keputusan majoriti.”
Lecturer Nabeel kata, “Memang majoriti bodoh. Macam kat sekolah...Budak-budak kelas A tak ramai. Budak-budak kelas hujung yang ramai. Yang score SPM pun sikit.
Macam dalam kelas aku pun. Yang score subject aku 3 orang je. Yang lain-lain semua melingkup. Inilah padahnya sistem bila nasib negara ini diletakkan di tangan golongan bodoh.”
Muka senior tu merah padam. 😆
Power betul lecturer Nabeel kilas. Mujur Nabeel score paper dia. Takde la terasa. 🤣
-Nabeel Naqie

Foto Anas Anas.
Anas Anas

Sampai tandatangan nak ditipunya. Ini sangat dahsyat dan hebat ni. Dah melibatkan penipuan tandatangan dunia dah ni.

Bleh masuk Guiness World Book of Records dah ni sebagai pemegang rekod "World Greatest Signature Cheater".. 😂
Foto Anas Anas.
Anas Anas
Datuk Lokman Noor Adam hari ini sekali lagi mengepalai protes pembangkang dalam usaha mereka mengecam pelaksanaan cukai jualan dan perkhidmatan (SST).

Bersama kira-kira 30 penyokong anggota Majlis Tertinggi Umno itu turut menyampaikan ucapan di luar Kompleks Pertama yang terletak di antara Jalan Tuanku Abdul Rahman dan Jalan Raja Laut, Kuala Lumpur.

LAAAA.. 30 ORANG SAJA YANG BERHIMPUN KA? TU PON KESEMUANYA PENYOKONG UMNO SAJA. RAKYAT TAKDAK SORANG YANG HADIR? TAK RASA MALU KA WEYYY. MELALAK BAGAI NAK RAK. TAPI TADAK SORANG PON RAKYAT YANG DENGAR SEBAB TAU SEMUA YANG DIKATA TU HAMPEH BELAKO.. 😂
Foto Tun Teja.
Tun Teja
Sejuk mata memandang... Tahniah Datuk AhmadZahid Hamidi dan Dato' Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang




Tiada ulasan: